Nonni. Onnea "ramille" (ja voimia omaisille). Itse jatkan tsekkiläisellä Itäautolla toistaiseksi, ties mitä sattuu, jos unkarilaiseen Länsiautoon vaihtaa...
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Popo #61
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori16.09.20 - klo:14:55
Nonni. Onnea "ramille" (ja voimia omaisille). Itse jatkan tsekkiläisellä Itäautolla toistaiseksi, ties mitä sattuu, jos unkarilaiseen Länsiautoon vaihtaa...
#62
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori16.09.20 - klo:10:48Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:10:40 Juu, varmasti olen vanhempi, ainakin täysi-ikäinen... #63
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori16.09.20 - klo:10:33Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.20 - klo:10:23 Juu, Suomi24 ja sirkusohjelmassa tarjolla faktaa totuudenjälkeisessä maailmassa. Ja faktathan ovat yleisesti kaikkien tiedossa, ei niitä tarvitse erikseen perustella... #64
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori16.09.20 - klo:10:10Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:59 Ajatko Sinä jollain yli 150 tkm rullanneella kiesillä? Minä en niin vanhalla ja kuluneella vehjeksellä lähtisi edes aamukuselle... #65
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori16.09.20 - klo:09:19Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:12 Toki toki. Jo I Octavia oli vain halppiskopio VW Borasta lisättynä hermeettisellä takaloosterilla. Ihan hyödytöntä tuo tavaratila, kuin laatu on kuraa niin kuraa... #66
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori15.09.20 - klo:15:17Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:08 Ja mikä koodin pätkä tarkoittaa Tsekkiä tai Saksaa, näin esimerkkinä? Tiedät varmaan tämän? #67
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori15.09.20 - klo:15:08Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:14:58 Suomi24 Skoda-palstalla olisi paljon käyttöä tälle "Tuliko Skodasta Audi. "-fiilistelylle Ja tähän paljon hyväntahtoisia hymiöitä... #68
Golf VII (12-) / Vs: 1.4TSI ACT jakohihnan vaihtoväli15.09.20 - klo:12:48Lainaus käyttäjältä: ak72 - 15.09.20 - klo:10:53 Onhan tuollakin "normaalilla kunnossapidolla" hintaa... Sikäli kiinnostaa, kun 1.2. TSIn jakoketjun remppa maksaa about tonnin merkkihuollossa ja siihen voi ainakin yrittää jotain vastaantuloa, koska tyyppivika... #69
Golf VII (12-) / Vs: 1.4TSI ACT jakohihnan vaihtoväli15.09.20 - klo:08:48Lainaus käyttäjältä: ak72 - 15.09.20 - klo:08:27 Paljonko tuo vaihto maksoi? Vähän ajavalle "pakollinen rasti", jos haluaa pelata varman päälle. No, aikanaan 306 Pösössä piti vaihtaa 4 vuoden kohdalla vaikka vain 40 tkm ajettu, että onhan kehitystä tapahtunut... #70
Huoltaminen / Vs: Vinkkejä 1.4 TSI ketjunvaihtopaikasta pääkaupunkiseudulla31.08.20 - klo:10:37
Kaasujalka-mainoslehdessä mainostelee kuukaudesta toiseen Volkkareiden ketjuremppoja:
https://autoavirol.fi/ #71
Ulkopinnat / Vs: Vag-konsernin autojen maalivirheet.09.08.20 - klo:23:13Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 09.08.20 - klo:22:56 Joten, siis mikä auttaisi? Ellet usko kuluttajalla olevan mitään oikeuksia edes takuun tai virhevastuun kautta, laita auto myyntiin "siinä kunnossa kuin se on" tai jatka ajoa kohti uusia pettymyksiä... #72
Octavia II (04-13) / Vs: Skoda octavia 1.2 TSI täristää rajusti painaessa kaasua kierroksilla 1000-270009.08.20 - klo:22:58
Oma 1.2 TSI meni "limb-modeen", koska tulpanjohto. Yli 40 kmh en edes yrittänyt ajaa, sen verran hankalaa oli ja soitin suosiolla Ajoturvan hinaamaan, kun olin lomareissussa. Sytytyspuolan vikoja on myös näissä ollut.
230 tkm on jo kunniotettava ajosuorite, joten jakoketju/kiristin huomioitava, vaikka olisi joskus jo kertaalleen korjattu... #73
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: II Octavian takavanne kuumenee24.06.20 - klo:12:30Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 24.06.20 - klo:10:48 Kiitos vinkeistä, joita toki saa tulla lisääkin. Koitan viestittää niitä eteenpäin mahdollisina ratkaisuina. Kun tuo autonkorjaus on nykyisin niin paljon vain vikakoodien lukua ja osien vaihtoa aasiakkaan laskuun. Sehän tuossa kuumenemisessa on mielenkiintoista, että sieltä pyörän keskiön suunnalta se kuumin alue löytyy, kun tuli tarkemmin tutkittua. Viimeksi auto lähti niin nopeasti korjaamolle, että omat tutkimukset olivat kovin vähäisiä. Jarrurempan jälkeen toki olivat ne vaihdetut osat ensimmäisenä mielessä, kun kokemusta myös on epäonnisista jarrupalojen vaihtoista ilman kunnon herkistelyjä... #74
Alusta, vanteet ja renkaat / II Octavian takavanne kuumenee24.06.20 - klo:10:00
Potilas allekirjoituksen mukainen. Renkaidenvaihdon yhteydessä todettu jarrupalojen olevan takana loppu, korjaamolla havaittu mäntien olevan jumissa -> uudet satulat ja palat.
Kesäkuussa totesin, että varsinkin kuskin puoleinen takavanne on ajon jälkeen kuuma, auto lähti takaisin korjaamolla selvittelyyn. Huomasivat myös kuumenemisen, mutta muuta syytä ei todettu kuin hieman kireällä olevat käsijarrun vaijerit, joita löysättiin. Hyvin pyöri jne. Auto tuli siis "kunnossa" huollosta minulle ja juhannuksen pyhät ajelin sen enempiä asiaa muistelematta, mutta eilen taas tarkistin tilanteen ja n. 40 km:n ajon jälkeen kuskin puoleinen vanne oli varsinkin keskiöstä todella kuuma, toinen puoli vähemmän. Amatöörinä tuli tässä mieleen pyörän laakerit, vaikka mitään Octavian perusjyrinän ylittävää ääntelyä en ole havainnut. Auto menee taas perjantaina korjaamoon, minne on tilattu jarruosat (takuu) ja laakerit valmiiksi. "Eihän siellä muuta liikkuvaa ole", kuten huollossa todettiin, kun sinne soitin. Meneekö siis takapyörän laakeri(t)kin vaihtoon, vai olisiko tässä muita mahdollisuuksia? Autolla on ajettu 94600 km. #75
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset23.06.20 - klo:15:23Lainaus käyttäjältä: Popo - 11.04.14 - klo:14:14 Auto alkoi keväällä yllättäen kylmäkäynnistyksessä rallattelemaan pitempään. Ehkä seisonut normaalia pitempään koska etätyöt, ei kuitenkaan aina. Jarrurempan yhteydessä huhtikuussa ei Alppilan autohuolto saanut mitään kuulumaan, kun pitäisi olla seisonut ja kylmä auto tutkittavana, että seurataan... Ennen Juhannusta auto päätyi takaisin pajalle, kun takajarrut vaikuttivat edelleen kuumenevan, vaikka satulat ja palat oli vaihdettu. Samalla pyysin tutkimaan edelleen satunnaisesti enemmän rallattelevaa ketjua. Hyvä palvelu, auto haettiin kotoa ja sain sijais-Fabian käyttöön bensojen hinnalla, kunnes jarrut ja ketju on tsekattu. Autoa noutanut asentaja tallensi startin kännykällä ja totesi heti ettei tämä mitään äännä, mutta toivoin asian selvittelyä vielä jatkossa. Auto jämähti korjaamolle lopulta kuuden päivän ajaksi ja väliaikatietona oli, ettei mitään ketjun tarkistuksen perustelevaa ääntä ilmene, mutta tehdään vielä pieni koeajo tältäkin osin. Odotin vain tietoa milloin saan oman auton takaisin, niin "yhteysongelmien" jälkeen pyydettiinkin lupaa mitata jakoketjun kiristin, koska ääntelee. No, sitähän tässä oli tarkoitus ollutkin selvittää, koska poikkeavasti ääntelee... Lopputulemana kiristimen pituus 72 mm, sallittu maksimi 74mm. Että jatketaan ajoa. Edellisestä mittauksesta yli kuusi vuotta ja reippaasti yli 70 tkm. Venymisvaran riittävyydestä jatkossa ei mitään selvyyttä saanut, nopeaa eskaloitumista ei kuitenkaan ollut näköpiirissä huollon kaverin mukaan. Tarjolla on kuulemma näihin nyt jo (heilläkin) valmis remonttiosien-paketti n. 350 â,¬:n hintaan + töiden kanssa mennään tuhannen euron hintaluokkaan. Ja aina voidaan laittaa maahantuojalle kyselyä, jospa osallistuvat ja miten... Että antaa rallattaa, kunnes öljynpaineet nousee. Tässä versiossa ei pitäisi olla riskiä jaon sekoilusta. Nyt Juhannuksen ajoissa ei minkäänlaista ylimääräistä ole kuulunut... #76
Beetle / Vs: The Beetle -kokemuksia27.05.20 - klo:10:42Lainaus käyttäjältä: TN69 - 27.05.20 - klo:08:27 Virallinen totuus on tuo "parempi ketju ja/tai kiristin viimeistään v. 2011 loppuun mennessä". Tässä on omassa n. 94 tuhatta ajetussa "ykskakkosessa" kuulosteluvaihe taas päällä. Useampia päiviä seisseenä jonkinlaista pidempää rahinaa startissa oli aiemmin keväällä, jota jarrujen korjauksen yhteydessä pyysin tutkimaan. No, eihän nämä lämpimänä ääntele, pitäisi saada pajalle kauan seisseenä ja kylmänä, viestitettiin laskun liitteenä. Varmaankin hinausautolla pitäis mennä. Saattaa olla jo kiristin lopussa, totesi huoltopalvelu aiemmin puhelimessa ja vastaantulot aina tapauskohtaisesti. Toki täydellinen marmorin huoltokirja paras lähtökohta niihin & 1.2 yksinkertaisempi kuin isommat tissit rempata. Eipä ole viime viikkoina enää poikkeavasti äännellyt, toki ajoakin on taas useammin. Palauttaessaan autoa (korona-palvelu Alppilan autohuollossa!), reipas asentaja totesi iloisesti ketjurempasta, että "kyllä se sieltä tulee", mutta huoletta voi nyt ajaa tai laittaa vaihtoon... #77
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV25.05.20 - klo:09:46Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 25.05.20 - klo:01:08 Mutta eikös Automiehelle tuo ole haaste? Ja kun me tavan taunot kädettömät emme huomaa mitään, niin asia kunnossa... #78
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV24.05.20 - klo:14:29Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 24.05.20 - klo:11:56 No joo, viime vuonna about tähän aikaan nuo mainokset tulivat ja kävin jopa Bisnes-mallin koeajolla. En ihmettele jos kuitenkin näinä autokaupan kovina aikoina III Ocua rekisteröidään uutena vielä v. 2021... #79
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset20.05.20 - klo:08:32Lainaus käyttäjältä: Foxit - 19.05.20 - klo:14:59 Paha mennä sanomaan, miten pahana myyjätuttavasi tilannetta pitää. Sukulaiseni on automyyjä lähinnä vaihtoautopuolella monia merkkejä uutena myyvässä liikkeessä (ei Volkkari-konsernin romuja), enkä tällaista viestiä ole saanut. Nolla-korkotarjouksia on nyt maa väärällään eri merkkien maassa jo oleviin autoihin ja varmaankin vaihtoautoillekin olisi kysyntää, kun raha on monella on raha todella tiukassa. Vaihtotarjouksien vertailu eri merkkisten ja kuntoisten autojen välillä on objektiivisesti hankalaa. Et voi mennä pyytämään tarjousta siltä pohjalta, että mitä hyvittäisitte, jos tässä ei olisi sitä volkkarin jakoketjua, vaan Automiesten keskuudessa hyväksy todettu premium-ratkaisu. Auto on se mikä se on. Ei ole Volkkarin jakoketju todellakaan parhaasta päästä, en ala kehumaan ja enkä ole "volkkari-uskovainen". Aiemmin ei ole kyseistä rakennetta tullut sen enempää autossa ihmeteltyä tai "pelättyä". Mutta toisaalta Nissan ruostui siitä ketjun ympäriltä ja oli siinä muutenkin kaikenlaista remppaa Skodaa enemmän näillä kilometreillä, mutta autot ovat kokonaisuuksia, kuten todettu... #80
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset19.05.20 - klo:14:29Lainaus käyttäjältä: Foxit - 19.05.20 - klo:12:18 Karttamaan & alakanttiin? Onko VW:n jakoketju-case erityisesti Toyota-kauppiaille ja heidän asiakkailleen ongelma, vai mitä tarkoitat? En ole Toyotaan pyytänyt vaihtotarjousta, siksi kysyn. Muualta ei mitään "erityiskohtelua" ole tullut vastaan, oli tarjouksen aiheena Skoda tai muu merkki. Tai ehkä sekin vaikuttaa, kun tarjoan vaihdossa kohtuullisesti ajettua ja hyvin huollettua autoa. Toivottavasti. #81
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG:n kehityskaari jos sitä on...08.05.20 - klo:12:22
Mielenkiintoinen kysymys, kun "yleisesti on kaikkien tiedossa", että kukaan ei enää halua ostaa edes vaihtoautona manuaalia. Väittävät kaupalliset toimijat näin. Todellisuudessa, miten lie, jos myös auton tekninen kunto kiinnostaa.
Moni merkki myy jo automaattia (tai mikä kaksois-kytkin lienee) manuaalin hinnalla, mutta esim. Skodassa pitää maksaa ainakin pari tonnia, koska dsg. Seuraava autoni voisi olla automaatti-lootalla, mutta sijoittaisinko Klonkswagen-teknologiaan ekstraa, kun ilman lisähintaa voi saada vastaavaa tekniikkaa 7-vuoden takuulla... #82
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä05.05.20 - klo:13:07Lainaus käyttäjältä: Miiqu - 04.05.20 - klo:22:46 Tämä. Siksi tuo MetroAuton touhu menikin tunteisiin, kun ongelmat ja selvät virheet heidän toiminnassaan johtivat vain arroganttiin kieltämiseen. Eikä sekään tietysti vakuuttanut, kun nuoren automyyjän lähettämiä viestejä dissattiin talon sisällä rengashotellissa. Ehkä kaveri ei vain osannut talon sisäistä kulttuuria, miten hommat hoidetaan, mutta se ei minulle kuulu. Myöhemmin, kun takuun piikkiin vaihdettiin väärään paikkaan liimattu oven kylkilista ja maalivikainen lampunpesurin kansi, meni taas pieleen, mutta nyt osattiin tehdä nopea korjausliike. Kuukauden odottamisen jälkeen oli saatu maalattua väärän oven kylkilista, eikä hommaa siis voitukaan asentaa odottaessa aamulla. Tähän myöhemmin MA:sta Herttoniemen Aritaan Skodan huollon mukana siirtynyt työnjohtaja antoi sijaisauton ja laittoi oikean listan heti maalaamoon. Iltapäivällä auto valmis. Näinkin sen voi hoitaa. Tosin miksi odotin kuukauden sitä väärän oven listaa on toinen juttu, ellei se toinen muovinpalanen ollut oikeasti puutelistalla... #83
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset04.05.20 - klo:14:24Lainaus käyttäjältä: JohnStockton - 04.05.20 - klo:13:59 Automallikohtaisesti esim. pohjalevyn muuttuessa uuden korimallin yhteydessä, kuten III Octavia v. 2013. Skoda Yetissä ja Rapidissa taas ketjukonetta on tämän jälkeenkin käytetty ainakin pari vuotta. #84
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset04.05.20 - klo:14:20Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 04.05.20 - klo:11:58 Voipi olla niin, että kiristin ei pysy matkassa, vaikka ehkä se ketju onkin parannettu viimeistään silloin 2011 vuoden lopulla. Omalla autolla ajettu kohta 94 tkm ja käynnistyksen yhteydessä mielestäni aiempaa enemmän rapisevaa ketjua pyysin huollossa kuulostelemaan, kun tehtiin jarruremppaa. Työnjohtajan mukaan voi olla tulossa kiristimen säätövara loppuun, jos ääntää varsinkin useamman päivän seisseenä. No, eihän siitä lämpimänä käynnistettäessä mitään kuulunut. Iloinen asentaja totesi, kun toi auton valmiina, että seurataan, "kyllä se sieltä tulee". Huoltolaskussa mainittiin, että pitäisi saada auto pitempään seisoneena kylmänä tutkittavaksi. No, eipä tuo ihan helposti onnistu, ellei hommaa hoideta kotipihassa. Aika hankalaa on saada mitään ennakkokantaa mahdollisiin vastaantuloihin rempassa "kun nämä on aina yksittäistapauksia". Sitten kun kone on auki merkkihuollossa, on neuvotteluasema aina vähän epäedullinen... #85
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Kokemuksia ja keskustelua automyyjistä03.05.20 - klo:23:05Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.05.20 - klo:19:51 Mukava kuulla, että Helsingin MetroAutoon on edustettavien merkkien, fyysisen sijainnin ja mitä ilmeisimmin henkilökunnan uudistuessa myös saapunut asiakaspalvelun kulttuuri. Ehkä uskaltaa pyytää sieltä tarjouksen, kun aika on. Viikissä toiminta oli Opelin ja Skodan aikaan aika karua. Aikansa menestystuotteiden parissa asiakkaasta ei sen enempää tarvinnut välittää ja konttorin tätejä riitti vaikkapa lähettelemään laskuja jo maksetusta ja luovutetusta autosta. Pari jo käyttöön otettua talvipyörääkin myytin uutena, mutta "meillä ei tehdä virheitä" todettiin napakasti. Itse kaupat tein sinänsä mukavan nuoren myyntimiehen kanssa, mutta kun tuli ongelmia, kaveri meni aivan lukkoon ja vaikutti myös olevan talon sisällä täysin vailla arvostusta. Poistuikin pian niistä kuvioista.No, loppu tuli siihen touhuun Viikissä... #86
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Taantuma ajan ostoskäyttäytyminen Euroopassa?29.04.20 - klo:13:25Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.04.20 - klo:10:41 Näin. Vaan olisiko nyt edes hieman enemmän ostajan markkinat, jos lähtee autokaupoille? Vai onko "sopeutus markkinatilanteeseen" nykyisin niin ajan tasalla, ettei hapantuvia varastoja ole ja muutama varastoauto "viedään käsistä" tarjoushintaan/hyvillä rahoitusehdoilla ja turhat auto-myyjät sen jälkeen lomautukseen parempia aikoja odottamaan? Jos ei listahinnalla ja -vaihtohyvityksillä kauppa käy... #87
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia24.04.20 - klo:22:37Lainaus käyttäjältä: Kale - 24.04.20 - klo:09:16 Kysy myös jakoketjun vaihdosta. Siinä toinen kiistaton tyyppivika, johon maahantuojan suhtautuminen on ollut, sanoisinko vaihtelevaa... #88
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Miten pitkään jarrupalat kestävät?22.04.20 - klo:09:52
Kesärenkaita vaihdettaessa ilmeni, että takana jarrupalat ovat lähes lopussa. 93400 km takana ja alkuperäisillä on menty edessä ja takana. Edessä pintaa vielä mukavasti.
No, palojen vaihtotyön yhteydessä todettiin, että jarrusylinterit molemmin puolin täysin jumissa ja vaihtoon menivät. Tällaistahan se on kun samalla autolla ajelee pitkään, joskus sitä remppaa tulee, vaikka jarruja on välillä huolloissa putsattu. Takanahan sitä käyttöä on vähemmän ja myös käsijarru mahdollisena jumittajana, kuten tuossa jo aiemmin mainittiin. "Elämäntapaongelma?", kun hyödyntää paljon moottorijarrutusta ja välttää muutenkin revittelyä & viime hetken jarruttelua. Jos nyt tuolla 1.2 TSI:llä yleensä voi revitellä... #89
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III (MY20) vaiko Octavia IV?21.04.20 - klo:11:05Lainaus käyttäjältä: jabajee - 21.04.20 - klo:04:41 Sellaistakin kirjoittavat toistuvasti autoalan mainoslehdissä, että erityisesti Skoda on sellainen automerkki, jossa p i t ä ä olla se uusi korimalli, että saisi naapurilta jotain rispektiä... Takuu toki kattaa lastentaudit, mutta ei tuo III-Ocun "uuden viat ja murheet"-keskustelu kovin mukavaa luettavaa ollut, kun niitä ilmi selviä lastentauteja koitettiin parantaa "hyppäämällä" merkkihuollossa. II-Ocussa ei ainakaan itselle "vanhana" sen kummempaa kohdalle osunut. Nyt kun autolla on kohta 8-vuotta ikää, lienee tämän yksilön kunto se ratkaisevin tekijä, jos jo III-Ocun osalta todetaan, että " vanhan mallin jälleenmyyntiarvo on olematon"... #90
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset02.04.20 - klo:11:52Lainaus käyttäjältä: jt - 01.04.20 - klo:22:55 Tämä. Ja moottorissa käytetyn jakoketjun tyypilläkin on (toivottavasti) merkitystä. Tuo vm. 2011 on vähän kysymysmerkki, kun jakoketjun muutos parempaan(?) tapahtui joskus ko. vuoden lopulla. Omalla 5/2012 Octavialla on mittarissa nyt 93300 km. Ajo on ollut kaksi-jakoista, eli niitä viiden kilsan pätkiä sekä pitempiä valtatie-reissuja. Säännöllisellä 10 - 15tkm tai vuosi öljyjen vaihtovälillä ja moottorin lämmittämisellä toivottavasti on jotain merkitystä... Toivottavasti Helkaman käskyläiset huomioivat myös vähintäänkin täydellisen merkkiliikkeen huoltokirjan, jos tämä kosahtaa. Eipä Vehon huollossa 200 tuhatta enempää aikanaan näille "nykymoottoreille" luvattukaan. Mutta suomalaiset haluaa ajaa autot "loppuun", mikä tarkoittanee vähintään puolta miljoonaa samalla motilla. Nähtäväksi jää, miten muut valmistajat vastaavat tähän vaatimukseen pikku-turbojen osalta. Volkkarihan on tämänkin palstan "todistusten" perusteella todettu toivottomaksi tapaukseksi... |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |