A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

M_M

Onhan A3 pieni auto, se on selvä. Mutta ei taida olla tälläkään foorumilla kuin yksi jolle se on tullut jostain käsittämättömästä syystä yllätyksenä? Kyllähän jokainen täyspäinen auton ostaja tutustuu ensin tuotteeseen ja arvioi riittävätkö kyseisen automallin tilat omaan käyttöön vai eivät.

Toki rispektiä siitä, että joku kehtaa edes tunnustaa ostaneensa täysin vahingossa itselleen aivan sopimattoman kokoisen auton, koska kyllä se melkoisesta tyhmyydestä kertoo.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

mattinen

#751
Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.02.17 - klo:10:11
Toki rispektiä siitä, että joku kehtaa edes tunnustaa ostaneensa täysin vahingossa itselleen aivan sopimattoman kokoisen auton, koska kyllä se melkoisesta tyhmyydestä kertoo.  ;D

Näin. Ja onnellistahan tässä on se, että ko. henkilö ei itse tuon tunnustuksensa merkitystä edes tajua. Surullista asiassa on puolestaan se, että ko. henkilö on mitä ilmeisimmin joutunut kärsimään ymmärryskyvynsä rajoituksista jo aikaisemmin. Hänhän usein kehua retostelee, kuinka on elämässään ostanut jo 20 autoa jne. Voi vain kuvitella, millaisia möhläyksiä aikaisempiin autokauppoihin on liittynyt. On tullut ostettua etuvetoinen, kun piti hankkia takavetoinen; dieselautoa hankittaessa tulikin tehty kaupat bensaautosta jne. Jaksuhalit vaan tälle asiantuntijalle  :-*! Ja toki myös onnittelut siitä, että nykyinen auto (A4) mitä ilmeisimmin on mieluinen.

j4neski

Eipä ole ollut 8V:ssä mitään vikaa. Renkaatkin on mustat ja pyöreät ja sopii autoon oikein hyvin.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

AndyVA

Tuli viimeviikolla A3 Sedan MY17 pihaan ja ensimmäinen vika/ominaisuus jota en osaa käyttää tuli eteen.

Toinen avain ei toimi eikä sillä voi langattomasti avata ovia. Fyysisestä lukosta toki aukeaa ja autonkin saa päälle, kun avaimen pistää ratin viereen "logon" päälle, mutta muuten valittaa "key not recognized". Liikkeeseen valittamaan vai pitääkö avain jotenkin ohjelmoida toimimaan auton kanssa?

M_M

Jos se on takuun alainen auto niin ilman muuta liikkeeseen valittamaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jsx

Kuulostaisi siltä, että sieltä on tainnut paristo unohtua kokonaan (tai ollut valmiiksi tyhjä). Heikolla paristollahan se pitää sinne ohjauspylvään kylkeen viedä.

Joka tapauksessa toki takuuhomma.

Tästä tajusinkin, että enpä ole omastani vielä toista avainta tainnut kertaakaan edes kokeilla. Täytyykin tehdä se, ennen kuin tulee oikeaa käyttöä...
Almera 1.6 -97 -> Leon 1.8T -05 -> A3 2.0TQ -09 -> A3 2.0TQ -17 -> e-tron 50 -20

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 16.02.17 - klo:10:21
Näin. Ja onnellistahan tässä on se, että ko. henkilö ei itse tuon tunnustuksensa merkitystä edes tajua. Surullista asiassa on puolestaan se, että ko. henkilö on mitä ilmeisimmin joutunut kärsimään ymmärryskyvynsä rajoituksista jo aikaisemmin. Hänhän usein kehua retostelee, kuinka on elämässään ostanut jo 20 autoa jne. Voi vain kuvitella, millaisia möhläyksiä aikaisempiin autokauppoihin on liittynyt. On tullut ostettua etuvetoinen, kun piti hankkia takavetoinen; dieselautoa hankittaessa tulikin tehty kaupat bensaautosta jne. Jaksuhalit vaan tälle asiantuntijalle  :-*! Ja toki myös onnittelut siitä, että nykyinen auto (A4) mitä ilmeisimmin on mieluinen.

Eihän se mitään kehumista ole jos puhuu omista kokemuksista autonostajana. (joku toinen kehui ostaneensa peräti 7 autoa) Mainitsin vai omasta kokemuksesta autojen kanssa.
Eräs henkilö suunnitteli tällä foorumilla kuinka kapeat renkaat laki sallii laittamaan hänen A3 8V kotteroon. En tiedä toteutuiko tuo dramaattinen järjenvalo.  Toiset laittaa leveitä komeita vanteita ja sitten halpoja Ling Long rekaita jotka ovat käyttökelvottomia. Jokaisella oma makunsa. ;D ;D ;D

a4b8

Minä pidän autoa n kolme vuotta ja sitten vaihdan uuteen. Jos minä ostaisin 25 uutta autoa siinä menisi 75 vuotta! Ilmoitin että olen ostanut 7 VAG-autoa. Enpä uskonut että tämä on joku autonostokilpailu. Eipä paljon mairittele ko uroteko.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mattinen

Jokaisella on oma makunsa, ja jokaisella on oma järkensä. Näissä puitteissä näitä keskusteluja täytyy käydä, siitä ei pääse mihinkään. Mitä tulee renkaisiin, niin kukaan ei voi suunnitella sitä, kuinka kapeat tai leveät renkaat laki (tai muu säännös) autoon sallii. Miksi? Sen vuoksi, että lain tai muun säännöksen määräämä asia ei ole suunniteltavissa. Mutta, kuten sanottu, jokaisella on oma järkensä.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 12.06.17 - klo:14:21
Jokaisella on oma makunsa, ja jokaisella on oma järkensä. Näissä puitteissä näitä keskusteluja täytyy käydä, siitä ei pääse mihinkään. Mitä tulee renkaisiin, niin kukaan ei voi suunnitella sitä, kuinka kapeat tai leveät renkaat laki (tai muu säännös) autoon sallii. Miksi? Sen vuoksi, että lain tai muun säännöksen määräämä asia ei ole suunniteltavissa. Mutta, kuten sanottu, jokaisella on oma järkensä.


Niin ja toinen luulee olevansa viisampi kuin onkaan.
Renkaista voisin sinulle valaista. Se rengaskoko mikä on tehtaalta lähtiessä autossa on siihen todettu yleiskäyttöön parhaaksi. Toki olosuhteet jotenkin vaikuttaa asioihin. Lähde siitä. ;)
Tehdasvalinnassa on otettu koko auto alustoineen huomioon.

mattinen

Kiitoksia vain ystävällisestä tarjouksesta, mutta kyllä se on parempi, että suuntaat neuvosi jonnekin muualle. Tällä forumilla on varmasti paljon sellaisia, jotka arvostavat asiantuntemustasi esimerkiksi juuri renkaiden suhteen. Heitä sinun kannattaa valaista vaikkapa oikeasta rengaskoosta.

Itse olen huomannut, että henkinen rakenteesi asettaa tiettyjä, aika selviä rajoituksia sille, miten kirjoituksiisi tulee suhtautua. Esimerkkinä vaikkapa tämä kohtalaisen outo rengaskoon esille ottaminen melkeinpä joka asian yhteydessä. Tämä jankkaaminen yhdessä muiden jatkuvasti toistamiesi asioiden kanssa viittaa vahvasti siihen, että sinulla on ns. jäänyt levy päälle. Tai sitten sinulla muuten vain jatkuvasti lyö tyhjää. Kirjoitteletko nuita tekstejäsi kännissä?

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 12.06.17 - klo:15:22
Kiitoksia vain ystävällisestä tarjouksesta, mutta kyllä se on parempi, että suuntaat neuvosi jonnekin muualle. Tällä forumilla on varmasti paljon sellaisia, jotka arvostavat asiantuntemustasi esimerkiksi juuri renkaiden suhteen. Heitä sinun kannattaa valaista vaikkapa oikeasta rengaskoosta.

Itse olen huomannut, että henkinen rakenteesi asettaa tiettyjä, aika selviä rajoituksia sille, miten kirjoituksiisi tulee suhtautua. Esimerkkinä vaikkapa tämä kohtalaisen outo rengaskoon esille ottaminen melkeinpä joka asian yhteydessä. Tämä jankkaaminen yhdessä muiden jatkuvasti toistamiesi asioiden kanssa viittaa vahvasti siihen, että sinulla on ns. jäänyt levy päälle. Tai sitten sinulla muuten vain jatkuvasti lyö tyhjää. Kirjoitteletko nuita tekstejäsi kännissä?


Kottikärrynrengas vaatii suuremmat paineet kun autonrengas. Ja lisäksi tiedoksi polkupyörä vielä enemmän.
Jotkut ovat syntymästään kännissä toiset ottaa silloin tällöin.

mattinen

Mm. nämä puheet kottikärryistä ja polkupyöristä viittaavaat siihen, että eräät meistä ovat olleet syntymästään asti humalassa, ja että sekään ei vielä riitä.

vasara

En jaksanut selata koko ketjua läpi.. löytyikö pyyhkimen sulkien hyppimisasiaan (ketjussa edellä) joku järjellinen syy / korjauskeino?
Oman auton sulat alkoi nimittäin hyppimään erittäin rajusti eilisellä tihkusateella.. semmosia ihan kunnon 10 cm pomppauksia.
Kun sade yltyi kaatosateeksi, niin sitten ei hyppineet.

Kerran aikaisemminkin hyppivät, kun muutama tippa tuli vetta, mutta silloin korjaantui, kun suihki pissapojalla luikastetta lasiin.
Autolla ajettu 1500 km. En ole laittanut mitään aineita / pinnoitteita tuulilasiin.. tosin vahausten, detailer kuivausten yms. yhteydessä on saattanut tuulilasikin saada huomaamattaan jotain pintaansa.. se on jopa todennäköistä, kun olen sonaxin detaileria suihkinut aika huolettomasti kuivauksen yhteydessä & tuulilasia pyyhkinyt mikrokuidulla, jossa on voinut olla aineen jäämiä :)
Onkohan pyyhkimien varret rakenteellisesti liian pletkut.. ts. vähän kinnaa => varsi ensin joustaa => sitten hypähtää?

junu

Mulla hyppi pyyhkijät A4:ssa. Vaihdoin alkuperäiset sulat Boschin sulkiin ja hyppiminen loppui. Vaihdan sulat vuoden välein eikä Bosch hyppinyt koskaan. Tällä hetkellä perheessä 2 kpl A3:sta, eikä kummassakaan ollut hyppyvikaa.

vasara

Pitää kattoa mitkä nuo alkuper sulat on.. tuskin boschit sitten. Minusta nuo ei ihan alussa pomppineet, joka saattaisi viitata vaha / detailerin silikoneihin tuulilasissa? Vesi ainakin liukuu varsin liukkaasti lasista. Jos ny kokeilis putsata alkuun ja planB sulat vaihtoon.

Vice

#766
Tänään jäi sitten vaimon Audin matka kesken...  :'(

Olin aamulla ajanut Lahdesta Helsinkiin, kaikki autossa normaalia. Iltapäivällä ajoin kaverille päin nurmijärvelle ja poikkesin matkalla kaupassa. Kaupan parkkipaikalta peruuttamaan lähdettäessä moottori kävi lievästi epätasaisesti, vaihdoin R -> D lähteäkseni liikkeelle ja painoin kaasua. Pakoputkesta pölähti sankka musta savu pilvi ja auto sammui (moottorin vika valo paloi). Oli sen verran kuitenkin liikkeessä, että sain puoliksi sen parkkiruutuun vielä käännettyä. Virrat pois (moottorin vika valo sammui) ja koitin uudelleen startata. Ei käynnisty enää, mutta startti vielä pyörittää. Avattu konepelti, katsoin öljyt, jne kaikki näyttää normaalilta. Kaveri tuli paikalle, jota olin menossa tapaamaan. Koitettu vielä kerran startata (samalla tavalla startti pyörittää, mutta ei käynnisty) ja tällä kertaa kuului *naps/poks* ja pölläytti savua konehuoneesta. Sekä ajotietokoneen näytöllä kävi kasa varoituksia/hälytyksiä, tekstejä ja kuvakkeita, en kerennyt lukea mitä luki, koska konehuoneesta tullut savu vei huomion. Jonka jälkeen kitkerä haju ilmassa (jotain elektroniikka paloi?). Soitto ajoturvaan, auto lavetilla huoltoon ja nyt odotellaan mitä tulevan pitää  :o

Tällainen keskiviikko iltapäivä  >:(

EDIT: Auto on just reilu 4v ja reilu 40tkm mittarissa.

Fatalchili

- moottorista kuuluu ihme sirinää 2-3krpm kohdalla kevyellä kuormalla

[/quote]

Saitko tuohon selvyyttä? Omassa 90kw dsg7:ssa myös sirisee pienellä kaasulla välillä. Kuskina kuulen juuri ja juuri kun stereot pois päältö.

rami

Sulkien lasissa hyppiminen on hyvin tyypillinen vika näissä autoissa. Itselläni alkoi sulat hyppimään niin pirusti vaikka vaihdettiin neljät sulat vuoden aikana. Auto oli käytännössa ajokyvytön sateella,manuaalikäyttö vain mahdollisti ajon. Auton lasissa on kaiketi joku pinta mikä häipyy ja sulat alkavat pomppimaan.
Ei auta muu kuin lasin vaihto. Ja mielellään kannattaa vaihtaa lasin merkkiä ei Audin omaa lasia koska vika toden-näköisesti palaa uudelleen.
Kirjoitin jo KAKSI vuotta sitten tästä viasta, mutta sainpa autoonsa rakastuneet "jullit" silmilleni ja jouduin ivailunkohteeksi.
Näin se vaan poikulit on.
Ei auta muu kuin UUSI lasi tai hakea Biltemasta sellaiset sulat joissa on enemmän muovia.
Oikein kivaa kuunnella nyt tälläisiä kirjoituksia. ;D ;D ;D
On kyllä kumma kun omassakin A3:ssa ei lasi toiminut edes takuuaikaa.
Mitäs tuumaa Mattinen?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.08.17 - klo:22:45

Ei auta muu kuin UUSI lasi tai hakea Biltemasta sellaiset sulat joissa on enemmän muovia.
Oikein kivaa kuunnella nyt tälläisiä kirjoituksia. ;D ;D ;D
Eli hyppiminen korjautui vaihtamalla sulat... kummassako lie vika ollut???
Kokemuksesta voin sanoa, että ehdottoman puhdas lasi, ilman ns. "viis sateesta aineita" niin normi sulat ei hypi .
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

exlex

Sama täällä vika oli alkuperäisissä sulissa. Vaihdoin sulat 12000km kohdalla ja sen jälkeen ei ole koskaan enää pomppinut. Nyt autolla ajettu 60000km ja vaihtanut sulat noin 15000km välein.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 16.08.17 - klo:22:54
Eli hyppiminen korjautui vaihtamalla sulat... kummassako lie vika ollut???
Kokemuksesta voin sanoa, että ehdottoman puhdas lasi, ilman ns. "viis sateesta aineita" niin normi sulat ei hypi .

Niinpäs minäkin tiedän kokemuksesta, että silloin kun lasi on kunnossa ei tarvitse sulkia vaihtaa kun korkeintaan 2-vee tai 30 000 tkm.  huollossa.  Uusissa sulissa on tietynlainen liukastava aine joka häipyy jo ensisateiden aikana.  Sen jälkeen alkoi jälleen sama pomppiminen. Kahdet Audin omat sulat. Bosseja kahdet ja yhdet Motograftit ja hätäostona Biltemasulat.
Ei ole pienintäkään epäselvyyttä etteikö lasissa olisi valmistusvika.
No eipä tuo enään minua haittaa. Laitettiin uusi lasi.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 16.08.17 - klo:23:32
Sama täällä vika oli alkuperäisissä sulissa. Vaihdoin sulat 12000km kohdalla ja sen jälkeen ei ole koskaan enää pomppinut. Nyt autolla ajettu 60000km ja vaihtanut sulat noin 15000km välein.

On se vaan ihme ja kumma kun lasien laatu on nuin epätasainen.
Toisilla pomppiiiiiii ja toisilla ei.
Itselläni ei kyllä auttanut muu kuin lasin uusiminen.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.08.17 - klo:22:45
Sulkien lasissa hyppiminen on hyvin tyypillinen vika näissä autoissa. Itselläni alkoi sulat hyppimään niin pirusti vaikka vaihdettiin neljät sulat vuoden aikana. Ei auta muu kuin UUSI lasi tai hakea Biltemasta sellaiset sulat joissa on enemmän muovia. Kirjoitin jo KAKSI vuotta sitten tästä viasta, mutta sainpa autoonsa rakastuneet "jullit" silmilleni ja jouduin ivailunkohteeksi. Mitäs tuumaa Mattinen?

No kyllähän tämä joitakin tuumauksia aiheuttaa. Ensimmäinen on se, että pomppivat tuulilasinpyyhkijät on kyllä yksi erikoisemmista vioista, joista olen autokeskusteluissa kuullut. Tuulilasin vaihtaminen ongelman korjaamiseksi ei taida olla kovin laajalti käytetty keino. Kv. autofoorumeilta selviää, että ongelma on ratkaistu vaihtamalla pyyhkijän sulat ja/tai käsittelemällä tuulilasi jollakin aineella. Tuulilasin vaihtamisesta tässä yhdessä en ole kuulut, mutta ehkäpä joku on sellaisenkin tempun tehnyt.

Muistan myös, että rami tosiaan raportoi tässä ongelmasta muutama vuosi sitten. Se, mitä sen sijaan en muista, on tuo silmille tuleminen ja ivailu. Kukaan ei ramin pyyhinongelmaa kiistänyt, ja taisipa joku muukin jo tuolloin raportoida samasta ongelmasta. Jos muistan oikein, niin ihmettelyä herätti (jo tuolloin) se, ettei rami korjauttanut takuunlaista autoaan kuntoon.

Lainaus käyttäjältä: rami - 16.08.17 - klo:22:45
Näin se vaan poikulit on. Oikein kivaa kuunnella nyt tälläisiä kirjoituksia.

Tässä ehkä kiteytyy joitakin niistä seikoista, joiden vuoksi keskustelu ramin kanssa ei ole niitä kaikkein helpompia asioita. Ilmaisu "poikulit" viittaa siihen, että sen käyttäjä on "aikuinen", kokenut mies. Ikää ja kokemusta on, samoin tietoa. Se, mikä kuitenkin puuttuu, on halu ja/tai kyky perustella omia näkemyksiä. Pitkän autoilukokemuksen ja omistettujen autojen suuren määrän katsotaan yksistään antavan oikeuden ilmoittaa muille, miten asiat ovat. Keskustelija ei ole tottunut siihen, että hänen näkemyksiään kyseenalaistetaan. Se koetaan "silmille tulemisena" ja aiheuttaa selvää ärtymystä. Muiden keskustelijoiden mielipiteet kuitataan "liirum laarumina", ja nämä nimetään "julleiksi", "autoihinsa rakastuneiksi" jne. Klassinen esimerkki siitä, miten keskustelu käännetään itse asiasta toisten keskustelijoiden henkilöön.

On myös jossain määrin yllättävää kuulla, että ramin mielestä on "oikein kivaa kuunnella nyt tälläisiä kirjoituksia". Tämähän tarkoittaa sitä, että ramin mielestä on mukava kuulla, kuinka muillakin on vikoja autoissaan. Mitä ilmeisimmin tässä on kyse siitä, että rami katsoo muiden "vikakertomusten" ikään kuin vahvistavan hänen omaa tarinaansa: "mitäs minä sanoin, kyllä siinä autossa niitä vikoja on". Asian tekee kuitenkin enemmän tai vähemmän absurdiksi se, että tällä foorumuilla ei kukaan ole koskaan kiistänyt ramin ilmoituksia oman autonsa erilaisista vioista. Kirjoituksissaan rami antaakin muille asenteita ja mielipiteitä, joita ei oikeasti ole olemassa. Tämä tekee keskustelusta lievästi sanottuna hankalaa.

Ramilla on omissa Audeissaan ollut harmillisen paljon vikoja, eikä tätä asiaa voi kuin valittaa. Omasta kokemuksesta tiedän, että uudessa autossa olevat puutteet ovat todella harmillisia ja aiheuttavat mielipahaa. Omassa kopperossani olleet viat on takuukorjauksessa hoidettu kuntoon, mutta ramin kohdalla tämä ei kai ole onnistunut vielä kertaakaan (?) Ramin asemassa harkitsisin seuraavan autonvaihdon yhteydessä vakavasti merkin vaihtamista. Hänen oma ja selvä faktatietonsa puhuu vahvasti tämän vaihtoehdon puolesta.

rami

Mattinen olet väärässä. Minulle nimen omaan vaihdettiin tuulilasi takuuseen. Mikä myös viittaa siihen, että ongelmia on ollut näissä laseissa. En varmaan ollut ainoa kenelle on sattunut tuollainen lasi. Onhan lasissa jotain häikkää jos kahden viikon välein pitää sulat uusia. Halvemmaksi tulee laittaa uusi lasi. Silloin kun tuulilasi on kunnossa materiaaleiltaan se ei tarvitse mitään litkuja pintaan. Puhdistus on ainoa hoitotoimi.
Kehottaisin kumminkin vaihtamaan lasimerkkiä kenellä ongelmia on.
Vikoja on näissä kotteroissa kyllä niin paljon,että Huh Huh!
Uikuttavasta laatikosta on prosessi kesken, eikä laatikko todellakaan ole kunnossa.
Mitä tehdään vain taivas tietää. Ymmällään simät pyöreinä,että mikä vaivaa laatikkoa.
Kumminkaan en tule kertomaan korjaustoimenpiteistä tai siihen liittyvistä seikoista.
Onhan siellä niitä viisaita niin paljon. ;)

M_M

Lainaus käyttäjältä: rami - 17.08.17 - klo:12:24
Kumminkaan en tule kertomaan korjaustoimenpiteistä tai siihen liittyvistä seikoista.

Harvinaisen mulkku asenne, mutta ei siinä. Et varmaan oleta sitten että muutkaan paljon sinua neuvoisivat missään ongelmissasi?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a4b8

Joo, kyllähän tuosta tulee mieleen lasten hiekkalaatikko. "Minäpä kerron äidille" Mikähän on palstan alkuperäinen tarkoitus?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tet

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 17.08.17 - klo:11:57
On myös jossain määrin yllättävää kuulla, että ramin mielestä on "oikein kivaa kuunnella nyt tälläisiä kirjoituksia". Tämähän tarkoittaa sitä, että ramin mielestä on mukava kuulla, kuinka muillakin on vikoja autoissaan. Mitä ilmeisimmin tässä on kyse siitä, että rami katsoo muiden "vikakertomusten" ikään kuin vahvistavan hänen omaa tarinaansa: "mitäs minä sanoin, kyllä siinä autossa niitä vikoja on". Asian tekee kuitenkin enemmän tai vähemmän absurdiksi se, että tällä foorumuilla ei kukaan ole koskaan kiistänyt ramin ilmoituksia oman autonsa erilaisista vioista. Kirjoituksissaan rami antaakin muille asenteita ja mielipiteitä, joita ei oikeasti ole olemassa. Tämä tekee keskustelusta lievästi sanottuna hankalaa.

Minusta on jossain määrin yllättävää, että jotkut täällä vielä jaksavat leikkiä Don Quijotea ramin kanssa. Ei millään pahalla, mutta viittaisiko lievään masokistiseen taipumukseen? Itse olen jo vuosia sitten laittanut ramin estolistalle, ettei tarvitse hänen juttujaan lukea. Ikävää vain, että jotkut jaksavat niitä lainata ja näistä lainauksista ne sitten hyppivät minunkin silmilleni.

Annan neuvon: antakaa olla. Rami on jatkanut tuota linjaansa johdonmukaisesti vuosikaudet, välillä toki on ollut hiljaisempia aikoja ja välillä taas juttua tulee enemmän. Linja ei sinällään ole muuttunut miksikään, samaa soopaa tulee tuutista kuin aina ennenkin. Jos joku kuvittelee asia-argumenteilla hiljentävänsä ramin, tai kenties jopa muuttavansa hänen tyylinsä enemmän asialinjalle, niin metsään menee. Luonnevikaista ihmistä ei pysty "parantamaan" nettikeskustelujen avulla.

Tuolta ylälaidasta ensin Profiili -> Yhteenveto, sitten vasemmalta kaverit/estolista ja sitten muokkaa estolistaa -> Lisää jäsen estolistalle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

rami

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.08.17 - klo:13:14
Harvinaisen mulkku asenne, mutta ei siinä. Et varmaan oleta sitten että muutkaan paljon sinua neuvoisivat missään ongelmissasi?

En minä kyllä teiltä mitään neuvoja tule kyselemäänkään. Imoitan vaan suoraan mitä vikoja näissä  koppuroissa on. Sehän näyttää monia autoonsa rakastuneita ottavan viudeen. Mitä nyt tulee moniin teidän kannanottoihin moniin vikoihin lähinnä naurettavaa lässytystä. Ohjausvaihde = ohjaustanko. Vaihdelaatikko uikuttaa johtuu=ABS ja ajonvakautuksesta, lähinnä täysin ymmärtämätöntä tuubaa. Ei kyllä neuvoja kannata kysellä. Tulen edelleenkin kirjoittamaan kaikista vioista mitä tuossa autossani on. Kumminkaan en ala teidän kanssa korjaamaan autoja kertomalla mitä tehtiin minkäkin ongelman kanssa.
Voiko joku kertoa mitä tässä kirjoituksessa on väärää.
Kannattaa todella ottaa ne "autorakstuneen" lasit päästä.
Velka-autosta ei kyllä kannata sanoa mitään ongelmaa sen kyllä ymmärtää jos todella viudeen ottaa. ;D

j4neski

A3 8V:llä on ajettu 40tkm eikä ole sulat pomppineet eikä niitä ole vielä tarvinnut uusiin vaihtaa. Mutta omassa käyttöautossani A5 C5:ssa tuota pomppimista esiintyi ja se korjaantui yksinkertaisesti siten, että katsoin korjaamomanuaalista miten pyyhkijän varret ja sulat säädetään oikeaan asentoon lasiin nähden ja tein niin. Pomppiminen lakkasi siihen paikkaan. Ei tarvinnut vaihtaa sulkia saati tuulilasia.
2002 A6 C5 1.8T
2002 A6 C5 2.7BiT
2015 A3 8V 1.4 TFSI
EX 2011 A18X 1.4 TFSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy