Yleistä Kodiaqista

Aloittaja vasara, 30.08.16 - klo:16:09

« edellinen - seuraava »

Candywhite

DSG on ollut parempi kuin pelkäsin, mutta kyllä sen pakkomyynti välillä harmittaa. Yleensä ajan eco asetuksella, koska tykkään hyödyntää rullaus mahdollisuutta. Jostain syystä DSG välillä päättää että auto liikkuu liian taloudellisesti alamäessä ja heittää vaihteen päälle ja siten hiljentää vauhtia........ ai että ärsyttää kun joku insinööri haluaa määrittää kuinka ajan oman autoani.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

tet

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 13.07.17 - klo:20:20
Jostain syystä DSG välillä päättää että auto liikkuu liian taloudellisesti alamäessä ja heittää vaihteen päälle ja siten hiljentää vauhtia........ ai että ärsyttää kun joku insinööri haluaa määrittää kuinka ajan oman autoani.

Vähän tota samaa kummastellut itsekin Atecassa. Sehän tapahtuu mäen jyrketessä, joten perustunee joko vauhdin kasvuun tai sitten alamäen jyrkkyyteen. Kyse lienee joko turvatoiminnosta (estää vauhdin liiallisen nousun), tai sitten insinööri on ollut sitä mieltä että jyrkässä mäessä kannattaa käyttää moottorijarrutusta, niin säästää sen tyhjäkäyntikulutuksen verran ja silti auto liukuu riittävän pitkälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Raimo247

Tuo liittynee laturin huilauttamiseen normiajossa ja sen käyttämisen kannattamiseen sitten jarrutustilanteissa.
Jyrkkä mäki on ehdottomasti kannattava latauspaikka, joten mielestäni tuossa ei ole mitään erikoista.

Kunhan rullaus toimii loivalla, eikä moottorijarru alenna ajonopeutta, niin ymmärrän.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Candywhite

Omalla ambition 190hv ajanut noin 3000km ja tänään ajoin päivän exclusive 190hv autolla. Tässä muutama huomio/mielipide.

Canton, vaikea huomata eroa normi soittimeen. Ei harmita että en maksanut siitä.

Omassa autossa on hankookin renkaat jotka kuulosti selvästi hiljaisemmilta kuin laina auton contineltaalin.

Koristelauta on ambition mallista omaan silmään sopivampi kuin mitä exclusivessä on.

Exclusiven nähka istuimet olivat tyylikkäät ja mukavat. Harmittaa että oma budjetti ei venynyt niihin.

Mukautuva alusta oli hyvä varustus, sportti asetuksella auto oli paljon mielyttävämpi kuin normi asetus joka saa auton tuntumaan kylpyammeelta.

Kaistavahti oli aika vaikea ja sen hyöty jäi huomaamatta päivän ajon aikana.

Jalalla takakontin avaaminen ja sulkeminen vaati harjoittelua. Varmaan hyödyllinen kun sitä osaa käyttää.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Candywhite

ja edelliseen lisään vielä, sportti ratti istuu omaan käteen huomattavasti paremmin kuin normi lämmitettävä ratti. Ehkä kadun lämmityksen puutetta talvella, mutta näin lämpimällä säällä, sporttiratti on omaan makuun parempi. Lisäksi vaihteen vaihtajat ovat ihan ehdottamat, moottori jarrutukset sujuu niin paljon helpommin kun ei tarvitse niin paljon jarrua painiskella. Muutenkin etujarrut ovat todella kovilla näin raskaassa autossa, etu vanteet kaipaa pesua lähes päivittäin.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

lao

Jollekkin iskenut ostokrapula nopeasti ja vieläkin myymättä

https://www.nettiauto.com/skoda/kodiaq/8919356
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: lao - 26.07.17 - klo:08:38
Jollekkin iskenut ostokrapula nopeasti ja vieläkin myymättä

https://www.nettiauto.com/skoda/kodiaq/8919356

Ihme että ei ole myyty, taitaa olla Suomen nopeiten kiihtyvä Kodiaq, 0-100 kmh vain 8.0 sek.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Candywhite

Tulipa kirottua ja kiitettyä kessyä samana päivänä. Ruokakaupan parkkipaikalla auto ei suostu millään laittamaan ovia lukkoon, ei sitten millään, niin että piti jättää lapsi autoon sillä aikaan kun menin ostamaan tarvittavat tavarata (ja lapsi oli riittävän vanha olemaan yksin autossa). Tämä on tapahtunut aikaisemminkin ja on todella ärsyttävä. Auton saa lukkoon kun menee sisällä ja lukitsee ovet napista (ei kaukosäätimestä), mutta ulkoa päin autoa ei saa lukkoon.

Myöhemmin illalla, kun vettä satoi ennätysmäärä, juoksin autolle ja sain oven auki ilman että piti kaivaa avaimia kassista, niin olipa kiva tunne että autossa oli kessy.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

vesap

Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

Tonttu66

Passatissa olen huomannut, että avaimeton lukitus vaatii, että avain on auton ulkopuolella ovien läheisyydessä samalla tavalla kuin avatessakin. Lisäksi ovenkahvan nappia pitää painaa sormen päällä, jos painaa liian "isosti", ei nappi välttämättä painu.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

petzku

Mä en tahdo osata avata konttia silleen ilman kosketusta.. oli ovet lukossa tai auki, miten paljon heiluttelen jalkaa puskurin alla, ei kontti aukea kuin satunnaisesti.. Tyttären jalan rekisteröi kyllä ensimmäisellä yrittämällä  :o ;D
Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

vesap

Jossain ohjeissa taidettiin mainita että jalkaa ei saa heilauttaa sivusuunnassa vaan ainoastaan 'sisäänpäin'.
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

JaMiLeSi

Lainaus käyttäjältä: petzku - 17.08.17 - klo:15:34
Mä en tahdo osata avata konttia silleen ilman kosketusta.. oli ovet lukossa tai auki, miten paljon heiluttelen jalkaa puskurin alla, ei kontti aukea kuin satunnaisesti.. Tyttären jalan rekisteröi kyllä ensimmäisellä yrittämällä  :o ;D

Samaa "reenasin" Superbin kanssa, sit löytyi oikea tyyli: ripeä edestakaisin veto keskeltä autoa ja aina onnistu auki/kiinni.

petzku

Kattelin tos konetilaa muuten vaan. Huomasin ihme kohdasta valuvan sadevettä konetilaan. Täytyy varmaan käydä huollossa näyttämässä. Onko muilla vastaavaa havaittavissa?
https://goo.gl/photos/xRoGgJHNR1wGkCwz6
Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

pasuunaC3




Osaako kukaan sanoa tai mahdollisuutta ottaa selvää onnistuisikohan kuvan scout mallin etu ja takapuskurien skidplate hopeita osia tilata ns. Normaali kodiaqiin? Kuvista päätellen ovat vaan puskurien päällä eivätkö näytä helmoihin suoraan painetuilta vaan että ne voisi jälestäpäinkin lisätä.
Ainakin xc60 volvoihin sai vastaavia jälestäpäin tilattua ja ostettua myö sivuhelmoihinkin
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

_kodiaq2018_


Päädyin lisäämään tuon DCC:n. Myyjä puhui ympäri ja koeajossa exclusivessa oli sport asetukset päällä, niin olihan se hieno ajaa. Jossain koeajossa Suomessa oli ylimääräistä kallistelua moitittu ilman DCC:tä.

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 17.07.17 - klo:19:16
Omalla ambition 190hv ajanut noin 3000km ja tänään ajoin päivän exclusive 190hv autolla. Tässä muutama huomio/mielipide.

Canton, vaikea huomata eroa normi soittimeen. Ei harmita että en maksanut siitä.

Omassa autossa on hankookin renkaat jotka kuulosti selvästi hiljaisemmilta kuin laina auton contineltaalin.

Koristelauta on ambition mallista omaan silmään sopivampi kuin mitä exclusivessä on.

Exclusiven nähka istuimet olivat tyylikkäät ja mukavat. Harmittaa että oma budjetti ei venynyt niihin.

Mukautuva alusta oli hyvä varustus, sportti asetuksella auto oli paljon mielyttävämpi kuin normi asetus joka saa auton tuntumaan kylpyammeelta.

Kaistavahti oli aika vaikea ja sen hyöty jäi huomaamatta päivän ajon aikana.

Jalalla takakontin avaaminen ja sulkeminen vaati harjoittelua. Varmaan hyödyllinen kun sitä osaa käyttää.
Tulossa Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Style DSG
Nyt alla Octavia RS 2.0 TSI DSG 2014

Raimo247

Onkin oma alkuraportti vielä kirjoittelematta, mutta Octavian jälkeen korkeammalle siirryttyäni olen juuri ihmetellyt kallistelun puutetta. Ei kallistele vakioalustalla, vaan on itse asiassa jäykän vakaa, silti mukava kyyti (18" Contit).

Tein pikku testiä 90 km/h vakkarissa maantiellä, siitä heiluttelemaan autoa vasen-oikea-vasen (tyhjä tie).. Tuntuu siltä, että auto käyttää jarruja kallistuksen ehkäisyyn. Samaan aikaan tietysti vakkari joutuu kaasuttamaan, näkyi kulutusmittarista.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

petzku

Millähän tästä ruudusta pääsisi eroon? Lähes jokaisella käynnistyskerralla pätkähtää näyttöön. Ja aina pitää kuitata ok:lla pois näytöltä. Turhauttavaa. Argh.

Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

Kodiaattori

Näin omaa autoa odotellessa rupesin ihmettelemään miksi konfiguraattori antaa valita ilmaiseksi paketin "Lane Assistant - Kaista-avustin ja Blind Spot Detection - Kaistanvaihtovaroitin" ainakin Ambition-varustetasolla. Onko tuo bugi konfiguraattorissa vai saako tuon paketin muka ilmaiseksi?

LainaaMoottori

    1.4 TSI 4x4 DSG Autom.

Ulkopuoli

    707,09 â,¬Black Magic, helmiäisväri
    0,00 â,¬Elbrus-kevytmetallivanteet 7,0Jx18" 235/55R18

Sisustus

    Musta

Lisävarusteet

    0,00 â,¬Lane Assistant - Kaista-avustin ja Blind Spot Detection - Kaistanvaihtovaroitin

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Kodiaattori - 12.09.17 - klo:09:03
miksi konfiguraattori antaa valita ilmaiseksi paketin "Lane Assistant - Kaista-avustin ja Blind Spot Detection - Kaistanvaihtovaroitin" ainakin Ambition-varustetasolla. Onko tuo bugi konfiguraattorissa vai saako tuon paketin muka ilmaiseksi?

Onko kukaan kysynyt myyjältä vielä tästä?

Onko kenelläkään noita sleep niskatukia autossa? Minkä kokoiselle lapselle nuo sopii vai saako niitä kunnolla säädettyä? Olisivat lapsille hyvät, jos toimivat...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Jyri

Mikäli joku kaipaa Kodiaqia heti alle niin...

Sain tiedon että Oulun Wetterillä Limingantullissa (Sami Lahtimaa) olisi yksi uusi Kodiaq heti vapaana

Tässä auton tiedot:

2.0 TDI 150 4x4 Style DSG Autom,

NZ4 Hätäpuhelu-, ajoturvapuhelu- ja asiakaspalvelupuhelupainikkeet
PK0 Vetokoukku, sähköisesti esiin taitettava
PZB 7-paikkaisuus - Kolmas istuinrivi, tavaratilan välipohja ja keskikyynärnoja toisella penkkirivillä
WA1Style-paketti
WA2 Winter-paketti
YOY Infotainment Online, 1 vuosi + Care Connect, 1 vuosi

iltanen

Onko kellään kokemuksia tuosta 92kw bensamoottorista? Mitenkä riittää? 0-100 menee kuitenkin 10,5s.

Tuleekohan 1.5TSI EVO tuon tilalle pian? Taitaa antaa tehoja 4kw enemmän.

Verrokkina omiin tarpeisiin on, että Ocu 1.0TSI riittää hyvin.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Kodiaq81

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 22.09.17 - klo:10:58
Onko kellään kokemuksia tuosta 92kw bensamoottorista? Mitenkä riittää? 0-100 menee kuitenkin 10,5s.

Tuleekohan 1.5TSI EVO tuon tilalle pian? Taitaa antaa tehoja 4kw enemmän.

Verrokkina omiin tarpeisiin on, että Ocu 1.0TSI riittää hyvin.

92 kw kokemusta,mukavasti kuljettaa, vaikka moni varmasti on epäileväinen kodiaqin kuorissa.
litraseen en käytännössä muuta eroa huomaa kun moottorin äänimaailmassa.
En usko että käytännöntasolla 1.5 evo tuo juuri mitään lisää,hintaa ainakin tuo lisää.( teknisentiedon paperilla eroja desimaaleissa löytyy)
Hyvän auton saa siis jolla liikenteessä pärjää ja nauttii ajosta, on se sitten 92kw tai 96kw :)

Vompatti

Onko Webaston GSM-ohjaamisesta (appsilla) Kodiaqissa kukaan kuullut jotain faktaa? Ulkomailla näyttäisi onnistuvan, mutta ilmeisesti ei ole ainakaan Suomessa vielä saatavilla?

https://www.youtube.com/watch?v=-2l6FveDDRo

jni

Onnistuu tuotantoviikosta 22 lähtien valmistetuissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Vompatti

Ok, kiitos tiedosta. Aikaisempaan ei taada saada päivitettyä tuota?

Makiluola

Tuulilasi lehti on ottanut Skoda Kodiaqin kestotestiin kaksilitraisella dieselkoneella ja 7-portaisella DSG-automaatilla. Odotan testin tuloksia ja loppu yhteenvetoa mielenkiinnolla. ;-)
http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajo-skoda-kodiaq-20-tdi-190-4x4-exclusive-dsg-muhkean-kokoinen?utm_source=vko-40-17&utm_medium=email&utm_campaign=tl-uutiskirje
Å KODA KODIAQ 2.0 TSI 4x4 Exclusive DSG Automaatti vm 2018.

Raimo247

Onko ajoprofiilivalitsin koodattavissa muistamaan noudattamaan edellisen käynnistyksen valintaa?

Systeemi muistaa käytetyn profiilin, mutta ei noudata sen asetuksia uudelleenkäynnistettäessä. Minulle riittäisi ajoprofiilin valinta kerran päivässä.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

vesap

Onko missään webbisitea mistä saisi VIN numerolla auton tehdasasenteiset varusteet listattua?
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

petzku

Noniin se rupee talvi tekemään tuloaan. Milläs rengastuksella Kodiaq omistajat meinaavat talveen lähteä?
Itselle olisi tulossa Kumhon rengastus tehtaalta tulleisiin 18" vanteisiin, mutta mietin kitkan ja nastan välillä. En ole koskaan hyvillä kitkoilla ajanut, niin ei ole oikein vertailupohjaa nastoihin. Nyt vielä vuoden vaihteessa loppuu pitkät työmatkat motarilla. Ja jatkossa ajellaan enimmäkseen nurkka-ajoa.

Sarjojen hinnat töineen:
235/55R18’'
Kumho KW31 kitka      590â,¬
Kumho KC16 nasta      620â,¬
Alla: Skoda Kodiaq 2.0tdi 150 4x4 Style

Edellisiä vagilaisia: VW Touareg 3.0 V6 TDI, Audi Avant A6 2.0 TFSI, Audi A4 Avant 2.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy