Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SlowMotion

#31
Epäonnistunut NOx-päästökorjaus?
#32
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?
06.04.17 - klo:11:05
Lainaus käyttäjältä: ko - 06.04.17 - klo:10:35
Mollerilta olikin tullut juuri vastaus:

Paljonkohan (vertailun vuoksi) maksaisi Suomessa VW-merkkiliikkeen Economy-huolto?
#33
Britanniassa tuhannet autot ovat tämän "korjauksen" myötä menneet epäkuntoon. Vielä on epäselvää, maksaako artisti vai autotehdas viulut.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4370078/VW-s-Dieselgate-recall-damaged-engines.html

Ihmeen vähän Suomessa näistä rikkoutumisista puhutaan.
#34
Näinhän maahantuoja Suomessa lausuu:
"Vaikuttaako korjaus auton tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen?
Asiakas saa mukaansa todistuksen, jossa Volkswagen AG vakuuttaa, että toimenpiteet eivät vaikuta korjatun auton polttoaineenkulutukseen, moottorin tehoon, CO2-päästöihin, ajokäyttäytymiseen tai akustiikkaan."


Ei tuossa puhuta tyyppihyväksynnästä tai mainostetuista tehoarvoista mitään. Itse todistuksessa saatetaan puhua, mutta yllä lainattu teksti on se, mitä asiakkaille on luvattu ennen korjauspäätöksen tekemistä.

Koska ajokäyttäytyminen muuttuu, kuten Teknikens Värld mittauksin kiistatta osoitti ja kuten jonkun suomalaisenkin tahon olisi syytä todeta, tehdas on todistuksellaan jälleen kerran pettänyt asiakkaansa luottamuksen ja tulee joutumaan siitä vastuuseen. Tietysti tämä ei päde kaikkiin malliversioihin, mutta EGR:n huoltovälin lyheneminen taitaa päteä.

ja jos nyt ihan aikuisten oikeasti katsoittaisiin tätä tehtaan ja sen suomalaisen maahantuojan harjoittamaa kitkerän kuivakkaa asiakasviestintää, niin kyllähän tuosta paistaa pelkästään juristin kynän jälki läpi. tässä Damage control -vaiheessa ei sellaisella kovin pitkälle pääse, aikansa se toki kantaa, mutta jossain vaiheessa ruvetaan puhumaan aidasta, eikä aidan seipäistä.
#35
Sille koneelle luvataan, että suorituskyky ei muutu. Ja muuttuihan se. Ja ylläpitokustannukset myös.
#36
Todellisista huoltotarpeista polttis vs. sähkö en tiedä, mutta arvatkaapa, kummassa on kalliimpi huoltosopimus, Audissa vai Teslassa?
#37
Citigo / Vs: Citigo jälleenmyynti
05.03.17 - klo:21:49
Mulle soitti rinta-jouppi kolme kuukautta sen jälkeen, kun olin käynyt näyttämässä rahalla ostettavaksi. Olisi kuulemma ollut ostaja autolleni, alkuperäistä tarjousta korkeampaan hintaan. Ei tullut kauppoja, kun oli tullut jo muualla. Eli siis juu, käykää nyt enemmän kuin yhdessä kaupassa ja mieluiten ennen, kuin on teillä kiire.
#38
Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 18.12.16 - klo:09:09
autooni on ollut vuodesta 2015 asti NOx-päästöihin liittyviä laadunparannuskampanjoita. Niitä ei tietääkseni ole kuitenkaan tehty määräaikaishuoltojen (2 kpl) aikana,

Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa, etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä.
#39
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.03.17 - klo:09:23
Tässä briteistä hinta tietoja korjauksiin.
• EGR ($401)

Nuo USA-osahinnat nettona ei vielä mitään, mutta esmes tuo EGR on joissain malleissa niin v*ttumaisessa paikassa, että hinta asennettuna "vähän" pompsahtaa. Ja sitten kun sama remppa tehdään ajomäärästä riippuen kohta taas uudestaa, niin maksuautomaatti on hyvässä vireessä.

Tehtaalla taitaa olla sellainen suunnitelma, että nyt alkuun pestään kädet kaikista vastuista, joten jengi tekee hätäkorjauksia ja EGR/DPF-disablointeja pikkukorjaamoissa omaan piikkiinsä.

Viranomaiset heräävät kyllä ennen pitkää (Saksassa ja Lontoossa jo heräämässä), mutta siinä vaiheessa kun auto on "pilattu" pikkukorjaamolla, se ei ole enää tehtaan (tulevan) vahingonkorvausvastuun piirissä.
#40
Volkswagen lähettämä kirje ei kovasti armoa anna: "Onko korjaustoimenpide pakko suorittaa autossani? Kyllä."

Ei voi käsittää, että on pakko suorittaa, mutta takuuta ei anneta ja moni auto on mennyt epäkuntoon pian korjauksen jälkeen, puhumattakaan kolmen tonnin remppatarpeesta kun EGR ja DPF molemmat kosahtavat tukkeutuneina. Miksi kuluttajaviranomaiset eivät puutu tähä härdelliin? Ei voi olla niin, että maahantuoja korvaa jotain vain goodwillinä, jos sille päälle sattuu.
#41
Saksassa viranomaiset eivät teetä päästökorjauksia poliisiautoihin, koska Volkswagen ei anna takuuta:

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastoskandaali-baijerin-osavaltion-poliisi-ei-korjauta-volkkareitaan/6327210
#42
Huijauskorjattu moottori tuottaa nokea eli niitä pienhiukkasia periaatteessa 2-4 kertaisen määrän alkuperäiseen verrattuna. Sen vuoksi hiukkasloukku DPF polttaa itseään useammin, joka lisää kulutusta ja jos moottorin sammuttaa kesken polton, kuuluu jäähdytyspuhaltimen päälle jäämisenä hetken aikaa. Saattaa tuntua nenässä ikään kuin kumin kärynä. Huijauskorjaus kuitenkin myös optimoi palotapahtumaa sillä seurauksella, että testiolosuhteissa pa-kulutus ja moottorin suorituskyky on sama kuin ennen korjausta. Käytännön olosuhteissa kulutus on monilla noussut.

Toinen ikävä seuraus on se, että sekä EGR:n että DPF:n käyttöikä lyhenee. Tämä haitta pitäisi nyt saada VW:n takuun piiriin.
#43
Jos tehdasasenteinen, niin pitää.
#44
Tuo kulutuksen mahdollinen kasvu on ehkä kuluttajalle helpoimmin osoitettavissa oleva haitta päivityksestä. Mutta aika helppo siinäkin on VW-verkoston sanoa, että ei ole vertailukelpoista dataa juuri sinun autostasi ennen ja jälkeen päivityksen. Jotenkin toivoisi, että vaikkapa TM-lehti ottaisi järjestääkseen kunnolliset testaukset, ellei jo ole niin tehnyt.
#45
Vaikeahan muutosta on tehdä niin, että joku yhtälön osa ei siitä kärsisi. Tehdas tai maahantuoja ei näyttäisi antavan minkäänlaista taetta siitä, että EGR tai muut laitteet kestävät jatkossa yhtä hyvin, kuin ennen päästökorjausta. Normaali kahden vuoden takuu lienee loppunut melkein kaikista korjattavista, joten tulevan korvauskäytännön paljastaa vain aika.
#46
Tuon uuden dieselin kohdalla käytetään tuplalaskentaa, joka huomioi auton paikallisten päästöjen lisäksi koko tuotantoketjun. Koska kyse on jäteraaka-aineesta, pienikulutuksisen henkilöauton kokonaispäästöt (CO2) ovat pienemmät kuin pienessä täyssähköautossa (Leaf).
#47
Eikös Weban sulake löydy ihan sulaketaulusta?
#48
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.12.16 - klo:11:21
Miksi koodi jätettiin myös Euroopassa myytyihin autoihin, jos sillä ei ollut mitään merkitystä?

Totuuden tietävä porukka ei kirjoittele tälle palstalle. Me voimme vain tehdä olettamuksia.

Mutta kun täällä Suomessa vaaditaan hyvityksiä petoksesta, niin on aina hyvä palauttaa mieliin, että loppujen lopuksi aika harvaa meistä on petetty tällä "huijauskoodilla".
#49
Lainaus käyttäjältä: matalaut - 28.12.16 - klo:21:18
Jos taas auto ei ole lupausten mukainen tai siihen on tehty jekku, jolla tavoitellaan taloudellista

Jos nyt suomalaisia asiakkaita ajatellaan, niin VTT:n mukaanhan huijauskoodi ei millään tavalla vaikutttanut päästöihin. Mitä lupauksia on petetty?
#50
Mulla oli B7:ssa täysin sama vika. Pimeässä tallissa huomasin, kuinka keskimmäinen jarruvalo hehkuu.

Pesurin letku oli rikkoutunut oikeanpuolimmaisen saranan vierestä, läpiviennin kohdalta. Se valutti liemet kaapelinippua pitkin tavaratilassa oikean puolen verhoilun takana olevalle ohjainlaitteelle, jonka liitinrimassa syntyi pieni vuotovirta. Kaapelinippu sinänsä on tunteeton nesteille.

Letkun korjaus maksoi Alppilan autohuollossa (merkkihuollossa) reilun satkun. Itse kuivattelin verhoilut ja putsasin ohjainlaitteen liittimet. Nyt on ollut vuoden verran oireetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy