Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.08.13 - klo:15:11
En tiedä kuka on matkinut ja ketä, mutta ei tuo ainakaan mikään uusi keksintö ole. Jenkkiautoissa vaihdekeppi on saattanut löytyä ratin takaa jo vuosikymmeniä sitten.
1930 -luvulla tehdyssä ranskalaisessa Delahaye roadsterissa oli jo vaihdekeppi ratin vieressä :)
Mersuissa sellaisia löytyy ainakin -50- ja -60- ja -70 -luvun malleissa ja lukuisilla muilla automerkeillä samoihin aikoihin.
Ohessa juttua aiheesta..
http://www.classiccarstodayonline.com/2012/06/21/commentary-the-return-of-paddle-shifters-shows-the-best-place-for-gear-shifting-is-really-on-the-steering-column/
Chryslerin hauska keksikonsolin nappivaihde (automaatti) löytyy myös jutusta.

TTL

S 500 plug-in Hybrid tulossa... Bensa-V6 333 hv ja ohessa 80 kW sähkömoottori. 30 km sähköllä tarvittaessa. Veroetua lienee tulossa 75 g/km CO2-tuotolla. Petrattu versio jo nyt tilattavissa olevasta S 400 Hybridistä, jonka CO2 on tuplasti suurempi.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

KaukoSäädin

20.000 km GLK:lla takana. Ensimmäinen uusi auto, jossa ei ole ollut yhtään vikaa tai sanomista! Dieseliä kuluu maltillisesti, kuuden litran kahta puolta.

Lyhyellä kokemuksella siis päättelen, että Mersu on premium- laatua.

mol

Lainaus käyttäjältä: KaukoSäädin - 30.08.13 - klo:08:56

Lyhyellä kokemuksella siis päättelen, että Mersu on premium- laatua.

Ei noin saa sanoa! Kohta tulee kymmenen viestiä joissa kerrotaan kuinka jossain Mersussa on ollut jotain vikaa ja Mersu on kaukana laadusta...

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: mol - 30.08.13 - klo:08:59
Ei noin saa sanoa! Kohta tulee kymmenen viestiä joissa kerrotaan kuinka jossain Mersussa on ollut jotain vikaa ja Mersu on kaukana laadusta...

Laitanko ekan?

Vanhemmilla kohta 4 vuotias c-mese jossa n. 40tkm taulussa. Muuten ihan jees, mutta parkkitutkat reistailee ja hiljalleen alkanut polttimoita himmenemään. Kun noita sitten tutkittu, niin itse polttimot ehjiä mutta johtosarjoissa/lampun pesissä kohtuullisen rajuja hapettumia.

Edellistä koppamallia olleessa ceemelissä samalla suunnalla myös tutkat sekä vakkari reistaili ja siinä ainoassa katsastuksessa inssi meinasi, ettei niillä pallonivelillä tarvitse toista kertaa katsastaa..  aika hienoa kun taulussa se 30-50tkm.

Eihän tuo silti mikään nokkaketju/dsg skandaali vielä ole, mutta kaikilla näillä premiumeillakin on omansa. Pitää vaan valita taistonsa ja elää sitten päätöksensä toivottavasti tyytyväisenä. Itse päädyin vag:n. Ja vielä lisäksi provo loppuun, että hyviä mesen penkkejä en ole vielä löytäny..

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

TTL

^ Kannattaa tsekata esim. Eemelin monisäätöinen istuin (ollut vakiona business-paketeissa jo pitkään). Uuden S:n istuinta en ole itsekään vielä päässyt tsekkaamaan mutta luulisin, että esim. kuumakivihieronta saattaisi olla mukava pitkällä ajomatkalla. Himmenevistä polttimoista on niinikään päästy, kun täyslediajovalot ovat tulleet saataville (E:ssä ja S:ssä ei muunlaisia enää saakaan). Rikkoutunut parkkitutka harvoin jättää tien päälle. Suutinongelma 2.2 CDI:ssä aikanaan jätti, mutta siitä on aikoja sitten selvitty.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

KaukoSäädin

Audissa (A4 Allroad 2.0 tfsi) oli sporttijakkarat. OK lyhyellä matkalla, mutta minun oli pakko käyttää lisätyynyä ristiselän kohdalla yli 200 km siirtymissä. Selkä meni muuten ihan jumiin. Selkävaivat jäi Koillismaan Autoon Audin kanssa.

Mesessä on myös sporttijakkarat, mutta allekirjoittaneen vartalolle sopivat. Tyyny on hävinnyt jonnekin, Mesessä se ei ole.

HJP

Parkkitutkien antureihin liittyvät ongelmat olivat myös minulle tuttuja edellisen vm. 2008 C-mersun kanssa, mutta samoja ongelmia oli myös B7 A4sessa ja vm. 2005 Octaviassa. Amg-paketin takapuskurissa anturit olivat puskurin alareunan diffuusorissa, jolloin niihin lensi takarenkailta kuraa ja lunta. Uusi anturi maksaa saksassa 26â,¬ joten kallis vika ei ollut kyseessä.

Tässä nykyisessä vm. 2011 vastaavassa ei tuota ongelmaa ole ollut, vaikka antureiden sijainti Amg-puskurissa on yhä ennallaan.

vasara

Lainaus käyttäjältä: HJP - 30.08.13 - klo:10:27
Parkkitutkien antureihin liittyvät ongelmat olivat myös minulle tuttuja edellisen vm. 2008 C-mersun kanssa, mutta samoja ongelmia oli myös B7 A4sessa ja vm. 2005 Octaviassa. Amg-paketin takapuskurissa anturit olivat puskurin alareunan diffuusorissa, jolloin niihin lensi takarenkailta kuraa ja lunta. Uusi anturi maksaa saksassa 26â,¬ joten kallis vika ei ollut kyseessä.

Tässä nykyisessä vm. 2011 vastaavassa ei tuota ongelmaa ole ollut, vaikka antureiden sijainti Amg-puskurissa on yhä ennallaan.
Parkkitutkat toimii kaikissa autoissa aika heikosti Suomen talvikeleissä.. tai jos ajaa kesäisin muuallakin kuin kuivalla asfaltilla (kärjistäen).

HJP

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 30.08.13 - klo:10:35
Parkkitutkat toimii kaikissa autoissa aika heikosti Suomen talvikeleissä.. tai jos ajaa kesäisin muuallakin kuin kuivalla asfaltilla (kärjistäen).
Mielestäni tutkat toimivat ihan hyvin kelissä kuin kelissä, mutta antureita rikkoontuu juurikin niiden sijainnin vuoksi. Tämä ei tosin ole mitenkään automerkkikohtaista, kuten edellisessä viestissäni kirjoitin.

vasara

Lainaus käyttäjältä: HJP - 30.08.13 - klo:12:23
Mielestäni tutkat toimivat ihan hyvin kelissä kuin kelissä, mutta antureita rikkoontuu juurikin niiden sijainnin vuoksi. Tämä ei tosin ole mitenkään automerkkikohtaista, kuten edellisessä viestissäni kirjoitin.
Eikö piippaa omia aikojaan, jos auton perä on lumen peitossa?

TTL

Autolehtien Seiska kehuu Eemelin jousitusta...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Mese08

Kehuttu peli on ilmajousitettu,mutta 18 tuuman renkailla. Olisipa kiva tietää ilmajousituksen ero rauta-alustaan,onko jollain , tai edes onko joku päässyt kokeilemaan moista? Itse olen vertaillut audi a6:n kohdalla ilmaousitusta ja normialustaa ja ainakaan niissä en kovin suurta eroa huomannut,toki rengastuskin oli näissä erilainen. Ne autot olivat A6 2.0 tdi ja 3.0 tdi quatro,nelisylinterisessä teräsjouset ja 17 tuumainen rengastus ja kuutoskoneisessa ilmajousitus(on muuten vakiona nykyään) ja 18 tuuman rengastus. Eli muitakin eroja oli niin paljon että pelkän jousituksen toimintaan oli vaikea keskittyä. Mutta peräkkäin nämä ajoin samaa reittiä enkä kovin ihmeelliseksi voi ainakaan audin ilmajousitusta kehua.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Husky

Raskaissa ajoneuvoissa ilmajouset ovat olleet jo ties kuinka kauan, aivan erilaiset (lue paremmat) kuin rautajouset.
Ei niitä tietenkään voi verrata pikkuautoihin, mutta kuitenkin.
Rekoissa jousilla passataan myös alustaa lastausta ja purkua varten, joten niiden käyttökin on hieman erilaista.

TTL

#1904
Kokemusta on: Omistanut edelliskopan A6 sedan 3.0TDI teräsjousilla ja Allroad 2.7TDI ilmajousilla. Sportti-komfortin eron huomasi, komforttikaan ei mitenkään erityisen mukava. Maavaran säätö tietysti oli joskus hyödyllinen. Ajanut paljon edelliskopan S:llä ja koeajanut edelliskopan S8 Langia pari pv. Mersu mukavampi, mukavin kokemistani jousituksista kaikenkaikkiaan. Edellisessä E 350 CDI farkussa Avantagarde-alusta ja takana ilmajouset = kolukärri. Nykyisesä E 300 hybrid farkussa Comfort-alusta ja takana ilmajouset = ok. Takana ilmajouset ovat hyödylliset korin asennon vakioijina kuormasta riippumatta. En niitä muuten erityisesti kaipaa. Uusi S:n MBC (magic body control) pitää käydä joskus kokeilemassa. S 500 pistokehybridi on alkanut kovasti kiinnostaa. Ison auton sporttisuus on aina pieni kompromissi, mukavuuden ei tarvitse olla.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

audioman

Lainaus käyttäjältä: KaukoSäädin - 30.08.13 - klo:08:56
20.000 km GLK:lla takana. Ensimmäinen uusi auto, jossa ei ole ollut yhtään vikaa tai sanomista! Dieseliä kuluu maltillisesti, kuuden litran kahta puolta.

Lyhyellä kokemuksella siis päättelen, että Mersu on premium- laatua.
Minulla taas 30 000 km C:lla takana. Ensimmäinen uusi auto, jossa ei ole ollut yhtään vikaa tai sanomista! Dieseliä kuluu maltillisesti, viisi litraa ja rapiat sadalla keskimäärin.

Lyhyellä kokemuksella minäkin päättelen, että Mersu on premium-laatua.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

VAG!

Näin nyt viikonloppuna ensimmäistä kertaa CLA:n livenä parkkiksella ja on se kokoluokassaan tajuttoman hieno auto. Se on siitä harvinainen auto, että se näyttää hienolta aivan joka suunnasta. Kun ajoin sen takapään ohi ensin omalla autolla, niin en oikein edes tajunnut, että mikä se oli. Tuli se klassinen Mikä vi**u toi oli? -fiilis.

Kuvissa...



...sen sivuprofiili näyttää jotenkin hassulta, mutta luonnossa se iskee ihan täysillä. Jotain helmasarjoja siinä parkiksen yksilössä oli ja putket molemmilla puolilla, eli ei ihan kulista ollut kuitenkaan kyse. Tai mistä sen nykyään tietää mikä on kuli ja mikä ei.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 09.09.13 - klo:15:23
Se on siitä harvinainen auto, että se näyttää hienolta aivan joka suunnasta.

Paitsi takaapäin, tulee lähinnä peräpuikko mieleen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

#1908
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.09.13 - klo:15:38
Paitsi takaapäin, tulee lähinnä peräpuikko mieleen ::)

Eikä tuu! Se takapuoli mun huomion aluksi kiinnittikin. No, takapuolien suhteen on tunnetusti monenlaisia makuja...

EDIT:

Tässä kuvassa takalauta näyttää vähän hassulta, mutta luonnossa on paljon parempi:



Hawtin

Täytyy kyllä yhtyä tuohon Karviksen peräpuikkohuomioon ;D Siis luonnossa nähtynä kulimalli donitseilla oli aivan kauhean näköinen, katsoi mistä suunnasta tahansa. Makuasioita tietty, mutta ero kulimallin ja noiden photoshopattujen AMG-kuvien välillä on suuuuri.

Uusin AutoPiltti antoi muuten täyslaidallisen CLA:n niskaan vertailussa A3 sedaniin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

vakio

Oli tuo CLA itsellenikin ensimmäisen kerran luonnossa nähtynä melkoinen pettymys. Kuvissa mielestäni melko hyvännäköinen kaikista suunnista, mutta luonnossa tuo hanuri on kyllä melkoinen puikula.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

VAG!

Se pitänee paikkansa, että pisneskuli onkin sitten jotain ihan muuta kuin minun näkemäni malli. Tuo edellisen kuvan pyrstö on samanlainen kuin se minkä minä näin. Eli kaksi putkea ja ritilää "diffuusorin" yläpuolella.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 09.09.13 - klo:15:44
Täytyy kyllä yhtyä tuohon Karviksen peräpuikkohuomioon ;D Siis luonnossa nähtynä kulimalli donitseilla oli aivan kauhean näköinen, katsoi mistä suunnasta tahansa. Makuasioita tietty, mutta ero kulimallin ja noiden photoshopattujen AMG-kuvien välillä on suuuuri.

Uusin AutoPiltti antoi muuten täyslaidallisen CLA:n niskaan vertailussa A3 sedaniin.
Reunoilta litistetty peräpuikula on a3 sedankin. sportback peppu on paljon onnistuneempi.

kolli

Koivuhaan Vehossa oli valkoinen CLA yksilö sisällä esillä. Ulkonäköön oli panostettu korisarjalla ja lasikatolla sekä näyttävillä vanteilla.Ihan siistin näköinen.
Tällainen 190cm. ukko ei vaan voinut säätää itselleen kunnollista ajoasentoa kun pää otti kiinni lasikattoon.


Markku J

CLA -mersua ihailin lomareissullani Kreetalla. Siellä oli paikallinen, vanhempi herrasmies kyseisellä autolla joka aamu uintireissulla Kolimbarin rannalla. Hienoltahan se näytti sivuprofiilista ja edestä, mutta tuo perä on minun makuuni ylimuotoiltu sellaisilla kikkailuilla, joihin kyllästyy. Sama ylimuotoilu koskee joitain muitakin Mersun uusia malleja - kuten uuden eemelin tuplaledi -päivävalojuovat, jotka ovat hiukan liian eksoottiset eemelin profiiliin, jota olen tottunut pitämään hieman konservatiivisena, varman päälle muotoiltuna.

Mese08

Fiiliksiä reilun kolmen kuukauden ja 10tkm ajalta.

Hyvin menee ja vieläkin hymyilyttää joka päiväinen töihin lähtö uudella mersulla. Jaksan edelleen ihailla auton ulkonäköä ja sisätiloista eritoten sitä kelloa.

Kulutus ajotieturin mukaan ollut välillä 5-6 litraa,tällä hetkellä näyttää edellisen 1800km ajolle 5,3. Toki se on lähes pelkkää maantieajoa. Pisimmillään olen tankillisella ajanut 1390km jolloin sinne sujahti 77 litraa. Tieturi oli tässä kohtaa usuttanut tankkaamaan jo n.40km matkan näyttämällä sitä tankkauksen kuvaa,joka siis mersun kielellä tarkoittaa "distance 0km".

Maanantaina pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan pimeällä,valoista voisin todeta lyhyesti että ovat kyllä riittävän älykkäät,mutta voisivat olla kirkkaammatkin. Esim. lähivaloissa vaimon Octavia voittaa reippaasti. Mutta kukaan ei räpsytellyt valoja vaikka ajelin n.300km "pitkät päällä". Hienolta näyttää "varjostuskuvio" jonka valot "piirtävät" edellä ajavan auton kohdalle,vaimokin totesi että tuota meidän täytyy kokeilla omilla autoilla ennenkuin uskomme ettei edessä ajava häiriinny.

Ã,,rsyttäviä asioita ei ole löytynyt kuin se takakontin kassikoukun puuttuminen,jonka ajattelin ensimmäisen huollon yhteydessä tilata. Katselin pre-faceliftistä että ihan on ruuveilla kiinni ja kiinnityskohta näyttäisi tässäkin olevan valmiina,joten luulisi varaosana löytyvän,ellei niin voihan se olla että otan jonkun vaihtoauton koeajoon työkaluja kantaen...

Toinen ärsytys on kuskin turvavyön kiinnike joka pitää narisevaa ääntä kun kuski liikkuu,hengityskin riittää. Sen vaivan olen korjannut talouspaperin palalla kiinnikkeen ja istuimen välissä. Jospa huollolla olisi siihen parempi patentti.

Talvirenkaita ja vanteita tässä olen miettinyt ja päätöskin on jo melko varma. HKPL 8 225/50 17 ja Image Wind-vanteet. Näihin vanteisiin pitäisi vielä löytää keskiötarra halkaisijaltaan n.53mm. Mikäli ei löydy niin täytyy teettää.

E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

mol

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 13.09.13 - klo:14:54
Tieturi oli tässä kohtaa usuttanut tankkaamaan jo n.40km matkan näyttämällä sitä tankkauksen kuvaa,joka siis mersun kielellä tarkoittaa "distance 0km".

Itse en tykkää tuosta "ominaisuudesta" koska ainakin omassa autossani tankkauksen kuva syttyy hyvin pian vaikka juuri on ollut näkymässä "distance 70km". Toki auto on hyvä tankata ajoissa mutta edellisessä autossani km-lukemat vähenivät nollille asti. Km-lukemien avulla pystyy paremmin arvioimaan ajomatkoja jos menee tankkaus tarkalle.

Mese08

En itsekkään tykkää tuosta ominaisuudesta,enkä muutenkaan siitä että ajotietokone laskee jäljellä olevaa kilometrimäärää hetkellisen kulutuksen perusteella, eikä esim. 10 viime kilometrin kulutuksen keskiarvosta kuten aikanaan pösöni tekivät.

E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

close

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 13.09.13 - klo:14:54

Ã,,rsyttäviä asioita ei ole löytynyt kuin se takakontin kassikoukun puuttuminen

Toinen ärsytys on kuskin turvavyön kiinnike joka pitää narisevaa ääntä


Kassikoukku maksaa alle kympin ja on helppo asentaa.

Turvavyön kiinnike hankaa penkin nahkareunaan. Itse laitoin pehmeää tarrateippiä kiinnikkeeseen ja narinat loppuivat siihen.

Ironic32

http://www.iltalehti.fi/autot/2013091217480187_au.shtml

Kovasti tuli bmw:n 4-sarja mieleen tästä mersusta. Keulassa ja perässä nyt ainakin kovasti samaa näköä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy