Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Waiski

Sivuja: [1] 2
1
Saavutetulla hintaerolla olen mieluusti kitisevä valittaja ;) Asiasta, että viime ketjun vaihdon jälkeen joka oli siis -15 heinäkuussa. Tämän jälkeen on vieläkin tullut uudistettu ketjun korjaussarja CAXA-moottoriin. (Näin haastelivat marmorilla)

2
Meinaatko etteivät enää korjaa virhevastuuseen, jos ketju kestänyt 60tkm ja kolme vuotta ja muutenkin vaihdettu jo kahteen kertaan?

Täytyy kyllä sanoa, että melkoista paskaa nämä TSI:t ja joku vielä kehtaa suositella tällaista ostettavaksi (Tämä ei ole sinulle kuittailuksi).

Kiitos tästä, kannatti kysyä marmorilta. Maksan öljyt ja suodattimen, loppu maahantuojan/tehtaan piikkiin. Jos Turun suunnalla joskus liikut, niin laita viestiä, tarjoan kahvit/oluet/lounaan/tms. Meinasin jo, että artisti maksaa kaiken ;D

3
Millaisia "korjaussarjoja" on aiemmin käytetty "virhevastuuseen", sen kun tietäisi.

Vasta 78 tkm  takana, ei rallata/kolise TSI. Ehkä huomenna tai kun 111 tkm...  ::)


Helsinkiläinen korjaamo Auto Avirol mainostaa Kaasujalka-lehdessä, että VAG-jakoketjun vaihto (osat ja työ) alk. 890 €.

Minulla on kyllä marmorin listaus mitä osia on vaihdettu noissa korjauksissa, mm. viimeisellä kerralla vaihtoivat myös venttiilikopan kannen (kuulemma liittyen öljyn kulkemiseen) ;-) Mutta kiitos tuosta Auto Avirolista, jos ei hinnat alkaen paljoa nouse minun kohdallani, voisi matka pääkaupunkiseudulle olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta, katsotaan nyt merkkiliikkeen tuomio vielä.

4
Meinaatko etteivät enää korjaa virhevastuuseen, jos ketju kestänyt 60tkm ja kolme vuotta ja muutenkin vaihdettu jo kahteen kertaan?

Täytyy kyllä sanoa, että melkoista paskaa nämä TSI:t ja joku vielä kehtaa suositella tällaista ostettavaksi (Tämä ei ole sinulle kuittailuksi).

En edes ajatellut enää marmoria, mutta käydään vielä kysymässä, eihän se vielä maksa mitään.

5


VW Golf plus 1.4Tsi vm-10 (CAXA) Jakoketju vaihdettu 45tkm kohdilla takuuna ja goodwill-hommina 135tkm kohdilla (tämä tehty heinäkuussa 2015)
Nyt ketju kolisee ihan huolella kylmäkäynistyksessä taas silloin tällöin, mittarissa 195tkm. Nyt artisti maksaa itse. Kysyisin hinta-arviosta jonka sain Turkulaiselta ei merkkikorjaamolta, mutta Vag-tuntemusta mainosten mukaan on ;-)

Hommaan kuuluisi alkuperäiset osat ja työ.

Ketju, kiristin, laahaimet, kampiakselin ketjupyörä, imupuolen nokka-akselin säädin (mukana ketjupyörä), pako nokka-akselin ketjupyörä, öljypumpun imusihti, kampiakselin stefa, ketjukotelon tiiviste, öljyt ja suodatin.

hinta olisi 1350€

Minusta kuulostaa ihan semi hyvältä, mitä mieltä viisaammat ovat?



6
 Vw golf plus 1.4Tsi Caxa vm-09, kaksi kertaa jakoketju vaihdettu -11 45tkm ja -2015 135tkm kustannukset 0€ Huollot tehty merkkiliikkeessä. Nyt 177tkm mittarissa, jännittää, mutta pahuksen hyvä auto vieläkin ajella.

7
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
« : 19.07.17 - klo:19:01 »
Työkaverin  olisiko -13 1.6 diesel caddy laukesi toukokuussa just kun ajoi laivasta Tallinnaan. Fors korjasi, eli EGR ja vasen koiranluu ( joka oli tiedossa jo aikaisemmin) loppusumma 650€

8
Golf VI (08–13) / Vs: Golf plus ruosteongelma
« : 02.04.16 - klo:21:24 »
Aika käsi olen, koska en saanut kuvaa upotettua, no linkistä pitäisi näkyä...

Tässä vielä korjaamolta..

https://www.flickr.com/photos/140799642@N06/shares/LVBL4T

9
Golf VI (08–13) / Golf plus ruosteongelma
« : 02.04.16 - klo:21:21 »
En löytänyt sopivaa ketjua joten aloitin uuden. Eli, Golf plus 1.4 (caxa) vm:09 ja ajettu 150tkm eli jakoketju on vasta vaihdettu kahdesti tästä menopelistä ;-) Talven jälkeen huomasin ruostevaurion kynnyslistasta läheltä paikkaa mistä jotkut ovet rullautuu ja ajattelin laittaa sen itse, mutta kuitenkin ajelin Turun Vw-centeriin kysyäkseni korjauksen hinnan yläpäätä ;-)
Vastaanotto korikorjaamolla todella mukava ja loppupäätelmänä hinta-arvio noin 800€ korjattuna.

Mutta! Koska huoltokirja täydellinen (joo, se kuvattiin) tässä tapauksessa tehtaan Goodvill 75% (koska näitä on ollut) mutta maalitakuu vain 3v. seliteltiin, vähän pitää maksaa, eli aika pikkurahalla sain auton vaurion kuntoon ja uudet roiskeläpät myös...


https://www.flickr.com/photos/140799642@N06/shares/80piC6

10
^Minulle tuli toisen ketjun vaihdon yhteydessä Turun VW-autossa myös uusi venttiilikopan kansi, kertoivat sen liittyvän paranneltuun voiteluun... Ensimmäinen vaihto 45tkm ja tämä toinen 135tkm, eikä puhettakaan, että olisi tarvinnut jotain maksaa, edes öljyjä. Sijaisautokin oli veloituksetta käytössä. (Golf Plus -09 1.4Tsi CAXA, nyt ajettu 142tkm, toistaiseksi toimii.


11
Minulla laukesi noin 90tkm kohdilla vuonna -13 (alkoi vuotamaan) Vw golf plus 1.4 tsi Caxa. Töineen 270€ marmorilla, pumppuhan ei maksa tuohon koneeseen kuin about 40€, kun on perinteinen hihnavetoinen. Silloin marmorilla kerrottiin, että 100tkm on ihan hyvä jos kestää. Eipä toi kovin kallis remontti ole, maksa pois vaan ;-)

12
Hehe, meno on kuin villissä lännessä, ihan tyypillistä konsernin touhua Suomessa jälleen. Minulle taas ketjurempan jälkeen viikko sitten perjantaina kerrottiin, että kuitit ja laput kuuluu antaa mukaan asiakkaalle, mutta huoltokirjaan tätä ei merkitä. Vastaantulo oli täydet 100% myös öljyjen ja sijaisauton osalta, tämä siis Golf plus -09 135tkm ja Vw-Center Turku. 

13
^ Tuosta en tiedä, mutta nyt kun katselin ehjättyä pikku Caxa-konettani, niin kyllä toi kopan kansi uusi on, tiedä sitten miksi se on uuteen vaihdettu, ehkä kertomus ylimääräisestä voitelureiästä pitää paikkansa. Öljysuodatin on myös uusittu, nämä siis näkyvät muutokset.

14
Jos tuossa pari viestiä ylempänä pitää kutinsa, niin voitelulla ainakin on merkitystä...

Kaikki osat vaihtoon ja myös kansi (kuulemma siinä on ylimääräinen voitelureikä uudistuksena.

Näinhän ne marmorilla kertoi, tosin tänään autoa noutaessa eri huoltoneuvoja kertoi, että kansi on pakko vaihtaa, koska sitä ei saa ehjänä irti :-) Luoja armahda meitä huoltovastaavilta ja auta meitä, että asentaja, ehkä tietää ;-)

15
Mutta voi sitä parkaa, joka tuonkin ostaa käytettynä ja vie 200 tkm ajettuna seuraavaan ketjuremonttiin, eikä varmasti saa minkäänlaista vastaantuloa.


Jep, niin totta, minäkään en noin paljon ajettuun Caxa-tyyppisen moottoriin omaavaan Vaggineeseen koskisi pitkällä tikullakaan. Lohduttaudun, että siinä vaiheessa kun plussani mittarissa on 200tkm (jos ei ole jo Kuusankoskella) niin ei se kyllä käytettynä ole paljon mitään maksanukkaan ;-)

16
No niin, auto Golf plus 1.4Tsi 90Kw -09 mittarissa nyt 135tkm, ensimmäisen kerran jakoketju vaihdettiin 45tkm ajettuna 2011, silloin tietty takuuna. Viime huollossa viime vuoden lopulla (120tkm) valittelin aika messevää kolinaa käynnistettäessä, mutta silloin tuomio oli, että mitään poikkeavaa ääntä ei havaita. (Tarjottiin maksullista jakoketjun venymän tarkastusta, en ottanut)
Nyt kävin ilmaisessa jakoketjun tarkastuksessa ihan mielenrauhan vuoksi ja tuomio oli, että aivan loppu ja huomattavasti ketju venynyt jälleen, sinne jäi plussa VW-centerin (Turku) pukille. Kaikki osat vaihtoon ja myös kansi (kuulemma siinä on ylimääräinen voitelureikä uudistuksena.

Auto luvattiin perjantaina iltapäivästä takaisin ja vastaantulo remotilla 100%, koska huoltohistoria aukoton ja lisäksi sijaisauto veloituksetta on nyt alla.
Oikein hyvää palvelua Vw-center Turku. Uutta Golf Sportsvania katselin sillä silmällä, tämän jälkeen ei ole syytä merkkiä vaihtaa, mutta mennään plussalla nyt vielä vuosi ainakin ;-)   

17
Takalamppujen toimimattomat ledit on Vw-Centerin (Turku) mukaan tyyppivika ja siitä on olemassa heidän mukaan kampanja ( kuulemma 5v asti), meikäläisen -09 Golf plussaan 1.4Tsi 90Kw vaihdettiin viimevuoden puolella uusi takalyhty, vain työt maksoin.
Normaalissa huollossa 120tkm huomasivat, että muutama vilkkuledi ei pala aina, oli jo toinen kerta tässä autossa, ekat takayhdyt vaihtuivat takuuaikana.
Kyllä noita toimimattomia ledejä liikenteessä jonkinverran näkyy.

Ja ketjun mukaan myös asiaa.

Jatkoketju vaihdettiin 45tkm. Takuu
Turbo 90tkm. Noin 4 vuotta vanhana, kustannus 70% töistä.
Vesipumppu 100tkm, maksoin kokonaan itse. Noin 120€
Nyt ajettu 125tkm. Heh..

18
Golf VII (12-) / Vs: Spotifyn kuuntelu Iphonesta!
« : 01.01.15 - klo:13:15 »
Minulla on -10 golf plussa ja siinä RCD 310 radio. Asensin Dension Gateway 100 iPod-sovittimen aikoinaan siihen ja sillä luonnistuu myös Spotify hienosti. Biisin nimet näkyvät radiossa ja jopa 6 plussa toimii sen kanssa, kun hommasin Lightning-vanha 30pin-liitin sovittimen.
Dension taisi maksaa aikoinaan noin 100€, kuitenkin huomattavasti halvempi kuin Media-in hässäkkä marmorilta.

19
Mulla meni juuri alle viisivuotiaaseen plussaan toistamiseen takalyhdyt vaihtoon ja juurikin 4-6 lediä pimeänä satunnaisesti.
Soittivat Vw-center Turusta ja sanoivat, että kun olen huollon varannut ennenkuin auto on viisivuotias, niin takalyhdyt menevät kampanjan piikkiin. Maksoin vain työt. 20€.

Takuuaikana vaihdettiin molemmat kerran ja sama oli edellisessä 3C luxlinessä. Paljon noita pimenneitä ledejä tuolla liikenteessä näkee, ihan tyyppivika toi on. Ei vw todellakaan eikä ainakaan kesko mitään kampanjoita täällä näinkin vanhoille autoille pidä.

20
Tilastojen mukaan Tapatalkin käyttö on ollut erittäin marginaalista ja valitettavasti en näe järkeväksi käyttää aikaa sen asentamiseen ja päivittämiseen.

Minäkin seuraan muutamaa foorumia ja hopeisen omenan lisäksi tämä on ainoa, jossa tapatalk ei toimi. Mm. Dvd-plaza ja matkapuhelin foorumi toimivat todella hyvin tapatalkilla, mutta kaipa tämän foran käyttäjistä enemmistö ei sitten (tilastojen mukaan) käytä tapatalkia. Harmi ;-)

21
Missä näin sanotaan? Jakoketjun ikä 100tkm? 120tkm ajetussa asiakas jo joutuu maksumieheksi jollakin osuudella. Ei voi muuta sanoa, että toivotan tervetulleeksi jakohihnan takaisin VW:lle. Jos homma ei suju ketjulla niin onhan se ainoa vaihtoehto. On ainakin maksaja selvillä jos hihna katkeaa kesken huoltovälin.

Samaa mieltä, onpa se volkkarin ketjun ikä aika lyhyt kilometreissä, nimim. 45tkm laitettu takuuna, nyt rullattu 74tkm ja kolme vuotta vanha, ihankuin rallattelisi taas :-( (1.4 Tsi 90Kw CAXA )

22
Ei tarvitse epäillä,kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa :)Ei tavitse asiaa kuitenkaan suurennella tai vetää herneitä,paljon täälläkin kirjoitetaan paikkaansa pitämättömiä juttuja provoilu mielessä.

Eli tästä ketjusta?  Annatko vinkkiä mikä on provo?


Waiski



23
Ensimmäinen varaosanumero "Camshaft adjuster unit", eli nokka-akselin säädin ja tuo jälkimmäinen sitten ketjunkiristin. Hintasi ovat oikein.

Tarkastin tuon aiemman kejunkiristimen... sitä samaa osaa on käytetty jo FSI koneissa ym ketjupeleissä. Ei ole siis mikään 1.4TSI:n tai pelkästään CAXA:n osa.

"Hintasi ovat oikein"?  Virallisen huollon työmääräyksestä kopioitu (josta saat kopion jos haluat) Vittu mikä pelle, en voi mitään jos Vw:llä suomessa työmääräys voi sisältää vaihdettujen osien vääriä nimiä...

Oli pakko, oli niin ylimielisesti kommentoitu, anteeksi.

Waiski

24
Ensimmäinen varaosanumero "Camshaft adjuster unit", eli nokka-akselin säädin ja tuo jälkimmäinen sitten ketjunkiristin. Hintasi ovat oikein.

Tarkastin tuon aiemman kejunkiristimen... sitä samaa osaa on käytetty jo FSI koneissa ym ketjupeleissä. Ei ole siis mikään 1.4TSI:n tai pelkästään CAXA:n osa.

Ok, lunttasin vaan suoraan LMS:n työmääräyksestä... noista mitään muuten tiedä.

Waiski

25
Voisiko joku vahvistaa, onko 90kW TSI:ssä (CAXA) todellakin ainoastaan öljynpaineella toimiva jakoketjun kiristin?

Audissa ja Seatissa käytetyssä 92kW sisarkoneessa (CAXC) nimittäin vaikuttaisi olevan öljynpaineella toimivan kiristimen lisäksi jousikuormitteinen esikiristin, jos tähän saksankieliseen SSP-filuun on uskominen: http://www.vwclub.bg/~dragocl/pdf/SSP/ssp432_d.pdf (huom PDF)

Vapaa suomennos: nokkaketjun kiristin on esijännitetty mekaanisella jousella ja lisäksi kiristys toimii moottoriöljypiirin öljynpaineella.

Tuntuisi jotenkin älyvapaalta, että muuten lähes identtisissä moottoreissa olisi noin radikaali ero. Jos jousikuormitus on todettu tarpeelliseksi toisessa tapauksessa, miksi sitä ei ole kopioitu toiseenkin? Ei varmaankaan puhuta monen markan osasta, joka kuitenkin pahimmillaan vaikuttaa koneen elinikään merkittävästi (jakoketjun hyppääminen käynnistettäessä tms).



Moi

Minulla (45tkm) kohdilla tehdyssä takuurempassa on varaosalistauksen (jonka pyysin erikseen) mainittu Ketjunkiristin (03C 109 088 E) ja Ketjunkiristin (03C 109 507 AH ) Edellisen hinta 430€ ja jälkimmäisen 45.40€ Eli kai niitä kaksi sitten on?

Kone on 1,4Tsi 90Kw CAXA


Waiski



26
Joopa joo, kaikki ollaan keskolaisia. Tietenkin. Kannattaa ostaa tiipadaapa niin on onnellinen. Ihan varmasti. Mummon veljen kaiman setäpuolen käly kertoi myös minulle eilen, ettei yksikään maamme merkkilasipalatsi eikä jalasmökki-jobbarilafka ota enää tsi-koneisia vaihdossa.

No, tuon Kesko-läpän olisin voinut jättää pois, pahoittelut siitä. ko. autokauppiaan puheista minulla ei nauhoitetta ole, joten en sitä mitenkään voi todistaa, eikä siinä tilanteessa ollut mukana kuin automyyjä ja ko. päällikkö. Varmaan omaavat kokemusta Tsi-koneista, kun niitä tosiaan itsekin jobbaavat. Eniten minua harmittaa toi auton arvostus muualla kuin Vw-liikkeessä, tosiaan toi 14t€ on pohjanoteeraus ja paras on Deltassa 17t€, muut siitä väliltä, Deltan varmaan jo ihan oikealla suunnalla?

Waiski

27
Taitaa Keskolaisia olla mukana muutamista kommenteista päätellen?
Omistan Vagin, Golf plus vm-10 (rekisteröity -09 elokuussa) jakoketjuhässäkkä takuuna 45tkm kohdilla, nyt ajettu 63tkm. Kohta auto kolmevuotias, Automaa (Turun alue) tarjosi vaihdossa 26t€ maksavaan autoon 14t€ ja ilmoitti, että Tsi-koneisia Vaggineita on määrätty (ylemmältä taholta) vaihdossa karsastamaan ja hyvityshinnassa huomioimaan mahdollinen tuleva kallis koneremontti. Todenperäisyyttä en tiedä, mutta ko. liikkeen vaihtoautopäällikön kanssa olen ennenkin tehnyt autokauppaa...

Waiski

28
Olisiko ainesta nostaa kunnianloukkaussyyte? Korvauksia liiketoiminnan haittaamisesta  >:(

Keskolta tuota voisi odottaa :-)

Waiski

29
Kyllähän tuo aika soppa on. Tuossa nyt väkisinkin joutuu myös Helkama/Skoda vedetyksi mukaan. Mahtaakohan Wolfsburgin väki olla mielissään tälläisesta mediahuomiosta.  ::)

Niinpä, olisiko liikaa toivottu, että puuttuisi suomen paskimman maahantuojan eli Keskon toimintaan Vw-sektorilla, Helkamalla taitaa olla pullat paremmin uunissa...

Waiski

30
Huoltaminen / Vs: Golf VI 60 tkm:n huollon hinta ?
« : 30.03.12 - klo:22:19 »
Pitää käyttää auto ohjelman mukaisessa huollossa ja paikallinen merkkiliike antoi hinta-arvioksi 480 euroa. Yksi lähistön toinen merkkiliike antoi muutaman kympin alle, mutta hintaan ei sisälly vuokra-auto 100 kilometrillä ja polttoaineilla tuoksi päiväksi käyttöön. Pari muuta valtuutettua huoltoa tekevät suunnilleen samalla hinnalla. Ensimmäisessä paikassa tuntuivat olevan heti kartalla mitä autolle pitää tehdä, muissa paikoissa tulppien ja jarrunesteen vaihdon ajankohdat tuntuivat olevan hieman hakusessa ja siksi antoivat ensin huomattavasti halvempia hintoja. Nuo tässä mainitut hinnat kuitenkin vertailukelpoisia keskenään (ilmoittamiensa) sisältöjen suhteen.

Kaksi vuotta ja 30 tkm sitten ensimmäiseen huoltoon merkkiliikkeessä meni 245 euroa. Onko tämä kakkoshuolto 480 euron tarjouksella oikeassa haarukassa vai katsooko huolto vain että tarttuuko asiakas ensimmäiseen hintaan? Menenkö halpaan vai onko tarjous kelvollinen? 90 kW TSI-bensa siis malli ja laatikkona manuaali.

Pahoitteluni tyhmistä kysymyksistä, joku Jannen Jakoavain Ky tekisi varmaan huollon 200 eurolla, mutta vielä toistaiseksi pitänee käyttää merkkihuollossa? Vai onko järkeä? Omia riskienhallinnan päätöksiähän nämä ovat.


Mulla on plus -09 mutta sama kone, 60tkm huolto maksoi LMS-paikassa 400€ pienen neuvottelun jälkeen, jarrunesteet vasta kun kärry on kolme vuotta, mulla 2,5 :-) jätin väliin...

Waiski

Sivuja: [1] 2







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi