Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - sonic

#61
Tilasin viimeeksi tommosen hintaluokkaa 70e ajattelin sen olevan laadukkaanpi, vaikutti että ei ole, veikkaan että laadukasta ei ole olemassa enää, kaikki haluaa vaan sen halvan......
#62
Ajelin Yetillä 8 vuotta ja 90tkm, eipä tuossa hihnassa vielä mitään näkynyt,mutta ken sen tietäisi?
#63
Johtosarja tuosta haitarikumin sisältä tai lukkomoduuli:  Haitarikumi irtoaa molemmista päistä ja liittimet ovat pilarin puolella, liittimet irti ja johtojen tarkastus, osaavat murtua melkein huomaamattomasti joten tarkkana. Lukkomoduuli tavallaan on tyyppivika, rajakytkimet kuluvat tai sitten sieltä löytyy kylmä juotos, lukkomoduulin esiin kaivaminen melkolailla inhottava homma varsinkin eka kerralla, irtoaa viimeisenä,osa ei kallis mutta melkoinen ähellys tiedossa. Näissä autoissa sitten mahdollista että ovet menevät lukkoon vaikka auto jää käyntiin jos vika tulee väärällä hetkellä, joten pidemmillä reissuilla aina toinen avain taskuun. Näitä muutama ähelletty...
#64
Sammuuko/syttyykö tuo peilivalo ovea avattaessa
#65
Nää pitäs varmaan käydä läpi vaihtaen nuo tiivisteet säännöllisesti 80tkm tai jotain, mutta harvapa käy, sinällään perustyötä kuitenkin.
#66
No niin, paina jarrupoljin pohjaan ja lukitse se sinne esim. puupalikka polkimen ja ratin väliin, näin avattu jarruletku ei tyhjene nesteistä. Kun irrotat jarruletkun jarruputkesta, niin ruosteenirroitusainetta useaan kertaan tuohon jarruputken liittimeen ja kun käännät auki, niin katso että liitin pyörii vapaasti putken päällä, eikä putki halua kääntyä mukana, muutoin ongelma suuri. Satula pöydälle ja mäntä pois vaikka paineilmalla, mutta ei sormia väliin, leikkaa nakit mukavasti, varo roiskuvaa nestettä.
Sitten puhdista sylinteri jos hapettumia ja mäntä, uusi männän suojakumi ja pölysuoja, en tiedä miten tuo sähköinen käsijarru mäntää liikuttaa, mutta näille osille myös herkisteli, silikonirasvalla nippuun tai jarruneste käy myös, ilmaus ,käsijarrun säätö ja valmis.
Nää kaikki mokat on tehty täällä käsin, joten kokemusta ja kipuakin on tullut, nakit eivät tosin tippuneet maahan...
#67
Jep, tommosen laitoin ,ähelsin Yetiin 2.0TDi  125kw , aikamoinen ähellyt oli laittaa ,tilaa niukasti , mutta sinne meni,hieman epäilytti, että mitenkähän kiertää kun tuli tuohon öljynjäähdyttimen yhteisiin kiinni ja siellä putkiston sisällä on haitta kierrolle, mutta näyttää tuo toimivan ihan hyvinkin,,,ei vaadi mitään koodaushommeleita, ei sitä moottoria kuumaksi saa 550w teholla..
#68
Skoda / Vs: Maxidot hyytyi
08.12.21 - klo:17:20
No oltuaan tolpassa sisälämppäri päällä alkoi taas toimimaan??
#69
Skoda / Maxidot hyytyi
08.12.21 - klo:10:51
No niin tänä aamuna maxidot octaviasta vm-06 jäi tilaan kaksi suoraa viivaa pystysuuntaan eikä muuta, varmaan hajosi pakkasesta , mistäs löytyy korjaavaa komponenttia/joku joka tietää mikä hajosi, tai ihmetellään pakkasten lauhtuessa lähteekö toimimaan.
#70
Juu eipä näissä yleensä muuta keinoa ole kuin lukkomoduulin vaihto,vähän rettelöhommia kaivaa ovesta pois kun on yleensä se viimeinen irroitettava, mutta sillä se kuntoon tulee...rajakytkin siellä on rikki..
#71
Yeti / Vs: Yeti 2014-2017 tyyppiviat
03.11.21 - klo:00:28
Eipä taida olla yhdistelmää 1,2 bensa ja neliveto?
Sinkkikuplat samoin kuin muissakin VAG autoissahan ne seillä vaanivat, ilmestyy 3-4v ikäisenä, jos on tullakseen!
Hyvä auto ajaa, tilat rajalliset ja ruma, tää siis oma mielipide, meillä toki tommonen on.
#72
Niin noita keskitystappeja ei tarvitse tai niistä ei ole mitään hyötyä, kun nuo kaksi pienempää pulttia lukitsee tuon puslan paikoilleen apurunkoon. Nuo ohjurit sitten jos apurunko poistetaan yhdessä näiden kolmiotukivarsien kanssa, rakenne lienee sama kuin octaviassa, eli se pusla oli tommosen alumiinisen kolmepulttisen helan sisällä.  Kiristysmomentit olivat molemmille pulteille 70Nm ,pienempi 90ast, isonpi 135 ast auto kuormalla, tää momenttitieto nyt muistista ,eilen katottu, on siis voinut muuttua, en kyllä laittanut noille asteille, pultit katkeaa! Käytin suuntauksessa, koska jouset vaihdettiin, ei kyllä pitäs muuttua, mutta aina kun noihin koskee, niin jotain muka muuttuu..
#73
Niin, jos auto toimii nyt hyvin ja olet siihen tyytyväinen, niin en antaisi kajota,yleensä menee huonommaksi,ne lupaukset, että ei vaikuta pa-kulutukseen, tehoon ym. ihmetyttävät, miksi näitä sitten tehtäisiin?
#74
Entiset ulos ja uudet sisään tää huuhtelujuttu manuaalilaatikoissa lienee ekonomien keksintöä!
#75
Golf VI (08–13) / Vs: 1.4 TSI CAXA P2178
01.09.21 - klo:07:19
Onko sytytyskatkoksia,tässä motissa varmaan myös se säätyvä imunokka ja sen arvokas säädin sekä magneettiventtiili, näistä tulee kivaa lisäharmia, paljon on ajettu? Antaako moottorin lämpötila-anturi järkevää viestiä?
#76
Jep ennen oli aika kattavat kuvalliset ohjeet defan sivuilla, mutta ei näemmä enää, mutta ei hätää, tarkemmin kun asiaa miettii niin samalla kadulla on Yeti samalla koneella, eikun katsomaan....
#77
Oisko tietoa, mistä kannattaisi viedä johto matkustamoon sisätilalämmittimelle, yritän pusertaa tuohon 2.0TDi yetiin tuon letkuun tulevan lämmittimen ja siitä haaroitus sisään,ja jo tässä vaiheessa voin sanoa että ahdasta on tuolle öljynjäähdyttimeen liitettävälle lämmittimelle.
#78
Yeti / Öljynvaihtovälit vaihteistoihin?
24.08.21 - klo:23:40
90tkm mittarissa,minkälaisia öljynvaihtovälejä kannattaa käyttää ;vaihteisto, kulmavaihde ja perä, tuon haldex öljyn ja suodattimen olen vaihtanut 60tkm:ssä?
#79
Sound system sarjan takakaiuttimet lähes mykkiä, millä olisi helpoiten korvattavissa,taajuusjako ilmeisesti tapahtuu jo tuossa lisävahvistimessa, jolloin pitäs olla ko. sarjaan laitettavat?
#80
Kuten aiemmin mainitsin niin pidä jarruneste säiliö piripinnassa kun ilmaat muutoin abs pumppuyksikkö saa ilmaa ja tarviit VCDS n että voit ilmata yksikön.
#81
Niin siis vaihdoit satulan,,,tuliko jarrunestettä paljon pois, oliko poljin lukittuna ala-asentoon vaihdon aikana(sulkee painelinjan ja nestettä ei tule ulos),onko jarrut ilmattu,näillä kuvioilla toimimalla tuo homma on peruskauraa, jarrunestesäiliön aina piripinnassa kun ilmataan, säiliö on väliseinällinen.
#82
No niin uurastusta jatkettu,liitin vanhan ,säästetyn lukkolaitteen kiinni johtoon ja niin vain se toimii, kun tuo uusi lukkolaite vuosi sitten tuli, niin sen laatu tai muoviosien istuvuus oli niin huono, että siirsin vanhasta siihen jotakin ja uudesta tähän vanhaan vastaavan kappaleen,joko se kappale oli alkuperäisen vian aiheuttaja tai sitten jotain muuta, myöskin tankin luukun lukko lähti toimimaan, täytyy siis äheltää tuo lukkomoduuli tuosta ovesta vielä pois ja tää kaikki ilman olutta....
#83
No niin kiitoksia nopeista vastauksista,tiedot luettu VCDS:llä ja nuo jännitemittauksien tarkoitus oli vaan selvittää että jotain tulee,tuo luukku aukeaa ja sulkeutuu pelkästään sähkömoottorilla ,jousivoimaa(kellonjousta ) ei ole kun pitää jäädä haluttuun asentoon, kaivoin tuon mukavuusboksien esiin ja mittasin johdotuksen boksilta lukkolaitteelle kaikki kunnossa, pitää kaivaa tuo maapiste vielä esiin,nuo sähkökuvat myös käytössä, jatketaan sinnikkäästi...
#84
-06 octavia ja pa-luukku ongelmaa, ei aina sulkeudu eikä avaudu,purin tuon moottorihärvelin esiin ja näyttäs toimivan niin, että mukavuusboxi antaa toiseen suuntaan johtimille + - ja kääntää sitten sen virran toisinpäin, kiinnimenolla jännite jää n. 8 volttiin ja aukikäskyllä 12 volttia, tai toisinpäin,samaan hommeliin liittyy myös vasemman takaoven keskuslukko-ongelmaa, lukkomoduuli vaihdettu ja johtojen tutkiminen käynnissä, silmämääräisesti haitarin sisällä ja muutoinkin ehjät, pitänee mittailla väli ovelta mukavuusboxille joka lienee hanskalokeron alla jossain,hommeli pirun aikaavievää ja muutoinkin vaatii motivointia,,,tolla samalla ajalla vaihtas muutaman nokkahihnan, oliko hyviä vinkkejä tai kellään vastaavaa, yritän siis päästä helpolla.....?
#85
-06 mallin octavia ja samat vaivat, vaihdoin lukkolaitteen ja vaivat jatkuvat, piru kun kasasin tuon oven jo kasaan, ei kehtis uudelleen purkaa ja aloittaa johtojen tarkastelun, no nyt kesällä näytttäs ajoittain toimivan....ei kun toihgin laiska vaan...
#86
Saattoi muuten olla marelli, onko sinulla bensa vai diesel tää on diesel, täytyy käydä vielä läpi nuo vaihtoehdot,tuo TT annettu siskon pojalle joten ei tässä nyt kokeiltavana...kiitos tiedosta
#87
Tarkoitus tehdä avain A2:een ja ongelmaksi muodostui tuon PIN-koodin esiin saaminen, sain tuon kaivettua esiin TT:stä vm-2000 ja nyt intoa puhkuen yritin samaan tuosta 1,4TDi A2.sta, vag tacho 5.0:lla, vaan eipä onnistu, pitänee viedä samalle suutarille joka jyrsi tuon teräksen, vaan kun luonto ei halua antaa periksi, oliko kukaan törmäillyt näihin kuvioihin....?
#88
Jos autossa varashälytin, niin vain kuljettajan oven sallitaan avautuvan avattaessa avaimella,hälytin on voitu ohjelmasta poistaa, mutta tuo ominaisuus on jäänyt, kun avaat kauko-ohjaimella niin avautuvat kaikki? Varmaankin...
#89
Aihetta kohtalaisesti käsitelty,mutta kysellääs silti; BMY moottori, vaihdettu nokkaketju ja säätäjä, ajoitus kohdallaan ja hyvin tehty, ei liikkeen tumpulointia, auto jäi nykimään ja ilmoittelee sytytyskatkoksista, perusjutut tehty,tulpat, puolat, ilmoittaa vikakoodina tuon G40 asentotunnistimen liian suurta tai pientä arvoa, auto lähti toimimaan moitteettomasti tuon nokka-akselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen, vaikken sitä uskonut, toimi n. puoli vuotta ja nyt samat herjat ja samat koodit ja raju nykiminen, ilmoittaa uutena myös tuon Barometrisen painetunnistimen häiriön....ECU ko syynä??
#90
Takajarru laahaa ja sen lämpö syö laakerin,ei tuota mistään oikeastaan kuule, mutta levy kuumenee taatusti ja vanteen jarrupöly paljastaa asian, jarrusatula vaihtoon tai pöydälle ,mäntä ulos ja huoltosarja sisään.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy