Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kalakukko88

#61
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 05.09.18 - klo:14:38
Itse ruuvasin juuri eilen omaan Passattiin Optibean Commanderin ihan normaaliin kilpitelineeseen. Palkki on juuri ja juuri niin leveä, että etututkan keskimmäiset sensorit näkee sen ja etututka huutaa koko ajan. Täytyy kokeilla nostaa palkkia jollain ilveellä hieman ylemmäs, jos se siirtyisi sillä pois antureiden tieltä.

Löysitkö Jrinnes ratkaisua tuolle ongelmallesi? Minulla olisi tarkoitus ruuvata samanlainen valo on B7:aan. Olen itsekin tuota miettinyt, että mitenhän tutkien laita on tässä tilanteessa. Sellainen tuli mieleen, että kun tuon valon mukana tuli ne valon pohjaan kiinnitettävät L-mallin kiinnikkeet. Niin niissähän pystyy ainakin vähän säätämään valoa lähemmäs tai kauemmas maskista kun kääntää sen L-mallin kiinnikkeen toista osaa oman akselinsa ympäri. Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärti. Oletko tätä kokeillut tai onkohan siitä ylipäätään mitään apua?
#62
Itsekin huomasin viime talvikautena kun seurasin vähän tiiviimmin vastaantulevia lisävalollisia autoja ja varsinkin niitä joissa on led lisävalo, niin näytti olevan aika herkästi muuurautunut umpeen. Niissä pitäisi kanssa olla ns. umpio hiukan kaareva, niin jos ne ei keräisi kuraa niin tehokkaasti itseensä. Tiedä sitten vaikuttaisiko valokuvioon milläänlailla.

Itse haluaisin lisävaloilla kasvattaa hieman näkyvyyttä pimeällä eteenpäin sekä penkoille. Jos auton omat pitkät näyttää (riippuen autosta) noin 200m niin itselleni riittäisi lisävaloilla noin 500-600m. Markkinoilla on todella tehokkaitakin lisävaloja, mutta mielestäni niillä jotka näyttävät sinne melkein kilometriin ei tee mitään. Vähänkin jos on vastaantulijaa niin joutuu todella hyvissä ajoin tiputtamaan lyhkäset päällä eikä niitä voi yksinkertaisesti käyttää kun häikäisee vastaantulijaa. Tuokin on kyllä totta, että jos on todella tehokkaat lisävalot niin kun tiputtaa lyhkäsille niin tuntuu ettei niillä näe mitään. Joo äly led ajovalollisia autoja olenkin katsellut, kiitokset kuitenkin vinkeistä "sepinki".

Jos olisi autossa valmiiksi sellaiset valot, jotka näyttäisivät tuonne 500m niin luulen, ettei lisävaloja niin moni laittaisikaan. Sellainen auto valojen suhteen olisi täydellinen minulle. ;D



#63
Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 19.07.18 - klo:16:28
Ainakaan Leonissa ei viime talvena jäätynyt ja muutenkin pysyi kyllä yllättävän hyvin puhtaana, tässä ecomotivessa ei ole edes pesureita.

Joo voihan se olla ihan tapauskohtaista, mutta kun olen kuullut ainakin tuon B8 passatista, että varsinkin talvikaudella meinaa vähän lumi kerääntyä ajovaloihin kun ei polttimon lämpö pidä sulana umpiota ja sen seurauksena kärsii valoteho.

Lainaus käyttäjältä: Jördis - 19.07.18 - klo:17:11
Laitoin Yetiin Led lisäkaukovalot, hintaa tuli jotain 500-600 â,¬ asennettuna eikä kaduta yhtään tuo sijoitus. Ylensä autoissa on tosi huonot ajovalot olkoon ne mitä hyvänsä. Auton valintaa ei ehkä kannata ihan valoihin perustaa. Harmi että lisävaloja ei saa tehdasasennuksina. Valoteho parani lisäkaukovaloilla moninkertaisesti, kannattaa tätäkin vaihtoehtoa harkita jos ajelee paljon metsätaipaleita.

Toki autossa on muitakin tärkeitä ominaisuuksia kuin ajovalot, mutta itselleni yksi todella tärkeä ominaisuus on hyvät ajovalot. Olen toki nykyiseen autoon, jossa on bi-xenon ajovalot miettinyt lisävaloja ja oli tuossa keväällä jopa hilkulla että tilasin, mutta sitten iski sellainen pienen pieni autokuume ja mietin, että jos vaihdan autoa niin en viitsi laittaa rahaa lisävaloihin. Ja kiinnostaisi tuo B7 passatti niin siksi kiinnostaa sen ajovalot eritoten. Sekin ehkä riittäisi jos löytyisi ns. tehtaan asentamat valmiit piuhan päät, jotta ei tarvitisi tehdä rosvoliitoksia vaan itse hankkisi valon ja mahdollisesti sopivan adapterin autosta tulevan piuhan ja valolta tulevan piuhan väliin. Toki miks ei sitä mahdollseen "uuteen" autoon myöskin voisi lisävalot hankkia.
#64
En tiedä, onko ihan oikea keskustelu, mutta kysytään silti. On kuullu puhetta, että tuo LED ajovalo meinaa huonolla kelillä jäätyä ja valoteho heiketä. Niin teillä joilla on nyt kokemusta Suomen talvisista olosuhteista yhdessä tuon B8 Passatin kanssa, niin miten herkästi se valoteho huononee? Et minkälaisia kokemuksia teillä on mahdollisesta valotehon heikentymisestä ja missä tilanteissa? Sekä ootteko te saanu jollain kikka kolmosella ettei se valoteho heikentyisi niin herkästi?
#65
Kori ja valot / LED ajovalojen vertailua
25.06.18 - klo:12:11
Olen pohdiskellut, että onko Skodassa (octavia, Superb) paremmat led ajovalot kuin volkswagen passatissa tai golf:ssa. Onko kenelläkään tietoa onko asiaa tutkittu virallisesti, jonkin tutkijan toimesta. Myös käytännön kokemus porukalta kiinnostaa. Itse olen kerran ajanut passattia, jossa oli Led ajovalot ja itse olin tyytyväinen valoihin, mutta johtuiko tyytyväisyys siitä, että ei tiennyt paremmasta. Itselleni  hyvät ajovalot on yksi tärkeimmistä ominaisuuksista autossa ja noista em. autoista varmaan valikoituu se seuraava auto, niin sen takia rajasin noihin malleihin ja merkkeihin.
#66
Jos vielä vähän päivittäisi tilannetta, eli ei ole vikavalo toistaiseksi palanut vaikka on ollut kylmempiä päiviä kuin silloin kun se valo syttyi. Toivottavasti oli vain joku hetkellinen häiriö. Seurataan toki tilannetta ja laitetaan päivitystä mikäli tulee jotain muutosta asiaan.
#67
Lainaus käyttäjältä: Sokka - 28.02.18 - klo:10:41
Saitko Joheko asiaan selvyyttä?

Asensin omaan webastoakkuun Arctic Battery Heaterin (AGM-versio, eli käytännössä kaksi vastusmattoa jotka kiinnitetään akun kylkiin, termostaatti/jänniteohjauspulikka sekä eristemattoa päälle). Tämä aparaatti lämmittelee akkua aina, kun auto on käynnissä tai akku latauksessa (napajännite > 13V). Lämpöisenä virran vastaanotto/luovutuskyky paranee. Toistaiseksi on pärjätty ilman CTEK-latailuja.

Mittaan joku päivä tuon auton latausjännitteen webastoakun navoilta.

Eihän sattuisi olemaan kuvaa/kuvia minkälainen asennuksesta tuli? 😊
#68
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.02.18 - klo:10:32
Kyllä tukirautojen ja vastaavien asentamiseen oma aikansa menee, jos tehdään kunnolla eikä vain heitetä sitä tuonne konehuoneen puolelle.

Itse olen tottunut, että maksavana asiakkaana voin esittää melkein mitä vain ja minulle sanotaan onnistuuko se sekä minkä verran maksaa extraa. Jos tämä ei ole onnistunut, niin olen joskus vaihtanut myös firmaa. Aina se asentajan helpoin ratkaisu ei ole paras ja pienellä lisä tuntihinnalla saat toimivamman ratkaisun. Hyvänä esimerkkinä tuon pistokkeen paikan asennus.



No näinhän se menee tai pitäisi mennä, että maksava asiakas esittää miten tehdään ja liike sanoo vain, että onnistuuko se vai ei, koska rahan ne tulee saamaan joka asiasta mitä haluan. Mutta välillä vaan ihmetyttää kun lukee täältä näitä juttuja, että liike on sanonu että ei onnistu ja täällä sanotaan, että onnistuu ja on myös tehtykin. Näin on itsellenikin sattunut. Johtuuko se siitä, että liikkeellä on niin tiukat säännöt ettei tehdä mitään mikä ei ole täysin heidän ohjeiden mukaista, jottei jouduta vastuuseen. Toki on niitä poikkeuksiakin. EIhän se sitä sano, että kaikki asennukset pitää tehdä yhdessä tietyssä liikkeessä vaan itselle on tärkeintä, että työ tehdään oikeilla osille sekä kunnolla. Varsinkin jos kyse on sähkötöistä.

Juu tuohan pistoke on varsin hyvässä paikassa, melko huomaamattomassa paikassa. Juuri tuollainen sen asentajan ratkaisu pitäisikin olla.  :P
#69
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.02.18 - klo:21:27
Eiköhän ne merkkiliikkeessä/asennusliikkeessä kerro. Defan pistokkeen voi piilottaa melkein mihin vain. Idiootit asentajat lyövät sen suoraan näkyvimmälle paikalle puskuriin. Itsellä se on piilotettu etugrilliin alas poikittain eikä näy mihinkään ellei erikseen katso. Tosin tuokin piti asentajan kanssa erikseen sopia  ;).

Sisähaara, tt-thermo, akkulaturin ja asennus maksoi minulla 700 euroa. Akkulaturi löytyi vanhasta autosta muut osat tuli firmalta. TT-thermo 159 euroa, defa-haaroitus/sisäpistoke 89â,¬+29â,¬ panssarihaaroituskaapeli TT-thermolle ja akkulaturina 1204 119â,¬ ja 1210 198â,¬. Nämä hinnat heitetty ulkomuistista ja eivät paljoa heitä.

No joo kertoohan ne tietysti. Tosin en tiiä mistä moinen tunne, mutta joskus tuntuu että vastauksen saaminen tuntuu hirveän vaikealta. Eikö ne tiedä vai eikö ne halua kertoa ni tiedä sitten. Tuon takia monesti täältä kyselen, koska täällä tulee usein se järkevin ja helpoin ratkaisu ongelmaan, joka vielä toimii samalla tavala kuin liikkeen antama ratkaisu. :D  Eihän tuo ole iso asia sopia asentajan kanssa minne se asentaa, ja luulen että monet asentajat ei välitä siitä esteettisyydestä vaan helppoudesta, mutta poikkeuksiakin on.

No eihän tuo ole hirveän iso raha koko savotasta varsinkin töineen päivineen. Eikä asennuksessakaan varmaan hirveän kauaa mennyt...

Lainaus käyttäjältä: EcoFuel - 23.02.18 - klo:19:19

Mikä tahansa tarpeeksi hyvällä mielikuvituksella varustettu korjaamo tuon osannee asentaa, kun suoraa autokohtaista asennuspaikkasuositusta ei ole maahantuojalla tarjota.

Niin eihän tuo rakettitiedettä ole. :D
#70
Lainaus käyttäjältä: EcoFuel - 22.02.18 - klo:10:03
Nyt on TT-Thermo 1000W KLD2 asennettuna 1.4 TSI EcoFuel -12 Passattiin. Eilen testailin laitetta puolisentoista tuntia 20 asteen pakkasessa ja moottori tuntui päältäpäin kokonaisuudessaan hehkuvan lämpöä käsin tunnusteltaessa, eli nähtävästi neste kiertää ja lämmitys toimii ainakin kohtuullisen hyvin. En ole vielä ajoon saakka ehtinyt testeissä.

Asennuksesta: epäilemättä sovittaminen on ahdasta ja hankalaa, sillä TT-Thermoa on nyt asennettuna vaikea moottorin takaa edes bongata. Asennusliike joutui käyttämään kikkakolmosia ja maahantuojan konsultointia laitteen sovittamiseksi järjestelmään, koska se on varsin kookas verrattuna perinteisiin letkulämppäreihin. Nähtävästi se pidemmillä liitosletkuilla / supistinliittimillä (moottorilta tulee ilmeisesti ~19mm letkut ja TT-Thermossa 16mm liitttimet) ja kulmarautakiinnityksellä asentui koneen ja tulipellin välissä olevaan tilaan. En osaa tarkemmin sanoa mihin liitäntään laite on asennettu, mutta oletettavasti sisätilan lämmitinlaitteen ja moottorin väliin.

Paljonko maksoi kokonaisuudessaan? Oliko joku letkulämmittimiin ym lämmittimiin erikoistunut liike vai merkkiliike?
#71
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.02.18 - klo:19:21
Kyllä nuo akut käsittääkseni saman laturin takana joten miksei konehuoneen akkuun kytketty laturi lataisi weban akkuakin?

Näkyypä noita ylläpitolaturin pistokkeita olevan myös auton takapuskurissakin  ;).


Niin voihan se olla ja uskonkin että jotenkin ne on kytketty toisiinsa myös latauksen osalta. Mutta kun saisi varmistusta asiaan, että ei vaan lähtisi summassa ostelee osia ja asentelee/asennuttaa, kun mielellään laittais kerralla kuntoon, säästää rahaa ja aikaa. Olisko -karppa-:lla tietämystä enemmänkin tuon asian suhteen tai kanavia josta saisi varmistusta asiaan.

Olen tuota itsekin miettinyt jos laittaisi puskuriin, mutta ehkä se ei ole esteetisyys näkökulmasta hyvä paikka. Mutta sit välähti että, voisko sen asentaa siihen vetokoukun molemmilla puolilla olevaan mustaan muoviin, jolloin se häviää sinne mukavasti piiloon. Kun autoni on väriltään valkoinen niin sen takia haluaisin sen muualle kuin valkoiseen puskuriin.
#72
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.02.18 - klo:19:20
hyötyä letku/kiertovesilämmittimen asennukselle ellei samalla asenneta myös ylläpitolaturia, joka sitten lataisi akkua webasto käyttöä varten.

Omassa kulkineessa tuo on vähän hankala toteuttaa koska weban akku on takakontissa.  Yhdessä keskustelussa yritin kysellä missä b7 passatissa konehuoneessa on weban akun lataus liittimet mutta ei oo kukaan vielä tuntunut löytyvän, liekö ole ollenkaan.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.02.18 - klo:19:20

3. Miksei voisi?

No ajattelin että voisiko toinen aparaatti estää/vaikeuttaa esim veden kiertoa lämmitys vaiheessa.
#73
Muutama typerä kysymys juolahti mieleen:

1. Tuleeko tuo sisätilan pistoke aina letkulämmittimen asennuksen yhteydessä asennettavaksi. Ajattelin sitä että onko tuon pistokkeen asennuksen syy se että sinne saa laitettua sisätilalämppärin kiinni eli pelkkä mukavuusasia vai onko sille jokin tekninen syy letkulämmittimen toimivuuden kannalta.

2. Voiko letkulämmittimen asentaa autoon, jossa on jo tehdasasennettu webasto? Minkälaisia mahdollisia ongelmia se aiheuttaa pystyipä sen asentaa tai ei?

3. Voiko webastoa ja letkulämmitintä käyttää esim. vuoropäivinä mikäli ne voi samassa autossa olla asennettuna?

Autoni on 1.6tdi b7 passat -12 vuosimallia.
#74
Minulla on juurikin kyseinen automalli ja siitä löytyy nuo kaikki mainitsemasi ominaisuudet. Tuosta sinun kysymyksestä heräsi sellainen ajatus, että mikäli jos ymmärsin oikein kysymyksen niin mielestäni itse Comfortline ei suoranaisesti määrittele esim. juuri noita varusteluja, että ne löytyy autosta vaan pikemminkin mitä varustepaketteja autoon on otettu tilausta tehdessä. Korjatkaa jos olen väärässä.
#75
Ulkopinnat / ajovalo umpioiden ehostus
30.01.18 - klo:22:43
Omassa autossa ajovaloumpiot on mielestäni melko ns. harmaantuneet/naarmuuntuneet kiveniskuista ym. Löytyykö Kuopion seudulta mitään yritystä, joka tekisi näitä umpion kiillotuksia/korjauksia? Onko ne yleensäkin joitain fixaamoja tai automaalaus firmoja, jotka on perehtynyt tuohon umpion retusointiin? Autona on B7 passat.
#76
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti. Kun sanotaan, että auto tunnistaa uuden akun sillä, että syötetään esim. kuten hece sanoit uusi sarjanumero vcds:ään eli vaihdetaan viimeinen numero seuraavaan. Mutta vaikka se tietää tuon perusteella, että siellä on uusi akku, mutta mistä se tietää sen uuden akun varauksen, jos sitä arvoa ei syötetä vcds:ään mitenkään? Mittaako auto itse uuden akun varauksen?
#77
Oma kulkine on -12 vuosimallia mutta rekisteröity marraskuussa, jolloin siinä saattaa olla historiakeräys. Pitääkin yrittää muistaa katsastaa tuo asia. Tiedä sitten voisiko tietokone olla niin viisas että osaisi optimoida virran jaon/käytön paremmin eri komponenteille? Ja vaikka osaisi niin miten se vaikuttaisi koodauksen tärkeyteen? Toki eihän tuo koodaaminen nyt kovin hankalaa tai aikaa vievää ole etteikö sen voisi tehdä siitä huolimatta, mutta mielenkiintoista pohdiskella tätäkin asiaa.
#78
Mielenkiintoista lukea keskustelua kun tämä akun vaihto ja siihen liittyvä koodaus jakaa mielipiteitä. Ilmeisesti vw B7 akun vaihto voidaan suorittaa koodauksen kanssa tai ilman. Mutta jos koodausta ei tehdä niin silloinhan auto luulee että siellä on vanha huono akku. Mutta vaikuttaako se muuhun kuin ehkä uuden akun kestoikään jos sitä ei koodaa? Onko kenelläkäön tietoa voiko sieltä autosta hajota jotakin isompaa jos jättää koodauksen tekemättä.
#79
Päivitystä tilanteeseen. Tuon vikakoodien nollauksen ja niiden kolmen (su-ke) kovemman pakkaspäivän (-13astetta - -22 astetta ) jälkeen käynnistin auton uudestaan eilen kun lämpötila oli noin -5 astetta niin ei syttynyt vikavaloa. Voisikohan se anturi olla menossa rikki pikku hiljaa ja mikä tuon pakkasen vaikutus voi olla tässä asiassa? Mietin sitäkin että voiko olla liittimissä kosteutta että sen takia herjaa mutta voisi kuvitella että moottorin lämpö kuivais sen? Noh seurataan tilannetta ja kokeillaan käynnistää seuraavien kovempien pakkasten aikana.
#80


Ilmeisesti sinullakin on kahdella akulla oleva passat. Näkyikö muuten sen webaston akun tietoja tuolla vcds moduuli 61:ssä ollenkaan? Ja tietääkö kukaan muukaan tarviiko webaston akkua koodailla jos sen vaihtaa eri aikaan kuin konehuoneen akun? Jos tarvii niin mistä sen tiedot löytyvät vcds:ssä?
#81
Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 21.01.18 - klo:21:51
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29994.msg550897#msg550897

löytyykö jälkiasennus webasto?

Minun mielestä se on tehdasasenteinen, ajotietokoneen kautta pääsee ajastamaan sen. Lisäksi nappi löytyy radion alta paneelista ja kaukosäädin. Olen toki toinen omistaja autolle, että en ole varma mutta epäilen. Jos webasto sen aiheuttaa niin miksi aiheuttaa? Ja miten sen saa korjattua, vai korjaantuuko se tuolla anturilla?  Webastoa olen käyttänyt koko syksyn säännöllisesti, mutta nyt vuoden alusta sen käyttö on ollut satunnaisempaa koska olen lomalla. Auto ollu kohta 3 vuotta  eikä ole aikaisemmin tehnyt tuota
#82
Moi!

Läksin tänään sellaisessa -12 asteessa autolla ajamaan ja heti startatessa iski moottorin vikavalon palamaan pysyvästi. Auton käyttöohjekirja ilmoitti katalysaattori häiriötä ja ajelin sillä autolla yhteensä noin 100km. Auto kulki normaalisti ja toimi normaalisti. Kotiin päästessä vcds:llä vikakoodin luku ja antoi tällaisen vikakoodin:

13283 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
          P0116 00 [237] - Implausible Signal
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 176945 km
                    Date: 2018.01.16
                    Time: 14:57:55

                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 60 °C
                    Intake air temperature: -7 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 11.746 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Coolant temperature: 56 °C
                    Coolant temperature at radiator outlet: actual value-TCO_2: -6 °C
                    Fuel temperature-TFU: -6 °C
                    Sensor for temp after charge air cooler: raw value-TBA_MES: -9 °C
                    Outside air temperature-Ambient temperature: -7.50 °C
                    Shut-off timer: last ECM after-run time-T_ES_FCT_DIAG: 0.00 s
                    Time since engine start: 0 s

Mitään muuta vikakoodia ei antanut. Selkeästi jossakin sensorissa vika. Mutta mikä sensori se on sekä mikä sen tehtävä on tuolla auton konehuoneessa? Ja onkohan mahdollisesti miten kalliista osasta sekä vaihtotyöstä kysymys jos sitä lähtee vaihtamaan? Sekin mietityttää, että miksi kirjanen antoi vinkiksi katalysaattori häiriötä, mutta vika olikin jossain sensorissa vai onko kyseinen sensori jossakin katalysaattorissa tai liittyy läheisesti siihen? Nollasin vikakoodit niin valo sammui ja käynnistin auton uudellleen, niin ei enää palanut. Autolla oli ajettu viimeksi eilen eikä mitää valoja syttynyt. Auto on 1.6 TDI -12 vuosimallin passat ja keulaan olen asentanut viimasuojan.
#83




Mitenkä hyvin tuo paneeli valaisee tietä kun on noinkin alhaalle asennettu? Entä penkkojen valaisevuus näin talvella, mikäli olet ajanut sellaisia teitä missä on kunnon lumipenkat sivuilla? Toimiiko miten mutkaisella ja mäkisellä tiellä? Olisiko mahdollista laittaa kuvia livetilanteesta?

Olen itsekin kiinnostunut tuosta paneelista, mutta olisi hyvä saada kuvia käytössä olevasta paneelista, jolloin saisi vieläkin paremman käsityksen kuin jonkun kertomuksen perusteella...vaikka kuvakin hieman valehtelee. Itsellä ei ole tuota ACC:tä, jolloin asennus paikka voisi olla myös kilven päälläkin.
#84
Juu kiitos linkistä...pitääpä alkaa perehtymää.
#85
Mistä sinä "JPN_V70D3OR" sait ongittua tuon uuden polttimon lumen arvon. Lähinnä sillä kyselen, kun sain tämän ketjun pohjalta kipinän selvittää oman autoni xenon polttimoiden lumen arvon mittausta ja tarvittaessa niiden vaihtoa. Kun esim. xenonkauppa.fi sivulta katsoin niin ainakin d1s ja d3s polttimoilla on lumeniksi määritelty 3200lm. Niin sinä mainitsit uuden polttimon arvoiksi 600 ja 270. Vai sekoitanko mahdollisesti nyt kaksi ihan eri asiaa. Itseä lähinnä kiinnostaa tuon d3s:n lumen arvo. Ja oliko tarkemmin minkälainen mittari Biltemasta, millä mittasit lumen arvot?
#86
Okei...no hyvä tietää, että TM:lla on testejä tehty asian tiimoilta. Eiköhän TM:n testit oo ihan luotettavia ja puolueettomia testejä vaikka jokaisella on varmaan oma näkemys TM:ää kohtaan.
#87
Kori ja valot / x vision race ledpaneelit
26.12.17 - klo:23:43
Onko kellään kokemusta otsikon mukaisista lisävaloista? Ei oikein löydy mistään esim. lumen arvoja, että pystyisi edes jollain tasolla vertailemaan esim seekeriin tai muihin vastaaviin ledpaneeleihin. Oon ite ymmärtänyt, että nuo ovat parempia valoja kuin muut vastaavat ledpaneelit, mutta olenko vä
rässä?
#88
Lainaus käyttäjältä: Iero - 18.12.17 - klo:16:42
Minulla auton alkuperäisissä led-valoissa on referenssi 13,5+13,5 = 27, joten pari 3-kymppistä voisi laittaa lisäksi. Laitoin yhden 30 ref. led-tangon ja sekin auttaa kummasti. (Sae Seeker 20). Olisi pitänyt laittaa Seeker 20X - kyllähän valoa maailmaan sopii.

Onko seeker 20x tehookkaampi vai onko jotain muita parempia ominaisuuksia tuossa 20x:ssä kun noin ilmaisit asian?
#89
Niin ja omassa autossani on bi xenon ajovalot
#90
Kiitokset linkistä...siinä oli hyvin määritelty lisävalojen referenssit ym säädökset. Mutta tsekkasin omasta autostani ja löysin sellaisen merkinnän, että rinkulan sisällä on merkintä E1 ja sen vasemmalla puolella on 12,5 ja 17,5. Niin ilmeisesti kaukovalojen referenssiluku on tuo isompi. Vaikka "mabe" googlen kanssa epäilit sen olevan jotain 25, mutta voiko se todella olla tuossa meikäläisen passatissa noinkin pieni. tarkoittaa siis sitä, että lisävaloille jäisi vielä referenssiä 65 pykälän verran.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy