Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?

Aloittaja Joke_R, 23.08.16 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.01.17 - klo:13:24
Lähes kaikilla nykyautoillä pärjää talven ilman viimasuojia, mutta suojien kanssa pärjäisit vielä paremmin.

Mielestäni pääpointit käyttää maskisuojaa ainakin dieseleissä ovat (saa täydentää):

1) moottori lämpiää etenkin lyhyillä matkoilla nopeammin ja lämpöä riittää enemmän myös sisään
2) moottoriin ei pääse kertymään kondenssivettä tai kylmälimaa kun saavuttaa nopeammin käyntilämpönsä
3) ahtoilman imuputkeen ei pääse muodostumaan jäätä, mikä voisi sulaessaan päästä turboon tai koneeseen (katastrofi  :-X)
4) loogisesti moottori myös jäähtyy parkissa hitaammin, viima ei puhalla suoraan konehuoneeseen
5) kulutus pienenee, selvemmin lyhyillä matkoilla
6) myös vaihdelaatikko ja perä notkistuvat nopeammin ja kulutus pienenee etenkin kovemmalla pakkasella
7) alumiiniseen jäähdytinkennoon ei lennä syövyttävää suolakuraa, joka aikaa myöten myös tukkii lamelleja (kesän ongelma)

Sitten kun bensamoottorin kulutus lähestyy riittävästi disukaa, niin sekin alkaa tarvita ainakin toista maskipeittoa.  ;)
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

8) pienempi ilmanvastus vähentää kulutusta suurissa nopeuksissa
9) kivet eivät riko jäähdyttimiä
10) moottoriöljy säilyy paremmassa kunnossa
11) puhtaampi moottoritila

Joke_R

Nyt on uusi auto alla ja mittariin on kertynyt nelisensataa kilometriä. Ensivaikutelma on positiivinen ja pieni kone on osoittautunut pirteäksi tapaukseksi. Kirjoittelin Autotalli-osioon alkuvaheen fiiliksiä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=34079.msg586165#msg586165
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Joke_R

Muutama sana vielä adaptiivisesta vakkarista - se on osoittautunut todella päteväksi varusteeksi. Soittimen valoikoista löytyi jopa valinta kiihdytysnopeudelle - Eco, Normal tai Sport. Näin talvikelissä keskimmäinen tuntuu toimivan parhaiten. Vakkari pysähtyy nätisti edelläajavan perään liikennevaloissa ja lähtee viiksestä vetämällä seuraamaan edelläajavaa. DSG:n kanssa aktivointinopeus on alle kävelyvauhdin eli viiksestä voi vetää heti auton ryömiessä kaasuun koskematta. Mutta se oli ylläri, vaikka käyttöohjekirjassa siitä varoiteltiinkin, että paikallaan olevia kohteita tuo ei tunnista ollenkaan, olivatpa ne sitten kuinka suuria tahansa. Mutta jos edellä menevä auto tms. liikkuu vähänkin, niin tunnistaa joka kerta. Haiskahtaa tahallaan tehdyltä ominaisuudelta, jota voisi ehkä myös säätää VDCS:llä...?

Saksankieliseltä ADAC:n sivulta lueskelin, että Octavian automaattijarrutus toimii suuremmilla nopeuksilla Lane Assist -kameran kanssa, eli käyttää kamerakuvaa tilanteen analysointiin. Vaikuttaakohan tuo sama myös adaptiiviseen vakkariin? Kesän Golf-koeajolla se pysähtyi paikallaan seisovan autojohon perään, tosin jarrutus alkoi vähän myöhään. Ei uskalla samaa koittaa näin talvella  :P
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.12.16 - klo:20:27
En ihan heti usko, että Suomesta löytyisi yhtään ramppia, jossa ei ehtisi kiihdyttämään  rajoituksen yläpuolelle litraisella Octavialla. Jos tuollainen kummajainen jostain löytyy, niin kokeilisin  kyllä ajaa mielelläni itsekin sen läpi.

Pari litraisella neliveto disukalla sai talvikelillä tuossa Laanilan rampilla etelään päin 108km/h todellista nopeutta nastarenkailla ilman sutimisia ennen, kuin ramppi loppuu. Siitä kokeilemaan!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Vieläkö jaksat? Jos on liukasta ja vajaa veto, on aivan sama kuinka paljon niitä hevosia on? Aika monesti täällä Tampereen seudulla tulee kiihdytettyä rampeista vahingossa ylinopeuksille asti tällä litraisellakin, toisin kuin edellisillä dieseleillä, joilla sitä ei juuri vahingossa tapahtunut suurempien moottoriäänienkin takia, joista nopeuden pystyy päättelemään. Yleensä noilla rampeilla on aina joku edessä, ettei karstojakaan pääse polttelemaan. Vai pitäisköhän ennen ramppia oikein pysähtyä, että toiset pääsee alta..  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.01.17 - klo:21:45
Vieläkö jaksat? Jos on liukasta ja vajaa veto, on aivan sama kuinka paljon niitä hevosia on? Aika monesti täällä Tampereen seudulla tulee kiihdytettyä rampeista vahingossa ylinopeuksille asti tällä litraisellakin, toisin kuin edellisillä dieseleillä, joilla sitä ei juuri vahingossa tapahtunut suurempien moottoriäänienkin takia, joista nopeuden pystyy päättelemään. Yleensä noilla rampeilla on aina joku edessä, ettei karstojakaan pääse polttelemaan. Vai pitäisköhän ennen ramppia oikein pysähtyä, että toiset pääsee alta..  ;D

Haaste heitetty, niin siinä on vertailukohta, mutta sinä ainakin tartuit tähän? Eikä kukaan ole kieltänyt kokeilemasta kesällä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

livejungle

Olipa tänään tällainen octavia 1.0 tsi dsg vara-autona kun oma superbi oli maalaamossa.
En tiennyt aluksi millä koneella ocu oli. Ajelin taajamassa töihin ja veikkasin pirteyden takia 1.4 tsi ja kävi varovasti mielessä jopa 1.8 tsi.
Kaivelin pihassa papereita ja meinasi leuka tippua latiaan kun lapussa luki 1.0 tsi.
Tämähän on oikein fiksu peli perusajoihin. Hämmästyttävän hyvin vääntää pienillä kierroksilla kun lähtee valoista.
Oli pakko lähteä vielä uudestaan kokeilemaan maantielle ja ajelin perinteisen 50km testilenkin. Kulutus 5.1. Ajoin sitten saman lenkin myöhemmin omalla superbilla 1.4tsi ACT DSG niin kulutus 6.1l. Nämä siis ajotietokoneesta ja ovat suuntaa antavia.
Täytyy sanoa että pienellä menee tuo 1.0tsi jos paikkansa pitää. Onhan noissa massa eroa jonkun verran mutta tuollainen leikkisä testi.

Jonnekkin 70km/h tuo 1.0tsi jaksaa vielä kiihtyä mutta sitten alkaa hidastumaan. Ohittaessa saa vähän ennakoida.
Jos olisi järkeä päässä niin tämähän riittäisi perusajoihin. Fiksupeli.

Joke_R

Ihan vastaavat kokemukset on täältäkin 2200 km ajojen jälkeen. Normiajoon hienosti riittävä kone ja testaamaan päässeet kaverit ja tutut eivät olisi millään uskoneet litraiseksi - ei äänen eikä pirteyden perusteella. Kone on ihmeen vääntävä ja todella hiljainen normaaleilla käyttökierroksilla. Suuremman koneen myötä ahtoviive pienenee, se on normiajossa omien kokemusten mukaan suurin ero yks'nelosen ja tämän välillä. Ja tietty pedaalia syvemmälle runttaamalla suurempi tuntuu sporttisemmalle, mutta siitä puuttuu pikkukoneen makea kurnutus  8)

Pelkässä maantie/moottoritieajossa tuntuu vievän tankkausten perusteella ja talvirajoituksilla n. 5,5 litraa sataselle, kaupungissa meneekin sitten kaikki mitä tankkiin laittaa ... kone ja koko auto paranee koko ajan, kun kilsoja tulee lisää. Ohjaus on herkistynyt, DSG on alkanut oppia tavoille ja vaihtaa täysin pehmeästi ja auto rullaa paremmin. Kulutus on ollut laskusuunnassa koko ajan, taitaa olla uutuudenjäykkyyttä.
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

b1mpo

Olen myös ollut hyvin tyytyväinen tuohon manuaaliin. Kulutus noussut pätkemmässä ajossa webaston käytön takia. Se on siis monta kertaa satkulla käytössä. 5,5 on tankatun perusteella nyt käytännössä talviajoa pelkästään ajettuna. Helposti itse ajossa menee alle 5, jopa neljän nurkille todellista. Saas nähdä kun kesäkelit alkaa sitten joskus ja webastoa ei tarvi poltella. Auto on herkistynyt itsellä vasta tuossa 10tkm nurkilla.
Oikein faktoja täytynyt metsästää verrattuna toisiin käyttöautoihin, kun tuntuu siltä, että joidenkin täytyy vängatä tuosta ohituskiihtyvyydestä. Eihän tuo todellakaan raketti ole, mutta nopeampi, kuin paperilla antaa ymmärtää. Aivan riittävä perus kuljetin, jos ei raskaita kärryjä tarvitse jatkuvasti vetää.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Tulipa tänään tehtyä ainakin osittainen väliöljynvaihto ja hiukan myöhässä 16tkm nurkilla. Öljyä meni reilu 2,7l ja ulos tuli vajaa 2,3 litraa ilman suodattimen vaihtoa. Puolisen litraa siis kuluttanut uudesta, ei paha. Suodatin oli poikittain, että ei sinne paljoa jäänyt suotimeenkaan. 4 litraa ilmoitettu tilavuus. Typerästi ja vanhanaikaisesti suodatin alakautta vaihdettava. Näyttäisi se tällä käytöllä virallisesti 30tkm olevan vaihtoväli ja vajaa sen kun alkaa vuoden välein huollot pyöriä. Dieselissä oli helppo yläkautta koko operaatio tehdä ja imemälläkin sai kaikki öljytikun reijästä, ei tarvinnu kömpiä alle.  8)

Prismassa oli yllättäen mobilin esp x2 vw 508 öljyä, ei mistään muualta löytyny tampereelta. Öljy oli vihertävää ja varsin litkua, kuten pitääkin näissä.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Vähän kokemuksia 19tkm matkalta.

Aloitetaan negatiivisista. Vaihteistossa on vikaa kytkettäessä kutosvaihdetta vapaalla rullauksen jälkeen. Vaihde rusahtaa päälle, ellei pidä kytkintä muutamaa sekuntia pohjassa. En tiedä onko säädössä vai synkrossa vikaa. Vitosta käyttämällä toimii rusahtamatta. Pitää käydä lomalla näyttämässä. Takaluukussa on pieni sinkkikupla. Tuulilasinpesuneste ei tule samalla voimalla kuin edellisessä, varsinkin kylmällä. Kuskin oven lasin avausnapissa on samaa vikaa kuin mallisarjan alussa joillakin. Muuta negatiivista mainittavaa ei ole.

Positiivista on paljonkin liittyen alustaan, ohjaukseen(huolellisen nelipyöräsäädön jälkeen) ja moottoriin. Auto ei vetele ja sportalusta pelaa arkiajossa hienosti joskus reippaamminkin kurvatessa. Myöskään 17" 225/45 renkaat ei aiheuta negatiivisia ajatuksia kulutuksen tai vetelyn suhteen.
Tuli käytyä Ã,,htärissä lauantaina lasten kanssa ja 4,3l/100km oli todellinen kulutus mennen ja tullen. Keskinopeus oli ~84km/h luokkaa. Todellinen kulutus talvelta ja keväältä webaston kera on 5,3l/100km ja tippuu kovaa kyytiä. Kaksi edellistä tankillista ollut 4,55l/100km ja 4,76l/100km. Voimaa on ollut riittävästi ja pois alta kiihdytys hymyilyttää edelleen kone huomioon ottaen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.06.17 - klo:10:53
Vähän kokemuksia 19tkm matkalta.

Aloitetaan negatiivisista. Vaihteistossa on vikaa kytkettäessä kutosvaihdetta vapaalla rullauksen jälkeen. Vaihde rusahtaa päälle, ellei pidä kytkintä muutamaa sekuntia pohjassa. En tiedä onko säädössä vai synkrossa vikaa. Vitosta käyttämällä toimii rusahtamatta. Pitää käydä lomalla näyttämässä. Takaluukussa on pieni sinkkikupla. Tuulilasinpesuneste ei tule samalla voimalla kuin edellisessä, varsinkin kylmällä. Kuskin oven lasin avausnapissa on samaa vikaa kuin mallisarjan alussa joillakin. Muuta negatiivista mainittavaa ei ole.

Positiivista on paljonkin liittyen alustaan, ohjaukseen(huolellisen nelipyöräsäädön jälkeen) ja moottoriin. Auto ei vetele ja sportalusta pelaa arkiajossa hienosti joskus reippaamminkin kurvatessa. Myöskään 17" 225/45 renkaat ei aiheuta negatiivisia ajatuksia kulutuksen tai vetelyn suhteen.
Tuli käytyä Ã,,htärissä lauantaina lasten kanssa ja 4,3l/100km oli todellinen kulutus mennen ja tullen. Keskinopeus oli ~84km/h luokkaa. Todellinen kulutus talvelta ja keväältä webaston kera on 5,3l/100km ja tippuu kovaa kyytiä. Kaksi edellistä tankillista ollut 4,55l/100km ja 4,76l/100km. Voimaa on ollut riittävästi ja pois alta kiihdytys hymyilyttää edelleen kone huomioon ottaen.
Onko tässä jokin syy miksi kirjoittelet tähän etkä tuonne Uuden Octavian viat/murheet palstalle? Aika vähän taitaa alusta, ohjaus, renkaat, vaihteisto, maalipinta, pissapojanpaine tai ikkunan avauspainike liittyä 1.0tsi moottoriin.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 20.06.17 - klo:18:57
Onko tässä jokin syy miksi kirjoittelet tähän etkä tuonne Uuden Octavian viat/murheet palstalle? Aika vähän taitaa alusta, ohjaus, renkaat, vaihteisto, maalipinta, pissapojanpaine tai ikkunan avauspainike liittyä 1.0tsi moottoriin.
En jaksa moneen paikkaan kirjoitella ja "talliin" en viitsi laittaa. Nuo ongelmat hoitunee seuraavassa huollossa, ainakin uskon niin. Kyllähän tuo on eri auto ajaa tuolla moottorilla, kuin vaikkapa 2.0 dieselillä ihan painonsakin takia. Keula ohjautuu ihan eri lailla. Tuota vaihteistoa ei myöskään ole vissiin toisien moottoreiden yhteydessä. Eli moni asia liittynee kuitenkin tuohon kyseiseen moottoriin. Koita kestää.  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Kulutusta ei voi kuin ihmetellä. Ajoin eilen mökille kulutusmittarin mukaan  4.1 l/100km kulutuksella ja illalla takaisin täsmälleen samat lukemat. Matkasta osa valtatietä, osa pienempää maantietä, vähän pientä mökkitietä ja osa kaupungissa. Ajo oli normaalia ajoani, ei kaahausta, mutta ei mitään taloudellisuusajoakaan. Tämän kokoisella bensa-automaattiautolla ei varmasti pienemmällä pääse.

b1mpo

Alle 4 menee parhaimmillaan myös taajamassa/kantatiellä. Tämän tankin kulutukseksi tietokone arpoo 4.2l/100km, joka ei kaukana todellisuudesta ole. Ajettu 716km, 67km/h keskinopeus. Vielä näyttäisi range 450km, mutta epäilen, että en niin pitkälle pääse, että 1160km menisi tankillisella. 195 energysavereilla ois hauska kokeilla näiden 225:n sijaan.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jjanne

Jos joku miettii joskus vaununvetoa kyseisellä moottorilla niin kyllä onnistuu, eikä tehnyt edes tiukkaa.  ;)




Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: jjanne - 23.07.17 - klo:21:18
Jos joku miettii joskus vaununvetoa kyseisellä moottorilla niin kyllä onnistuu, eikä tehnyt edes tiukkaa.  ;)



Eihän se vetäjästä koskaan tiukalta tunnu, mutta takanaolijat saattavat olla eri mieltä.  ;D

OctyRO

Ihan kyselen vaan. Mutta onko 1l koneen hankkijoilla ollut mielessä koneen elinikä? Onko se sitten 100tkm? Toki olen vanhaa koulukuntaa ja ehkä väärissä ajatuksissa "mitä isompi kone, sen paremmin kestää kilometrejä". Itsekkin 1l ajaneena voin todeta että oiva kone kauppakassiin/kaupunkiin. Mutta koska olen sitä mieltä että 100tkm jälkeen ne menee tukkoon niin en ole alla 2l koskaan omistanut.

jukkanen

On litraisen kestävyys ollut sen verran mielessä että kun auton ostaa uutena, eikä pidä sitä takuuaikaa pidempään,  ei moisella asialla ole kovin kummoista merkitystä. Saattaahan se jälleenmyyntiarvoon jonkin verran vaikuttaa mutta muuten se on enemmän tulevien omistajien huoli.

Petunet

On ehkä aavistuksen asian vierestä mutta itsekin mietin Fordin 1.0 Ecoboostin kestävyyttä ennen uuden Fiestan ostoa ja kävi ilmi että nokkahihnan vaihto tehdään 240tkm kohdalla ja niitä on jo tehty.
Että ainakin sen 250tkm tuon pitäisi kestää, tuskin Volkkari sen heikompaa konetta on tehnyt.

Nykyaikainen turbomoottori käy kuitenkin lähes koko ajan osakuormalla jolloin sylinteripaineet ja rasitukset ovat pienet.
Toki kaasu pohjassa ajettaessa varmaan rasittuu enemmän kuin 2.0 vapaastihengittävä kone.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

vwmies

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 24.07.17 - klo:01:34
Ihan kyselen vaan. Mutta onko 1l koneen hankkijoilla ollut mielessä koneen elinikä? Onko se sitten 100tkm? Toki olen vanhaa koulukuntaa ja ehkä väärissä ajatuksissa "mitä isompi kone, sen paremmin kestää kilometrejä". Itsekkin 1l ajaneena voin todeta että oiva kone kauppakassiin/kaupunkiin. Mutta koska olen sitä mieltä että 100tkm jälkeen ne menee tukkoon niin en ole alla 2l koskaan omistanut.

Fordin 1.0 3-syl. elinkää ovat saksalaiset riippumattomat autoinssit jo muutama vuosi sitten selvittäneet, ja päässeet 150tkm kestoikään. Valitettavasti ei ole linkkiä tähän. IMO turbo taitaa joutua kovimmalle.  Hakusanoiksi voi laittaa vaikka ford focus 1.0 EB lebensdauer Langlebigkeit ja yrittää googlata. :o
Yritetään pärjätä.

seatts

Lainaus käyttäjältä: jjanne - 23.07.17 - klo:21:18
Jos joku miettii joskus vaununvetoa kyseisellä moottorilla niin kyllä onnistuu, eikä tehnyt edes tiukkaa.  ;)




Paljon vaunu painaa?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 24.07.17 - klo:07:49
On ehkä aavistuksen asian vierestä mutta itsekin mietin Fordin 1.0 Ecoboostin kestävyyttä ennen uuden Fiestan ostoa ja kävi ilmi että nokkahihnan vaihto tehdään 240tkm kohdalla ja niitä on jo tehty.
Että ainakin sen 250tkm tuon pitäisi kestää, tuskin Volkkari sen heikompaa konetta on tehnyt.

Nykyaikainen turbomoottori käy kuitenkin lähes koko ajan osakuormalla jolloin sylinteripaineet ja rasitukset ovat pienet.
Toki kaasu pohjassa ajettaessa varmaan rasittuu enemmän kuin 2.0 vapaastihengittävä kone.

Minä olen eri mieltä enkä vertaisi Ford:n ja VAG-konsernin litraisia motteja varsinkin, kun katsoo noita TFSI-moottorin ja dsg-laatikon ongelmia. Ecoboost on ansainnut arvostuksensa litraisella moottorilla vag-konsernin 1.0TSI:n suhteen odotellaan niitä ensimmäisiä 200-300tkm rajan rikkojia. Sitten tiedetään onko hyvä motti vai ei  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.07.17 - klo:09:13
Minä olen eri mieltä enkä vertaisi Ford:n ja VAG-konsernin litraisia motteja varsinkin, kun katsoo noita TFSI-moottorin ja dsg-laatikon ongelmia. Ecoboost on ansainnut arvostuksensa litraisella moottorilla vag-konsernin 1.0TSI:n suhteen odotellaan niitä ensimmäisiä 200-300tkm rajan rikkojia. Sitten tiedetään onko hyvä motti vai ei  ;).

Meinaatko että se Fordin kaksoiskytkin on ollut ongelmaton? Ei ole, voin kertoa...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 24.07.17 - klo:09:16
Meinaatko että se Fordin kaksoiskytkin on ollut ongelmaton? Ei ole, voin kertoa...

Aika selvästi kirjoitin ecoboostin moottorista ja kun katsoo näitä kahta valmistajaa, niin kyllä VAG-konserni on melkoisessa pyörityksessä ollut pari vuotta mm. jakoketjujen ja öljynsyönnin kanssa. Ja kyllä tiedän 1.0TSI:ssä on palattu takaisin jakohihnaan, kun ketju kesti joissa tapauksessa huomattavasti vähemmän, kuin jakohihna.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kirsko1

Lainaus käyttäjältä: seatts - 24.07.17 - klo:08:28
Paljon vaunu painaa?

Meillä oli uutena vuonna 1988 ostettu tuollainen Matkaaja 8004, SX2 -malli. Kokonaismassa oli muistaakseni ~1150 kg. Silloin se liikkui Audi 100 Avant Quattron perässä.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.07.17 - klo:09:50
Aika selvästi kirjoitin ecoboostin moottorista ja kun katsoo näitä kahta valmistajaa, niin kyllä VAG-konserni on melkoisessa pyörityksessä ollut pari vuotta mm. jakoketjujen ja öljynsyönnin kanssa. Ja kyllä tiedän 1.0TSI:ssä on palattu takaisin jakohihnaan, kun ketju kesti joissa tapauksessa huomattavasti vähemmän, kuin jakohihna.

Niin itse DSG:n tuossa vastauksessasi mainitsit, joten siksi kysyin että luuletko että Fordin kaksoiskytkinvaihteistot ovat olleet ongelmattomia.

Mutta totta on, että aika näyttää. Aika moni asiahan siihen kestävyyteen vaikuttaa.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

jjanne

Lainaus käyttäjältä: kirsko1 - 24.07.17 - klo:09:55
Meillä oli uutena vuonna 1988 ostettu tuollainen Matkaaja 8004, SX2 -malli. Kokonaismassa oli muistaakseni ~1150 kg. Silloin se liikkui Audi 100 Avant Quattron perässä.

Saman verran painaa tuokin.

Litrasella saa vetää max 1300kg perävaunua.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.07.17 - klo:07:58
Fordin 1.0 3-syl. elinkää ovat saksalaiset riippumattomat autoinssit jo muutama vuosi sitten selvittäneet, ja päässeet 150tkm kestoikään. Valitettavasti ei ole linkkiä tähän. IMO turbo taitaa joutua kovimmalle.  Hakusanoiksi voi laittaa vaikka ford focus 1.0 EB lebensdauer Langlebigkeit ja yrittää googlata. :o
Sinänsä aika turhaa lueskella arvauksia, kun meillä on jo tietoakin. Hyvin monella litraisella Fordilla on jo ajettu tuota pidempään ilman ongelmia. Autobildin kestotestin jälkeen moottori oli oikein hyvässä kunnossa, eikä ollut mitään syytä olettaa, että moottorin kilometrin olisivat vähissä.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.07.17 - klo:09:13
Minä olen eri mieltä enkä vertaisi Ford:n ja VAG-konsernin litraisia motteja varsinkin, kun katsoo noita TFSI-moottorin ja dsg-laatikon ongelmia. Ecoboost on ansainnut arvostuksensa litraisella moottorilla vag-konsernin 1.0TSI:n suhteen odotellaan niitä ensimmäisiä 200-300tkm rajan rikkojia. Sitten tiedetään onko hyvä motti vai ei  ;).
Johan tuo EA211 on ollut yksi markkinoiden eniten myytyjä moottoreita jo useita vuosia, eikä siitä kuule oikein mitään ongelmia kestävyydessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy