24 Hours of VAGarena - kilometrejä 24 tunnissa (arveluttava aihe)

Aloittaja Nykäne, 15.04.13 - klo:20:46

« edellinen - seuraava »

FIN-ZZE

Lainaus käyttäjältä: JJ10 - 16.04.13 - klo:08:03
Kova suoritus, itse vetänyt reilu 600km yhdellä vedolla XX:llä, viimeisen 100km joutu pysähtymään n.20km välein, kun ei yksinkerrtaisesti pystynyt istumaan pidempään. Kädet kesti suht hyvin, kun sai nojata tankkilaukkuun, muuten ei olisi onnistunut. Viimeisen kerran piti pysähtyä 10km ennen mökkiä, kun ei yksinkertaisesti pystynyt istumaan. Harjoituksen puutetta.

Itse ajoin rautaperseen viime kesänä, myös XX:llä. Toki tankkilaukkuun nojasin välillä itsekin, mutta tarvittaessa olisin pystynyt vetämään muutaman satasen lisää. Aika makea kokemus, pelkoa nukahtamisesta ei oikeastaan ollut, muutenkin meni mukavasti.

juusoa

Kesällä 2011 Leonilla Adenausta - Stelviolle ja takaisin, 1463km ja 18h, 31min (kokonaisaika reissulle n. 20h) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cwGnrYBSlWI#t=735s
VCDS-apuja Kotkanseudulla

jkvi

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 16.04.13 - klo:08:00
Suomussalmi - Turku- Suomussalmi, lienee n. 1450km. Perillä, siellä Turussa suunnistuskisa ja rapavedellä miehen huuhtelu. Ehkä tuossa antaa tasoitusta muille kilpailijoille, mutta mukavaahan se on kun saa yhdistää kaksi mieluisaa asiaa. Touranilla sekä CR-V:lläkin tuo on tullut ajettua. Ja vajaan parin viikon päästä Kia:lla.

Toiveena olisi joskus kokeilla kunnnon kulkineella.
Ei tullut sitten Kia:lle kunnon lukemia. Jäi johonkin reippaaseen 1100km:iin. Toki 29h:n aikana laskettelin n. 1600-1700km, mutta siinä ajassa tuli nukuttua lisäksi ihan yöunet. Oli Finnspringin lähtöaika sen verran aikaisin, että piti ajella pohjanmaalle edellisenä iltana.

Muutenkin tuskaa koko matkan teko. Viikko sitten iski jokin noidannuoli oikean lapaluun ja selkärangan väliin. Pitänee lopettaa koko harrastus.

Lisäksi saattoi eilen illalla Vaasan pohjoispuolella vilahtaa joku kamera. Muuan auto meni hetkeä aiemmin ohitse ja jarrutteli tolppakameraan. Itse ihmettelin jarrutusta kun arvelin rajoituksen olevan 80km/h. Toivottavasti se oli laskevan auringon päin paisto, se kun sekoitti noiden rajoitusmerkkien seuraamisen Kokkolasta alkaneen sateen päättymisen jälkeen.
CRDi & Collection

gunman

Inkoo-Kilpisjärvi tai Kirkkonummi-Kilpisjärvi nykästy melkein joka kesä (parina viimevuonna ei)
noin kahteentoistatuntiin, eli yli 100 keskinopeuksiin päästy  ;D

Yleensä tuollaisella huipauksella en juuri tankkausta enempää pysähdy, korkeintaan kaffet nappaan mukaan
huoltikselta...

Niin, ja autot joilla tuo on tehty: Nissan primera, Seat cordoba, Vw passat, Skoda octavia ja Kia Sportage.
Lisäksi saman reissun olen ajellut myös kahdella eri "matkailuautolla", jotka puuttuvat myös "allekirjoituksestani"
Eli MB 508 duunatuilla asuntoautoilla olen myöskin tuolla käynyt, mutta se matkustusaika oli sitten ihan eri...  ;D

Eli tuo n.1250km on suurinpiirtein max kilometrimäärä vuorokauteen, mitä olen ajanut.
Keski/eteläeuroopassakin olen aina vuokrannut auton, enkä aja sinne itse täältä.
Lentokone on kätevämpi.

Taas vappuna painun epsanjaan pariksi viikoksi, ja tuhansia tulee ajeltua...muttei vuorokauteen  ;)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

VWonderman

Taitaapi se oma ennätys olla toistaiseksi vasta reilun 400km luokkaa, joka tapahtui viime sunnuntaina. Siirtymät siis Espoo-Turun Kakskerta-Salo-Inkoo-Espoo-Helsinki-Vantaan lentoasema-Espoo. Noh, eiköhän matkat tuosta kasva kun on jo alustavasti suunnitteilla päiväreissut Joensuuhun ja Powerparkiin. :)

Niin ja tuo sunnuntainen ajo tuli ajettua V50 Volvolla. Mopoaikoina tuli parhaimmillaan veivattua n. 220km päivässä, kroppa oli kyllä kipeä tuon jälkeen. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

ile

#65
-08 olut-champpishakureissu, Tukholma-Flensburg-Tukholma 1980km ja vajaa vrk. Oli kaverin kanssa ajatus jäädä Saksaan, mutta kun oli fiilis ajella niin tultiin takaisin. En kyllä ajanut koko matkaa vs seuraavat ao. Vedot.

-09 kesälomareissu: Menomatkan pisin rykäisy Tukholma-Ingolstadt 1835km & n. 19h. Mukaan tuli ylimääräistä tilannetta, kun muun jengin piti lentää Milanoon johon olisin ajanut vastaan. Mutta tyttö sai (kevyehkön) vesirokon ja lennot oli no-go, joten eikun suunnitelmat 1-2h varoajalla uusiksi. Paluu Metz-Wolfsburg-Tukholma 2000km ja vrk, jossa mukana käynti "pyhätössä".

-11 olikin lepposampia settejä, tyyliin Rostock-Como joku 1100-1200km tai Hampuri-Tukholma, jotka molemmat yön yli. Ehkä pahin tuolloin oli päiväsaikaan vedetty Ingolstadt-Pariisi 840km, liikennettä reilusti ja Ranskan kaupunkimeininki.

Normitalvena 3-5krt HKI-Ruka 835km/suunta, joka menee aika heittämällä varsinkin jos lähtee vasta 16-18 ajelemaan. Joskus päässyt Kajaaniin asti, jossa ainut pysähdys mutta riippuu aika paljon matkustajista.

Hesse

90-luvulla olin Saksassa töissä ja Tukholma-Frankfurt tuli ajettua muutamaan kertaan, muistaakseni noin 1500 km. Aamulla lähtö Tukholman lauttarannasta ja perillä oli joskus puolen yön jälkeen. Kerran Saksassa kova sumu hidasti vauhdin alle viidenkympin usean sadan kilometrin matkalla ja perillä oli viideltä aamulla, no siitä voikin lähteä melkein suoraan pirteänä töihin. Siltoja ei silloin ollut, vaan Helsingborg-Helsingör ja Rödby-Puttgarden piti mennä lautalla. Ysisatasen Saabin pehmeiden penkkien takia joutui loppumatkalla pitämään ylimääräisiä taukoja, mutta bemarin kovemmilla penkeillä pystyi ajamaan koko matkan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy