Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 28.03.16 - klo:08:29
Radiosta en ole löytänyt mute-nappia.

Joo, mute-nappi tosiaan puuttuu, mutta saman toiminnon voi hoitaa painamalla On/Off nappia (ainakin Discovery Prossa). Tosin tällöin myös näyttö pimenee.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 28.03.16 - klo:09:06
Joo, mute-nappi tosiaan puuttuu, mutta saman toiminnon voi hoitaa painamalla On/Off nappia (ainakin Discovery Prossa). Tosin tällöin myös näyttö pimenee.

Menee vaan puhelinmuistion tai navin selaaminen hankalaksi tuolla tavalla.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 28.03.16 - klo:12:49
Menee vaan puhelinmuistion tai navin selaaminen hankalaksi tuolla tavalla.

Radiohan menee automaattisesti hiljaiseksi jos alkaa puhelinta käyttämään. Tai noin ainakin muistan koska en ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TeroPee

Jep. Mutta välillä haluan kuulla mitä takapenkiltä sanotaan tai olla hiljaisuudessa ja silti esim. katsoa navin karttaa, valmistautua soittamaan, katsoa auton tietoja... Niihin tarkoituksiin mute-nappi on aika näppärä. Ja siihen, jos grammari täytyy hiljentää jollekin kyytiläiselle tulevan puhelun vuoksi ja silti jatkaa navigointia ison ruudun avulla.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 29.03.16 - klo:19:22
Jep. Mutta välillä haluan kuulla mitä takapenkiltä sanotaan tai olla hiljaisuudessa ja silti esim. katsoa navin karttaa, valmistautua soittamaan, katsoa auton tietoja... Niihin tarkoituksiin mute-nappi on aika näppärä. Ja siihen, jos grammari täytyy hiljentää jollekin kyytiläiselle tulevan puhelun vuoksi ja silti jatkaa navigointia ison ruudun avulla.

Olisihan se mute-nappi kätevä. Nyt se täytyy hoitaa kiertämällä radion äänenvoimakkuus nollaan ja sitten takaisin kun ei ole tarvetta enää hiljennykselle. Navilla on eri äänenvoimakkuus, se pitää kääntää vielä erikseen jos siitäkin äänestä haluaa eroon
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

TeroPee

Ja sitten kun sitä volumenuppia kiertää niin se on "väärässä asennossa"... :)
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Aikamoinen kokemusperäinen fakta oli kun kävin VW:n konfiguraattorissa tänään suunnittelemassa mahdollista uutta Passattia. Mihin ovat kadonneet hinnastosta kaikki nelivetomallit ja varsinkin ne tehokoneet bensa- ja dieselpuolelta? 

TeroPee

Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

B8VW

Ainakin Winter Pack vai-mikä-se-oli tarjous loppui maaliskuun loppuun, mutta ei kai niitä nelivetoja silti olisi kokonaan tarvinnut myynnistä poistaa..?  :D No, ehkä päivittävät konfiguraattoria tjs?

Itselläni lähti maaliskuun vika päivänä liisari neliveto tilaukseen, kiitos valveilla olleen VW myyjän joka otti yhteyttä ja laittoi auton tilaukseen vaikka liisarisopimus on vielä hieman vaiheessa firmalla  :)
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

TeroPee

Pdf-hinnasto 3.3.2016 tuntee nelivedot.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Kiinnitinpä huomiota että vaikka muut sisävalot on LEDejä niin tavaratilan valo on hehkulla. Lisäksi niitä on vain yksi katossa (Variant) ja kontin takaosa on pimeänä. Täytyy vaihtaa led kattovaloon ja lisätä led-nauhaa konttiin. Ã,,rsyttäviä pikku juttuja, jotka kaikki olisi voinut suunnittelupöydällä hoitaa kuntoon.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TTO

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 28.03.16 - klo:08:29
Muutaman päivän ollut Passat alla ja pari huomiota on tullut.

Radiosta en ole löytänyt mute-nappia. Myöskään keskinäytön sammutus 10s jälkeen ei pysy laitteen muistissa kuin seuraavaan sammutukseen saakka. Ã,,rsyttävää.

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 28.03.16 - klo:09:06
Joo, mute-nappi tosiaan puuttuu, mutta saman toiminnon voi hoitaa painamalla On/Off nappia (ainakin Discovery Prossa). Tosin tällöin myös näyttö pimenee.

En tiedä Passatista mitään, mutta Ocussa radio mykistyy, kun painaa ratin äänenvoimakkuusrullaa. Kannattaa kokeilla.

(Rullalla taitaa mykistyä puhelinkin, jos on puhelu menossa. En muista ulkoa, mutta ratin nappuloissa on paljon vaihtuvia toimintoja riippuen käytössä olevasta "laitteesta".)

Tonttu66

#222
Lainaus käyttäjältä: TTO - 02.04.16 - klo:12:46
En tiedä Passatista mitään, mutta Ocussa radio mykistyy, kun painaa ratin äänenvoimakkuusrullaa. Kannattaa kokeilla.

(Rullalla taitaa mykistyä puhelinkin, jos on puhelu menossa. En muista ulkoa, mutta ratin nappuloissa on paljon vaihtuvia toimintoja riippuen käytössä olevasta "laitteesta".)

Passat B8:n ratissa ei ole rullia lainkaan. Olen lukenut käyttöohjeen pariin kertaan, ja jos Passatissa (+ Discovery Prossa) on mute, niin se on erittäin hyvin piilotettu.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

B8VW

Tarkennuksena edelliseen viestiini että jos myyjä ei olisi ottanut yhteyttä, haluamani varustelutason nelivedon hinta olisi noussut yli liisaribudjettini...
VW Tiguan 1.4TSI ehybrid Style (2023)
MB GLC 220d 4matic A Premium Business AMG styling (2016)

MMV

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 02.04.16 - klo:13:09
Passat B8:n ratissa ei ole rullia lainkaan. Olen lukenut käyttöohjeen pariin kertaan, ja jos Passatissa (+ Discovery Prossa) on mute, niin se on erittäin hyvin piilotettu.



Jos ääniohjaus ei ole käytössä, niin mute on tuossa ratin ääniohjausnapissa.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: MMV - 02.04.16 - klo:19:45
Jos ääniohjaus ei ole käytössä, niin mute on tuossa ratin ääniohjausnapissa.

Ã,,äniohjausta ei saa pois käytöstä... tässä on mitä manuaali sanoo:

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

MMV

Juu, ei toimikaan tässä B8:ssa tuo noin. Olikohan jossain vanhemmassa autossani esim. B7 tai Tiguan.

heksu

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.04.16 - klo:20:18
Aikamoinen kokemusperäinen fakta oli kun kävin VW:n konfiguraattorissa tänään suunnittelemassa mahdollista uutta Passattia. Mihin ovat kadonneet hinnastosta kaikki nelivetomallit ja varsinkin ne tehokoneet bensa- ja dieselpuolelta?

Olisikohan muuttuneiden Co2 päästöjen takia hintapäivitys menossa? Olikohan tammikuussa kun 150hv dieselit puuttuivat konfiguraattorista.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: heksu - 03.04.16 - klo:22:33
Olisikohan muuttuneiden Co2 päästöjen takia hintapäivitys menossa? Olikohan tammikuussa kun 150hv dieselit puuttuivat konfiguraattorista.

Nyt löytyy taas 4MOTION mallit hinnastosta. CO2-päästöt ennallaan, puuttuminen varmaankin johtui Winter Edition mallien poistumisesta.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Ursus

Oliko kellään Teistä parempaa tietoa mistä viikosta alkaa my 2017 passatin tuotanto? Lisäksi onko tietoa mitä muutoksia tulossa my 2017 malleihin. Ainahan on ollut jotain pientä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 06.04.16 - klo:20:52
Oliko kellään Teistä parempaa tietoa mistä viikosta alkaa my 2017 passatin tuotanto? Lisäksi onko tietoa mitä muutoksia tulossa my 2017 malleihin. Ainahan on ollut jotain pientä.

Aikaisemmin taisi vaihtua suvikuun alusta, oma B7 kasattu siinä 15.6. ja on jo seuraavaa mallivuotta.  ;)
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

HUD vaikutti umpisurkealta varusteelta. Ainakin itse katselen HUDin antaman informaation paljon mieluimmin muista näytöistä. Koko muovilirpake myös näyttää halvalta lelulta. Itse olisin varmasti näkemättä valinnut HUDin varustelistalta ja se olisii varmasti tympinyt. Onneksi koeajokissa sattumalta oli tuo härpäke.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.04.16 - klo:14:01
HUD vaikutti umpisurkealta varusteelta. Ainakin itse katselen HUDin antaman informaation paljon mieluimmin muista näytöistä. Koko muovilirpake myös näyttää halvalta lelulta. Itse olisin varmasti näkemättä valinnut HUDin varustelistalta ja se olisii varmasti tympinyt. Onneksi koeajokissa sattumalta oli tuo härpäke.

Joo, itsekin ajattelin näin, kun kuulin Passatin HUDin heijastettavan erilliseen muoviläpyskään eikä tuulilasiin.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

fleetwood

Näiden kommenttien jälkeen olen iloinen, että ruksannut HUDia, vaan Active Info Displayn.

AID:hen olen ollut todella tyytyväinen ja suosittelen sitä etenkin GTE:hen, koska näytön tiedot vaihtelevat aika paljon ajomoodista riippuen.
Passat GTE Variant

Ursus

Olipa nopeaa toimintaa Volsulta tilasin Passat Highline 2,0 TSI 206 kW (280 hv) 4MOTION DSG:n maaliskuun 31. päivä. Saan autoni jo kesäkuun alkupuolella. Kasasivat kiireellä ettei tarvitse antaa my 2017 autoa:) Pikku harmitus sinällänsä kun tulee vanhan vuoden tuotannosta.

Pitkästä aikaa odotan innolla uuden auton tuloa. Tämä on ensimmäinen nelikkoni ja samalla ensimmäinen volsukin:)


harrip

Tilasin itse maaliskuun 30. päivä samanlaisen kotteron mutta en ole saanut vieläkään mitään arviota toimituksesta. Lisävarusteita on iso läjä kyllä, voiko niillä olla vaikutusta näinkin paljon. Milloin Ursus sait tietää toimitusajan ja millainen setti sinulla on lisävarusteita?

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 29.04.16 - klo:17:27
Olipa nopeaa toimintaa Volsulta tilasin Passat Highline 2,0 TSI 206 kW (280 hv) 4MOTION DSG:n maaliskuun 31. päivä. Saan autoni jo kesäkuun alkupuolella. Kasasivat kiireellä ettei tarvitse antaa my 2017 autoa:) Pikku harmitus sinällänsä kun tulee vanhan vuoden tuotannosta.

Pitkästä aikaa odotan innolla uuden auton tuloa. Tämä on ensimmäinen nelikkoni ja samalla ensimmäinen volsukin:)
Passat 280 TSI Variant R -line

Ursus

harrip: Sulla parempi säkä. Itsekin ruksin aika paljon sälää mukaan ei vaan auttanut:(. Viikko sitten pe tuli tieto, että viikko 20 on lukittu tuotantoviikoksi. Missään en ole vielä testejä kyseiselle autolle löytänyt. Jossain vaiheessa vois jopa "lastuttaa" biilin. Taitas saada helposti sinne +300 hv puolelle tehot. Ai niin, myyjä sanoi jo heti kun tein tilauksen et menee viikko 21 tuotantoon. Oli joku kiintiöpaikka tjsp. Aika hyvin piti paikkansa arvio.

harrip

Saa nähdä mitä myyjä ilmoittelee. Itselleni tuli tälläinen kokoonpano. Alunperin olin kyllä ajatellut Golf R variantin hankintaa mutta uudempi ja isompi perusauto houkutteli ja kun voimalinja on käytännössä sama. Ja hyvin varusteltu Golf R taas maksaa sen verran, että sillä saa vielä paremman Passatin. Varsinkin kun Passattiin saa paljon parempia lisävarusteita.

Alustavastihan netti kertoo sen, että ko. moottorikoodi on sama mitä Superb 280 -mallissa ja Seatin Cuprassa. Eli siis tarkemmin CJXA. Ja tästähän saa softalla ihan sama mitä kaikkiin muihinkin vastaaviin. Painohan tuossa on pikkuisen enemmän mitä Golf R Variantissa, joten siitä voinee hieman kulkupuolta päätellä.

Itse en Superb TSI 280 -versiosta lämmennyt, se piti ajaa verrokkina Passat 280 -malliin. Se olisi ollut reilut 10ke kustannustehokkaampi mutta alusta oli välttävä ja joku muukin sai aikaan huonoja fiiliksiä. Passatissa selkeästi parempi fiilis ja tietenkin nuo muutamat lisävarusteet, joita ei Skodaan edes saa. Koeajossa huomasi muuten, että jo Skodan sisäänajetulla moottorilla menohalut oli selkeästi paremmat mitä taas lähes uudella saman moottorin Passatilla.

Ideanahan oli yrittää tietenkin 2017 -mallivuoden autoa ja samalla vielä saada winter edition -hinta sekä kohtuullinen alennus.

Omat varusteethan tulivat sitten tilattua oheisen listan mukaan ja webaston lisäsin vielä viime hetkellä, värinä tuo perusvalkoinen ja mallina farmari.

Passat Variant Highline 2,0 TSI 206 kW (280 hv) 4MOTION DSG-automaatti Winter Edition

Aurinkoverhot. Käsikäyttöiset takasivuikkunoissa. (3Y4)

Avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless
Access. (4i3)

Digitaalinen mittaristo Active Info Display.12,3"
mukautettava värinäyttö. Opastuskielet englanti ja
saksa. (9S8)

Etusivulasit ja takasivulasit ääntävaimentavaa
laminoitua turvalasia. Takasivulasit ja takalasi
tummennettu. (VW0 / VW5)

Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti: (WY5 79D
VL3)

Led-paketti: (W39 WLH 7X5 8WH)

Pistorasia 230 V. Keskikonsolin takaosassa, 12 V
pistorasian vieressä. (9Z3)

R-Line-paketti (W09)

R-Line Sportpaket DCC:n yhteydessä (WSD)

Sähkökäyttöinen takaluukku, avaaminen ja sulkeminen
kaukosäätimellä. Sähkökäyttöisesti avautuva tavaratilan
suoja. (PER/4E7)

Travel-paketti Pro: (W40 / W40T ZNC UI4 PDA YOW /
YOD 77G)

Ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View ja
peruutuskamera Rear View. (KA6)

Ã,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Confidence.
Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (700 W). 10
kaiutinelementtiä. (9VC)

Continental kitka CVC6 215/55R17 Alu Corvara (kaupan päälle)


Passat 280 TSI Variant R -line

jamoz

#238
Mahtava homma, että on enempikin 280ia tilattu!

Tämmöinen paketti tilattiin vuoden lopulla ja maanantaina ois luovutus:

Variant 280hv
Deep Black
R Line paketti
Travel Pro
Digimittaristo
Panoraamakattoluukku
Dynaudio stereot
Sähkökäyttöinen takaluukku
Keyless Access
Webasto
Vaimennetut lasit

Tilaus meni sisään 18.12.2015, myyjä ilmoitti tuotantoviikon 18.3, vk15 auto kasattiin ja tän viikon alussa oli Suomessa.
Passat Variant 280hv R-Line

Ursus

Taitaa tästä 280 mallista kohta tulla suosituin pasuuna:)

Harrip: Tulee sulle hyvät vermeet. En raaskinut ihan noin paljoa lyödä varusteisiin kiinni.




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy