Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vagfani

#1
Kiitos vinkeistä! Kokeilen niitä seuraavaksi!
#2
Kokeilin tänään Käpylän ABC-pesua, kun Vuosaaressa jonoa, kuten yleensä. Todella mustat harjat ja paras pesuohjelma puuttuu. Tehohon kuivaus, jätti melko märäksi.
#3
Laitetaanpa tännekin, en ihmettele että 100 henkilöä on irtisanottu, kun ei kukaan halua olla K-auton kanssa missään tekemisissä:

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006261258.html
#4
K-autolta sai juuri 100 henkilöä lähteä, se on hyvä uutinen! Minulta ei löydy sympatiaa yhtiölle joka ei hoida kunnialla takuuasioita. Nämä DSG- ja TSI ongelmat ja vastuunpakoilu niissä on vain jäävuoren huippu.

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006261258.html
#5
Autotalot irtisanoo jo koska kauppa ei käy korkean autoveron vuoksi:

https://www.is.fi/autot/art-2000006364932.html
#6
Tuossa projektissa ei määräytymisperusteet muutu, vaan tietojärjestelmät jne. Toki siellä on sitten liikenteen kokonaisverouudistus tulossa samoihin aikoihin eli 1.3.2021:

https://www.is.fi/autot/art-2000006227109.html
#7
Kyllä, ostavat kapasiteettia ABC-ketjun asemilta. Ovat luvanneet ostaa lisää kapasiteettia, mutta ei ole näkynyt.
#8
Vuosaaren harjat pitäisi kyllä vaihtaa, tänään oli parhaimmillaan viisi autoa jonossa ja yksi sisällä. Kaksi autoa lähti jonosta, kun eivät halunneet enää odottaa vuoroaan.

On noista palautetta laitettu juhlapesun suuntaan, mutta eivät tee asialle mitään.
#9
Porvoossa juhlapesulan ovi vaihteeksi rikki, onkohan monesko kerta vuoden aikana. Toinen on että viemäri jatkuvasti tukkeessa. Ei hyvä, korjaus ensi viikolla.
#10
Katsoin Gowashin tulostiedot ja tekee kunnon tiliä. On myös laajentamassa nyt Bembööleen.
#11
ABC:n vastaavasta palvelusta vastasi juuri Juhlapesun taustalla oleva yritys. Ei taida tosin enää olla toiminnassa?

https://www.iltalehti.fi/autot/a/201611162200028311

Jonoja noissa tosiaan on, kesäisin tosin vähemmän porukkaa. Oma sopimus on ensi syksyyn, katsotaan sitten taas uudestaan mitä on tarjolla.
#13
Olin tuossa ilman sopimusta jonkin aikaa ja Black Friday tarjouksena tuli jatkettua hintaan 39 euroa/kuukausi 24/7 pesuilla. Ongelmana edelleen erilaiset tekniset jutut, eilen Vuosaaren ABC:lla ei kameranlukija toiminut. Kaksi eri puhelua vikanumeroon, jotka jostain syystä on ulkoistettu vartiointiyritykselle.

Ihan kelpo jälkeä tekee noissa ABC-asemilla, mutta jotenkin on kyseinen tuote vielä betatestaustasolla. Pesupaikkoja pitäisi olla enemmän ja pesupaikkojen harjoja voitaisiin vaihtaa useammin.

Kenelläkään Gowashia, toimiiko jo paremmin?
#14
Kyllähän VAG-konserni on kusettanut ja melkein kaikessa. TSI-ongelmat ja DSG-ongelmat jatkuu vuodesta toiseen, sitten vielä päästöarvojen kusetus. Itsellä vaihtuu ensi vuonna merkki, johonkin luotettavampaan. Samalla jää Keskon välistävedot pois.
#15
Huhujen mukaan näistä jatkuvista DSG ja TSI-ongelmista olisi tuore juttu Ylellä työn alla:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/27/autojen-maahantuojat-panttaavat-tietoja-vioista
#16
Mii / Vs: Mii electric
10.12.19 - klo:15:21
Jutun kirjoittaja on erittäin kokenut pitkän linjan liikennetoimittaja ja kirjoittaa esim. Tuulilasi lehteen. Kirjoitti totuuden ja näyttää olevan melkoinen isku sähköautoilevien kasseille. ;D

Itse en ole polttomoottoriautoissa käyttänyt mitään lohkolämmittimiä yli vuosikymmeneen, ovat täysin turhia. Joka kerta lähtee auto käyntiin ja ei kun menoksi. Kerran viikossa tai harvemmin käyn kätevästi tankkaamassa, aikaa menee noin kaksi minuuttia.

Helppoa ja mukavaa, jatkakaa te patterilelujen testausta. ;D
#17
Mii / Vs: Mii electric
10.12.19 - klo:14:10
Sitten takaisin todellisuuteen, sähkö- ja hybridiautojen lataus on sekavaa ja hidasta:

https://www.is.fi/autot/art-2000006337610.html
#18
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:19:26
Onhan tuossa leasingissa järkeä, jos löytyy kipolle käyttöä. Itse en viitsisi ajaa tuollaisella tyttöjen autolla.
#19
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:18:53
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:18:42
Juurihan kirjoitin, missä lataaminen on ilmaista. Mitä kohtaa siitä et ymmärrä? Esim. tuon lähimmän Prisman ilmaiset laturit ovat 22 kilowattisia ja niillä lataa puolessa päivässä isonkin akun täyteen. Samalla kun käyn salilla, akkuun ehtii latautua satoja kilometrejä. Muutaman kymmenen kilometrin sijaan puhutaan muutamasta sadasta kilometristä eli sinulla on hukassa tässä "vain" kertaluokka.

Citymarketeista kirjoitin selvästi, että puhun 22 kilowatin latureista. Tuosta huolimatta tarjoilet 50 kilowatin latureiden hintaa ja alat jankkaamaan vastaan. Minuuttihinta 22 kilowatin laturille on siis 0,02 euroa. Ymmärrätkö vai oliko tuokin jotenkin liian haastava lause? Ja taas vain kertaluokan virhe...

Vai ei ilmaisia latureita ole missään... Nää sun väitteet ovat sitä itseään. Tässä esimerkiksi vähän pidempi rivi ilmaisia 22 kilowatin latureita:
https://lempaala.ideapark.fi/suomen-suurin-ilmainen-sahkoauton-latauspisteiden-keskittyma-ideaparkissa/

Mikä noista esiin tuomistasi akuista sopii Miihin vai arvailetko vain edelleen puhdasta potaskaa?

Kuka idiootti on Prismassa puoli päivää? ;D ;D Esim. Triplassa on uusimmat sähköautolaturit ja ei kuulemma paljon muutamassa tunnissa lataile. Siellä on satoja tyhjiä latauspaikkoja, kun ei kukaan jaksa notkua kauppakeskuksessa kovin pitkään.

Tässä karua faktaa:

"Super Marketista kurvasimme Triplaan, uuteen kauppakeskukseen Pasilaan. Etukäteen tiesin, että sen parkkihallissa on 300 sähköautojen latauspaikkaa, joten en ollut huolissani virran riittävyydestä.

No, helpotus oli sikäli ennenaikainen, että Triplan latauspaikat olivat näitä 22 kilowatin asemia, joista tavallinen täyssähköauto saa tunnissa hikiset 20 - 30 kilometriä toimintamatkaa lisää."

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a1b49bfc-dd9d-41f7-84aa-ed9e2eb019e5

;D ;D ;D
#20
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:18:47
Kinkkujuustohan se tyhmä on kun kuvittelee että varaosien hinnat laskee seuraavan vuosikymmenen aikana. Jos niitä nyt edes saa kymmenen vuoden päästä.:)

Varaosilla on varaosien hinnat, joku Audin vannekin maksaa varaosana 1000 euroa, vaikka niitä on uuteen autoon saanut neljä tuohon hintaan.

Muhahahaha, ei ole viherpiipertäjillä oikein ajatuksenjuoksu nyt selkeänä.
#21
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 09.12.19 - klo:18:18
Aika heikkoa käyttää ja yleistää jonkun yksittäisen Volvo-casen korjaushintaa.
Olen paikalliselta VW myyjältä kuullut että akku uuteen e-uppiin on aika tasan 10000e varaosatiskiltä + asennus.
Akku kuitenkin todennäköisesti kestää paljon pidempään kun akulle myönnetty takuu, joten auto alkaa jokatapauksessa olemaan romutuskunnossa siinä vaiheessa, kun akussa ei enään riitä mehut normi ajeluihin.

Ai oikein kuulit "varmaa tietoa" myyjältä joka halusi myydä sinulle auton, että "vain" 10 000 euroa... Buhahahahahahahaha!
#22
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:18:06
Ihan vakavissasiko luulet, että akun vaihdon tullessa ajankohtaiseksi akku maksaa tuollaisia summia? Akkutakuu on 8 vuotta, ja sen jälkeen voi tarvittaessa ostaa akun tai vanhan kunnostuksen kolmannelta osapuolelta. Jos tuntuu siltä, että haluaa akun vaihtaa 20 vuoden käytön jälkeen.

Ei niitä akkuja kunnosteta, vaan koko akku menee vaihtoon. Volvon hybrideissä kestää sinne 200 000 kilometriin, sitten on mennyt akut vaihtoon hintaan 13 000 euroa.

Lycka till vaan!:)
#23
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:17:17
Höpöhöpö. Asuntoni parkkihallissa sähkö maksaa 0,13 â,¬/kWh ja sulakkeet riittävät hyvin 22 kilowatin latureille. Keskustassa käyttämässäni ostarin hallissa 0,15 â,¬/kWh. Työpaikalla hinta on 0,12 â,¬/kWh. Cittareissa 22 kilowatin laturi maksaa 0,02 â,¬/min eli 0,05 â,¬/kWh. Prismoissa, Stockmannilla ja alueen isoimmassa ostoshelvetissä lataaminen ei maksa mitään. Kalleimmillaan maksan noissa noin kolmasosan bensa-auton energialaskusta ja halvimmillaan sähkö ei maksa mitään.

Kerro toki mistä sitä "ilmaista sähkö saa":) Noissa kauppahallien ja markettien latureissa pitää olla puoli päivää, niin saa muutaman kymmenen kimetriä rangea. Kallista ja hidasta.

Citymarketin hinta on ihan jotain muuta, K-latauksen pikalataus kustantaa 0,20 euroa minuutti pikalatauksella. Mukavasti kertyy hintaa:) Sitten vielä euron aloitusmaksu.

Ilmaista latausta ei ole enää missään ja hintoja nostetaan kovaa vauhtia. Lycka till vaan patterilelujen ostajille!:)

Akkujen hinnatkin ihan kelpo tasolla:

"Taloustaito-lehti kertoi 4/19-numerossaan, että täyssähköauto Hyundai Kona Electricin 64 kWh:n akusto maksaa 33 650 euroa. Volkswagen e-Golfin akuston hinta on noin 28 000 euroa. BMW i3:n akut maksavat noin 10 000 euroa!"

https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/vanheneva-sahkoauto-voi-olla-hintapommi-omistajalle/7296990
#24
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:16:51
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:16:47
Miksi tuo ei kelpaisi näin kerrostaloasujallekin? Itse voisin latailla tuota kotona parkkihallissa, työpaikan pihalla ja salitreenien aikana viereisissä isoimmissa markeiteissa. Tuon lisäksi vielä keskustassa asioila käynnin aikana on hyvää aikaa latailla parkissa.

Onko sulla tietoa akun hinnasta vai keksitkö sille vain jonkin hassun hinnan?

Niin jos latailet parkkihalleissa ja vastaavissa, niin ei ole enää edullisia kilometrejä. Tulee kalliimmaksi kuin vastaava bensiiniauto. Aika monessa taloyhtiössä ei paljon latailla sähköautoja, hyvä kun sulakkeet riittää lohkolämmittimiin.
#25
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:16:48
Niin siis jos on lyhyttä työajoa ja kaupassa käyntiä, eikä ole perhettä tai harrastuksia niin tuolla tulee edullisia kilometrejä. Itsetuntokin jos on kohdallaan ja ei välitä millaisella autolla ajaa, niin mikä ettei. Samoin pitää hyväksyä että se 15 000-17 000 euroa on menetetty kun on ostoksen tehnyt.

Sitten 2030-luvulla kaikki hypettää jo vetyautoja ja sähköautojen syyllistäminen on viimeistään alkanut. Trendihän muuttuu nyt kovaa vauhtia ja kuluttajan ei kannata hötkyillä.
#26
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:16:22
Edullisia kilometrejä toki jos esim. pitää tuon kymmenen vuotta ja asuu ok-talossa jossa voi latailla. Sen jälkeen ei kelpaa kuin romuttamolle. Uusi akku maksaa enemmän kuin auto uutena.
#27
Mii / Vs: Mii electric
09.12.19 - klo:16:09
Ei tuosta Miistä ole kuin kauppakassiksi, en ymmärrä ketkä noita ostaa ja mihin muuhun taroitukseen se sopisi. Veikkaan että menettää arvonsa kymmenessä vuodessa.
#28
Paikallisessa rengasliikkeessä tekivät ja 68 euroa säätöineen. Pientä heittoa oli toisessa etupyörässä, toimenpide kesti vain noin 20 minuuttia.
#29
Niin se vaan tuo 5 vuoden takuu ja vuoden ilmaiset biokaasukampanjat jatkuu, nyt vuoden loppuun. Eikö noista nyt Kesko voisi rehdisti ilmoittaa että kampanjat jatkuvat toistaiseksi?
#30
Sähkö- tai ohjelmistovika.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy