Tiguan ei käynnisty renkaanvaihdon jlk.

Aloittaja Juki67, 01.11.17 - klo:08:32

« edellinen - seuraava »

Juki67

Mistä voi johtua, että talvirenkaiden vaihdon jälkeen auto ei käynnisty?
Startti pyörittää hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Mitään tunkin kaatumisia tms. kommelluksia ei renkaanvaihdon yhteydessä tapahtunut.

Mittariston "Ratti-merkkivalo", muuttuu käynnistysyrityksen aikana punaiseksi (ei vilku).

Alla oleva vikakoodi on ainoa joka voi liittyä asiaan, vai voiko:

Steering Column Electronics (0x16)
General Information
Partnumber 1K0 953 549 BN Description J0527 752
Coding 0000042
Workshop Information Workshop Code: 01324 Importer: 785 Device ID: 00200
Communication
Protocol KWP2000 Bus CAN
Transport Protocol TP 2.0 & KWP2000 (CAN 11-Bit) Baudrate 500000
Additional Information
Hardware Number 1K0 953 549 BN

Faults
00576 Terminal 15
Electrical malfunction in circuit, intermittent
00883 Ignition/starter switch -D- (terminal S)
Electrical malfunction in circuit, intermittent
00885 Ignition/starter switch -D (terminal 50)
Electrical malfunction in circuit, intermittent
00884 Ignition/starter switch -D- (terminal X)
Electrical malfunction in circuit, intermittent
01744 Ignition/Starter Switch (terminal P) (D)
Electrical malfunction in circuit, intermittent





TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Juki67

Heh. Niin minäkin luulin/toivon. Korjaamolla todettiin että koneessa ei ole puristuksia = hammasketju pettänyt.
Ketju oli jo kerran vaihdettu ns. kestävämpään. Kilometrejä kertynyt 175000km. Harkitsen vakavasti parinkymmenen vuoden saksalaisautoilun jälkeen nyt jotain japsi-/korean valmistetta.  >:(


jannesn

No just, otan osaa - on sattunut omallekin kohdalle ketjurikko. Paljonko oli ajettu ketjunvaihdon jälkeen?

Ei tuota pihassa olevaa autoa uskalla kohta enää edes käynnistää, ajamisesta puhuttamattakaan.

TDiih

Ei kannata ainakaan jättää vaihteen varaan ilman käsijarrua. Kaveri piti 1.4 TSI Turrea kaksi päivää noin ja kolmantena (omistus)päivänä matka jatkui sitten lavetilla.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Juki67

Ketjunvaihdon jälkeen oli ajettu noin 60.000km. Korjaamolla on konetta purettu, ja todettiin että myös ketjupyörät on tiensä päässä. Alakertaakin siis purettava.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 08.11.17 - klo:10:57
Ei kannata ainakaan jättää vaihteen varaan ilman käsijarrua. Kaveri piti 1.4 TSI Turrea kaksi päivää noin ja kolmantena (omistus)päivänä matka jatkui sitten lavetilla.

Ainakin sukulaisen 2010 TSi kolopallon manuskassakin lukee, ettei autoa saa pysäköidä ilman kässärin vetämistä. Taitaa olla yleispätevä ohje damagen välttämiseksi kaikille TSi bensakulkineille. :o
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy