Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

kivilaak

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 28.11.17 - klo:13:44
Suurissa nopeuksissa suurin osa energiasta kuluu ilmanvastukseen.
Jep, suurimmalta osalta nimenomaan ilmanvastukseen. Mutta ilmanvastus kasvaa myöskin nopeuden neliössä :-)

TKo

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 28.11.17 - klo:10:01
Hyviltä vaikuttaa tosiaan nuo kilometrit omiin verrattuna! Tänä aamuna +1C -> 27km. Ilmoitti toimintamatkaksi alussa 42 km (ilmastointi päällä) ja 49 km (lämmitys kokonaan pois). No, ilman lämmitystä / tuuletusta ei voi ajaa. Siellä lähellä -10 C toteutuneen matkat on ~22 km.
Eco moodi on nyt valittuna ajomoodiksi. Yksin ajellut ja ilmastointi näyttää muut paikat "eco"na, paitsi kuskin paikka +19 valittu.
Tosi tasaiset maastot täällä lakeuksilla. pääosa ~85km/h & ~105km/h nopeus (1:1).
Vähän tuntuu vaihtelua olevan mitä kukakin pääsee.

Millaista nopeutta jne. ajelet tuon matkan / lähdetkö lämpimästä tallista?
...oops, tuskin tallista kun lämmität! :)

Suurinosa matkasta on viiden- ja kuudenkympin rajoitusta tasaista ajoa.
Tuntuu että suurin vaikutus on ollut sillä että auto on lähtiessä ollut sisältä kunnolla lämmin.
Ajoasetus on ollut Eco-moodissa mutta ilmastoinnista en ole varma.
Tänään aamulla +3 astetta ja toimintamatkaksi 34 kilometrin ajon jälkeen jäi 4 kilometria.
Auto on farmari ja alla Michelinin kitkat.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: kivilaak - 28.11.17 - klo:15:34
Jep, suurimmalta osalta nimenomaan ilmanvastukseen. Mutta ilmanvastus kasvaa myöskin nopeuden neliössä :-)
Juuri näin. Korkea nopeus imee akun nopeasti tyhjäksi. Jo 100 km/h nopeudella käyttösäde lyhenee tuntuvasti. ´

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: kivilaak - 28.11.17 - klo:09:09
Toi Android CarNet app taisi vastikään päivittyä. Nyt mulla ei jostain syystä oo pariin päivään toiminut appsista käsin kabiinin lämmityksen ohjaust. Eli "Start climete control" pyörittää minuutin verran odotusloopissa ja sitten ilmoittaa virheen että ei voitu käynnistää.

Soitin myyjälle. Olivat kuuleman mukaan juuri olleet koulutuksessa ja sieltä kehotettu huoltoon reklamoimaan jos palvelussa ongelmia, että saisi painetta kehitys/ylläpitopäähän tuoda korjauksia. Bugeja vissin on.
Itsellä ainakin joskus ongelmia päästä koko palveluun.

Jotain kehitettävääkin tuossa voisi olla. Itsellä tullut mieleen, että voisiko lokitietoihin lisätä / olisiko hyötyä
- lämpötila (keskim) ajomatkalle
- paljonko totaalimatka pelkällä sähköllä
- nopeus vs. sähkönkulutus, tallennusväli 1min, ..., hetkellinen / keskiarvo, ...
- Muuta...?

foxnen

Car-net:ssa voisi olla webaston ohjaus   ::)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 30.11.17 - klo:11:53
Soitin myyjälle. Olivat kuuleman mukaan juuri olleet koulutuksessa ja sieltä kehotettu huoltoon reklamoimaan jos palvelussa ongelmia, että saisi painetta kehitys/ylläpitopäähän tuoda korjauksia. Bugeja vissin on.
Itsellä ainakin joskus ongelmia päästä koko palveluun.

Soitin sitten huoltoonkin. Heillä oli tiedote jossa mm. tuo esilämmityksen asetuksen toimimattomuus car-netin kautta oli mainittu. Muitakin vikoja. Päivitys olisi tulossa, ei ollut tietoa milloin. Sain sen käsityksen, että myös autoon pitää päivitys laittaa. Arveli että kutsua korjaukseen ei tulisi. Korjataan huollon yhteydessä. Tai jos kyselee korjausta.

Kinos

Olen aina miettinyt sitä, että autolehdissä "haipataan" sähkönkulutkseksi sähköautolla 12-17 kWh/100km. Parhaimpana päivänä ja optimi olosuhteissa olen päässyt ehkä 17 kWh/100km lukuihin. Syksy ja talvisäässä ihan mahdotonta...

Viimeviikolla ajettu, keli +3,5 ja tihkua. Ilmastointi päällä kun muuten menis ikkunat huuruun, mutta maltillinen +17. :)  Lähdin Helsingin keskustasta päiväkotiin (Käpylä), sieltä neuvolaan (Oulunkylä) ja päiväkodin kautta takas keskustaan. Ajomatka 21 kilsaa ja ajoaika vajaa tunti. Range ajon jälkeen 4 km.

Jo +15 asteen lämpötilassa ajan lähestulkoon saman reitin kaksi kertaa, eli kyllä tuo ilmastointi on se pullonkaula ainakin mulla. :)


petri

Ei muuten kenelläkään forumilaisella sattuisi olemaan bensa/diesel passattia jossa Dynaudio subbarilla varustettuna? Tarvitsisin auto-scanin. Tuo Dynaudion subbarin koodaus ei nyt ota onnistuakseen..


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Kinos - 04.12.17 - klo:10:21
Olen aina miettinyt sitä, että autolehdissä "haipataan" sähkönkulutkseksi sähköautolla 12-17 kWh/100km. Parhaimpana päivänä ja optimi olosuhteissa olen päässyt ehkä 17 kWh/100km lukuihin. Syksy ja talvisäässä ihan mahdotonta...

Esimerkiksi TM ajoi hiljattaisessa sähköautovertailussaan 11 kWh/100 km kulutuksella. En voi välttyä ajatukselta, että ladattava hybridi kuluttaa oikeaa sähköautoa enemmän. Vaikka nuo TM:n vertailun autot olivatkin Passatia pienempiä, niin sekään ei kokonaan eroa selitä. Passatin pienin kulutus on ollut omassa käytössäni pienimmillään 14 kWh/100 km ja tänään 15 kilometrin työmatka taisi tulla 18 kWh/100 km kulutuksella. 

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Kinos - 04.12.17 - klo:10:21
Olen aina miettinyt sitä, että autolehdissä "haipataan" sähkönkulutkseksi sähköautolla 12-17 kWh/100km. Parhaimpana päivänä ja optimi olosuhteissa olen päässyt ehkä 17 kWh/100km lukuihin. Syksy ja talvisäässä ihan mahdotonta...

Passatissa ei ole ilmalämpöpumppua, kuten sähköautoissa yleensä on. Plugareissa se on hyvin harvinainen, Prius PHV:ssä on.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 04.12.17 - klo:12:46
Passatissa ei ole ilmalämpöpumppua, kuten sähköautoissa yleensä on. Plugareissa se on hyvin harvinainen, Prius PHV:ssä on.
Alhaisimmat kulutukseni ovat olosuhteista, joissa ei ole tarvetta merkittävästi jäädyttää tai lämmittää. Noiden sähköautojen kulutuksiin en pääse, vaikka puhaltimenkin sammuttaisi.

Kinos

Toki kaikki riippuu ajopaikasta ja -tavasta, mutta tuksin tavalla nyt niin suurta merkitystä on kun ajetaan normaalisti. Kyllä tuo range on ainut pettymys, jos miinuksia nyt pitää Pasuunasta mainita + äärettömän hidas lataus.  8)

Itsellähän tuo työmatka on aika valosumppua -> Helsingin linjaus, että tehdään autoilusta mahdollisimman vaikeaa toteutuu kyllä hyvin.

Mike Tyson

Joo. Vaikuttaa siltä, että puhaltimen kytkin = range extender...

Muutaman asteen pakkasella on 21km työmatkan (rajoitukset 100/8km, 80/6km, taajama/7km, parit valot, ei juurikaan tarvitse pysähdellä) jälkeen ollut 12-13km rangea jäljellä. Tänä aamuna ajelin reilut puolet matkasta ilman puhallinta - työpaikan pihassa auto lupasi sähkömatkaa vielä 18km. Kesällä rangea jäi noin 23-24km.

=> Eli karvalakki, rukkaset ja raappa toiseen käteen kuin kuplalla muinoin, niin aletaan hipoa samoja lukemia kuin kesäkelissä.

Heh, no, ehkei oikeasti kuitenkaan - ja koska lataamaan pystyy molemmissa päissä, ei onneksi työmatka-ajossa tarvitse tuota edes miettiä. Mutta pakko myöntää, että pidemmällä matkalla saitaa miestä saattaa jatkossa houkuttaa kasvattaa rangea kiertämällä puhallinta välillä kiinni. Heh - tarttee varmaan hommata autoon pari pussia kosteudenpoistajaa ;)
Mach-E SR AWD, BMW Z3 Roadster

teräksenharmaa

Kyllä tuo lämmitys on iso tekijä, varsinkin hitaissa nopeuksissa. Jos lähtee liikkeelle vieläpä kylmällä autolla, niin lämmitys imee 5 kilowatia pitkän aikaa. Kulutusmittarista tämän näkee hienosti. Sähkön peruskulutus on luokkaa 500 wattia ja siihen tulee nopeasti lisää, kun lisäilee asteita ilmastointiin. Itse ole yrittänyt vähentää lämmitykseen kuluvaa energiaa lämmittämällä auton lataustaolpassa lämpimämmäksi, kuin mitä ajossa olisi tarpeen. Ja kyllä, rukkaset/pipo -lämmitystäkin on tullut kokeiltua, jos on tullut ylimääräisiä mutkia matkaan. Hyvin se matka taittuu noinkin.

qsla

Lähtipä sitten Passat Gte Farkku tilaukseen.

Mangan grey metallivärillä ja 18" Dartfort vanteilla.

Lisäksi vielä:

-12,3" Digimittaristolla
-Peruutuskamera
-Ã,,äntävaimentavat laminoidut sivuikkunat takalasien tummennuksin
-Webasto
-Vetokoukku
-repsikan istuimen selkänojan kaato

::)

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

finzki

5tkm takana GTE:llä, oheisen linkin takaa löytyy kulutus- ja ajotietoja pureskeltuna vähän CarNet-portaalia pidemmälle.

https://public.tableau.com/views/Hybridiautoilunseuranta/Ajoprofiili?:embed=y&:display_count=yes

TDiih

Lainaus käyttäjältä: finzki - 11.12.17 - klo:23:05
5tkm takana GTE:llä, oheisen linkin takaa löytyy kulutus- ja ajotietoja pureskeltuna vähän CarNet-portaalia pidemmälle.

https://public.tableau.com/views/Hybridiautoilunseuranta/Ajoprofiili?:embed=y&:display_count=yes

30. ja 31.11. reissun hinnat matkaan nähden vaikuttavat melko korkeille? :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

finzki

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 12.12.17 - klo:04:03
30. ja 31.11. reissun hinnat matkaan nähden vaikuttavat melko korkeille? :)

Korjattu ;) Tänks!


qsla

#558
Empä tajunnut kauppoja tehdessä kysyä tuosta vakiona olevasta hätäpuhelupalvelusta että onko autossa jokin sim-kortti kun voi puheluitakin soittaa (toki voihan kännykälläkin ilman sim-korttia soittaa hätäpuhelun) ...
Eli siellä on sim kortin paikka mutta varmasti se liittymä täytyy hankkia itse? ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

biili_

Lainaus käyttäjältä: qsla - 13.12.17 - klo:23:28
Empä tajunnut kauppoja tehdessä kysyä tuosta vakiona olevasta hätäpuhelupalvelusta että onko autossa jokin sim-kortti kun voi puheluitakin soittaa (toki voihan kännykälläkin ilman sim-korttia soittaa hätäpuhelun) ...
Eli siellä on sim kortin paikka mutta varmasti se liittymä täytyy hankkia itse? ;D

kortti löytyy jonka kautta autosta saatava datakin liikkuu omaan puhelimeen tai tietokoneelle. kts google volkkarin car-net.

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 30.11.17 - klo:14:17
Soitin sitten huoltoonkin. Heillä oli tiedote jossa mm. tuo esilämmityksen asetuksen toimimattomuus car-netin kautta oli mainittu. Muitakin vikoja. Päivitys olisi tulossa, ei ollut tietoa milloin. Sain sen käsityksen, että myös autoon pitää päivitys laittaa. Arveli että kutsua korjaukseen ei tulisi. Korjataan huollon yhteydessä. Tai jos kyselee korjausta.

Soittivat juuri huollosta, että korjausta tuohon car-net toimimattomuuteen on nyt saatavissa ja huoltoon saisi aikaa varata (~45min kuulemma menee).
Minulla on jäänyt viimeaikoina päivien ajotietoja päivittymättä car-netiin (eikä tule takautuvasti). Ja ilmastointia en ole vielä kertaakaan onnistunut car-netin kautta käynnistämään.
Eli jos noita car-net ongelmia on ollut, kyselkääpä olisko korjausta saatavilla.

TKo

Käytin auton huollossa maanantaina, jolloin päivitettiin myös Car-net. Nyt se toimii vielä huonommin kuin ennen. Aikasemmin se toimi yleensä, mutta nyt todella harvoin. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia päivityksen jälkeen?

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: TKo - 22.12.17 - klo:16:14
Käytin auton huollossa maanantaina, jolloin päivitettiin myös Car-net. Nyt se toimii vielä huonommin kuin ennen. Aikasemmin se toimi yleensä, mutta nyt todella harvoin. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia päivityksen jälkeen?

Perjantaina tehtiin päivitys. Olen päässyt Car-Net:iin ainakin tähän asti ongelmitta. Nyt juuri sain myös ensimmäistä kertaa sähkölämmityksen (ilmastointi) etänä päälle. Ajotiedot on tältä ajalta tulleet palveluun. Tietokoneelta käytin nyt. Täytyy kokeilla mobiili sovelluksesta kunhan ehtii. Täytyy seurailla toimintaa.

Pasima

Hei

Kokeilempa eka kertaa tätä saittia. 😃
Meillä kans GTE mallin Passat porrasperänen - 17 on vissiin jo - 18 vuoden mallia jotain eroavaisuuksia on esim. tää radio informasuuni järjestelmä. Saatiin se heinäkuussa. Tässä muutamia varusteita mitä siinä on.
-[PAH] Kuljettajan polviturvatyyny, sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet takana reunimmaisilla istuimilla
-[PE1] Easy Access -paketti
-[PJ4] Kevytmetallivanteet Nivelles 7 J x 17
-[PW9] Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.
-[WHL] Design & Comfort -paketti
-[WQ1] Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
-[WY5] Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti.
-[6XI] Peilipaketti.Sähköisesti sisääntaittuvat ulkopeilit, ympäristövalaistus ja automa attisesti himmenevä kuljettaja peili
-[ZMF] Radio ja navigointi Discover Pro
-[KS2] Tuulilasinäyttö head-up display
-[KA2] Peruutuskamera Rear View. Dynaamiset apuviivat.
-[9S8] Digitaalinen mittaristo Active Info Display 12,3" mukautettava värinäyttö
-[8SP] Tummanpunaiset Led-takavalot, muuttuva valokuvio
-[79D] Hätätilanneavustin, Ruuhka-avustin, Kaistanvaihtoavustin Side Assist Plus, Kaistanpitoavustin Lane Assist
-[4KF] Takasivulasit ja takalasi tummennettu
-[4I3] Avaimeton lukitus ja käynnistys Keyless Access.

En ihan varma onko tossa kaikki, mutta suurin piirtein. 😜
Ollaan ny ajettu sillä vähän reilu 10 tuhatta ja ollaan oltu kyllä tyytyväisiä.
Ja kulutus on ollu juuri tuollaista ku täällä on puhuttu.
Car-Netin kanssa ollu kans vähän probleemia mutta ei mitään suurempia.
Että tämmöstä.
On kyllä mahtava informaatio paikka tämä kyllä.
Ja jos jollain jotain kysyttävää ni yritän kyllä vastata parhaani mukaan.

Ps. Mullakin saattaa tulla muutama kysymys matkan varrella, ni jos niihinkin sais sitten vastausta. 😎 ☀

UltraMagnum

Tänä aamuna latauspistoke ei irronnut autosta. Useita lukistus- ja avauyrityksiä mutta pistoke ei vaan vapautunut. Auto oli yön ulkona mutta pistoke eikä latausluukku ollut jäässä tai edes luminen. Pistoke oli selvästi lukittuna eikä jäässä. Usko jo loppui ja päätin soittaa hinausauton mutta menin sisälle vähän lämmittelemään ennen soittoa. 5min päästä menin takaisin autolle hakemaan hinauspalvelukorttia hanskalokerosta ja avasin lukot niin kuinka ollakkaan myös latauspistoke vapautui.

Ulkona oli vain -4C pakkasen puolella eikä tosiaan näkyvää lunta eikä jäätä pistokkeessa tai luukussa.
Auto on ulkona aina mutta edellisenä päivänä se oli ollut pari tuntia lämpimässä parkkihallissa.
Onko kyse lukkomekanismin jäätymisestä, softaviasta vai mistä? Myös veikkauksia otetaan vastaan  :)
Auto on vain reilu 2kk vanha ja vain n. 3tkm ajettu.

Onko tällaista tapahtunut teille? Jos on niin miten olette tästä selvinneet?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 15.01.18 - klo:08:46
Tänä aamuna latauspistoke ei irronnut autosta. Useita lukistus- ja avauyrityksiä mutta pistoke ei vaan vapautunut. Auto oli yön ulkona mutta pistoke eikä latausluukku ollut jäässä tai edes luminen. Pistoke oli selvästi lukittuna eikä jäässä. Usko jo loppui ja päätin soittaa hinausauton mutta menin sisälle vähän lämmittelemään ennen soittoa. 5min päästä menin takaisin autolle hakemaan hinauspalvelukorttia hanskalokerosta ja avasin lukot niin kuinka ollakkaan myös latauspistoke vapautui.

Ulkona oli vain -4C pakkasen puolella eikä tosiaan näkyvää lunta eikä jäätä pistokkeessa tai luukussa.
Auto on ulkona aina mutta edellisenä päivänä se oli ollut pari tuntia lämpimässä parkkihallissa.
Onko kyse lukkomekanismin jäätymisestä, softaviasta vai mistä? Myös veikkauksia otetaan vastaan  :)
Auto on vain reilu 2kk vanha ja vain n. 3tkm ajettu.

Onko tällaista tapahtunut teille? Jos on niin miten olette tästä selvinneet?

Ohjekirjassa pitäisi olla ohjeet latauspistokkeen pakkovapautukseen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

fleetwood

Ei ole käynyt noin, mutta kerran kävi niin että autoa huollosta hakiessa (auto oli pesty ja laitettu sen jälkeen lataukseen pakkaseen), niin avasin lukot, irrotin latauskaapelin ja kun painoin käynnistysnappia, niin auto sanoi että irrota latauskaapeli. Kokeilin vielä laittaa ja irrottaa kaapelin uudelleen, mutta sama juttu. Viiden minuutin päästä kaikki meni normaalisti ikäänkuin mitään ongelmaa oli ollutkaan. Oli varmaan jäänyt pieni vesipisara sen mikrokytkimen kohdalle joka tunnistaa kaapelin ja se oli sitten jäätynyt.

Ja kyllä, ohjekirjassa on nuo pakkovapautusohjeet.
Passat GTE Variant

PassatGTE2018

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 24.12.17 - klo:10:40
Perjantaina tehtiin päivitys. Olen päässyt Car-Net:iin ainakin tähän asti ongelmitta. Nyt juuri sain myös ensimmäistä kertaa sähkölämmityksen (ilmastointi) etänä päälle. Ajotiedot on tältä ajalta tulleet palveluun. Tietokoneelta käytin nyt. Täytyy kokeilla mobiili sovelluksesta kunhan ehtii. Täytyy seurailla toimintaa.

Ei tuo Car-Net tunnu edelleenkään mitenkään luotettavasti toimivan. Usein yhteyttä autoon ei ole, matkoja on jäänyt useilta päiviltä päivittymättä palveluun, saattaa saada lämmityksen päälle mutta ei pois, ...
Surkeuksien surkeus...
Eikun reklamaatiota tässä pitää laittaa. Laittakaa muutkin jos suinkin ongelmia on, jotta ehkä tämän vielä toimimaan saisi.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: PassatGTE2018 - 17.01.18 - klo:10:53
Ei tuo Car-Net tunnu edelleenkään mitenkään luotettavasti toimivan. Usein yhteyttä autoon ei ole, matkoja on jäänyt useilta päiviltä päivittymättä palveluun, saattaa saada lämmityksen päälle mutta ei pois, ...
Surkeuksien surkeus...
Eikun reklamaatiota tässä pitää laittaa. Laittakaa muutkin jos suinkin ongelmia on, jotta ehkä tämän vielä toimimaan saisi.
Samoja haasteita Golf GTE:n kanssa. ohjekirja sanoo että kommunikaatio hoidetaan sisäisen SIMmin kautta mutta jännästi vaan tiedot näyttäisi päivittyvän paremmin kun auto saa Internet-yhteyden kännykän wifin kanssa. Nyt vähän harmittaa kun en ottanut sitä varustepakettia jossa olisi saanut LTE-SIM-paikan suoraan autoon.
Car-Net kyllä kaipaisi pientä päivitystä. Tosin sivustohan itsessäänkin sanoo että auton yhteys on huono.
tänään en esimerkiksi saanut lämmitystä päälle, piti napsauttaa webasto tulille että sai auton lämpimäksi ennen lähtöä.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 15.01.18 - klo:08:46
Tänä aamuna latauspistoke ei irronnut autosta. Useita lukistus- ja avauyrityksiä mutta pistoke ei vaan vapautunut. Auto oli yön ulkona mutta pistoke eikä latausluukku ollut jäässä tai edes luminen. Pistoke oli selvästi lukittuna eikä jäässä. Usko jo loppui ja päätin soittaa hinausauton mutta menin sisälle vähän lämmittelemään ennen soittoa. 5min päästä menin takaisin autolle hakemaan hinauspalvelukorttia hanskalokerosta ja avasin lukot niin kuinka ollakkaan myös latauspistoke vapautui.

Ulkona oli vain -4C pakkasen puolella eikä tosiaan näkyvää lunta eikä jäätä pistokkeessa tai luukussa.
Auto on ulkona aina mutta edellisenä päivänä se oli ollut pari tuntia lämpimässä parkkihallissa.
Onko kyse lukkomekanismin jäätymisestä, softaviasta vai mistä? Myös veikkauksia otetaan vastaan  :)
Auto on vain reilu 2kk vanha ja vain n. 3tkm ajettu.

Onko tällaista tapahtunut teille? Jos on niin miten olette tästä selvinneet?
Tänä aamuna taas sama homma. Kokeilin nyt myös lämpöpuhaltimella lämmitää latauskaapelin ympäriltä lämpimaksi jos lukon jumitus liittyisi jäätymiseen. Aika pitkään lämmittelin ja kerkesin jo lopettaa lämmittämisen kun se yhtäkkiä taas vapauttikin kaapelin.

Työpaikan pihalla kun laitoin kaapelin kiinni latausta varten niin nyt se ei sitten lukitse kaapelia ja lataus ei tietenkään ala. Kun kaapelin laittaa paikalleen kuuluu moottorin ääni muutaman kerran kun lukitusta yritetään.

Oisko se lukitusmekanismi sitten kuitenkin vain jäässä? No se selviää tänään kun pääsen kotiin taas lämmittelemään sitä.

Eikö vastaavaa ole tosiaan ollut kenelläkään muulla?

Perjantaina joka tapauksessa huoltoon/korjaukseen niin saavat tutkia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy