A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

qekko

Autogefühl esittelee faceliftin https://www.youtube.com/watch?v=w0blM5YIzwo

Allroad on noista kelvollisimman näköinen vaikka ruma väri ja hirveä valaistus videossa (varmaan audin julkistustiimin syytä) rumentaa kaikkia malleja.

Tuosta voikin vetäistä sitten kunnon herneet nenään kun S4:ssä on TDI ja oikean puolen tuplaputket täysin feikkejä.

Nyt ei juuri harmita että päivitin kaluston nuorempaan käytettyyn enkä odotellut FL:ää. Leijuvan näytön grafiikat on samat kuin uudessa A6:ssa eivätkä oikein istu A4 FL:n vanhaan sisustaan. Sormenjäljet on pakollinen paha ruudussa kun ohjausrulla on korvattu tuhkakupilla.

Ulkopuolen muotoilussa audin mielestä kannattaa lisätä sekavia yksityiskohtia niin tulee hienompi. Perän puskurista tulee mieleen C-mersu.

Tekniikan päivitykset pieniä mutta hyviä. Lataushybridi-A4 allroad olisi killeri mutta kuin ei...
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Vekkula

Mikähän siinä on että Allroad yms. korotetut farkut on aina pakko varustaa mustilla lokasuojan kaarilla? Tuossa näytti sentään olevan kiiltävää tavaraa sen normaalin kusisen ämpärimuovin sijasta mutta silti, eikö ne voisi olla korinväriset? 
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.05.19 - klo:16:20
Mikähän siinä on että Allroad yms. korotetut farkut on aina pakko varustaa mustilla lokasuojan kaarilla? Tuossa näytti sentään olevan kiiltävää tavaraa sen normaalin kusisen ämpärimuovin sijasta mutta silti, eikö ne voisi olla korinväriset?

Ainakin Saksan konfiguraattorissa saa erikseen tilata nykyiseen mallin siten, että lokasuojankaaretkin on korinväriset. 950 euroa näytti olevan tuolla hintaa. Jos haluaa kaaret metallinharmaana, saa siitäkin lystistä maksaa 500 euroa.

Kerran tai pari olen tuollaisen nähnyt liikenteessä. Alkuun hieman ihmetytti, että mites tuo A4 näyttää noin erikoiselta, mutta sitten tajusin, että kyseessä on Allroad korinvärisillä lokasuojankaarilla ja helmoilla.
VW Passat Variant GTE

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 15.05.19 - klo:16:20
Mikähän siinä on että Allroad yms. korotetut farkut on aina pakko varustaa mustilla lokasuojan kaarilla? Tuossa näytti sentään olevan kiiltävää tavaraa sen normaalin kusisen ämpärimuovin sijasta mutta silti, eikö ne voisi olla korinväriset?

Jos siitä mustasta ämpärimuovista kaarissa ja helmoissa on päästy eroon niin sehän on loistavaa. Näyttää meinaan kaamealta kun on pohjana hyvännäköinen auto joka on meikattu näyttämään Dusterilta. Koskee kaikkia muutamalla sentillä korotettuja farkkuja Sarvis-kaarilla ja -helmoilla.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.05.19 - klo:14:12
Se ,että fläppi on entisellä paikalla on tehtaalle edullisin ja järkevin ratkaisu FL mallia tehdessä silloin ei kojelauta mene uusiksi. Seuraava kokonaan uusi malli varmaan rakennellaan uusiksi.

Jep, kustannukset on varmasti olleet tärkein syy siihen, miksi näyttö jätettiin ylös. Kojelautaa ei raaskittu tehdä uusiksi faceliftiin.

Tuossa ylhäällä olevassa tabletissa on pari riesaa. Omaan silmään ainakin se sotkee kojelaudan linjat ja peittää aavistuksen näkyvyyttä. Ja näyttää muutenkin jälkiajatukselta. Ja suurempana riesana se, että kättä joutuu ojentamaan kauemmas ja merkittävästi ylemmäs kuin esim. uuden A6:n näytöissä. Kun vähän enemmän joutuu näyttöä naputtelemaan, niin alkaa muuten tuntua olkapäässä ja ojentajassa. Asento on todella epäergonominen pidemmän päälle. Jossain toisessa automerkissä oli näyttö tuolla tavalla ja noin vartin käyttelyn jälkeen käsi jo kipunoi. Kosketusnäytön pitää olla vähän lähempänä ja alempana, jotta sen käyttö on miellyttävämpää.

tpu

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 16.05.19 - klo:08:30Jossain toisessa automerkissä oli näyttö tuolla tavalla ja noin vartin käyttelyn jälkeen käsi jo kipunoi.

Itse en kyllä keksi mitään todellista tilannetta, missä näyttöä pitäisi näpytellä vartin verran :) Mieleen tulee esim. jos haluat vaihtaa radiolta medialle ja soittaa esim. muistikortilta jonkin tietyn albumin, niin tuonkin näppäilee noin 10 sekunnissa. Ja sitten jos haluaa esim. tuunata matkustamon valaistuksen värit kohdalleen, niin siihen voi minuuttikin tärvääntyä kun kokeilee eri värimaailmoja läpi. Mutta jatkuvassa käytössä en keksi mitään mikä edellyttäisi pidempää käyttöä.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: tpu - 16.05.19 - klo:09:13
Itse en kyllä keksi mitään todellista tilannetta, missä näyttöä pitäisi näpytellä vartin verran :) Mieleen tulee esim. jos haluat vaihtaa radiolta medialle ja soittaa esim. muistikortilta jonkin tietyn albumin, niin tuonkin näppäilee noin 10 sekunnissa. Ja sitten jos haluaa esim. tuunata matkustamon valaistuksen värit kohdalleen, niin siihen voi minuuttikin tärvääntyä kun kokeilee eri värimaailmoja läpi. Mutta jatkuvassa käytössä en keksi mitään mikä edellyttäisi pidempää käyttöä.

Riippuu käyttötottumuksista. Nykyisessä autossani käytän tosi paljon mm. uutispalveluja ja twitteriäkin tulee luettua. Myös mailit ja tekstarit tulevat auton näytölle, nettiradiokanavia vaihtelen paljon ja navi on ahkerassa käytössä. Eihän niitä nyt varttia putkeen yleensä käytä, mutta paljon autossa istuvana sitä käyttöaikaa kertyy kuitenkin yllättävän paljon. Mutta varmastikin olen vähemmistössä, sen toki myönnän.

Jos naputtelu rajoittuu lähinnä radiokanavien vaihtoon ja volyymin säätöön, niin nehän voi tehdä hyvin ratin nappuloilla.

vasara

Lainaus käyttäjältä: qekko - 15.05.19 - klo:14:07
Autogefühl esittelee faceliftin https://www.youtube.com/watch?v=w0blM5YIzwo
...
Keula lainattu A5:sesta.. muuten aika saman näköinen, kuin nykyinen.
Voiko tosiaan olla feikkipakoputket S4 oikeassa kulmassa, kuten heppu totesi :) .. jos on, niin mielummin kokonaan ilman toisen kulman reikiä.

Lainaus käyttäjältä: qekko - 15.05.19 - klo:14:07
Tekniikan päivitykset pieniä mutta hyviä. Lataushybridi-A4 allroad olisi killeri mutta kuin ei...
Lataushybridi olisi ehdottomasti oltava (ainakin Suomen veroilmastossa & paljon pätkäajoa harrastaville).. tekniikkaan ei tullut oikein mitään oikeasti uutta.. mutta kyseessähän onkin facelift.
Kevythybridi juttu on pelkkää silmänlumetta kulutuksen kannalta.

Flat


optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.05.19 - klo:12:01
konfiguraattori on saksan saitila avattu

https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/die-neue-a4-limousine/linien-pakete.html

ja avantti

https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/der-neue-a4-avant/linien-pakete.html

Mitä enemmän tuota edion onea pyörittelee, sitä paremmalta se alkaa näyttää :) Saas nähdä mitä keksivät Suomessa paketille hintaa..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

tpu

Lainaus käyttäjältä: optilab - 16.05.19 - klo:13:58
Mitä enemmän tuota edion onea pyörittelee, sitä paremmalta se alkaa näyttää :) Saas nähdä mitä keksivät Suomessa paketille hintaa..

Onkohan tuo tosiaan noin, että vaikka perässä audirenkaat, malli- ja moottorimerkinnät on tummat, niin kuitenkin quattromerkki on kirkas?

Flat


Flat

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.05.19 - klo:19:20
Kevythybridi ei ole mitään silmänlumetta vaikka ei sähkömoottoreilla kuljekkaan. Systeemi pelaa erittäin hienosti varsinkin maantieajossa missä voidaan käyttää rullaustoimintoa.
600 km maantieajolenkki kyseinen toiminta päällä 5,2 ltr/100 km mielestäni aika hieno saavutus 2.0 bensakoneelle.
Nuilla lukemilla ei kyllä kiinnosta mikään muu käyttövoima autossa.
Taajamassa keskari 6.8 ltr/ 100 km.
Vermeistä S/T on paljon turhempi vehje. ;)

Mikäs pirssi ne noin vähällä kulkee, varsinkin taajamassa ?

Valmistajahan lupaa jotain 0,3 litran säästöä joten todellisuus on jostain 0:n ja 0,3 litran väliltä. Ei noilla ihan 5,2 litraan päästä ?
Kait tuosta jotain hyötyä kuitenkin on.

TDiih

Aika hyvin siihen lähes 10v vanhaan 0B5-vaohteistoon alkaa jo varaosiakin saamaan.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

tpu

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.05.19 - klo:19:20
Vermeistä S/T on paljon turhempi vehje. ;)

Onko näissä uusissa kevythybridimalleissa muuten vielä se nappi olemassa, jossa start/stopin saa pois päältä?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.05.19 - klo:19:20
Kevythybridi ei ole mitään silmänlumetta vaikka ei sähkömoottoreilla kuljekkaan. Systeemi pelaa erittäin hienosti varsinkin maantieajossa missä voidaan käyttää rullaustoimintoa.
600 km maantieajolenkki kyseinen toiminta päällä 5,2 ltr/100 km mielestäni aika hieno saavutus 2.0 bensakoneelle.
Nuilla lukemilla ei kyllä kiinnosta mikään muu käyttövoima autossa.
Taajamassa keskari 6.8 ltr/ 100 km.
Vermeistä S/T on paljon turhempi vehje. ;)
Onhan tuo pieni kulutus bensa-autolle. Omat bensa-autot vieneet yleensä lähes kympin :)
Tosin a4 dieseli nelivetona on vielä pieniruokaisempi ja rullailee sekin hanakasti.
Mökkireissun kulutus näytti tietokoneessa 4,9l/100km ja matkan toisessa päässä kaupunkiajoa ja toisessa päässä mäkistä hiekkatietä. Varsinkin tuo hiekkatie nosti 'selvästi' kulutusta. En tiedä miten tuo tosta vielä pienenisi, vaikka sähkö hieman avittaisi rullausta? .. desin parin säästöllä ei sitten ole pirunkaan merkitystä. Kun vielä tankissa myDieselit, niin suht ekologisena autona pidän.
Start-Stop tosiaan on turhake ja aina pois päältä moottoria rikkomasta.

th

Kulutus on lopulta aika turhaa, kun autoa pitää sen 2- 2,5v niin lopulta hankintahinta on se, joka määrää. Ihan sama lopulta mitä kuluttaa ja kuinka paljon, kunhan on quattro.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.05.19 - klo:22:53
Harmi , että et istunut vieressä.
Ei ole mitään tarvetta kirjoittaa sellaista asiaa joka ei pidä paikkansa.
Välillä kävi kulutusmittarissa jopa 5.1 ltr lukemia 600km matkalla.

Hämmästelen vaan että joku pääse reilusti alle valmistajan ilmoittamien lukemien. Mutta hienoa jos noin on vaikkakin nuo taitaa olla mittarilukemia.

Flat

Tuossa uutukaisessa taitaa olla niin että S-line ulkopaketissa on tuu maski on mallia katiskaverkko. Mitäs mieltä raati on siitä, hot ot not ?

S-line ulkopaketissa tulee myös tuollaiset hopeasomisteet eteen (puskurin alle molemmille puolille ) Aika rumalta näyttää omaan silmään kuvissa.



tämä versio paljon parempi (advanced)


ja tämä on se perusversio


TDiih

Ihan kuin muotoilussa oltaisiin menty takaisin kohti B7:aa... B8 on ehdottomasti näistä parhaimman näköinen.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Flat

Tässä vielä vertailua ulkonäköpaketeista

S-line ensin, sitten advanced, sitten basic viimoisena sline + black optics














Mikähän tuo s-linen rako tossa konepellin ja maskin välillä on ? Ihankuin konepelti oli lyhyempi  ?


tpu

#4281
Se on vaan koriste-elementti :) Omaan silmään näyttää, että konepelti on ihan saman mittainen kuin muissa, mutta tuosta alamaskin yläosasta on otettu tuon raon verran pois. Ihan kuin jossain esittelyvideossa juontaja olisi sanonut, että se on ihan muovia, eikä ole oikeasti auki se rako. EDIT: tuossa videolla noin 1 minuutin kohdalla käy tuota "rakoa" läpi ja sanoo että ummessa on.

https://www.youtube.com/watch?v=w0blM5YIzwo

vasara

Lainaus käyttäjältä: th - 17.05.19 - klo:01:13
Kulutus on lopulta aika turhaa, kun autoa pitää sen 2- 2,5v niin lopulta hankintahinta on se, joka määrää. Ihan sama lopulta mitä kuluttaa ja kuinka paljon, kunhan on quattro.
Kulutuksella ei kustannusmielessä ole merkitystä käytön aikana (paitsi jos ajaa aivan huikeita kilometrimääriä), mutta kulutus vaikuttaa Suomessa myös tuohon hankintahintaan.
.. ja tietty niille merkitystä, kenelle pienet päästöt on olennaisia.
Tuosta quattro asiasta täsmälleen samaa mieltä :)

S-Lline keulan hopeasomisteista.. Tummassa autossa turhan erottuvat. Vaaleassa värissä (varsinkin hopea) lienevät ok.
Noista nykymuodin mukaisista isoista pakoputken kehyksistä en pidä.. varsinkin jos toisen puolen reikä ei ole käytössä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 17.05.19 - klo:12:36
Olettaisin, että tuee olemaan niin, että 1.4 TFSI moottorisessa autossa mennään yhdellä röörillä.
2 litraisessa varmaankin kaksi ehtaa rööriä.
Aika näyttää.
Onko niitä feikkirööriä muissa kun Hondassa ?

Avanteissahan on perinteisesti ollut aina tuuplaröörit 2 litrasen  bensan kanssa, mutta ei sedanissa. (tai ainakin  joskus oli näin)
Eikös RS diesel skodassa ole toinen rööri feikki.

Tuolla saksanfoorumilla mainittiin että heinäkuussa tulisi lisää moottorivaihtoehtoja. Mitähän tuokin sitten tarkoittaa,  lisää bensaquatroja ? tai pirteempi versio 2 litran diiselistä ?

vasara

^Onhan se ympäristön kannaltakin hyvä, jos auto kuluttaa vähän, mutta autoilun kokonaiskustannuksissa asia on kokolailla merkityksetön. Kun suhteuttaa muutaman kympin tai satasen säästön / vuosi siihen, että auton arvosta sulaa vaikkapa 8000, / vuosi. Esim. perus A4:sen rapian 50 tonnin ostohinnasta katoaa parissa vuodessa kutakuinkin tuon verran / vuosi hyvin maltillisilla ajomäärilläkin.

Isoin säästö pienestä kulutuksesta tulee auton ostovaiheessa, kun co2- lukema vaikuttaa auton ostohintaan autoveron muodossa. Esim. Volvo xc60 normibensa vs plugari on autoverossa eroa 18 000,.
Tässä esimerkissä 'säästö' on tosin ostovaiheessa nolla, kun autot ovat samanhintaiset.. mutta aivan eri autoistakin kyse mm. suorituskyvyn osalta. Samaan hintaan saa enemmän autoa.

OT: Hakeeko joku Santanderista 'jelppiä' jos auto kuluttaa 2 litraa enemmän :)

9987

#4285
Dieselin verotuksen pitäisi ( omasta mielestä ) olla sellainen että se menee samassa suhteessa bensan kanssa, co2 perusteinen.

Jos tehdään korotus dieselin hintaan niin ei haittaa, maksaisin itse mielelläni saman hinnan kuin bensasta. Co2 liikenteessä putoaa huimasti jos vanhempiakin diesel-autoja olisi enemmän käytössä.

2L kuluttava ( wltp ) hybridi jossa diesel, ajoneuvovero on edelleen sama korkea. Eli se leikkaa todella paljon myyntiä maissa joissa verotus on vinksallaan kuten tässä maassa.  Näkyy varmasti audin suomen myynnissä kuten muidenkin saksalaisten.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 18.05.19 - klo:16:09
Minä en osta koskaan autoa velaksi.
En minäkään, mutta moni ostaa.. eikä siinä nyt mitään ihmeellistä ole. Velaksi ostellaan ihan kaikkea. Kyse vain siitä tienaako rahat ennen ostoa, vai oston jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 18.05.19 - klo:16:09
Laske miten lasket niin minun autokaupassa  putosi auton hinta kolmessa vuodessa noin 3200 , / vuosi. Siis aika vähän.
Pitkäaikaiset asiakassuhteetkin vaikuttaa vaihtohyvityksiin ja etenkin miten auto on pidetty...
Tuohan riippuu autosta. Jos hinta uutena on 25 tonnia, niin tuon verran laskee 3 vuodessa. Mutta jos hinta uutena on vaikkapa 55 tonnia, niin laskee paljon enemmän, vaikka olisi kuinka pitkäaikaiset asiakassuhteet.

Vekkula

Mä en taas ymmärrä miten joku voi olla niin pöljä että ostaa käteisellä autonsa.
Kyllä mä mielummin annan rahojeni olla tuottamassa 5-7% korkoa  ja otan 0-1% korolla autovelkaa. Eri asia tietenkin jos rahaa on niin paljon ettei sillä ole mitään merkitystä, sitten tosin olis varmaan eri ketjussa kuin A4 keskustelemassa...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tpu

Eikös tuolla logiikalla kaikkien kannata ottaa pankista miljoona euroa velkaa ja laittaa se tuottamaan sitä 100 % varmaa 5-7 % korkoa, jolloin voisi lopettaa työnteonkin ja elellä niillä koroilla?

Vekkula

Kannattaisi, mistä pankista normi duunari saa miljoonan alle prosentin korolla? Autorahoituksia saa jatkuvasti halvalla mutta tuntuu että sijoituasuntoihinkin annetaan todella nihkeästi nykyään lainaa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy