Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Wiiseli

#1
Lainaus käyttäjältä: terojii - 19.04.24 - klo:13:03Hop

Haluaisin (tai apukuski haluaisi) säätää Spotifyä ja Wazea kun auto on liikkeellä. Nythän Android Auto (eli Spotify ja Waze) menevät jonkinlaiseen turvallisuusmoodiin kun auto on liikkeellä jolloin tekstinsyöttö on estetty ja vain annettuja näppäimiä voi käyttää. Näin joskus jossain Android Auto sivustolla että on sellainen asetus mikä poistaa tuon toiminnon jostain asetuksien syövereistä. En enää löydä sellaista. Onnistuuko muutos virallisessa huollossa ja miten sitä pitäää pyytää?
Passatissa ainakin menee näin(obd11): Multimedia-> adaption-> nhtsa properties-> kaikki vaihdetaan not activated. Jos olen oikein ymmärtänyt niin toi nhtsa liittyy jotenkin jenkkien liikennelakeihin.
#2
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
19.04.24 - klo:11:36
Kyllä noi lämmöt saa esiin esim. OBD11: llä
Lainaus käyttäjältä: zettjh - 18.04.24 - klo:23:53Oletteko saaneet hybridiakun lämpötilaa näkyviin mitenkään? Esim. VCDSllä tai muuta kautta?

Olisi mielenkiintoista seurata miten akku lämpenee latauksessa/ajossa ja mikä on optimaalinen lämpötila, missä akusta saa eniten kilometrejä irti.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.04.24 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: petaso - 29.03.24 - klo:22:28Suolletaanpas ajatuksen juoksua tännekin.

Voiko olla niin että suko laturilla, joka on rajoitettu 8A virtaan, ei saa akkua ladattua täyteen? Havainto perustuu siihen että teimme tänään mummola retken, 45 km siivu maantietä. Yhdellä latauksella per siivu 41 km. Lähtiessä oli kotona ladattu sukolla akku täyteen, ja tällöin päästiin tuo 41 km. Mummolassa ladattiin täydellä 16A virralla mummolan laturilla akkua, ihan täyteen ei tullut vaan olisi ollut vielä n. puoli tuntia lataus aikaa, jonka aikana olisi lirutellut puuttuvat kilometrit akkuun.  Rangea ilmoitti lähtiessä 40 km ja taas päästiin sama 41 km sähköllä. Apin mukaan mennessä kulutettiin 7,9 kWh ja palatessa 7,7kWh.

Pitäisi saada tuo oma Elli paikoilleen niin voisi tuonkin jotenkin todistaa mutta ensin pitäisi asuntovaunua liikuttaa katoksessa puoli metriä eteenpäin, tämä taas sen jälkeen kun lumet on sulaneet siitä edestä  8)
Eiköhän isoin vaikuttava tekijä ole ollut, että akku on ollut lämmin, kun olet lähtenyt liikkeelle vajaalla akulla kesken latauksen. Lämpimällä akulla kulutus on ollut alusta asti pienempi. Tämä siis oletuksella että olet lähtenyt ns. kylmällä akulla kotoa liikkeelle. Kyllä sukolla saa akun ihan yhtä täyteen kuin esim. 16A type 2:lla.
#4
Lainaus käyttäjältä: anakar - 27.03.24 - klo:11:56Passat GTE 2017, 130tkm.

Vaihdelaatikon kolinoita on nyt kuunneltu merkkikorjaamolla ja vaihteistoihin erikoistuneella korjaamolla. Ehdotukset olivat mekatroniikan vaihtoa (4000e) tai korjausta (2000e). Auto hankittu jälleenmyyjältä helmikuussa laajennetulla takuulla, joka ei nyt sitten kuitenkaan kata mekatroniikan korjausta. Asiasta reklamoitu myyjää 2vkoa kaupanteosta. Myyjä tulee kuitenkin vastaan 30% korjauskuluissa. Tämä ei nyt ihan miellytä, joten kaivattaisiin vinkkivitosia taisteluun myyjän takuun suhteen. Näistä on täälläkin ollut esimerkkejä, joissa myyjäliike korjannut mekan, kun ollaan vielä takuun sisällä ja tuore kauppa. Huoltokirja kunnossa ja vaihteistoöljyt vaihdettu ajallaan. Ei anna vikakoodeja mittaristoon, mutta korjaamo suositteli olla ajamatta ettei kytkimet mene.
Mulla myyjäliike tuli vastaan liki 2v. ostosta vielä 40% joten noin tuoreesta hankinnasta luulisi enemmän tulevan vastaan kuin 30%. Outoa ettei anna mitään vikakoodia.
#5
Lainaus käyttäjältä: Oskarivee - 22.03.24 - klo:00:52Taas yksi uhri lisää, vm-17 130tkm. Alkuviikosta motarilta poistuessa heitti oranssit valot vaihteistosta ja hybridijärjestelmästä, ei antanut ajaa bensalla. Auton uudelleenkäynnistys ei onnistunut ekalla mutta tokalla onnistui ja pääsin ajamaan normaalisti kotiin. Seuraavana päivänä korjaamolla tuomio mekatroniikasta täysin sama vika kuin muillakin tässä ketjussa. Kuitenkin saan auton vasta kahden viikon päästä korjaamolle ja mietinkin että paljon tolla uskaltaa ajaa ennenkun ei anna enää käyttää bensaa ollenkaan? (Ajot kaupunki ajoa 1-20km eli sähkö riittää kyllä kotiin aina) nyt ajanut ainoastaan battery chargella että on varmasti sähköakkua jos vetää bensan jumiin taas.

Ja toisena kysymyksenä, nykyisessä tilanteessa pääsen about kerran kahdessa viikossa laataamaan akun latausasemalla täyteen mutta muuten ajetaan bensalla ja sillon tällöin bensa-ajolla ladatulla sähköllä. Onko tämä ajotyyli haitallista ja menenkö suosiolla vaihtamaan täysbensavehkeeseen?


En kyllä ite ajaisi autolla, jos ei toimi niikuin pitää.
Tuolla lataus tyylillä menee hybridin edut täysin hukkaan, mut miinus puolet pysyvät kuten lyhyempi öljynvaihtoväli jne.
#6
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
19.03.24 - klo:16:32
Lainaus käyttäjältä: jöö - 19.03.24 - klo:13:57Enpä usko, koska näen, että auto yhdistää kännykän wifiin ja alkaa käyttää dataa sitä kautta.

Sitä paitsi tuntuisi oudolta, että auton käyttäisi datayhteyttä, jos nimenomaan sen katkaisee asetuksista eli poistaa täpän "eSIM" kohdasta. Se vielä erikseen varoittaa, että sen jälkeen pitää kytkeä wifi verkkoon, jos haluaa siirtää dataa.
https://www.skoda-auto.com/emobility/software-update-faq

Asiahan on helppo testata. Koska pöivitys vaatii vihreän SOS- valon niin käy näppäsee SOS- sulake pois ja kokeile onnistuuko päivityksen lataus wifillä sen jälkeen!
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
13.03.24 - klo:16:35
Lainaus käyttäjältä: jöö - 07.03.24 - klo:08:28Vastaan itselleni, kun tuli tämä 0330 itsellekin näkyviin. Lataus on tosiaan auton omalla yhteydellä aika hidas mutta jos laittaa kännykästä tukarin ja yhdistää auton siihen, niin sitten lataa aika nopeasti.


Lume vaikutus toi oma netin nopeampi lataus. Auton OTA- päivitykset tulee aina auton omalla netillä.
#8
Kannattaa kotona ladata rajoitetulla virralla, jotta 12V akku ehtii myös latautua.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.03.24 - klo:18:59
Mitä olen asiasta lukenut, niin aviloo on hyvin tarkka ja luotettava testi. Mulla noi samat arvot on pyöriny 8300- 8900wh. Siitä on kyllä vuoden verran ku viimeksi katellu niitä. Toi 42km on ihan hyvä tolla kelillä.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.03.24 - klo:20:10
Lainaus käyttäjältä: petaso - 02.03.24 - klo:00:03Lisää kysyttävää uutena ;D . Mikä tuon e-managerissa olevan halvan tunnin asetuksen idea on? Auto laitettu ajastuksella latautumaan tiettyyn kelloaikaan, akun alin varaustaso 50% säädettynä (ylin mikä voi olla faceliftissa), niin autohan vissiin heti latautuu tuohon puoleen ja loput pitäisi tulla ennen lähtöä. Valitsin tuon halvan sähkön valinnan tietylle kelloajalle niin lataako se ainakin ne kelloajat ja sitten loput ennen lähtöä? Onko faceliftissä ylimmän varaustason asetusta?
Idea on se, että pystyt aloittamaan latauksen ajastuksella halpojen tuntien aikana. Ite pidän alimman tason 0% ettei latailisi heti yhtään jotta saan pörssin hinnat maksimaalisesti käyttöön. Esim. Aloitus klo.21 ja lopetus klo. 4.00. Näillä keleillä ja tuolla aikavälillä aktivoin pelkän latauksen. Lähtöajaksi olen aina laittanut samankuin edullisen tariffin lopetusaika. Faceliftissä ei ole ylempää latausrajaa. Näistä plugareista saa parhaiten hyötyä, kun lataa aina täyteen.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.03.24 - klo:20:23
Vedät infotainmentin yläosasta näkymän esiin ja sieltä suurin näkyvyys päälle.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.24 - klo:19:31
Niin ja tietenkin musan toistaminen toimii myös bluetoothin kautta.
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.24 - klo:19:27
Ei löydy sd- korttipaikkaa. Musan soittaminen onnistuu AA:lla/ Carplaylla esim. Spotifyita käyttämällä. Ite tulee paljon kuunneltua podcasteja. Ite olen asentanut kolmannen osapiolen äpin millä voi peilata kännykän näyttöön ja myös katsoa liikkuvaa kuvaa...tarkennuksena et en kattele ajon aikana. Minkä akkutestin tekibät ja mikä oli tulos? Kerrotko vielä speksit autosta?
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.01.24 - klo:09:27
Lainaus käyttäjältä: Hesani - 27.01.24 - klo:08:54Mulla 4 vuotta ollut -18 gte teki muutama päivä sitten aivan uuden tempun. Käynnistin kylmänä, polttis käynnistyi ja flekti alkoi heti huutamaan hulluna, mitään varoituksia ei tullut, mutta en arvannut lähteä liikkeelle. Laitoin varoiksi ajoakun lataukseen, auton virrat sammutettuna. Sama huuto alkoi heti, kun sain piuhat kiinni, oli pakko lopettaa lataus. Annoin auton seistä seuraavaan päivään ja uusi kokeilu, sama juttu edelleen. Lähdin kuitenkin ajamaan ja heti alkumatkasta näyttöön tuli, että pitää ajaa pidempi matka. Sata metriä tuon jälkeen väitti kylmän koneen ylikuumenneen ja olisi pitänyt keskeyttää ajo välittömästi. Päätin jatkaa ajoa manuaalilla pienillä vaihteilla, että moottori lämpiäisi kunnolla. 40 km jälkeen kaikki kunnossa, eli varmaan liittyi jotenkin katalysaattorin puhdistukseen.
Ajattelin jakaa tämän tiedoksi, ettei tule varattua turhia korjaamokäyntejä. Korjaamokaan ei osannut sanoa mitään varmaa syytä ongelmaan, mutta onneksi en ehtinyt sinne saakka.
Kannattasi luetuttaa vikakoodit. Noista jää aina jälki historiaan.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.01.24 - klo:15:00
Laita kuva umpioista, niin helpottaa tunnistamista. Mulle ei "aktiiviset kaukovalot" sinänsä sano mitään. Ehkä joku toinen tunnistaa maininnan. Koodaus onnistuu OBD11:llä tai VCDS:llä jne...
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.01.24 - klo:13:42
Eli sulla on "köyhänmiehen" ledit joita tuppaa 20 vuotisissa Gte:ssä aika usein olemaan. Niihin saa light assistin koodattua eli pitkät sammuu ja käynnistyy auyomaattosesti kameran avulla.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.01.24 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Okza - 23.01.24 - klo:21:31Mulla on -20 GTE ja ostin sen pari viikkoa sitten ruotsin tuontiautona, joten manuaali on ruotsiksi ja netistäkin saan vain englanniksi, joka myöskään ei taitu, joten sen vuoksi kysymys voi olla yksinkertainen ja typerä, mutta kysytään silti  ;D

Olen nyt muutaman kerran ajellut akun "tyhjäksi" ja ottanut silloin tietysti sen hybridi moden käyttöön. Olen asettanut sen latauksen minimitason 30%, eli jos olen oikein ymmärtänyt sen ei pitäisi päästää akkua tuota tyhjemmäksi. No nyt kun akku on tosiaan "tyhjä" niin tuo alkaa automaattisesti polttomoottorilla sitä latailemaan, onko tämä ominaisuus, joka mahdollisesti korjaantuu sillä, että asettaa sen minimitason 0%? Ja jos sen asettaa tuonne, niin alkaako sitten lataamaan automaattisesti tuolla 0% tasossa sitä ajon aikana vai antaako sit ajella bensalla ja lataille jarrutuksissa yms?

Toimiiko tuo navigaattorin käyttö näissä miten, eli jos nyt on useamman sadan kilometrin reissu tulossa ilman latausmahdollisuutta (huolta-asemat lukuunottamatta) niin osaako se navin kanssa käytellä akkua fiksusti?  ;D

Kiinnostaa myös millaisiin kulutuksiin olette näillä tuollaisia pidempiä reissuja tehneet? :)
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.01.24 - klo:09:19
Meillä on toiminut ajastus kuin junan vessa eikä ole ollut ongelmia myöskään edullisen tariffin käytössä. Sen olen huomannut, että vihreä valo vilkkuu tovin( ehkä joitain sekunteja) vaikka olisi ajastus. Mikäs softa sulla on infotainmentissä? Voiskohan sen päivitys auttaa?
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.01.24 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: muusteri - 07.01.24 - klo:19:53Auto alkanut huollon jälkeen lataamaan akkua kun polttomoottori päällä, jonka vuoksi kulutus huitelee pilvissä. Sain tuon loppumaan kun laittoi emanagerista minimi lataustason nollille, mutta ei pidemmän päälle hyvä ratkaisu koska yllättäviä ajoja varten olen tuota tasoa pitänyt 50 prosentissa. Eli johdon perässä on ladannut aina 50 prosenttiin ja loput sitten ajastimen mukaan. Ei aikaisemmin tätä tosiaan ajon aikana ole tehnyt. Auto 2020 mallia.
Saakos tuon jotenkin muuten loppumaan?
No eipä noilla kahella asialla pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa. Sangen mielenkiintoista. Ottaison yhteyttä huoltoon, jos ovat jotain päivityksiä tehneet.
#21
Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 04.01.24 - klo:14:28Ohjeita odottelessa ei kannata pidättää hengitystä....

Helpointa käyttää joitain ilmaista kuvanjakopalvelua kuten https://aijaa.com/ ja linkittää kuvasta URL tänne
https://aijaa.com/rXJ3RY tossa linkki. Noilla asetuksilla mulla toimii AA:ssa kirjoitus ajaessa.
#22
Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 17.12.23 - klo:13:33Tämä ei ole mikään vika, mutta millä saa tuon kaistaohjauksen pois päältä muuten, kuin manuaalisesti liikkeelle lähtiessä. Tämä vie keskittymisen ajamisesta minulta ja on ärsyttävä, joten on vaarallinen lisävaruste. Onko joku valikko mistä sen saa pois päältä, ettei tarvitse joka kerta tehdä manuaalisesti.
Onnistuu esim. obd11: llä laittaa oletuksena pois päältä, jos kaistaohjauksella tarkoitetaan kaistavahtia.
#23
Lainaus käyttäjältä: Atsii - 03.01.24 - klo:17:12Löytyy omasta laitteesta :)
En vielä kokeillut. Vaatiiko PRO lisenssin?
vaatii pro- lisenssin.
#24
Lainaus käyttäjältä: Aultmore - 01.01.24 - klo:22:30Toivottavasti löydät keinon kuvan lisäämiseen, tuo ODB11 asetus kiinnostaisi kovasti.
Laitan tekstinä: Multimedia-> adaption-> nhtsa properties-> nhtsa_limitation_switches_for_androidauto_no_text_input jos 'activated' niin vaihto 'not activated' tämä kohta MUISTAAKSENI mahdollistaa kirjoituksen ajon aikana.
#25
Mistä helvetistä tänne saa nykyään kuvan lisättyä? Laittaisin screenshotin paikasta OBD11:ssä mistä saa kirjoittamisen mahdolliseksi ajon aikana AA:ssa. :o
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.12.23 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: jugih - 01.12.23 - klo:12:59Kysytään nyt vielä täältäkin, jos kohdistettua yleisöä olisi enemmän: Pystyykö teidän GTE:n ovien lukitusta käyttää VW:n uuden apin kautta? Ja jos pystyy, niin mistä kohdasta pitäisi täpätä?
vaatii faceliftissä we connect plus- palvelun ja tunnistautumisen joko puhelimella tai merkkarin tiskillä. Vanhemmista malleista en tiedä. Siihen en osaa sanoa toimiiko hyvin uudella äpillä, mutta ainakin vanhalla toimi hyvin, kun oli palvelu voimassa.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.10.23 - klo:21:36
#28
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.10.23 - klo:21:46
Lainaus käyttäjältä: Killekalle - 17.10.23 - klo:18:33
Ajovaloista kysymys. Minulla on Ruotsin tuonnissa perus ledit. Nyt pimeiden tullen huomasin, että valot näyttävät liian alas ja virtojen päälle kytkemisen jälkeen ne eivät tee ylös alas liikettä. Kuuluisiko tehdä? Myöskään en hoksaa korkeussäätöä mistään, joten oletan, että sen kuulusi olla automaattinen. Mikä homma siis, korjaamokeikka edessä vai normaalia?
" Köyhänmiehen" ledeissä ei ole automaattista korkeussäätöä jolloin ne eivät tee ylös alas liikettä. Sieltä puuttuu ainakin taka- akselista asentotunnistin. Eli normaalia.

#29
Lainaus käyttäjältä: Saarto - 09.10.23 - klo:17:41
Löytyykö Pirkanmaalta koodien lukijaa?

Ilmastoinnista tarvis saada tietoja pihalle. Kylmää puhalteloo toiselta puolelta.
Kannattaisko ostaa OBD11 millä saat vikakoodit selville? Maksaa saman verran/ vähemmän, kun pyydät jonkun käymään lukemassa niitä! https://obdeleven.com/products?utm_source=ads&utm_medium=gads&utm_campaign=branded&gclid=Cj0KCQjw5f2lBhCkARIsAHeTvljxVDbO4TCu-xdfqmDK-ZT53UvH3VCm3lwn7bsVXahDfVIX3jyJhT8aAoMHEALw_wcB
#30
Meiilä meni 79tkm. jälkeen mekatroniikka.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy