Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Aslaasj

#31
Olisi kiva kuulla valmistajan puolelta joskus jotain, mistä tuo ujellus voi juhtua. Vai onko kuluttajien korvien välissä, kun toisilla ujellusta kuuluu ja toisilla ei. Autokohtaisiin eroihin en usko, rengaskohtaisiin kylläkin. Ei kai aihe voi olla tabu?
#32
Käytin itse kokosyylärin kokoista pahvia, jonka taittelin sopivaksi jolloin syylärin ja pahvin väliin jäi muutaman sentin ilmatasku. Ajelin jopa nollakeleissäkin välillä ilman ongelmaa. Ainut ikävä puoli siinä ettei kestä pesuja. Joku musta muovi lienee paras ratkaisu. A4.ssä on helppo laittaa konehuoneen puolelta.
#33
Sitäkin mietin, kun joillakin tuota jollotusta ei taas kuulu ja toisissa renkaissa sitä taas kuuluu selvästi.
Mistä se sitten johtuu?
Autokohtaisiin eroihin en usko, meluisassa ja hiljaisessa autossa ne kuuluu samalla tavalla ja ei näytä olevan väliä edes onko 15" vai 18" rengas kyseessä.
Soittelin tuonne isoon rengasliikkeeseen josta itse olin ostanut hakka8.t ja oli kuulemma ensimmäinen kerta, kun tuosta jollotuksesta kuulevat.
#34
LainaaItsellä on B8 audissa Webasto sillä autossa olevalla kellokytkimellä, mutta ei laisinkaan lohkolämmitintä! Tuleekohan ongelmaa talvipakkasilla jos ja kun haluaa lämmitellä autoa ensin aamulla 30-40min ja sitten työpäivän päätteeksi samanmoisen setin ja kun työmatka on välillä 5-8km suuntaansa. Olisiko kenties tarpeen jotain lisälaturia tai vastaavaa sinne?

Defan iso akkulaturi ja akkulämmitin, sillä kombilla pitäisi saada ainakin akun ottamaan virtaa vastaan.
#35
No se on sentään positiivista, ettei ole valmistusmaasta ainakaan johtuvaa. Ã,,rsyttävä ominaisuus muutoin loistavassa renkaassa, rengashan on loistava jäällä/lumella ainakin uutena. Ehkäpä ensi vuodeksi tuo "ominaisuuskin" saadaan poistettua.
#36
Nyt nuo made in russian hakka8.t alla ja ulina sulalla tiellä niissä todellä ärsyttävää.
Tuskin liittyy valmistusmaahan ja noissa made in finland kaseissa lienee sama ominaisuus, vai onko?
#37
Lainaakävelyvauhdin rapina puuttuu tyystin ja maantievauhdeilla kohina vaimenee. Tässä itse asiassa luulen syyn olevan tuon poikkeavan nastamäärän ja asettelun. Minulla on aiemmista Nokian renkaista juuri päinvastaisia kokemuksia, eli hyvä pito ja muuten ok, mutta melu on kova. Tässä on selkeä parannus, koska koeajoauto ei ole ainakaan keskustelujen perusteella se hiljaisin vaihtoehto rengasmelun osalta.

Luin tuota blogia ja kiinnitin huomiota meluttomuuteen. Ei siksi etteivätkö sitä voisi olla, vaan kun itse koin tuon hakka 8.n täysin päinvastaisena. Tai siis olen muuten samaa mieltä, että kävelyvauhdin rapina puuttuu ja rengas tuntuu hiljaiselta tiettyyn nopeuteen saakka, mutta sitten alkaa jossain 80-90 km/h.n kieppeillä ujellus joka on häritsevää.

Ovatko blogirenkaat finland vai russian versiot?

Ihan mielenkiinnosta kysynkin, eikö renkaista kuulu tuota samaa korketaajuista ujellusta missään vauhdissa paljaalla asvaltilla?
#38
Nykyisissä luminatorin ämpäreissä 50w xenon sarja, joka toimii hyvin ilman radiohäiriöitä. Mietinnässä toisiko 70w sarja lisävaloa ja entäpä radiohäiriötä, onko jollain tiedossa 70w sarjaa jossa ei ole niin paljon häiriötä vai onko se utopiaa?
#39
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
15.11.13 - klo:22:46
Jos jollain mahdollista kokeilla tuota manuaalina, niin olisi mielenkiintoista kuulla kuinka siinä on tuota tehontunnetta.
Ainakin edelliskorin S3 manuaalina oli todella herkkä lähtemään jo alakierroksilta ja kone tuntui huomattavasti "väännökkäämmälle" ja herkemmälle kuin manuaali 3,0 tdi 240 hp versio.
#40
Elektroniikka / Vs: Akkulämmitin
04.11.13 - klo:19:17
Niin ja tuo polar heater lämmittää akkua vain verkkovirran avulla, ei ajon aikana.
#41
Elektroniikka / Vs: Akkulämmitin
04.11.13 - klo:18:03
Jonki verran tuli tutkittua päivällä noita lämmittimiä, tm.ssä hyvä ja perusteellinen testi. Yksi asia siinä vaan unohtui varsinkin autoihin joissa akku on takakontissa. Polar heaterissä joutuu vetämään kaapelin ohjaamon läpi, jos haluaa defan yhteyteen (ellei laita pistoketta takapuskurista läpi). ABH.ssa taas ei tarvitse, kun siihen riittää tuon yli 6 ah.n akkulaturin tuottama virta kytkemään akkulämmittimen päälle. Eli ABH.n yhteydessä säästyy kaapelin vetämiseltä matkustamon läpi.

Itselleni tuo ABH oli ainut vaihtoehto noista kahdesta.
#42
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
02.11.13 - klo:21:21
Oliko tuossa nyt haldex 4 vai 5?
#43
Elektroniikka / Akkulämmitin
02.11.13 - klo:15:40
Mietinnässä akkulämmitimen asentaminen tulevaan autoon, jossa akku takakontissa eli talvea ajatellen huonossa paikassa.
Autoon tulee webasto ja defan 10Ah laturi ja mietin että onko tuo akkulämmitin tarpeellinen vai pärjääkö pelkällä laturilla.
Lohkoa en ottanut ollenkaan, joten webasto tulee huutamaan aamuin illoin ja välillä päivälläkin.

Ei viitsisi viritellä jotain mp.n kahvanlämppäreitä akkuun, vaikkakin nuo akkulämmitiimet on järjettömän hintaisia. Kokemuksia?
#44
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
02.11.13 - klo:11:16
LainaaTuli mieleen kun on Haldex että onko tämä oikeasti mahdollista ? Voiman siirto taakse täytyy olla tosi nopea jotta näin kävisi.

Miksei olisi?
Mikä gen tässä haldexissa on, onko gen 4?
Mutta onhan netissä noita pätkiä jossa lumella testaillaan lähtöä, niin aavistuksen aikaisemminhan tuossa 4 gen.ssa eturenkaat sutaisevat ja sitten takaa, mutta eihän ne eturenkaat jää yksinään sutimaan silti.
#45
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
01.11.13 - klo:18:30
Tässähän hieman tuosta vaihteistojen erosta:
http://www.autoexpress.co.uk/audi/s3/66083/audi-s3-review
#46
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
01.11.13 - klo:10:11
Tuo s-tronicci vs manuaali on varmaan jokaisen puntaroitava erikseen. Jos ajaa paljon kaupungissa ja käyttää arkiautona, on s-tronicci varmaan järkevin. Mutta jos on ns. kakkosauton asemassa ja pelkästään nautintovälineenä niin itse ehkä ottaisin manuaalina. Moni kommentoi jo tuota edelliskopan s-troniccia ettei siinä ole se voiman tunne samalla tavoin läsnä kuin manuaalissa. Kulkuhan s-tronicissa on ehdottomasti vahvempaa alussa ja manuaalia ei viitsi samalla tavalla rääkätä tuossa alkurykäyksessä.

Sen verran tuosta edelliskopan S3 manuaalista, että se toimi kyllä todella jouhevasti ja vääntö/voima oli aina läsnä jo 1000rpm lähtien ja vetoalue oli todella laaja. En näe suorituskyvyssä eroa enään 2 vaihteelta eteen päin manuaali vs s-tronic, alussa tulee eroa jos liikennevalolähtöjä tehdään. Ainakaan omassa käytössä tuolla paikaltaan lähdöllä ei olisi merkitystä. Kovemmissa vauhdeissa ja ohituskiihtyvyyksissähän nuo etenee samalla samalla tavoin, ellei kuski ole ihan käsi.

LainaaKolmas asia on tavaratilan koko. Eihän tuota vehjettä tietenkään ensisijaisesti tavarankuljetukseen hankita mutta ainahan sitä silloin tällöin tulee enempi tavaraa kuskattua. Miteköhän A3:n omistajat ovat vaunuja tms. kuskanneet.

Sain emännälle puhuttua yhdelle rengaslomamatkalle tuon edelliskopan S3 sportbackin. Sinne tuli siis emännän lisäksi taaperi turvaistuimineen/vaunuineen ja 3 viikon tavarat. Lisäksi tavaratilaan piti tunkea +50 kg rotikka. Autoon toki ei olisi enään paljon mitään mahtunut, mutta yllättävästi asenteella mahduttiin. Toki ainut joka oli tyytyväinen, taisi olla minä.

Sen verran kiinnostava uutuus, että hinnaston selaaminen alkoi 8)
#47
Hyvä pointti tuon kassavirran kannalta.
Markkinat ilmeisesti säätelevät valmistusmaan kohdalla?
Eli venäjän puolella autokanta kookkaampaa, joten isomman koon renkaiden valmistus keskittyy enemmän venäjän puolelle. Enempi voi tietenkin kannattavuus painaa taustalla, siirtyneekö koko tuotanto pikkuhiljaa rajan taakse.
#48
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
31.10.13 - klo:10:20
Ai niin, en 95.sta tankkaisi mihinkään korkeammalla litratehoilla olevaan vehkeeseen, oli kyseessä sitten auto, moottoripyörä/moottorikelkka. En siis myös S3.nkaan kuin hätätapauksessa. Onhan autossa jo suosituskin tankata korkeampioktaanista.
#49
Ei siinä pelkästään ennakkoluuloista ole kysymys. Jos Nokiaa myydään mielikuvana "kotimainen" ja ostaja mieltää maksavansa sen takia muita renkaita kovemman hinnan, eroa oli vaikkapa gislavediin yli 150â,¬ sarja.

Toisekseen ainakin itse maksan mieluummin kotimaassa valmistetusta saman hinnan kuin venäjällä valmistetusta. Toisin sanoen en näe made in russian leimalla varustettua rengasta saman "arvoiseksi" kuin kotimaassa valmistettua.
#50
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
31.10.13 - klo:09:54
Sounds good  ;)
Moffella tosiaan ollutkin "vastaava" auto, joten vertailu kulkujen kohdalla helppo tehdä siltä pohjin. Eiköhän selkärangassa muistu vielä R golfin vedotkin...eli kulkua riittää S3.ssa.

Tuo koeajo auto näyttää upealle urheiluistuimineen..hmm, fiilistelyautoksi tuo sopisi paremmin kuin hyvin.
Tässä joku aika sitten oli itseasiassa hyvin lähellä tulla ostettua Subarun sti racing, mutta kauppa jäi oikeastaan tekemättä auton "karuuden" ja ruman mitään sanomattoman sisustan takia. Halpa fiilis kokonaisuudessa latistaa helposti tunnelman. Noita ongelmia ei tässä nykyisessä S3.ssa näytä olevan, vaan auto huokuu "tahdon omistaa" fiilistä.
#51
Tuli mielenkiinnon vuoksi soitettua muutamaan rengasliikkeeseen ja kuulemma hakka 8.t ovat suurimmaksi osaksi made in russian leimalla 17">. Pienemmät 14"-16" kokoisina löytyvät suurimmaksi osaksi suomessa tehtynä, mutta isommat mitä ovat asennelleet syksyn aikana ovat olleet pääosin venäjällä valmistettuja.

Samoin venäläiset ostajat mitä heillä käynyt, ovat olleet ennakkoluuloisia venäjällä valmistettuihin renkaisiin. Myös osa suomalaisistakin jättänyt ostamatta samasta syystä.
Aika rehellisin oloisesti kertoivat, kun toinen suoraan suositteli toisen merkkisiä renkaitakin  :D

Imagollisesti minusta huono juttu jokatapauksessa tuo made in russian leima, olkoonkin ettei laatu olisi huonompi.
Seuraavat renkaat taitavat tuosta syystä jäädä ostamatta ja valinta kohdistua vaikkapa testikakkosiin.
#52
Olisi mielenkiintoista kuulla eroja, ja onko eroja valmistusmaiden välillä?
Valmistetaanko tietyt rengaskoot venäjän puolella?

Itselläni alkoi kiinnostamaan aihe, kun tilasin hakkapeliitta 8.t 225/55/17 kokoisina ja toivoin nimenomaan suomessa valmistettuja. Myyjä kertoi ettei kyseistä kokoä löydy kuin venäjällä tehtynä ja että laadullisesti venäjän renkaat pitäisi olla parempia.
Ihmettelen vaan, jos toisen maan valmistamat on laadullisesti parempia. Onko noissa todellisia eroja ja valmistetaanko pienemmät suomessa ja isomman koon venäjän puolella?
#53
Nytpä tuli tuokin mysteerio selvitettyä kuinka asennella adaptiivisiin ajovaloihin lisävalot...luulin jo sen olevan tekemätön paikka, tai siis että toimii vain erillisille katkaisimella.
#54
LainaaAllekirjoitan tämänkin, tuli nimittäin aloitettua enduroharrastus

Ja sama, oikeastaan alla ollut yksi ainut peli jossa tehoja tuntunut olevan liikaa omaan hallintaan...KTM 450 ja kivikkoinen metsäpolku. Autolla ei moisia tehontuntuja voi mitenkään saada, onneksi  ::)
#55
yleensäkin vaikka näissä Audin S/RS sarjalaisissa on ihan hyvin tehoja, niin autot eivät tunnu mitenkään ihmeen suorituskykyisiltä, isolohkot ja doupatut yksilöt tietenkin asia erikseen. S/RS sarjan autot ovat ensisijaisesti tehty hyviksi ajamaan, eli alusta/jarrut ovat ajan tasalla, mitä noissa viriviritötteröissä ei välttämättä ole. Niissähän teho voi tuntua ihan erilaiselta epäbalanssissa olevilla ajo-ominaisuuksilla.

Se on totta että tuollaisella hyvällä teho/painosuhteella varustettu auto saavuttaa vaikkapa rekan ohituksessa helposti sen +170 nopeuksia, mutta ohi pääsee myös suht laillisesti, koska tehokkaampi auto nostaa nopeasti vauhdin vaikkapa 80-110 välillä.

Olihan noista ohitusmatkoista pari vuotta sitten jossakin tuulilasissa tai TM.ssä juttuakin. Olikohan siellä mukana joku amg mersu ja cuprakin...
#56
 :)
Ei tää niin vakavaa voi olla, eiköhän kaikki S ja RS sarjalaiset mahdu samalla palstalle merkistä riippumatta, meni nyt kuka kenenkin ohi..keuliihan meillä kaikilla joskus.
#57
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
21.10.13 - klo:10:52
Näköjään aamusilmin luettu, koeajo olikin 300 km...eikä auton ajomäärä.
TypeR.n oloisia ajokokemuksia tuolla S3.lla tuskin saadaan, siitä se suurin tehottomuuden tunne tulleekin kuten VAG totesikin.
#58
Ei tehokkaalla autolla tarvitse kaahata, jotta pääsee ohi   :)
Riittää, että lähtee ohitettavan puskurista ja täräyttää ohi ilman huimaa ylinopeutta, nopeudenhan voi laskea heti vaikka rinnalla jos näyttää ettei tarvitse enempiä repiä.
Tehottomalla kylläkin joutuu kelaamaan etukäteen huimia nopeuksia ja ennakoimaan.

#59
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
21.10.13 - klo:08:06
LainaaLuulis sen +120hv tuntuvan takamuksissa enemmän - ehkä neliveto ja s-tronicci juuri kommenttisi mukaan tasaa sitä fiilistä.

Monella saattaa olla odotukset liian korkealla, kun tuollaista lähdetään ajamaan. Kyseessä on kuitenkin "vain 300 hevosvoimainen peli, joka liikkuu sen mukaisesti. Noista S3.n edellismallin moottoreista on mitattu hyviä lukemia, joten eiköhän tuossa uudemmassakin koneessa ole kulkupuoli kunnossa, varsinkin ohituskiihtyvyys joka lienee tuon auton parhaita puolia.

Eniten tahmeutta taitaa tuotta tuo 300km ajettu kone.
Kyllä se tuolla s-tronicilla pitäis nimenomaan varsinkin tuon 0-50 välin aika ripeästi.

Toki virallisia suorituskykymittauksia olisi kiva nähdä?
#60
Nauttikaahan pojjaat noista autoista. Ei tuollaiseen +500km.n taipaleelle voisi kivempaa autoa toivoa, varsinkaan pienten jonojen ohituksiin  8)

Ohitettavilta tullee kohtuu usein pitkien räpsyttelyä, jos "väkivaltaisesti" kiskaisee ohi?

Eiköhän mullekin joskus tuollainen tule...!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy