Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - traxx

#1
Miten hitossa tuosta ajovalon polttimosta (H7) saa liittimen irroitettua jotta sen sais vaihdettua? Ei lähde ainakaan voimalla vetämällä... Vartin ähräsin eikä lähde irti.
#2
Menee vähän oftopikiks, mutta osaako joku sanoa päteekö nämä tsi-koneiden jakoketjuongelmat ja dsg-probleemat myös vastaaviin skeidan octavioihin?
#3
Joo kiitti vinkeistä, enköhän mä näillä selviä. Pitää oottaa pikkasen keväämmälle että kelit lauhtuu, ei ole intoa ulkona ruveta tällaisilla pakkasilla mitään mankkoja kädet horkassa vaihtamaan.
#4
Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 15.01.14 - klo:14:57
antenni adapterin tuo sininen johtoon syöttää virtaa heräte puolelta.
Eli  sininen johto tulee kiinni, mihin?

Onko tuo antenniadapteri nyt varmasti oikeaa tyyppiä?

Ei ole rattinappeja, joten ebayn adapteria en tarvi. Ok, mutta jonkun johtosetinhän tarvisen antenniadapterin lisäksi, minkä?

#5
Jatkan tähän samaan vanhaan ketjuun. Nyt on alkanut itseä tympimään Octavia II 06:ssa oleva stream-soitin (ei ole mitään soundsystemejä, eikä rattinappeja).
Ajattelin tilalle 2-din Pioneer FH-X700BT.

En ole autosteroasennuksia koskaan suorittanut, joten pari nyyppäkysymystä. Tarvitsen siis 2din-kehikon ja lisäksi parit johdot.
Johdoiksi ilmeisesti siis joku tällainen:
http://www.ebay.com/itm/SKODA-STERRING-WHEEL-CONTROLS-FOR-FACTORY-HEAD-TO-AFTERMARKET-HEAD-UNIT-CTSSK002-/360632148638?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item53f759e29e

ja joku tämänkaltainen antenniadapteri:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/51708/cqgxx/Connects2-CT27AA14-antennivahvistin-adapteri
Esim verkkokaupassa on noita skodaan käyviä antennivahvistin-adaptereideita useampia, joissa tuo mallinumeron viimeinen luku hieman vaihtuu. Mikä noista on oikea?

Tarvitseeko muita johtosarjoja?

Pystyykö joku linkittämään mahdollisimman halpaan hintaan ebaysta löytyvät varmasti oikeat johdot, eli kaikki mitä tarvitsen (kehikko kyllä löytyy helposti)?

Ja mitä tulee itse johtosarjojen asennukseen, onko asennus niinkin helppoa että vanha mankka irti ja auton johdot kiinni suoraan noihin johtosarjoihin ja toisen päät sitten käy suoraan uuden asennettavan mankan taakse? Tuleekohan noissa mitää ohjeita mukana, voiko johtoja onnistua kytkemään väärin?
#6
Mitähän maksaa arviolta jakopääremppa vm.06 bensa-RS:ään? 120tkm huolto lähestymässä ja pitäis siinä yhteydessä hihna + pumppu jne. vaihdattaa.
#7
Esim 1.4 dsg combista tulee käteiskaupalla lähes paikasta kuin paikasta alennusta jotain välillä 2000-2500â,¬. Vaihtarin kanssa alennusta ei tule ja hyvitys vanhasta vaihtelee surkeasta sellaiseen perus autokaupan hyvityshintaan. Eli esim. auto josta ite myymällä saisit jotain 17-18kâ,¬ hyvitetään max n. 15kâ,¬.
#8
Mitenhän vaikuttaa alennuksiin tehdäänkö kaupat suoralla käteiskaupalla vai otetaanko mukaan myös vähän rahoitusta autoliikkeen kautta? Vaihdokkia ei olisi siis mukana.
#9
Lainaus käyttäjältä: seatts - 13.08.13 - klo:22:35
Vetokoukku taitaa olla jälkiasennettuna tuplahintainen, kun johtosarja joudutaan vetämään kojetaulun sisälle, eli kannattaa päättää tarvitseeko sitä ja kuinka paljon. Itse omakotiasujana en pärjää ilman vetokoukkua.
Juu sepä se. Tähän mennessä en ole koskaan tarvinnut koukkua, mutta haaveena on myös omakotitalo jossain vaiheessa ja silloin tulisi enemmän kuin tarpeeseen. Talon ostaminen ei kuitenkaan ole ihan tämän päivän juttu, joten voihan sitä sitten pistää vaikka auton kiertoon ja vaihtaa koukulliseen  8)
#10
Se jäi vielä kysäisemättä että mites peräkoukku jos sen jättää nyt ruksimatta, onko mahollista saada myöhemmin jälkiasenteisena ja jos on niin onko mitään hinta-arviota mitä kustantaa?

Kivahan noita lisävarusteita ois ruksitella ja ottaa vaikka "kaikilla mausteilla" mutta johki pitäis raja siinäkin vetää  8)
#11
Muutama asiaa mietityttää. Jos tilaan nyt ja auton luovutus olisi sovittu vaikka ensi tammikuuulle, onko vanteilla automaattisesti nastarenkaat ja ilman mitään lisähintaa?

Dsg:n kanssa kiinnostaa tuo kolmipuolainen ratti jossa tiptronic läpyskät, mutta onko tosiaan niin että jos haluan dynamic packin, niin saatavilla on ainoastaan tuo kolmipuolainen ratti ILMAN tiptronicia? Ainakaan tuo konfiguraattori ei nimittäin anna sitä ruksata jos on valittuna dynamic sisusta...

Onko pysäköintitutka takana vakiona ja lisääkö "Intelligent Parking Distance Assistant" vain tutkat eteen?

Muistelen lukeneeni täältä, että combissa olisi sunsetit vakiona, onko tosiaan näin? Eli sitä ei kannata erikseen ruksailla?
#12
Lainaus käyttäjältä: deeaa - 13.08.13 - klo:12:46
Mutta kummiskin, luulisi että kaikki haluaisi sen isomman koneen joka tapauksessa, ellei nyt ihan kauppakassia ole hankkimassa.
Miks kukaan haluaa 1.8ia jos RS:kin on tarjolla? Tai miksi edes koko Octaviaa kun tehokkaampiakin autoja on saatavissa.

Joskus on valitetettavasti ajateltava myös auton hintaa ja bensan kulutusta. 1.8dsg on kuitenkin yli 3tonnia kalliimpi kuin 1.4:nä. Ja jos 1.4 riittää omiin tarpeisiin niin mikäs siinä.

Uusiin autoihin rahan laittaminen ei itse asiassa oo millään muotoa järkevää...
#13
Löytyyköhän combiin jo koiraverkkoa? II-koppasen skodan oma verkko on ollut hyvä mutta tuskin käynee tähän uuteen?
#14
Joo ei nyt hirveen kauaks viitti lähtee ajelee että pääsee koeajaa. Kai sitä vois tuon 1.8:n käydä testaamassa paikallisessa. Sais ainakin vähän tuntumaa millanen tuo uus skeida on ja samalla pääsis koittaa tuon dsg:nkin.
#15
Voevoe, eipä löydy Jyväskylän Laakkoselta 1.4Tsi:tä ollenkaan koeajoon. Kiinnostais vielä dsg:nä niin eikai se auta ku lähtee jonnekin pitemmälle koeajoon, jos nyt jostain ko. yhistelmä löytyis...
Edit. 1.8 dsg ois, mutta eihän se nyt ole ihan sama asia. Varsinkaan jos rs:stä meinaa downgreidata...
#16
Tyylikäs peli  :) Aika vastaava ois itelläkin haaveissa, tosin dsg:llä. Kerros vähän minkälaisia kulutuslukemat on ollu? Mitä on esim. keskikulutus matka-ajossa 80 / 100km/h nopeuksilla?
#17
Kiitti ohjeista, aika simppelihän tuo oli. Kiinnityspultteja on tosin neljä. Ylimmät oli pikkasen hankalammassa paikassa, varsinkin koittaa saada nuo mutterit takaisin, pudottamatta niitä. Todella pieni tila sormille. Tuli kustantamaan lopulta 48â,¬ (40â,¬ takavalo + rahti).
#18
Onnistuin huitasee lasten vankkureilla vasempaan takavaloon ja tietenkinhän se halkes ja lähti semmonen merkkarin kokoinen pala irti  >:(

Purkuosina näyttäis löytyvän netistä n. 60â,¬ hintaan uuttavanhaa. Saakohan tuon pelkän "lasiosan" (muoviahan se on) irti ja vaihdettua vai pitääkö koko takaumpio irroittaa? Mites irrotus, millähän / mistä tuo on kiinni? Onko kukaan koskaan irrottanu?
#19
Joo näyttää tuo lasi olevan oikeesta reunastaan irti siitä taustalevystä. Millähän liimalla tuo pysyis parhaiten?
#20
Rupes -06 Octavian kuskin puoleinen peilin lasin heilumaan ja irtihän se näyttää olevan, ainakin osittain ja heiluu siis kovassa vauhdissa

Tietääkö joku miten ja mistä kohtaa se on kiinni? Ei heti uskaltais kokonaan irti repiä ja tarkistaa. Onko joku joskus korjannut/kiinnittänyt lasin ja millä tapaa?
#21
Lainaus käyttäjältä: Nisze - 13.06.13 - klo:12:19
Itse olen käyttänyt kokonaishinnan laskemiseen Metroauton hinnastoa, esim: http://www.metroauto.fi/uudetautot/Skoda/Octavia/70464 Raksii vaan kaikki haluamansa varusteet, niin saapi kokonaishinnan. Valitettavasti kuvaa ei rakennetusta autosta saa, mutta haitanneekohan tuo?  ;D
No ei haittaa vaikkei ole 3Deetä saatikka muutakaan kuvaa, mut eikös tuossa voi tulla ongelma että kun ruksit jotain, niin oikeasti olet pakotettu ottamaan myös jotain muuta? Tai vaihtoehtoisesti et saakaan jotain muuta lisävarustetta mikä jo valittu ja minkä pitäisi tippua pois ja tuo ei sitä kerro, vai kertooko?
#22
Joo laittelin kyselyä asiasta. Oishan noita eri vaihtoehtoja ihan kiva kotona äimiä.

Käyttääköhän jällärit samaa konfiguraattoria vai pistääkö ne tilaukset muuta kautta?

#23
Meinasin koittaa käydä rakentamassa Combia 1.4 TSI tai 1.8 TSI:nä, mutta konfiguraattori ei tarjoa niitä DSG:llä, miksi?

Edit: niin ja siis Elegance-varustetasolla.
#24
Mulla on -06 RS Octavia, jossa perus-Stream-mankka, ilman MP3-tukea, AUX:iniä ja Sound Systemiä.

Haluaisin tuon AUX-inin siihen saada ja löytyi tämmönen: http://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Octavia-AUX-adapter-lead-3-5mm-jack-in-car-radio-iPod-MP3-CTVSKX003-iPad-/221163159020?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item337e59fdec

Kysymys kuuluukin, että onkohan noissa kaikissa Stream-soittimissa liitäntä cd-vaihtajalle, mihin tuo ylläoleva sovitinkin tulisi kiinni, eli käykö tuo? Ja toimiikohan tuo suoraan sen kun heittää kiinni? Entä mihkähän tuo ois järkevin sijoittaa, hanskalokeroon (onko helppo vetää piuha sinne?) vai jonnekin muualle?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy