Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vagfani

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15
61
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 23.09.19 - klo:09:24 »
Kannattaako jenkkeihin oikeasti verrata, maa jossa et esim. pääse kouluun etkä sairaalaan ilman todella paksua lompakkoa - eikä nyt puhuttu vielä mitään tuon maan vallitsevasta ideologiasta, tahi johtohahmoista ::)

Aika oudot mielikuvat muuten sinulla, Yhdysvalloissa pääsee kyllä kouluun ja sairalaan kuka tahansa. Vakuutuksen ottaa työnantaja. Ei se mikään Afrikan kehitysmaa ole.

62
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 23.09.19 - klo:09:22 »
Kannattaako jenkkeihin oikeasti verrata, maa jossa et esim. pääse kouluun etkä sairaalaan ilman todella paksua lompakkoa - eikä nyt puhuttu vielä mitään tuon maan vallitsevasta ideologiasta, tahi johtohahmoista ::)

Hyvin voi verrata, jos täällä verrataan Suomea maailman 7. rikkaimpaan öljyvaltio Norjaan. Yhdysvallat on maailman 12. rikkain, bruttokansantuotteella mitattuna. Sosialistiset valtio on sitten kaukana kärjestä, kun verotuksen vuoksi ei juuri mitään kannata tuottaa tai tehdä.

63
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 23.09.19 - klo:00:03 »
Vilkaiseppa mitä maksavat polttomoottoriautot Norjassa tai autot Tanskassa, niin alkavat tuntua Suomen hinnat jopa naurettavan halvoilta.

Siinä ne maat sitten olikin lueteltu jossa on rekisteröinnin yhteydessä maksettava iso autovero. Kaikki muut maailman maat tulevat toimeen ilman vastaavaa autoveroa tai se on nimellinen. Kommunistisessa Kiinassakin on vain nimellinen autovero ja sitäkin on laskettu viime vuosina.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta, johtuen juuri näistä kateusveroista. Liikenteen kokonaisverotus on maailman korkeimpia. Arvonlisäverokin on maailman korkeimpia.

Yhdysvalloissa ei ole autoveroa, eikä arvonlisäveroa. On ns. sales tax, joka vaihtelee osavaltioittain, esim. Kaliforniassa 7.25%. Polttoaineen hinta on maailman halvimpia, alle puolet Suomen hinnoista.

64
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 22.09.19 - klo:21:01 »
Autoveroon on ilmeisesti muutoksia jo ensi vuoden puolella, myös matkailuautoihin. Samalla todennäköisesti muuttuu ajoneuvoveron ja käyttövoimaveron määräytymisperusteet. Tosin kun on sosialistihallitus, niin liikoja ei kannata odottaa, melkein päinvastoin.

https://www.is.fi/autot/art-2000006227109.html


65
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 21.09.19 - klo:11:37 »
Eli tuo "kiinteä senttimääräinen" on virheellinen tulkinta. Taulukon luvut muokataan/tarkistetaan joka vuosi ja lisätään voimassaolevaan lainsäädäntöön.

66
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 21.09.19 - klo:11:35 »
Polttoainevero on kiinteä senttimääräinen. Se ei siis riipu polttoaineen hinnasta. Kun pumppuhinta nousee, laskee veron osuus prosenteissa. ALV on sitten prosentuaalinen.

Arvonlisäveron osuus maksetaan verollisesta hinnasta, eli maksat veroa verosta kuten uuden auton hankinnassa. Pohjalla on se raakaöljyn hinta. Polttoaineverojen valmisteverot vahvistetaan erillisellä taulukolla vuosittain, ja sosialistit juuri päättivät nostaa niitä ensi vuodelle. On kuulemma Suomen itsenäisyyden rajuin kertakorotus ja lisää on tulossa jo lähiaikoina.

67
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 20.09.19 - klo:21:02 »
Juu, minä ja Suomalaiset sosialistit olemme syypäitä tuohon Saudi-Arabian tilanteeseen joka on linkkaamasi jutun(luitko sen?) mukaan syy näihin tuoreimpiin hinnankorotuksiin. Ja maailmanpoliittinen tilanne korottaa taas kerran hintoja määrällä johon ei Suomalaisen sosialistin mielikuvitus tai uskallus ikinä riittäisi.

Kaikki jotka äänestivät SDP:tä ovat syyllisiä. Polttoaineverojen ja arvonlisäveron osuus ovat suoraan verrannollisia raakaöljyn hintaan. Öljy kun kallistuu, verojen osuus nousee.

Minä siirryn Venäjän puolelle tankkaamaan, heti kun sähköinen viisumi tulee käyttöön. Antaa toisten maksaa veroja, minua ei kiinnosta.

68
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 20.09.19 - klo:10:16 »
Tekee hyvää erityisesti kuljetusalan yrittäjille:)

69
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 20.09.19 - klo:10:15 »
Sosialistit ja Mfroberg juhlivat, polttoaineiden hinnat rajussa nousussa ja lisää on tulossa:

https://www.is.fi/autot/art-2000006244836.html

70
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 19.09.19 - klo:21:02 »
Dieselin hintaan tulossa todella rajut korotukset, jopa 2 euroa/litra on mahdollinen:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006244264.html

Mfroberg on nyt varmasti tyytyväinen! ;D

71
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 19.09.19 - klo:16:00 »
Matkailuautoihin on tulossa autovero ja se on kannatettava asia! Veronkiertäjät kuriin!

https://www.is.fi/autot/art-2000006244297.html

72
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 18.09.19 - klo:18:00 »
Mfroberg saa mitä tilaa, vielä vähän lisää dieselveroa, maksaa sen sitten yleisenä kustannusten nousuna:

https://www.is.fi/autot/art-2000006243136.html

73
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 18.09.19 - klo:10:14 »
Sähköautoistahan maksetaan käyttövoimavero, ihan vain tiedoksi. Hyvähän se on että on iloisia veronmaksajia kuin Mfroberg, sosialistit kiittävät. Rahaa menee uusiin poliittisiin virkoihin, kehitysapuun Afrikkaan ja nouseviin EU-jäsenmaksuihin. Eikä edes riitä, valtio ottaa velkaa taas ennätysvauhtia.

74
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 17.09.19 - klo:21:37 »
Onnea dieselin omistajat:

"Laskelman mukaan veronkorotuksen vaikutus bensalitran hintaan on 6,3 senttiä litralta, ja dieseliin 6,9 senttiä."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006242328.html

75
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 17.09.19 - klo:20:51 »
"Hallitus valmistelee laajaa ilmastopakettia, johon kuuluu muun muassa energiaverotuksen ja liikenteen verotuksen uudistuksia."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006242200.html

76
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero
« : 13.09.19 - klo:12:35 »
Ei mene Keskolla kovin hyvin:

"Kesko-konsernin autokaupan myynti supistuu edelleen. Elokuussa myynti laski vertailukelpoisilla luvuilla 20,5 prosenttia vuotta aiemmasta. Raportoitu myynti laski 3,7 prosenttia.

"Autokaupassa WLTP-päästömittausmenetelmän käyttöönotto, autoverotukseen liittyvä epävarmuus sekä autojen käyttövoimaan liittyvä keskustelu hidastivat edelleen uusien autojen kauppaa”, Keskon pääjohtaja Mikko Helander sanoo tiedotteessa."

https://www.arvopaperi.fi/uutiset/ap/663d9f50-8fa3-422c-b3d1-923a3f66f329

77
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 12.09.19 - klo:15:50 »

550km mallin hinta pitäisi olla 30t€, pienemmät akut halvempia: 330km = 24t€

Odottaako joku muu tätä? Varsin lupaavalta näyttää.

Tässä vielä JK:n "varma tieto" huhtikuulta! ;D ;D

78
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 12.09.19 - klo:15:39 »
Vahvistamattomien huhujen mukaan 1st edition hinnat tulevat olemaan 40-50t€ Saksassa varustelusta riippuen.

Alkukeväästä vielä väitit että hinta on 20 000-30 000 euroa. Kohta on jo tuplaantunut! ;D

79
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 12.09.19 - klo:00:18 »
Juu, talosta on velkaa. Juu, narrasin vähän, ei rajaton, kerran viikkoon käyn pesemässä, ei viitsi useammin. En toki ole kuullut yhdestäkään työkaverista jonka autopesumäärään olisi puututtu, että käytännössä on rajaton.

Etäkaupassa on purkuoikeus. Tesla tietää tämän, pian varmaan myös Kesko.

Minä taas tiedän. Tyyppi pesetti autonsa kerran päivässä ja alkoi ihmettely kuinka auto on aina puhdas. Työnantaja antoi ensin varoituksen ja puoli vuotta myöhemmin ei ollut enää työsuhteessa.

80
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 11.09.19 - klo:23:18 »
Eikun työnantaja maksaa puolet leasing maksusta + renkaat/vaihdon + rajattomat pesut+vakuutukset(myös omavastuun) yms. Hyvä diili. Talosta omistan puolet, toinen puoli on vielä maksamatta.

Eli auto ei ole omasi, vaan työnantajasi. Miksi sitten pyörittelet jotain palautusoikeutta täällä? Autojakaan ei ole Suomeen tulossa ainakaan vuoteen, eli puhut paskaa.

81
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 11.09.19 - klo:22:45 »

82
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 11.09.19 - klo:22:15 »
Ei JK mitään osta, kunhan varailee ja sitten peruu. Sepitti jotain jo etäkaupasta ja palautusoikeudesta.;D

83
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 11.09.19 - klo:21:09 »
VW laturi, 399€
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-rolls-out-wallbox-for-everyone-5352

Tuohan on "hinnat alkaen" malli ja siihen vielä Suomen verot ja K-Auton katteet, niin tuloksena on tuplahinta.:D

84
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 06.09.19 - klo:22:06 »
Kaikki asiantuntijat ja esim. Volkswagen on eri mieltä kanssasi:

"Jos rengaspaine on liian korkea, vain renkaan keskellä saavutetaan optimaalinen suorituskyky. Ylitäyttö voi heikentää ajomukavuutta, saada renkaan kulumaan epätasaisesti ja lyhentää renkaiden käyttöikää."

https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/vanteet-ja-renkaat/rengastietoutta.html

85
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 06.09.19 - klo:19:15 »
Kaivoin huoltokuitit esiin. Vertasin kesän 2018 (30 tkm) ja kesän 2019 (45 tkm) huollon mittauksia.
- 30 tkm huollossa etutenkaissa oli pintaa 5,0 mm ja takarenkaissa 5,5 mm
- 45 tkm tarkastuhuollossa eturenkaissa oli 5,0 mm ja takarenkaissa 5,0 mm

Olin kierrättänyt renkaat viime kesästä. Eli 15 tkm matkalla eturenkaat kuluivat 0,5 mm ja takarenkaat eivät näkyneet mittauksessa. Pitää muistaa, että Michelin Energy Savereissa on jo uutenakin pintaa vähemmän kuin normaat 8 mm. Kuluminen on siis hyvin vähäistä. Tulen pääsemään vähintään samoihin lukemiin kuin sinä.

Noilla kilometreillä olet ajanut myös talvirenkailla. Minulla on mittarissa 75 000 km, joista 50 000 on ajettu kesärenkailla. Vielä menee ainakin 10 000 km.

86
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 05.09.19 - klo:23:02 »
Kyllä minäkin pääsen DSG:llä 3,5 litran kulutukseen, nostan rengaspaineet korkealle, melkein tyhjällä tankilla, ilmastointi pois ja hidastelee jossain tasaisella kylätiellä. Onko tuossa sitten jotain järkeä, ei ole.

87
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 05.09.19 - klo:22:55 »
Tänään ei tarvinnut ilmastointia. Kesällä se kyllä oli päällä. Renkaissani on 2,8 baria, mikä tosiaan on hieman yli suositusten. Se ei kuitenkaan vaikuta niiden kulumiseen. Mittarissa on nyt 47 tkm, joista yli 30 tkm kesärenkailla. Pintaa renkaissa on yhä 5 mm.
Mutta täällähän on aina sanottu, ettei kulutus DSG:llä ole sen suurempi kuin manuaalilla.

Kyllä ne renkaat kuluu nopeammin, mitä enemmän painetta. Minä olen ajanut samoilla renkailla jo yli 55 000 km ja vielä on pintaa. Kestää hyvin sen 60 000 km. Sinä et pääse ihan samoilla ensiasennusrenkailla lähellekään tuota lukua. Se mitä säästät polttoainessa, menee rengaskuluihin.


88
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 05.09.19 - klo:21:39 »
Niin sinä Pihistelijä et ole ihan normaali, haet jotain uutta maailmanennätystä viikosta toiseen. Ajat ilman ilmastointia ja käytät suosituksia korkeampia rengaspaineita (renkaasi kuluu hetkessä loppuun). Sinulla on myös manuaalivaihteisto, toisin kun nimimerkillä jonka tapauksesta keskustellaan.

Kaupunkiliikenteessä menee helposti yli kuuden litran, jos rivakasti kiihdyttää, kuten hyviin liikennetapoihin kuuluu.

89
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 05.09.19 - klo:21:08 »
Ei ole mitään epänormaalia, jos rivakasti kiihdyttää. Varsinkaan talvella. Älä sekaannu näihin ketjuihin, jos et ole kyseiseen autoon ikinä koskenutkaan, saati ajanut.

90
Leon 5F (12–) / Vs: Seat Leon 5F Facelift
« : 05.09.19 - klo:20:53 »
Mitä Bimbo höpiset, ajat ihan eri autolla, niin miksi kommentoit muiden kulutusta? Tässä ketjussa keskustellaan Seat Leonista, ei Skodasta.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 15




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy