Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Seba

#1
Lainaus käyttäjältä: V4mp - 21.02.17 - klo:20:41
On alkanu nyrppiä Leon FR:n alusta.. On pintakova, pompottaa ja vähän kovempaa mutkaan ajeassa kallisteleekin.
Olen nettiä koittanut selata ja moni on Konin FSD-iskunvaimentimia kehunut. Voisivatko ne olla ratkaisu ongelmaani?
Onko kenelläkään kokemuksia Konin FSD vs. valmistajien omat "sport-alustat"?

Kallisteluun auttaa jo pelkän takakallistuksenvakaajan vaihto paksumpaan. Omaan Golf 7 Variantiini vaihdoin takavakaajan 18,5mm --> 21,7mm eli nyt vastaa GTI:tä vakaajiltaan ja ei puske enää edes pöperölumellakaan juuri yhtään.
#2
Omaan Golf 7 Variantiin tuli hankittua tulevaksi kesäksi Hankookin Ventus Prime 3:t 205/50R17 -rengaskoossa. Hankookien eri malleista, eri autojen alla on mulla pelkästään positiivisia kokemuksia niin jatketaan tutulla merkillä. Viime kesänä Polon alla olivat Hankookin V12 Evo2:t 205/40R17 -rengaskoossa ja nekin vakuuttivat (hiljaiset, mukavat, pitoa riitti viileällä ja märälläkin).
#3
Audi / Vs: Audi A4 Avant 2.0TDI 2009
18.08.15 - klo:20:39
Ilmeisesti toi on Misano Red kun menee noin oranssiksi auringossa? Komeeta jälkeä kyllä myllytyksen jälkeen 8)
#4
Audi / Vs: Audi A4 Avant 2.0TDI 2009
19.07.15 - klo:19:24
Kivan näköinen peli, mutta vähäsen toi peräpää huutaa kromisia putkenpäitä  ;)
#5
Eipä noissa 265 vs 280 muuta eroa ole kuin:

- lisävarustemahdollisuudet
- 18" vs 19" pyörät
- jarruissa Cupra-lätkät etusatuloissa 280:ssä, muuten täsmälleen samat jarrut
- isompi takasiipi
- mustat peilinkuoret
- kromikoristeet sisällä 265:ssa ja 280:ssä mustat tai kromiset

Jos itse pitäisi valita, niin ottaisin todennäköisesti 265 manuaalin. Isomman takasiiven voi aina jälkiasentaa kuten myös mustat peilinkuoret. Softalla saa tehoa lisää jos 265 tuntuu liian vähäiseltä ja 265:n 18" vanteet ovat justiinsa passelit talvivanteiksi ja kesävanteiksi ostaa jotkin kevyemmät 18".
#6
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
15.05.15 - klo:22:56
Lainaus käyttäjältä: Ripa76 - 13.05.15 - klo:14:27
Näitä en ole huomannut, vaikka lukenut aiheesta tai sitten vain unohtunut. Mutta laitetaanpa kysymystä..

Onko kellään ollut ongelmia tuon BlueGT vaihteiston kanssa (manuaali sekä DSG) niin, että laatikko on hajonnut?
Entä onko kellään temppuillut tuo sylinterien lepuutus?
Lopuksi.. Onko moottori mennyt vaihtoon tai onko ilmennyt ongelmia jakohihnan kanssa?

Lähinnä kyselen siksi, koska huolestuttaa nuo mediassa kerrotut ongelmat ja kun maksajaksi joutuu usein kuluttaja. Olen harkitsemassa BlueGT mallia, mutta jos laatu ei ole parempaa kuin tavallisessa Polossa niin valinta kohdistuu johonkin toiseen merkkiin.

Ei ole ollut ongelmia. Noissa median pelotteluissa unohdetaan kovin herkästi kertoa ne tarkemmat moottoriversiot missä ongelmia on, eli ketjujakopäiset 1.2 8V TSI ja 1.4 16V TSI.
#7
Talvi tuli mentyä aikalailla rauhassa, eikä etupuskurin vaihdon jälkeen ole tullut tehtyä mitään ihmeellistä. Nyt kun kesärengaskausi alkoi taas, niin alustaa on tiputettu talviasetuksista 30mm alaspäin eli samalle tasolle kuin viime kesänä. Navan keskeltä kaareen on 320mm joka nurkassa.







#8
Autoglymin punainen itsessään ei kestä kauaa pinnassa, mutta kun päälle vetää kultaisen niin se suojaa pintaa paljon tehokkaammin.
#9
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
14.04.15 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 14.04.15 - klo:15:16
Haudi!

Laiska kun olen, enkä jaksa lukea koko viestiketjua läpi niin kysynpä suoraan!  ;)

Onko blueGt kuskit huomanneet poikkeavaa öljynkulutusta tässä versiossa 1.4tsi moottoria?

Tuo voisi olla houkutteleva vaihtoehto, mutta 180hp versiosta on omalla kohdalla huonoja kokemuksia...

Oma BlueGT ei ainakaan syö öljyä käytännössä yhtään. BlueGT:n ja GTI:n moottoreissa ei ole mitään yhteistä, toinen on uusi hihnakone turbolla ja toinen vanha ketjukone remmillä+turbolla.
#10
98E5:sta, oma Polo kulkee kevyemmin sen kanssa. Etenkin alaväännössä huomaa eron.
#11
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
19.01.15 - klo:12:12
Lainaus käyttäjältä: the-Rane - 17.01.15 - klo:21:47

Pari asiaa hieman mietityttää, mikäli tässä kaupoille päästään.
Onko teille minkä kokoisia kitkarenkaita Polo BlueGT:ssä alla? Koeajoautossa oli Nokian nastat, mutta olen yrittänyt kääntää omaa ajatusmaailmaa kitkojen suuntaan. Ehkä seuraavassa autossani olisi kitkat. Ajan pääkaupunkiseudulla lähes kaikki kilometrini, enkä aja työmatkoja, joten nastojen tarvetta ei juuri ole.

Toinen ihmetyksen aihe koeajoautossa oli se, että vaihdenäytössä oli alkumatkassa D-kirjaimen sijaan S-kirjain. Painelin sport-nappia, eli johtuuko siitä? Vaikka otin napin pois päältä, niin kone piti kierrokset ylhäällä ja S-kirjaimen näytössä. Kävin välillä kaupassa, ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen vaihdenäytössä oli D-kirjan ja kierrokset maltilliset. Voisiko joku valaista tätä?

Jos et meinaa madaltaa autoa alkuperäisestä, niin 195/55R16 rengaskokoakin voit käyttää jolloin valinnanvara on laajempi ja hinta hieman pienempi. Vanne vaan kannattaa olla mieluiten 6.5" leveä ja ET40 tai isompi jottei raavi niin herkästi kaariin. Viime talvena mulla oli orkkisalustalla 7x16" ET40 + 195/55R16 eikä raapimisongelmia ollut, mutta tänä talvena kun on enemmän madallusta ja silti kapeammat 6.5"x16" ET42 + 195/55R16 niin kovemmissa töyssyissä voi raapaista sisälokariin edestä.  Esim. Golf 4:n orkkisvanteet ovat aika passeleita talvivanteiksi jos et halua turhan yleisiä Syenit-vanteita hankkia autokaupan yhteydessä. 195/50R16-koko on lähempänä alkuperäistä ja tällä hetkellä siinä koossa saa Nokialta kitkaa ja nastaa sekä Contilta uutta CVC6-kitkaa. Noista melkein suosittelisin CVC6:sta vaikka ite CIC-nastoilla ajankin. Tällä koolla ei sitten pitäisi olla vaaraa raapimisisesta kaariin. Polon ongelma on se, että kun autoa madaltaa niin etu- ja takapyörä siirtyvät eteenpäin pyöränaukoissa, eli pois keskilinjalta pitkittäissuunnassa. Etupään sisälokarit ovat vielä niin typerästi muotoiltu etuosasta jolloin muoviset sisälokarit ovat kovilla töyssyissä.

Faceliftatussa Polossa DSG:n vaihdevalitsin on kuten Golf 7:ssa ym. uudemmissa eli D/S löytyy "samasta" lovesta kun vanhemmassa ne olivat omina pykälinään. Tämän takia kun vaihdat ajomoodia Sportille niin vaihteistokin muuttuu S-moodille, mutta sen saa keppiä taaksepäin nykäisemällä takaisin D-moodiin vaikka auto muuten olisikin vielä Sportilla.
#12
Audi / Vs: Audi TTS -09 S-tronic
10.01.15 - klo:13:28
Lainaus käyttäjältä: Donkikonki - 08.01.15 - klo:17:47
Kiitos! ET on 35. edessä 12mm spacer ja takana 5mm. Jotkut replicat nämä siis on ku porschen aidoissa vanteissa paljon isompi ET. Ei mitään hajua kenen valmistamat, oli kyllä todellinen bongaus ja jakokin oli 5x112? onkohan näihin tehty jaonmuutos vai onko joku tehnyt näitä 5x112 jaolla?

Ainoat valmistajat ketä ite tiiän näille on rh ja mille miglia. Mutta ne taitaa olla aina 5x130.

RH tekee 5x112 jaolla ja Mille Migliaa on saanut 5x100, 5x112 ja muistaakseni jopa 5x114,3 jaoilla. Porschen alkuperäiset vanteetkin ovat Mille Miglian tekeleet.
#13
Audi / Vs: Audi TTS -09 S-tronic
06.01.15 - klo:23:25
Upeet talvivanteet  :-* 8)
#14
Jos et muuta keksi, niin hanki Gtechniq:n C5 nanopinnoite vanteisiin, ton pitäis suojata ihan kivasti paljasta ja kiilloitettua metallipintaa.
#15
Lainaus käyttäjältä: RedBull - 06.01.15 - klo:16:14
Ajettavuudessa en ole huomannut em ongelmaa. Ennemminkin auto kulkee oikein vakaasti kelistä riippymatta. Kuinka suuri merkitys on renkailla? Itsellä 19" ja 18" vanteet.

Tuo jarrujen häviäminen on kyllä iso ongelma. Tuntuu ilmaantuvan heti jos on vähänkin kosteutta tiellä. Kerran piti jännittää, milloin alkaa jarrut toimia kun mäyrä ilmestyi valokeilaan. Vaikuttaisiko tähänkin vanteen koko?

Vanteiden avonainen muoto vaikuttaa ainakin vesikeleillä. Jarrulevyiksi kun vaihtaa uritetut niin ei jarrut pääse häipymään huonoissakaan keleissä.
#16
Vuoden kestänyt haaveilu on vihdoin ohi ja nyt on WRC:n etupuskuri omassa autossa, hinauslenkin suojaläppä puuttuu vielä niin sen takia reiän suojana toimii ilmastointiteippi:





#17
Isän Passat B7:aan koodasin myös XDS:n päälle ja ero talviajossa on huomattava. Aiemmin auto jäi risteyksiin avuttomasti sutimaan yhdellä etupyörällä, mutta nyt toi jeesaa sen verran että liikkeellelähdöt sujuvat helpommin vaikkei toi mikään aito lukko olekaan. Kaarreajossa myös huomaa eron niin talvella kuin kesälläkin.
#18
Nopeana pikkuprojektina tuli hankittua sopivaan hintaan vähän käytetty Applen Airport Express ja modifioin sen toimimaan 230V:n sijaan USB:n kautta tarjoiltavalla 5V:lla mikä vielä tiputetaan laitteen sisällä 3.3V:iin. Ideana tällä hommalla on siis saada musiikki toistettua iOS:sta (tai Androidista) bluetoothia paremmalla laadulla, AirPlayn kautta auton AUX-pistokkeeseen. Täytyy vielä myöhemmin piilottaa APE kiinteästi autoon sisälle, mutta näin aluksi tätä on hyvä testata keskikonsolissa irrallaan.

Ohjeet tähän löysin: http://evolver.fm/2013/06/06/airplay-on-the-highway-put-apple-airport-express-in-your-car/  Homma oli aika helppo tehdä, hain Partcosta USB-kaapelin, LM1117T jänniteregulaattorin ja pari 10uF konkkaa ja lopputulos näkyy kuvissa:







Puskurikin on jo saanut maalin päällensä, jos ensi viikolla ehtisi asentamaan:



#19
Lainaus käyttäjältä: nicce - 15.12.14 - klo:12:03
Onko sulla tuo vanha RCD-510 ylimääräisenä?

Ei ainakaan näillä näkymin.
#20
Vähän "sneak peekiä" tulevasta:



#21
Sunnuntaina hommat jatkuivat sen verran, että RCD 510:n ja Kufatecin bluetoothin tilalle tuli asennettua RNS 510 ja OEM bluetooth:

#22
Eilen tuli käytettyä 5h tehokkaasti lattiapeltien lisävaimennukseen. Sisustan purki auki noin tunnissa, mutta vaimennuksiin meni sitten hetkinen ja sisustan kasauksessa oli muutamia hidastavia tekijöitä. Ainakaan näin äkkiseltään en huomannut vielä eroja metelin määrässä tai että olisiko jokin äänentaajuus hiljentynyt.

Lähtökohta:

      

Lopputulos:

      

Tällainen "huopamatto" on vielä lattiamaton ja lattiapellin välissä:

#23
Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 27.10.14 - klo:23:52
Oliko moottori sammuksissa? Ja kokeile vielä ottaa yksi kerrallaan, josko nopeudenrajoitin oli liikaa samalle kertaa :D Kokeilitko mennä sinne security key valikkoon? Ehdottiko VCDS mitään? Jos ei, niin ei muuta ko postia ross-techille, eiköhän sieltä jotain vinkkiä saa?

Kaikki kikat kokeiltu ja ilmeisesti Ross-Tech ei halua auttaa ton S/S:n disabloimisen kanssa koska liikutaan hieman kyseenalaisilla vesillä.
#24
Talvi saa mun puolesta tulla...

#25
Laita vaikka Gtechniq:n C5 niihin valkoisiin vanteisiin niin voi olla että pysyvät paremmassa kunnossa ja ovat helpommat puhdistaa. Omakohtaisia kokemuksia saan vasta nyt tän talven aikana että miten toi aine toimii valkoisissa vanteissa talvikäytössä, mutta grafiitinharmaat kesävanteet ovat ainakin pysyneet mukavan siisteinä ja lika irtoaa helposti.
#26
Mitään ihmeellistä ei ole lähiaikoina tapahtunut, mutta eilen testailin vähän Goprota että minkälaiset äänet tolla modifioidulla orkkisputkistolla on:

https://www.youtube.com/watch?v=eTBH5-3efZ4&feature=youtu.be
#27
Yritin eilen BlueGT:stä ottaa S/S:ää ja nopeudenrajoitinta pois, VCDS herjasi: "Error 31: Request out of range" ja googlettelun perusteella tarvitsisi tietää joku security key että ton moottorin ohjainyksikön voisi koodata, eli homman voi siis saman tien unohtaa.
#28
Mulla ainakin ovat toimineet ja himmennyskin pelittää näiden kanssa.
#29
Toi pitää kyllä paikkansa, että Start-Stopin disablointi on laitonta koska se on käytännössä yksi päästöihin liittyvä varuste kuten vaikka katalysaattori. Jokainen tekee omaan autoonsa mitä tykkää ja uskaltaa, mutta jos katsastukseen menee toimimattomalla varusteella voi siitä tulla automaagisesti hylky.
#30
Kiitos vahvistuksesta, pitää varmaan itekin kytkeä se pois kun näyttäis kerta temppu toimivan :)

Tässä kuva Polo BlueGT:n asetuksista, autossa ei muka ole nopeudenrajoitinta mutta kyllä se meno vaan hyytyy 210:een niinkuin autolle on luvattukin huippunopeutta esitteissä ja 5. vaihteella. Eli drop-down lististä jos laittaa rajoittimen pois niin todennäköisesti auto kelaa enemmän kuin 210 vauhtia. Pitäis vaan päästä jonnekin suljetulle alueelle testaamaan tämä ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy