Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Quality

#1
Sattumarekkari taisi olla Minissä tänään Malmilla, hauska kuitenkin: EMP-111.
#2
Ei ollut tänäkään viikonloppuna yhtään ikävä nastarenkaita. Mutta ensi viikolla ne vaihdetaan. On aika talven tulla - seuraavaksi viikonlopuksi ennustetaan jo pakkasta, jolloin lumikin on herkässä.
#3
Minulla on sellainen käsitys, etteivät nuo "kuolleet sielut" kuormita sivustoa millään tavoin, eikä softa rajoita mitenkään jäsenten lukumäärää. Mutta tähän on viisaammilla parempaa tietoa.
#4
Tänään on ylittynyt 400 000 viestin kokonaismäärän raja. Samalla lähestyy 9000 rekisteröityneen käyttäjän lukumäärä. Muutaman kuukauden kuluessa ylittynee 10000 rajapyykki. Tosin rekisteröityneistä vajaa puolet ei ole kirjoittanut ainuttakaan viestiä, mutta se ei tietenkään tarkoita, ettei heistä suuri osa seuraisi aktiivisesti sivustoa. On hyvä muistaa, että monet sivuston ominaisuudet avautuvat vasta rekisteröityneille käyttäjille. Ja jos on jossain vaiheessa laittanut sivustolle vaikkapa ilmoituksen, joka on johtanut kauppaan, jolloin ilmoitus on poistettu, on nollakerhossa, kunnes tulee uusi tarve tuottaa jotain sivustolle. -- En näe erityisiä perusteita 0-kerholaisten eliminoimiselle sivustolta. Tosin tuo kirjautumattomuus voisi olla jotenkin perusteltu poistoperuste.
#5
Valitettava tyyppivika. Omassa Avantissakin kitisi, mutta luultavasti rasvaa laittoivat takaselkänojan lukitustappeihin huollossa, ja hiljeni pysyvästi. Pojan sedanissa sama vika, eikä ole saanut äänettömäksi.
#6
LainaaJos olen oikein käsittänyt, ei tarvita

? ? ?
#7
Lainaus käyttäjältä: TTL - 10.11.13 - klo:10:31
Minusta nuo rekkamiesten kirjoitukset olivat aamun piristys ja varmaankin ihan sydänverellä kirjoitettuja tarinoita. Joskus muutakin kuin ledipolttimoiden vaihtotarinoita rekkarinkilven valoon.

Tarkennetaan sen verran, että en tarkoittanut kirjoituksen asiasisältöä, vaan kirjoitustyyliä ja sanavalintaa. Varmaan tiedät, mitä tarkoitan.
#8
tga480
Kirjoitustyylisi ja sanavalintasi alittavat sivuston laatuvaatimukset. Harkitsethan jatkossa hieman tarkemmin, miten asiasi ilmaiset.
#9
Tuulilasin käyttöikää ja vaihtotarvetta koskeva keskustelu on siirretty uuteen aiheeseen: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18308 .
#10
Volvo / Vs: Volvo
08.11.13 - klo:09:18
Lainaus käyttäjältä: Ribbe - 08.11.13 - klo:07:59
Mikä on uusi Volvo? :) Tuossa omassa on ja parempi verrattuna ilman olevaan. Yhdellä Xc60 ajoin ja valitin myyjälle raskaasta ohjauksesta. Totesi vain että siinä ei ole tuota varustetta. Yksi niistä varusteista mitä suosittelee kaikille.

Jaa että jotkut myyjät sentään suosittelevat. Omalla kohdalla ensimmäinen (kokenut) myyjä ei ollut kuullutkaan moisesta (sic!) eikä siten nähnyt sellaiselle mitään lisäarvoa, joten en ruksinut sitten tilaukseenkaan. Olisi saattanut olla hyödyllisempi varuste kuin nivåmat ;).
#11
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.11.13 - klo:10:04
Eikö viimeisimmät olleet 2007 malleja?

A4 B7 taisi olla niitä viimeisiä, joihin oli tarjolla tuo perinteinen 1.8T-kone. Itsellä oli sellainen, tosiaan vuosimallia -07. Hyvin pelitti, vaikkei softattu ollutkaan ;).
#12
Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.11.13 - klo:08:54
Ehkä aloittajan dissaamisen sijaan tässä kannattaisi nyt oikeasti keskittyä olennaiseen.

Joku on maksanut oppirahansa ja haluaa nyt asiasta kertoa. Varmasti ketä tahansa tuollainen vituttaisi, niin pitääkö vielä kääntää puukkoa haavassa ja vielä renkata edestakaisin. "Mene itkemään muualle"-asenteella. Isot miehet...

Totta on että tuningit voi hoitaa lähempääkin kun Suomestakin saa kuitenkin ihan hyvää palvelua ja asiantuntemusta. Mielestäni kuitenkin on hyvä että kokemuksia jaetaan täällä tällaisistakin paikoista.  1.8T koneisiin on kuitenkin niin paljon valinnanvaraa, että kokemukset niin hyvät kuin huonotkin on ihan tervetulleita, että joku muu löytää vaikka sitten kakkosautoonsa tai poikansa autoon järkevän vaihtoehdon...

Erittäin asiallinen puheenvuoro. Emme halua tästä foorumista pelkkää uusilla ajavien sivustoa, kyllä tänne ovat tervetulleita kaikenlaiset kokemukset. On enemmän kuin toivottavaa kertoa täällä myös tämäntyyppisistä kokemuksista, sillä ne ovat juuri sitä lisäarvoa, jota nettikeskustelut parhaimmillaan tuottavat. Joten lisää vaan tällaisia (en sentään toivo, että kovin moni kokisi ketjun aloittajan kaltaisen kohtalon).
#13
"Värisuora" 5 x Octavia III laukaisi tarpeen katsoa "kaikki kortit", jotka nyt ovat seuraavassa järjestyksessä:


Audi5
Skoda6
VW5
Seat1
Off topic3
Myydään1
Autoilu, liikenne ja ajotavat0
Muut4
Muut merkit1
#14
Pakko oli katsoa seuraavankin runsaan tunnin (=kertanäytön max määrä eli 25) saldo:


Audi6
Skoda5
VW3
Seat1
Off topic2
Myydään1
Autoilu, liikenne ja ajotavat1
Muut6
Muut merkit0

Muistelen kategoriasta "Muut merkit" olleen täällä joskus polemiikkia. Nyt ne loistavat poissaolollaan.
#15
Näytti tänään päivällä virinneen "harmitustopicissa" keskustelu ärsyttävistä aiheista. Joku ilmoitti ärsyyntyvänsä lukuisista Skoda-keskusteluista, joku jostain muusta.

Katsoin tuossa tunnin aikana kertyneet viestit, jotka tällä kertaa jakautuivat seuraavasti (klo 18.03 - 19.03):


Audi8
Skoda7
VW3
Seat1
Off topic3
Myydään2
Muut2
Muut merkit0

Eli näin tällä kertaa. Pitänee seurata muulloinkin, joskin varsinaiset tilastot kertovat "lahjomattoman" totuuden. Mutta ne eivät kerro aivan suoraan, mihin keskustelut juuri nyt painottuvat.
#17
Volvo / Vs: Volvo
28.10.13 - klo:21:29
Lainaus käyttäjältä: topias - 28.10.13 - klo:21:21
multiin verrattuna myös tuo polttoainetalous on kohdallaan, ainakin oman kokemuksen perusteella.
S60 d3 aut vs A4 tdi multi ei volvo ainakaan enempää kuluta, ehkä jopa vähemmän.

Tuohon en pysty ottamaan kantaa, sillä Audi oli 1.8T, siis bensa, kun Volvo on 2.4D ja vielä AWD. Toki Volvo kuluttaa vähemmän :).
#18
Volvo / Vs: Volvo
28.10.13 - klo:20:58
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 28.10.13 - klo:20:44
Mä odotan innolla Volvon uutta automaattia. Geartronic on omalla kohdalla aina ollut melkoinen showstopperi, vaikka muuten Volvot ovat aina kiinnostaneet.

Onhan Geartronic vanhempaa tekniikkaa kuin vaikkapa dsg, mutta taatusti luotettavampi ja vähävikaisempi. Jos vertaan sitä esim. Multitroniciin, se on huomattavasti jämäkämmän ja ei läheskään yhtä kuminauhamaisen tuntuinen. Ainoa selvä miinus tulee polttoainetaloudesta, mutta siinäkin lienee vaihteiston ohella myös moottoritekniikalla osuutensa, varsinkin tasanopeuksisessa maantieajossa. Itse arvioin, että ennakkoluulottomuus Geartreonicin hankinnassa on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi.
#19
Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - 10.08.12 - klo:16:34
ZOD-11 Corvette C5, Espoossa.

Komppi, nelostiellä Mäntsälän paikkeilla.
#20
Ei ole. Mittarissa +10, ja samaa luvassa koko viikoksi. Ilmatieteen laitoksen ennusteessa ei yhtään nollan alapuolelle menevää lämpötilaa: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/heinola .
#21
Foorumin yleiset asiat / Vs: Mainoksista
27.10.13 - klo:10:40
Viime päivinä on omalle näytölle sattunut osuvia mainoksia. Dyson-imureista en ole aiemmin ollut kiinnostunut, mutta klikkailu VAGarenalla olleen mainoksen kautta avasi uuden näkökulman. Sitten olin juuri käynyt tutkailemassa ilmankosteusmittareita, ja "yllättäen" aiheeseen liittyvä mainos pompsahti VAGarenalle tarjoten lisäinfoa aiheesta.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
#22
Oma veikkaukseni on, että jos Peeveli, päätät pitää Audin, se on sinulla pitempään  kuin Räsä, jos siihen päädyt. Viittaan edellisiin kommentteihin.
#23
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:37
Juu, täytyy ottaa letkeämmin jutut. Olin silloin taannoin todella pinna kireällä sitkeästä flunssasta johtuen eikä siinä tilassa pitäisi sanoa tai kirjoittaa mitään. Pahoittelut niille joille tuli kirjoitettua tylysti (asianomaiset tietävät tilanteen ja aihe-osion).

[OT]Saat anteeksi :D[/OT]
En tiedä, tohdinko käydä Peeveliä näissä autonvaihtokuvioissa(kaan) neuvomaan, mutta kyllä A3 on siinä määrin hieno ja omistamishaluja herättävä, että en siitä noin vaan otettani päästäisi.
- Taitaa Peeveli, sinun ongelmasi olla, ettet malta olla vilkuilematta uusia malleja ja houkuttavia tarjouksia silloinkaan, kun uusi auto on tilauksessa. Jotenkin  pitäisi siksi aikaa keksiä jotain ihan muuta ja rauhoittaa odotusaika ihan siihen uuden, unelmien ajokin odotukseen. En epäile hetkeäkään, etteikö myös tilaukseen mennyt auto olisi ollut juuri "se oikea". Toki niitä muitakin tulee vastaan, mutta kun kaikkia ei kuitenkaan voi saada, on valittava yksi. Ja sillä sitten mennään. Sen verran itse ainakin arvostan myös kanssakulkijoita, etten mieltäni tavan takaa viitsi vaihtaa, vaikka mieli tekisikin.

Ja jälleen kerran pahoitteluni, jos olen ryhtynyt neuvomaan asiassa, joka ei minulle kuulu :-[.
#24
Omistaja voi tietenkin siirtää kilvet (toki maksamalla rahaa kuten uusista erikoiskilvistä) toiseen autoonsa, mutta kyllä Trafin rekisterin pitäisi olla ajan tasalla myös silloin.
#25
Lainaus käyttäjältä: repomies - 23.10.13 - klo:20:52
50 metriä on kohtelias turvaväli satasen vauhdissa ohitettavalle, 120 vauhdissa saisi olla 60+ metriä. Mutta toodella harvassa on motarilla ne jotka tuollaisen turvavälin jättävät ennen kuin palaavat oikealle kaistalle. On niitä, ja silloin kyllä tulee ohitettavallekin hyvä mieli, kun tajuaa että nyt joku oli tarkoituksella kohtelias ja katsoi ettei tule ihan miten sattuu siihen eteen. Sen verta harvinaista se valitettavasti on. :(

Eikös vanha nyrkkisääntö ole, että kun koko ohitettava ajoneuvo näkyy taustapeilistä, voi palata oikealle kaistalle? Myönnän, että joskus näkyy vain puoli autoa, jos takapuskurissa roikkuu joku sankari ::).
#26
Kyllä lähes jokaisella moottoritiematkalla sattuu ainakin yksi tilanne, jossa joku haluaa välttämättä jäädä roikkumaan siihen eteen vasemmalle kaistalle, kun horisontissa siintää rekan tai ha-peräkärryn profiili. Usein kyllä tuntuu pelkältä kiusanteolta, ja aina silloin tällöin sorrun itsekin painostamaan jotakuta, jotta ymmärtäisi valita oikean kaistan, joka siis on aivan vapaa ja sopii ko. ohittajan nopeuteen parhaiten. Mitään sormimerkkejä en toki harrasta, minulle niillä ei ole mitään viestiä tai erityistä merkitystä ::).
#28
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 20.10.13 - klo:20:55
Rekkareita ekoista autoista muistan heikosti.

... muistan kaikkien autojeni rekkarit :) - mutta en niitä aio tänne tuon enempää laitella.
#29
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 20.10.13 - klo:20:13
Lumella tuo onkin tyhmää, mutta niin on nastarenkailla ajaminen pelkillä plussa keleilläkin.

Pelkkä pakkanen ei vaadi talvirenkaita jos tie muuten hyvässä kunnossa.

Kovasti näyttää Liikennevirasto huomisaamuna kuurasta varoittelevan. Jos on pakkasta, tienpinnat jäätyvät usein, vaikkei sataisikaan. Onneksi ei ole omalla kohdalla auton käyttö arkiviikolla välttämätöntä, ainakaan aamusta.
#30
Lainaus käyttäjältä: exari - 20.10.13 - klo:20:25
Ps. muistin just minin rekkarinkin: KST-21.

:) Mun ekan Minin rekkari oli MEH-52. Toka, kolmas ja neljäs (OT) olivat punaisia, rekkarit HCM-662, ZLE-6 ja AAE-887 ;). Kaikkiin liittyy huikeita muistoja ...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy