"Ei aiheuta polttimon palamis -vikailmoitusta" = sisältää vastukset jotta virrankulutus olisi hehkulankapolttimoiden tasolla
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Jultsu #1
Crafter / Vs: LED-polttimot rekisterikilven valoiksi20.05.25 - klo:15:30
"Ei aiheuta polttimon palamis -vikailmoitusta" = sisältää vastukset jotta virrankulutus olisi hehkulankapolttimoiden tasolla
#2
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: golf v 1,9 tdi 2007 sammuu ajaessa19.05.25 - klo:15:41
mittailemaan että minkälaisen jännitteen releen kela saa, tuleeko sinne 12v (tai likemmäs 14v jos moottori käy) ja paljonko virtaa releen läpi kulkee pumpulle. Oletko kurkannut pumpun sulakkeen, onko sinne vaihdettu vakiota suurempi nalli?
#3
A4 B6/B7 (01–07) / Vs: A4 b6 ajoneston toiminta19.05.25 - klo:15:38
Ajonesto pitäisi näissä immo3 vehkeissä toimia niin että mittaristo (tai sen piirilevyllä oleva erillinen ajoneston moduuli) lukee lukkopesän lukupuolan kanssa avaimen sirun ja vertaa sitä muistissa oleviin tunnisteisiin, ja jos tiedot täsmää niin moduuli antaa can-väylää pisin käyntilupatiedon eculle jota ecu sitten normaalisti kunnioittaa (ja jonka vuoksi ajonesto on mahdollista koodata myös pois käytöstä ecusta)
Ei ole A4 B6 kokemuksia mutta väittäisin että 3B(G) passateissa ecun vaihto jätti ajoneston valon palamaan, ja aiheutti takuuvarmasti tuon automaattisen sammutuksen heti käynnistymisen jälkeen. Noistakin projekteista kyllä jo 10 vuotta aikaa. #4
A4 B6/B7 (01–07) / Vs: A4 b6 ajoneston toiminta19.05.25 - klo:11:37
ei ole omakohtaisia kokemuksia näistä vp44 vehkeistä mutta koska auto on immo3 sukupolvea, pitäisi siellä olla sama viisinumeroinen ajoneston pin-koodi joka ohjainlaitteella. Ajoneston paritus onnistuu kunhan ensin luet sekä vanhalta että uudelta mittaristolta pin-koodin (esim. vag-tacho kaapelilla) ja sen jälkeen vcds:llä sopeutat nykyisen ecun kirjautumalla ensin sisään vanhalta mittaristolta luetun pin-koodin avulla ja sen jälkeen syöttämällä sinne uuden mittariston pin-koodin. Tässä paremmat ohjeet: https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_ECU_Swapping
Viisaammat saa kertoa jos VP44 ottaa tuosta operaatiosta sitten itseensä ja sillekin pitää tehdä jotain. Toisinpäin homman saa myös tehtyä (eli uudelle mittaristolle opetetaan vanhan mittariston alkuperäinen pin-koodi) mutta tuossa tapauksessa niitä uusia purkuauton avaimia ei taida saada enää paritettua autoon, tarvitsisit uudet neitseelliset ajonestosirut avaimien sisälle jotka sitten opetettaisiin autolle. edit. niin ja, kyllä sen ajonestovalon pitäisi helottaa mittaristossa jos mittaristo ei saa keskusteltua ecun kanssa (pin-koodit eri, ajonestoa ei sopeutettu), mutta jos eculta olisi otettu ajonesto pois niin auto silti käynnistyisi ja jäisi käyntiin, valo jäisi edelleen helottamaan mittaristoon. Syttyyhän se valo hetkeksi aina kun mittaristoon kääntää sähköt päälle, ettei sieltä olisi kolvattu lediä kokonaan irti tai peitetty teipillä? ja tuplaedit. eikös näissä vp44 vehkeissä nimenomaan ollut tyyppivikana että se aivoboksi särkyy / keittää itsensä elävältä kun on pultattu liian lämpimään paikkaan? #5
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 4x4 tärinä18.05.25 - klo:14:33
5 sekunnin googletuksen perusteella näkyy olevan, tuollaisen juuri vaihdoin toisen merkin autoon kun alkoi täristämään 60-80 vauhdeissa niin pahasti että ei uskaltanut enää ajaa
https://www.ebay.com.au/itm/264531531647 #6
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: 2007 Golf 2.0 diesel ei ota kierroksia kunnolla - max 3500 rpm...18.05.25 - klo:12:48
Jos ajon aikana diagnostiikkasofta/lukija näyttää että ahdot nousee 3000mbar vaikka pyynti on vain 2300mbar niin kyllä ecu pakosti menee vikatilaan (olettaen että tuo ylitys kestää pidempään kuin sekunnin), ja olettaen tietysti ettei syöttökarttoja ole sörkitty urakalla ja otettu limppauskartat kokonaan pois käytöstä ja/tai piilotettu tuo limppauksen vikakoodi esiintymästä koodeja luettaessa.
