Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - Jusa.L
1
« : 21.01.23 - klo:13:55 »
Ostetaan 2016 malliseen Fabiaan sopiva opetuspoljin ja haussa siis sellainen, ettei tarvitse autoon reikiä porata.
Mielellään varsinaissuomi - uusimaa alueelta.
2
« : 08.10.22 - klo:12:04 »
Voihan paska, eli pakko tuo on sitten varmaan tehdä.
Suositelkaa hyvää ja kohtuuhintaista paikkaa hihman vaihdolle Varsinais-Suomessa?
LMS service tai VW-Vauhtipiste?
3
« : 08.10.22 - klo:11:23 »
Aloin varaamaan huoltoa vaimon 2016 Fabialle (1.2TSI+DSG), kun auto alkoi herjaamaan että aikaa 30 päivää huoltoon, kun mittarissa on nyt 72000km ja meinasin pudota tuolilta kun Rinta-Joupin ajanvaraus näytti huollon hinnaksi vaatimattomat 1240€!
Ja syynä poskettomaan hintaan on se että sivusto siis ehdottaa jakohihnan vaihtoa.
Onko tuo nyt siis jo nyt tehtävä, mitä olette mieltä?
Kun itselläni on ollut vain autoja joissa ketju, joten ei ole tällaisia hihnan vaihtoja ennen pitänyt murehtia, mutta on kyllä aivan poskettoman suuri extra/turha kuluerä, KELE! Jos tuo hihnan vaihto pitää nyt tehdä, niin taidan kyllä kilpailuttaa sen vaihdon erikseen.
4
« : 03.10.22 - klo:14:39 »
Pitäisi saada asennettua opetuspoljin perheemme kakkosautona toimivaan 2016 1,2 TSI + DSG Fabiaan, ja nyt olisivat kaikki ohjeet sekä vinkit tervetulleita.
Eli mistä järkevän hintainen ja hyvin autoon sopiva poljin? Miten asennus, onko ok tehdä itse, vai kannattaako luottaa ammattilaiseen?
5
« : 09.01.22 - klo:11:04 »
Emännän 2016 mallin Stylestä hajosi ensimmäistä kertaa ajovalon polttimo ja eilen kun aloin tutkimaan, että miten se tehdään, niin tuli pieni ongelma eteen.
Eli se lokasuojassa ole huoltoluukku on ihan hemmetin kovin kiinni ja ei ihan helpolla auennut ja alkoi pelottamaan, että hajoaa muovit jostain...
Onko ehdotuksia, että miten tuon luukun saa ehjänä auki?
6
« : 05.12.20 - klo:13:41 »
Olisko jossain jo Suomirap:n logo radioon?
7
« : 11.09.20 - klo:17:23 »
Haluaisin paikkauttaa auton keulasta muutamat kiveniskemät, enkä halua itse yrittää, joten suositelkaa siis jos teillä olisi kokemuksia fiksaamosta tms joka osaisi tehdä hyvää jälkeä.
Aikanaan kun vaimolla oli Ibiza niin kysyin että jos voisivat paikata iskemät ja olivat sitten paikkamaalisudilla tehneet kamakat "pisarat" näihin kohtiin, eli nuo kohdat olivat varmaan millin korkeammalla, kuin maalipinta... Eli tällaista osaan tehdä itsekin, mutta en siis hae...
Kun olen kuullut että jotkut osaavat tehdä hienoa jälkeä omilla pienillä pensseleillä...
Ibizan kamalat paikkaukset onnistuttiin siis tekemään ihan merkkiliikkeessä...
8
« : 11.09.20 - klo:17:02 »
Haluaisin paikkauttaa auton keulasta muutamat kiveniskemät, enkä halua itse yrittää, joten suositelkaa siis jos teillä olisi kokemuksia fiksaamosta tms joka osaisi tehdä hyvää jälkeä.
Aikanaan kun vaimolla oli Ibiza niin kysyin että jos voisivat paikata iskemät ja olivat sitten paikkamaalisudilla tehneet kamakat "pisarat" näihin kohtiin, eli nuo kohdat olivat varmaan millin korkeammalla, kuin maalipinta... Eli tällaista osaan tehdä itsekin, mutta en siis hae...
Kun olen kuullut että jotkut osaavat tehdä hienoa jälkeä omilla pienillä pensseleillä...
9
« : 02.09.20 - klo:21:42 »
Kokeillaan talvirenkaiden metsästystä täältäkin...
Eli jos löytyy 205/60/16 hyväkuntoiset kitkarenkaat, niin saa tarjota. Ei kiinalaisia halppiksia, ja haussa esim. Kumho, Hankook, Conti, Michelin, GoodYear tai Sava.
10
« : 19.06.20 - klo:11:21 »
Ei näytä tosiaan paikallista Seat Centeriä myydä uutta hybridi Leonia...
Soiteltiin maanantaina ja annoin kaikki tiedot vaihdokista, ja myyjä lupasi että tarjous tulee tunnin sisällä...
Eipä ole tarjousta vieläkään kuulunut...
11
« : 21.03.20 - klo:19:41 »
Olisi uudet 225/45 dunlop sport maxx renkaat ja skoda denom orkkis vanteet. Täysin ajamaton setti, auto tuli tehtaalta helmikuussa. Renkaat valmistettu vko 52 vuosi 19. Uutena ovh 1160€.
Kiitos tarjouksesta, minulla on auton vakiokoko 215/55/17, joten 225/45/17 kumeilla mittarivirhe kasvaisi turhan paljon, kun heittää jo valmiiksi riittävästi...
12
« : 20.03.20 - klo:18:54 »
Voi poistaa, kumit löytyivät!
13
« : 10.03.20 - klo:08:24 »
Vaimolla on 2016 mallin Fabia 1.2 TSI + DSG voimalinjalla ja olen jo jonkin aikaa ihmetellyt laatikon käytöstä, joka ei ole kovinkaan miellyttävää enää ja vaihdot ovat nykyään todella tuntuvia (nykiviä) etenkin kylmällä koneella. Ja koneen lämmettyäkin vaihdot kyllä tuntuvat selkeänä nykäisynä, jollaista ei ole tuntunut auton ollessa uudempi.
Herätys tähän tuli viime lauantaina yöllä kun tulimme taksilla kotiin ja tuo taksi oli uudehko Octavia 1.5 TSI + dsg paketilla ja heti ihmettelin, että kylläpäs vaihtaa laatikko nätisti ja vaihdon huomasi vain kierrroslukumittarin viisarista, eikä siitä että koko auto "nykäisee".
Automme on uutena ostettu ja sillä on nyt ajettu 45000km, eli ei nyt vielä pitäisi olla loppu ja tarkoitus olisi soitella huoltoon aiheen tiimoilta, mutta ajattelin kysyä täältä ensi kommentteja, että mikä voisi olla vikana, jotta osaan sitten varautua?
Voiko olla mahdollista että kytkinpaketti vetelisi jo viimeisiään, vai viittaisiko mekatroniikan vikaan? Ja voiko tulla kuntoon laatiko "nollaamisella" = sopeuttamisella ja voiko tämä oikeasti auttaa, vai onko vain hetkellinen purkkaviritys?
14
« : 26.08.19 - klo:20:44 »
Hello taas asiantuntijat, nyt olisi lisätietoa ongelmasta tarjolla, mutta ei siis ratkaisua vieläkään:
Eli kesken ajon oli taas tänään tullut äänen kera varoituskolmio ja monitoiminäytössä, sekä "car" painikkeen takaa löytyi sama herja: "Vika: Korjaamo! Poistu autosta vain valitsinvivun ollessa asennossa P".
Ja tämä siis tulee aina ajossa vasta kun on ajettu jonkin matkaa ja kun vaihde on joko asennossa "D" tai "S".
Eli jotenkin viittaisi johonkin anturivikaan laatikossa, ehkä? Ja auto oli siis juurikin huollossa virallisessa merkkiliikkeessä ja mitään ei kuulemma löytynyt vikamuistista eivätkä sen takia tehneet asialle yhtään mitään.
15
« : 23.08.19 - klo:09:31 »
Eiköhän tuon ikäisestä superbista jo löydy tarkempi selostus ongelmasta, kun painaa sieltä "radion" suunnilta painiketta "CAR"? Vaikka siis mittaristossa palaisi pelkkä varoituskolmio.
Kiitos tästä! Välitän tämän tiedon ystävälle...
16
« : 23.08.19 - klo:08:54 »
Autan nyt tuttua naishenkilöä omituisen ongelman tiimoilta, eli hänellä on -16 mallinen 190hp farkku Superb jolla on ajettu noin 60000km ja auton kanssa on nyt sellainen ongelma, että silloin tällöin jonkin aikaa ajettua mittaristoon tulee kolmion mallinen varoitusvalo "pling" äänen kera, mutta ei siis mitää selitystä että mikä herja.
Tämä kolmio alkaa palamaan siinä monitominäytön alla olevassa rivissä ja sitten aikansa siinä oltuaan se sammuu viimeistään sammutuksen yhteydessä ja tulee sitten taas säännöllisen epäsäännöllisesti takaisin, mutta siis vasta jonkin aikaa ajettua...
Auto oli juuri huollossa ja huolto ei ollut löytänyt mitään vikamuistista ja olivat olleet todella ylimielisiä ja suorastaan epäkohteliaita tätä naishenkilöä kohtaan kun hän oli sitten hieman kyseenalaistanut, että ettekö todellakaan kykene löytämään tätä vikaa. Autolla on vielä hetki takuutakin voimassa, joten vika taitaa löytyä vasta sitten kun takuu on päättynyt...
Eli olisiko mitään ideoita, että mikä näinkin epämääräinen herja voisi olla? Valitettavasti tuosta ei ole vielä onnistuttu ottamaan kuvaa puhelimella.
17
« : 26.06.18 - klo:10:46 »
Ystävän puolesta kyselen vinkkejä 2014 mallisen Octavian ongelmista...
Ensimmäinen ongelma on sisätilan lämpötilan säätö oikealla puolella, eli puhaltaa koko ajan lämmintä ilmaa riippumatta asetuksesta, kun taas vasemmalla toimii normaalisti. Eli lämpötilan säädön servo tms, onko todennäköisesti rikki vai voisiko olla jumissa ja saada kuntoon jollain resetillä? Jos on rikki, niin onko paha homma vaihtaa tai kallis vaihdattaa?
Toinen haaste on hansikaslokerossa oleva radion cd-soitin, joka pitää melkoisen kuuluvaa "jurinaa/surinaa" koko ajan riippumatta siitä, että onko levy sisällä vai ei. Kun sitä painaa pohjasta, niin tuntee hyvin tuon eli tärisee havaittavasti eli tekee jotain koko ajan. Ihan kuin pyörittäisi levyä koko ajan, vaikka siis levyn ottaisi ulos. Onko masiina rikki, vai kuuluuko tehdä jotain koko ajan, tuskin?
Voisivatko nämä liittyä toisiinsa, eli voisiko tuo jumissa oleva servo olla jossain hansikaslokeron tienoilla, joka aiheuttaisikin tuon "jurinan"?
18
« : 28.07.17 - klo:14:35 »
Täällä samanlaisia kokemuksia rengasliikkeistä ja huolloista! Viimeisimmissä autoissa kaikki jäljet ja kolhut ovat tulleet huolloissa ja siis ihan merkkiliikkeissä ja sekös ketuttaa suunnattomasti...
Salon naapurikunnasta (olikohan Pertteli) ostin aikanaan Efficient Gripit ja hienosti onnistuivat naarmuttamaan 6kk vanhat 17'' aluvanteet nostamalla lattialla pyöritetyt renkaat vanteen päälle ja pyörittämällä siinä, kun laittoivat asennusrasvoja. Ja sitten kun naarmuista reklamoin, niin jyrkästi kiistivät vanteita naarmuttaneensa, vaikka itse kerroin nähneeni, että renkaita vanteen päällä pyörittelivät. Tämä oli hyvä opetus alleirjoittaneelle, älä juokse muutaman kympin halvemman hinnan perässä, vaan käytä tuttuja ja hyväksi koettuja liikkeitä.
Sitten tuore kokemus Avensiksen osalta, eli edellisessa Avensiksessani oli alkuperäisissä aluissa vikaa heti uutena ja ne vaihdettiin muutaman kuukauden toimitusajan jälkeen uusiin, mutta tasapainotus ei mennyt ihan nappiin ja kun vein painotettavaksi, niin olivat merkkiliikkeessä vieneet renkaat tasapainotettavaksi valtakunnallisesti tunnettuun rengasketjuun oman huollon kiireen vuoksi.
No kun hain auton, niin luonnollisesti tarkistin heti työn jäljen ja olivat sitten onnistuneet sohimaan pulttipyssyllä vanteiden pultinreikien ympäristöt täyteen kolhuja, niin että tumman vanteen pinnasta oli maali irronnut kokonaan ja vaalea pohjamaali paistoi alta, aivan kuin sokea olisi yrittänyt kokeilemalla osua pultinreikään. Ja samoja jälkiä kaikissa vanteissa.
Myönsivät kyllä heti virheensä ja hankkivat mukisematta uudet vanteet tilalle, mutta siinäkin kesti varmaan kaksi kuukautta, ennen kuin sain ne alle.
Sitten pitää ihmetellä, että miksi ihmeessä joissain rengasliikkeissä käytetään niin paksuja hylsyjä pulteille, että hylsy juuri ja juuri mahtuu vanteen reikään ja sitten hylsy sorvaa maalit pois tai syville naarmuille, joka sitten ei näytä kovinkaan hyvälle?
Lisäksi löytyy kokemusta naarmutetuista ovipahveista ja kojelaudan muoveista... Sekä lisäksi kun auto on ollut kovavahauksessa, niin takaluukkuun tuli pitkät naarmut, ilmeisesti sen takia että luukku oli jäänyt auki, kun auto oli ajettu sisään ja oli sitten ottanut kiinni oveen. Ja luonnollisesti kaikki kiistettiin jyrkästi.
Ja lisäksi nykyisen noin 6kk vanhan Avensiksen navi pimeni heti ensimmäisellä viikolla ja kun se vaihdettiin, niin kun sain auton niin olivat sitten unohtaneet kytkeä ilmastoinnin johtosarjat keskikonsolista, joten auto takaisin sisään ja 30 min odottelu. Sitten kun sain taas auton, niin kotona huomasin että keskikonsoli oli kasattu väärin ja että eräässä saumassa oli 1cm rako + keskikonsolin muoveissa oli jälkiä/naarmuja.
En sitten enää oikeasti jaksanut mennä näistä valittamaan ja odotin ensimmäiseen huoltoon, jossa sitten annoin palautetta, että olisikohan liikaa vaadittu, että kaikki työt tehtäisiin huolellisesti kerralla laadukkaasti kuntoon.
19
« : 25.04.17 - klo:11:50 »
Vaimolla on 2016 mallin Fabia style, jossa se Stylen vakiosoitin (Bolero?) jossa siis on Android Auto ja Smartlink, ja automyyjä vakuutteli että vaikka autossa ei ole navia, niin puhelimen navin saa helposti tuohon Boleron näytölle... Mutta miten?
Kun vaimolla on Honor 7 luuri ja en ole onnistunut yhdistämään luuria autoon, kun iskee kaapelin kiinni ja menee soittimen valikoihin ja painaa Android autoa tai Smartlinkin kuvaketta, niin hetken yrittää tehdä jotain, mutta sitten tulee herja että "yhdistäminen ei onnistu" tai sinne päin...
Eli onko joku onnistuneesti saanut kytkettyä Huawein luurin niin että saisi esim tuon navin näytön soittimen näyttöön, vai pitääkö mennä vaihtamaan luuri?
20
« : 12.04.17 - klo:13:01 »
Tuli vaihdettua hallituksen Fabiaan kesärenkaat alle ensimmäistä kertaa, kun auto saatiin Helmikuussa ja kuten täälläkin ovat eräät kommentoineet, niin johan ovat painavia nuo Skodan alkuperäisvanteet!
Emännän autossa sporttipaketti ja siinä 17'' Skodan vanteet ja kun vertaa Fabian vannne/rengas yhdistelmää omaan uusikoppaisen Avensiksen 17 rengas/vanne settiin, niin Skodan oli selkeästi painavampi. Vanteissa luki "made in Czech Republic", joten onkohan Skodalla oma tehdas, jossa näitä valetaan mahdollisimman halvalla huikeita määriä?
Mutta muuten täytyy kommentoida, että tuo farkku Fabia 1.2TSI+DSG yhdistelmällä on kyllä mainio kakkosauto, pirteä, kuluttaa kohtuullisesti ja hauska ajaa, varsinkin nyt kesärenkailla! Muutenkin Stylen varusteet ovat kuin luokkaa suuremmasta autosta ja oikeastaan mitään ei jää kaipaamaan... Paitsi että Huawein luurien yhdistäminen ei kyllä tunnu toimivan Boleron kanssa, kun yritin kerran saada Here Maps:iä soittimen ruudulle, mutta herjaa vain tuli...
21
« : 07.02.17 - klo:06:25 »
Oma Passat 1.4 Tsi ajettu 128 tkm ja vuosimalli 2008. Nyt olisi ketjun vaihto edessä ja puolet kuulemma pitäisi itse maksaa.
Kiinnostaisi tietää että onko tuo ihan yleinen linja tällä hetkellä vai onko muille vastaavassa tilanteessa (kilometrit, auton ikä) tehty ketjun vaihto kustannuksella 0 euroa? Lisäksi jos jollekin on maksettu kokonaan, niin missä huoltoliikkeessä on näin homma toiminut?
Onko kaikki huollot tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä? Jos on, niin sitten vain kysymään toisesta liikkeestä remonttia, kun täälläkin on vastaavilla kilometreillä ja suuremmillakin saatu remppa hintaan 0€! Itse en maksaisi senttiäkään tästä VAG:n suunnittelumokan ja huonon laadunvarmistuksen aiheuttaman vian korjauksesta...
22
« : 06.02.17 - klo:10:55 »
Olisiko suosituksia farkku Fabian tavaratilan "koiraverkosta"?
Mistä löytyisi sopivaan hintaan?
23
« : 31.10.16 - klo:12:42 »
Pitäisi autoon hommata uusi lumiharja / jääskraba ja kysellään nyt täältäkin suosituksia?
Onkos kokemuksia Fiskars:n SnowExpert härvelistä, jossa on silikoniset harjakset, tekisiköhän sillä mitään?
Kun joissain halppisharjoissa on kyllä niin kovat harjakset, että pahaa tekee...
24
« : 31.10.16 - klo:12:38 »
Korrek Pro + sen päälle Pro viimeistelyaine laitettu talvialuihin ja vaihdettu renkaat alle, mielenkiinnolla odotan että miten toimii!
26
« : 26.10.16 - klo:13:32 »
Mikä vaha olisi paras, jota saisi nyt nopeasti loppuviikolle, eli pakko sulkea pois Collinitet yms jotka pitäisi tilata netistä?
Kun viikonloppuna pitäisi vaihtaa talvirenkaat alle ja noille aluille nyt hakusessa vaha...
27
« : 25.10.16 - klo:14:02 »
Nyt kun taas on renkaidenvaihto edessä, niin päätin täältä kysyä vinkkejä että mitä vahaa kannattaisi laittaa alumiinivanteille?
Kun olen nyt pari vuotta vahannut alut aina keväällä ja syksyllä molempiin rengassetteihin Autoglymin punaisella, mutta jotenkin nyt vain tuo Autoglymin teho hiipuu mielestäni melkoisen nopeasti, joten ajattelin kysellä vinkkejä ja kokemuksia täältä.
Eli suosituksia otetaan vastaan?
28
« : 02.07.16 - klo:11:23 »
Saman totesin tuossa talvella kun kauppoja kiertelin.. 70tkm ajettua takuutonta räsää sai muutamalla lisävarusteena samaan hintaan kun uutta ilman varusteita. Ja mikä parasta, autot lähti kaupoista muutamassa viikossa uudelle omistajalle.
Vielä kun tuon maaliskuussa tilatun sais joskus. Kateellisena seurannut brittien Skoda foorumia kun toimitusaika on max pari kk, itellä menee nykytiedon mukaan 5kk. Millaisista toimitusajoista muuten nyt puhuivat?
Olen kanssa ihan tyrmistynyt käytettyjen RS:ien hinnosta! Kun tosiaan uusia saa lähes samaan hintaan, kuin vähän ajettuja, kun hakusessa olisi sporttinen sopivan ripeä farkku ja valikoimaa ei ole kauhean paljoa... Leon ST olisi ok, mutta 1.8 kone ei nappaa ja Cupra menee jo yli, toisaalta Leoniin saisi kunnon takuun VAG:n ominaisuuksien varalle... Myöskin RS:n toimitusajat ovat ihan ahterista ja suuri turn off, kun siten alentavat vaihdokin hyvitystä, kun tulee kilsoja odotusaikana! Olisiko kellään suosituksia?
29
« : 15.06.16 - klo:07:52 »
Lupasin auttaa naapuria kysymällä täältä asiantuntijoiden apua...
Ongelma on 2006 Passat 1,9dsl comfortline, jossa automaatti-ilmastointi puhaltaa nyt pelkääjän puolelta viileää ilmaa ja kuskin puolelta tulee nyt aina vain kuumaa. Ja vaikka koittaisi säätää noita lämpötiloja min-mx välillä, niin ei lähde toimimaan normaalisti. Ja akun piuhatkin on kuulemma käytetty irti...
Eli onko täällä porukoilla antaa vinkkejä, että mikä on rikki ja onko vaikea ja siis kallis korjattava?
30
« : 01.06.16 - klo:21:53 »
Tuli koeajettua Focus ST dieselillä + powershiftillä ja olipahan mukavan räyhäkän oloinen sisältä, sekä ulkopuolelta!
Penkit olivat täydelliset ja ajettavuus hyvä, mutta ajomukavuus ei ollut häävi kovan jousituksen takia ja rengasmelu oli kamala, ainakin farkku RS:ään verrattuna.
Vaikka potkua pitäisi olla joka hieman paremmin, kuin RS:llä, niin ei kyllä kulkupuoli tuntunut yhtä ripeältä ja kulutus näytti auton oman tietokoneen mukaan todella suurelta, eikä tuntunut putoavan kunnolla edes nätisti ajaessa...
Ok kärry, erityisesti oranssina, mutta keleen pakoputket kun on keskellä, niin koukkuakaan ei saa, kun joskus sitäkin tarvitsisi...
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|