Saab

Aloittaja skula, 18.12.09 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

MacVolsu

Hieno homma jo senkin takia että työpaikkoja säilyy täällä Euroopassa, ei kaikkea työtä, tietoa ja ideoita ole pakko rahdata kaukoitään. Toivottavasti Saab nousee pyörilleen, leveille sellaisille.

Golffari

VW....?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: JMTK - 27.01.10 - klo:03:38
Loppujen lopuksi, JESSSSSS!!!!!!  :D
Meillä on ollu monta saabia ennen vanhaan ja en kadu niitä!
Parhain talviauto mitä on ollut, niin sitä täällä kainuun perukoilla aurattiin tiet ennen aura-autoa kun painettiin vain kaasupoljilta pohjaan ja annettiin mennä :)
Jos nyt pitäs tehdä sama asia touranilla niin jäisi tekemättä, oli sitä lunta meinaan niin paljon....

On voinut saab olla joskus muita parempi talviauto, mutta uskoisin että tänä päivänä se on enää muisto vain. Jos kaikki merkit autosta riisutaan pois, ei kukaan enää erota onko kyseessä saab tahi joku muu, mitä talviautoiluun tulee. Paitsi tietysti se kojelauta antaa sen imerkin ilmi... 8)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.10 - klo:20:05
Upea homma olisi, jos Saab säilyy.

Vaikka Saab -fani olenkin, en silti rohkenisi ostaa uutta 9-5 -autoa made by Spyker.

Tuossahan se ongelma kiteytyykin. Kaikki ovat hellyttävän yksimielisiä Saabin pelastamisesta, mutta kun omakohtaisia päätöksiä autonhankinnasta tehdään, niin ... EI KIITOS.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 27.01.10 - klo:09:31
On voinut saab olla joskus muita parempi talviauto, mutta uskoisin että tänä päivänä se on enää muisto vain.

Eihän tästä kuitenkaan montaa vuotta ole kun Cadillac BLS valittiin vuoden talviautoksi. Ja kun siitä riisuu kuoret pois niin mitä paljastuukaan alta... Saab 9-3.

skula

Jos viime vuonna myytiin 100000 saapia, niin montako tänä vuonna? 1000?

Nyt olis yksi erittäin houkutteleva ja halpa saappi tarjolla tutun autoliikkeessä..

9-3 2.0T XWD Automagix Farkku.. Hintaa en muista, mutta se on nyt esittelyautona ja uudesta raapastu 15t pois hinnasta..

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.01.10 - klo:14:15
Jos viime vuonna myytiin 100000 saapia, niin montako tänä vuonna? 1000?

Nyt olis yksi erittäin houkutteleva ja halpa saappi tarjolla tutun autoliikkeessä..

9-3 2.0T XWD Automagix Farkku.. Hintaa en muista, mutta se on nyt esittelyautona ja uudesta raapastu 15t pois hinnasta..

Eikös se ruksi kaikki kohdat siltä sinun autotoivelistalta?  :) Kaiken lisäksi halpaa kuin makkara.

skula

^

Totta. Mutta saapia en uskalla ostaa, sen tunnustan tässä ja nyt.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.01.10 - klo:14:36
^

Totta. Mutta saapia en uskalla ostaa, sen tunnustan tässä ja nyt.

Mikäs Saabissa vikana?

Itsellä aina ollut viha-/rakkaussuhde Saabeihin, varmaan lapsuuden Saab 96:sta johtuen, mutta jos en merkkuskollinen olisi niin voisin Saabia vaikka harkitakin. Arvonaleneminen on tällä hetkellä arvoitus, mutta jos halvalla saa ja sillä on tarkoitus edes pari vuotta ajella, niin voiko se niin paha olla?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.01.10 - klo:14:15
Eihän tästä kuitenkaan montaa vuotta ole kun Cadillac BLS valittiin vuoden talviautoksi. Ja kun siitä riisuu kuoret pois niin mitä paljastuukaan alta... Saab 9-3.

Olikohan noinkaan? Saab 9-3 kun on käytännössä Saabiksi naamioitu Opel Vectra.

Itseäni kiinnostaisi ostaa Cadillac BLS. Paria olenkin jo käynyt katsomassa, mutta kun ovat hinnoiteltu täysin kuutamolle. Toinenkin autoista on seissyt vaihtoautohallissa jo 1,5 vuotta, mutta eivät suostu keskustelemaan hinnasta.

skula

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.01.10 - klo:14:41
Mikäs Saabissa vikana?

Itsellä aina ollut viha-/rakkaussuhde Saabeihin, varmaan lapsuuden Saab 96:sta johtuen, mutta jos en merkkuskollinen olisi niin voisin Saabia vaikka harkitakin. Arvonaleneminen on tällä hetkellä arvoitus, mutta jos halvalla saa ja sillä on tarkoitus edes pari vuotta ajella, niin voiko se niin paha olla?

Olisin saapin voinut ostaa pari kolme vuotta sitten. Mutta en nyt, kiitos saapin viimeaikaisten tilanteiden.

Silloin kun 95 tuli markkinoille olisin kauhian mieluusti ostanut tuon kaapin, kokoa ja näköä oli hurjasti, vielä tänäpäivänäkin tykkään tuosta kopasta. siitä tuo 2.3T.. Mehustelua..

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 27.01.10 - klo:14:53
Olikohan noinkaan? Saab 9-3 kun on käytännössä Saabiksi naamioitu Opel Vectra.

No jos nyt oikein pilkkua nussitaan, ja miks ei nussittais, niin eikö kaikki kolme Cadillac BLS, Saab 9-3 ja Opel Vectra rakennettu kaikki samalla pohjalevylle, mutta nimenomaan BLS ja 9-3 olivat ne eniten toistensa kaltaiset?

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.01.10 - klo:14:57
Olisin saapin voinut ostaa pari kolme vuotta sitten. Mutta en nyt, kiitos saapin viimeaikaisten tilanteiden.

Saab on jo pohjalla käynyt joten suunta voi olla vain ylöspäin...  ;) Ei kai se tuotteesta (välttämättä) sen huonompaa tee jos firmalla itsellään menee huonosti.

skula

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.01.10 - klo:15:05

Saab on jo pohjalla käynyt joten suunta voi olla vain ylöspäin...  ;) Ei kai se tuotteesta (välttämättä) sen huonompaa tee jos firmalla itsellään menee huonosti.

Tuote on mainio, minä tykkään, mutta spekuloin myös tilannetta jossa minun pitää luopua tuosta saapista vuoden tai parin päästä, ja nyt on vähän HURR olo tuon saapin kanssa.. Mitä siitä saa tulevaisuudessa, saako siitä edes lämmintä kättä.. 35-37ke on paljon rahaa heittää mäkeen...

Quality

LainaaNyt olis yksi erittäin houkutteleva ja halpa saappi tarjolla tutun autoliikkeessä..

9-3 2.0T XWD Automagix Farkku.. Hintaa en muista, mutta se on nyt esittelyautona ja uudesta raapastu 15t pois hinnasta..

Kerrotko, Skula, missä tuo on myynnissä? Linkkiä, please!
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Järvenpäässä oli vielä jokunen viikko sitten myös 9-3 Turbo X erikoismalli, joita Suomeen tuotiin vain 12 kpl.

tlindstr

Tässä muutamia mitkä osuivat silmään:

Saab 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD Business A6   28000 km   37900 â,¬
http://www.magneetti.fi/Vaihtoautot/Vaihtoautotiedot.aspx?vid=RHI337&tid=127/Saab/9-3

Saab 9-3 Sport Combi 2.0TS Vector XWD Business A6   17000 km   39800 â,¬
http://www.magneetti.fi/Vaihtoautot/Vaihtoautotiedot.aspx?vid=IYV733&tid=378/Saab/9-3

Saab 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD NELIVETO Automaatti   7800 km   39900 â,¬
http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=IYV747

SAAB 9-3 Sport Combi 2,0TS Vector XWD Business A6   5000 km   39900 â,¬
http://www.satakunnanautotalo.fi/vinfo15.asp?vid=IYV749
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Quality

Kiitos, tlindstr, onhan tuossa jo mukava valikoima laatuautoja  :)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Antinontoxic

Mutta mikäs se oikein on, kuten joku jo tuolla aikaisemmin taivastelikin, että kun monet toivovat Saabille pelkkää hyvää, mutta kukaan ei kuitenkaan ole sellaista valmis itselleen ostamaan? Johtuuko se pelkästään Saabin vaikeuksista vai jostakin syvällisemmästä filosofiasta?

Quality

Kyllähän uudet Saabin mallit kiinnostavat, mutta myös nämä vähän ajetut, huomattavasti uutta edullisemmat, vaikka sinänsä en pidäkään GM:n suuresta osuudesta niissä. Kaikki uustuotantokin on pitkään naimisissa GM:n kanssa eikä tulevaisuudesta siinä mielessä ole juuri tietoa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 27.01.10 - klo:18:12
Mutta mikäs se oikein on, kuten joku jo tuolla aikaisemmin taivastelikin, että kun monet toivovat Saabille pelkkää hyvää, mutta kukaan ei kuitenkaan ole sellaista valmis itselleen ostamaan? Johtuuko se pelkästään Saabin vaikeuksista vai jostakin syvällisemmästä filosofiasta?

Sehän on selvä että ei autotehtaan huono jama innosta ostamaan ko merkkiä. Varaosien ja huollon saatavuus ovat isoja kysymysmerkkejä vaikka ne pitää olla saatavilla tietyn ajan merkin lopettamisesta. Mutta olisiko Suomessa sitten vain yksi tai kaksi huoltopistettä, mene ja tiedä.

Arvonalennuskin on merkittävä tekijä ja saako käytettynä kaupaksi edes huomattavalla alennusprosentilla?

Kun liputin Saabin puolesta niin ensisijaisesti tarkoitin sitä että Saabin työntekijöillä riittäisi töitä, siitä saa sentään leipänsä liki 10000 ihmistä kun alihankkijat lasketaan mukaan.

Golffari

LainaaTotta. Mutta saapia en uskalla ostaa, sen tunnustan tässä ja nyt.

No en minäkään saapia ostais, mutta SAABi kiinnostaa jo paljon enemmän
Ja vaikka vagineella ajankin niin tarkoitus on ostaa AUTO tämän potkulaudan rinnalle.
VW....?

makkis

Tämä on kuulkaas talousrikos.

Ei Spaikkerilla ole realismia tulla volyymimarkkinaan ja ne tietää sen itsekin. Viime vuonna ei suinkaan myyty sataa saabia, niitä VALMISTETTIIN vajaat 30000, tiedä sitten montako edes myyty.

Tuosta Spaikkerista aistii jo päällepäin, että nyt vietiin rahoittajia ihan kympillä, GM kiittää ja kumartaa, joku istuu linnassa puolivuotta ja on monta sataa miljoonaa rikkaampi.

V-Dub

SAABIn pääjohtaja huusi että : -Tuu suap pilluo! Ja pojat tuli pelekissä puukengissä!  ;D

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.10 - klo:20:27
Minusta tuo uutisoitu hinta vaikutti kovalta, kun aiemmissa spekulaatioissa puhuttiin yhden euron kauppahinnasta, jos vastuutkin siirtyvät. Turhaa spekulointia tämä toki on näillä median antamilla tiedoilla.

Luin tuon aiemman kommenttisi hieman kiireessä näköjään ;D

Ajattelin itse lähinnä, että varsinaista rahaa siirtyy aika vähän ja koska GM saa hinnasta päätellen aika ison kasan osakkeita, niin väistämättähän sillä säilyy intressi yrittää saada merkistä tuottava. Paljonhan se toki rahaa on konkurssikypsästä firmasta ja jos toimintaa ei saada kannattavaksi, niin halpaahan tuo ei ole kenellekään, kun osakkeen arvo romahtaa.

Jälleen on kuitenkin todettava, että kun ei tiedä tarkkoja yksityiskohtia, niin paha mennä sanomaan.

Erikoiselta vaan tuntuu, että miksi Spyker / sen rahoittajat ovat niin kiinnostuneita tuosta koko asiasta? Joko se on tuo makkiksen spekuloima rahanpesu tai sitten on melkoinen koira haudattuna jossain. Ei kait kellään niin paljon rahaa ole, että huvikseen tuollaista harrastaa...

Olisiko Spykerilla ajateltu, että tuolla osakekaupalla saadaan sitä rahoittajien intressiä mukaan myös Spykerin toiminnan tekohengittämiseen, kun kerta viime vuodet on tappiolla menty ???

makkis

Miettikääs hei vähän... marginaalivalmistaja, jonka omat teknologiat, kutsutaan myös saapismeiksi (virtalukko keskikonsolissa), joka niputtaa autoja muiden valmistajien jämäosista. Taannoin joku GM:n hörhö iso kiho teki hasardin ja osti tuon, sai armonaikaa hallitukselta päästä ulos koko paskasta jos tekee rahakkaan diilin. No, nämä Spaikerjannut on justiin varmaan oivia tuohon hommaan, GM:lle hyvät rahat jotka Spaiker kusetti rahoittajilta ja GM jannu sai natsoja ja isot bonarit, joista maksaa kickbackkina hieman kipukorvausta jollekin joutavalla Spaikerjannulle joka menee linnaan vuodeksi.

Vähin äänin katoaa koko Saap. Sääli sveduja.

Jos noita pitäisi MYYDÃ,, se satakuntatuhatta, jotta toiminta kannattaisi, niin millähän ne 3-4 kertaistaa myyntinsä? Tuolla uudella helvetin mölökeröllä josta pitäisi saada mersun hinta? Buahhaahhaa. Mikäli olisi mennyt kinkeille, niin volyymia olisi voinut tullakin sikäläisiltä markkinoilta, jossa 30 vuotta vanha paska olisi ehkä vielä jonkin aikaa relevantti tuote ja tuo volyymi olisi ehkä tuonnut kassaan tuotekehitysrahaa nostaa Saap jaloilleen merkkinä ja uusine saapismeineen myös euroopassa ja jenkkilässä.. en tiedä, mutta ehkä. Spaikkeri ei tuota mahdollisuutta kuitenkaan tuo.

Urlaub

Makkiksen inhorealistinen analyysi osunee oikeaan.

Aamun Hesarissa päädyttiin analyysissa samaan tulokseen, joskin Saabin "pelastamisen" syyksi arveltiin poliittiset. Saab on kuitenkin kansankodin ikoneita, eikä äänestäjät unohda sellaisen kaatumaan päästäneitä poliitikkoja. Nyt sitten annetaan tekohengitystä ainakin vuosi eli Ruotsin vaalien ylitse. Mitä sen jälkeen tapahtuu ei ole tiedossa. Poliitikot ainakin saavat kätensä pestyä sillä verukkeella, että ainakin yrittivät pelastusta suuren pahan Kenraalin kynsistä.

1.8 "APR" Q

Mitens,kun tuo Saab pelastui,onko uusi 9-5 vielä tulossa markkinoille? Eikös auto ole käytännössä valmis lanseerattaviksi?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Golf

Lainaa
Sekä Saabin että Spykerin toimitusjohtaja vastasivat lehdistön esittämiin kysymyksiin:

Saabin tavoitteena on päästä yltää mahdollisimman nopeasti 100 000 auton valmistukseen vuodessa, eikä tavoitteena ole jäädä tuohon rajaan totesi Spykerin toimitusjohtaja Victor Muller. Rahoitus on jo olemassa, ja tuotanto voidaan käynnistää mahdollisimman pian.

Saab tarvitsee ehdottomasti uutta pääomaa. Autojen valmistaminen on aina hyvin pääomavaltaista toimintaa. Saab 9-5 mallin tuotantoon rahat ovat olemassa, mutta jos halutaan tuoda markkinoille pienempikokoinen uusi auto, siihen tarvitaan lisää pääomaa.

Kyllä se varmaankin on tulossa markkinoille tässä jossain vaiheessa.

1.8 "APR" Q

Ok...jäädään odottelemaan. Kuvista päätellen tutustumisen arvoinen auto.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

k4ne

Lainaus käyttäjältä: makkis 27.01.10 - klo 21:53Tämä on kuulkaas talousrikos.

Joo, ei se makkis kovinkaan väärässä ollut tuossa Spyker-asiassa..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy