Sähköautolla ajamisen "puhtaus" hiilidioksidipäästöjen suhteen riippuu siitä, miten paljon sähkön tuotannossa syntyy hiilidioksidipäästöjä. Esimerkiksi Saksassa sähköntuotannon laskettu päästöjen keskiarvo on 682 g/kWh - ekosähkö 41 g/kWh. (lähde Autobild nro 23-24, sivu 64). Mitkähän ovat vastaavat arvot vaikkapa Suomessa?
Eipä taida sähköautoilu olla niin puhdasta kuin helposti kuvitellaan...
Paljonkohan se tarkoittaa hiilidioksidipäästöjä tavallisella täyssähköautolla/ajokilometri?
Eipä taida sähköautoilu olla niin puhdasta kuin helposti kuvitellaan...
Paljonkohan se tarkoittaa hiilidioksidipäästöjä tavallisella täyssähköautolla/ajokilometri?