Seuraavaksi sitten lokittamaan ahtopyynti / toteutunut ahto / syöttöpyynnit kaasupolkimelta / toteutunut syöttö / kaikki vääntörajoitusarvot mitä ecun mittalohkoista löytyy / ympäröivä ilmanpaine / egr-venttiilin pyyntö / egr-venttiilin toteutuma / MAF-toteutuma ja niistä lokit tänne .csv muodossa niin tutkitaan tarkemmin #7
Touareg / Vs: 2.5 TDI nykii18.05.25 - klo:12:44
onko tämä nyt sitten sitä kuuluisaa laatikon luistamista. VCDS:llä tai muulla diagnostiikkasoftalla näkisi että mikä on sisäänmenoakselin pyörimisnopeus ja ulostuloakselin pyörimisnopeus, niiden pitäisi olla samat.
#8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Octavia III RS vuotoa öljypohjassa18.05.25 - klo:12:42
Tuohon kulman torx-ruuviinhan tuo vuoto näyttää paikallistuvan. Ruiki bräkleeniä ja putsaile ja kuivaile se alue, näkyykö halkeamia missään tai onko ruuvi huomattavasti löysempi kuin vierustoverinsa?
#9
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 4x4 tärinä18.05.25 - klo:12:39
onko näissä se kuuluisa rättilimppu takana kardaanissa, onko sen kunto tarkistettu?
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: Miksi GTE Passat etupää narskuu?16.05.25 - klo:14:31
ensi-ensihätään auton voi ajaa muutaman laudanpätkän päälle jotta saa ryömittyä alle ja vaikka heiluteltua / ryskyteltyä / käänneltyä etupäästä vetareita joka suuntaan, tuntuuko molemmat yhtä väljiltä / tiukoilta joka suuntaan?
#11
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: yhteen Skodaan vain yhden käytetyn modulin koodaus rajoitus ?16.05.25 - klo:09:56
minkälainen se liitin oli mikä siitä ensimmäisestä purkista teurastettiin? Eihän tuokaan nyt mahdoton temppu olisi juottaa irti ja vaihtaa alkuperäisestä purkista ehjä liitin tilalle, tietysti jos kyseessä joku 100+ pinninen monirivinen hirviö niin aikaahan tuo vie..
#12
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: 2007 Golf 2.0 diesel ei ota kierroksia kunnolla - max 3500 rpm...16.05.25 - klo:08:24
Ahtimen vaihdosta hyvä lähteä liikkeelle, onko sen uuden vnt-tanko säädetty kohdilleen? Muutoin se avaa siipiä liikaa tai liian vähän ja aiheuttaa yli/aliahtoa. Tuosta taas seuraa limppi ja syöttökarttojen rajoitus josta taas voi seurata ihan hyvin nuo kiekkarajoitukset.
#13
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: 2007 Golf 2.0 diesel ei ota kierroksia kunnolla - max 3500 rpm...15.05.25 - klo:09:41Lainaus käyttäjältä: Chili - 15.05.25 - klo:08:55ECUn pyynti pysähtyy 2300 mbar kohdalle ja turbo jatkaa siitä lähes 3000 mbar saakka, kunnes palaa sinne 2300 mbar tasolle; eli käyttäytyy kutakuinkin normaalisti - eikö? Ei ole, tuossa on kyseessä huomattava yliahto (ecu pyytää 1.3bar ahtoja ja MAP raportoi turbon ahtavan 2.0bar) joka rikkoo kyllä vakioahtimen melko nopeasti jos tuo luku pitää paikkansa. 2.0bar on varmaankin myös maksimiarvo mitä se auton (oletettavasti vakio) 3BAR MAP pystyy näyttämään, joten todellinen arvo voisi olla vielä suurempi. Tuosta pitäisi kyllä pompata "positive boost pressure deviation" -tyyppinen vikakoodi moottorinohjaimen muistiin jos tuo yliahtotilanne kestää suurinpiirtein yhtä sekuntia pidemmän ajan ja sen myötä ecu menee limppiin ja alkaa rajoittamaan ahtopyyntöä ja polttoaineen syöttöä rajulla kädellä, josta seuraa tuo kuvaamasi tilanne että moottori ei ota jenkaa #14
Octavia II (04-13) / Vs: Turbo katoaa14.05.25 - klo:22:45
Kyllä ne ovat yksi ja sama laitos, MAP = ahtopainetunnistin.
Diagnostiikkavehkeillä lukemaan livedataa anturilta, näyttääkö se ympäröivän ilmanpaineen oikein (suurinpiirtein 1000mbar) ja ahtopaineen myös ~1000mbar silloin kun auto ei käy, ja paikallaan kaasuteltaessa 2000-3000rpm pitäisi sekä pyynnin että toteutuneen ahdon nousta muutaman sataa millibaria mutta luonnollisesti ympäröivä ilmanpaine pysyy samana. #15
VCDS (VAGCOM) / Vs: VAGCOM auttajaa tarvitaan14.05.25 - klo:15:17
Ei ole normaalia, kannattaa varautua henkisesti jo siihen että joku räjäytin on mennyt rikki ja sen joutuu uusimaan (tai asentamaan 3ohm vastuksen sen bägin johtojen tilalle)
#16
Golf IV (97–03) / Vs: Golf iv korkea hc arvo14.05.25 - klo:10:57
Eihän jälkitarkastuksessa saa pompauttaa autoa muista kuin edellisessä tarkastuksessa ilmenneistä vioista ja puutteista? saitko nyt siis ajokieltoa noiden päästöjen vuoksi vai?
#17
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.05.25 - klo:07:35Keskikanava on pakko pitää kiinni, jotta auto on tyytyväinen. Ihan mielenkiinnosta, eikö sinne voisi laittaa kaiutinelementin tilalle 4ohm 50W vastuksen (tai 6ohm tai 8ohm riippuen nyt sitä mikä elementin nimellisimpedanssi on) niin pääsee siitä elementistä eroon #18
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: 2007 Golf 2.0 diesel ei ota kierroksia kunnolla - max 3500 rpm...12.05.25 - klo:16:40
ahtopainepyynti, ahtopainetoteutuma, MAF-pyynti, MAF-toteutuma, kaasupolkimen asento, polttoaineen lämpötila, moottorin (jäähynesteen) lämpötila, erinäiset vääntörajoitukset laatikolta / moottorilta / absiboksilta mitä näitä nyt näissä EDC16 ecuissa olikaan.
Noita parametrejä kun lokittelee ajon aikana niin pääsee jo paremmin kärryille siitä missä vika on, jos siellä ei nyt siis ole ainuttakaan koodia moottorinohjaimen muistissa. Sisäilman tunnistimen koodi pomppaa jostain muusta ohjainlaitteesta (climatronic?) joten millä tavalla olet nuo koodit autosta lukenut? #19
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: golf v 2,0tdi vaihteisto ongelma10.05.25 - klo:20:29
Tulipa sopivasti vastaan vanha Fiat missä on vähän vastaava vika, ääni enemmänkin terävä NAKS kuin tumpsahdus mutta kuitenkin, tuossa Fiatissa vaihdekepin mekanismi ohjaa/vetää kahta vaijeria jotka sitten liikuttelevat itse valitsinhaarukoita laatikon päässä, tuo naksahdus kuuluu kun sieltä kepin mekanismeista oli haljennut muovit useasta eri paikkaa ja vivut/vaijerit ei päässeet liikkumaan siten miten pitäisi + muovi antoi periksi ja jousti. Ei pitäisi olla iso rasti irrottaa tuon kepin haitari ja katsoa / kuunnella mitä siellä tapahtuu.
#20
Up / Vs: E-UP ei starttaa10.05.25 - klo:20:25
VCDS tai joku muu laadukas lukija kiinni ja lukemaan koodit joka ohjainlaitteelta, onko siellä mahdollisesti joku kolariin liittyvä koodi muistissa. Yhden randomvideon perustella vaikuttaa kalliilta kolarilta, joutuu potentiaalisesti uusimaan useita ohjainlaitteita, tuota kolarointikoodia ei ilmeisesti saa nollattua pois normaalikonstein.
#21
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: 2004 1.4 bensa polo alkoi nykimään07.05.25 - klo:10:10
https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17851/P1443/005187
"Possible Solutions: perform output test" - löytyykö autocomista tuollaista toimintoa? #22
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: 2004 1.4 bensa polo alkoi nykimään07.05.25 - klo:07:31
antaako se mitään numerokoodia tuon kuvauksen lisäksi?
#23
Golf / Jetta V (03–08) / Vs: golf v 2,0tdi vaihteisto ongelma03.05.25 - klo:23:23
äkkiseltään kuulostaisi enemmän laatikon tukikumeilta jos sieltä kuuluu vaimea mutta syvällinen tumpsahdus. Jos vaihteistosta olisi laakerit tai hammasrattaat vaurioituneet kuuluisi ennemminkin ujellusta jonka taajuus muuttuisi ajonopeuden mukaan.
#24
Octavia III (13-19) / Vs: Ongelma kaasu-bensa vaihdossa octaviassa02.05.25 - klo:22:33
Onko SSP luettu ajatuksella läpi?
#25
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda octavia Akselipalkkien ruostesuojaus01.05.25 - klo:20:59
En tiedä yhtään miltä palkit näyttävät, mutta käytännössä ihan turhaa hommaa tuo pintapuolisesti sutiminen ja maalailu, pinnat ovat pomminvarmasti yhtä syöpyneitä sieltä sisäpuolelta myös ja ruoste puskee sieltä kautta ajan myötä läpi. Ainoa pomminvarma keino on irrottaa koko hela hoito autosta, hiekkapuhaltaa paljaalle metallille, upottaa se ruostetta tappavaan nesteeseen, sen jälkeen kuumasinkitä koko kikkare, sitten suihkutella sisältä ja ulkoa joku suojamaali/vaha/muu vastaava kerros päälle.
#26
Passat B8 (14-) / Vs: vikakoodia pukkaa01.05.25 - klo:20:56
En tiedä mistä tuo NOx Sensor 2 Bank 1 löytyy, vika ei välttämättä juuri siinä mutta todennäköisesti kyllä. Johtosarjassakin voi myös olla vika.
#27
Kori ja valot / Vs: Ovenkahvat ja lukot30.04.25 - klo:14:29
Jos olet ostamassa lukkoa jostain muualta kuin merkkiliikkeestä / virallisesta varaosamyymälästä runkonumeron perusteella, niin ei oikein mistään muuten kuin purkamalla vanha moduuli ensin pois ovesta ja katsomalla mikä varaosanumero siihen on stanssattu.
Vika voi olla lukon mikrokytkimissä tai sitten oven haitarin johtonivaskassa josta piuhoja poikki. Molemmat äärimmäisen tyypillisiä ongelmia tämän konsernin autoissa jo ajalta ennen vuostuhannen vaihdetta. WD40 ruikkimiset tuskin auttaa tähän ongelmaan, mutta toki sen voi varmistaa diagnostiikkasoftalla tarkistelemalla että raportoiko kenkkuileva ovi omasta tilastaan oikein (ovi auki/kiinni, ovi auki/lukossa / takalukossa) #28
Moottori ja voimansiirto / Vs: Railpaine ongelma MK5 GTI30.04.25 - klo:08:37
Oletko vaihtanut autoon siis erilaisen paineanturin? Mikä mittausskaala siinä alkuperäisessä oli? Onko moottorinohjaimen kartoille korjattu tuon uuden anturin skaala? Jos vanha anturi oli 100bar ja se mittasi 100bar niin se antoi täyden 5 volttia eteenpäin eculle, ja nyt jos uusi 200bar anturi mittaa saman 100bar niin se antaakin vain 2.5 volttia eculle ja ecu luulee että paineet on vain 50bar.
#29
Golf VII (12-) / Vs: Pyörännavan pultti30.04.25 - klo:08:33
En menettäisi yöunia tämän takia, eri asia jos kyseessä olisi joku pienempi m6 tai m8 venypultti.
#30
Transporter T5 (03-) / Vs: 2.7l bnz 2007, vikakoodeihin selvennystä29.04.25 - klo:08:36
Tuskin tuo "01117 - Generator Terminal DF Load Signal" aiheuttaa mitään noista muista vioista. Tarkistele siitä laturille menevästä hitukarvaplugista että missä kunnossa johto / johtimet on, olen muutaman tuollaisen jo korjannut kun kuparit on nirhautuneet pvc-vaipan sisältä puhki ajan saatossa kun johto on ollut jyrkästi taivutettuna heti plugista ulos lähtiessään.
jarruvalokatkaisimen intermittent-viat on tuttuja, katkaisija todennäköisesti viallinen, siellä ne tyynyt jotka muodostavat yhteyden ovat likaisia ja eivät aina yhdistä tai katkaise sähkönkulkua luotettavasti. Noitakin saa purettua auki ja putsattua tyynyt santapaperilla, ei tarvitse uutta ostaa. |
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |