1.4tsi BMY ahtopaineet/N249 venttiili vika?

Aloittaja waginisti, 04.09.15 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

waginisti

Onko kenelläkään ollut vastaavia oireita ja missä vika ollut?
Vcds herjaa N249 venttiilistä
-Moottori ahtaa normaalisti kompuralla 3500 kierrokselle mutta sitten ahdot tippuu ja tehot tippuu.
-Silmämääräisesti N249 venttiilin kalvo näytti ehjältä.

Kojootti81

Vastaava oire on ollut ja on edelleen.. En ole perehtynyt vielä asiaan. Kauppakassiajossa ei ole niin haitannut..

Flameball

N75-venttiili vaihtoon eli ahtopaineensäädinventtiili. Sijaitsee BMY:ssä moottorin suojamuovin alla n. kakkospytyn kohdalla. Kolme letkua menee ja yksi sähköliitin.

waginisti

Mitenkähän on, antaa vikakoodia magneettikytkimeltä. Kompura poissa pelistä, ahtaa ylempää ihan niinkuin pitää. Onkohan kukaan perillä miten tuota kytkintä ohjataan?
Ssp:n mukaan olisi joku virransäätömutikka mutta tuossa omassa ei moista ollut konehuoneen sulakelaatikossa!? Ei kai tuota ecu suoraan voi käskeä ilman kytkentäkäryä... en tosin vielä kerenny mittailla kytkimen kelaa yms.

Flameball

remmiahtimen magneettikytkin on integroituna vesipumppuun ja niitä kuulemma menee. Joutuu purkamaan sopivasti, että saa vaihdettua. Ei ne ainakaan Järvenpäässä yhessä yrityksessä sanoneet muuta keinoa kuin vaihtaa se vesipumppupaketti sinne.

waginisti

Kytkin oli kärähtänyt, samalla laitoin sähköventtiilit turbolle uusiksi ja nyt toimii.

Flameball

kytkin oli levinnyt itseltänikin. Vaihdatin vesipumpun tarvikkeeseen ja nyt parkasee about joka toinen/kolmas kerta kun lyö remmiahtimen tulille. Lisäks kun ei ollut hetkeen toiminut koko remmi, niin ilmaläppä siellä imupuolella jumitteli ja moottori sekoili ihan kunnolla. Tänään putsasin sen läpän ja voitelin akselin ni tuntui koeajolenkillä pelaavan aika muikeasti. alkaa pääsemään kartalle mimmonen toi auto on kun se oikeasti toimii.

Flameball

Moottori jatkoi ilmanohjausläpän puhdistuksen jälkeen viikon päästä sekoiluaan, joten päädyin vaihtamaan koko läpän siihen. Alkoi moottori toimimaan taas paremmin. Tuntui tossa välissä, että sakkaa koko moottori ihan urakalla, kun oli vissiin se läppä mekaanisesti väsähtänyt. Välillä ei antanut 3500rpm enempää kierroksia vedossa ja jäi humputtamaan. Välillä taas toimi ongelmitta. lähes 200tkm se kestikin. Siinä on monet eestaaskäännökset tehty. Ei näkynyt tästä vikakoodeja ollenkaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy