Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SIB

#1
Lainaus käyttäjältä: M_M - 20.01.23 - klo:10:17
Esitin tuossa edellä millainen long code sinne pitäisi syöttää, kuinka paljon tarkemmat ohjeet pitäisi vielä löytää?  :D

Jos purkki ei hyväksy tuota koodausta tai se hyväksytään mutta toiminta ei muutu, sitten pitää löytää joku toinen konsti.

Ei tuota tietääkseni pysty OBDelevenillä suoranaisesti muuttamaan. Meinaan siis tuota litaniaa minkä tuohon pistit.
#2
Lainaus käyttäjältä: M_M - 20.01.23 - klo:10:43
On periaatteessa sama ohje joskin sikäli virheellinen, että tavu koostuu kahdesta heksaluvusta. Molemmissa on oletuksena 00 ja tuolla käsketään vain vaihtaa 0 -> 8 ja 0 -> 1.

Oikea ohje on muuttaa toiseen 00 -> 80 ja toiseen 00 -> 01.

Tuon saman ohjeen kyllä löysyin ja jos olisin tiennyt, että on jokseenkin sama kuin OBDelevenillä niin en sitä täällä kyselisi. Googlesta myös etsinyt mutta en ole tarkkoja Long coding ohjeita mistään vielä löytänyt.... Itse en ole mikään asiantuntija tässä vielä joten siksi kyselen täälä jos se vaan on sallittua? Otitko muuten aikaa tarkasti että meni varmasti tuo 30 sekunttia kun löysit tuon ohjeen? ettei vaan vaikka mennyt yli sitä 30 sekunttia?
#3
Ei oikeen vitti ruveta tekemään mitään mistä ei ole tietoa tai tarkkoja ohjeita. Jos saisi jostain noi Long code ohjeet niin voisi kokeilla.
#4
Katos joo. Menee sekasin näissä ASR ESC TSC ymymym. Siis tällä hetkellä napista lähtee pois pelkästään tuo sutimisen esto, mutta päälle jää tosiaan tuo ajonvakautus. Ja tarkoituksena olisi saada nämä molemmat pois samasta napista.
#6
Tällä hetkellä napista lähtee pelkästään ESC pois päältä. Miten saisi nuo molemmat pois päältä? OBDeleven löytyy, mutta siihen en löydä mistään ohjeita. Löytyykö täältä apuja?
#7
Kaikki kustannukset mennyt myyjäliikkeen piikkiin.
#8
Kesällä ostin 2019vm Skoda Octavian jossa huomasin seuraavana päivänä ostosta, että ei puhalla kun kylmää repsikan puolelle. Kuskille tuli kuumaa oli säätö missä hyvänsä. No soittoa ja korjaus aikaa varmaamaan. Auto huoltoon ja ratkaisu oli ilmastointi huolto. No ei tullut kuntoon kumma juttu, uusi aika ja varattiin pitkä aika koska epäiltiin, että joku säätölaite pitää vaihtaa ja se on isompi homma. No uusi aika yli kuukauden päähän ja siellä todettiin, että joku ratas vain ollut irrallaan ja se oli nopea laittaa kuntoon. No kuntoon tuli, mutta syksy tuli ja ensimmäiset pakkaset, niin rupesi tulemaan repsikan puolelta pelkästään kylmää ilmaa ja uutta aikaa varaamaan. No nyt vaihdettiin sitten se säätölaite mitä aluksi epäiltiin. No säätölaite oli asentajan mukaan rikki, kun sitä kopautti niin lähti toimimaan. No eipäs tullut tälläkään kuntoon, vaan nyt epäillään että kenno on tukossa ja seuraavaksi se vaihtoon... Eli voiko siis oikeasti olla mahdollista että jokin säätöratas säätölaite ja kenno ovat kaikki olleet samaan aikaan rikki?😅
#9
Tulikos tämä ikinä kuntoon? Itsellä samaa vikaa ja olisi kiva tietää mitä toimenpiteitä piti tehdä.
#10
Saako puhelinta peilattua langattomasti mitenkään tuohon auton näyttöön. USB piuhalla saa, mutta helpompi olisi langattomasti.

#11
Löytyykö osaajaa joka haluaisi korvausta vastaan koodailla VCDS:llä Start&stopin pois ja muutaman muun ohjelmoinnin tehdä.
#12
Eipä tuo pahalta näytä. Täytyy näköjään kanssa irrotella noi merkit takakontista😁
#13
Löytyykö keneltäkään kuvia tavallisesta Octaviasta vakioalustalla kuvia kun on 18" vanteet alla. Lähinnä kiinnostaako, että tuleeko liian korkean näköinen vakioalustalla.
#14
Löytyykö osaajaa joka haluaisi korvausta vastaan koodailla VCDS:llä Start&stopin pois ja muutaman muun ohjelmoinnin tehdä.
#15
Tankki täyteen bensaa ja sitten vielä kausisäilytysainetta perään.
#16
.
#17
Musta käyttämätön maskinkehys. Sopii 2020 vuosimallista eteenpäin.
Hinta 50â,¬
PIRKANMAA
Puh 0451102108


google number generator
#18
No niimpä näkyy. Tuossako ei ole enään sitten vaihdettavaa suodatinta?
#19
Eikös se ole ollut 60tkm? Itsellä vaan vanha liisari auto jossa ns. Täydellinen huoltokirja ja sillä ajettu nyt 90tkm ja DSG öljyjä ei ole vaihdettu.
#20
Mikä on DSG vaihteistoöljyn vaihtoväli näissä. Huolto-ohjelmaan ei vissiin kuulu jos ei erikseen sitä ilmoita. DSG on 7 pykäläinen ja auto on 2.0TDI ja 2019vm.
#21
Nyt sain toimimaan. Saako tuota kameratolppien varoitus ääntä mistään muutettua?
#22
Lainaus käyttäjältä: karhunik - 22.06.22 - klo:12:10
Noi POI tiedostot voi ladata mille tahansa kortille, ja sit kopioidaan auton muistiin.

Sit riippuen navin versiosta, että pitääkö kartat kopioida alkuperäiselle kortille vai voiko ne päivittää millä tahansa kortilla navin kovalevylle.

On kyllä vaikeaksi tehty. USB tikulle kun lataa niin ei löydä niitä ja SD kortille pistin Macin kautta niin ei tapahdu mitään.
#23
Lainaus käyttäjältä: karhunik - 22.06.22 - klo:09:37
öö.. Kyllä kolmosocuun saa kamerat POI tiedostoina. Itsellä tilaus täältä ja sd kortilla päivittänyt tolppia aina silloin tällöin:
https://www.poibase.com/en/

Oliko vuoden tilaus 9,90â,¬ ja 3v tilaus 19,90â,¬.

Karttojen päivitys sitten tuolta jo mainitusta linkistä auton vin koodin perusteella.

Pitääkö nuo ladata omalle muistikortille vai tuolla mikä on jo autossa paikallaan?
#24
Kyseessä siis 2019 vuosimallin Octavia. Saako tähän mitenkään nopeuskamerat näkymään/hälyttämään?
Mites tuo navigaattorin päivitys onnistuu?
#25
Elektroniikka / Navigaattorille virta.
13.01.21 - klo:22:18
Onnistuisiko tälläsella ottaa navigaattorille virta vai tuleeko OBD pistokkeeseen jatkuva virta?

https://www.chinatopcable.com/fi/product/car-charger-obd-step-cable-12v-24v-5v-2a-mini-usb-connector/
#26
Koiras heittää vaikka alta puoleen tankkiin joku DPF Cleaner aine ja ajat jonkun 100km putkeen motarilla. Voi olla että puhdistuu tälläkin.
#27
Lainaus käyttäjältä: Teemu74 - 05.12.20 - klo:11:34
Kuinkas usein tämä poltto teillä tapahtuu?
Itselläni arviolta 300km on polttoväli 2.0 CBAB moottorissa 146000km ajetussa.

suuri osa omista ajoista on alle 15km matkoja kehä3:n sisäpuolella.
tiptronic automaatissa aina S alue käytössä, koska D:llä matkanteko tuntuu välillä kaupungissa väkisin jurnuttamiselta.

Teemu

Ainakin huomasin sen kun tankkasin Nesteen MY Dieseliä niin polttoväli oli noin 700-900km. Tavallisella laadulla oli juuri tuota samaa 300km luokaa.
#28
Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 03.12.20 - klo:14:50
Joo, siitähän tuossakin oli kyse, kun inssi hienostuneesti indikoi epäilevänsä softaviriä mutta ei tehnyt kärpäsestä härkästä. Ohjelmointilaite olisi kyllä löytynyt hanskalokerosta. Ennen edeltäviä katsastuksia olin vaihtanut vakiosoftan takaisin ja katsastusaseman pihassa leimat paperissa virit takaisin. Vuotta aiemmin tosin muistin laittaa vakiosoftan vasta katsastuspäivänä, jolloin kaikki testisyklit eivät olleet ehtineet mennä läpi vähäisen ajamisen takia. Siitä inssi innostui tenttaamaan onko hiljattain ollut pajalla ja mitä on korjattu. Hyväksyi selitykseni turbon bypass-piirin sähköviasta (joka tosin tuli korjattua jokunen kuukausi aiemmin) ja leimasi ilman huomautuksia.

Yhtä kaikki, ns Stage 1 virit on usein niin helppo asentaa ja purkaa, että tuskin ne mihinkään katoavat liikenteestä. On jossain ollut juttua "teinimoodista" joka valitsee kuristetut tehokartat sen mukaan millä avaimella auto käynnistetään. Kaippa saman kaavan mukaan saisi optimoidut tehokartat käyttöön. Huolehtii vaan siitä, että inssi saa oikean avaimen kouraan. Rautakanki katalysaattorin läpi -tyyliset virit sietääkin kadota katukuvasta, mielenkiintoista vaan nähdä miten aikovat valvonnan käytännössä toteuttaa jos koskaan pääsevät niin pitkälle. Putken päästä sen pitää olla mitattavissa että moitteille on perusteluja.

Onhan tuo avain rajoitus käytössä jo autoissakin. Mutta tosin siten että saat rajoitettua sen siten että voit ajaa vaan esim 80kmh. Muistaaksen Fordilla oli mainos tästä lapsi avaimesta ;D
Ja vesijeteissä myös näitä. Yhen jetin kerran näin missä oli 150hp ja 300hp avaimet.
#29
Lainaus käyttäjältä: cKid - 26.10.20 - klo:08:39
Käytin omaa Skodaani muutamia viikkoja sitten Laakkosella huollossa, jonka yhteydessä Haldex-öljyn vaihto. Uudella Haldex-yksiköllä oli takana nyt karvan alle 2v/30tkm ja autolla n.150tkm, joten ajattelin teettää öljynvaihdon "etuajassa" tässä kohtaa. Pyysin lisätöinä pumpun sihdin putsauksen ja kuvat sihdistä.

No en saanut kuvaa, mutta sain videon, jossa asentaja kertoi öljynvaihdon yhteydessä putsanneensa pumpun sihdin ja pumpun irtiollessa oli vielä paineilmalla puhaltanut lopun moskan ulos. Kovinkaan paljoa ei ollut vielä ehtinyt moskaa kertyä, mutta ei kuitenkaan ihan turhakaan puhdistus.

Kävi mielestäni melko selväksi, että on jo aika tuttua puuhaa jo näiden putsaaminen. Hintaapa en nyt ulkoa muista, eikä erittelyä nettisivun kautta edes näy.


165tkm ajettu Leoni tuolla 5 sukupolven haldexilla ja täysi merkkiliikkeen huoltokirja. 60/120/150tkm kohdalla vaihdettu Haldex öljyt ja missään kuiteissa ei ollut mainintaa, että suodatin olisi putsattu. Rupes herjaan Haldexista vikakoodia ja takapyörät ei tullut aina mukaan. Meni liikkeen kautta huoltoon jossa vaihtoivat koko Haldex pumpun ja syy todennäköisesti se kun oli öljy lakannut kiertämästä kun sihtiä ei ikinä putsattu.
#30
Lainaus käyttäjältä: M-J-B - 03.12.20 - klo:13:30
Pirteästi kiihtyy 150 heppaiseksi sanoi katsari aikoinaan kun 210 heppaista testiradalla käytti. Mahtaakohan mikään olennaisesti muuttua... epäilen.

Mutta kyllähän se niin on jos menet johonkin yksityiselle katsastusasemalle ja siellä ruvetaan tutkimaan onko esim DPF paikallaan, niin voi olla äkkiä että loppuu asiakkaat.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy