Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 02.05.16 - klo:18:33
Eikä se tosiaan aina ole hiukkaspoltto. Voi muuten vain jäädä pyörimään. Näin sanoivat huollossaa että on ominaisuus eikä tarvitse välittää. Ja tosiaan sen kyllä haistaa kun kyseessä hiukkaspoltto.

Osaatko tarkentaa kuinka usein autosi puhaltelee muuten vaan ja kuinka usein palaneen käryn kanssa? Noin karkeasti ottaen?

Vrtane

Lainaus käyttäjältä: Vrtane - 17.04.16 - klo:13:24
Terve!

Tuli viikko sitten siirryttyä Audin leiriin. Ongelmana on se, että autossa jää flekti tai joku muu pyörimään ajon jälkeen 10 minuutiksi. Olen lukenut että liittyisi DPF puhdistukseen, mutta onko enää normaalia, että tekee sen melkein joka toinen ajokerta? Tätä ei koeajossa tullut vastaan, mutta kotiin päin ajaessa se alkoi. Auto on 2.0 TDi -12 ajettu: 175000km

Noniin. Eli nyt alkoi hiukkassuodattimen vikavalo palamaan.  Eli taitaa olla suodatin täynnä?  Ostin auton liikkeestä n.2kk sitten ja nyt tullut kilometrejä n.6500km onko myyjä  korvausvelvollinen vai meneekö omaan piikkiin? Jos jollain olis kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Audi A6 2.0tdi  -12

sambolo

Se kertoo että poltto jääny väliin, ajelet isoilla kieroksilla jonku aikaa niin pitäs sammua.

Edit:
Voi tietty olla joku vikakin mikä estää polton. Niinkuin mulla oli anturivikaa, mut sit on muitaki valoja taulussa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Vrtane

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.06.16 - klo:00:05
Se kertoo että poltto jääny väliin, ajelet isoilla kieroksilla jonku aikaa niin pitäs sammua.

Edit:
Voi tietty olla joku vikakin mikä estää polton. Niinkuin mulla oli anturivikaa, mut sit on muitaki valoja taulussa.

Ajoin 30 km yli 2000 kierroksilla eikä ainakaan valo tuolloin sammunut. Ja jopa maanantaina oli Turusta Helsinkiin matka, reippaalla matkavauhdilla. Luulis että tuolloin olisi ylimääräiset palanut pois? Tuo on tehnyt paljon sitä, että flekti jää pyörimään ajon jälkeen, ei riipu onko matka lyhyt tai pitkä. Audi centerissä oli öljyn vaihto ja pyysin myös tuon tutkimaan, mutta he eivät löytäneet mitään. Eivät kyllä sanoneet hiukkassuodattimen tunkeutumisen arvoa?
Audi A6 2.0tdi  -12

Epes

Lainaus käyttäjältä: Vrtane - 29.06.16 - klo:01:21
Ajoin 30 km yli 2000 kierroksilla eikä ainakaan valo tuolloin sammunut. Ja jopa maanantaina oli Turusta Helsinkiin matka, reippaalla matkavauhdilla. Luulis että tuolloin olisi ylimääräiset palanut pois? Tuo on tehnyt paljon sitä, että flekti jää pyörimään ajon jälkeen, ei riipu onko matka lyhyt tai pitkä. Audi centerissä oli öljyn vaihto ja pyysin myös tuon tutkimaan, mutta he eivät löytäneet mitään. Eivät kyllä sanoneet hiukkassuodattimen tunkeutumisen arvoa?

Seuraava steppi on sitten tämä: http://www.ammattiautot.fi/uutiset/dpf-puhtaaksi-fortella-hiukkassuodattimen-puhdistusaine-kokeessa/ jos vain saat ko. ainetta jostain ostaa ilman "asennusta".

AP

A4 2.0TdiQ avant 2018

jusba31

#1446
Siirretty muualle, parempaan ryhmään.

Andy1975

Hei,

Mistähän voisi johtua, että nyt talvikelien alettua auto (A6 C7 3.0tdi) on alkanut satunnaisesti haista ajon jälkeen. Haju on sellainen pistävä tuoksu; vähän vaikea kuvailla. Hiukkaspoltosta ei liene kyse koska flekti ei jää päälle ja haju ei ole samanlainen kuin edellisessä C7:ssa hiukkaspolton jälkeen (2.0tdi). Haju tuntuu tulevan useimmin silloin kun on liukkailla keleillä ajellut vähän reippaammin "perä edellä"... Elikkä taas kerran pitää kysyä, kuuluuko asiaan vai onko jotain vialla...

Autolla on ajettu n. 130tkm.

- Antti

Akusti

ESP ja jarrut tekee töitä!

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Akusti - 11.11.16 - klo:14:37
ESP ja jarrut tekee töitä!

Jotain tällaista itsekin mietin, mutta edellinen A6 ei haissut vastaavassa tilanteessa. Ja lisäksi quattrossa itse asiassa ESP vilkkuu todella harvoin jos vertaan vanhaan etuvetoon. Voisiko tukossa oleva hiukkassuodatin aiheuttaa hajua? Yrittää polttaa mutta ei pysty tms?

-Antti

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 11.11.16 - klo:14:44
Jotain tällaista itsekin mietin, mutta edellinen A6 ei haissut vastaavassa tilanteessa. Ja lisäksi quattrossa itse asiassa ESP vilkkuu todella harvoin jos vertaan vanhaan etuvetoon. Voisiko tukossa oleva hiukkassuodatin aiheuttaa hajua? Yrittää polttaa mutta ei pysty tms?

-Antti

Samanlaista hajua tulee meidänkin A6:sta vähän reippaamman talviajelun jälkeen, ESP:n valo ei todellakkan paljoa vilku. Jarruista tuo haju selvästi mielestäni tulee.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

sambolo

Nelivedosta voi tulla, ainakin rs3 moitittiin jossain testissä joskus että sen nelivetosysteemi syö radalla jarrut muutamassa kierroksessa. Tai varmaan siihen tuo ajonvakautus liittyy myös. Ite sain mitsun nelivedolla aikaan hyvät käryt kun jumituin metriseen hankeen.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tuomase

Kylmien kelien myötä tuli mutteriohjaus tutuksi nyt itsellenikin. Autona A6 3.0 tdi 204 hv. Onneksi käytettynä ostaessa tuli mukana Audin oma 12 kk/ 20 tkm takuu, tämä korjataan siihen. Lisäksi näyttö nousee ajoittain vähemmän tasaisesti, rohinan saattelemana. Pitää mainita siitäkin.

Muilta osin olen todella tyytyväinen autooni. S-tronic toimii mielestäni hienosti ja kulutus varsin kohtuullinen. Ajotietokone näyttää muistaakseni 6,4 l/100km lukemaa, vaikka ajosta iso osa on kaupungissa tai sitten moottoritienopeuksilla.

Kesäksi täytynee laittaa 20" vanteet. Olen yrittänyt löytää kuvia sedanista 20" vanteilla, näyttääköhän hassulta vakioalustalla? Slamit tarjosi vielä joku aika sitten sopuhintaan Eibachin jousisettiä..
2015 Audi TT 8S S Line

ile

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 20.11.16 - klo:20:31
Kylmien kelien myötä tuli mutteriohjaus tutuksi nyt itsellenikin. Autona A6 3.0 tdi 204 hv. Onneksi käytettynä ostaessa tuli mukana Audin oma 12 kk/ 20 tkm takuu, tämä korjataan siihen. Lisäksi näyttö nousee ajoittain vähemmän tasaisesti, rohinan saattelemana. Pitää mainita siitäkin.

Täällä tuli 06/16 viimeiset ohjauspätsit eikä minkäänlaista mutterointia ole ollut havaittavissa. Tuntumalla olisi tukevoitunut myös kesäkelillä hieman.

Yksi oudohko bugi laatikon / drive selectin kanssa on ollut. Individualilla tai Efficiencyllä ajettaessa, seuraavan käynnistyksen yhteydessä satunnaisesti heittää laatikon S:lle. Drive Selectissä tuo jää kuitenkin aikaisemmalle moodille vaikka laatikko onkin S:lla. Ehkä kerran, pari kuukaudessa tulee vastaan ja usein tuon huomaa vasta kun ihmettelee, että mitäs se nyt huudattelee konetta. Eipä tuo suuri vaiva toki ole muuttaa takaisin alkuperäiseksi.

xp9

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 20.11.16 - klo:20:31
Kesäksi täytynee laittaa 20" vanteet. Olen yrittänyt löytää kuvia sedanista 20" vanteilla, näyttääköhän hassulta vakioalustalla? Slamit tarjosi vielä joku aika sitten sopuhintaan Eibachin jousisettiä..

Mulla on sedanissa 20" vanteet. Edessä 8.5" ET35 ja takana 9.5" ET35.
Alustana ilmajouset ja sitä laskettiin 20mm ohjelmallisesti, suosittelin, muutti ulkonäköä mukavasti. Koitan kaivaa kuvia jostakin.

xp9

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 25.11.16 - klo:13:36
Mulla on sedanissa 20" vanteet. Edessä 8.5" ET35 ja takana 9.5" ET35.
Alustana ilmajouset ja sitä laskettiin 20mm ohjelmallisesti, suosittelin, muutti ulkonäköä mukavasti. Koitan kaivaa kuvia jostakin.

Vaikka valokuvausta harrastankin niin autoani en näemmä ole jaksanut kuvailla. Nämä löytyivät luurista:

by xp9, on Flickr

by xp9, on Flickr

tuomase

Kiitos, hyvältä näyttää! Miltä ajettavuus tuntuu tuolla yhdistelmällä?

Normi jouset taitaa olla vähemmistössä A6 C7:ssa. Jos joltain löytyy Eibach / H&R kokemuksia A6:sesta niin mielellään otan vastaan.
2015 Audi TT 8S S Line

xp9

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 26.11.16 - klo:20:59
Kiitos, hyvältä näyttää! Miltä ajettavuus tuntuu tuolla yhdistelmällä?

Normi jouset taitaa olla vähemmistössä A6 C7:ssa. Jos joltain löytyy Eibach / H&R kokemuksia A6:sesta niin mielellään otan vastaan.
Ajettavuus on oikeasti todella hyvä. Ei vedä mihinkään ja tuntuma on hyvä. Hieman odottelin, että näin ei olisi, koska aikaisemmin A4 B8:ssa 19" vanteilla autoa joutui oikein ajamaan (ei sähköistä tehostinta). Rengasmelu toki kasvoi, mutta se on siedettävissä.
Nyt talveksi laitoin 19/8" vanteet joka nurkkaan ja nyt tuntuma on jotenkin erilainen. Ei ollenkaan yhtä jämäkkä vaan jotenkin tunnoton. Ajoittain pitää oikein tarkistaa, että ohjaus on dynamic asennossa.

ramp

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 25.11.16 - klo:13:36
Mulla on sedanissa 20" vanteet. Edessä 8.5" ET35 ja takana 9.5" ET35.
Alustana ilmajouset ja sitä laskettiin 20mm ohjelmallisesti, suosittelin, muutti ulkonäköä mukavasti. Koitan kaivaa kuvia jostakin.

Mitenkäs tämä 20mm ohjelmallisesti madallus tapahtuu? Ilmeisesti VCDS:llä? Itselle riittäisi hyvin tuo 20mm.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: ramp - 26.11.16 - klo:22:18
Mitenkäs tämä 20mm ohjelmallisesti madallus tapahtuu? Ilmeisesti VCDS:llä? Itselle riittäisi hyvin tuo 20mm.

Kohdassa 10 syötät niin paljon madallusta kuin haluat/auto hyväksyy.

0) Set your car to "Auto" mode (not dynamic, comfort, etc.). Make sure car is on level ground. Close doors. If any doors are opened during the procedure, it will be interrupted. Make sure your car is NOT in a towing or tire changing mode.
1) Load up VCDS, go to Module 34 - Level Control
2) Go to "10 - Adaptation", take note of 4 values titled as "Body height front left wheel house edge" - mine were set to around 384 from factory.
3) Take the values you noted above, and ADD your desired drop in millimeters (mm) to each value, write it down... So if your left front wheel was 384.5, your new value will be 401.5. Repeat for the other wheels. It is not critical to be 100% precise here, rounding the values is fine. Note that maximum Audi-approved drop is 17mm from what I've gathered. You can go lower, but if you go lower, you're also affecting other systems, such as cameras, adaptive cruise, etc., so be careful.

Technically, if you want this procedure to be done properly, instead of taking existing values, you will measure all 4 wheels after completion of the step 7, and then add your drop value if desired. Suspension height values are measured from the center of the wheel to the edge of the fender.

4) Go to Security Access, enter code provided on the following website, under VCDS section, item #3 (I'm not posting this directly to avoid spreading sensitive data, although it's been posted on other forums in past) stemei.de .VCDS Codierungen .Codierungsservice .Webdesign - Stefan Meier - Elektronische Tieferlegung des AAS - VCDS Codierungen, Webdesign
5) You should get a message stating that security code has been accepted - if you don't, something failed, stop doing what you're doing
6) Go to 04 - Basic Settings

*** IMPORTANT: Whatever you do, DO NOT select "Reset All Adaptations" - this is not undoable, and will require a visit to a dealer. ***

7) Select "Activate Level Control", hit "Go", wait for it to complete (should only take a second, until it says "not running").
8) Select "Delete Level Control Calibration", hit "Go", wait for it to complete, your car will throw a fault code and you will see an error message stating Air Suspension Malfunction - this is normal.
7) Select "Start Up to Reference Level", hit "Go". This step will take about a minute, and your car will go up/down during the process (you'll hear hissing noises). Wait for it to complete, until it says "not running".
9) Select "Go Back", go to "10 - Adaptation" on the previous screen.
10) Next you will need to enter new adaptation values for all 4 wheels. Select "Body height front left wheel house edge", then enter new adaptation value, and hit Test or Save, whichever is available, and repeat for the other 3 wheels. I did it in the order the menu was arranged (FL, RL, FR, RR) - not sure if the order matters, but just in case. Each time you enter a value, you should get a message stating that it has been accepted.
11) After you're done entering adaptation for all 4 wheels, select "Go Back", and return to "04 - Basic Settings" again.
12) In basic settings, select "Calibrate Level Control" and hit go, it will take a few seconds. Wait for it to say "not running". If you get an error during this step, you either missed a step, or something went horribly wrong.
13) Select "Activate Level Control", hit "Go"
14) You're done, now go to "02 - Fault Codes" and Reset codes.

xp9

Lainaus käyttäjältä: ramp - 26.11.16 - klo:22:18
Mitenkäs tämä 20mm ohjelmallisesti madallus tapahtuu? Ilmeisesti VCDS:llä? Itselle riittäisi hyvin tuo 20mm.
Juurikin noin mitä jusba31 tuossa ohjeistaa. Surffailin ohjeita itsekin, mutta mulla ei valitettavasti ole kaapelia ja tämä tuli puheeksi Laakkosella huoltoa varatessa. Tuttu huoltokaveri totesi yllätyksekseni, että voivat tehdä sen eikä edes maksanut paljoa (85â,¬). Toki se oli mukana tonnin huollossa.

ramp

Täytyypä kokeilla kun kerran kaapelikin löytyy. Täytyykö auto olla käynnissä operaation ajan? Kiitos ja kumarrus.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: ramp - 27.11.16 - klo:12:36
Täytyypä kokeilla kun kerran kaapelikin löytyy. Täytyykö auto olla käynnissä operaation ajan? Kiitos ja kumarrus.

Itse olen tehnyt auto käynnissä, tehdas ohjeistus alustan kalibroinnille on että virrat päällä.
Kannattaa sitten tehdä tuo mahdollisimman tasaisella alustalla.

Gulf

Onko jollakin kokemusta tai tietoa 3.0 TFSI mahdollisista tyyppivioista/ongelmista? Kyseessä olisi 2013-2015 mallit, joita olen katsellut. Facelift taisi tulla 2014 lopulla? 

kikoske

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 09.12.16 - klo:21:27
Onko jollakin kokemusta tai tietoa 3.0 TFSI mahdollisista tyyppivioista/ongelmista? Kyseessä olisi 2013-2015 mallit, joita olen katsellut. Facelift taisi tulla 2014 lopulla?

Keväällä tuli ostettua kyseisellä moottorilla oleva A6 (-12). Silloin etsin myös netistä tyyppivikoja kyseisestä moottorista, mutta ei niitä hirveästi löytynyt. Ainoa mikä itseä mietitytti, niin kylmä käynnistyksessä ketju saattaa rallattaa noin 2 sekunttia, mutta mitä olen asiaa tuktinut (netistä), niin juuri sama ääni kuuluu monella muullakin. Nyt puolivuotta takana kyseisellä autolla ja ei voi kuin kehua. :)


kokkopa1

Nyt 2kk ajettu vm 2014 A6 3.0TDiQ sedanilla ja tyytyväinen olen edelleen hankintaan. Optimoitiin +55hv/100Nm ja nyt etenee vähän rivakammin :-)
Pikkuvikoja:
- näyttö ei aina laskeudu, kun sammuttaa virrat
- webaston säädin sekoilee kellonajan kanssa, pitänee vaihtaa paristo varmuudeksi
- keskuslukon kaukosäätimen kantama ei ole kummoinen vaikka on uudet paristot
- asetuksella dynamic ei muista sammutuksen ja startin jälkeen vaihteiston sport asetusta (en tiedä pitäisikö muistaa)
Audi A4 Allroad TFSI -17
ex. Skoda Octavia RS Tdi 4x4 -17
ex. Audi A6 3.0TDi Quattro -14
ex. Skoda Octavia RS TDi -10

Gulf

Kiitoksia vastauksista. 3.0 TDIQ malleja olisi enemmän tarjolla, josta löytyy kyllä sopiva yksilö, mutta täytyy vielä katsella mihin päätyy.

KMS

Tervehdys,
Olen suunnittelemasa 3.0 BiTDI:n hankintaa, 13 tai 14 ensirekisteröityä (pre-FL). Ja eniten ihmetyttää uutena tulokkaana nuo ohjauksen ongelmat. Minulla on kiikarissa pirssi, jossa erittäin runsaiden muiden varusteiden ohella on myös dynamic steering -lisävaruste. Onko jollain tietoa, onko tuota mutteriongelmaa esiintynyt myös sillä vai onko ollut enemmän normaalin ohjauksen ongelmana. Dynamicissa ilmeisesti on ainakin eri softa.


KMS

Lainaus käyttäjältä: KMS - 16.01.17 - klo:11:02
Tervehdys,
Olen suunnittelemasa 3.0 BiTDI:n hankintaa, 13 tai 14 ensirekisteröityä (pre-FL). Ja eniten ihmetyttää uutena tulokkaana nuo ohjauksen ongelmat. Minulla on kiikarissa pirssi, jossa erittäin runsaiden muiden varusteiden ohella on myös dynamic steering -lisävaruste. Onko jollain tietoa, onko tuota mutteriongelmaa esiintynyt myös sillä vai onko ollut enemmän normaalin ohjauksen ongelmana. Dynamicissa ilmeisesti on ainakin eri softa.

Itse itselleni vastaten, kyselin softapäivitystä saksalaiselta AC:ltä ja heidän mukaansa ainakaan 7/2013 valmistettuun Dynamic Steeringin sisältävään autoon ei ole olemassa uudempaa softapäivitystä. Liekö sitten asia niin, että tuossa tosiaan on eri softa ja sitä ei ole päivitetty / tarvinnut päivittää, tai vaihtoehtoisesti homma todettu niin epätoivoiseksi, että ei ole lähdetty päivittämään ylipäätään (toivottavasti ei jälkimmäinen). Noita malleja luultavasti on liikenteessä kuitenkin suhteellisen vähän verrattuna "normaaliin" ohjaukseen.

Olen kyseistä autoa ajanut ja mitään mutteria en ole ohjauksessa havainnut, mutta suoraan sanoen en ainakaan silloin ole tiennyt, että sellaista ylipäätään pitäisi etsiä, joten mahdoton mennä sanomaan, oliko ohjaus tuolta osin kunnossa. Muuten oli soiva peli.

Andy1975

Onko muilla sellaista ongelmaa, että tuulilasin pesunestesäilö tyhjenee nopeasti? Tuntuu, että kun lisää kolme litraa nestettä, niin jo viikon päästä ilmoittaa, että pitäisi taas lisätä. Voisiko vuotaa jostain vai meneekö sitä ainetta vaan paljon kun pesee laseja? Jotenkin luulisi, että kolmen litran pitäisi kestää kauemmin kuin vain n. 10krt lasinpesu...

-Antti

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy