Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 01.03.16 - klo:18:36
Omilla rahoilla auton ostavalle manuaali on oikeaan automaattiin verrattuna halvempi ja vähempi kuluttava.

Ja ei ainakaan yhtään hitaampi suorituskyvyltään kuin automaatti...

Normaali ajotilanteessa automaatti on nopeampi, radalla eri tilanne. Valoista lähtiessä voi jalan pitää jo kaasun päällä ja lappu lattiaan kun valo vaihtuu. Manuaalilla sama tilanne vaatii kierroksia jo valmiiksi ja kytkinpommin, ei siis järkevää arkiliikenteessä.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Miten joku uskaltaa ostaa auton DSG:llä  ;)?

Sen verran tullut seurattua miten huoltovapaat automaattilaatikot ovat muuttuneet jopa 60tkm välein huollettavaksi ja niitä ei huolleta. Sekä pari automaattilaatikon rempan hintaa nähneenä olen todennut, että manuaali on paljon halvempi ja riskittömämpi ostos. Vaikka automaatti olisikin leppoisampi ja mukavampi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ukormi

Olen kokeillut 7 ja 6 lovista DSG Vagia, kummastakaan en pitänyt pätkääkään. RS TDI DSG ei todellakaan ollut lappu lattiaan ja menoksi risteyksestä. Heti alkaa samperinmoinen jytyytys kun eturenkaat alkavat pomppimaan, kun löysäät, sitten lyödäänkin jo isompaa pesään, kun alat lisäämään kaasua, vaihtaa taas pienemmälle. Sitten tilanteet että pitäisi lähteä suht rivakasti risteyksestä kun matelet siihen. DSG ei tiedä mitä haluat ja arpoo minkä vaihteen syöttäisi sisään, siinä sitä site ihmetellään.

Ja tuo monen mainitsema isolla vaihteella jurnuttaminen. Ei, DSG ei vaan ole minun juttuni, ainakaan vielä. Ajelin 7 vuotta 1.9 TDi 96kwTiptronic Passatilla eikä siinä laatikossa ollut tuollaisia omituisuuksia. Mikäli olisi hankittavana joku iso "luksus" auto niin sitten se sillä automaatilla.

Nyt on toinen manuaaliliisari alla ja aivan tasan on seuraavakin manuaali. Tuon harrasteenikin muutin manuaalilaatikkoiseksi.

Mutta toki ymmärrän ne jotka automaatilla haluavat ajaa. Työkaverini ei ota muuta kuin automaatin.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 01.03.16 - klo:19:26
Olen kokeillut 7 ja 6 lovista DSG Vagia, kummastakaan en pitänyt pätkääkään. RS TDI DSG ei todellakaan ollut lappu lattiaan ja menoksi risteyksestä. Heti alkaa samperinmoinen jytyytys kun eturenkaat alkavat pomppimaan, kun löysäät, sitten lyödäänkin jo isompaa pesään, kun alat lisäämään kaasua, vaihtaa taas pienemmälle. Sitten tilanteet että pitäisi lähteä suht rivakasti risteyksestä kun matelet siihen. DSG ei tiedä mitä haluat ja arpoo minkä vaihteen syöttäisi sisään, siinä sitä site ihmetellään.

Ja tuo monen mainitsema isolla vaihteella jurnuttaminen. Ei, DSG ei vaan ole minun juttuni, ainakaan vielä. Ajelin 7 vuotta 1.9 TDi 96kwTiptronic Passatilla eikä siinä laatikossa ollut tuollaisia omituisuuksia. Mikäli olisi hankittavana joku iso "luksus" auto niin sitten se sillä automaatilla.3

Mitä tekemistä pidon loppumisella on vaihteiston kanssa?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.03.16 - klo:19:07
Miten joku uskaltaa ostaa auton DSG:llä  ;)?

Sen verran tullut seurattua miten huoltovapaat automaattilaatikot ovat muuttuneet jopa 60tkm välein huollettavaksi ja niitä ei huolleta. Sekä pari automaattilaatikon rempan hintaa nähneenä olen todennut, että manuaali on paljon halvempi ja riskittömämpi ostos. Vaikka automaatti olisikin leppoisampi ja mukavampi.
Mikset osta sitten sellaista DSG:tä, jossa noita ongelmia ei ole? Ainakin tietoa pitäisi olla riittävösti tarjolla...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.03.16 - klo:19:47
Mikset osta sitten sellaista DSG:tä, jossa noita ongelmia ei ole? Ainakin tietoa pitäisi olla riittävösti tarjolla...

Miksi kaivaa tietoisesti verta nenästä ja kun seuraava auto ei tule enään olemaan vag:nen! Ajan muutenkin päivittäin vag:lla jossa on dsg ja ei vakuuta minua. Yksi ominaisuus tympäisee ehkä eniten. Ajat pientä ylämäkeä, niin vaihdelaatikko saattaa parikin kertaa itsestää pykältää pienempää ja ryntäyttää.

Sitä en kiellä etteikö hyvällä 8-9 vaihteisella automaatilla ole ihan päällikkö ajaa ja vaikka olen alle 40v, niin ei se manuaalin vatkaaminen niin mukavaa ole, kuin automaatilla ajaminen. Hyvä automaatti vie ihan 100-0 manuaalilaatikon, jos olisi vielä luotettava ja monen valmistajan mainostama "huoltovapaa" oikeasti ;). Joka dissaa automaatteja suosittelen kokeilemaan ajan kanssa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

juntikka

Miksi joku ostaa vielä auton manuaalivaihteistolla? Miksi ei ostaisi? Päätät itse mitä vaihdetta käytät. Tiedät mitä kaasupolkimesta painaminsesta seuraa. Nykäyksetön liikkeelle lähtö.

Kun vaan sais järkevän riisseli nelikon manuaalilla, vaihtaisin heti siihen! Manuaali on taivaasta!

qwe

Lainaus käyttäjältä: juntikka - 01.03.16 - klo:20:47
Päätät itse mitä vaihdetta käytät. Tiedät mitä kaasupolkimesta painaminsesta seuraa. Nykäyksetön liikkeelle lähtö.



Tämä kaikki onnistuu ainakin minun Tiguanin automaatilla.
Toinen kiesi Golf on manuaalilaatikolla ja kytkin toimii kutakuinkin on-off periaatteella, joten nykäyksetön liikkeelle lähtö on vaikeampaa.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

jkvi

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.03.16 - klo:18:40
Normaali ajotilanteessa automaatti on nopeampi, radalla eri tilanne. Valoista lähtiessä voi jalan pitää jo kaasun päällä ja lappu lattiaan kun valo vaihtuu. Manuaalilla sama tilanne vaatii kierroksia jo valmiiksi ja kytkinpommin, ei siis järkevää arkiliikenteessä.
Elä höpötä. Vaikka perämetsissä asutaankin, niin valoja on sen verran nähty, jotta niistä neljällä vetävällä pyörällä on päästy niin kesällä kuin talvellakin tarpeeksi nopeasti pois.

Toki "isokin" antautuu voiman edessä ja voimalla, jota ei nyt nykyään niin paljoa tarvitse, automaatti menee menojaan. Mutta taas jos manuaaleja tehdään samassa teholuokassa, sitä voimaa luistava automaatti häviää taas.
CRDi & Collection

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 01.03.16 - klo:19:26
Olen kokeillut 7 ja 6 lovista DSG Vagia, kummastakaan en pitänyt pätkääkään. RS TDI DSG ei todellakaan ollut lappu lattiaan ja menoksi risteyksestä. Heti alkaa samperinmoinen jytyytys kun eturenkaat alkavat pomppimaan, kun löysäät, sitten lyödäänkin jo isompaa pesään, kun alat lisäämään kaasua, vaihtaa taas pienemmälle. Sitten tilanteet että pitäisi lähteä suht rivakasti risteyksestä kun matelet siihen. DSG ei tiedä mitä haluat ja arpoo minkä vaihteen syöttäisi sisään, siinä sitä site ihmetellään.

Ja tuo monen mainitsema isolla vaihteella jurnuttaminen. Ei, DSG ei vaan ole minun juttuni, ainakaan vielä. Ajelin 7 vuotta 1.9 TDi 96kwTiptronic Passatilla eikä siinä laatikossa ollut tuollaisia omituisuuksia. Mikäli olisi hankittavana joku iso "luksus" auto niin sitten se sillä automaatilla.

Nyt on toinen manuaaliliisari alla ja aivan tasan on seuraavakin manuaali. Tuon harrasteenikin muutin manuaalilaatikkoiseksi.

Mutta toki ymmärrän ne jotka automaatilla haluavat ajaa. Työkaverini ei ota muuta kuin automaatin.

En usko että tuo on täryttäminen on vaihdelaatikon ominaisuus. Minulla oli 125kW TDI GT Golf joskus muinoin. Tuossa tuo täryttäminen kävi välillä vähän hermoille. Tuossa oli aivan riittämiin vääntöä ja tehoa sudittamaan etupyöriä pidon kadotessa, mutta kun pito katosi, niin tuo akoi hypyttämään eturenkaita niin että pelkäsi sen hajoavan. Samaa tuntui samantehoinen Superbkin tekevän. Niin ja Golfissa oli manuaali ja Superbissa DSG. Kummallista on ettei nykyinen bensa Octavia osoita mitään täryttämisen merkkejä silloin kun joskus harvoin karkaa etupyörä sutimaan märällä asvaltilla. DSG siis tämäkin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Laars

Vähän kaksijakoinen juttu. Omassa käytössä manuaali kuluttaa enemmän, koska tulee pääsääntöisesti vedätettyä vaihteita pidempään ja pidettyä hieman pienempää vaihdetta yleensä silmässä, kuin mitä automaatti pitäisi. Jotta olisi suorituskykyä nopeammin käytössä ja vaihteita ei nyt vaan yksinkertaisesti jaksa veivata loputtomasti. Hyvä esimerkki on meidän kotitie, jonka päässä minulla on yleensä 3. vaihde silmässä, DSG:llä ajaessa siinä oli 5. ellei jopa 6. vaihde.

Toisaalta sitten taas oikeasti laitettaessa lappu lattiaan on automaatti yleensä nopeampi, manuaalilla ei vaan kerkeä veivata niin nopeasti tai ei taidot riitä, myös jotenkin tuntuu pahemmalta vedättää tappiin kuin automaatilla, en tiedä miksi.. Mitä esim. Cupraa olen testannut, niin DSG oli ylivertainen manuaaliin verrattuna.

DSG:llä ajaminen vaatii kyllä jonkun verran opettelua, tulee helposti noita hyökkäämisiä risteyksistä kun meinaa, että tuohon väliin kerkeää. Lisäksi ajoittain tulee näitä tapahtumia, että meinaat hieman kiihdyttää, niin päättääkin nykästä reippaasti pari vaihdetta alas ja käytös on arvaamatonta. Oikeastaan muilla automaateilla kuin VAG tuotoksilla en ole koeajoja kummemmin ajanut, joten niitä en osaa kommentoida.

Seuraava auto onkin jo tilattu ja siinä on DSG. Katsotaan sitten takuun loppuessa miten on, vieläkö uskaltaa pitää.


ukormi

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.03.16 - klo:21:44
En usko että tuo on täryttäminen on vaihdelaatikon ominaisuus. Minulla oli 125kW TDI GT Golf joskus muinoin. Tuossa tuo täryttäminen kävi välillä vähän hermoille. Tuossa oli aivan riittämiin vääntöä ja tehoa sudittamaan etupyöriä pidon kadotessa, mutta kun pito katosi, niin tuo akoi hypyttämään eturenkaita niin että pelkäsi sen hajoavan. Samaa tuntui samantehoinen Superbkin tekevän. Niin ja Golfissa oli manuaali ja Superbissa DSG. Kummallista on ettei nykyinen bensa Octavia osoita mitään täryttämisen merkkejä silloin kun joskus harvoin karkaa etupyörä sutimaan märällä asvaltilla. DSG siis tämäkin.

Kyllä tuo nykyinen manuaali TDI RS myös hakkaa usein kun pito häviää. Sitä voi helposti kontrolloida löysäämällä hieman kaasua, ei se ole pelkästään DSGn ominaisuus.
DSGssä tuo kontrollointi on vain paljon vaikeampaa ja pito katoaa todella helposti jos paikaltaan lähtee rivakasti. Kun se DSGllä alkaa jytyyttämään ja löysäät kaasua, kaikki DSGn omistajat tietää mitä silloin tapahtuu. Kuulemma tuon ominaisuuden saa vähenemään erilaisilla etukelkan tuentakumeilla yms. värkeillä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

skriko

Lainaus käyttäjältä: broz - 01.03.16 - klo:13:27
Itse ostan auton jossa on automaattilaatikko kun olen Jeremy Clarksonin ikäinen.

Kyseinen herra näkyy olevan minua hieman vanhempi. Kun olen hänen ikäisensä ajan manuaalivaihteisella Ford Fiesta ST:llä ( jos en sitten vaihda sitä aikaisemmin ).
En ole koskaan ostanut omaan käyttööni autoa jossa olisi automaattivaihteet. Mielestäni yksi hienoimmista tapahtumista autoa ajaessa on painaa kytkintä, heittää isompaa silmään ja samanaikaisesti päästää kytkin ja lisätä kaasua. Se on ajamisen nautintoa parhaimmillaan.

Daatta

Heh, itse en ole edes ajanut Cupraa DSG:llä. S3:sta olen, kieltämättä DSG:llä oli makea tehdä täyskaasukiihdytyksiä mutta "normaaliajossa" M6 toimii paremmin. Vaihdeväliä voisi vähän lyhentää, billet-osaa vaihdevivustoon yms.  ;)

Etupyörien hakkaaminen tuli tutuksi edellisellä 20VT M6 Leonilla, kun alla oli F1 Asymmetric renkaat. Ã,,rsyttävä ominaisuus, muilla renkailla se ei juuri hyppyyttänyt. Cupraa voi taasen "ohjata" kaasulla, ihan sama missä kohtaa mutkaa runttaa kaasun pohjaan, hymy vaan leviää.  ;D Onhan tuossa manuaalin kanssa enemmän tekemistä, ja mitä nopeampi auto sitä enemmän on ohjaamossa käsiä. Tehokas auto on turvallisempi automaattina, esim. vaihdemissien pelkoa ei ole.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Laars

Makuasioita toki, jonkun mielestä jopa kaikki sporttisuus häviää automaatilla  ;) voihan siinä sitten rattiläpyköillä latoa vaihteita silmään.

Fordillakin pääsisi etenemään todennäköisesti nopeammin automaattina ihan niinkin yksinkertaisesta syystä johtuen, että voisi pitää molemmat kädet ratissa kokoajan. Suomen uraiset tiet + ei kunnollista lukkoa = aikamoista paimentamista.

Daatta

"Kuulemma" Porsche 991 GT3 olisi liian nopea manuaaliksi, pientä nurinaa kuului esittelyn yhteydessä kun ainoa vaihtoehto oli PDK. Paha sanoa, kun en ole tuollaista päässyt ajamaan. Cupralla nyt vielä pärjää, ainakin kun pitää ajonvakautuksen päällä.

Lukonhan saa jo tonnilla + työt, paras varuste ainakin tuossa Cuprassa.  ;) En ole uutta Focusa ST:tä ajanut, mutta ST225:ssa on kyllä pirun hyvä laatikko. Vaikka ajamani auto oli vähintäänkin sisäänajettu. Cuprassa on vasta 17tkm mittarissa, oletettavasti laatikko vetreytyy vielä kilometrien karttuessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Laars

Lukon puute onneksi korjaantuu parin kk päästä, kun Leon tulee toimitukseen  ;)

Daatta

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Decoy_

Eiks nää keskustelut jo käyty tuolla "mielipide automaatista" topicissa? Vai jäikö jollain vielä hampaankoloon jotain ja täytyy täällä(kin) päästä vääntämään siitä nykiikö se dsg ja voiko sillä nyt vetää kärryä vai ei  jne. ;D

[provo]Manuaalivaihteinen on kyllä paras.. Manuaalilaatikkoinen auto kiihtyykin moottorista riippumatta niin että joka kerta risteyksissä meinaa ajaa jonkun automaattivaihteisen perään[/provo]

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.03.16 - klo:22:22
Mielestäni yksi hienoimmista tapahtumista autoa ajaessa on painaa kytkintä, heittää isompaa silmään ja samanaikaisesti päästää kytkin ja lisätä kaasua. Se on ajamisen nautintoa parhaimmillaan.
Niin minäkin kuvittelin about 45 vuoden ajan. Nyt olen sitä mieltä, että yksi hienoimmista tapahtumista on, kun ei tarvitse muuta kuin painaa lusikkaa lattiaa kohden, ja auto kiihdyttää nopeasti ja pehmeästi haluttuun vauhtiin. DSG kelaa vaihteet läpi salamannopeasti. 

tet

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 01.03.16 - klo:15:54
Liikennevaloissa, mäkilähdöissä pitää aina painaa jarrua mikä vastaa kytkimen painamista eli kytkinlevyt ovat auki.

Kuivakytkimisessä näin. 6-vaihteinen ei avaa kytkintä kokonaan kun seisotaan paikallaan, se luistattaa kytkintä. Tämän pystyy havaitsemaan ihan perstuntumalta siitä, miten auto tärisee enemmän D- kuin N-asennolla, samoin moottorin ääni on erilainen ja kulutusmittarikin saattaa näyttää desin enemmän (ei kylläkään aina näytä). VCDS:llä asian voi havaita siitä, että ECU:lta luettava moottorin vääntömomentti nousee selkeästi (muistaakseni yli 10 Nm) kun kepin lykkää D-asentoon.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

Itse en istuintuntumalla ole tuollaista havainnut omassa DSG6:ssa. Mikäli pidän autoa mäessä paikallaan käsijarrulla niin tuntee että veto on päällä, mutta painaessani jalkajarrua ei kyseistä tuntumaa ole. Uskotaan jos asia on "digitaalisesti" todettu, kuitenkin jalkajarrun käyttö avaa levyjä. Tietysti märkäkytkimessä vedontunnetta voi antaa myös levyjen välissä oleva öljy - sehän on selvästi havaittavissa kylmäkäynnistyksissä, jolloin auto pyrkii ryömimään vaikka vaihdevipu on P-asennossa käynnistettäessä.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Laars - 01.03.16 - klo:21:51
DSG:llä ajaminen vaatii kyllä jonkun verran opettelua, tulee helposti noita hyökkäämisiä risteyksistä kun meinaa, että tuohon väliin kerkeää. Lisäksi ajoittain tulee näitä tapahtumia, että meinaat hieman kiihdyttää, niin päättääkin nykästä reippaasti pari vaihdetta alas ja käytös on arvaamatonta. Oikeastaan muilla automaateilla kuin VAG tuotoksilla en ole koeajoja kummemmin ajanut, joten niitä en osaa kommentoida.

Seuraava auto onkin jo tilattu ja siinä on DSG. Katsotaan sitten takuun loppuessa miten on, vieläkö uskaltaa pitää.
On totta että DSG:llä (kuten kaikilla muillakin täysin tai osittain automatisoiduilla laatikoilla) ajaminen vaatii aluksi totuttelua.

Mutta tuo, että DSG vaihtaisi sanojesi mukaan "hieman kiihdyttää" -tilanteessa kaksi pykälää alas, vaatii kyllä oman kokemukseni mukaan jo melkoista lusikan polkaisua (tai omassa tapauksessani käsikaasun painamista). Itse olen omina autoina ajanut tähän mennessä kahdella autolla joissa DSG6 (edellinen 2.0 diesel ja nykyinen 1.8 bensa), ja tuo tilanne kyllä vaatii tasaisesta ajosta kaasun vähintään puoleenväliin runttaamista.

Koeajotilanteet koeajoautoilla ovat luonnollisesti aivan oma lukunsa, silloin kun suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan aja samaan tapaan kuin silloin jos alla on päivittäin käytettävä oma auto. Kyllähän DSG7:n saa vaihtamaan vaikka kuinka monta pykälää alas jos kaasun lämää kerrasta pohjaan saakka, kuten varmaan jotkut koeajossa tekevät.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Laars

Omat kokemukseni perustuvat omistamaani DSG7 vaihteistoon ja softattuun autoon, joten saattaa olla hieman kärjistettyä, mutta ainakin siinä tapauksessa tuli tahattomasti useasti polkaistua liikaa pykäliä alas. Hieman kiihdyttää on toki suhteellinen käsite, mutta lähinnä ajattelin sen niin, että jos käytössä olisi manuaali, niin voisit painaa jalan käytännössä lattiaan vaihtamatta vaihdetta ja saada sopivan kiihdytyksen aikaan, kun taas DSG:llä puolihätäisesti polkaiset ja yhtäkkiä on seiskalta kolmonen silmässä ja keltainen valo vilkkuu mittaristossa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 02.03.16 - klo:08:09
Niin minäkin kuvittelin about 45 vuoden ajan. Nyt olen sitä mieltä, että yksi hienoimmista tapahtumista on, kun ei tarvitse muuta kuin painaa lusikkaa lattiaa kohden, ja auto kiihdyttää nopeasti ja pehmeästi haluttuun vauhtiin. DSG kelaa vaihteet läpi salamannopeasti.

Vanhuus ei tule yksin. ;)

Eka Golf

Koska kädet vielä toimii ja haluaa itse ajaa?
Sama kuin golfin harrastus, siihen siirtyy vasta kun ei liikkuvaan palloon osu?  8)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 02.03.16 - klo:22:33
Koska kädet vielä toimii ja haluaa itse ajaa?
Sama kuin golfin harrastus, siihen siirtyy vasta kun ei liikkuvaan palloon osu?  8)

Onhan se tietysti helpompaa ajaa tomaatilla, sen kun painaa vain kaasua. Näkyy että ihmiset haluavat nykyään päästä kaikesta mahdollisemman helpolla. Rappusetkaan eivät ole juuri käytössä jos hissi on vieressä. Kumma kun niitä rappuja käyttävät aina normaalipainoset ja hoikat ihmiset, miksiköhän.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.03.16 - klo:22:39
Onhan se tietysti helpompaa ajaa tomaatilla, sen kun painaa vain kaasua. Näkyy että ihmiset haluavat nykyään päästä kaikesta mahdollisemman helpolla. Rappusetkaan eivät ole juuri käytössä jos hissi on vieressä. Kumma kun niitä rappuja käyttävät aina normaalipainoset ja hoikat ihmiset, miksiköhän.
Montako vaihdekepitöntä automaattia on olemassa eli joutuuko koskeen vaihdekeppiin kun ajaa?
Omalla manuaalilla joudun laittaan vaijhteen päälle kun lähden liikkeelle mutta sama kait automaatissa?
Tosin joudun vaihtaan vaihdetta jos menen maantielle ja tuossa automaatti "säästää" kättä?
Oman valintani mukaan voin käyttää myös neljää muuta vaihdetta jos haluan, tietenkin myös pakkia kuten automaatissa.
Mutta kun pysäköin niin ei ole pakko laittaa vapaalle (tai joissain pakille?) eli tuossa saa takaisin "ylimääräisen" vaihteen vaihdon?  ::)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 01.03.16 - klo:21:54
DSGssä tuo kontrollointi on vain paljon vaikeampaa ja pito katoaa todella helposti jos paikaltaan lähtee rivakasti. Kun se DSGllä alkaa jytyyttämään ja löysäät kaasua, kaikki DSGn omistajat tietää mitä silloin tapahtuu. Kuulemma tuon ominaisuuden saa vähenemään erilaisilla etukelkan tuentakumeilla yms. värkeillä.
Ocu TSI RS:llä en ole huomannut muuta kuin jytyyttämisen loppumisen kaasua nostettaessa. Mitä muuta tuossa pitäisi huomata?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.03.16 - klo:22:39
Onhan se tietysti helpompaa ajaa tomaatilla, sen kun painaa vain kaasua. Näkyy että ihmiset haluavat nykyään päästä kaikesta mahdollisemman helpolla. Rappusetkaan eivät ole juuri käytössä jos hissi on vieressä. Kumma kun niitä rappuja käyttävät aina normaalipainoset ja hoikat ihmiset, miksiköhän.
Ikävä kyllä hyvään kuntoon ei pääse manuaalilaatikkoa vatkaamalla ja polkemalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy