A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Mjkarhu

LainaaKävin tarkoituksella tänään Audicentterissä tarkastelemassa mitä oikeastaan tuli tilattua. Turhaan karsastin business version perusverhoilua. Mustana osoittautui paljon aiemmin valokuvassa näkemääni laadukkaammaksi.

Oliko esillä siis kangasverhoilu ja jos oli, niin missä Audicentterissä? Näistä kun ei tahdo löytää edes kuvia netissä

-o-

#571
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 21.11.15 - klo:21:41
Oliko esillä siis kangasverhoilu ja jos oli, niin missä Audicentterissä? Näistä kun ei tahdo löytää edes kuvia netissä

Herttoniemeen on ilmestynyt musta ja valkoinen business sedan sisätiloihin. Hiukan olin hölmistynyt huomatessani että harmaasta perusverhoilusta näkemäni valokuva ei ainakaan mustan verhoilun kohdalla antanut oikeata kuvaa laatuvaikutelmasta. Oli siis livenä selvästi parempi. Ristiselänsäätöä kyllä kaipaisi.

Tässä linkki videoon jossa vilahtaa perusverhoilu.

http://youtu.be/_Jwgkp8W9qw

Flat

Kylläpä oli tuo telkkarissa pyörivä mainos uudesta nelosesta onneton esitys. Ei herättänyt mitään intoa vaivautua kappaan asti.Ihmettelen mikä oli tuon mainoksen pointti....

batman14

^ Samaa mieltä. Jotain teknologian tunnetta siinä on haettu, mutta veikkaan pointin menevän ohi noin 90% ihmisistä. Voisi pitää vähän simppelimppänä ja tyylikkäämpänä. Ei tarvitse niin sanotusti keksiä pyörää uudelleen...

Flat

Jep, hevoset ja avaruusalukset hemmettiin,tilalle hienoa lähikuvaa sisältä, ja lumen pöllytystä quatrrolla. Siinä se joka vetoaa kansaan....

ttiikeri

Sunnuntaina kävin kokeilemassa uutta a4 tdi koneella. Auto on erittäin hiljainen vaikka oli hakkapeliitta 8 nastoilla alla. Lisäksi suuntavakavuus ja yleisesti ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät. Sisusta näyttää maukkaalta yhä edelleen. Auto menee selkeästi kaikilla ominaisuuksillaan luokkansa kärkeen, c mersun kojelauta on ehkä vielä tyylikkäämpi mutta nuot on makuasioita.
Audi A4 1.8 TFSI

a4b8

Jos ottaa led matrix-valot, niin silloin tuskin tarvitsee ottaa kaukovaloassistenttiä? Mielipide 20 mm matalammasta, kovemmasta? sport-alustasta, tuonhan saisi ilmaiseksi vaihdettua normialustaan?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Mjkarhu

Eivät tarvi assistenttia, matrix järjestelmä hoitaa tuon rajaamalla vastaantulijat pois. Itse en kyllä löytänyt aukotonta tietoa matrix ledien toiminnasta. Miten kulmavalot toimivat ihan käytännössä ja milloin polttavat pitkiä. Jossain yhteydessä puhuttiin tietyistä nopeuksista, jossain tien valaistuksesta. Eivät varmaan toimi katuvalaistuksen alueella. En jaksanut sen enempää tutkia, kun ajan itse 98% valaistuilla teillä ja oletin että tuo ei toimi silloin. Myyjältäkin yritin kysyä, mutta kuittasi vaan vastakysymyksellä mihin sä niitä valaistuilla teillä tarvitset.

a4b8

Drive Select ja Pre Sense City, käyttökokemuksia, hyödyllisyys? Entä Florett-silver väri, oletteko nähneet esittelyautoissa? Värivalikoima hieman "huono", paras väri taitaa olla Monsoon Grey, mutta kun nykyin FL on sen värinen!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Popovice

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 26.11.15 - klo:15:03
Drive Select ja Pre Sense City, käyttökokemuksia, hyödyllisyys? Entä Florett-silver väri, oletteko nähneet esittelyautoissa? Värivalikoima hieman "huono", paras väri taitaa olla Monsoon Grey, mutta kun nykyin FL on sen värinen!
Florett Silverhän on melko uusi väri, joka tuli A4:n osalta vasta MY15 mallistoon. Itselläni oli juurikin tuo väri edesmenneessä B8 A4:ssä ja ihan tyytyväinen olin siihen. Ainakin huomattavasti tyylikkäämpi se on kuin perinteinen Ice Silver (Florett on selkeästi tummempi ja muutenkin skarpimman oloinen). Aika paljon Florett Silveriä näkee nykyisin myös A3 mallin yhteydessä (mm. tuossa työpaikan pihalla seisoo juuri yksi sellainen parkissa).

a4b8

Navigointi: Onnistuuko, kommunikaatiopaketti + apple/android-puhelin, jossa gps.
Toinen mahdollisuus kai kommunikaatiopaketin navigointivalmius + navigointi sd-kortilla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

villejii

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 27.11.15 - klo:18:40
Navigointi: Onnistuuko, kommunikaatiopaketti + apple/android-puhelin, jossa gps.
Toinen mahdollisuus kai kommunikaatiopaketin navigointivalmius + navigointi sd-kortilla?

Ei käytännön kokemusta, mutta eikös ainakin Applen CarPlayn kautta pitäisi onnistua? Nimenomaan kun kommunikaatiopaketti sisältää Audi Smartphone Interfacen. Ainakin Applen oma karttasovellus käsittääkseni toimii, muista navi-ohjelmista en osaa sanoa.

th

#582
youtubesta löytyy videoita, joiden avulla pääsee perille carplayn toiminnasta. Tässä on joku messu demo q7 järjestelmästä: https://www.youtube.com/watch?v=TfEZq2sweL0

mikäli olen oikein ymmärtänyt niin iso osa komennoista tulee antaa sirin välityksellä, eli ei kun englantia ja äänikomentoja treenaamaan! Täytyykin alkaa ihan testailemaan miten suomalaiset kadun nimet taipuvat sirin kanssa, sillä niitä ei ymmärtääkseni voi syöttää kirjoittamalla carplayssä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.11.15 - klo:19:14
Jep, hevoset ja avaruusalukset hemmettiin,tilalle hienoa lähikuvaa sisältä, ja lumen pöllytystä quatrrolla. Siinä se joka vetoaa kansaan....

katselin YouTubesta lumen pölytystä quattrolla ja kävin heittämässä elämäni ensimmäisen lenkin quattrolla tänään. Pitää maanantaina selvittää Kuinka myyjän huumori kestää, kun tulin nyt tulokseen, että tilaukseen pitäisi lisätä vetäviä pyöriä...aivan helvatan hyvä auto!

K70

^Aiot siis perua olemassa olevan tilauksen ja tehdä uuden? Voi tosiaan olla myyjän huumori koetuksella.

-o-

Lainaus käyttäjältä: K70 - 28.11.15 - klo:22:26
^Aiot siis perua olemassa olevan tilauksen ja tehdä uuden? Voi tosiaan olla myyjän huumori koetuksella.

Joo menee vähän "perä edellä puuhun" tyyliin, ei pidä ottaa mallia. En tunne myyjän ja maahantuonnin prosesseja ollenkaan, mutta kun arvioitu tuotantoviikko 49/15 pompsahti jo "ehkä" viikolle 6/16 niin ei luulisi olevan suuri juttu vähän konffailla uudestaan. Kumpi vaan käy minulle, mutta ehkä tuossa quattrossa olis juuri minulle enemmän uutuuden viehätystä.

mi16

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 28.11.15 - klo:22:35
Joo menee vähän "perä edellä puuhun" tyyliin, ei pidä ottaa mallia. En tunne myyjän ja maahantuonnin prosesseja ollenkaan, mutta kun arvioitu tuotantoviikko 49/15 pompsahti jo "ehkä" viikolle 6/16 niin ei luulisi olevan suuri juttu vähän konffailla uudestaan. Kumpi vaan käy minulle, mutta ehkä tuossa quattrossa olis juuri minulle enemmän uutuuden viehätystä.

Eihän se ole mikään Audimyyjä joka ei ymmärrä ihmistä joka haluaisi quattron....

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 28.11.15 - klo:22:35
Joo menee vähän "perä edellä puuhun" tyyliin, ei pidä ottaa mallia. En tunne myyjän ja maahantuonnin prosesseja ollenkaan, mutta kun arvioitu tuotantoviikko 49/15 pompsahti jo "ehkä" viikolle 6/16 niin ei luulisi olevan suuri juttu vähän konffailla uudestaan. Kumpi vaan käy minulle, mutta ehkä tuossa quattrossa olis juuri minulle enemmän uutuuden viehätystä.

Aika pitkälle menee valmistus. Oliko toi arvio auton oston yhteydessä annettu vai oliko mennyt jo tuotantosuunnitteluun vko 49 ja nyt muuttunut?

Itse yritin pari viikkoa sitten saada matrix- valoja lisättyä paketiin, mutta oma oli menny tuotantosuunnitteluun jo ja valmistus ois pitäny olla tällä viikolla, mutta ei ole ainakaan vielä kuulunut että olisi valmis. Toivotaan, että ei veny :)

-o-

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 29.11.15 - klo:12:05
Aika pitkälle menee valmistus. Oliko toi arvio auton oston yhteydessä annettu vai oliko mennyt jo tuotantosuunnitteluun vko 49 ja nyt muuttunut?

Oli arvio oston yhteydessä, mutta kuulemma (hätäpäissään) lisätty trend-nahka venyttää tuotantoon pääsyä. Toisaalta juuri se venytys saattaa mahdollistaa nyt uuden konfiguraation.

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 29.11.15 - klo:12:20
Oli arvio oston yhteydessä, mutta kuulemma (hätäpäissään) lisätty trend-nahka venyttää tuotantoon pääsyä. Toisaalta juuri se venytys saattaa mahdollistaa nyt uuden konfiguraation.

Ok! Pidetään peukkuja quattrolle! :)

a4b8

Kommunikaatio-paketissa tulee mukana monenmoista mm navigointivalmius. Onkohan katolla valmiina hainevä, jos laittaa myöhemmin navigoinnin sd-kortilla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 28.11.15 - klo:22:08
katselin YouTubesta lumen pölytystä quattrolla ja kävin heittämässä elämäni ensimmäisen lenkin quattrolla tänään. Pitää maanantaina selvittää Kuinka myyjän huumori kestää, kun tulin nyt tulokseen, että tilaukseen pitäisi lisätä vetäviä pyöriä...aivan helvatan hyvä auto!
+1
Hyvä päätös, q on hyödyllisin lisävaruste. Ellei sitä hoksaa niin kannattaa käydä kokeilemassa. Tästä lisävarusteesta on kaikkein eniten iloa ja hyötyä.
Muut lisävarusteet on sitten vain nice to have lisävarusteita. lompakon mukaan.


Latexi

Automyyjä kertoi, että kartat toimivat iPhonen kautta. En ehtinyt jutella pidempään mutta kauppias kertoi vastikään olleensa maahantuojan kurssilla, jossa kyseistä ominaisuutta esiteltiin. Samassa yhteydessä oli testailtu Matrixin ledvaloja eikä niistäkään mitään valittamista. Yleisesti ottaen sälli kehui maasta taivaaseen, kukahan edustamaansa merkkiä haukkuisi?
Latexi

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.11.15 - klo:20:27
+1
Hyvä päätös, q on hyödyllisin lisävaruste. Ellei sitä hoksaa niin kannattaa käydä kokeilemassa. Tästä lisävarusteesta on kaikkein eniten iloa ja hyötyä.
Muut lisävarusteet on sitten vain nice to have lisävarusteita. lompakon mukaan.

Mikäli ajatellaan parilitraista konetta ja eteläisen Suomen kelioloja, niin kuinka paljon quattrosta olisi vaikkapa alkutalvesta 2015-2016 tuota iloa ja hyötyä ollut? Koko ajan menee soppaa n. 0,5 litraa / 100 km enemmän, eikä liukkaita ole ollut yhtenäkään päivänä. Taitaa lisäksi dieselissä verokin kasvaa painon nousun myötä. Suhteessa q on varmasti hyvä sijoitus, kun vertaa sen hintaa muihin lisävarusteluettelon herkkuihin, mutta on monta tonnia suhteellisen kova raha kuitenkin. 3,0 TDI:ssä neliveto on varmasti hyödyllinen puhtaasti voiman välittämisessä tiehen, mutta entä vaikkapa 140 kW:n TDI yhteydessä... ei sillä vielä renkaat savuksi muutu. Pahimpina talvina ainakin täällä pk-seudulla suurimmat ongelmat tavallisella kaksivetoautolla ovat olleet pysäköinnissä lumivallien yli, mutta tällöin enemmän apua olisi kyllä ollut korkeammasta maavarasta. Itsekin olen B8:n q:lla omistanut, muttei tuosta mitään must-tunnetta seuraavia vaihtoja ajatellen tullut.


teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 29.11.15 - klo:20:29
Automyyjä kertoi, että kartat toimivat iPhonen kautta. En ehtinyt jutella pidempään mutta kauppias kertoi vastikään olleensa maahantuojan kurssilla, jossa kyseistä ominaisuutta esiteltiin. Samassa yhteydessä oli testailtu Matrixin ledvaloja eikä niistäkään mitään valittamista. Yleisesti ottaen sälli kehui maasta taivaaseen, kukahan edustamaansa merkkiä haukkuisi?
En ole kyllä kokeillutkaan autoa, mutta nykypäivän tapaan tuolla takoitettaneen mahdollisuutta käyttää puhelimen tiettyjä toimintoja auton oman käyttöliittymän kautta. Voit siis käyttää iPhonen tai Android-luurin navigointisovellusta A4:n näytöllä. Tuon lisäksi on tietenkin mahdollisuus käyttää auton omaa navigaattoria.
https://www.youtube.com/watch?v=PP2-5ZaiabM

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.12.15 - klo:10:39
Mikäli ajatellaan parilitraista konetta ja eteläisen Suomen kelioloja, niin kuinka paljon quattrosta olisi vaikkapa alkutalvesta 2015-2016 tuota iloa ja hyötyä ollut? Koko ajan menee soppaa n. 0,5 litraa / 100 km enemmän, eikä liukkaita ole ollut yhtenäkään päivänä. Taitaa lisäksi dieselissä verokin kasvaa painon nousun myötä. Suhteessa q on varmasti hyvä sijoitus, kun vertaa sen hintaa muihin lisävarusteluettelon herkkuihin, mutta on monta tonnia suhteellisen kova raha kuitenkin. 3,0 TDI:ssä neliveto on varmasti hyödyllinen puhtaasti voiman välittämisessä tiehen, mutta entä vaikkapa 140 kW:n TDI yhteydessä... ei sillä vielä renkaat savuksi muutu. Pahimpina talvina ainakin täällä pk-seudulla suurimmat ongelmat tavallisella kaksivetoautolla ovat olleet pysäköinnissä lumivallien yli, mutta tällöin enemmän apua olisi kyllä ollut korkeammasta maavarasta. Itsekin olen B8:n q:lla omistanut, muttei tuosta mitään must-tunnetta seuraavia vaihtoja ajatellen tullut.
Valitettavan paljon asiaa tässä Ranssin kommentissa. Valitettavan sikäli että Etelä-Suomessa nykyisin ei juurikaan pääse quattron parhaista ominaisuuksista nauttimaan. Toki tuo jatkuva neliveto antaa kevyttä lisämaustetta myös ihan kuivalla asfaltilla ajoon, mutta kunnon talvihan se olisi, jossa tuon systeemin arvo punnitaan. Pitäisiköhän tämä kysymyksenasettelu ja quattron järkevyys asettaakin sitä taustaa vasten että missä päin Suomeaa auton omistaja asustelee? Itsellä ei ole vielä yhtään quattro-talvea takana, mutta innolla odottelen että se lumi ja jää jossain vaiheessa ilmestyy myös tänne Kehä-III:n tuntumaan 8).

Herr K

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.12.15 - klo:11:01
En ole kyllä kokeillutkaan autoa, mutta nykypäivän tapaan tuolla takoitettaneen mahdollisuutta käyttää puhelimen tiettyjä toimintoja auton oman käyttöliittymän kautta. Voit siis käyttää iPhonen tai Android-luurin navigointisovellusta A4:n näytöllä. Tuon lisäksi on tietenkin mahdollisuus käyttää auton omaa navigaattoria.
https://www.youtube.com/watch?v=PP2-5ZaiabM

iPhonen käyttö onnistuu jo Suomessa Applen Carplayn kautta, mutta Google Android Auto ei ole vielä Suomessa tuettu, joten sen kanssa ei (ainakaan vielä) onnistu. Volkkarin ja Skodan käyttämää Mirrorlinkiä ei taida olla Audilla tarjolla.

http://teknavi.fi/autot/uusi-audi-a4-mika-myy
VW Passat Variant GTE

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.12.15 - klo:10:39
Mikäli ajatellaan parilitraista konetta ja eteläisen Suomen kelioloja, niin kuinka paljon quattrosta olisi vaikkapa alkutalvesta 2015-2016 tuota iloa ja hyötyä ollut? Koko ajan menee soppaa n. 0,5 litraa / 100 km enemmän, eikä liukkaita ole ollut yhtenäkään päivänä. Taitaa lisäksi dieselissä verokin kasvaa painon nousun myötä. Suhteessa q on varmasti hyvä sijoitus, kun vertaa sen hintaa muihin lisävarusteluettelon herkkuihin, mutta on monta tonnia suhteellisen kova raha kuitenkin. 3,0 TDI:ssä neliveto on varmasti hyödyllinen puhtaasti voiman välittämisessä tiehen, mutta entä vaikkapa 140 kW:n TDI yhteydessä... ei sillä vielä renkaat savuksi muutu. Pahimpina talvina ainakin täällä pk-seudulla suurimmat ongelmat tavallisella kaksivetoautolla ovat olleet pysäköinnissä lumivallien yli, mutta tällöin enemmän apua olisi kyllä ollut korkeammasta maavarasta. Itsekin olen B8:n q:lla omistanut, muttei tuosta mitään must-tunnetta seuraavia vaihtoja ajatellen tullut.
Kysehän ei olekaan siitä etteikö vajaavetoisellakin pärjää tai ongelmien välttämisessä talvikelissä. Oma exä oli quattro mutta S-line alustalla ja sen verran matala ettei sillä mitään korkeita lumivalleja ylitelty eikä se mikään maastoauto ollut. Kaukana siitä. Kuitenkin ajamisen vakaus ja yleensä ajettavuus talvikelillä on jotain ihan muuta kuin vajakilla, moottorista riippumatta.
Vastoin yleistä harhaluuloa quattrosta on iloa myös kesäkelillä, sitä vaan ei välttämättä huomaa ellei aja peräkkäin kahta samanlaista joista toinen vajaavetoinen ja toinen nelivetoinen.
Nelivedon tuoma polttoaineen kulutuksen lisäys on niin pieni ettei sillä ole autoilun kokonaiskustannuksissa käytännössä mitään merkitystä.
No jos ei quattroa pidä tärkeänä, niin voihan ne rahat sitten sitten laittaa vaikka kiiltolistoihin, metalliväriin, hienoihin sisälistoihin ja muuhun tärkeämpään ::)
Neliveto on mielestäni ennen kaikkea turvallisuusvaruste.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.12.15 - klo:11:23
Kysehän ei olekaan siitä etteikö vajaavetoisellakin pärjää tai ongelmien välttämisessä talvikelissä. Oma exä oli quattro mutta S-line alustalla ja sen verran matala ettei sillä mitään korkeita lumivalleja ylitelty eikä se mikään maastoauto ollut. Kaukana siitä. Kuitenkin ajamisen vakaus ja yleensä ajettavuus talvikelillä on jotain ihan muuta kuin vajakilla, moottorista riippumatta.
Vastoin yleistä harhaluuloa quattrosta on iloa myös kesäkelillä, sitä vaan ei välttämättä huomaa ellei aja peräkkäin kahta samanlaista joista toinen vajaavetoinen ja toinen nelivetoinen.
Nelivedon tuoma polttoaineen kulutuksen lisäys on niin pieni ettei sillä ole autoilun kokonaiskustannuksissa käytännössä mitään merkitystä.
No jos ei quattroa pidä tärkeänä, niin voihan ne rahat sitten sitten laittaa vaikka kiiltolistoihin, metalliväriin, hienoihin sisälistoihin ja muuhun tärkeämpään ::)
Neliveto on mielestäni ennen kaikkea turvallisuusvaruste.

Turvallisuus on penkin ja ratin välissä, ei missään nelivedossa  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-o-

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 29.11.15 - klo:12:24
Ok! Pidetään peukkuja quattrolle! :)

Läpi meni, ja ei kun odottelemaan - kiitos palvelualttiin myyjän ;D

Nyt voi vetäytyä rauhallisin mielin suunnittelemaa road trippejä Ruotsiin ja Norjaan. Ainii, ensin pitää hankkia iPhone ja perehtyä Google navigaattoriin  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy