Huolto Virossa?

Aloittaja Sikarisakari, 25.09.11 - klo:12:40

« edellinen - seuraava »

Aanold

"Hieman" näsäviisautta huomattavissa Skrikon osalta. Ellet Skriko tiennyt, jos annat ymmärtää jotain mikä ei normaalimattimeikäläiseltä tunnu oikealta, niin kannattaa suoraan kertoa lisää eikä odottaa että muut alkavat kysellä. Säästyypä vaivaa?

Tuli mieleen, koska samanlainen vastaus sinulta tuossa autonvaihtopohdiskelua-threadissa jossa yhtäkkiä pamautit 25% alennusta 208:sta sen enempää kertomatta mistä sellaista on mahdollista saada, vaikka helposti olisit voinut sen vastaukseesi lisätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 10.12.12 - klo:07:06
Voisiko moderaattorit luoda foorumisoftaan käyttäjälle sellaisen tittelivaihtoehdon, kuin "virallinen vänkääjä", joka eräällä käyttämälläni foorumilla on käytössä. Nimimerkki "skriko" olisi itseoikeutettu saamaan kyseisen arvonimen ensimmäisenä ;D
[/quote

Minun mielestäni titteli virallinen vänkääjä tulisi antaa Karvikselle. Karviksella on aina kummallinen tapa kyseenalaista melkein kaikkea mitä kirjoitan. Minä pysyn aina mielipiteessäni en ole takinkääntäjä ja vänkään asiasta missä olen oikeassa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 10.12.12 - klo:08:52
"Hieman" näsäviisautta huomattavissa Skrikon osalta. Ellet Skriko tiennyt, jos annat ymmärtää jotain mikä ei normaalimattimeikäläiseltä tunnu oikealta, niin kannattaa suoraan kertoa lisää eikä odottaa että muut alkavat kysellä. Säästyypä vaivaa?

Tuli mieleen, koska samanlainen vastaus sinulta tuossa autonvaihtopohdiskelua-threadissa jossa yhtäkkiä pamautit 25% alennusta 208:sta sen enempää kertomatta mistä sellaista on mahdollista saada, vaikka helposti olisit voinut sen vastaukseesi lisätä.

Jos kirjoitan tällä palstalla että luvattiin jostain autosta 25% alennusta en katso velvollisuudekseni kirjoittaa mistä ja kuka tarjouksen antoi. Jokainen saa itse ostella autonsa ja hankkia tarjouksensa. Ai niin, tekisi mieleni ostaa uusi Scirocco, kertoisitko Aanold mistä saisin sen 25% alennuksella, niin säästyisin muutaman päivän työltä, soittelusta ja vaivannäöstä. Ei kaikki tässä maailmassa tule kuin manulle illallinen, vaivaa on nähtävä. Olikohan tuokin näsäviisautta.

Vaginisti

Eikös skrikolla ollut aina omat ilmaiset öljyt mukana? selittänee hintaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 10.12.12 - klo:16:23
Eikös skrikolla ollut aina omat ilmaiset öljyt mukana? selittänee hintaa.

Juuri noin, kuka perskules nyt öljyistä  mitään maksaisi. Tuolla yleistä Sciroccosta palstalla kauppasin kerran Mobil 1 ESP Formula LL öljyjä puoli-ilmaiseksi, eipä ollut ostajia. Näkyy tuo litku maksavan 50â,¬/4 l löytötavaratalossa, mitähän Laakkoset ja muut ryövärit veloittaa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.12.12 - klo:16:38
Juuri noin, kuka perskules nyt öljyistä  mitään maksaisi. Tuolla yleistä Sciroccosta palstalla kauppasin kerran Mobil 1 ESP Formula LL öljyjä puoli-ilmaiseksi, eipä ollut ostajia. Näkyy tuo litku maksavan 50â,¬/4 l löytötavaratalossa, mitähän Laakkoset ja muut ryövärit veloittaa.
Mersuhuollossa Castrol EDGE Professional C3 0W-30 öljy 20,52â,¬ / litra (8,5 litraa meni). Tuossa parin kympin kantturoissa / litra ollut muissakin huolloissa öljyt. Dieseltankillisen hinta säästyisi omilla öljyillä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 10.12.12 - klo:16:23
Eikös skrikolla ollut aina omat ilmaiset öljyt mukana? selittänee hintaa.

Ei selitä, skriko vertasi Audin jakoremmin+huollon hintaa johonkin kymmenvuotiaan pösön ruoskan vastaaviin toimenpiteisiin. Ei niistä voi puhua edes samana päivänä, saati verrata keskenään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.12.12 - klo:16:52
Ei selitä, skriko vertasi Audin jakoremmin+huollon hintaa johonkin kymmenvuotiaan pösön ruoskan vastaaviin toimenpiteisiin. Ei niistä voi puhua edes samana päivänä, saati verrata keskenään.

Ensinnäkään en verrannut audin huollon hintaa mihinkään vaan kirjoitin " meillä sama homma 404â,¬ kannattaisiko lähteä viroon". Suomen kielellä sama homma tarkoittaa samat tehdyt työt. Ei samat tehdyt työt ja samanlaiseen autoon. Huollattamani auto ei ollut kymmenen vuotta vanha pösön ruoska vaan hienossa kunnossa oleva kuusi vuotta vanha 67 000 ajettu puolisollani uudesta asti ollut auto.
Karviksella ei ole mielestäni mitään aihetta mollata toisten autoja niin kauan kuin itse ajaa kymmenen vuotta vanhalla itäraiskalla.

kt

Kuulin, että Virossa joku huoltamo maksaisi asiakkaalle euron per litra öljystä, jos asiakas ottaa heiltä autonsa huollon. Voikohan pitää paikaansa? Ajat taitaa olla muuttumassa ja asiakkaasta on tulossa kunkku!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Aanold

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.12.12 - klo:16:12
Jos kirjoitan tällä palstalla että luvattiin jostain autosta 25% alennusta en katso velvollisuudekseni kirjoittaa mistä ja kuka tarjouksen antoi. Jokainen saa itse ostella autonsa ja hankkia tarjouksensa. Ai niin, tekisi mieleni ostaa uusi Scirocco, kertoisitko Aanold mistä saisin sen 25% alennuksella, niin säästyisin muutaman päivän työltä, soittelusta ja vaivannäöstä. Ei kaikki tässä maailmassa tule kuin manulle illallinen, vaivaa on nähtävä. Olikohan tuokin näsäviisautta.

Tiedät että seuraavaksi aletaan kysyä sitä, joten miksi et suoraan sitten kirjoita sitä? Vai oliko kirjoituksesi vain "lälläslää, löysin hyvän tarjouksen mutten kerro kellekään" -tasoa?

Tässä threadissa jätit tärkeää tietoa kertomatta kun kommentoit saaneesi samaa palvelua Suomessa samaan hintaan kuin Virossa. Ja YLLÃ,,TTÃ,,EN siitä alkoi hulabaloo. Sitähän ei kukaan osannut aavistaa.

jalkkis

En tiedä mikä skrikoon on menny, jos hän on pulittanut 404e hihnanvaihdosta ja huollosta. Ei siinä mitään mutta jos tällanen ei autoalan ihminen sai saman operaation öpaut samaan hintaan ja sisältäen öljyt, niin tossa on jotain mätää. Tämä siis Suomessa lokakuussa 2011, alkuperäisiä osia käyttäen ja hiano leima vihkoon.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.12.12 - klo:17:15
Ensinnäkään en verrannut audin huollon hintaa mihinkään vaan kirjoitin " meillä sama homma 404â,¬ kannattaisiko lähteä viroon". Suomen kielellä sama homma tarkoittaa samat tehdyt työt. Ei samat tehdyt työt ja samanlaiseen autoon. Huollattamani auto ei ollut kymmenen vuotta vanha pösön ruoska vaan hienossa kunnossa oleva kuusi vuotta vanha 67 000 ajettu puolisollani uudesta asti ollut auto.
Karviksella ei ole mielestäni mitään aihetta mollata toisten autoja niin kauan kuin itse ajaa kymmenen vuotta vanhalla itäraiskalla.

Kylläpä se nyt ottaa luonnon päälle kun tajuaa olevansa väärässä :-*

Lainaus käyttäjältä: monster - 08.12.12 - klo:14:09
Itsellä seuraava kokemus lokakuulta Tallinnasta...

Audi A4 (BRB) 1.9TDI huolto www.forss.ee sisältäen:

-jakopää kaikkine osineen (kiristimet, rullat jne)
-vesipumppu
-Mobil öljyt ja öljynsuodatin
-diesel pa-suodatin
-työt ylläoleviin
Yht: 380eur

-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.12.12 - klo:21:34
Meillä oli sama homma 404â,¬ autokeskuksessa, merkkiliikkeessä. Olisiko kannattanut lähteä Tallinnaan.

Ei tuossa ole mitään epäselvää ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Rauska

Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. Paitsi joku... Mutta skrikolla on taito saada keskustelua aikaan. Sehän kai palstan tarkoitus  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

skriko

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 10.12.12 - klo:21:33
En tiedä mikä skrikoon on menny, jos hän on pulittanut 404e hihnanvaihdosta ja huollosta. Ei siinä mitään mutta jos tällanen ei autoalan ihminen sai saman operaation öpaut samaan hintaan ja sisältäen öljyt, niin tossa on jotain mätää. Tämä siis Suomessa lokakuussa 2011, alkuperäisiä osia käyttäen ja hiano leima vihkoon.

Mutta katos jalkkis, kun vaikka sinä kirjoittaisit, että sait sen huollon 200 eurolla niin kaikki sen uskoo. Mutta jos minä maksan samasta huollosta kuin sinä 404â,¬ niin sehän ei voi pitää ollenkaan paikkaansa. Jos sinä ostat uuden auton -25% se on ihan normaalia. Jos taas minä ostaisin huomenna uuden Golfin -15% se ei olisi mitenkään mahdollista. Onkohan nämä palstan insinöörit tehneet koko elämänsä huonoja autokauppoja kun kyseenalaistavat entisen autokauppiaan kirjoitukset.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 10.12.12 - klo:21:41
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. Paitsi joku... Mutta skrikolla on taito saada keskustelua aikaan. Sehän kai palstan tarkoitus  ;D

Kiitos kehumasta, ei niitä autokauppojaan millään olisi tuppisuuna saanut tehtyä. ;)

vasara

Tuossa aiemmin esimerkkinä ollut huollon hinta..
- jakopää remppa + vesipumppu
- öljynvaihto + diesel pa-suodatin
- H&R madallusjousien asennus ja nelipyöräsuuntaus

Laakkosella hinta oli siis 1600eur

Jokainen voi nopeasti googlaamalla todeta, että tuo Laakkosen
hinta on 2- kertainen siihen, mitä tuo homma Suomessa normaalisti
maksaa.

Virossa ko. huolto maksoi 460â,¬, johon tulee päälle mainitut matkakustannukset 90â,¬
=> 550â,¬  (..Onko laskettu pelkät laivaliput, vai kaikki matkakustannukset?)
Lisänä auton huoltokeikan moninkertainen vaiva.
Matkakustannukset huomioituna lopullinen hintaero luokkaa 250â,¬, jossa matkan vaivoja ja kulunutta vapaa-aikaa ei ole hinnoiteltu lainkaan.

Tämä yhdellä laskutavalla esitettynä. Minusta n. 250â,¬ ei ole riittävä korvaus siitä, että
raahautuisin vapaa-ajallani Viroon. Muualla kuin Helsingissä asuville hintaero supistuisi vielä lisää. Joku voi huomioida, että tuomalla Virosta 60 laatikkoa sidukkaa ja lonkeroa pääsee ikäänkuin voiton puolelle.. se on toinen laskutapa ja ihan yhtä oikea jos trokausta harrastaa tai itelle soppa maistuu :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 11.12.12 - klo:00:25
Tuossa aiemmin esimerkkinä ollut huollon hinta..
- jakopää remppa + vesipumppu
- öljynvaihto + diesel pa-suodatin
- H&R madallusjousien asennus ja nelipyöräsuuntaus

Laakkosella hinta oli siis 1600eur

Jokainen voi nopeasti googlaamalla todeta, että tuo Laakkosen
hinta on 2- kertainen siihen, mitä tuo homma Suomessa normaalisti
maksaa.

Virossa ko. huolto maksoi 460â,¬, johon tulee päälle mainitut matkakustannukset 90â,¬
=> 550â,¬  (..Onko laskettu pelkät laivaliput, vai kaikki matkakustannukset?)
Lisänä auton huoltokeikan moninkertainen vaiva.
Matkakustannukset huomioituna lopullinen hintaero luokkaa 250â,¬, jossa matkan vaivoja ja kulunutta vapaa-aikaa ei ole hinnoiteltu lainkaan.

Tämä yhdellä laskutavalla esitettynä. Minusta n. 250â,¬ ei ole riittävä korvaus siitä, että
raahautuisin vapaa-ajallani Viroon. Muualla kuin Helsingissä asuville hintaero supistuisi vielä lisää. Joku voi huomioida, että tuomalla Virosta 60 laatikkoa sidukkaa ja lonkeroa pääsee ikäänkuin voiton puolelle.. se on toinen laskutapa ja ihan yhtä oikea jos trokausta harrastaa tai itelle soppa maistuu :)


Samaa mieltä.  Jos viron kävijä sanoo, että tuomalla jotain kuraa pääsee voiton puolelle, niin käymällä Laakkosella tulee nähtyä kaveri, joka ostaa sulta auton tai jotain muuta ja teet hyvän tilin. Kaikkiahan laskutapoja on, että saa oikeutuksen jollekkin asialle.

pokkus

Kalliitahan nuo skrikonkin huollot ovat olleet kun itse olen maksanut keskimäärin huollosta Fordin merkkiliikkeessä noin 20 euroa / kerta :D Eikä ole tarvinnut edes lähteä rajan yli Meksikoon hakemaan halvempaa hintaa ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.12.12 - klo:02:20
Kalliitahan nuo skrikonkin huollot ovat olleet kun itse olen maksanut keskimäärin huollosta Fordin merkkiliikkeessä noin 20 euroa / kerta :D Eikä ole tarvinnut edes lähteä rajan yli Meksikoon hakemaan halvempaa hintaa ;)
Joo jatketaan tätä offtopicia vielä hiukan.....
Heh, joo vähän kateellisena kuuntelin tässä yks päivä töissä lounaalla, kun juuri tässä yksi kollega kotiutui muutaman Miamin vuoden jälkeen takaisin Suomen kamaralle ja toi mukanaan niinikään GT-Mustangin, rättikattosellaisen, tarkempia speksejä en tiedä autosta.
Kaveri myös kertoi että merkkihuollot noihin Fordeihin ei siellä maksa käytännössä mitään, juurikin joitain kymmeniä dollareita. Auto kuulemma aina haettiin huoltoon työpaikalta ja palautettiin työpaikalle.
Häneen vaimollaan taas oli joku euroauto joissa huoltoihin sai laittaa aina nollan perään Mustangin huoltohintoihin verrattuna.
Yksi esimerkki tuosta kun Mussesta, kun siitä oli hajonnut kuskin oven ikkunamekanismi eikä ikkuna pysynyt ylhäällä. Auto haettiin pajalle, korjattiin ja palautettiin takaisin työpaikalle. Ovi oli purettu ja mekanismi vaihdettu ja koko homma kustansi kokonaista 24 dollaria, eli ei sillä osatkaan maksane juuri mitään.
Kaveri oli sitten myös hiukan huolissaan miten huollot täällä sujuu kun mitään virallista huoltoa ei ole, koska Mustangia ei Suomeen tuoda. No hän liittyi heti Suomen Mustang-clubiin tms. ja sieltä löytyi kaveri joka noita osasi huoltaa. Tuo Mustang clubin kaveri kertoi että tuo sieltä varaosia samantien mukanasi. Kaveri sitten osti ison kasan kaikenlaisia varaosia ja sai niihin kulumaan kokonaista sata dollaria  :)
Mainitsikohan kaveri jopa niin että Fordin orkkisosia saa suunnilleen joka Walmartista eikä ne siis maksa mitään.


jalkkis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.12.12 - klo:23:25
Mutta katos jalkkis, kun vaikka sinä kirjoittaisit, että sait sen huollon 200 eurolla niin kaikki sen uskoo. Mutta jos minä maksan samasta huollosta kuin sinä 404â,¬ niin sehän ei voi pitää ollenkaan paikkaansa. Jos sinä ostat uuden auton -25% se on ihan normaalia. Jos taas minä ostaisin huomenna uuden Golfin -15% se ei olisi mitenkään mahdollista. Onkohan nämä palstan insinöörit tehneet koko elämänsä huonoja autokauppoja kun kyseenalaistavat entisen autokauppiaan kirjoitukset.

No mulla tuli lunta tupaan, kun kaivoin kuitin esiin. Huolto maksoikin 448e. Prkl, voitit tällä kertaa.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.12.12 - klo:18:04
No mulla tuli lunta tupaan, kun kaivoin kuitin esiin. Huolto maksoikin 448e. Prkl, voitit tällä kertaa.

Eihän nämä ole vertailukelpoisia kun toisella on öljy ilmaista ja toisella ei. Se vain jää usein kertomatta...  ;)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.12.12 - klo:16:21
Joo jatketaan tätä offtopicia vielä hiukan.....

Jatketaan vielä sen verran OT:lla, että tämän olen tosiaan itsekin moneen kertaan todennut, että jos täällä haluaa ostaa auton halvalla ja pitää käyttökustannukset minimissään, niin ei paljoa kannata euroautoja ostella. Ostohinnat ovat usein selkeästi kalliimmat ja etenkin huollot saattavat olla helposti moninkertaiset euroautossa verrattuna jenkkiin. Se on tietenkin aina kysymysmerkki kuinka monta kertaa niitä autoja joutuu käyttämään huollossa omalla rahalla takuun loppumisen jälkeen, jos autoa aikoo pitää pidempään. Itse en edes tajua miten tuo $25 dollarin huolto voi olla kannattavaa, koska siinä kuitenkin moottori imaisee 8 litraa öljyä, vaihdetaan suotimet ja täytetään kaikki nestepinnat jne. Työtäkin tuohon hommaan menee jokunen aika (työhön vastaanottajan liksa + mekaanikon tekemä työ + muut "apupojat" ja palvelut). Pitää varmaan itsekin alkaa hamstraamaan noita varaosia omaan pirssiin :) Tai no kohtahan on koko auton osat jo kertaalleen vaihdettu, kun tarpeeksi tuota modailua harrastaa :D

skriko

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.12.12 - klo:18:04
No mulla tuli lunta tupaan, kun kaivoin kuitin esiin. Huolto maksoikin 448e. Prkl, voitit tällä kertaa.

Sinä voitit. Ei olisi saanut Mobil 1 ESP Formula Long Life öljyä merkkiliikkeestä 44â,¬ kannu. Täällä palstalla kun on sellainen tapa että vaikka saa öljyt ilman niin huoltohinnassa pitää lisätä huollon hintaan 100â,¬.

joukose

Eipä kuulostanut luotettavalta forssin tarjous, kun tuputtivat 120.000 km:n huoltoon väkisin jakohihnan vaihtoa.
Täällä meiläpäin jopa merkkiliike sanoo vaihdosta, että tarkastetaan joka huollossa ja jos tarvetta on niin sit vaihdetaan ja normaali vihtoväli 180.000 km:ä ilman ikärajaa.

Eli kyllä sitä Virossakin yritetään Suomi-poikaa rahastaa. Ei vaan oikein kuulosta luotettavalta tämä:

Tere,

Käesolevaga saadame Teile soovitud hinnapakkumise. Antud läbisõidu juures  tuleks vahetada ka hammasrihm.

Lugupidamisega,
Alari Kirk

OÜ Forss
Mooni 30 Tallinn
10615
tel 6651008

tööde broneerimine
6651001, 56690951 või tood@forss.ee

Syy siihen miksi huollatan toistaiseksi merkkiliikkeessä Suomessa on juurikin tämä luottamus, että tehdään se mitä pitää ja pyydettäessä lisää. Eikä toisinpäin. Harmitta kun ois ollu kiva kokeilla esstipojan pajaa, mutta kun ei luottoa ole.  ???
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

monster

Siis mikä oli Forssin tarjouksessa ongelma jakopään suhteen? He suosittavat että vaihdat jakopäähihnan. Voit toki vastata että et halua vaihtaa hihnaa ja pyydät heitä tsekkaamaan hihnan kunnon ja tarvittaessa vaihtamaan. Kait osaat keskustella huollon kanssa ihan niinkuin suomessakin? Eihän tuossa yritetä kusettaa - suositellaan vaan vaihtoa.

Noista viron huolloista jos kyselee tarjouksia niin kannattaa pyytää pyöristämään tarjouksia vielä jonkun verran alaspäin.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

DJDH

Itse ainakin vaihtaisin sen jakopään hihnan ennakkoon. Se on nimittäin hieman halvempi tehdä niinpäin  :D
Vaikka marmori sanoo, että jakopään vaihtoväli olisi 180tkm, niin en kyllä itse uskaltaisi sillä niin pitkään ajaa. Vaikka se tarkistettaisiinkin 30tkm välein.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

poloboy

Lainaus käyttäjältä: DJDH - 13.12.12 - klo:10:53
Itse ainakin vaihtaisin sen jakopään hihnan ennakkoon. Se on nimittäin hieman halvempi tehdä niinpäin  :D
Vaikka marmori sanoo, että jakopään vaihtoväli olisi 180tkm, niin en kyllä itse uskaltaisi sillä niin pitkään ajaa. Vaikka se tarkistettaisiinkin 30tkm välein.

Kaverini on varmasti samaa mieltä, hänellä on nimittäin tuore kokemus siitä, että merkkihuolto sanoo, että hihna tarkistetaan seuraavan huollon yhteydessä, tätä kysyttäessä mittarissa oli reilut 150 tkm. Pian tämän jälkeen käykin ilmi, että hihna kestää n. 160 tkm luvatun 180 tkm sijasta :-[. Työkaverillani on -98 Alfa Romeo 156 2.0 TS, jonka hihnan vaihtoväli hänen mukaansa on 120 tkm. Ovat varoitelleet häntä, että hihna pitää varmuuden vuoksi vaihtaa 60 tkm välein, kaveri kertoi hiljattain ajaneensa nyt 10 vuotta samalla hihnalla, 'muttei paljoakaan yli 60 tkm:ää' ::)
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: joukose - 12.12.12 - klo:20:35
Syy siihen miksi huollatan toistaiseksi merkkiliikkeessä Suomessa on juurikin tämä luottamus, että tehdään se mitä pitää ja pyydettäessä lisää. Eikä toisinpäin. Harmitta kun ois ollu kiva kokeilla esstipojan pajaa, mutta kun ei luottoa ole.  ???

Miksi et sitten kysy virolaisesta merkkiliikkeestä? Niissä ainakin huolto tehdään huolto-ohjelman mukaan. Pakkoko se on ulkomaista nyrkkipajaa ja suomalaista merkkiliikettä verrata?

Saksa-Autossa eli tallinnalaisessa VAG-liikkeessä työtunti maksaa yli puolet vähemmän kuin helsinkiläisessä..

kt

Enpä tiedä tarkkaan miten jakopäänketjun "kunnossaolo" tarkastetaan?
Mutta kyllä se tietyillä kilometreillä jo ennakkoon kannattaa vaihtaa.

Harmitti kerran jälkeenpäin, kun autoon tehtiin pyörien suuntauksen nelipyörätarkastus.
Kun sain auton takaisin, niin ei oltu tehty varsinaista suuntausta, kun olivat "rajoissa".

Sittenkun itse katseli tarkastuspöytäkirjaa, niin pyörät harittivat mikä minnekin.
Mutta tosiaan olivat juuri ja juuri "sisällä".
Jos olisin nähnyt heti tarkastustuloksen, niin olisin toki sanonut, että yrittäkäähän
nyt edes pahimpaa pöyrää säätää paremmin keskialueelle.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

joukose

Eiköhän se ole promillen luokkaa jos reippasti allekkin joilta hihna on katkennut ennen aikojaan. Kaiken maailman nyrkkipajojen rahastusta koko ennen aikainen vaihtaminen. Itse auton uutena ostaneena ja pitkää matkaa ajaneena tiedän että hihna ainakin kestää 220 t Km mun ajosuoritteella. Eri asia olis jos olisin sillä vaan kaupungiissa ajellu ja aina kylmänä koneen lyöny käymää. Mun auton kone ei sitä päivää ole vielä nähnyt jollon olis kylmänä käynnistelty, ei edes pikku pakkasilla. ;D

Nyt kun huollatan merkkiliikkeessä ja nimenomaan samassa pajassa aina tulee merkkiliike maahan tuojan avustuksella vastaan, jos hihna sattus paukahtamaan ja pistettäs sanotaan nyt tehdas uusi kone keulalle ja mahd. vaihdeloota. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy