Epäonnistunut NOx-päästökorjaus?
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - SlowMotion #31
Passat B7 (11-14) / Vs: 1.6tdi variantti ja korkea kulutus18.04.17 - klo:20:23
Epäonnistunut NOx-päästökorjaus?
#32
Huoltaminen / Vs: Huolto Virossa?06.04.17 - klo:11:05Lainaus käyttäjältä: ko - 06.04.17 - klo:10:35 Paljonkohan (vertailun vuoksi) maksaisi Suomessa VW-merkkiliikkeen Economy-huolto? #33
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"01.04.17 - klo:12:02
Britanniassa tuhannet autot ovat tämän "korjauksen" myötä menneet epäkuntoon. Vielä on epäselvää, maksaako artisti vai autotehdas viulut.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4370078/VW-s-Dieselgate-recall-damaged-engines.html Ihmeen vähän Suomessa näistä rikkoutumisista puhutaan. #34
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"31.03.17 - klo:15:33
Näinhän maahantuoja Suomessa lausuu:
"Vaikuttaako korjaus auton tehoon, kulutukseen tai ajokäyttäytymiseen? Asiakas saa mukaansa todistuksen, jossa Volkswagen AG vakuuttaa, että toimenpiteet eivät vaikuta korjatun auton polttoaineenkulutukseen, moottorin tehoon, CO2-päästöihin, ajokäyttäytymiseen tai akustiikkaan." Ei tuossa puhuta tyyppihyväksynnästä tai mainostetuista tehoarvoista mitään. Itse todistuksessa saatetaan puhua, mutta yllä lainattu teksti on se, mitä asiakkaille on luvattu ennen korjauspäätöksen tekemistä. Koska ajokäyttäytyminen muuttuu, kuten Teknikens Värld mittauksin kiistatta osoitti ja kuten jonkun suomalaisenkin tahon olisi syytä todeta, tehdas on todistuksellaan jälleen kerran pettänyt asiakkaansa luottamuksen ja tulee joutumaan siitä vastuuseen. Tietysti tämä ei päde kaikkiin malliversioihin, mutta EGR:n huoltovälin lyheneminen taitaa päteä. ja jos nyt ihan aikuisten oikeasti katsoittaisiin tätä tehtaan ja sen suomalaisen maahantuojan harjoittamaa kitkerän kuivakkaa asiakasviestintää, niin kyllähän tuosta paistaa pelkästään juristin kynän jälki läpi. tässä Damage control -vaiheessa ei sellaisella kovin pitkälle pääse, aikansa se toki kantaa, mutta jossain vaiheessa ruvetaan puhumaan aidasta, eikä aidan seipäistä. #35
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"31.03.17 - klo:10:15
Sille koneelle luvataan, että suorituskyky ei muutu. Ja muuttuihan se. Ja ylläpitokustannukset myös.
#36
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi27.03.17 - klo:20:55
Todellisista huoltotarpeista polttis vs. sähkö en tiedä, mutta arvatkaapa, kummassa on kalliimpi huoltosopimus, Audissa vai Teslassa?
#37
Citigo / Vs: Citigo jälleenmyynti05.03.17 - klo:21:49
Mulle soitti rinta-jouppi kolme kuukautta sen jälkeen, kun olin käynyt näyttämässä rahalla ostettavaksi. Olisi kuulemma ollut ostaja autolleni, alkuperäistä tarjousta korkeampaan hintaan. Ei tullut kauppoja, kun oli tullut jo muualla. Eli siis juu, käykää nyt enemmän kuin yhdessä kaupassa ja mieluiten ennen, kuin on teillä kiire.
#38
Huoltaminen / Vs: EGR:n tulppaus ja VW:n kusetuskoodin korjaus02.03.17 - klo:11:44Lainaus käyttäjältä: undulaatti - 18.12.16 - klo:09:09 Kampanja tuli tosiaan näkyviin auton tietoihin jo tuossa vaiheessa, etukäteen, vaikka kampanjan toteuttaminen alkoi huomattavasti myöhemmin jonkun saksalaisviranomaisen annettua ensin hyväksyntänsä. #39
Moottori ja voimansiirto / Vs: EA 189 -dieselmoottoreiden päästökorjaukset02.03.17 - klo:11:18Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.03.17 - klo:09:23 Nuo USA-osahinnat nettona ei vielä mitään, mutta esmes tuo EGR on joissain malleissa niin v*ttumaisessa paikassa, että hinta asennettuna "vähän" pompsahtaa. Ja sitten kun sama remppa tehdään ajomäärästä riippuen kohta taas uudestaa, niin maksuautomaatti on hyvässä vireessä. Tehtaalla taitaa olla sellainen suunnitelma, että nyt alkuun pestään kädet kaikista vastuista, joten jengi tekee hätäkorjauksia ja EGR/DPF-disablointeja pikkukorjaamoissa omaan piikkiinsä. Viranomaiset heräävät kyllä ennen pitkää (Saksassa ja Lontoossa jo heräämässä), mutta siinä vaiheessa kun auto on "pilattu" pikkukorjaamolla, se ei ole enää tehtaan (tulevan) vahingonkorvausvastuun piirissä. #40
Moottori ja voimansiirto / Vs: EA 189 -dieselmoottoreiden päästökorjaukset01.03.17 - klo:16:12
Volkswagen lähettämä kirje ei kovasti armoa anna: "Onko korjaustoimenpide pakko suorittaa autossani? Kyllä."
Ei voi käsittää, että on pakko suorittaa, mutta takuuta ei anneta ja moni auto on mennyt epäkuntoon pian korjauksen jälkeen, puhumattakaan kolmen tonnin remppatarpeesta kun EGR ja DPF molemmat kosahtavat tukkeutuneina. Miksi kuluttajaviranomaiset eivät puutu tähä härdelliin? Ei voi olla niin, että maahantuoja korvaa jotain vain goodwillinä, jos sille päälle sattuu. #41
Moottori ja voimansiirto / Vs: EA 189 -dieselmoottoreiden päästökorjaukset01.03.17 - klo:09:40
Saksassa viranomaiset eivät teetä päästökorjauksia poliisiautoihin, koska Volkswagen ei anna takuuta:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastoskandaali-baijerin-osavaltion-poliisi-ei-korjauta-volkkareitaan/6327210 #42
Moottori ja voimansiirto / Vs: EA 189 -dieselmoottoreiden päästökorjaukset28.02.17 - klo:16:01
Huijauskorjattu moottori tuottaa nokea eli niitä pienhiukkasia periaatteessa 2-4 kertaisen määrän alkuperäiseen verrattuna. Sen vuoksi hiukkasloukku DPF polttaa itseään useammin, joka lisää kulutusta ja jos moottorin sammuttaa kesken polton, kuuluu jäähdytyspuhaltimen päälle jäämisenä hetken aikaa. Saattaa tuntua nenässä ikään kuin kumin kärynä. Huijauskorjaus kuitenkin myös optimoi palotapahtumaa sillä seurauksella, että testiolosuhteissa pa-kulutus ja moottorin suorituskyky on sama kuin ennen korjausta. Käytännön olosuhteissa kulutus on monilla noussut.
Toinen ikävä seuraus on se, että sekä EGR:n että DPF:n käyttöikä lyhenee. Tämä haitta pitäisi nyt saada VW:n takuun piiriin. #43
Touran (03-15) / Vs: -06 takatutkan irrotus?21.02.17 - klo:11:06
Jos tehdasasenteinen, niin pitää.
#44
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys03.02.17 - klo:10:22
Tuo kulutuksen mahdollinen kasvu on ehkä kuluttajalle helpoimmin osoitettavissa oleva haitta päivityksestä. Mutta aika helppo siinäkin on VW-verkoston sanoa, että ei ole vertailukelpoista dataa juuri sinun autostasi ennen ja jälkeen päivityksen. Jotenkin toivoisi, että vaikkapa TM-lehti ottaisi järjestääkseen kunnolliset testaukset, ellei jo ole niin tehnyt.
#45
Moottori ja voimansiirto / Vs: EA 189 -dieselmoottoreiden päästökorjaukset27.01.17 - klo:00:52
Vaikeahan muutosta on tehdä niin, että joku yhtälön osa ei siitä kärsisi. Tehdas tai maahantuoja ei näyttäisi antavan minkäänlaista taetta siitä, että EGR tai muut laitteet kestävät jatkossa yhtä hyvin, kuin ennen päästökorjausta. Normaali kahden vuoden takuu lienee loppunut melkein kaikista korjattavista, joten tulevan korvauskäytännön paljastaa vain aika.
#46
Foorumin yleiset asiat / Vs: Dieselskandaalin toinen osa - synninpäästö Volkkareille22.01.17 - klo:19:56
Tuon uuden dieselin kohdalla käytetään tuplalaskentaa, joka huomioi auton paikallisten päästöjen lisäksi koko tuotantoketjun. Koska kyse on jäteraaka-aineesta, pienikulutuksisen henkilöauton kokonaispäästöt (CO2) ovat pienemmät kuin pienessä täyssähköautossa (Leaf).
#47
Superb II (08-15) / Vs: Takakontin verhoilujen purku Webaston vastaanottimelle pääsemiseksi12.01.17 - klo:23:18
Eikös Weban sulake löydy ihan sulaketaulusta?
#48
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä29.12.16 - klo:23:39Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.12.16 - klo:11:21 Totuuden tietävä porukka ei kirjoittele tälle palstalle. Me voimme vain tehdä olettamuksia. Mutta kun täällä Suomessa vaaditaan hyvityksiä petoksesta, niin on aina hyvä palauttaa mieliin, että loppujen lopuksi aika harvaa meistä on petetty tällä "huijauskoodilla". #49
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä28.12.16 - klo:22:21Lainaus käyttäjältä: matalaut - 28.12.16 - klo:21:18 Jos nyt suomalaisia asiakkaita ajatellaan, niin VTT:n mukaanhan huijauskoodi ei millään tavalla vaikutttanut päästöihin. Mitä lupauksia on petetty? #50
Passat B7 (11-14) / Vs: Passatin lisäjarruvalo palaa yksin himmeästi koko ajan.03.11.16 - klo:23:21
Mulla oli B7:ssa täysin sama vika. Pimeässä tallissa huomasin, kuinka keskimmäinen jarruvalo hehkuu.
Pesurin letku oli rikkoutunut oikeanpuolimmaisen saranan vierestä, läpiviennin kohdalta. Se valutti liemet kaapelinippua pitkin tavaratilassa oikean puolen verhoilun takana olevalle ohjainlaitteelle, jonka liitinrimassa syntyi pieni vuotovirta. Kaapelinippu sinänsä on tunteeton nesteille. Letkun korjaus maksoi Alppilan autohuollossa (merkkihuollossa) reilun satkun. Itse kuivattelin verhoilut ja putsasin ohjainlaitteen liittimet. Nyt on ollut vuoden verran oireetta. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |