Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - th

#61
mutta hävettääkö ajaa volkkarilla, skodalla tai seatilla, kun kaupasta saa audejakin?
...itseäni hävettäsi
#62
Se on oma valinta ajaa käytetyllä, takuuttomalla ja huolenpidottomalla...  8)
#63
Mihin laitatte irtolaturin kiinni, sillä akkuhan itsessään on takakontissa vararenkaan alla, joten tuskin sinne?
Ilmeisesti konetilassa on jossakin + ja - pisteet merkattuna josta lataus onnistuu?

No tuskin sitä lataustarvetta tulee itselle jatkossakaan, kun jo kaksi talvea menty lataamatta.
#64
19" km päivittäinen siivu työmatkaa ruuhkassa madellen ja webastoa molemmissa päissä kelistä riippuen 30-40min ei ainakaan kahtena aikaisempana talvena ole missään vaiheessa saanut akkua loppumaan
#65
Itsellä ainoa kuviteltavissa oleva funktio peräkoukulla on ollut, että voi näyttää kuinka cuulisti se kääntyy napista esiin. Koukku tuli autoon varustepaketissa vähän kuin vahingossa. Kotimaan matkailua ei tule harrastettua ja tavaran kuljetukset on mennyt ammattilaisten toimesta. Mikäli kärryä/vaunua/venettä kiskoisin, niin uskoisin silti jonkun isomman V6 TDI-moottorin ja automaatin olevan miellyttävämpi ratkaisu. Alitehoisella automaatilla/manuaalilla en sellaista lähtisi harrastamaan.
#66
Ymmärsinkö nyt ihan oikein, että joku valitsee nykypäivänä manuaalivaihteet sen takia, että säästää pari desiä polttoainetta satasella?

Sen ymmärrän, että manuaali otetetaan, jos mennään hinnat alkaen mallilla ja minimi budjetilla, mutta että polttoaineen kulutuksen takia...  :o Manuaalin ymmärtää esim. rata tai urheiluautossa, mutta perus autossa ei voi käsittää miksi joku luopuisi automaatin mukavuudesta.
#67
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
03.09.18 - klo:09:17
Sattuuko kenelläkään olemaan roiskeläppiä asennettuna autossa? Pohdin selllaisten laittoa uuteen, kun nykyisessä on puskurin reunasta hakkaantunut maalia irti ja saanut paikkailla jatkuvasti.

Lähinnä miten suojaavat ja kuinka rumat ne käytännössä on?
#68
kahta asiaa en ymmärrä molempia koittaneena... etuveto ja manuaalivaihteisto
#69
A4 B9 (14-) / Vs: A4 facelift 2019
31.08.18 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.08.18 - klo:18:21
Eikös nyt ole vuosi 2018?

Stadler on höpissyt nuo juttunsa lehdistölle, ei kai se voi niille ihan puutaheinää puhua?

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta....

Isosti tuo on DE sivustolla otsioitu, että A4 2019, kun ylävalikosta valitsee, joten eiköhän tää ollut tässä.
Helpotti ainakin omaa päätöstä, että sai pistettyä tilaukseen 2018 mallisen 2.0 tdi quattro avantin.
#70
A4 B9 (14-) / Vs: A4 facelift 2019
30.08.18 - klo:18:08
Voisi kuvitella, että jotain sähkö/hybrid juttuja saattaisi tulla, mutta ei kait nyt kahta faceliftiä samana vuonna ole odotettavissa.
#71
A4 B9 (14-) / Vs: A4 facelift 2019
30.08.18 - klo:09:49
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 30.08.18 - klo:08:37
^

Jos noi th nimimerkin linkin kuvat/teksti on faceliftista, niin ei tosiaankaan ole tulossa vuoden 2019 lopulla mitään isompaa muutosta tämän jatkoksi. Se "muutos" on tuo mikä th linkissä on ja sillä sipuli. Sitten joskus vuonna 2022 tms tulee seuraava sukupolvi.


Tuo facelifti on siis jo tilattavissa myös Suomessa uusien tehdastilausten yhteydessä.
Tosin tuo uusi etupuskuri ja takapuskuri/pakoputket tulee vain, jos ottaa s-line paketin. Sinänsä hyvä, että tuo uusi s-line paketti eroaa nyt riittävästi perusmallista, kun alkuperäisen b9 s-linen ja ei s-linen erot olivat ulkoa aika mitättömät.
#73
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
02.08.18 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.08.18 - klo:13:49
Tuskin siellä liikeessä ketään tumput suorina odottaa, että joku haluaa pissapojan täyteen ?
Jos nyt menisin liiikeeseen ja pyytäisin pissapojan täyttöä, niin odotella saisi varmaan aika kauan. Pikahuollossa varmaan operaatio tehtäisiin ja siellä on aina jonoa.

Eipä siellä ole koskaan odotella tarvinnut ja huolenpitosoppariautothan menee aina jonon ohi oli sitten pikahuolto tai normaali huolto.
Mahtava palvelu tuo huolenpitosoppari, suosittelen.
#74
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.07.18 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 18.07.18 - klo:22:44
Huoltosoppariin kuuluu normaalistakin kulumisesta aiheutuneet vaihdot esim. juuri sulat, polttimot jne. Pissapoika täytetään tarvittaessa, esim suuttimien säädön yhteydessä itsellä. Pesu on tosiaan vain normihuoltojen yhteydessä.

Aina sielä on huoltosoppariauto ilmaiseksi pesty, oli syy mikä tahansa, kun on käyttänyt.
#75
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.07.18 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.07.18 - klo:12:08
Eli käytännössä vain jos on oikein huono tuuri, niin autoon tulee sellaisia vikoja, että huoltosoppari tulee kannattavaksi?

Itseä ei kiinnosta autojen roplaus, joten ajan usein täyttämään nesteitä palveltavaksi ja teetän pienetkin työt, kuten pyyhkijänvaihdot expresshuollossa. Niin ja sitten jos käyt vaikka vaihdattaan pyyhkijät, täyttään pissapojan tai lisään vaikka adblue:ta niin niistä kertyy nopsaan aika summa ja samalla tietty pesevät auton aina puhtaaksi. Talvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.
#76
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.07.18 - klo:17:13
Lohjennut takavalo meni huoltosopparin piikkiin. Olisi varmasti mennyt myös virhevastuuseen, jos olisi jaksanut vängätä, mutta samapa tuo, kun sopparin saldo jo miinuksella eikä palautuksia olisi muutoinkaan tulossa.
#77
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.04.18 - klo:18:32
Taitaa tulla ultraquattrosta ainoa vaihtoehto ja saas nähdä minkä koneiden kanssa quattroa ylipäätään tarjotaan jatkossa.
#78
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
25.04.18 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.18 - klo:17:11
Jos kehtaat ajella noinkin vanhalla autolla vielä vielä vuoden, niin  2019 olis tulossa nelkkuun radikaali facelift + sisustan muutos(a'la uusi kuutonen).

Itse tähtään vaihdon siihen......

Ja niin,..... viikolla 22 vaihtuu vuosimalli

No eiköhän sitä pysty 2019 puolelle venyttämään, eli katsellaan millaista julkistusta sieltä tulee. Onko tuosta faceliftistä jotain virallista faktaa vai tornihuhuja vain?
A3 cabrio kiinnostaisi myös vähän tai sitten jonkun toisen merkin hybrid esim. bemmin 330e.
#79
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
10.04.18 - klo:18:30
Talven kestänyt hiljainen kausi päättyi, kun repsikan puolen takaovessa alkoi jälleen jokin resonoimaan. Auto ollut kolme kerjaa korjattavana kyseisen vian takia jo.
Muutoin mennyt ongelmitta, mutta mittarissa on jo 42tkm ja ikää yli 2v, niin pitäisi alaa pikkuhiljaa vaihtoa miettimään. Vaihtuukos tuossa vuosimalli keskieuroopan kesälomakauden jälkeen vai miten?
#80
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
19.02.18 - klo:17:47
Mites muuten muiden B9 mallit on trafin tiedoissa?
Tuli vaan mieleen tuossa kun autoveron makselin ja katselin samalla auton tiedot läpi, niin oli merkattu itsellä B8 malliseksi.
#81
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
01.02.18 - klo:18:52
Ylläpito voisi tulla siivoamaan nää mursupappojen jorinat pois nelivetokeskusteluista.  Myöskään keskustelun aihe ei ollut mersun takavedon paremmuus/heikkous vs. neliveto. Otsikossa ei taideta mainita takavetoa, joten niistä keskustelun voisi hoitaa asiaan kuuluvissa topikeissa.

Menee hyvä aihe täysin sotkuun, kun joku mursu-urpo tulee tänne laukomaan totuuksiaan takavetoautosta keskelle asiallista nelivetokeskustelua.
#82
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
31.01.18 - klo:18:04
Lainaus käyttäjältä: Indiestarter - 30.01.18 - klo:10:09
No onnistuu sillä toki leikittely, mutta järjestelmiähän ei saa ilman koodausta pois kokonaan päältä. Ohjausliikkeet saavat olla melkoisen härskejä jos oikeasti haluaa viedä lumessa isosti, tyypillistä nelivetoiselle kun tasapainottelee puskemisen ja yliohjautumisen välimaastossa. Takavetoisella ajo on ihan eri maailmasta.

Näpäytäppä ensinnä luistonesto pois, sen jälkeen pidä nappia painettuna niin pitkään, että esc kytkeytyy pois ja saat siitä keltaisen varoitustekstin mittaristoon. Mikäli tuo tila ei riitä leikittelyyn lumella, niin sitten on miehessä vika. Taitaa olla taas asiasta mitään tietämättömän mersumiehen huutelua. Mistä näitä "mattisia" tänne a4 palstalle oikein sikiää?
#83
Taitaa taas tulla eniten tekstiä niiltä ketkä eivät audia omista...
#84
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.12.17 - klo:12:14
Onkos tuo jossain selkeästi ilmaistu, missä mallissa ja moottorin yhteydessä tulee ultraquattro?
Normi A4:sen hinnastosta tuo ei ainakaan ilmennyt.
#85
Kaukosäätimen toiminta vaihtelee todella paljon riippuen ympäristöstä. Mikäli saattuu oleen ylempänä ja autoon on suora näköyhteys niin kantama on todella pitkä. Esim. vanhemman kerrostalon viidennestä kerroksesta ottaa yhteyden ongelmitta n. 300m päähän vieraspaikalle, kun autoon on ikkunasta näköyhteys. Metallirakenteet taitavat olla kovimpia hidastaan signaalia. Kotona kaukosäädin ottaa uuden rivarin kahden asunnon läpi n. 70m päähän. Harvoin on tullut tilanteita, joissa kaukkari ei toimis. Tosin ei ennätysmatkoja ole tullut haettuakaan. Tuossa audin kaukkarissa on hyvä, kun webaston tilan näkee selkeästi kaukkarin näytöltä, ettei oli vain on ja off napit joista pitää arpoa onko se päällä vai ei. Näkee myös paljonko lämmitystä on jäljellä ja pystyy ajastamaan lämmityksen.

Itse en mobiili appia ja connect pakettia tullut ottaneeksi. Yleensä tuollaisissa on etunenässä ottamassa käyttöön, mutta piheys iski tällä kertaa, kun väliraha huiteli jo 22ke kohdalla A3:sta vaihtaessa.
#86
Sama fiilis, kauheeta meteliä nuo hankookit pitävät kesällä
#87
Eipä dieselille ole vielä todellista vaihtoehtoa omalla kohdalla.

Kriteerit eivät mielestäni ole järin tiukat. Teho tulee olla n. 200hp, autosta tulee löytyä neliveto ja sen tulee vastata laadultaan Saksalaista premiumia sedan/coupe/farmari -mallisena. Sähköautoja/hybridejä on todella huonosti saatavilla nelivetona ja bensa-autoissa taas on korkeat päästöt ja verot nostaa auton ja lisävarusteiden hintaa turhan korkealle verraten dieseliin. Kaasuautoissa jäädäänkin sitten tehossa jo kauppakassitasolle ja nelivetoja ei taida olla kellään?

Hybrideistä ainoa, joka vähän on kiinnostanut on bmw 330e, mutta sitä ei saa nelivetona.
Audilta löytyy etron Q7 quattro, mutta se on jo turhan kallis ja maasturi ei mallina miellytä. A3:sen saa etron mallina, mutta neliveto uupuu.
Mersulla taitaa olla hybridi e-sarjassa, mutta ei nelivetoa.

Jännityksellä odotellaan, kuks tuosta kolmikosta saa ensimmäisen nelivetoisen pluginhybridin markkinoille.
#88
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
17.11.17 - klo:15:13
Hieman toi karoqin hinnoittelu yllätti jos vertaa vaikka vw:n t-roc, joka on lähes saman kokoinen, mutta omaan silmään hienompi. VW T-roc 2.0TDI 150hp 4motion varusteineen n. 39ke ja samaan hintaan Karoqista irtoaa vain 1,6TDI style etuveto varusteineen. Taitaa tuolla hinnalla alkaa irtoamaan myös Q2 1,6TDI:llä.

Ei tarvitsisi kauheasti miettiä kumman ottaisi. Tullut seurattua näitä sivusta, kun duunikaveri on ottamassa uutta leasaria ja vertaillut näitä.
#89
A4 B9 (14-) / Vs: Rengasmelu
10.10.17 - klo:19:10
Oliskohan aika laittaa koko topicci lukkoon, kun suurin osa keskustelijoista ei edes omista kyseistä autoa ja asiasisältö alkaa olla vähän heikolla mallilla.
#90
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
06.10.17 - klo:18:28
A3 haldex quattrosta oikeaan A3 quattroon vaihtaneena vähän huolestuneena tullut seurattua tuota ultra quattroa. Nyt kun on vihdosta viimen päässyt oikean nelivedon pariin, niin ei millään enää haluaisi palata vanhaan. Koon puolesta tämä A4 on itselle turhan iso, mutta se tuli valittua vain ja ainoastaan tuon nelivetotekniikan takia. Muutoin A3 tai esim. TT olisi paljon passelimpi.

Tämä nykyinenhän ei taida olla enää torsen, vaan onko se nyt kruunupyörän, joka on kyllä aivan eri maata, kun haldex. Talvella tämä A4 quattro on todella miellyttävä ja yllätyksetön. Ei haldex neliveto A3:ssa huono ollut, mutta se oli hieman yllätyksellinen vedon vaihdellessa 90/10 -> 50/50 ja tunne huomattavasti levottomampi. Tuohon ultraquattroon en täysin ole vielä perehtynyt, mutta osaiko joku tiivistää mitä eroa on lopulta kruunuquattro/ultraquattro/haldexquattro.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy