DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

Volkkaripappa

Onhan nuo kunnioitettavat kilometrit jo dsg:lle jos on alkuperäinen laatikko. Onko kuiva seiska vaiko märkä kuutonen?

Tos®

Kaverilla on Alhambra -12 295tkm alkuperäinen dsg6
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Marko

Kyllähän nuo kestää,kun järjellä käyttää.Mittarissa 310 tkm,alkuperäinen laatikko,kaksoismassalla ajettu 240 tkm.
Öljynvaihtovälikin venähti yli 100 tkm.
Eikä siinä vielä kaikki.Auto ollut postin ajossa 240 tkm.Välillä kuormaa lähemmäs 700 kg.
Autona siis V Golf 2.0 pumpeduse.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

-karppa-

Jos DSG toimii yli 300tkm, niin voi heittää voltteja  ;D ;D ;D. Muilla se on normaalia vag-konsernille saavutus.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Marko

Joo.Suuresti olen kyllä yllättynyt tuon kestävyydestä.Muutenkin koko auto ollut aivan mykistävän vähävikainen,esim.alkuperäinen turbo.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Zego

Pistä se nyt heti kiertoon!  ;D

Marko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 22.11.16 - klo:22:28
Pistä se nyt heti kiertoon!  ;D
Ei kannata parin tonnin takia,kukaan tota huoli.Jääköön sitte toho pihalle,kun niin kovasti hajoaa,ettei kannata enää korjata.
On muuten alkuperäinen akkukin vuodelta -05 8)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Joomo

VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km

Vaihteisto on DSG6. Huoltokirjassa ei ole minkäänlaista merkintää vaihteiston korjaamisesta/viasta/vaihtamisesta.

Öljyt vaihdettu aina ajallaan  (ainakin sinä aikana, kun auto on ollut minulla).

Mutta mutta... Tässä hieman lisäihmetystä aiheeseen.
Eilen illalla ajoin töistä kotiin (~50km). Liikkeellelähtiessä vaihteisto nosti kierrokset taas  3000-3500rpm välille ennen vaihtamista. Manuaalinen vaihtaminen toimi edelleen moitteetta. Pysähdyin tankkaamaan ja yllätys oli suuri, kun tämän jälkeen liikkeelle lähtiessä vaihteisto toimi normaalisti. Suurempi vaihde meni aina päälle ~1800rpm kohdalla.

Tänään aamulla vaihteisto oli taas palannut siihen moodiin, että suurempaa vaihdetta vaihdetaan vasta 3000rpm yläpuolella.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Joomo - 23.11.16 - klo:11:23
Vaihteisto on DSG6. Huoltokirjassa ei ole minkäänlaista merkintää vaihteiston korjaamisesta/viasta/vaihtamisesta.

Se ei kerro mitään, ei huoltokirjaan merkitä kuin määräaikaishuollot ja ehkä jotkut kampanjat. Varsinaisten vikojen korjauksia sinne ei ainakaan merkkiliikkeessä ilmesty.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Geoman

On puute ettei Näitä merkintöjä tehdä huoltokirjaan. Itse olen pyytänyt ne erikseen tai kirjoittanut itse ne huoltokirjaan.

Kun kiihdytän omallani S-asennossa suhteellisen reippaasti ovat vaihtokohdat yli 3 000 rpm ja D-asennossa noin 2 000 rpm (molemmin puokin kaasujalasta riippuen). Nämä ovat vain karkea arvio vaihtokohdista.

Joomo

Lainaus käyttäjältä: Joomo - 20.11.16 - klo:23:05
Hei,

Onko jollain kokemusta seuraavanlaisesta viasta, mikä on vian aiheuttanut ja mitä olette tehneet vian korjaamiseksi?

VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km


ONGELMA
D-asennolla ajettaessa, vaihteet vaihtuvat suurempaan vasta 3300-3700rpm kohdalla. Manuaalisesti vaihdettaessa DSG toimii kuten aina ennekin ja vaihdot tapahtuvat hienosti.


- Vaihteet menevät ongelmitta päälle. Ei ylimääräistä viivettä, vaihteiden poispäältä tippumista, jne.
- Ei nykimistä tai hyökkäilyä vaihteen vaihdossa.

Kierrokset ainoastaan nousevat hullun korkealle ennen kuin automaatti ymmärtää vaihtaa suuremmalle vaihteelle.

Toivottavasti edessäni ei ole sitä valitettavan kuuluisaa ja kallista vaihdelaatikon vaihtamista...  :-\


Olen huomannut vielä pienen jännän lisäominaisuuden vaihteisto-ongelmaan.

Seuraava asia on tapahtunut kolme kertaa viikon sisällä. Käynnistettyäni auton, mittaristossa on palanut ABS:n merkkivalo sekä luistoneston merkkivalo. Ne eivät ole sammuneet lainkaan, vaan palaneet koko ajomatkan ajan. Tällöin ihmetykseni on ollut suuri, koska vaihteisto on toiminut moitteettomasti. Vaihdot tapahtuvat aina suuremmalle 1800-2000rpm kohdalla ja laatikosta löytyy 6:s vaihde hienosti 80km/h nopeudessa. Jos mittaristoon ei jää palamaan käynnistyksen jälkeen ABS:n ja luistoneston merkkivalot, niin vaihteisto kierrättää yli 3000rpm ennen suuremman pykälän vaihtamista.

Ensi viikolla olen menossa korjaukseen jossa ajetaan vaihteiston tietokoneohjelma uudelleen ja annetaan vaihteistolle opetusta kuinka/koska vaihteet pitäisi vaihtaa... :) Katsotaan kuinka käy. Informoin teitä lopputuloksesta.

Tos®

Mites renkaat?

Jossain täällä aiemmin oli juttua, ettei vaihtanut kuutoselle ollenkaan vakkari päällä.
Syyksi paljastui renkaat.

Eli onko kaikki renkaat samanlaiset?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kuula

Hóla,

Laitetaanpä tänne oma tapaus joka on vielä käsittelyssä. Yritin kahlata tätä keskustelua jos olisi löytynyt vastaava tapaus, mutta hieman masentaa tuo +50 sivua.

Touran 2009 1,9TDI DSG6 laatikolla, kilometrejä todella kunniotettavat 380 tuhatta.
Alkuperäinen DSG vielä käytössä, ei ikinä ongelmia... PAITSI nyt.
Alkoi keskiviikko - torstai tiputtamaan vaihteet pois kesken ajon (eli N hyppäsi silmään) kojetaulussa palaa kaikki vaihdepuolen merkit yhtäaikaisesti.
Aluksi vika kuittaantui kun käytti Pllä ja sitten matka jatkui aina jonkun aikaa (5-10km).
Lauantaina ei sitten enään mennyt edes R silmään, joten muutaman tarkasti valitun kirosanan jälkeen otin toisen auton alle.

Meinasin jo kuitata auton romutukseen mutta maltoin vielä ja aloin selvittää jos vielä saisi ajokuntoon edes kohtuu kuluilla.
Paikallinen merkkihuolto otti auton tarkastukseen koska huoltoneuvoja viankuvauksesta epäili että laatikon "varorele"(?) olisi vikatilassa.
Lupasin heti kättelyssä että tarkastuksesta en sitten maksa penniäkään, johon vastasi että olisi maahantuonnin "kamppanja" koska tämmöinen vika
/ominaisuus on huomattu.

Onko jo kaiken nähneillä DSG asiantuntijoilla kokemuksia tämmöisestä?

-karppa-

Kuulan tapauksessa auto on jo melkein 10 vuotta vanha ja ajettu 380tkm joten todennäköisesti maahantuoja tulee vastaan jotain prosentteja, jos tulee ollenkaan. Vaihdelaatikon kestoikä on arvioitu 200-300tkm väliin virhevastuun näkökulmasta. Toki aina voi yrittää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

VeeJii

Joo, olisin kyllä todella tyytyväinen jos 380tkm pääsee ilman mitään ongelmia.
Kunnioitettava saavutus ihan perinteiselle tomaatillekin.

Omaan DSG-7 (DQ200/0AM) vaihteistoon tuli vikaa 148tkm kohdalla. Auto siis VW Golf variant 2010 1.4TSI.
Oireena oli yllättäen kaupan parkkipaikalta lähdettäessä vaihdevalon vilkkuminen (D2) eikä auto suostunut vaihtamaan 3. vaihteelle.
Tarpeeksi kun oli vauhtia niin pykälsi 4. vaihteen ja edelleen myös 6. jos mahdollista.
1, 2 ja 4 ei siis toimineet.
Autoon oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu kytkinpaketti vuosi sitten 120tkm paikkeilla.
Vein auton samaan liikkeeseen jossa operaatio oli tehty. Seuraavana päivänä sain puhelun, että kytkimet menee vaihtoon (varaosatakuu) mutta myös mekatroniikka on viallinen.
Oli koitettu kuitin mukaan sopeutusta, joka vaikutti tehtaan ohjeistukselta.
Mekatroniikka meni 100% tehtaan piikkiin, töistä 20%, eli maksettavaa jäi 80% töistä (alle 300).

Olin hyvin tyytyväinen hyvitykseen. Joku varmaan olisi vinkunut täyttä hyvitystä, mutta itselle oli tärkeämpää saada auto ajoon.
Toivottavasti nyt kestäisi vähän pidempään kuin 150tkm.

belkin67

Melestäni ihan siedettävän hyvityksen sait ja nythän on taas tuosta vuosiksi autoa... oleellista on aina vaatia tekemään hyvityskysely tehtaalle päin, itse aikanaan jouduin vaatimaan skodan ollessa kyseessä.
Autosi on kuitenkin 6 vuotias ja nuo dsg-7 ovat kohtuu vikaherkkiä.. ja virallinen takuuhan on vain 2v/100 000 km.

Skodillac II

Nyt se sitten tuli DSG6 laatikolle sokotassa kilometrit täyteen  :o
"Vain" 459tkm pääsi ennen kuin mekatroniikka yksikkö sanoi työsopimuksen irti.

Nyt mietinnässä että laittaako pirssi paalaamoon vai vieläkö hommais mekatroniikan ja laittas takas tulille  :-\
Vikakoodina:
18154 Transmission Power Solenoid Relay
P1746  Electrical Malfunction


Tos®

^on kyllä kunnioitettava suoritus  :)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

topo

Oon ostamassa Fabia 2016, 1.2l 7DSG n. 15tkm ajettu. Onko tuosta DSG:sta jotenkin saatu noita "ominaisuus" vikoja korjattua vai onko niitä oikeasti noin paljon? Ajattelin ajaa sillä noin 4v ja vaihtaa seuraavaan autoon enkä haluaisi että sinä aikana menisi mikään hajalle. :P Ainahan sieltä tehtaalta tulee niitä sekundoja linjalta ja se on ymmärrettävää mutta onko kenelläkään luottoa tohon 7DSG toimivuuteen? Samanlaisen kysymyksen laitoin tuosta 1.2l ketjusta että kestääkö vai hajooko ennen aikojaan toiseen thredii.

tet

Lainaus käyttäjältä: topo - 15.01.17 - klo:13:43
...mutta onko kenelläkään luottoa tohon 7DSG toimivuuteen?

- Suomessa myytiin viime vuonna yli 32000 VW-konsernin valmistamaa henkilöautoa (27,7 % rekisteröinneistä)
- viime vuonna Suomessa myytiin automaatteja (kaikki tyypit mukaanlukien) reilusti enemmän kuin manuaaleja
- VW-konsernin mallistossa automaatti/manuaali-suhde ei liene ainakaan keskimääräistä pienempi
- suurimmassa osassa konsernin mallistoa on kuivakytkiminen DSG7

Tuosta voi päätellä, että aika monella on luottoa DSG7-vaihteistoon. Lonkalta heitän veikkauksen, että varmaan lähemmäs kymmenellä tuhannella uuden auton ostajalla Suomessa oli viime vuonna luottoa siihen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

finnman

Taitaa nyt olla muut viat suurimmassa osassa konsernin tuotteissa? DSG-7 on selvästi parantanut juoksuaan ja joitain kytkinpakkoja on vaihdettu alle 50tkm ajetuissa, mutta takuuseen ne ovat menneet?
Itselläni on kolmas 7-vaihteinen menossa ja 4's on tulossa kohta. Ensimmäisestä -09 meni megatroniikka (taisi tuon laatikon alkuvaiheilla olla sääntö ennenkuin poikkeus, että megatronikka leviää?). 2 seuraavaa on toiminut loistavasti ja siksi tulee samanlainen vielä jatkossakin. Kulutus+ suorituskyky on hyvässä suhteessa ja pienet ominaisuudet oppii ja antaa anteeksi helposti.

Vieläkö saisivat ohjaukset toimimaan, niin voisin ihan tosissaan suositella kyseisen konsernin tuotteita hyvällä sydämellä :)

Joomo

Kirjoitettu 20.11.2016
VW Golf Plus, 2,0TDI DSG vm.2007, ajettu 250000km

ONGELMA
D-asennolla ajettaessa, vaihteet vaihtuvat suurempaan vasta 3300-3700rpm kohdalla. Manuaalisesti vaihdettaessa DSG toimii kuten aina ennekin ja vaihdot tapahtuvat hienosti.

- Vaihteet menevät ongelmitta päälle. Ei ylimääräistä viivettä, vaihteiden poispäältä tippumista, jne.
- Ei nykimistä tai hyökkäilyä vaihteen vaihdossa.

Kirjoitettu 23.11.2016
Vaihteisto on DSG6. Huoltokirjassa ei ole minkäänlaista merkintää vaihteiston korjaamisesta/viasta/vaihtamisesta.

Öljyt vaihdettu aina ajallaan  (ainakin sinä aikana, kun auto on ollut minulla).

Mutta mutta... Tässä hieman lisäihmetystä aiheeseen.
Eilen illalla ajoin töistä kotiin (~50km). Liikkeellelähtiessä vaihteisto nosti kierrokset taas  3000-3500rpm välille ennen vaihtamista. Manuaalinen vaihtaminen toimi edelleen moitteetta. Pysähdyin tankkaamaan ja yllätys oli suuri, kun tämän jälkeen liikkeelle lähtiessä vaihteisto toimi normaalisti. Suurempi vaihde meni aina päälle ~1800rpm kohdalla.

Kirjoitettu 2.12.2016
Seuraava asia on tapahtunut kolme kertaa viikon sisällä. Käynnistettyäni auton, mittaristossa on palanut ABS:n merkkivalo sekä luistoneston merkkivalo. Ne eivät ole sammuneet lainkaan, vaan palaneet koko ajomatkan ajan. Tällöin ihmetykseni on ollut suuri, koska vaihteisto on toiminut moitteettomasti. Vaihdot tapahtuvat aina suuremmalle 1800-2000rpm kohdalla ja laatikosta löytyy 6:s vaihde hienosti 80km/h nopeudessa. Jos mittaristoon ei jää palamaan käynnistyksen jälkeen ABS:n ja luistoneston merkkivalot, niin vaihteisto kierrättää yli 3000rpm ennen suuremman pykälän vaihtamista.

Kirjoitettu 23.1.2017
Varasin ajan vianetsintään/korjaukseen VW-merkkihuoltoon (pääkaupunkiseudulla). Sovimme, että luetaan vikamuisti, päivitetään vaihteiston ohjelmisto ja ajetaan vaihteistolle sopeutumisajo, eli opetetaan vaihteisto uudelleen. Kerroin työmääräimeen kierrosten nousevan korkealle (>3000rpm) ennen kuin vaihteisto vaihtaa suuremmalle vaihteelle, sekä tapauksen, koska vaihteisto toimii normaalisti (mittaristossa palaa ABS:n ja luistoeston merkkivalot).

Lopputulos oli pettymys. Vikamuistista ei löytynyt mitään vikakoodia vaihteistoon liittyen ja myöskään mitään päivityksiä ei vaihteiston ohjelmistolle ollut saatavilla, joten sopeutumisajoa ei myöskään pystytty tekemään. Mekaanikko arveli vian olevan vaihteiston ohjainlaitteessa. He kysyivät jatketaanko vian etsintää. En antanut heille siihen lupaa, vaan hain autoni pois.

Juttelin muutaman kaverini kanssa asiasta ja he suosittelivat minua menemään uudelleen vikamuistin tarkastukseen.

Varasin ajan ”normaaliin” korjaamoon (ei VW-merkkihuolto) ja kerroin heille saman, mitä olin kertonut VW-merkkihuollolle vaihteiston viasta. Kierrokset nousevat korkeiksi, ennen kuin vaihteisto vaihtaa suuremmalle vaihteelle, sekä vaihteisto toimii normaalisti, kun ABS:n ja luistoneston vikavalot palavat mittaristossa.

Mekaanikko luki vikamuistin ja tuli näyttämään minulle tuloksia. Hän silmäänsä pisti seuraava vikakoodi:
ESP Teves Mk60.1
011F Pyörintänopeusanturi, taka oikea " epälooginen signaali
011F Pyörintänopeusanturi, taka oikea " Mekaaninen vika

Tässä voisi olla syy vaihteiston ongelmiin. Pyörintänopeusanturi lukee nopeustiedon laakerin kehällä olevalta pinnalta. Vaihtamalla laakerin, ongelma voisi korjaantua. Sovimme laakerin vaihdosta.

Laakerin vaihtaminen korjasi vian. Vaihteisto toimii nyt normaalisti.  :)

Laitoin VW-merkkihuoltoon palautetta sähköpostilla mielestäni heidän huonosti hoitamastaan työstä. He tarkastivat lukemansa vikamuistin ja myös sieltä löytyi yllä mainitsemani vikakoodi (011F). Eli heidän mekaanikollaan oli samat tiedot, kuin ”normikorjaamon” mekaanikolla, joka ratkaisi ongelman. VW-mekaanikko ei ollut huomioinut lainkaan sitä tilannetta, koska vaihteisto toimii normaalisti, joka oli avainasia ongelman ratkaisuun. Kun vaihteisto jättää huomioimatta pyörintänopeusanturi, taka oikea-arvon, niin kaikki toimii normaalisti.

Keskustelun jälkeen VW-merkkihuolto palautti minulle vianetsinnästä maksamani summan. Mitään virhettä he eivät kuitenkaan myöntäneet tehneensä vian etsinnässä.

Kiitokset kaikille tämän palstan ongelmanratkaisjoille ideoista, mikä vian olisi voinut aiheuttaa.

Lopputulos:
DSG " Kierrokset nousevat korkealle, ennen kuin vaihteisto vaihtaa suuremmalle vaihteelle. ABS:n ja luistoneston merkkivalot palavat mittaristossa. Vikakoodi 011F. Laakerin vaihto voi mahdollisesti parantaa vian.

Tos®

Tuossa olisi myös voinut päästä pelkällä abs anturin putsauksella, mutta jos se oli oikeasti rikki niin sitten vaihtoon.

VCDS apureiden käyttö tulee monesti järkevämmäksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

momentti

Noissa harvoin on abs anturissaa vikaa, vaan vika on laakerissa. Itse laakeri on ehjä, mutta laakeriiin on rakennettu magneettikehä josta anturi lukee pyörintänopeuden. Vanhemmiten tuo kehä ruostuu ja alkaa turpoamaan, tällöin magneettikehä katkeaa ja anturi ei tunnista sitä enää. Välillä kehä on turvonnut niin paljon, että ottaa kiinni anturiin ja rikkoo myös sen.

Joomo

Minun tapauksessani ongelma oli juuri näin, mitä momentti sanoi. Laakeri oli ehjä, mutta magneettikehä oli turvonnut ja rikkoutunut. Kehä oli myös turvonnut niin paljon, että se oli jo osunut anturiin. Mekaanikko uskoi sen kuitenkin vielä toimivan. Jos alkaa ilmetä ongelmia, pitää ensimmäiseksi tarkastaa tuo anturi.

Mielenkiinnosta kysyn, onko jollain tietoa kuinka paljon uusi anturi ja sen vaihtaminen maksaa? Ja kuinka hankalasta korjauksesta on kyse, jos ajattelee itse vaihtavansa sen? (asteikko 1-5. 1=helppo, 5=erittäin haastava)

momentti

Toi anturi olis pitäny vaihtaa ehdottomasti samalla, sitä ei yleensä saa irti ulkopuolelta (ahtaassa paikassa ja pitää varoa rikkomasta sitä magneettikehää ) nekin turpoaa kiinni vanhuuttaan. Yleensä noissa joutuu ottamaan tuon takapyöränlaakerin irti ja lyömään anturin irti "sisäpuolelta" ja reiän pääsee samalla myös putsaamaan ettei riko uutta anturia sitä paikalleen laittaessa.
Anturi maksaa muutaman kympin, työ erikseen tehtäessä aika paljon enemmän.

-karppa-

Marmori olisi varmaan halunnut vaihtaa koko laatikon  ;D ;D ;D?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Antsu60

Tere. Auto passat 1,6 kiisseli dsc vm 14 kävi huollossa ja samalla tehtiin päästökampanja. Nyt on niin että kun autolla ryömii hitaasti eteenpäin D asennolla niin laatikossa 2 pykälä päällä. Ykkösen se vaihtaa vasta pysähdyksissä. Viiksestä kun vetäsee ykkösen ja alkaa kiihdyttämään niin eipä vaihdakkaan isomppaa jos ei ronklaa keppiä esim S asentoon tai viiksestä isompaa. Onko toi ollu aina tollanen, mielestäni ei, eli on vaihtanut isommalle.
Auto on eukon joten siitä lienee suuri tyhmyyteni kun sillä harvoin ajan.

firstvw

#1678
Jos viiksistä vaihtaa vaihdetta (vaide D:llä), niin muutaman sekunnin pysyy manuaalisesti valittu vaihde ja sitten palaa automaattimoodiin. Vaikka olisi manuaalimoodissa (kepistä valittuna tai sitten em. muutaman sekunnin aikana) alaspäin vaihtaa kuitenkin jos kierrokset laskee liikaa (ei anna stumpata) ja ylös jos kaasuttelee lähes punarajalle. Näin ainakin DSG6.

DSG6:lla ykkönen on minusta aivan liian lyhyt ja siksi kakkonen on melkein heti silmässä ja ykkönen menee silmään vasta ihan 0-vauhdissa. Pakki taas on loikkari.

Antsu60

Tollain sitä itsekin muistelin. Ainoastaan 1 vaihde jää jurruttamaan loput vaihtaa kyllä hetken päästä isommalle eli palaa automaati modiin. Tää laatikko on kyllä toi paljon parjattu 7v .
Pitää ottaa yhteyttä huollon suorittaneeseen liikeeseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy