Scirocco R

Aloittaja Kinli, 25.05.14 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 05.09.14 - klo:16:13
Mistä ostit ton apr turboback putken ja paljonko maksoi.

Oliko putki asennus kallis meneekö downpipe helposti paikoillee meneeköhä katsastus iha ok tolla downpipe ja putkisto vai joutuuko jotai fiksailee.

Saiko ton stage 2 ohjelman ilmasiks ku hommas ton putkisetin.

Nii jo ja sitä piti kysyy et käryttääkö auto nyt enemmän ku yks katti pois sielt välistä.

Varmaa iha mukavat äänet vakiona noi on niin hiljasii pelei ettei kuulu mitää.

Jenkeistä hommasin. En muista paljonko makso.
Asensin itse, eli 0e. Kaikki istu paikoilleen täydellisesti.
Katsastuksesta ei ole kokemusta, mutta luultavasti tulis sanomista.
APR lastupäivitykset ovat ilmaset.
Ei kärytä / haise vakiota enemmän.
On mukavat äänet. Mutta on varmasti äänekkäämpiäkin putkia olemassa.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

RNS-510 päivitetty versioon 5269 ja kartta (east europe) päivitetty uusimpaan versioon. Ei mitään mainittavaa eroa mutta tulipahan tehtyä.

Rosstechin kaapeli hommattu ja sen kaveriks Acerin (syntisen paska) windows 8 tabletti koodailua / dataloggaamista varten. Onneks aceri meni firman pussista, tollasta ei kyllä kehtais omilla rahoilla ostaa...

Kaikenlaisia koodailuohjeita & vinkkejä katellu netistä, käytännössä golffifoorumeilta, mutta jostain syystä todella moni säätö "puuttuu" tai on jossain muualla piilossa kuin mitä ohjeissa neuvotaan. Vaatinee kai lisää opiskelua tai sit en vaan osaa.

TSC (Torque Steer Compensation) ei ollut päällä vaikka onkin mainostettu että ärrässä se ois vakiona aktivoitu. Sen sain sentään kytkettyä ja pikaisella testillä se tosiaan toimii... jotenkin. Vetelyä ei ole enää juuri lainkaan perus 1-2-3 vedossa, mutta siitä eteenpäin isommissa nopeuksissa tuntuu että TSC ois taas pois päältä. Ohjaus tuntuu myös hieman tunnottomalta nollakohdassa joka oli tosin odotettavissa. Vaatinee lisää testiä.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Tulipa tehtyä muutama 80-120km/h testiveto äskettäin kun satuin eksymään suljetulle, yksityiselle, vuokratulle moottoritielle...

Kolmen vedon keskiarvolla 2.0s.
Lappu lattiaan 80km/h kohalla.
Muistelisin että vanha type-r meni jotain 3.6s luokkaa.
Uskoisin että tuo menee alle 2s paremmalla pidolla ja tarkemmalla vaihtokohdalla (joutuu ärsyttävästi vaihtaa neloselle lopussa).

Aika pidon rajamailla ollaan, joten tuskin katurenkailla sais enää kauheesti parempaa aikaseks vaikka ois enemmän voimaa.

DSGn kanssa oon huomannu sellasen ongelman että jos sutimisenesto on pois päältä, ja vedätän kakkosella rajottajalle asti (sutien) niin vaikka kuinka painan isompaa pykälää niin ei vaihda. Rajotin vaan paukuttaa. Vasta kun höllää kaasua niin vaihtuu. Kokeilin myös S-moodilla lappu lattiaan kakkosella ja sekin hakkas hetken rajottajaa ennenku vaihto.

Tuntuu että DSG menee sekaisin jos auto sutii ja lyö rajottimelle samaan aikaan.

Eli tarkkana saa olla ettei osu rajottajalle jos haluaa että rivakka eteneminen jatkuu (paitsi että sama ongelma esiintyy myös S-moodissa jonka pitäis hoitaa tuon vaihtamisen puolestani)...

En muista oliko sama ongelma ennen APRn DSG ohjelmointia.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Peke

En muista, että tuollaista ongelmaa olisi ollut RS3:sen S-Tronicissa. Tietenkin ei sudi varmaan samalla tavalla ku etuveto. ;D
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 15.11.14 - klo:00:48
Tulipa tehtyä muutama 80-120km/h testiveto äskettäin kun satuin eksymään suljetulle, yksityiselle, vuokratulle moottoritielle...

Kolmen vedon keskiarvolla 2.0s.
Lappu lattiaan 80km/h kohalla.
Muistelisin että vanha type-r meni jotain 3.6s luokkaa.
Uskoisin että tuo menee alle 2s paremmalla pidolla ja tarkemmalla vaihtokohdalla (joutuu ärsyttävästi vaihtaa neloselle lopussa).

Aika pidon rajamailla ollaan, joten tuskin katurenkailla sais enää kauheesti parempaa aikaseks vaikka ois enemmän voimaa.

DSGn kanssa oon huomannu sellasen ongelman että jos sutimisenesto on pois päältä, ja vedätän kakkosella rajottajalle asti (sutien) niin vaikka kuinka painan isompaa pykälää niin ei vaihda. Rajotin vaan paukuttaa. Vasta kun höllää kaasua niin vaihtuu. Kokeilin myös S-moodilla lappu lattiaan kakkosella ja sekin hakkas hetken rajottajaa ennenku vaihto.

Tuntuu että DSG menee sekaisin jos auto sutii ja lyö rajottimelle samaan aikaan.

Eli tarkkana saa olla ettei osu rajottajalle jos haluaa että rivakka eteneminen jatkuu (paitsi että sama ongelma esiintyy myös S-moodissa jonka pitäis hoitaa tuon vaihtamisen puolestani)...

En muista oliko sama ongelma ennen APRn DSG ohjelmointia.

Kannattaa pistää mailin ARPille...voivat varmasti korjata tuon ongelma. Tai ainakin uskoisin. Toisaalta sun pitää sitten käydä päivittämässä softaa.

Kinli

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 28.11.14 - klo:13:21
Kannattaa pistää mailin ARPille...voivat varmasti korjata tuon ongelma. Tai ainakin uskoisin. Toisaalta sun pitää sitten käydä päivittämässä softaa.

Olin yhteydessä aikaisemmin APRään dsg softasta (pieni bugi tasanopeudensäätimen kanssa) eikä vastausta kuulunut... Voisin yrittää uudemman kerran tämän ongelman kanssa jos tämä nyt liittyy APRään.

Dsg softan päivittäminen ei ole ongelma.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Ajattelin viedä auto dynoon jossain vaiheessa ihan vaan mieleenkiinnon vuoksi.

Koska näitä vehkeitä ei pahemmin säädetä niin homma jää varmaan vaan muutamaan vetoon.
Kannattaako kuitenkin tehä jotain ennen dynoa kuten esim. nollata fuel trimmit tms?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Ilkka83

Vaikuttiko tuo dsg:n softaus siihen, että laatikko "toimii kuin manuaali" eli pykälä on SE, mikä sinulla olisi pesässä, jos auto olisi manuaali....eli D ei vedätä heti 6 pesään, jos vauhti on 40kmh...

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 05.01.15 - klo:22:12
Vaikuttiko tuo dsg:n softaus siihen, että laatikko "toimii kuin manuaali" eli pykälä on SE, mikä sinulla olisi pesässä, jos auto olisi manuaali....eli D ei vedätä heti 6 pesään, jos vauhti on 40kmh...

Juurikin näin. Eli D on vihdoin käyttökelvollinen.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 05.01.15 - klo:23:34
Juurikin näin. Eli D on vihdoin käyttökelvollinen.

Oliko tämä dsg6 sellanen "on-off" ohjelma vai pystyikö sitä jotenkin muokkaamaan...?

Kyllä tulee aika paljon ajoo ihan manuaalina...säälittää vaan kytkin...ja muut roippeet...tulee aikapaljon tollasta taajama-ajoo...sais jotain järkee tohon toimintaan...pitää kysellä joltain pk-seudun jälleenmyyjältä...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Kinli

Ohjelmointivaiheessa on mahdollista valita tiettyjä optioita, mutta periaatteessa softa on mitä on.
Eikös APRllä ole mahdollisuus 30 päivän kokeiluun? Eli jos softa ei tunnu hyvältä niin rahat takaisin?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 06.01.15 - klo:02:28
Ohjelmointivaiheessa on mahdollista valita tiettyjä optioita, mutta periaatteessa softa on mitä on.
Eikös APRllä ole mahdollisuus 30 päivän kokeiluun? Eli jos softa ei tunnu hyvältä niin rahat takaisin?


Hyvähän tollanen vaihtoehto ois....tossa näyttä helsingissä olevan yks pulju nii pitää ottaa yhteyksiä sinne...

Onko vwracingin tuotteet olleet hyviä?? Näytti sulla olevan kiinni sitäsuntätä :)
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Kinli

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 07.01.15 - klo:18:18
Hyvähän tollanen vaihtoehto ois....tossa näyttä helsingissä olevan yks pulju nii pitää ottaa yhteyksiä sinne...

Onko vwracingin tuotteet olleet hyviä?? Näytti sulla olevan kiinni sitäsuntätä :)
On toiminut odotetusti.
Jouset, vakaaja ja intake, no problem.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Peke

Laadukkaita osiahan ne on. ;) Hieno R ja on kyllä hyviä muutoksia. Tätä koppaa ku sais nelikkona ja 300-400hv tehoilla. 8)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Kinli

Kevään kunniaksi tuli vihdoin jumpattua kesäpallot alle sekä tilattua uutta kivaa.

- P3Cars ahtopainemittari. Näyttää paljon muutakin kuin pelkkää ahtoja ja istuu todella kivasti sisustaan.
- Uudet tulpat sekä puolat, pitäis soveltua vakiohiluja paremmin stage 2+:lle.
- APR RFD; lisää pauketta moottorijarrulle, imupuolen virtaus kuntoon ja tuurilla joku 10-15hp lisäteho.
- OEM suuttimen korjauskitti sekä OEM imusarjan tiiviste - APR RFD asennukseen.
- OEM Cam Follower. Tämä vaihtuu nykyään aina öljyvaihdon yhteydessä.
- APR Boost Tap kit - ahtopainemittarille.
- Heavy duty lämpösuojateippiä mm. intaken putkelle.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Postilla taas yllättäviä vaikeuksia saada paketti perille. Piti olla jo viime viikolla. Onneks nyt sentään löytyi lajittelukeskuksesta kun eilen se oli vielä "kateissa, palataan asiaan".  ::)

Nooh, sitä odotellessa on tullu fiilisteltyä muita pikkuproggiksia. Esim. jarrupolkimen vammanen asento on taas viime aikoina ärsyttänyt entistä enemmän. Google ja huoltomanuskat yms. on käynny kuumana ja olenkin nyt aika vakuuttunut että pystyn tuon säätämään kohilleen, tai edes sinnepäin, kohtalaisen iisisti, ja jopa turvallisella lopputuloksella.

Kun tuo on tehty niin sen jälkeen pitäis kääntää DSG kepin "+" ja "-" ympäri. Oon käyttänyt pelkästään rattiläpysköitä ettei tottuisi tohon kepin väärään kuvioon. Tämänkin pitäis olla ihan helppo homma kunhan pääsee piuhaan käsiks ja sumplittuu mikä johto tekee mitäkin. Harvemminhan tuota keppiä käyttäis, mutta sillon kun käyttää niin se sais olla oikeinpäin.

Kumpaankaan "proggikseen" ei oo löytyny muuta kuin valituksia netin syövereistä. Eli ei minkäänlaisia ratkaisuja tai edes yrityksiä ratkoa ongelmat.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Kinli

Mittari, tulpat, puolat sekä imuputken lämpösuojaus tehty. Yks tulppa oli vähän ruostunut juuresta mutta muuten tulpat oli ihan ok kunnossa.




Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Chicane

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 15.11.14 - klo:00:48
Tulipa tehtyä muutama 80-120km/h testiveto äskettäin kun satuin eksymään suljetulle, yksityiselle, vuokratulle moottoritielle...

Kolmen vedon keskiarvolla 2.0s.
Lappu lattiaan 80km/h kohalla.
Muistelisin että vanha type-r meni jotain 3.6s luokkaa.
Uskoisin että tuo menee alle 2s paremmalla pidolla ja tarkemmalla vaihtokohdalla (joutuu ärsyttävästi vaihtaa neloselle lopussa).

Aika pidon rajamailla ollaan, joten tuskin katurenkailla sais enää kauheesti parempaa aikaseks vaikka ois enemmän voimaa.

DSGn kanssa oon huomannu sellasen ongelman että jos sutimisenesto on pois päältä, ja vedätän kakkosella rajottajalle asti (sutien) niin vaikka kuinka painan isompaa pykälää niin ei vaihda. Rajotin vaan paukuttaa. Vasta kun höllää kaasua niin vaihtuu. Kokeilin myös S-moodilla lappu lattiaan kakkosella ja sekin hakkas hetken rajottajaa ennenku vaihto.

Tuntuu että DSG menee sekaisin jos auto sutii ja lyö rajottimelle samaan aikaan.

Eli tarkkana saa olla ettei osu rajottajalle jos haluaa että rivakka eteneminen jatkuu (paitsi että sama ongelma esiintyy myös S-moodissa jonka pitäis hoitaa tuon vaihtamisen puolestani)...

En muista oliko sama ongelma ennen APRn DSG ohjelmointia.

Hurja aika. Millä mittasit? Lukema viittaa yli 500hv tehoihin.

Tässä muutama autolehtien referenssi
golf 7 R 3,2s 300ps
RS3 367hp 2,8s
RS6 mtm 702hp 2,7s
Porsche turbo 911 (997) 500hp 1,8s



Kinli

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 09.05.15 - klo:06:59
Hurja aika. Millä mittasit? Lukema viittaa yli 500hv tehoihin.

Tässä muutama autolehtien referenssi
golf 7 R 3,2s 300ps
RS3 367hp 2,8s
RS6 mtm 702hp 2,7s
Porsche turbo 911 (997) 500hp 1,8s

Jos tollaseen listaan vertaa ihan sokkona niin lukema viittaa 750hp+ tehoihin... ;)

Mittasin usean vedon keskiarvon ihan sekkarilla. Ei kovin tarkkaa siis...
Tämän takia kuvasin vielä videolle (240fps) nopeusmittaria, avasin sen editoriin, josta näki viisarin tarkan liikkeen ja pystyi frameja laskemalla päättää ajan. Aika työläs ja kömpelö tapa, mutta jos mittariin on luottamista niin pitäis olla kyllä ihan kohtalaisen tarkka.

Nykyään dataloggaus onnistuu joten uusintavetoa pitää toki tehdä. Tuo edellinen veto tapahtui syksyllä viileällä kelillä joka sekä auttoi että aiheutti pito-ongelmia.

Tehot ei kerro kaikkea. Neliveto, lämpötila, paino, pito, välitykset, manuaali vs. dsg.. kaikki syö aikaa. Tossahan tosiaan joutuu vaihtaa kesken vedon joten pelkkä vaihteen vaihto on suhteessa kokonaisaikaan varsin merkittävässä roolissa...

Eipä 80-120 oo mikään kovin ihmeellinen testi. Kaikki kovat jätkät kuulemma vertailee vaan 100-200 tai 100-300 aikoja.  :P
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Kinli - 09.05.15 - klo:11:03
Jos tollaseen listaan vertaa ihan sokkona niin lukema viittaa 750hp+ tehoihin... ;)

Mittasin usean vedon keskiarvon ihan sekkarilla. Ei kovin tarkkaa siis...
Tämän takia kuvasin vielä videolle (240fps) nopeusmittaria, avasin sen editoriin, josta näki viisarin tarkan liikkeen ja pystyi frameja laskemalla päättää ajan. Aika työläs ja kömpelö tapa, mutta jos mittariin on luottamista niin pitäis olla kyllä ihan kohtalaisen tarkka.

Nykyään dataloggaus onnistuu joten uusintavetoa pitää toki tehdä. Tuo edellinen veto tapahtui syksyllä viileällä kelillä joka sekä auttoi että aiheutti pito-ongelmia.

Tehot ei kerro kaikkea. Neliveto, lämpötila, paino, pito, välitykset, manuaali vs. dsg.. kaikki syö aikaa. Tossahan tosiaan joutuu vaihtaa kesken vedon joten pelkkä vaihteen vaihto on suhteessa kokonaisaikaan varsin merkittävässä roolissa...

Eipä 80-120 oo mikään kovin ihmeellinen testi. Kaikki kovat jätkät kuulemma vertailee vaan 100-200 tai 100-300 aikoja.  :P

Onko sulla Nokian Symbian-puhelinta?
Mulla on Qstazin 10hz bluetooth gps-mokkula jota käytin paljon Racechronon Symbian version kanssa performance-testeihin. Sillä on hyvä ottaa paikaltaan lähtö esim jossain suljetulla moottoritieosuudella vaikka reilun neljänsadan metrin matkalla. Se loggaa 0-100km/h, 80-120km/h, varttimailiajat ja vaikka mitä muuta. Harmi vaan että Racechronon Android-versiossa tuota performance-testausta ei enää ole. Tekijä lupailee että jossakin vaiheessa voi tulla...

Mutta tosiaan voin lainata mokkulaa kyllä. Hyvällä kakspuolisella teipillä kojelaudalle ihan eteen (tuulilasin alle) niin omien kokemusten mukaan workkii erittäin hyvin!

VCDS:ä on myös kiihtyvyysmittaukset. Mm 0-100 km/h ja 80-120 km/h löytyy siitäkin. Mutta sen heikkous on se että se ei osaa kompensoida pyörien sutimista pois tuloksista. Eli se on tarkka vain jos auto ei sudi.
Tuossa ohjeet:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/acceleration.html
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Kinli

Lainaus käyttäjältä: oopp99 - 12.05.15 - klo:18:22
Onko sulla Nokian Symbian-puhelinta?
Mulla on Qstazin 10hz bluetooth gps-mokkula jota käytin paljon Racechronon Symbian version kanssa performance-testeihin. Sillä on hyvä ottaa paikaltaan lähtö esim jossain suljetulla moottoritieosuudella vaikka reilun neljänsadan metrin matkalla. Se loggaa 0-100km/h, 80-120km/h, varttimailiajat ja vaikka mitä muuta. Harmi vaan että Racechronon Android-versiossa tuota performance-testausta ei enää ole. Tekijä lupailee että jossakin vaiheessa voi tulla...

Mutta tosiaan voin lainata mokkulaa kyllä. Hyvällä kakspuolisella teipillä kojelaudalle ihan eteen (tuulilasin alle) niin omien kokemusten mukaan workkii erittäin hyvin!

VCDS:ä on myös kiihtyvyysmittaukset. Mm 0-100 km/h ja 80-120 km/h löytyy siitäkin. Mutta sen heikkous on se että se ei osaa kompensoida pyörien sutimista pois tuloksista. Eli se on tarkka vain jos auto ei sudi.
Tuossa ohjeet:
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/acceleration.html

Symbianii ei kyllä löydy. Eiks se ollu se 90-luvun tekele? ;)
iOS tukea tuskin löytyy?
Toi mun uus P3Carsin mittari osaa ottaa 0-100 aikoja, mut ei muuta. Harmi sinänsä, ois ollu todella kätevää.

Tuo tahto sutii vain alussa, mutta viimeistään vaihtaessa hilliintyy. Eli luulis että VCDSllä sais ihan ok tuloksia kunhan 120km/h kohdalla ei sudi?
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

JMP

IOSin parasta antia suorituskyvyn mittaukseen taitaa olla dynolicious softa. Tuon tarkkuutta on ainakin kehuttu. Osaa yhdistää gpsin ja kiihtyvyysanturin tietoja mittauksessa.

MoFFe

Käytän itse android Torque ohjelmaa... en tiedä miten tarkka on mutta muuten sen on melko hyvä.
Saan ulos ODB portista melko paljon tietoa.

Kinli

Tämä olisi nyt haikein mielin myynnissä.

Sukellusharrastukseni on lähtenyt totaalisesti lapasesta jonka myötä onkin tullut käytettyä emännän farmaria enemmän kuin sciroccoa tilanpuutteen ja maastokelvottomuuden takia. Kilsoja on kertynyt 2.5 vuodessa vain 15tkm joten siihen nähden vähän turhan arvokas lelu seisottaa pihalla. Kaiken lisäksi muutan (myöskin sukelluksen merkeissä) ulkomaille ensin muutamaksi kuukaudeksi ja myöhemmin pidemmäksi aikaa, eli pakkohan tuosta on jossain vaiheessa luopua.

Nettiautoon tämä päätyy varmasti jossain vaiheessa mut alotellaan täällä.

Speksit on edelleen samat mitä tuossa ekassa postauksessa on listattu.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy