Väliaikaraportti

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

skula

Mikäs nyt muuten on kun CC porukka pitää yhtäkkiä meteliä, itseni lisäksi siis.. ?

Kevättä CC:n puikoissa?

;D

qsla

Eiköhän se ole tosiaan tämä kevät/kesän odotus:)  CC on elementissään luonnonkanssa suvena  ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.04.10 - klo:12:06
Mikäs nyt muuten on kun CC porukka pitää yhtäkkiä meteliä, itseni lisäksi siis.. ?

Kevättä CC:n puikoissa?

;D

Oisko se sitä kun auto itsessään ei muuten herätä mitään tunteita, niin kuskien pitää älämöidä :-)

(vitsi vitsi...)

Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

qsla

No höpö höpö ;)

*Jos sitä lähtis vaikka puunaamaan autoa sisältä puhtaaksi*  on muuten sit todella mukava putsata tuo takalasi ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.04.10 - klo:12:06
Oli tuolla UVW puolella ptt72(tjsp) myös CC..

Hyvä tietää että pölpötykseni ei mennyt hukkaan :)
Mä luin kanssa noita keskusteluja UWV:n puolella ennen auton tilausta. Silloin mukana oli aktiivisesti myös näitä jo ex-CC-kuskeja kuten Markku J.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

Unohdinkin aivan Markun..  :-[  Hän sitten siirtyi rinkulamalliin, joka kieltämättä on aikas hottis paketti, varsinkin tuo punainen 8)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Turbodog

Eikös Markulla ole noita rinkelikeulojakin jo ties kuinka mones menossa CC:n jälkeen...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

Eikös hän siirtynyt suoraan tähän nykyiseen punaiseen A4 2.0tfsi Quatroon:)?
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Ja odottaa nyt A5 Avoa..

qsla

No jopas jotankin...   8)
Hmm, iskee vaan pian itsellekkin tosissaan autokuume ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

pete

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.04.10 - klo:12:06
Oli tuolla UVW puolella ptt72(tjsp) myös CC..

Nykyään ehtii juuri ja juuri RSS feedistä vilkuilla missä mennään. CC edelleen käy ja kukkuu ilman pienintäkään ongelmaa (kopkop), mittarissa reilun vuoden jälkeen 17tkm ja risat.

qsla

Pete Mitä olet tykännyt tuosta 125kw tdi moottorin ja dsg:n yhteispelistä:)? Itse nyt tässä kovasti miettimässä et jos tämän oman 125kwTDI:n päivittäisi automaatiksi..
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

pete

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:17:34
Pete Mitä olet tykännyt tuosta 125kw tdi moottorin ja dsg:n yhteispelistä:)? Itse nyt tässä kovasti miettimässä et jos tämän oman 125kwTDI:n päivittäisi automaatiksi..

Olen tykännyt erittäin paljon. Aikaisempaa kokemuspohjaa ei löydy dieseleistä eikä automaateista, mutta olen tykännyt kuin hullu puurosta  ;D

skula

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:17:34
Pete Mitä olet tykännyt tuosta 125kw tdi moottorin ja dsg:n yhteispelistä:)? Itse nyt tässä kovasti miettimässä et jos tämän oman 125kwTDI:n päivittäisi automaatiksi..

Sun kilsoilla mul olis hyvempi moottori + vaihteisto vaihtoehto   ;)

qsla

Kieltämättä tuo 1.8tsi +dsg7 olis ihan kiva:) mut vääntöä sais olla sen 100nm enemmän ja sitä taas ei tuo vaihteisto kestä:(
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Kiviharju

Anteeksi nyt todella tyhmä kysymys, mutta mihin sinä sitä vääntöä niin paljon tarvit, jos automaatin meinaat ostaa? ;)
Ei tarvitse alaväännöiltä lähtä ohittamaan kun vaihteisto laittaa nimensämukaisesti automaattisesti pienempää pesään...
Audi A4 Allroad quattro -17

qsla

Juu, nuo 160hv ja 250nm riittäisivät varmasti muutoin ihan mainiosti..ei siitä nyt epäilystä olekkaan. Mutta kun tulee välillä vedettyä todella painavia kuormia peräkärryllä niin tuo matalakierrosvääntö on sitten poikaa..  No joo ei se dieselikään mitään väännä alle 1500kierroksen mut anyways, tulee sellaista "extraa" menoon liikkelle lähdettäessä... vääntö on voimaa :)

Sitten on hieman mietityttänyt tuon dsg lootan kestävyys kun hinaillaan raskaita kappaleita..   Joo nyt sit joku kohta kysyy et mitä hittoa minä cc:n hankin jos tuollaista hommaa harrastan:D  Noh, ei tämän auton kohdalla kysymys ollutkaan järjestä;)

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Kiviharju

No tämä selittää kaiken :D

Sinun pitää hankkia jokin vetoauto erikseen sitten ;) Itse en täysin varauksetta luottaisi DSG:hen painavan kärrin vedossa :-\
Audi A4 Allroad quattro -17

qsla

Pääsääntöisesti käytän tuollaista 3.2CDI E mersua ja luotan sen 500nm vääntöön veto hommissa. Mutta kun sille löytyy taloudesta muitakin käyttäjiä:P
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

pete

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.04.10 - klo:18:19
Sun kilsoilla mul olis hyvempi moottori + vaihteisto vaihtoehto   ;)

Paitsi että kyseessä on työsuhdeauto (käyttöetu), jossa firma maksaa polttoaineveron, mutta itse menoveden, jolloin tällä koneella saan maksimihyödyn (menoveden hinta + pienempi kulutus = maksimisäästö)  :P

skula

Lainaus käyttäjältä: pete - 29.04.10 - klo:22:48
Paitsi että kyseessä on työsuhdeauto (käyttöetu), jossa firma maksaa polttoaineveron, mutta itse menoveden, jolloin tällä koneella saan maksimihyödyn (menoveden hinta + pienempi kulutus = maksimisäästö)  :P

Ja tekstini olikin suunnattu qsla:lle  ;)

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: qsla - 29.04.10 - klo:17:01
Hmm, iskee vaan pian itsellekkin tosissaan autokuume ;D
Hetken jo luulin että alat saada tarpeeksesi CC:stä :D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Huomenna sitten tulee 5tkm täyteen CC:llä ja tässä vaiheessa muuta en toivo kuin aurinkoisempia ajokelejä... no, ehkä tasakilometrien kunniaksi voisi käydä pesemässä auton
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

qsla

No en todellakaan saa tarpeekseni cc:stä.. never ever......  :)  Tuosta tulee sellainen klassikko aikanaan että parempi vain säästää autotalliin kun tulee autonvaihto aika eteen.. 8)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

pete

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.04.10 - klo:22:53
Ja tekstini olikin suunnattu qsla:lle  ;)

No niin tietysti, ottaa ne puusilmät käteen ja lukee :) Alkaa kahden kuukauden tauoton työputki näkyä...

TuttiNakki

Itse olen tyytynyt lähinnä seuraaman CC keskusteluja, muutamia kyssäreitä olen heittänyt palstalle. Mutta itellä taisi olla auto jo UVW:n aikana. Sen jälkeen kuin tämä palsta "syntyi" en ole muualla käynytkään.

Vielä menee noin kuukausi niin pääsen nauttimaan CC:llä suomen kesästä.  8)

Majoitun CC:n kanssa Kuopion seuduille näillä näkymin...

Panze

Meikäläisen CC vietti muutama päivä sitten 1-vee synttäreitä. Ehdin vuodessa ajamaan 13400 kilometriä. Laskin, että saisin 15000km täyteen vuoden aikana, mutta jäin tavoitteesta :)

Erittäin huolettomia ovat olleet ensimmäisen vuoden kilometrit. Yhden polttimon olen takaluukun kannesta vaihtanut. Mainitsin täällä aiemmin panoramakaton natinoista, mutta jostain syystä ne ovat hävinneet. Pitää silti seurata tilannetta ja mainita aiheesta kunhan pyytää ensimmäistä huoltoa (näytön mukaan 155 päivää tai 9600km). Muita vikoja en ole havainnut, myös voimalinja pelittää juuri niinkuin pitääkin. Ei nyi eikä pauku. Myöskään öljyä ei ole tarvinnut lisäillä.

Ajoni on ollut vahvasti kaupunkipainotteista. Koko matkan keskikulutus on nyt 9.3l. Luku on aavistuksen pudonnut kesän aikana (oli kevät-talvella 9.5l). Kävimme avovaimon kanssa Naantalissa hiljattain ja ko. reissun keskikulutus oli 6.7l eli suht pienellä pääsee tarvittaessa.... edellyttää tosin maltillisia keskinopeuksia.

Keväällä hankittu 19" rengas-setti tuotti ensi alkuun yllätyksen mukavuudellaan. Eiväthän nämä eroa juurikaan 17" setistä! Ajan myötä olen kuitenkin tottunut ajamaan DCC comfort asetuksilla ja tuo antaa kyllä aika paljon anteeksi matalien renkaiden "tärinöitä". Enään en siirry "dynaamisempiin" asetuksiin kuin maantiellä tai erikoistilanteissa. ;) Mielenkiintoista nähdä syksyllä miltä paluu 17" kitkoihin tuntuu tämän jälkeen?

Kaikenkaikkiaan olen ollut hyvin tyytyväinen autooni ja suoraan sanottuna en osaa kuvitella, että löytäisin tästä hintaluokasta parempaa vaihtoehtoa. Käytännöllisempiä varmasti, mutta ei yhtä vaikuttavia...

Arcca

Rapsahti 20000km/9kk umpeen jo jonkin aikaa sitten, joten aika kerätä joitakin tuntemuksia tällä hetkellä autosta -/+ henkeen.

- RCD310. Tätä ei pidä valita CChen (eikä muuhunkaan valkopohjaisen mittariston omaaviin autoon), jos hiemankin haluaa estetiikkaa sisustaan. Miksi, oi miksi siinä on sininen valaistus?. Itse soitin on kyllä erinomaisen selkeä ja mukava käyttää, olen siihen radiona hyvin tyytyväinen.

- Näkyvyys ulos. Tämä on negatiivisista seikoista eniten tällä hetkellä nyppivä asia. Onnistuin jo ajamaan melkein kolarin eräässä kiertoliittymässä, A pilarin taakse näkymättömiin mahtui kokonainen henkilöauto! Koska huonon näkyvyyden tiedostaa, taajama-ajo on tavallista rasittavampaa kun pitää kurkkia ylimääräistä varmuuden vuoksi. Sisäpeilikin tulee hyvin matalalle ja haittaa näkyvyyttä oikealle. CC om parhaimmillaan matka-ajossa, ei taajamissa.

- Musta sisustus näyttää kaiken mustaa vaaleamman lian ja roskat. No, tähän ei perushinnan sisustuksilla paljon pystynyt vaikuttamaan, ehkä nyt valitsisin sen corn silkin. Onneksi katto on vaalea niin tunnelma ei ole pimeä.

- Sisustan nitinät. Olen huomannut 4 erilaista nitinää jotka sitten mikä milloinkin joskus pärisee riippuen lämpötiloista, tienlaadusta yms. Yleensä onneksi ovat hiljaa.


+ Vakkarin toiminta. Tässähän on se erillisestä viiksestä käytettävä. Aivan mainio kapistus +1/+10/-1/-10 säätöineen, mittaristossa näkyvä näyttöineen ja tarkasti pitävine nopeuksineen. ACC olisi tietty vielä parempi.

+ kulutus. 5l/100km hujatteilla TDI menee, talvella vähän alle, kesällä vähän päälle. Nyt kun huomasin rengaspaineiden olleen pudonneet -0.3 alle suosituksen, niin saattaa desi vielä puristua pois kun lisäsin +0.5 paineita. 

+ riittävä teho, kiihtyvyys on ihan riittävää ottaen huomioon muun liikenteen havainoinnin ja turvallisuuden. Nykyisiäkään tehoja ei yleensä pääse käyttämään, edessä on aina joku hitaampi. CCn kanssa olen huomannut käyttäväni paljon suurempia kaarrenopeuksia rampeissa kuin edellisillä autoilla, sekin aiheuttaa tukkoisuutta edessä.

+ tavaratila on yllättävän suuri. 4 hengen perheen mökkireissuilla se on jäänyt aina osaksi tyhjäksi.

+ korjaamokäyntiä aiheuttavia vikoja ei ole ollut sen tyyppivikaisen polttoaineluukun korjauksen lisäksi, kop kop kop.

+ lopuksi ehkä CCn tärkein ominaisuus: Useimmiten kun autolla on johonkin lähdössä, tulee mieleen onpas minulla hyvännäköinen auto. Toivoakseni tämä johtaa siihen että autoa tulee pidettyä piiiitkääään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.08.10 - klo:11:59
- Näkyvyys ulos. Tämä on negatiivisista seikoista eniten tällä hetkellä nyppivä asia. Onnistuin jo ajamaan melkein kolarin eräässä kiertoliittymässä, A pilarin taakse näkymättömiin mahtui kokonainen henkilöauto! Koska huonon näkyvyyden tiedostaa, taajama-ajo on tavallista rasittavampaa kun pitää kurkkia ylimääräistä varmuuden vuoksi. Sisäpeilikin tulee hyvin matalalle ja haittaa näkyvyyttä oikealle.
Mulla on myös ollut joskus vaikeuksia liikenneympyröissä, erityisesti sisäkaistalla meinaa ajoradan vasen laita peittyä pahasti A-pilarin taakse. Kerran ei ollut reunakivet kaukana.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.08.10 - klo:11:59+ Vakkarin toiminta. Tässähän on se erillisestä viiksestä käytettävä. Aivan mainio kapistus +1/+10/-1/-10 säätöineen, mittaristossa näkyvä näyttöineen ja tarkasti pitävine nopeuksineen. ACC olisi tietty vielä parempi.
Olen pessimistisempi vakkarin suhteen. Tai siis vakkarin, vaihteiston ja moottorin yhteispeli on liki parasta matka-ajoon mitä olen nähnyt, mutta vakkarin käyttö ei mielestäni ole parhaalla mahdollisella tasolla. Satunnaisella käyttäjällä, kuten minulla, ei tunnu menevän millään selkäytimeen, että mihin suuntaan vempauttamalla tapahtuu mitäkin. Lisäksi jalkani osuu usein vakkarin viikseen autoon noustessani ja vakkari menee päälle vahingossa. No, olen tottunut rattisäätimiin, joten ehkä vielä opin tuon viiksen käytön. Pari kertaa olen jopa nykäissyt valoviiksestä kun kiireessä olisi pitänyt vakkaria operoida, yleensä tietysti juuri ennen ohitustilannetta. Siitä yleensä ohitettava riemastuu  ;D

Mutta kesällä tuli testattua Helsinki - Turku motari (erityisesti mäkisempi osuus) vakkarilla. Ja kuten Arcca sanoit, vakkari pitää kyllä hyvin nopeuden ylä- ja alamäissä. Lisäksi isoimmatkin mäet menee kevyesti DSG:n 7-vaihteella.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 11.08.10 - klo:07:35
Mulla on myös ollut joskus vaikeuksia liikenneympyröissä, erityisesti sisäkaistalla meinaa ajoradan vasen laita peittyä pahasti A-pilarin taakse. Kerran ei ollut reunakivet kaukana.

Juuri näin, omakin accidentti meinasi juuri tapahtua hyvin lähellä vasemalla olleeseen autoon.

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 11.08.10 - klo:07:35
Olen pessimistisempi vakkarin suhteen. Tai siis vakkarin, vaihteiston ja moottorin yhteispeli on liki parasta matka-ajoon mitä olen nähnyt, mutta vakkarin käyttö ei mielestäni ole parhaalla mahdollisella tasolla. Satunnaisella käyttäjällä, kuten minulla, ei tunnu menevän millään selkäytimeen, että mihin suuntaan vempauttamalla tapahtuu mitäkin. Lisäksi jalkani osuu usein vakkarin viikseen autoon noustessani ja vakkari menee päälle vahingossa. No, olen tottunut rattisäätimiin, joten ehkä vielä opin tuon viiksen käytön. Pari kertaa olen jopa nykäissyt valoviiksestä kun kiireessä olisi pitänyt vakkaria operoida, yleensä tietysti juuri ennen ohitustilannetta. Siitä yleensä ohitettava riemastuu  ;D

Jep, tuo valoviiksestä nykäisy tapahtui minullakin alussa useamman kerran, mutta koska käytän vakkaria aina, taajamassa, kehä III:lla, motarilla, jopa muutaman sadan metrin ajamiseksi. Sillä tavalla se meni lopulta selkäytimeen. Nyt säädän ajonopeutta joskus jopa nopeusmittariin katsomatta, vain viiksen liikkeitä laskemalla.
Esim nopeuden nosto 93 -> 112 on kaksi nostoa ylös, kaksi itseen päin :)

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy