Audin ohjausongelma

Aloittaja Henkka82, 30.01.13 - klo:20:30

« edellinen - seuraava »

Henkka82

Jatketaanko täälä keskustelua ohjausongelmasta.
Eli kyseistä ongelmaa ollut ainaki malleissa A3, S4, A4, Q5 jne.

Itselläni tuo hammastus tuntuu klo 12 ratissa, ja välillä tulee ns. Dead feeling eli tuntuu että olisi kitkoilla jäällä ajamassa ei mitään
Tuntoa ratissa.
Jostain syystä kun pakkasta ei juuri ole, en ole kertaakaan huomannu kyseisiä vikoja.
Itsellä A4 2013.

- Otsikon oikeinkirjoitus tarkistettu. - Quality -

Newman

#1
Jatketaan vaan, kunhan muut löytävät tämän ketjun.

Mutta muuta ihmeessä otsikointi muotoon "Uusien Audien ohjausongelmat". Näin se vastaa paremmin itse asiaa ja on kieliopillisesti pätevämpi.


- Otsikon oikeinkirjoitus tarkistettu. - Quality -

SKU

Olisko "Audin sähköisen ohjaustehostuksen ongelmat" vielä kuvaavampi?
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Henkka82

Modet saavat sen muokata. Laittakaa vähän infoo mikä auto ja vuosimalli, tämä ei koske pelkkiä uusia autoja...
Ja jos jotain vaihdettu niin mitä ja mitkä olivat tulokset.

Itselläni ei vaihdettu mitään, useissa huoltopaikoissa kerrotaan, että tehtaalla vika tiedossa ja sitä yritetään selvittää.
Olen ajanut nyt 1400km ja vika on toistunut n. 10kertaa ja aina kun on ollut pakkasta  yli 5C.
Yhteensattuvaa vai ei, tiedä häntä....

mremonen

No, kunhan pääsette yksimielisyyteen otsikosta, niin keskustelu voi jatkua  :P

Enivei, lohdullista lienee, ettei ongelma ole vain suomalaisia koskeva. Näytti noilla jenkkifoorumeillakin olevan asiasta keskustelua. Voisi kuvitella, ettei audilla ole siellä kanttia leikkiä asialla: yksi tästä johtuva onnettomuus ja kuolemantapaus, niin lompakko on auki.

Eli kyllä tämä varmasti on korkealla prioriteetilla Ingolstadt'issa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

jpvain

Omassa A4:ssä myös havainnut tämän vian, ohjauksessa on "pykälä" keskikohdalla joten suoraan ajaminen ja tästä johtuen maantieajo varsinkin liukkaalla on todella hankalaa ja vaarallistakin.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Newman

#6
Lainaus käyttäjältä: jpvain - 30.01.13 - klo:20:55
Omassa A4:ssä myös havainnut tämän vian, ohjauksessa on "pykälä" keskikohdalla joten suoraan ajaminen ja tästä johtuen maantieajo varsinkin liukkaalla on todella hankalaa ja vaarallistakin.
A3:ssa (8V) ei voi kuitenkaan puhua vaarallisesta piirteestä, ehkä pikemminkin kauneusvirheestä. Auto kulkee hienosti suoraan/mutkissa mutta joskus tuo keskialueen nuljahtaminen tuntuu ikävältä. Mutta ei se aiheuta mitään ongelmia eikä ajaminen ole hankalaa.

Ehkäpä tämä "lieveilmiö" ilmenee eri autoissa eri tavalla tai sitten eri kuskit kokevat sen eri tavalla. Muuttujia on liiaksi.

Itse ajelen drive selectin AUTO-tilassa, jolloin ongelmaa ei valtaosaksi edes huomaa, korkeintaan silloin tällöin enkä ole vielä osannut yhdistää sen ilmenemistä esimerkiksi tiettyyn lämpötilaan.

Silloin kun ohjaus on jäykimmillään (dynamic), ongelman huomaa helpommin, mikä onkin odotettavaa koska nukahtamisen havaitsee helpommin painavammasta ohjauksesta.

Kylläpä ottaisi päähän, jos auto olisi A6 tai muu kalliimpi peli. Että ymmärrän kyllä valituksen.

Acanthus

Hyvä avata oma ketju tälle niin tärkeälle aiheelle!
Autona A7 3.0 TDI Quattro ilmajousilla, valmistunut tammikuussa 2012 muistaakseni viikolla 2.
Ongelmana täydellinen tunnottomuus keskialueella ja auton ajelehtiminen välillä vasemmalle ja välillä oikealle, jolloin suoralla tiellä ajelusta ajosta tulee rattijuoppomaista leijailua. Autossani ei siis ole tuota ohjauksen pykältämistä, joka on varmaan vielä ikävämpi vika. Vika ilmenee niin kesällä kuin talvellakin, eikä se riipu lämpötilasta.

Myöntää täytyy, että edellisen autoni (A5 Coupe Quattro) täydellisen hydrauliohjauksen jälkeen olen tavallista herkempi huonolle ohjaustuntumalle. Jotkin ystäväni, jotka ovat autollani ajaneet Volvojensa jälkeen eivät huomaa A7 ohjauksessa mitään erikoista. Olisikohan tässä syy, miksi vika ei ilmene kaikissa uusissa Audeissa.

Ohjauksen hammastanko on vaihdettu syyskuussa 2012 ja samalla todennäköisesti päivitetty myös softa. Tarkkaa tietoa ei minulla jälkimmäisestä valitettavasti ole, tieto kun kulkee huollossa huonosti. Korjausritys ei tuonut parannusta asiaan. Se ainoastaan jäykisti ohjausta Dynamic-moodissa ja herkisti Comfort-moodissa, mikä viittaa kyllä softapäivitykseenkin.

Neppis

^ Onko A7:n pyörien kulmat säädetty mahdollisimman tarkkaan kohdilleen? Ainakin A6 on kulmista kovinkin tarkka ja valmistajan ilmoittamat toleranssit ovat käytännössä turhan suuret.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Minustakin tuo kuulostaa enemmän kulmilta. Minulla oli toinen takakulma ketuillaan uudesta ja silloin meno oli just tommosta. Toinen oire oli se, että ei oikaissut kunnolla suoraksi mutkan jälkeen.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Acanthus

Pyöränkulmia minäkin epäilin ja veni auton heti kesärengaskauden aluksi mitattavaksi paikalliseen Audi-huoltoon. Hakiessani autoani päivän päätteeksi minulle todettiin, että kulmat ovat toleranssien rajoissa. Ok, olin tyytyväinen, mutta totuus paljastui vasta syksyllä, kun sain maahantuojalta luvan mennä mittauttamaan kulmat samaan huoltoon. Silloin selvisi, että kulmia ei olekaan keväällä mitattu. Olin hyvin hämmästynyt. Auto oli vain koeajettu. Nyt tuo kulmien mittaus tehtiin ja samalla uusittiin ohjausvaihde. Mittaustuloksia en saanut ja kommunikointi oli muutenkin epämääräistä. Vieläkään en tiedä päivitettiinnkö ohjauksen ohjelmisto samalla käynnillä. Huoltoneuvoja vaihtuu päivän mittaan, eikä iltavuorossa oleva tiedä, mitä autolle on päivällä tehty. Saamassani huoltotositteessa oli enemmän kysymyksiä kuin vastauksia. ("Tuleeko uusi ohjelmisto osan mukana? Ei tietoa, mutta päivitetään tehtaan kampanja kuitenkin.") Maahantuoja toimii tässä asiassa hyvin, mutta paikalliselle huoltoliikkeelle en voi kovin korkeata arvosanaa antaa. Jos kulmia ei mitata, se pitää selkeästi ilmoittaa asiakkaalle, eikä käyttää kiertoilmaisua; ne ovat toleranssien rajoissa...
Samainen huolto on ilmeisesti ohjeistettu vähättelemään vikaa tyyliin: Se on ominaisuus ja siihen pitää vain tottua! En kyllä totu. Vika joko korjataan tai vaihdan autoon, jossa sähköinen ohjaus toimii. Saksalaisten lehtien mukaan niitäkin on.

Marapetsu

Tähän ohjausonkelmaan tuli tänään ajeltua aivan Auto-tilassa säädöillä,normiajo tavallisesti dynamic/comfort. Ja tuntuma oli "mielestäni" rauhallisempi ja tarkempi ohjaus kuin dynamic.
Marapetsu.

SKU

Tässä yksi keskustelu aiheesta...tiukkaa tekstiä osalta ja tuttua tännekin.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/512595-2013-S5-Steering-problems/page1

Saapa nähdä miten tuolla yhden tekemä kanne aiheesta etenee.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

petri

Laitampa kokemukset tähänkin ketjuun:

-12 Audi A4 Avant 1.8 TFSI Multitronic
Kesärenkaat 17" Pirelli P7
Talvirenkaat 16" Michelin X-Ice kitkat

Minulle vaihdettiin ensimmäisien joukossa tuo ohjausvaihde, ei muutosta. Kun valitin myöhemmin uudestaan asiasta vaihtoivat sen vielä toisen kerran uuteen tyyppiin missä pitäisi olla erinlainen ohjainlaite (uudempi versio).

Ongelmana juurikin tuo pykältäminen tietyssä lämpötilassa, jos tämä ei olisi liisaripulkka olisin jo vaatinut kaupanpurkua. Voin hyvin kuvitella, että henkilö joka käyttää +50kâ,¬ omaa rahaa haluaa sille jotain vastinetta.. Toisena pienempänä asiana keskialueen tunnottomuus.

Itse saan "ominaisuuden" päälle parhaiten kun ajan ensin kylmällä autolla semilämpimäksi, sitten annan seistä 15-30 min ja lähden ajamaan siinä muutaman asteen pakkasessa, melkein joka kerta pykältää ja voimakkaastui! Mutta, kun ajan bussipysäkille ja käytän virrat pois päältä, vika poistuu!?!

Ihmettelen eniten sitä, että tehdas ei näytä ottavan kovin vakavasti asiaa. Kuten foorumeilta näkee, niin kakka on osunut tuulettimeen jo. Audilla pitäisi olla muistissa miten aiemmin töppäsivät jenkeissä muistaakseni jonkun jarruepisodin takia ja eivät suostuneet korvauksiin tai myönnytyksiin. Tästä syystä Audin myynti sakkasi jenkeissä voimakkaasti.

Mutta pointsit kuitenkin Audicenterille asian hoidosta niin hyvin kun ovat pystyneet näillä tiedoilla.


Henkka82

Itsekkin olen huomannut että lämpötilalla on jonkunlainen vaikutus.
Itselläkin vika poistuu kun käynnistää auton uudelleen, tämä kyllä viittaisi softaan mutta
ei vättämättä. Tekisi miele ohjelmoida huitsin *.......uun koko härpäke

Suomen audi myynti on niin nappikauppaa täälä suomessa, voisi tuon painaa villaisella mutta
Amerikassa on hiukka enemmän powerii, joten siellä,ei kannata alkaa v...lee.
Sakkaa myynti hyvin nopeesti.

SKU

Tuossa toisessa toikissa oli puhetta takaisinkutsusta.

Trafilta erilaisia määritelmiä...ensin vaikka ajokunnosta, lähde "Katsastuksen arvosteluperusteet", s.33:

http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

Tarkastuskohde: Ohjauslaitteet

Tarkastusmenetelmä: Tarvittaessa ohjauspyörää edestakaisin pyörittämällä. Koeajolla.

Havaittavat viat ja puutteellisuudet: Ohjausvaihde takertelee

Vikojen arvostelu / toimenpide: Hylätty / Ajokielto

Kukin voi päätellä asian vakavuuden tästä.


Ja takaisinkutsun perusteisiin lainaus Trafin sivuilta:

Ajoneuvomallin valmistajan, valmistajan edustajan tai maahantuojan tulee ilmoittaa Trafille valmistajan julkaisemasta takaisinkutsukampanjasta, jos auton, moottoripyörän ja muiden L-luokkaan kuuluvien ajoneuvojen, sekä perävaunun ajoneuvomallissa tai osassa tällaista mallia olevista ajoneuvoista todetaan virhe tai poikkeama, joka aiheuttaa vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle taikka terveydelle. Lähtökohtaisesti tällainen vika tai puute on sellainen, että se johtaisi määräaikaiskatsastuksessa ajoneuvon hylkäykseen.

Ajoneuvon valmistaja, valmistajan edustaja ja maahantuoja ovat velvollisia huolehtimaan siitä, että virhe tai poikkeama korjataan kaikkien Suomessa käytössä olevien ajoneuvojen osalta. Niiden on myös ilmoitettava Trafille, kun ao. takaisinkutsukampanja on valmis ja kaikki ajoneuvot korjattu.

Mikäli korjausvelvoitteen piiriin kuuluvia ajoneuvoja ei saada valmistajan, valmistajan edustajan ja maahantuojan toimin korjautettua, Trafi lähettää korjaamattomien ajoneuvojen omistajille kehotuksen viedä ajoneuvonsa korjattavaksi.

Mikäli ajoneuvoa ei toimiteta korjattavaksi, Trafi tallentaa ajoneuvon rekisteritietoihin merkinnän keskeneräisestä takaisinkutsukampanjasta. Rekisterimerkintä estää ajoneuvon hyväksymisen seuraavassa määräaikaiskatsastuksessa

Trafi voi myös estää sellaisen ajoneuvon käytön, jota ei kehotuksista huolimatta viedä korjattavaksi, tekemällä ajoneuvolle liikennekäytöstä poistoa koskevan merkinnän rekisteriin, määräämällä ajoneuvon ajokieltoon tai muilla keinoin.

Jos kampanjaan kuuluva ajoneuvo hylätään katsastuksessa kampanjassa korjattavan vian tai puutteen takia, on valmistajan tai valmistajan edustajan annettava ajoneuvon omistajalle todistus, kun vika tai puute on korjattu.


Nyt on siis odoteltava milloin tämä ongelma löytyy täältä:

http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0

Tai no, eihän se löydy ennen kuin ratkaisu on löytynyt. Olisipa hyvä tietää joko tämä on Trafin tiedossa. Ja ei kai tämä ole vakava ennenkuin ensimmäinen vakava turma tulee.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Henkka82

Jos ei trafi tiennyt niin nyt tietää!
Laitoinpa sinne hiukka postia.....
Tuskin ne mitään pystyy tekemaan mutta onhan ainakin ilmoitettu ja seurannassa...
Uskoisin kyllä että Trafi asiasta tietää, kai siellä nyt joku ainaki Audilla ajelee... 😄

Marapetsu

Eilen aamulla pakkasta -15 kävin piene mutkan ajamassa ei ongelmaa,kotipihalle takaisin jossa tiukat käännökset/peruutukset auto parkkiin.Sitten reissuun 60km aluella oli tähän astisista isoin klappi /ohjauksen irtonaisuus .Keskialueella vasemmalle/oikealle reilua tyhjää liikettä ennen kuin sai ohjaus jotakin tuntumaa,joka on kuin ajoa öljytyllä jäällä.Ajoa n.4km auto parkkiin ja eikö puisteleen ulos että onko rattaat irti.Mutta eihän ne irti ole vaan tämä vika se ohjauksessa kummittelee.Siitä liikkeelle ja auto lämpimäksi ja ohjaus normalisoitu.Kyllähän jos ei tähän rupea löytymään ratkaisua ja temput ohjauksessa ajanmyötä lisääntyy taitaa nousta iso halo.
Marapetsu.

trombone

Ilmoittaudutaan ohjauksesta valittajien joukkoon uunituoreella vuoden 2013 A5:lla.  :(

Autoa täytyy ohjata kokoajan aktiivisesti. Jopa suoralla (ja tasaisella) tulee ohjattua kokoajan häiritsevässä määrin pikkuliikkeillä. Tuntuu kuin ohjauksessa ei olisi ollenkaan keskialuetta, joka menisi suoraan. Luin jenkkikirjoituksia tuon linkin takaa ja aloin epäilemään, joskos tässäkin tapauksessa kyseessä olisi 2013 mallissa käyttöönotetusta sähköisestä ohjaustehostimesta? Jenkeissä on ainakin yksi auto tullut kuntoon "Electro-mechanical steering box" vaihdolla.  ::)

Heti ekalla maantiepätkällä tämä ominaisuus tai vika alkoi häiritsemään mutta pitänee vielä ajella lisää kilometrejä, joskos esiintyy joka kerralla ja eri lämpötiloissa.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Neppis

Välillä tuntuu, että tuo ohjaus oikuttelee jollain tavalla suurimman osa ajasta, mutta onneksi se sentään ajoittain toimii ihan hyvinkin.  :( >:(

Pitäisiköhän tästä ongelmasta antaa Trafin lisäksi vinkki medialle (hesari, tuulilasi, Iltalehti tms.).  >:(
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Henkka82 - 02.02.13 - klo:07:44
Jos ei trafi tiennyt niin nyt tietää!
Laitoinpa sinne hiukka postia.....

Jos tuolla sait aikaan takaisinkutsukampanjan niin vietävähän se auto sitten on. Itse aion kyllä seistä kulkimen vieressä ja pitää huolta, että mitään valohoitoa kummempaa autoon ei tehdä. Ohjaus omassa autovanhuksessa likipitäen täydellinen. Kaikissa lämpötiloissa...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

jusba31

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 11.02.13 - klo:22:03
Jos tuolla sait aikaan takaisinkutsukampanjan niin vietävähän se auto sitten on. Itse aion kyllä seistä kulkimen vieressä ja pitää huolta, että mitään valohoitoa kummempaa autoon ei tehdä. Ohjaus omassa autovanhuksessa likipitäen täydellinen. Kaikissa lämpötiloissa...

Tämä ongelmahan ei tuota sinun autovanhusta koskekkaan, koska siinä on erilailla toteutettu ohjaus kun näissä uusisa "ongelma autoissa".

Olettaen etä tarkoitat tuota -10 alustaista autoasi.

Nilkki

Minkälaista suhtautumista Audin/myyjäliikkeen puolelta on ollut? Myöntävätkö ongelman suosiolla vai yrittävätkö kieltää/vähätellä ongelman olemassaoloa?

Huhti-toukokuussa tulossa A3 ja lähinnä sillä kyselen että jos sattuu jotain ongelmia olemaan asian suhteen niin tietää minkälaista asennetta odotettavissa. Toki toivon että oman auton tuotantoon mennessä kyseiset ongelmat on saatu korjattua.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Schimanski

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 11.02.13 - klo:22:44
Minkälaista suhtautumista Audin/myyjäliikkeen puolelta on ollut? Myöntävätkö ongelman suosiolla vai yrittävätkö kieltää/vähätellä ongelman olemassaoloa?

Myöntävät. Vein pykältävän vm. -12 1.8 TFSI A4 Avanttini myyjäliikkeen huoltoon, missä todettiin, että näitä ongelmia on esiintynyt jonkin verran ja että vikaa on yritetty korjata hammastankoja vaihtamalla. Eivät kuitenkaan suoralta kädeltä olleet tankoa vaihtamassa, koska maahantuoja on alkanut viimeaikoina suhtautumaan vaihtoon nihkeästi. Syynä on ilmeisesti se, että tanko on kallis eikä vika sillä välttämättä korjaannu.

Ensimmäisenä toimenpiteenä autooni tehtiin ohjelmiston kampanjapäivitys "17e4". Päivitys ei korjannut ongelmaa, mutta jäykisti mielestäni ohjausta jonkin verran. Ikäänkuin olisi muutettu ohjausvoiman hystereesiparametria, joka määrää paljonko rattia pitää vääntää, että tehostus puuttuu peliin.

Myyjäliikkeen huoltopäällikkö sai sitten maahantuojalta luvan hammastangon vaihtoon. Tangon vaihdon jälkeen tilanne osittain parani. Aluksi tuntui, että pykältäminen olisi poissa, mutta sitten alkoi vaikuttaa, että pykältäminen tuleekin nyt esiin eri ajonopeudella kuin aikaisemmin. Aikaisemmin tuota esiintyi lähinnä taajamanopeuksilla, nyt maantienopeuksilla, tosin lievempänä.

Minusta tämä on enemmän softa- kuin mekaniikkaongelma, koska sopivissa olosuhteissa (kuiva asfaltti) ohjaus toimii ilman ongelmia. Ohjauksen softassa on todennäköisesti iso kasa toimintaan vaikuttavia kalibrointiparametreja, jotka on labrassa/testiradalla hierottu kohdalleen jollekin referenssiyksilölle. Kun mekaniikassa on väistämättä toleransseja ja yksilöeroja, eivät samat parametrit toimikaan yhtä hyvin joka autossa.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Schimanski - 12.02.13 - klo:17:58
Ohjauksen softassa on todennäköisesti iso kasa toimintaan vaikuttavia kalibrointiparametreja, jotka on labrassa/testiradalla hierottu kohdalleen jollekin referenssiyksilölle. Kun mekaniikassa on väistämättä toleransseja ja yksilöeroja, eivät samat parametrit toimikaan yhtä hyvin joka autossa.

Ei ongelman syy ihan noin yksinkertainen voi olla. Sitä paitsi muilla merkeillä on tämä ongelma onnistuttu välttämään.
Volvo XC60 T8 Inscription

MoFFe

Tai sitten audilta tulee niin väljää tavaraa  ;D vähän niinkuin noi tfsi koneet.  ::) jossa öljyä kuluu yhtä paljon kun bensaa...

mremonen

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 12.02.13 - klo:18:32
Tai sitten audilta tulee niin väljää tavaraa  ;D vähän niinkuin noi tfsi koneet.  ::) jossa öljyä kuluu yhtä paljon kun bensaa...
Ã,,lä ny hauku. Ei mun ibiza vie enää kun sen 0.6 - 0.7 litraa longlifea tonnilla. Ennen männänrenkaiden vaihtoa meni litra.

En kyllä tiedä, miksi siihen huollossa 15 tkm kohdalla vaihdettiin öljyt, kun koneen läpi oli siihen mennessä mennyt 15 litraa... suodattimen vaihto olisi riittänyt.

No, tää oli OT:ta.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: nemos - 12.02.13 - klo:18:09
Sitä paitsi muilla merkeillä on tämä ongelma onnistuttu välttämään.

Itse asiassa ei muuten ole.

Schimanski

Lainaus käyttäjältä: nemos - 12.02.13 - klo:18:09
Ei ongelman syy ihan noin yksinkertainen voi olla. Sitä paitsi muilla merkeillä on tämä ongelma onnistuttu välttämään.

Jos ongelma olisi yksinkertainen, niin sehän olisi jo korjattu. Selvästikin muuttuvat toimintaolosuhteet ovat Audin softalle haasteellisia. Sinänsä outoa, eikös konsernin muillakin merkeillä ole sähkömekaaninen ohjaustehostus käytössä ja niissä ongelmat on vältetty?

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Schimanski - 12.02.13 - klo:19:41
Jos ongelma olisi yksinkertainen, niin sehän olisi jo korjattu. Selvästikin muuttuvat toimintaolosuhteet ovat Audin softalle haasteellisia. Sinänsä outoa, eikös konsernin muillakin merkeillä ole sähkömekaaninen ohjaustehostus käytössä ja niissä ongelmat on vältetty?
Olin juuri kysymässä, että miksikäs ainakin Volkkarilla ja Skodalla, kait Seatillakin tuntuu ohjaus pelaavan jo kohta kolmatta sukupolvea? Ja onhan A3:ssa sitä kait käytetty yhtä kauan, kuin golffeissakin? Ei pitäisi olla audille uusi juttu. Ellei sitten pitkittäismoottori tuo jotain jännää lisämaustetta asiaan  ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy