Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vwmies

Sivuja: [1] 2 3 ... 44
1
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« : 19.01.18 - klo:14:22 »
Tällä momentilla käytetyn saa Saksasta seuraavilla spekseillä:

Volkswagen Golf GTE Plug-In-Hybrid DSG LED-Discover Pro-18" 23.850 €  (Sehr guter Preis)
EZ 09/2015, 47.900 km, 110 kW (150 PS)
Limousine, Unfallfrei, Hybrid (Benzin/Elektro), Automatik, HU 09/2018, 4/5 Türen Navigationssystem, Schwarz Metallic.

Tosta ei enää hirviästi mene veroakaan ...  ;)

2
Superb III (15-) / Vs: Kynnyskotelo likaantuu
« : 16.01.18 - klo:19:37 »
Niin likaantuu :-\ Samasta asiasta mainitsi myös eräs autolehti. Ovien tai oviaukkojen alareunaan ei ole laitettu lisätiivistettä niin kun yleensä. No, eipähän ainakaan kulu maalipinta puhki tiivisteenkohdalta, sitäkin on nähty  ;) Rengasmelun kannalta pohdin kerran samaa, mutta kun kerran siirryin lennossa etumatkustajan paikalta taakse, yllätyin miten selvästi melua tuli takapyöränkoteloista :o

Hämmästelin koeajon aikana myös muuten melko (17" kitkarenkain !) hiljaisessa autossa rengasääniä. Oven alareunan sulkeva ulompi tiiviste puuttuu.
Mutta Passatissapa se on, ja on muuten myös vaimeampi ajossa. Ja uudessa Polossakin tämä löytyy.  Konsernin autojen ominai/tuisuuksiin kuuluu takaa pyöräpesistä ja/tai kontista kantautuvat tieäänet. Jopa uudessa Passatissa nastikset alkavat erottua motarilla.  :(

3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi
« : 15.01.18 - klo:18:23 »
- Nyt viimekuukausina dieselin litrahinta on lähestynyt koko ajan bensaa. Varmasti osa selittyy talvilaadulla yms, mutta ihan mutuna ei tuo noin lähellä ole ollut aikaisemmin. Aika reilusti saa ajaa, että saa business case -mielessä käyttövoimaveron katettua.

Virallisen selítyksen mukaan, talvella kasvaa (ilm. koskee maailmanlaajuisesti) lämmityspolttoaineen ml. diesel kysyntä, ja kesäkautena taasen "jenkkien" autoilusesonkina bensan. Mene ja tiedä. Vähän ajetulla dieselautolla on ainakin pohjosessa aivan toinen markkina ja kysyntä vastaavaan bensaan verrattuna. Tämä ei ole niin helppo case pelkän käyttövoimaveron perusteella. Vastaava Passatin bensa on tilapäisajossa kuluttanut aina 1,5-2l enemmän taajamassa. Voi olla, että uusimpien kohdalla ero on kaventunut entisestään.  :o

4
Leon 5F (12–) / Vs: Leonin hinnat nouseet !!!
« : 15.01.18 - klo:13:49 »
Vaikka Leonin myynti on ollut käsittämättömän heikkoa, niin Kesko(tai tehdas) on silti päätynyt nostamaan Leonin hintoja. Ainakin 1,0 hinnat ovat nouseet n. 500 euroa. Ei hyvä, sillä nimenomaan edullinen hinta ja pitkä takuu ja toki paras ulkonäkö konsernisisaruksista ovat olleet ne tärkeimmät syyt valita Leon Octavian tai Golfin sijaan. Toivottavasti edes se viiden vuoden takuu säilyy jatkossakin. Jos sekin poistuu, niin sitten Seatin voi melkein merkkinä Suomessa lopettaa. Pelkällä tyylikkyydellä Seat ei suomalaisia vakuuta.

Tuulilasin mukaan Leonia laitettiin v. 2017 kilpien väliin 1177kpl. Ei ihan mitätön määrä, tosin vähän Ocuun tai Golfiin verrattuna. Onhan kait niitä myyntipisteitäkin jokunen vähemmän. Ehkä panostavat enemmän uusiin malleihin - Ibiza, Arona, Ateca. Mene ja tiedä. Vanha maine taitaa olla rasite.  :o

Seatilla on viiden vuoden takuu ainakin Itävallassa. Siellä vastaavan takuupidennyksen saa Octaviaa 199 ja Golfiin 229 eurolla.

Suomessa saa VW:n puolella ainakin Jettaan ja Passattiin, kai myös Poloon, Golfiin ja muihinkin, tosin se maksaa km ja vuosien mukaan lisää.  :P

5
A4 B9 (14-) / Vs: Alustassa kumahtelee montuissa jokin
« : 11.01.18 - klo:22:16 »
Takaisin tuli etupäänkolina jo samana iltana. Kesällä ei ongelmia. Nyt alkoi taas kun pakkaset tuli. Etupäässä joku kolistaa hitaassa vauhdissa kun vähän isompiakin teräviä monttuja. Kun ei tunnu takuuseen löytyvän mitään vikaa niin mistähän lähtisi liikkeelle vaihtaa osia? Iskarit (ajettu vain 36tk) yläpäät? Jarrusatulat? Autossa ollut käytännössä alusta asti nypyttävät jarrut, vaikka on kerran vaihdettu jo etulevyt ja palatkin hiljattain. Eli kolina ja nypytys. En tiedä voiko liittyä toisiinsa jotenkin? Luulis ettei nypytys hitaasti jarruttaessa voi tulla muusta kuin jarrulevystä ja palasta...

Passatissa alkoi edestä hitaassa nopeudessa kerran kuuluva kolahdus / lonksahdus kaivonkannen tms. syvennyksen kohdalla jo pienillä ajokm.
 Ei kolahtele vauhdissa töyssyisellä tiellä, mutta satunnaisesti ajohidasteissa tms. Marmori on vaihtanut mm. pehmeät etuvaimentimet ja yläpään joustintukien laakerit, ei apua. Antaa kolista, myös ajokortittomat matkustajat kuulevat saman. Hajoaa jos hajoaa, hands up.  :o

6
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« : 11.01.18 - klo:22:10 »
Moni konsernin autolla ajava menee henkisesti rikki näiden "ominaisuuksien" kanssa ja saa trauman; silti jotkut ajavat vielä näitä myyvään liikkeeseen ja tilaavat uuden tai ostavat vaihturihallista aina niin luotettavan tuoreemman kulkupelin. Selvää masokismia. Ja ehkä jtn muutakin. :o  ;)

7
Kiitos vinkeistä ja linkeistä, käväsin tuossa MP:n akkuasioiden tiimoilta Biltemassa, ja sieltä bongasin tämän :

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Keittio/Leikkaaminen-pilkkominen-ja-raastaminen/Leikkuulauta-taivutettava-2000024136/

Yhden tuollaisen tuhosin viimasuojaksi, ihan Fiskarsin saksilla leikkasin helposti muotoon, reiät tein sellaisella millä nahkavyöhönkin reikiä napsutellaan, mustilla nippareilla kiinni, 3 per puoli ja TOIMII !
Musta värikin aika hyvin istuu VWn keulalle.

Yhdestä tuollaisesta leikkuualustasta sain kaksi kpl tehtyä, niillä kahdella palalla sain sen alaosan peitettyä hyvin.

En vain vielä osaa sanoa kuinka tuo matsku kestää kovaa pakkasta tms.
Mutta oli kyllä niin halpaa matskua että ei järin haittaa vaikka saisi heittää keväällä roskiinkin.

En meinaan tällä aikataululla ehtinyt etsimään, hakemaan enkä tilaamaan merkkikohtaisia viimasuojia.

Testaus jatkuu....


Halpa ja hyvä +1  ;)

8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« : 08.01.18 - klo:15:59 »
Toki saa pyyhkijät ylös, kun muistaa sen tehdä. Kuka jaksaa tehdä tuosta tavan tai kuka jaksaa katsella säätiedotuksia..?

Farkku on ja kuten sanottu, rengasmelu on paremmalla tasolla kuin Toyotassa, mutta hintalappuun nähden yllättävänkin tasoissa mennään. Toki rahalla ja vaivalla saa eristettyä, mutta tämä nyt oli vain yksi huomio listalla ja parannus tuli joka tapauksessa. (Ajoin Toyotalla vastamelukuulokkeet päässä ja ajan vastakin. =) Suosittelen pidemmille matkoille lämpimästi! 300e:lla saat hiljaisemman auton kuin 150ke:n pirssit)

Sanotaan lopuksi, että enemmän on nyt positiivinen kuin negatiivinen olotila tästä autosta.

Eihän sitä ensin tahdo muistaa, mutta kun tulee tavaksi niinkuin hampaiden aamupesu..... tai ne jäätyvät kerran kunnolla lasiin kiinni....

Käsittääkseni ainakin ajomoodin valinnalla varustetuissa autoissa ohjauksen vastetta voi muuttaa (marmorilla), siis miksei tässäkin voisi ohjelmointilaitteella vähentää ohjauksen tehostusta ? Myös edellisissä 3BG, 3C ja B7 Pasuunoissa oli kevyt ohjaus, ei siltikään tunnoton.

P.s. Uudessa Audi A4:ssä oli kontin luukusta sisään kurkistaessa vaimennusmatskua myös pyöräpesien päällä ja "pehmeää" mattoa luukun luona.

9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« : 08.01.18 - klo:13:59 »

- pyyhkijöitä ei saa ylös tuosta vain->miten tämä hoidetaan kun lunta ja jäätä on paljon?

ps. on muuten ensimmäinen auto missä oikeasti pelottaa, että tulee jotain (teknisiä) ongelmia.. Pieni osto-krapula tuli myös..

Pyyhkijät saa kuten edellisessäkin mallissa jäämään ylös huoltoasentoon, kun virran sammuttamisen jälkeen painaa kerran pyyhkimen vipua alas.

Jos on farkku, niin muuten melko hiljaisessa autossa ainakin nastarenkailla motarilla kontista kuuluva rengasmelu erottuu. Tästä on oma B8 äänieristysketjukin.

Weban kaken huono kantavuus voi olla huonon pariston syytä. Pitäisi kyllä toimia pidemmältäkin. Joidenkin uusien rakennusten lasit blokkaavat  radiosignaalin kulun aika tehokkaasti.

Virhevastuu toimii takuun jälkeenkin, kunhan käyttää auton ajoissa huollossa. Ohjelmistopäivitykset tekee tietenkin marmori. B8 Passatissa ei ole ollut ainakaan sivuston mukaan mitään yöunia vieviä ongelmia. Edellinen B7 taas on ainakin normialustalla aikamoinen lulla. DSG on aina oma lukunsa, allekirjoittanut pitää siitä näppinsä erossa.  :o

10
Juurikin näin se menee kuin kirjoitit. Lehtiä ja neulasia on ilmanottokaukalon kansien alla siellä pohjalla, ja ainakin näkemissäni VAG autoissa vedenpoistoreikä on soikea ja noin 2 peukalonpään kokoinen. Siitä kyllä menee vesi alas sisälokarin taakse, mutta myös roskat ja vettyneet lehdet.
Multaakin voi vaikka maitotölkillinen valmiina.  :P

Ainoa ja paras tapa on vaikka renkaanvaihdon kanssa irroittaa roiskelappä ja sisäloksun ruuvit myös loksun reunasta, sitten taivuttaa varovasti sitä sisäänpäin ja huuhtelee vesiletkulla moskat pois. Viisainta on tietenkin putsata ensin kaukalo ja sitten vasta kynnyskotelon tienoot. Vanhalla hammas- tai tiskiharjalla saa myös moskaa pois. Jotkut tekee tämän kerran vuodessa jos autoa pidetään puun alla, toiset kerran kahteen tai kolmeen vuoteen. Ruostettakin voi jo löytyä 10 vuodessa.
Ja lopuksi :o: kannattaa oman hengen pitimiksi varmistaa, ettei auto putoa tunkilta ja kuulu klonks !  ;)

11
Octavia / Vs: talvi tulee mutta ei lämmintä hyttään
« : 05.01.18 - klo:17:34 »
Auton moottorin hukkalämmöllä pitää pienen asunnon kyllin lämpimänä, joten joku este vedenkierrossa täytyy olla. Jos ei ole käytetty oikeaa jäähynestettä, niin voi siellä olla vaikka "kattilakiveäkin", joka poistamiseen tarvitaan hieman kemikaaleja.  :o

12
Ainakin 2011 VW:n ilmaiseksi (Volkswagen Center) talvisuojan kaksivuotta auton oston jälkeen, koska VW-dieselin lämpiäminen oli talvella ongelmallista.

Kyllä niitä sai pyytämällä jälkikäteenkin, ja maskisuoja myös ehkäisee sitä takavuosien ongelmaa eli välijäähyn putkeen muodostuneen jäätyneen veden eli jään joutumista moottoriin. Tätä riskiä (moottorivaurio) ei kannata ottaa.  :o :o

13
Lisäkyssäri tuohon lärvipeittoon, mistä sen "sopivan"/fiksun näköisen ja toimivan niillä kiinityshepsukkeilla hankin ? Vain VW:ltäkö saatavilla ?
Mielelläni siitä jonkun € maksaakin, jos se istuu hyvin ja on kaikilla kiinnitysvermeillä.

En nyt ihan liki satasta kuitenkaan ole valmis mistään muovikäikäleestä maksamaan, kun tämä tekniikan ihmehän vain tulee rajoittamaan ilmanvirtausta konehuoneeseen.

Onko jostain saatavilla joku universaali malli, pikkurahalla, joka sitten vuollaan muotoonsa ?


Osa marmorin maskipeitoista on kovamuovisia, viimeksi uutta Klonkswagenia tilatessani tingin keinonahkaisen mukaan kaupan päälle.
Sen voi sitten keväällä pestä liuottimella puhtaaksi ruskeasta piki-suolamönjästä ja laittaa kesäksi painonepparikiinnikkeiden kanssa talteen.
0-kelissä kesti 1.6TDi "Slowmotion" 2 maskipeitolla liki 15km, ennenkuin mittari näytti 90C, toki kabiini lämpiää jo n. 5km kohdalla.  :o
Tuulessa ja pakkaskelillä kone myös jäähtyy parkissa paljon hitaammin. Käsittääkseni tämä 2-osainen maksaa alle 50€.

Tässä yksi linkki etsivälle.

http://www.motormarket.fi/maskisuoja/volkswagen-maskisuoja.html

14
Onko kellään kokemusta jo kerran korjattujen ketjujen ongelmista?

Mulla vuoden -08 1.4 TSI.
07/2014 130000km Jakopää + Turbo (Maksoin 45% kuluista)
05/2016 180000km Ketju + Turbo nokka-akseli + rullakeinut ym. (takuuseen)

12/2017 230000km yhden sylinterin paineet poissa, antaa sytytys katkoja ja tarkastuksesa havaittu naarmuja. Ratkaisuna koneen vaihto,
joka ei enää järkevää tuon ikäselle. Liikkestä tajottu ostamista romuna pois???? saa hyvityksen vaihdossa 2000€.
Autoa myydään (jos siis ehjä) tällä hetkellä noin 6000€. Onko mitään kokemusta kenelläkään?
Joo autohan on vanha mutta ketjua on uusittu 50000km välein ja nyt sillä ei ole kuulemma merkitystä tuohon sylinteri ongelmaan,
eikä kuulu huolto takuuseen.

Eiköhän ne löydy tästä ketjusta kun alkaa lukemaan alusta, ja samalla saa myös paremman käsityksen aiheesta.
Olen nähnyt usemmankin kirjoituksen autosta, johon on vaihdettu ainakin 2 ketjua ja ehkä samalla muutakin (mm. turbo).  :o

OT: Tiedän kertomuksia myös toisesta saksalaisesta laatumerkistä, johon on vaihdettu hiukka yli 100tkm sekä turbo että autom. askin ohjainboksi.
Ei ole ihan halpaa sekään, eikä myöskään odotetun kestoiän mukaista.

Aiheeseen väljästi liittyen, minun nuoruudessani arveltiin moottorin kestoikää kuutiosenttimetrien mukaan eli 2.0l koneen, ennen koneen aukaisua arveltiin kestävän 200 000km, joten tuolla matematiikalla 1.4TSI:n tulisi kestää 140 000km. Taitaa tuo matematiikka sopia näihin nykypäivän autoihin paremmin kuin ennen vanhaan.

Takavuosina - lienee 60/70-lukua oli nyrkkisääntö, että moottori kestää 100tkm per 1 iskutilavuuden litra. Tosin silloin sekä bensiini että voiteluaine olivat aivan jotain muuta, eikä nykyisiä synteettisiä öljyjä nähty edes unissakaan. Venttiiliremppa tai kansipahvin vaihto taisi tulla 1. vastaan.

OT2. 80-luvulla kestäviä olivat ainakin tähtikeulan matalaviritteiset disukat, Volvon B18/20 (sorry 60-70-luku) ja Hondan pikkupadat. Viimeisetkin kestivät legendan mukaan synteettisillä voideltuna jopa 500tkm. Siis miksi moottorit tehdään kestämään vain 1/3 tai 1/2 vanhoista, energiansäästön ja keveyden nimissäkö ?  :o  :o

15
Öljynhuoltoväli 10 tkm ja aina suodatin. Lisäksi muut tarvittavat huoltotyöt merkkiliikkeessä (mm. dsg loota). Ja kyllä tuolta kuluttajaneuvojalta tulee hyviä neuvoja sekä yhteydenottoja myyjälle.

Mutta mun kohdalla menee niin että vastaavissa tilanteissa audi on korvannut nuo rempat mutta vw jostain syystä ei. Kukaan ei selitä tätä eroavaisuutta. Olen tosiaan laittanut maahantuojalle selvityspyynnön jo noin kuukausi sitten eikä sieltä kukaan ole vastannut.

Muistakin ketjuista tapaa saman kaavan, VW kuplivat maaliviat ei tahdo mennä godwillinä läpi, mutta Audin piikkiin maalataan (/kustannuksitta) loksu ja osa kylkeäkin feidataan sävyeron häivyttämiseksi.

Jos ei tule reilua vastaantuloa ajokm ja oletetun kestoiän suhteessa, niin keissi vaan sisään kuluttajariitalautakuntaan.

Mielenkiintoista on, että Volkswagencenterissä iso screeni mainostaa ko. yrityksen noudattavan kuluttajasuojalakia jne. :o

16
Eipä ollut tulppa vaan venttiilistä oli hävinnyt osa ja nyt on moottori vaihdettu. Nyt vaihdan öljyt kun ajettu 1000 km ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa. Olen tiedustellut vastaantuloja vw:ltä mutta eivät suostu edes vastaamaan. Huollossa sanoivat ettei vastaantuloja ole. Kustannus 7600 omasta pussista. Kun tämä vw menee vaihtoon niin seuraava ei ole vag.

Jos huollettu ajallaan ja valmistajan ohjeiden mukaan, niin mosan pitäisi kuluttajaviranomaisten kannan mukaan kestää 250-300tkm = laskennallinen käyttöikä. Tosin tämänkokoisen hyvän konstruktion pitäisi mennä heittämällä 500tkm. Volvon B18 kesti jopa yli miltsin.  ;)

Yhteys maistraatin kuluttajaneuvontaan ja sieltä lisäneuvoja, jos on vielä intoa jäljellä.

Tässä yksi hyvä syy pysyä ongelmamoottoreista erossa.  :o

17
Tiehöylä on kallis ja ilmeisesti koneen ympärivuotinen työllistäminen on vaikeaa. Tilaajapuoli (Trafi, kunnat) ovat määritelleet vaatimustason niin alhaiseksi, että se saavutetaan muulla kalustolla.

Aikanaan Tampereen kaupungin käytössä oli 16 kpl Lokomon teihöyliä, joilla rakennettiin asfalttiteiden pohjia, oiottiin sorateitä ja talvikunnossapidettiin katuja ja teitä. Aisaan vaikutti mahdollisesti se, että tiehöylät valmistettiin Tampereen Lokomon tehtailla. Nyttemmin siellä ei enään valmisteta maanrakennuskoneita.

Espoossa ei katuja aurata viikonloppuisin ja sitä on rajoitettu yöaikaan. Sen seurauksena teillä on jääpolanteita joita "Villet" ja Volvot" ei päiväsaikaan pysty poistamaan.

Ehdottomasti vuorisuolan käyttö on ympäristöhaitta ja sen vuoksi mm. Lahdessa on alettu käyttämään muita kalliimpia "sulatusaineita".

Runsas suolan käyttö päätyy viimeistään myöhemmin pohjaveteenkin, riippuu toki maaperän koostumuksesta.

Viimeksi kun lunta tuli - ja märkää siinä 20cm, kesti Espoossa sen alkamisesta yli vuorokauden (!) ennenkuin näin 1. lumiauran. Ja siinä oli myös bussien ja rekkojen käyttämiä suurempia teitä ja katuja. Jokaisessa liikennevalossa raskaalla kalustolla oli vaikeuksia, ja jos pääsi liikkeelle niin pyrki menemään poikittaain. Sohjossa ajaminen "Nokia"- kaupungissa tuntuu hieman karulta, mutta ilmeisesti siihenkin on vain totuteltava. Ilmastonmuutos ja talvien leudontuminen hoitanee sitten osan katujen kunnossapidon puolesta.  :o

18
Saisivat tuon suolan kylvämisen lopettaa kokonaan. Ne jotka ei tiellä pysy niin painukoot iliman jarruja vaikka helevettiin saakka. Eniten vituttaa koko suolan kylvämisessä se kun sitä ajetaan täällä Ylivieskan seudullakin tielle sen kylvämisen ilosta vaikkei olis edes mitään tarvetta. Kaikkein järjettömin keli +5 ja vesisade jollon oon nähny suolaa täällä päin kylvettävän.

Jos ne tienhoitoon tai kunnosspitoon varatut eurot on pakko käyttää tavalla tai toisella, niin ettei seuraavan vuoden määrärahoja supisteta.  :o
Helsingissä oli kerran huhtikuun puolivälissä yhtenä viikonloppuna tolkuton kuomuriralli, kun kadun varren lumikasat poistettiin 2 kauhakuormaajan voimin.

Jostain syystä kunnon tiekarhuja näkee harvemmin tien päällä, tietääkö joku miksi ?  :(

19
Passat B7 (11-14) / Vs: TDI Huijaus Päivitys
« : 23.12.17 - klo:12:27 »
Menee pitkään, jos kaiken lähtee kääntämään, mutta vapaasti pääpointit koulusaksalla:

VW-Diesel-Update: Änderungen an Einspritzung, Partikelfilter-Regeneration, AGR-Rate
- Päivitys muuttaa ruiskutusta, partikkelifiltterin regeneraatiota ja pakokaasun takaisinkierrätysventtilin "erää" / tahtia

„Staffeleinspritzung“ und erhöhter Kraftstoffdruck senken NOx-Werte
- Sarjaruiskutus ja nostettu polttoaineen paine vähentävät NOx-arvoja

Häufige DPF-Regeneration verhindert hohe Ruß-Emission
- Useammin tapahutuva partikkelifiltterin regeneraatio estää korkeampia nokipäästöjä

Volllast-Kennfeld bleibt unverändert
-Täyden kuorman "kenttä" (ohjauskartta, luulisin) pysyy muuttumattomana

AGR-venttiili on saksalaisen korkeakoulun yli-inssin mukaan kriittinen komponentti.

Tarkoituksena oli parantaa palamista, jotta NOx-arvot saadaan painettua alas.  :o


20
Volkswagen / Vs: Golf MY18 1.5TSI 150hv Highline
« : 19.12.17 - klo:19:55 »
Dynaudio on pakkohankinta jos vähänkin on kultakorva-syndroomaa. Kulutuslukemia en vielä uskolla kommentoida kun on reilu tonni mittarissa. Nykyiset työajot on hyvin lähellä entisen 1.2TSI:n lukemia.

Koeajoautolla pari kk takaperin ajoin helsinki - savonlinna välin pienemmällä kulutuksella kun 1.2TSI:llä.

1.5TSI mittari tahtoo näyttää enemmän mitä oikeasti vie. Uskokaa pois :)

Omassa äänieristetyssä Passatissa olen myös itse vaihtanut Dynaudion setin.  ;)

21
Volkswagen / Vs: Golf MY18 1.5TSI 150hv Highline
« : 19.12.17 - klo:19:03 »
Dynaudion äänenlaatu ja kulutuslukemat kiinnostavat, jos joku viitsi kommentoida.

22
Leon 5F (12–) / Vs: Seat ja rengasmelu
« : 18.12.17 - klo:15:05 »
Ykköskorinen Toledo (91-98/99) ei ollut myöskään rengasmelultaan 14" mummokiekoilla erityisen paha, siinäkin 60-sarjan Pirellin kesäkumit jyristivät.
Vastaavasti 70-profiilin EcoContit menivät uutena kuin sukkasillaan.

Erityisen hiljainen se oli silloin, kun etulokarit olivat täynnä märkää loskaa. Tästä voikin päätellä, mitä kannattaa eristää.  ;)

23
Leon 5F (12–) / Vs: Seat ja rengasmelu
« : 16.12.17 - klo:22:58 »
Jos et ole ajanut vaimennetulla autolla olet jäänyt paljosta paitsi, jos puhutaan näistä perus karvalakkiautoista. On joka euron arvoinen tuo hiljaisuus, jos autoa meinaa pitää pidempään!

Ajoin hiljattain sijaisautolla puoli päivää, ts. A4 1.4TFSI sedan 2017 jossa alla nastakumit. Ei tämäkään omaan eristettyyn (katto, ovet, lattia, kontti) 2013 farkku Passattiin verrattuna mikään erityisen hiljainen ollut, joskaan ei mikään rasittavan meluisakaan. Rengasäänet ja ulkoa (!) kuuluvat liikenteen äänet erottuivat eniten. Passatissani eroittui eniten disukan murina pienillä nopeuksilla kiihdytyksissä ja Hakkis 5 jyrinät karkealla pinnalla. Omalle annan 8½ arvosanan.  :o

25
Passat B8 (14-) / Vs: Vinkkejä ovien jäätymiseen
« : 10.12.17 - klo:10:24 »
Paras autolle on katos, jos mahdollista..... lukkosulan skippaisin ja tilalle CRC / WD-40 tai paras olisi aseöljy neulalla tms. ruiskutettuna.  :o

26
Mielenkiintoista, varsinkin hinta on todellakin kohdillaan jos vaan on edes siedettävää laatua.
Koneihin ei ole varaa, enkä näe ihan tarpeenkaan näin iäkkääseen käyttikseen, dieselillä, mitään liian topakkaa alustaa laittaa. Vain jo väsähtäneen alustan haluaisin uusia, järkikuluin, niin että lopputulos olisi OK.
Tuo kun pudottaa 50mm, se kuulostaa aika paljolta kun nyt jo orggis (väsyneillä) jousilla raapii tonttiin esim tallimme mäessä. Säädettävä, kun on, eikö vain (?) , pystyykö pudotusta säätämään ja miten paljon ? Vai onko säädettävyys vain iskareissa ? Ja muutenkin, onko esim tuo setti suunnattu "sporttiseen" ajoon, vai ihan OK ja soveltuva normaalillekin köröttelylle ?

Konin vakioiskareissa on jäykkyyssäätö, STR oransseissa sitä ei ole.

27
Eurooppa jää taas USA:lle toiseksi:  Tarjolla on kolmelitraisia TDI-malleja ilmeisesti jopa 30 prosentin alennuksella.   :o

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagen-ja-audi-tarjoavat-suuret-alennukset-paastoskandaalimalleistaan-usassa/hk5zCA56

Volkswagen ja Audi alkavat myydä päästöhuijauksen vuoksi korjattuja TDI-katumaastureita isoilla alennuksilla Yhdysvalloissa, kirjoittaa CarsDirect.

Tarjolla on kolmelitraisia TDI-dieseleitä, joista voi parhaimmillaan saada jopa 25 prosentin alennuksen listahinnasta.

Jalopnikinmukaan alennukset voivat nousta jopa 30 prosenttiin.

Alennuskampanja alkaa 2. tammikuuta.

Tarjolla on esimerkiksi Volkswagenin Touaregeja ja Audin Q7-malleja.

Suurimmat alennukset saa vuoden 2014 malleista, mutta vielä viime vuoden malleista saa 15 prosentin suoran alennuksen. Autot ovat ajamattomia.

Audi myös tarjoaa autolainalle 1,9 prosentin vuosikoron 66 kuukauden ajaksi tai 72 kuukauden koroksi 2,49 prosenttia.

Vuoden 2005 mallia olevan tai uudemman Audin ostaja saa myös tuhannen dollarin kanta-asiakasalennuksen, kun auton hankinta rahoitetaan Audi Financialin kautta.

28
Foorumin yleiset asiat / Vs: Romutuspalkkio 2018
« : 04.12.17 - klo:20:33 »
Onko tietoa kuinka kauan on se liikennekäyttövaatimus? Nythän tuosta ei selvinnyt kuin se että ei ole tarvinnut olla koko vuotta liikenteessä.

Pösö 306 vois jo joutaa pois, sillä on ajettu viimeksi 2016. Vielä ehtis laittaa liikenteeseen jos se jotakin auttais.

Ei ole tietoa, mutta omistuksessa on pitänyt olla koko vuoden 2017. Estää sen kikkailun.  Varmaan joku fiksumpi kaivaa jostain esille HE:n (hallituksen esitys).  :o

29
Näin mäkin luulin. Liikkumisturva voimassa kyllä ja hinaus meni sen piikkiin.
Huollot tehty AINA marmorilla ja edellisestä aikaa vain 6kk! Mutta moottorinohjainlaitetta ei ole päivitetty kun ei ole vikoja ollut - kuulemma päivityksiä tehdään vain jos on tehtaan kampanja/ohje tai asiakas valittaa ongelmista.
No nyt sattui sitten softavika huoltojen väliin ja auto ei lähtenyt edes käyntiin - eipä ole ennen tehnyt ja toivottavasti ei ota tavaksi. Jatkossa pitänee todeta autoa huoltoon viedessä et "kaikenlaista vikaa on ollut, lista liian pitkä luetella, joten päivittäkäähän kaikki softat...".

Kuten sanottu, vähän jäi kusetuksen maku suuhun, että miksi ihmeessä sitä autoa marmorilla huoltaisi jatkossa, kun eivät ne sielläkään niitä softia päivitä.  >:( Että näin ainakin Espoon ja Helsingin VW centereissä.

Olen jo aikaisemmassa ketjussa todennut, että em. maahantuojan ketjun liikkeet eivät a) korjaa autoa takuuaikana b) sieltä saa naurettavia vaihtotarjouksia naurettavan vähän ajetusta heillä huolletusta 100% kurantista autosta c) asiakasta pidetään hölmönä d) ollaan vielä röyhkeitäkin kaiken huipuksi.

Viimeisin VW ->  VW vaihtoni kommentti minimaalisesta hyvityshinnasta oli säälittävä "meillä on vastuu autosta". Juu. Näin varmasti 100% tosiasia onkin, mutta uutena myydystä autosta ja sen päästöhuijauskorjauksista ei tietenkään ole....

Joten, jos vielä vaihdan konsernin autoon, niin jossain piirimyyjällä ja jos sujuu kuten viimeksi, vieläpä useita tonneja halvemmalla.   :o :P :-[ :-*

30
Passat B7 (11-14) / Vs: Natina/kitinä koelaudassa
« : 04.12.17 - klo:07:26 »
Youtubessa googlaamalla on hyvä raina, vinkit ovat olleet myös aikaisemmassa ketjussa.  :o

Sivuja: [1] 2 3 ... 44








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi