Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vwmies

Sivuja: [1] 2 3 ... 48
1
Päivitystä!! Sori ku kesti, mutta oon intopinkeenä ajellut toimivalla skeidalla.

Vikana oli hapettunut maajohto moottorin ja rungon välissä. Sijaitsi han siinä startin vieressä, ilmanputsarin alla. Helvete soikoon.

Tee, opi ja toista.


Ei ole ainoa auto, jossa ollut sama harmillinen "pikkuvika". Starrtatessa.  :(

2
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta
« : 16.06.18 - klo:09:50 »
Olen joskus kuullut - mutta en muista mistä, että kun Laakkonen on valovuosia toiminut VW:n edustajana - niin se saisi ostaa autot tehtaalta suoraan ilman maahantuojaa. Onko joku muu paremmin perillä asiasta ? Tämä voisi ehkä selittää jotain. Aina kun käy marmorilla jonkun ongelman tai "ominaisuuden" kanssa valittamassa, vastaus kuuluu: "Toimimme tehtaan ohjeiden mukaan". Maahantuoja toki edustaa tehdasta ja "paimentaa" sekä kouluttaa jälleenmyyjiä, tästä ei kai ole erimielisyyttä.

3
Passat B8 (14-) / Vs: Milloin Passat B9?
« : 15.06.18 - klo:11:47 »
On vahvistettu, että voi tilata syksystä alkaen ainakin 1.5TSi padalla (=my 19 ?).

4
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta
« : 14.06.18 - klo:22:04 »
Ostajalle riittää kyllä normaali tutustuminen ostettavaan kohteeseen, koeajo ja auton dokumenttien katsominen.
Mikään laki tai asetus ei käsittääkseni vaadi ostajaa selvittämään tulevan autonsa (sen enempää kuin asuntonsakaan) vikapesiä tai riskirakenteita.

Uudehkon auton kohdalla se on aivan mahdotonta. Tämähän menee aivan nurinkuriseksi, jos katsotaan ettei autoja edustavalla liikkeellä ole mitään vaatimusta ammattitaidon / asiantuntemuksen suhteen, vaikka se on tämän liiketoimintaa.
Yleisesti sopimusoikeudessa suojellaan sitä heikompaa osapuolta sopimuksen laatijan vahingoksi.

Etenkään jos ei ole alan koulutusta tai ammattimies, niin vaikeaksi menee. Tai on vieras merkki. Toki aina voi teetättää kuntotestin tai -kartoituksen.   :o


5
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta
« : 11.06.18 - klo:10:33 »
... ja maistraatin kuluttajaneuvojahan neuvoo ja auttaa puhelun hinnalla.... kynä ja paperia vaan esille ja rimpauttamaan.....  ::)

6
Altea (04-) / Vs: Jousitus kolahtaa
« : 11.06.18 - klo:10:00 »
Saattaa hyvinkin olla joustintuen ylä/kääntölaakeri jos kuuluu sellainen kolahdus. Niitä on vaihdettu ainakin Transportereihin (marm. kuultuna).
Sikäli hieman vaikea paikallistaa, että esim. iskaritesterillä se kolahdus kuuluu vasta viimeisenä ennen liikkeen loppumista tai pysähdystä.

Ja puslien narinasta, edelleen marmorilta kuultuna, Golf VII etutukivarren takapusla narisee ja siihen on tungettu jotain kestävää erikoisrasvaa.
Etujousistuksen ääntelyt ovat monelle konsernin kuskille tuttuja, mutta yleensä harmittomia eikä haittaan esim. leimaamista.

7
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta
« : 11.06.18 - klo:08:58 »
Jännä miten osa liikkeistä välttelee, kuin ruttoa vanhempia TSI-moottoreita ja hyvitykset on tosi alhaiset, jos remonttia ei ole tehty (Männät, jakoketju tai mahdollisesti dsg).

Outoa tässä casessa on merkkiliikkeen "tietämättömyys" edustamansa merkin ja tuon nimenomaisen mallin tyyppiviasta.

Ihmetyttää eikä suinkaan vähän, kun VW:n maine mykymoottorien valmistajana tunnetaan jo muissakin liikkeissä. Kysyin nyt tänä keväänä vaihtotarjousta korealaiseen autoon, ja vaikka kyseessä on päästösoftahuijattu disuka, niin siitä automyyjä ei kysynyt mitään vaan "kuluttaako öljyä" ? Jotkut vaihtoon tulleet olivat kuulemma kuluttaneet. - No ei, edellisellä huoltovälillä lisäsin ½l jossain 20tkm kohdalla ja nyt 1 kk päästä huoltoon ilman mitään lisäystä. Täydennetään vielä, että tämä on 1.6TDi "slowmotion".

No, vika on ollut ostohetkellä aivan selvästi ja 6kk virheolettama pätee liikkeestä ostettaessa.  :o

8
 Onko pa-suodattimessa virtaussuunta (oikein) ? Tai jokin letku/liitin irti ?  Jultsu voi tietää.

9
Ja kuinka huono hyvitys Ocusta on annettu/maksettu, koska jakopää, huonot talvirenkaat ja tyhjä tankki...  ;)

Jaa, tämä riippuu vähän siitäkin, mihin (=kuinka hyväkatteiseen kiesiin) on vaihdettu.

Hieman asiaa toiselta kantilta: Toinen suuri myös käytettyjen markkinoilla häärivä ketju oli tarjonnut tutulleni Ocusta 12k ostona.  :o
Liike myi silloin vastavaa autoa ulos @20k. Kun nimeä kuitenkin arvuutellaan tai kysellään, laitan vinkiksi että nimi on 2-osainen.   :P

10
Vanteet ja renkaat / Vs: http://www.rehviring.ee/fin/
« : 08.06.18 - klo:08:20 »
Virossa on muutama suurempi rengaspulju, tämän muistin vielä ulkoa (ed. tilaus joskus 4v. sitten):

https://www.kumm.ee/rehvid/otsi/vehicle:S%C3%B5iduauto%3AMaastur/tire-type:Lamellrehv/brand:Continental/sizes:225%3A45R18/

174€ kpl. Ylhäältä saa valittua kotisuomen kieleksi.

11
Passat B8 (14-) / Vs: Milloin Passat B9?
« : 07.06.18 - klo:19:29 »
Noin se menisi seuraavat 4 vuotta, ja vielä kaasuversiokin tulisi. Ja luultavasti 12V kevythybridikin.

12
Passat 3C (05–10) / Vs: Ilmastointi toimii hitaasti
« : 06.06.18 - klo:22:29 »
Muovikannen etureunassa on 4 metalliklipsia, jotka vedetään pois varovasti eteenpäin (voivat myös holahtaa konehuoneen uumeniin...).
Sen jälkeen voi raottaa sitä vesikaukalon kantta reunasta niin näkee jo alle.

2. Jos kannen haluaa kokonaan pois, niin pyyhkijät pitää ensin irroittaa (ensin ne muovihatut ja sitten 13mm avaimella mutterit). Varret voivat olla tiukassa, joten niitä ehkä saa "nitkuttaa" vähän aikaa irti / ylöspäin. Useimmiten riittää kyllä pelkääjän puolen irroitus.
Kaukalo on painettu tuulilasin alareunan tiivisteen uraan, josta se kyllä nousee pois reunastapäin nostamalla.

Tuulilasia kannattaa varoa  !   :o

13
Mitäs mieltä tästä Deltassa käynnissä olevasta organisaatiomuutoksesta, missä huoltomyyjät pitkälti irtisanotaan ja asentajista väännetään "palvelumestareita", joiden palkkaus muuttuisi osittain provikkapohjaiseksi perustuen osien myyntiin?

Deltalle on nyt jo aiheutunut nähdäkseni aika paha julkisuusvahinko, eikä itse tekisi tuonne mieli mennä jos jollain niiden edustamalla merkillä ajaisin.

Tuosta en osaa sanoa mitään, en nyt enkä tuskin tulevaisuudessakaan.... jo toisen kerran todella vähän ajettu ehjäksi todettu VW dieselfarkku marmorin leimoilla olisi pitänyt melkein lahjoittaa, jopa hyvityshinta oli tasan sama kuin 5v. sitten kysyessä ...

OT: Niittykummun Delta ei muuten enää myy KIAa, vaan hups Auto-Arita...
Toinenkin iso siirtymä edustuksissa on käynyt Metro-Autossa, joka ei ainakaan Espoossa enää myy sen enempää Opelia kuin Skodaakaan... 
:o

Työsuhdeauto kun vaihtuu, seuraava ei ole Laakkoselta. Asiakas ei tavoita enää huoltoa eikä korikorjaamoa, heillä oli näppärä automaatti joka hoiti ruuhkatilanteissa takaisinsoittoa. Nykyisin vaihde hoitaa Laakkosella takasinsoittoa, mutta sitä ei siis kuitenkaan hoideta, otetaan nimi ja numero ja kukaan ei koskaan Laakkoselta soita.

Laakkosella tapahtuu myös muutakin kuin organisaatiouudistus, tulos on tippunut (takuukorjausten vuoksi ?) ja jossain säästetään kun ja jos palvelutaso laskee. Sielläkään tuskin tulee autokaupoissa nimeä alle, samoin VAGgine olisi melkein pitänyt lahjoittaa edellisellä kierroksella.

Mutta: Autokauppaahan tiirailee ainakin Tuulilasi vuosittain Merkkien Merkki - moniosaisessa tutkimuksessa: myynti, palvelu, huolto, tyytyväisyys uutena ja käytettynä ostettuun merkkiin X, merkkiuskollisuus merkeittäin jne. Eikun lukemaan.  ;)

14
Volkswagen / Vs: 2.0 tdi:n valtava polttoaineen kulutus
« : 03.06.18 - klo:22:14 »
Toisessa ketjussa: T5 suuren kulutuksen aiheutti DPF paine-eroanturi ja hieman vuotava ahtimen tiiviste. Molemmat viat olivat pitkään ja pahenivat hiljakseen jolloin noita ei huomannut muuta kuin suuresta kulutuksesta, noin 1.5l laski kulutus korjausten jälkeen.  :o

15
Golf VII (12-) / Vs: 60 000km huolto, marmori vai itse
« : 03.06.18 - klo:07:04 »
Merkkihuoltoon, mutta ensin saksasta tilaten öljyt ja tulpat ja mitä nyt tarvitaankaan. Ne mukaan huoltoon niin hinta tippuu jopa satasen.

+1  ;)

Myös ajoturva seuraavaan huoltoon saakka tulee kaupanpäälle.

16
Octavia III (13-) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« : 23.05.18 - klo:20:51 »

Teettääkö kukaan yleensä mitään "lisätöitä" huoltojen yhteydessä? Oman kokemuksen mukaan ns. jarruhuoltojen tekemättömyys on tullut vastaan myöhemmin jumitusten ja enneaikaisesti kuluneiden jarrupalojen muodossa.

Toki täällä monella ajosuorite on sitä luokkaa, että sekin ehkäisee jumitusta ja autot ilmeisesti lähtevät kiertoon viimeistään 3-4 vuoden iässä. Mutta joku nämäkin "uuden karheat täydellisellä huoltokirjalla" varustetut autot ostaa...  ;)

Jos aikoo pitää 3 vuotta pidempään, niin jarruhuolto herkistelyineen on enemmän kuin soositeltava 2-3 vuoden välein. Säästää hintansa kun  jarrut eivät jumita ja/tai jarrusylinterit eivät ala vuotaa. Palat on melko halpoja, mutta jokin ½-1 l lisäkulutus tulee ajan mittaan hintoihinsa.  :o

17
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« : 23.05.18 - klo:09:47 »
Seat vyöryttää: Uutuuksia tulee puolen vuoden välein – täyssähköauto esitellään 2020  / IS 23.5. 2018

https://www.is.fi/autot/art-2000005690148.html

Seat tuo ensimmäisen täyssähköauton markkinoille 2020. Eikä siinä kaikki, sillä sitä ennen Seat esittelee yhden uuden auton kuuden kuukauden välein vuoteen 2020 asti.
Kaksi ensimmäistä autoa ovat Seat Tarraco ja Cupra Ateca, jotka tulevat myyntiin vuoden 2018 lopulla. Uuden sukupolven Seat Leon saapuu markkinoille ensi vuonna kahtena eri versiona: viisiovisena sekä ST-farmarimallina.

Vuonna 2020 nähtävä Seatin ensimmäinen täyssähköinen automalli rakennetaan Volkswagen-konsernin MEB-alustalle. Sen toimintamatka on 500 kilometriä.

Lisää sähköä on luvassa, kun uuden sukupolven Seat Leon -hybridimallilli 2020. Seat panostaa edelleen myös maa-/biokaasu- ja polttomoottoriautoihin.

18
Passatissa eli B7 tulee vieläkin eturenkaiden jyrinää ja kuminaa sisään, vaikka etusisäloksujen sisään on tehty toimenpiteitä.
Täytynee vielä kerran irroittaa vaikka jussina, niin saapahan jotain järkevää tekemistä. Voi prkl noita karkeita tienpintoja.   :o

19
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Tulipa eilen asenneltua kaverin kanssa stp black goldia puoli bulkkia takakonttiin ja vähän takapenkin alle, sekä kattoon.

Puututtiin vain korivärinän vähentämiseen. Onnistuttiin siinä mielestäni melkoisen  hyvin, kun teiden urat eivät aiheuta matalaa äänen painetta juurikaan. Eli urien pohjallakin voi ajaa  huomaamattaan ja teiden viivojen uritus ei tee bassokuormaa korville.

Matkustamoon tuli vaimennusta takapenkin alle, eli kardaanitunnelin päälle, sekä kattoon yksi 30cm kaista tehtaalta puuttuvan vaimennuksen kohdalle, eli suoraan takapenkin yläpuolelle. Katto ei enää kaiu, kun sitä kopurtelee muualtakin. Taka-akselin päälle tuli tupalana, kuten osin varapyörän koteloon. Taka-akselin päällä oleva pelti on melko kumiseva, kuten varapyörän kotelon pohja, ja nämä vaikuttavat todella paljon. Myöskin takakontin kylkiin latettiin siivua, sekä cantonin tasaiseen kylkeen.

Musiikin ääneen vaikutti myös sillä tavalla, että basso ei jää enää kaikumaan kabiinin kaikukoppaan. Myös subbarin tasoa joutuu ja saa hivenen nostaa, kun kaikuminen on vähempää.

Kuvia ei ole ja mittauksia ei tehty. Havainnot on subjektiivisia.

+1

Monessa "tavallisessa" autossa on panostettu etuosan eristämiseen, kun moottori on siellä ja kuljettajakin ... takaosan parempi vaimennus on toteutettu paremmin niissä (kalliimmissa) merkeissä, joissa istutaan enemmän takapenkillä. Toki poikkeuksiakin löytyy.  ;)

20
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 18.05.18 - klo:19:09 »
Euroopan laajuisesti ei otsikon väittämää huomaa, nyt jätetään Suomen kirpun kokoinen markkina tarkastelussa sivuun:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/naita-automerkkeja-euroopassa-ostetaan-nyt

Volkswagen, Toyota, Seat ja Dacia nostivat eniten automyyntiään Euroopassa huhtikuussa.
Ne siivittivät automarkkinat 9,6 % kasvuun, uusien autojen kysyntä kasvoi etenkin maanosan viidellä suurimmalla markkina-alueella.

Ensirekisteröinnit kohosivat huhtikuussa EU:n ja EFTA:n alueella ACEA:n mukaan 1,34 miljoonaan. Vuosineljänneksellä kasvu oli 2,6 %.

Volkswagen Groupin brändien myynti kasvoi 13 %, kärjessä oli peräti 25 %:n kasvulla Seat. Ydinbrändi Volkswagen sai sekin aikaan 19 % kasvun myynnissään. Porschen lukema oli 13 % ja Skodan 10, sen sijaan Audin myynti laski prosentin.

Renault Groupin myynti kasvoi 10 %, ykkösenä oli 24 % myyntiään kasvattanut Dacia. Renaultien myynti nousi 4,2 %.

DS Automobiles johti puolestaan PSA Groupin nousuun 44 % kasvulla. Peugeotin myynti nousi 15 % ja Citroenin 6,9 %. Opel/Vauxhallin myyntiluvut olivat maltillisempia, niitä myytiin 1,8 % enemmän kuin vuosi sitten, kun se oli vielä GM:n omistuksessa.

Hyundain ja Kian myynti nousi 15 %, Fordin 14. Suurin häviäjä oli Fiat, jonka myynti laski 4,5 %, BMW teki pakkasta 3,1 % ja Mercedes teki myynnissä nollatuloksen.

Viisi suurinta automarkkinaa nostivat kaikki myyntiään: Espanjassa autoja myytiin vuodentakaiseen verrattuna 12 % enemmän, Iso-Britanniassa 10, Ranskassa 9, Saksassa 8 ja Italiassa 6,5 prosenttia enemmän.  ;)

21
TESLAn akut näyttävät kestävän hämmästyttävän hyvin ajoa:

Tesla battery degradation at less than 10% after over 160,000 miles, according to latest data.

https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

Battery degradation is one of the biggest concerns for electric car owners and potential buyers, but data from Tesla battery packs have been very reassuring so far.

Now the latest data shows less than 10% degradation of the energy capacity after over 160,000 miles on Tesla’s battery packs.

A group of Tesla owners on the Dutch-Belgium Tesla Forum are gathering data from over 350 Tesla vehicles across the world and frequently updating it in a public Google file.

We have previously reported on the data, but they have since added many more vehicles and those vehicles have been driving a lot more – completing more battery cycles.

The data clearly shows that for the first 50,000 miles (100,000 km), most Tesla battery packs will lose about 5% of their capacity, but after the 50,000-mile mark, the capacity levels off and it looks like it could be difficult to make a pack degrade by another 5%.

The trend line currently suggests that the average battery pack could cycle through over 300,000 km (186,000) before coming close to 90% capacity.   ;D

22
Kori ja valot / Vs: Vw tiguan/muut ruostuminen
« : 13.05.18 - klo:17:14 »
Sääli, että pakollinen maahantuojan ruostesuojausvelvollisuus poistettiin aikoinaan. Ensimmäinen massaus uutena on tärkein massaus.

+1

Heti uutena alustan käsittely massaamalla tai vaikka kotelosuoja-aineella pidentäisi monen auton ikää 5-10vuotta. Etenkin kaukoidän autojen.  ;)

23
Kori ja valot / Vs: Vw tiguan/muut ruostuminen
« : 13.05.18 - klo:08:09 »
Juu ois menny koko kesä jos olisin itte tehnyt, vein Nokialle senotecille jos joku vetää mainostuksesta herneet nenään ni pitäkööt tunkkinsa 😘.

Edellinen kulkuneuvo oli 500tkm ajettu vm96 A6 c4 ja siellä ei pohjassa ollut edes minkäänlaisia ruosteenalkuja ja sillä ajettiin hki moottoritietä 120km päivässä useita vuosia sen kummemmin pohjaa pesemättä ja hinkkaamatta kyllä se vaan kertoo vain ja ainoastaan nykyautojen paskasta laadusta.

IMO kyllä kunnon työtä tekevän pajan nimen voi maininta, lukuisten kauhutarinoiden vastapainoksi. Kovin monessa paikassa ei enää tehdä ruostepeikon korjauksia eli hitsaustöitä ollenkaan.  :o

Ei kompostikuvien eli sukulaisen Ocussakaan pohjassa ruostetta löydy, ei siellä kyllä ole sitä peittäviä muovisia verhoilulevyjäkään.......
kumimainen massa peittää alustaa kauttaaltaan. Toisen takaloksun alareunassa on jokin pieni kiveiskusta (?) ennen omistusta liikkeelle lähtenyt kukkanen. Siihen tartutaan vaikka jussina paremman tekemisen puutteessa kun ei tarvitse ajaa mihinkään 3 päivään...  ;)

24
Kori ja valot / Vs: Vw tiguan/muut ruostuminen
« : 11.05.18 - klo:18:39 »
Juurikin nämä kohdat, takaosasta tämä "tauti" on lähtenyt etenemään joka vuosi olen kyllä tarkkailut asiaa mutta jostakin syystä viime talvi sai oikein ruosteen roihahtamaan...

Märkä talvi ainakin etelässä, niin on OT terassin laatatkin vihreän levän peitossa...  :(

Tämä remontti vaatii hyvään lopputulokseen (melkein) taka-akselin irroittamista.... ja sitten soodapuhallus jos mahdollista. Eos auttaisko lopulta sinkkispraylla pari kerrosta paljaaseen pintaan ja hyvä epoksimaali päälle.... riippuu toki siitä kauanko aikoo autoa pitää.... sääli.  :o

25
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« : 11.05.18 - klo:17:16 »
Kuten aikaisemmin tässä ketjussa kirjoittelin että aina keksitään uutta pömpeliä päästöjen hillitsemiseksi niin tuossa on uusin NOX:n osalta dieseleihin Boschilta:
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/103331/new-bosch-tech-drastically-cuts-diesel-nox-emissions


Ei kai se Euro6-normin täyttäminen mahdotontakaan ole, jos kerran tähtikeulan mallit sen läpäisevät. Pikaisella lukaisulla artikkelissa kerrotaan, että katti siirrettiin lähemmäksi moottoria, jotta se kävisi aina 200-500C eli kuumana. Kulutuksen ei juurikaan pitäisi kasvaa ( ;D). Lisäksi muitakin moottorin osia oli kehitetty, joten jälkiasennus tulisi huomattavan / kannattamattoman kalliiksi. Mutta ns. äly piileekin ohjelmistossa (kuten huijaus casessakin  :P)....  :o

26
Superb III (15-) / Vs: Suberb my19 facelift?
« : 11.05.18 - klo:15:48 »
On siellä muutakin mielenkiintoista kun lukee eteenpäin....... hieman OT mutta pikkuveli Ocu uudistuu myös 2019 lopussa (Gen. IV):

https://www.autozeitung.de/skoda-octavia-kombi-2019-preis-technische-daten-193032.html

Kiinnostavin uutuus saattaa olla plug-in-hybridi:

Zudem wird der Skoda Octavia IV Kombi (2019) der vierten Generation das erste Mal mit Plug-in-Hybrid erhältlich sein.  ;)

27
Kori ja valot / Vs: Vw tiguan/muut ruostuminen
« : 11.05.18 - klo:14:04 »
Vakiokatsastusmies mainitsi että.volkkarilla 4 golfin jälkeen ruostesuojauksen taso romahtanut ja että jo noin 10 vuotta vanhoissa volkkareissa voi kotelot paikoin olla läpimätiä. Sanoi että muiden ongelmien kaa kyllä pärjää mutta lahojen peltien kanssa ei ja autot pahimmillaan menee paaliin.


Sukulaisella vastaava Ocu 1 vm. 2004, ei juurikaan näkyvää ruostetta missään päälläpäin.

Mutta ne kynnyskotelot ja pyöräpesät edessä roiskeläppien yläpuolella (ainakin 1 litran mitalla kompostia!) :





Nämäkin avaa 3 minuutissa ja putsaa 2:ssa, sen kun jaksaa tehdä vaikka joka 3. vuosi niin ei tule ylläreitä... tuolla ei ole mätätautia.  :o


28
Kori ja valot / Vs: Vw tiguan/muut ruostuminen
« : 11.05.18 - klo:13:33 »
Ruosteen väristä päätellen, se on purrut melkein alkuajoista lähtien. Uutena kun olisi nosturilla riisunut sisäloksut sekä muoviset verhoilulevyt ja käsitellyt vaikka kotelosuoja-aineella 2 kertaa ruiskuttaen, niin eipä olisi juurikaan rusehtunut.  :(
Tukivarret on helppo vaihtaa, hankalampia ja vaarallisempia ovat niiden kiinnityskohdat pohjalevyyn.

Harmi kun kuvia / kohtia ei ole nimetty, oletan niiden olevan Tigun takaosasta / pyöräpesä / helmakotelon sisäpuoli/ hiekkapelti / takalattia...

Kannattaa muistaa, että ns. "koritakuu" käsittää vain ulkoapäin alkaneen puhkiruostumisen, ja se harvemmin tapahtuu alle 12 vuodessa.

Jotenkin jää ajatus, että kun kotelot on jo tehtaalla käsitelty kuumavahalla ja toisaalta sinkityskerroksen paksuutta on vähennetty, niin tähdätäänkö tässä nopeampaan autojen kierrätykseen ? Säästöä se on pienikin säästö (tässä tehtaalla luokkaa 50-100€ ?)  !  :o :o :o :o

29
Passat B7 (11-14) / Vs: B-pilarin verhoilun irrotus.
« : 11.05.18 - klo:13:26 »
Musta alaosa irtoaa kun on samaa kappaletta kynnyslistojen kanssa helposti vain nostamalla. Ensin edestä ja takaa kynnykset irti, ne on klemmareilla ja sitten keskiosaa ulospäin.
Muistelen, että omassani se vaalea yläosa irtosi myös nitkuttamalla ja ylöspäin nostamalla. Tämän kiinnikkeet on siellä yläosassa, sellaiset hakaset koripellissä kiinni.
Ai niin, homma pitää aloittaa ovenkarmin reunatiivisteet poispäin vetämällä.

30
Foorumin yleiset asiat / Vs: Autokorjaamon vastuu
« : 10.05.18 - klo:21:18 »
👀Edellisellä vehkeellä V70 ilmotti lämmitinkorjaaja suoraa et, jos tehdas asenteinen ei voi tehdä mitään. Sen perusteella vein suoraa marmorille, kun en tienny et vag vehkeet helpompia korjailla muissa korjaamoissa.
Edelleen ihmetyttää miksi merkki pajoilla yritetä ongelmaa etsiä ilman, että tietokone sitä kertoo.

Kyllä "nyrkkipajallakin" esim. moottorin käyntihäiriöitä useimmiten aloitetaan selvittää vikakoodien lukemisella (monta mahd. vian lähdettä) !
Marmorilla taas mennään "tehtaan ohjeiden ja manuaalien" mukaan, eikä kokemuksen tai arpomisen. Tosin kokenut asentaja saattaa jo oireiden perusteella tiettää tai arvata, missä vika on. Monet ovat useasti toistuvia ns. tyyppivikoja.  :o

Sitten, kun vika ei olekaan tyyppivika tai siellä, missä sen "pitäisi" olla, menee marmorillakin sormi suuhun tai lähdetään vain vaihtamaan osia.

Sivuja: [1] 2 3 ... 48







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi