Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jaqne

#1
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
28.05.19 - klo:20:21
Ei ota
#2
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
22.05.19 - klo:22:13
Tässä oma kesäsetti: 8,5” x 19” ET30, renkaana 235/35 19. Autossa on Eibach sportline jouset ja oikein tyytyväinen olen ollut  ;)




#3
Toivotaan niin. Sanoivat kyllä, että laittoivat lisää johtoa. Eikös Audilla ole 2 vuoden takuu tekemisissään  ;) Oli kyllä suolainen hinta parin johdon korjauksesta, mutta tulipa nyt huollon yhteydessä tehtyä. Ehkä ensi kerralla teen itse  :)
#4
Homma selvisi huoltokäynnillä. Kaksi johtoa oli poikki takaluukun johtosarjasta. Työstä veloitettiin 190,, materiaalista ei mitään, koska ei kulunut kuin pari pätkää johtoa.
#5
Kyllähän se johtosarja siellä taitaa olla paskana. Luukku auki ei tule vikakoodeja, luukku kiinni tulee vikakoodit.
#6
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.11.18 - klo:13:47
Tämä on sitä kestävää kehitystä, johtosarjojen eristeet on tehty kierrätysmuovista eli eivät kestä.  ???

Totta, vähintään materiaalit eli uusi johtosarja pitäisi saada "firman piikkiin"! Työstä voit joutua jotain maksamaan. Kannattaa ottaa myyjäliikkeen jälkimarkkinointipäällikköön yhteyttä. Asiallisuus ennen kaikkea.  ;)

Ex. Cupraan vaihdettiin mittaristo (700,) kolmen vuoden jälkeen, itse jouduin maksamaan työn osuuden. Siitäkin olisi voinut vielä vääntää, itse en jaksanut.

Totta! Parin viikon päästä on öljynvaihto, joten samalla täytyy ottaa asia esille. Edelliseen autoon tehtiin moottoriremppa (öljynkulutus), josta itse en maksanut euroakaan.
#7
Kiitos!

Pistää kyllä ärsyttämään, että 2015 käyttönotetussa autossa joutuu tällaisten ongelmien kanssa tekemisiin  >:(
#8
Jos tuon johtosarjan tuolta purkaa, niin näkeekö johdon ulkopuolelta, että mikä johto on katki? Olettaisin, että jotain merkkejä on johdon ulkopuolellakin?
#9
Okei, täytyypä vähän tutkia, kun kerkiää. Kiitos vastauksista! Palaan tähän kun homma on paketissa.
#10
Kiitos analyysistä! Olisikohan helpompi vaihtaa koko johtosarja?
#11
Tässä vikakoodit:


6 Faults Found:
197904 - Central Locking
          B140A 4B [008] - Over temperature
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 73
                    Mileage: 75838 km
                    Date: 2018.10.26
                    Time: 16:37:31

202506 - Motor for Central Locking of Rear Trunk/Hatch
          B12DD 15 [009] - Open or Short to Plus
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 58
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

204290 - Remote key 1
          B1479 18 [008] - Current Too Low
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 78
                    Mileage: 75595 km
                    Date: 2018.10.10
                    Time: 14:13:41

565764 - LED Light Bar
          B1664 31 [009] - No Signal
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 19
                    Mileage: 75595 km
                    Date: 2018.10.10
                    Time: 14:10:18

929796 - Light Switch
          U110B 00 [008] - No Communcations
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 91
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

930056 - Light Switch
          B126A 29 [008] - Signal Implausible
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 91
                    Mileage: 75595 km
                    Date: 2018.10.10
                    Time: 14:11:45

Moottori kyllä toimii. Vikakoodi on varmaan tullut sen takia, koska vaihdoin lukon.

Olisikohan tuo ylikuumeneminen se ongelma? Päivämäärä ainakin puhuisi sen puolesta, koska juuri tuolloin vka alkoi. Eilen testailin luukkua. Lukko aukeaa jos luukku on noin 20cm auki, mutta jos väliä on vähemmän ei tapahdu mitään.
#12
Olin myös skeptinen huollon kommentiin, ei tainnut olla A3 tuttu auto kaverille  ;)

Ei ole kyse turvatoiminnosta. Vaikka mitä olen yrittänyt luukku ei aukea alhaalla (kiinni) ollessa.
#13
VCDS löytyy, täytyy illalla ajaa. Jossain malleissahan on kytkin hanskalokerossa, jolla saa takaluukun pois pelistä, mutta tästä en sitä löytänyt.
#14
Samaa ajattelin. Lukko vaihdettu (tosin käytettyyn, mutta pitäisi olla toimiva). Valot palaa ja lukko toimii kun luukku on auki. Youtubessa katselin A3 MMI videoita ja siellä en nähnyt takaluukulle olevan erinäistä valikkoa, ainoastaan kuskin ovet ja kaikki ovet.
#15
A3 8V (12–) / Sedan takaluukku ei aukea
14.11.18 - klo:09:16
Onko kellään tullut vastaan, että takaluukku ei aukea? Takaluukku aukeaa ainoastaan luukun sisäpuolelta vapautusmekanismista, joten penkit alas ja ryömimään  :(. Kun luukku on auki ja salvan laittaa lukittuun asentoon ja painaa lukot auki avaimesta, tai luukun ulkopuolisesta kahvasta lukko aukeaa. MMI:ssä ei ole valikkoa takaluukulle, ainoastaan oville, pitäisikö olla?  Huollossa sanoivat, että MMI:stä pitäisi löytyä valinta takaluukulle, mutta eipä löydy  :(. Autossa on avaimeton käynnistys.
#16
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
03.08.18 - klo:16:55
 No voi harmi! Sitten täytyy varmaan tyytyä nappuloihin  :-\
#17
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
03.08.18 - klo:13:38
Kiitos vastauksista! Arvasin, että täältä niitä saattaa löytyä  ;)
Täytyy varmaan vaihtaa viiksi uuteen, koska en tykkää namiskoista jotka eivät toimi  :)
#18
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
03.08.18 - klo:09:33
Onko kukaan kokeillut tätä koodausta vakioon? Onko mitään hyötyä?

Toinen kysymys liittyy monitoimiohjauspyörään. Yritin tuolla A3 foorumilla asiasta kysellä, mutta en sieltä vastausta saanut. Eli omassa autossa oli jostain syystä valitta ohjauspyörä ilman namiskoita, joten asensin ne jälkikäteen. Koodauksen jälkeen nappulat toimii, mutta pyyhkijän viiksen valintanäppäin ja reset näppäin ei enää toimi, johtuukohan se nyt sitten koodauksesta? Täällä varmaan porukalla on kuitenkin monitoimiratit autoissaan  ;)
#19
Laitoin rattiin monitoiminamiskat. Koodauksen jälkeen ratin napit toimii, mutta pyyhkijänviiksen napit (reset ja valintanappi) eivät enää toimi. Onko tämä ominaisuus, että monitoimiratti kytkee pyyhkijänviiksen napit pois käytöstä? Onko niiitä edes jos on monitoimiratti? Varmaan monella on monitoimiratti, joten luulisi tietoa olevan?
#20
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
22.04.18 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.04.18 - klo:21:54
Golf 2015, Leon 2017 ja Golf 2018 kessyllä ja kaikissa 2 normiavainta mutta ei enää sitä lompakkomallin muoviliparetta.

Kiitos vastauksesta! Näin epäilinkin.
#21
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
22.04.18 - klo:20:46
Tuli hommattua S3 sedan 2015 viime perjantaina. Onko kenelläkään avaimetonta käynnistystä? Mulla tuli mukaan 2 kpl avaimia, eikä siis sitä muovi avainta lainkaan, pitäisikö tuossa olla muoviavain? Myyjä sanoi, että avain olisi hanskalokerossa, mutta eipä ollut. Hauska peli muuten tämä S3  ;)
#22
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
24.03.17 - klo:19:17
Jos huoltokirja kunnossa, eikä kilometrejä älyttömästi niin lähtisin käymään Audilla. Myyjäliike tuskin tulee vastaan millään tavalla, koska kulutus kirjattu kauppakirjaan. Omassa remontti maksaa 7000,, jonka Audi kustantaa täysin.
#23
A4 B8 (07–) / Vs: Öljyn kulutus
20.03.17 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 18.08.15 - klo:23:33
Oma kävi viime viikolla huollossa ja aloitettiin öljynkulutusmittaus. Huollossa tehtiin huohotin muutos,  öljynerotin vaihdettiin ja moottorinohjaus päivitettiin. Ennen huoltoa kulutus oli 1l/2600km. Huollon kaveri sanoi että jos öljynkulutus jatkuu niin sitten tarkastellaan homma uudelleen ja tehdään suurempi remontti. Sanoi muuten myös että virheettömällä huoltokirjalla ja rullatuilla kilometreillä 84000km ei tarvitse olla huolissaan kustannuksista.

Nyt on omalla kohdalla edessä mäntäremontti. Öljynkulutus alkoi taas kasvaa ja tehtiin uudestaan mittaus, josta en joutunut maksamaan mitään (pienen väännön jälkeen). Todettu öljynkulutus oli 0,8l/1000km, joten mäntäremontti edessä, Audi tulee täysin vastaan ja saan vielä sijaisauton käyttöön kuluitta. Omalla kohdalla varmasti vaikuttaa, että kaikki paitsi ensimmäinen huolto on tehty Audi Airportissa ja ensimmäinenkin auton myyjäliikkeessä. Erittäin tyytyväinen luonnollisesti Audin toimintaan. Kilsoja tällä hetkellä 109000km.
#24
Se on akun huohotusputki, uudessa akussa pitäisi olla paikka sille, omassa ainakin oli.
#25
Lainaus käyttäjältä: kaku - 19.04.16 - klo:21:00
Emännän autosta(A4 b8 -09) akku lopetti yhteistyön..ei paljoa kerennyt varoitella. Latausvirtaa ottaa 6A ja akku poreilee. Ei uskaltanut enään ladata ja lepojännite melko pian 6v ja jotain. Uuden osto edessä mutta mietin että onko tuo akku edes alkuperäinen? Made in italy ja 80Ah oli koko: Ohjekirjassa kertoo että täytyy olla>VW 7 50 73 akku mutta ampeerimäärää en sille mistään löytänyt? Tarvikeliikkeestä olisi tarkoitus vastaava akku hommata ja ymmärsin että Varta olisi valmistaja alunperinkin? Koodauksen hoidan sitten tavalla tai toisella..jospa Mikkelin alueella jollain olisi VCDS käytössä?

Omaan laitoin tällaisen ja hyvin on pelittänyt:


Varta Silver Dynamic AGM F21 12V 80Ah
#26
Vanteet ja renkaat / Vs: Vanteiden maalaus
01.04.16 - klo:09:18
Lainaus käyttäjältä: Jaqne - 07.12.15 - klo:16:17
Ei ollut puhetta värikoodista, gunmetal väriä pyysin ja tuollaiset tuli. Erittäin tyytyväinen olen ollut lopputulokseen.

Nyt selvisi väri jos vielä kiinnostaa. Pepper Grey Metallic, VW väri.
#27
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 01.03.16 - klo:01:11
Nyt osui omaan silmää miellyttävä vanne, kyseessä S5/S7 paraller twin star

www.performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2013/04/2013-Audi-S7-Estoril-Blue.jpg

Mutta mikäs näissä pitäisi olla ET? S5 orggis lienee ET32

Omassa (B8) on juuri nuo S5 vanteet, ET32 ja vanteen leveys 8,5". Ainakin B8:iin sopii hyvin tuo ET32.
#28
Vanteet ja renkaat / Vs: Vanteiden maalaus
07.12.15 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: Rehtori - 02.11.15 - klo:22:29
Vanha postaus mutta et sattuis muistamaan värikoodia. Toi väri näyttää tosi hyvältä.

Ei ollut puhetta värikoodista, gunmetal väriä pyysin ja tuollaiset tuli. Erittäin tyytyväinen olen ollut lopputulokseen.
#29
^
^
Akku vaihdettu ja koodattu yllä olevalla ohjeella onnistuneesti.
#30
Ok, kiitos tiedosta! Tuolla mennään kunhan posti kiikuttaa uuden akun perille, tosin siinä saattaa mennä hetki.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy