Seat-myynnin kehitys

Aloittaja jukkanen, 02.08.17 - klo:11:11

« edellinen - seuraava »

jukkanen

Uusien autojen rekisteröinnit kääntyivät Suomessa vihdoin kasvuun heinäkuussa. Seatin osalta alkuvuosi tammikuusta kesäkuun loppuun on kuitenkin ollut kitkerää seurattavaa. Ainoa valopilkku on ollut Ateca, joka yksin vastaa Seatin rekisteröintimäärien laskun jarruttamisesta alkuvuonna, muuten alamäki on ollut kovaa. Harmi että menekkimallin toimitusaika pompsahti. Jatkossa varmaan Ibizaa myydään paremmin, ainakaan vika ei liene tuotteessa...?



Alkuvuoden menestyjiä ovat olleet ainakin Mini, Alfa-Romeo, Tesla, Lexus, Toyota, Volvo, MB ja Skoda. Mikä lienee Seatin tulevaisuus Suomessa?




vwmies

Kolmella vanhan ,mallin' Toledolla ajaneena voisi kai sen verran kommentoida, että aikonaan Seatia ei juurikaan markkinoitu, esitteet olivat 2-puoleisia A4:sia (tosin neliväripainatus  ;)). Niitä myytiin samoissa liikkeissä kuin VW:täkin, ei ilmeisesti kovinkaan aktiivisesti kun VW oli se leipähammas.
Jotenkin jäi se vaikutelma, että Seat oli konzernin 4. merkki, mitä se toki volyymiltaan olikin. Skodaanhan panostettiin todella voimallisesti 20 vuotta.

Nyt kun Seatiin saa uusimmat alustat ja moottorit plus turva- ja infotaiment-varusteet sekä 5v. takuunkin (edelleenkin 8/2017) , niin heikkoa menekkiä voi vain ihmetellä. Keskon VV-Autotalot ostivat PKS Länsiautolta jälleenmyynnin, joten ehkä myyntiä ruvetaan avittamaan - mutta millä keinoin ?
Jopa ranskalaiset ovat uusien mallien ja benziini-ihmemoottorien kanssa tekemässä uutta tulemistaan.  Ei tarpeeksi hyvä brändi / ei tarpeeksi vetovoimaa ?  :o

Olisiko yksi hyvä ,selitys', että Skoda on liian hyvä ja imuroi ne ostajat jotka eivät osta VW:tä - näkyy rekisteröintitilastoissa - Ocu Golfia suositumpi ?  ::)
Yritetään pärjätä.

jukkanen

En tiedä ranskalaisten uudesta tulemisesta muuta kuin että Citroenin myynti romahti noin puoleen tämän vuoden alkupuoliskolla viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna... :o

Syitä Seatin huonoon suosioon Suomessa on varmasti monia, ja varmaankin suomalaisilla on jonkinlainen mielikuva myös Espanjasta autojen valmistusmaana... Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta ja edellinen Seatini oli valmistettu Tšekissä... :D Ja minulla on edelleen yksi Citikka joka on valmistettu Espanjassa, ja Foordi joka on valmistettu Portugalissa...

Skodan suuri suosio on varmaankin yksi tekijä, turvallista ja järkevää on yleensä ostaa sitä mitä muutkin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 02.08.17 - klo:11:41
En tiedä ranskalaisten uudesta tulemisesta muuta kuin että Citroenin myynti romahti noin puoleen tämän vuoden alkupuoliskolla viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna... :o

Syitä Seatin huonoon suosioon Suomessa on varmasti monia, ja varmaankin suomalaisilla on jonkinlainen mielikuva myös Espanjasta autojen valmistusmaana... Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta ja edellinen Seatini oli valmistettu Tšekissä... :D Ja minulla on edelleen yksi Citikka joka on valmistettu Espanjassa, ja Foordi joka on valmistettu Portugalissa...

Skodan suuri suosio on varmaankin yksi tekijä, turvallista ja järkevää on yleensä ostaa sitä mitä muutkin.

Seatilla on sama vika, kuin Skodassa pitkän aikaa eli mielikuva. Jopa äidilläni oli pari vuotta sitten mielikuva "Skoda renkaat ja loota" kunnes ajoi scoutilla. Skodalla on tehty määrätietoisesti töitä tuo 20 vuotta.

Mitä itse olen seatista mieltä, niin kyllä siinä on paras hinta/laatusuhde vag-konsernissa. Viitisen vuotta sitten appiukolle katsottiin uutta autoa ja vaihtoehdot oli Seat:n Ibiza, Skoda Fabia ja VW Polo farkkuna. Vaatimuksena automaatti, min 100 heppaa ja kahdet renkaat. Ibiza hieman päälle 19kâ,¬ ilmastoinnilla ja vakkarilla, Fabia 24,8kâ,¬ ilmastoinnilla ilman vakkaria ja Polo vielä kalliimpi. Tulimme siihen tulokseen, että jos autolla ajetaan viisi vuotta ja alle 40tkm, niin tuolla 5-6kâ,¬ hintaerolla saa uuden auton tilalle. Melko tarkalleen tuo arvio piti paikkaansa, kun pari viikkoa sittne tarkistettiin.

Toki pieniä eroja autojen välillä oli varustelussa, mutta ei mielikuvilla ja merkin erolla voi perustella tuollaista 5-6kâ,¬ hintaa. Varsinkin kun Seat tarjoaa nyt tuon viiden vuoden takuun. Voin sanoa, että vuoden vaihteessa, jos olisi ollut valmiita cupria nelivedolla hieman paremmalla varustelulla voisi sellainen olla pihalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Niin, helpointa ja turvallisinta on ostaa jokin niistä top-5 merkeistä eli mennä muiden mukana ("ei voi olla huono kun myy noin paljon / ostetaan- vrt. TSI/DSG maine ja VW myynti tänään - volyymi ei rommannut). 7

Volyymimerkit (VW, Skoda, Tojo, Nissan, Ford) myyvät ihan itsestään, kunhan mallit eivät vain ole vanhentuneita. Eikä aikoinaan koskaan huudeltu, että farkku Polosi on koottu samassa tehtaassa kuin Cordoba ja Ibizat.

Hauskaa kun Tojoa ja Kiiaa tulee entisistä itäblokin maista, mutta mitään huonoa leimaa ei ole. Lisäksi Tojoa tuli Englannista (plus myös Nisusta) sekä Turkista. Karpan mainitsemaa hintaeroa on vaikea perustella, imagojutut ovat aina vaikeita perustella itselleen ja muille. Entäs (naapuri)kateus ?
Kun itse ajoin Seatilla, piti mainita että tässä on VW disuka ja Golfin alusta. Ocu I omistajana sain kuulla ,skeida' kuittailua. Loppuivat Passattiin.

Citikan myyntiä en ole seurannut. Lähinnä tuli mieleen leijonan PureTech padat ja salmiakkimerkki.

Yksi mielenkiintoinen seikka on muiden kuin saksalaisten ja Volvon suurten autojen menekki. Ei ole kovin hääviä. Eikä myöskään (sorry OT) jm-arvo.
Yritetään pärjätä.

Hesse

Pari vuotta sitten tein kauppaa Toledosta. Hyvitys vaihdokista olisi jäänyt huomattavasti alhaisemmaksi kuin mitä Skodalta sai. Ehkä Seatin myynnin siirtyminen Länsiautolta VV-Autolle parantaa tilannetta.

-karppa-

Koomiseksi tekee asian esimerkiksi se, että Toyotakaan ei ole enään toyota, niin kuin ennen. Ainoa mikä mun mielestä on nostanut arvostusta on ford. Mielenkiinnolla taas odotan miten Opelille käy, kun meni PSA-konsernille.

Mitä Ranskalaisiin autoihin tulee, niin moni niistä voi olla käytettynä hyväkin ostos. Hyvä esimerkki oli aikoinaan, kun volvo oli lasin vaihdossa ja sain sijaisautoksi uuden karhean Renault meganen farkun. Hintaa tuollaisella oli noin 25kâ,¬. Joutessani selailin nettiautosta paljonko tuollaisesta joutuisi maksamaan käytettynä, kun korimalli oli vielä sama. Halvin oli hieman päälle 60tkm ajettuna vajaa 9000â,¬ ja ikää vajaa neljä vuotta. Nauroin partaani, että pitää olla rahamies jos ajaa renaultilla, kun arvosta katoaa 16kâ,¬ neljässä vuodessa.

No ei se mene kauas nytkään  ;).
https://www.nettiauto.com/renault/megane/8853461
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Daatta

13 vuotta Leonilla ajaneena voi vain ihmetellä kehitystä... Uusi Leon on menestynyt testeissä hyvin, mainontaa on esim. Kauppalehdessä tämän tästä. Autot myydään ja ostetaan mielikuvilla, kaipa se ongelma onkin juuri siinä. Tai sitten kansa on pelkästään tyhmää, kun ostaa Crashkaita vaikka samalla hintaa saisi oikeankin auton.  ::)

Niin kauan kun Seatin myynti vetää muissa maissa ei sentään tarvitse olla huolissaan merkin tulevaisuudesta.

Päivän uutisissa osui silmään Renault-Nissanin nouseminen maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi. Paljon autoa pienellä rahalla vai miten se nyt meni...

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.08.17 - klo:11:22

Nyt kun Seatiin saa uusimmat alustat ja moottorit plus turva- ja infotaiment-varusteet sekä 5v. takuunkin (edelleenkin 8/2017) , niin heikkoa menekkiä voi vain ihmetellä. Keskon VV-Autotalot ostivat PKS Länsiautolta jälleenmyynnin, joten ehkä myyntiä ruvetaan avittamaan - mutta millä keinoin ?


Seatiin saatavilla oleva varustelu voi blokata ostajia Suomen olosuhteissa. Itselleni muistillinen sähköpenkki, lämmitettävä tuulilasi ja webasto ovat perusvarusteita, joita ilman en autoa osta. Jos kaksi ensin mainittua saisi Leoniin, voisin vielä kärsiä jälkiasennettavan Webaston ja ajaisin melko varmasti Leonilla enkä tytärmerkeillä, joihin sitten aina päädyn kun en muutakaan keski tai raaski ostaa. Muistiton sähköpenkki on kyllä omiaan luomaan mielikuvaa, että konserni haluaa ******lla Seat-asiakkailleen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.08.17 - klo:15:21
Crashkaita vaikka samalla hintaa saisi oikeankin auton.  ::)

No tuossa istutaan hieman korkeammalla, kuin leonissa joka voi aika monelle vanhemmalle ihmiselle olla se tärkein ostokriteeri. Ateca taas karkaa hinnaltaan...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

GranLavida

Seatin suurin ongelma on ollut Atecan huono saatavuus joka on myös syönyt Leonin myyntiä (ennen Atecan julkaisua osa ostajista olisi valinnut Leonin). Jälleenmyyntiarvo huonompi kuin Skodalla, mielikuvassa vielä parannettavaa. Varusteluvaihtoehdoissa on myös puutteita, esimerkiksi ei saa vaaleaa sisustaa. Ibiza hinnoiteltu vähän liian kalliiksi (etenkin järkevästi varusteltuna), Toledo on vanhentunut eikä siinä enää ole ollut kunnon kampanjoita viime aikoina. Yleensä Seatia myydään jossain pimeässä nurkassa tai esittelyautoja ei ole ollenkaan. Pitkä takuu ja Leonin järkevä hinnoittelu pitää merkin kuitenkin pinnalla, Atecaa pitäisi myös saada enemmän maahaan. Arona voi tuoda piristystä myyntiin.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

vwmies

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 02.08.17 - klo:15:36
Seatin suurin ongelma on ollut Atecan huono saatavuus joka on myös syönyt Leonin myyntiä (ennen Atecan julkaisua osa ostajista olisi valinnut Leonin). Jälleenmyyntiarvo huonompi kuin Skodalla, mielikuvassa vielä parannettavaa. Varusteluvaihtoehdoissa on myös puutteita, esimerkiksi ei saa vaaleaa sisustaa. Ibiza hinnoiteltu vähän liian kalliiksi (etenkin järkevästi varusteltuna), Toledo on vanhentunut eikä siinä enää ole ollut kunnon kampanjoita viime aikoina. Yleensä Seatia myydään jossain pimeässä nurkassa tai esittelyautoja ei ole ollenkaan. Pitkä takuu ja Leonin järkevä hinnoittelu pitää merkin kuitenkin pinnalla, Atecaa pitäisi myös saada enemmän maahaan. Arona voi tuoda piristystä myyntiin.

Hyvin analysoitu malleittain. Exeokin oli vanha Audi A4. Fakta on, että pieni markkina jossain Euroopan reuna-alueella ei ole valmistajan eikä sen markkinoinnin prioriteettilistan kärjessä. Kun automallia myydään vähän, joutuu maahantuoja pitämään pään kylmänä ja tarjoamaan vain omasta mielestään myyvimpiä malliversioita. Osa varusteista ja väreistä jää pois (kuten Skodalla), joskus jopa osa moottoreista (Passat 3B 2,0TDi) Muuten varastovalikoiman pito voi olla rasite kaikkien eri kombinaatioiden kanssa. Sama koskee uusia malleja joissa kysyntä ylittää tuotantokapasiteetin, ensin saavat suuremmat markkina-alueet leijonanosan ja sitten vasta periferia (lue: Suomi). Ne autot, joita myydään uutena paljon - ovat yllättäen monesti myös käytettyinä halutuimpia.
Yritetään pärjätä.

Jonde

Kyllä seatin menekkiä on jarruttanut jälleenmyyjä verkosto. Ne jemmataan aina viimeiseen nurkkaan ja sitten ei ole edes aina uusimpia malleja esillä.
Jos seatin tahtonut on se pitänyt kyllä väkisin ostaa, ei myyjillä ole ollut edes kiinnostusta myydä sitä.
Eikä 2005-2015 välissä tehty kura helpottanut asiaa, nyt vasta on laatu saatu takaisin ylös ja kiinnostavia malleja myyntiin.
Vaan Atecan ja aika varmasti Aronan saatavuus on ja tulee olemaan erittäin heikkoa, ovatkohan keskolla edes miettineet yli 100 auton vuotuista myyntiä.

veski

Itse uskon, että myyntimääriä ei tulla edes saamaan ylös ennen kuin autojen toimitusaika vakioituu kohtuulliseksi. Itse odotellut huhtikuussa tilattua perus fr leonia saapuvaksi jossain syyskuun lopussa. Vielä ei ole lyöty tuotantoviikkoa lukkoon tai sitä ei ole jaksettu ilmoittaa. Toivottavasti oma yksilö ei ole se ensimmäinen, joka rullaa kesäseisokin jälkeen tehtaalta pihalle. Siinä voisi olla aika manjana versio...

Syy miksi tilasin Seatin oli pitkä takuu ja ulkonäkö, vaikka nyt tuleva auto on kolmas 5F Leon putkeen. Hinta ei ollut ensisijainen valinnan syy, koska kyllä omakin yli 32 tonnia makoi. FL Octaviakin on alkanut näyttää hyvältä tässä odotellessa  8)

Veski

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: veski - 03.08.17 - klo:20:19
Itse uskon, että myyntimääriä ei tulla edes saamaan ylös ennen kuin autojen toimitusaika vakioituu kohtuulliseksi. Itse odotellut huhtikuussa tilattua perus fr leonia saapuvaksi jossain syyskuun lopussa. Vielä ei ole lyöty tuotantoviikkoa lukkoon tai sitä ei ole jaksettu ilmoittaa. Toivottavasti oma yksilö ei ole se ensimmäinen, joka rullaa kesäseisokin jälkeen tehtaalta pihalle. Siinä voisi olla aika manjana versio...

Syy miksi tilasin Seatin oli pitkä takuu ja ulkonäkö, vaikka nyt tuleva auto on kolmas 5F Leon putkeen. Hinta ei ollut ensisijainen valinnan syy, koska kyllä omakin yli 32 tonnia makoi. FL Octaviakin on alkanut näyttää hyvältä tässä odotellessa  8)

Veski

Samanlaiset toimitusajat on myös skodillaki,omaa RS:sää odotin aikoinaan 8kk :P

seatts

Maaliskuun lopussa tilattu Octavia ollut ajossa jo pari kuukautta.

Itsekin tein kauppaa uudesta Fr leonista ja Octaviasta, mutta kun hyvitys vaihtoautosta oli noin 3000e huonompi kuin Ocuun ja lisäksi Leon olisi ollut 1000e kalliimpi, niin ei jatkoon.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

am8119

Onkohan myynti nyt uusien mallien myötä parantunut ?  Miksi nyt pitäisi ostaa juuri SEAT ??

tet

Lainaus käyttäjältä: am8119 - 19.06.18 - klo:22:27
Onkohan myynti nyt uusien mallien myötä parantunut ?  Miksi nyt pitäisi ostaa juuri SEAT ??

Viime vuonna Suomessa tammi-toukokuussa yhteensä 846 SEATia rekisteriin, tänä vuonna vastaavana aikana 1152, eli nousua 36.2 %. Kun vielä toimitusvaikeudet karsivat myyntiä ainakin osalla mallistosta, niin siihen nähden ihan hyvin näyttää myynti kehittyvän. Toki osa tulee yleisestä kehityksestä, henkilöautot yhteensä nousua 8.1 %.

Ai miksi juuri nyt? No kun sen 5 vuoden takuun saa vain tämän kuun loppuun! ;D Eikun hei, minkäs kuun loppuun se olikaan... :P
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.06.18 - klo:08:45
Ai miksi juuri nyt? No kun sen 5 vuoden takuun saa vain tämän kuun loppuun! ;D Eikun hei, minkäs kuun loppuun se olikaan... :P

Ainakin tämän vuoden loppuun...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.06.18 - klo:16:49
Ainakin tämän vuoden loppuun...

Katos perhanaa, sehän on pidentynyt jo yli puoleen vuoteen tuo tarjousaika. Enteileekö kenties jo jatkuvaa 5v takuuta. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Devl

Kyllä tuo 5 vuoden takuu VAG vehkeisiin on aika kova tarjous. Varsinkin kun muutaman satasen lisäpanostuksella pystyy nostamaan kilometrirajaa 100 tkm ==> 150 tkm.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.06.18 - klo:12:26
Katos perhanaa, sehän on pidentynyt jo yli puoleen vuoteen tuo tarjousaika. Enteileekö kenties jo jatkuvaa 5v takuuta. :)

Suomen maahantuoja maksaa tuon pidennyksen itse. Näin minulle kerrottiin paikallisella seat-myyjällä maaliskuussa, kun otin tämän asian esille.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Enhancer

Maahantuontihan nämä tosiaan päättää. 4v takuu Skodassa, kun Virosta käy ostamassa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.06.18 - klo:19:39
Maahantuontihan nämä tosiaan päättää. 4v takuu Skodassa, kun Virosta käy ostamassa.

Päättää tai maksaa  ;). Myynninedistämiskikka.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ukko

Kyllä täytyy todeta että Seatin myyntimäärät täällä Suomessa on edelleen todella pieniä, suunnastaan mitättömiä. Kaksi asiaa, Atecan kohdalla oli kiinnostusta, mutta saatavuus täysin naurettava. Toinen asia on Atecan hinnoittelu, joka on täysin metsässä. Samalla hinnalla saa paremman Skodan tai Volkswagenin. Ylihintaa on melkein 10 000 euroa.

Eli maahantuoja nuo on sählännyt, ilmeisesti ei vaan kiinnosta kun muut merkit myy senkin edestä.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.06.18 - klo:19:39
Maahantuontihan nämä tosiaan päättää. 4v takuu Skodassa, kun Virosta käy ostamassa.

Virossa on Seatin takuu 5 vuotta ja Kesko ne maahantuo sinnekin. Ateca maksaa siellä melkein 10 000 euroa vähemmän. Leonissa sellainen 3000-5000 euron hintaero.

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 25.06.18 - klo:08:37
Kyllä täytyy todeta että Seatin myyntimäärät täällä Suomessa on edelleen todella pieniä, suunnastaan mitättömiä. Kaksi asiaa, Atecan kohdalla oli kiinnostusta, mutta saatavuus täysin naurettava. Toinen asia on Atecan hinnoittelu, joka on täysin metsässä. Samalla hinnalla saa paremman Skodan tai Volkswagenin. Ylihintaa on melkein 10 000 euroa.

Eli maahantuoja nuo on sählännyt, ilmeisesti ei vaan kiinnosta kun muut merkit myy senkin edestä.

Voisitko laittaa jonkin esimerkin jostain Atecan versiosta vs vastaava Skooda vs vastaava Volkkari?

Daatta

Myynnissä on edelleen kasvuvaraa. Merkin näkyvyys alkaa olla kunnossa, mutta toiminta liikkeissä jättää usein parantamisen varaa. Cupra-kauppiaani sanoin, Seattia kyllä myydään jos halutaan myydä...

En tiedä onko Ateca suhteessa kallis, 4Drive DSG 2.0TSI olisi maksanut saman 51t kuin nykyinen Cupra. Toimitusaika on sitten asia erikseen, Ateca tehdään Skodan tehtailla ja siellä on tunnetusti linjat tukossa. Vähän samaa olisi ollut Seatillakin, Cupran tehdastilaus 7-8kk... Oli helppo päätyä vähän ajettuun ja hyvin varusteltuun esittelyautoon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy