Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jlindstrom

Sivuja: [1] 2 3 ... 13
1
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 26.06.18 - klo:00:16 »
Jep, ihan mielenkiintoista kuulla. Tuntui aika mielivaltaiselta... Omalla kohdalla verrokkina oli 240kw SQ5, mikä olisi maksanut tuotuna noin 8k€ enemmän kuin nykyinen tappiin varusteltu A6 Allroad 235kw.

2
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 13.06.18 - klo:13:20 »
Kyllä b9 on meluisa auto 8,5 verrattuna.Itsellä vaihtui tammikuussa auto ja heti huomasin talvirenkailla ajaessa muutoksen äänimailmassa.Renkaina Nokian kitkat.Nyt kesäkiekot alla pyörii Nokian Hakka Blackit 18 tuuman koossa.
Samat oli edellissä autossa eli on vertailupohjaa.

No nyt kun mietin, niin omalla kohdalla asiaan varmasti vaikutti b8.5 varusteet. Oma sedani oli varustettu S-line alustalla (sportia matalampi/jämäkämpi) sekä 19" 245/35 hakka blackeilla. Eli tuo auto ei noista johtuen ollut mitenkään erityisen hiljainen... varmasti jos verrokki olisi ollut vaikka comfort-alustalla ja 17" renkailla olisi b8.5 ollut kuin huopatossutehtaalla.

Pitäisi itse muistaa aina kertoa vertailun lähtökohdat myös, niin muiden olisi helpompi ymmärtää mistä ajatus kumpuaa.

3
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 13.06.18 - klo:13:16 »
Itsellä on taas päinvastainen kokemus Contista. Kun viime kesänä vaihdoin omaan B8.5:een Contin PremiumContact 6:n, autosta tuli paljon hiljaisempi. Alkuperäinen rengas oli muistaakseni Dunlop tai Pirelli.

Ihan juuri näin, mutta odota kun rengas ikääntyy... oman kokemuksen mukaan nuo ovat alussa hiljaiset, mutta iän myötä meteli alkaa kasvamaan.

4
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 11.06.18 - klo:10:21 »
Tuo äänieristys ongelma viittaa kyllä johonkin outoon hommaan. Itsellä oli aika vastaava konfis aikanaan B8.5 perään ja kyllä se oli hiljaisempi. Minulla oli sport-alusta ja 18" vanteilla.

Olisiko kulmat persiillään? Tai toinen vaihtoehto, että puoliksi ajetut contit ovat todella äänekkäät, mikä sinällään ei olisi yllätys. Joskus kauan sitten oli RS-octaviassa contit ja kulmat persiillään ja sen takia rengasmeteli oli infernaalinen.

5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 facelift 2019
« : 01.06.18 - klo:07:47 »
Jos nuo tiedot pitävät paikkansa, niin facelift jää kyllä täysin piippuun. Iso pettymys tulossa.

Muualla aiemmin puuhattiin koko sisustuksen uudistumista ja radikaalimpia muutoksia myös ulkonäköön. Infortainmenttia suoraan A6/7:sta jne. Piti olla 700m€ uudistusohjelma jne.

Toivottavasti tuo oli vain alkupään testimuuli ja jotain paljon radikaalimpaa on tulossa.

6
Kokeilin ja ei ota. Lähtee sangen voimakkaaseen kiihdytykseen. Olisko joku ohitustoiminne tms?

7
A6 C7 (11-) / Vs: a6 c7 valoautomatiikka
« : 16.04.18 - klo:07:16 »
Ei noiden normaalisti kuulu kokoajan palaa. Todennäköisesti jotain vikaa siis. Valikoista pystyy vähän säätämään herkkyyttä, mutta edes herkimmälä tuon ei pitäisi olla lopputulema. Pajan kautta siis...

8
Skoda / Vs: Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG
« : 16.04.18 - klo:07:14 »
Hieno ja mielenkiintoinen auto. Jään seuraamaan juttuja, miten elämä tämän kanssa edistyy. Kiva katsella fiiliksiä ja hakea vertailukohtaa, kun meille kotiutui hiljan T-roc 1.5 tsi dsg style.

Autothan ovat varmaan 80% sama laitos, missä suurimmat erot ovat pelleissä.

Onnea uutukaiselle!

9
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
« : 28.03.18 - klo:08:13 »
No niin, auto haettu eilen.

Takavalojen tilanteesta en tiedä, en tullut katsoneeksi. Oletin automaattisesti, että palavat päivävalojen kanssa. Ymmärtääkseni tuo on ollut uusien autojen kohdalla käytäntö jo muutamia vuosia. Pitääpä tarkistaa jossain välissä.

Myyjän mukaan webaston pitäisi lämmittää myös moottoria. Eli toisin kuin esim. Audissa, tuota ei tarvitse erikseen pyytää huollosta koodaamaan.

Öljyn tyyppiä en muista, mutta koskien ainakin 1.5 evoa tuosta annettiin erikoismaininta. Evo kone ainakin käyttää uuden tyyppistä long life öljyä eikä normaalia long life öljyä pidä missään tapauksessa käyttää. Litran purkki öljyä tuli auton mukana.

Defan 10A laturi on asennettuna. Konehuoneessa on niin ahdasta, että päältä katsottuna laturi ei edes näy. Oli kuulemma pitänyt asentaa alakautta. Pistoke tuolle on rekisterikilven vierestä vähän vasemmalle ja alas, siinä mustassa säleikössä.

Vararenkaan tilalla on paikka-ainesarja. Vararenkaan paikalla on tyhjä ”peltikuoppa” ja siellä pyörii vapaana varoituskolmio kotelossaan. Tuolle pitää kesällä tehdä jotain. Tuon kuopan eristämisellä luulisi olevan vaikutusta jo meteliinkin.

Rengasmeteli hakka 9:llä oli alkujaan hieman äänekäs, mutta tuo johtui ainakin osin takapenkin selkänojien alhaalla olemisesta. Piti kääntää nuo, että kesärenkaat sai kyytiin. Myöhemmin illalla penkit normiasennossa meteli oli mielestäni selkeästi maltillisempaan.

Kesällä uskoisin auton olevan suorastaan hiljainen, johtuen jo varsin maltillisesta rengaskoosta 215/60R16.

10
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
« : 17.03.18 - klo:11:26 »
Tuli myös t-roc tilattua pari päivää sitten. Kyseessä Laakkosella nopean toimituksen autona oleva yksilö.

1.5 TSI dsg Style, värinä metallisininen mustalla katolla. Lisävarusteet hyvin maltilliset, eli sähköinen takaluukku, webasto ja led-ajovalopaketti. Suomessa asennellaan lisäksi defan 10A akkulaturi ja 16” aluset hakka 9:llä.

Jos kaikki menee putkeen, auto on alla ensi viikon lopulla.

11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Neste MY uusiutuva diesel
« : 07.03.18 - klo:08:25 »
Eilen tankkasin ekan tankillisen MY:tä, kun olin sopivasti hoodeilla Pirkkalan nesteen lähistöllä. Kuten arvata saattaa, ei siitä mitään eroa huomaa ajossa. Rehellisyyden nimissä tuota olisikin epärealistista odottaa. Se mitä odotan kyllä on, onko pakokaasun hajussa jotain eroja. Täälläkin on kehuttu, ettei MY tuota oikeastaan minkäänlaista hajua. Tuo olisi erittäin positiivinen homma.

Se mikä vähän ärsytti oli melkoinen hintaero normi disukkaan verrattuna. MY:stä pyydettiin luokkaa 15c per litra enemmän kuin futurasta.

12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Neste Pro -diesel
« : 05.03.18 - klo:21:32 »
Mielellään tuolla MY:llä ajelisi, mutta saatavuus on niin hanurista...

13
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 05.03.18 - klo:10:28 »
Tammikuun lukuihin oli tullut ja näytti olleen 17 929,50€ eli taas on valtion taloutta tuettu ihan riittävästi...

14
Nyt on mennyt tämä ihan ohi... mitä hittoa täällä on oikein tapahtunut? Mikä viestissä/ilmoituksessa oli muuttunut, kun edelliset ilmot ovat tulleet nätisti läpi?

Jos ylläpidolla oli syy poistaa ilmoitus, niin voisivat myös varmasti sitten konsultoida mihin muotoon pitää jatkossa veivata ettei poistella?

Mikäli hommaan oikeasti liittyi joku rahallinen korvaus, niin siirretään sitten myyntipalstalle? Kyllä tästä työstä pienen korvauksen on valmis maksamaan. Ja vastaavasti homman yleishyödyllisyyden vuoksi, ylläpito voisi ehkä tehdä ilmosta stickyn sinne myyntipalstalle? Ja tähän ketjuun linkki kyseiseen ilmoon, minkä perään tämä ketju lukkoon.


15
A4 B9 (14-) / Vs: Bang & Olufsen 3D Sound System
« : 11.02.18 - klo:10:13 »
Itse siirryin juuri B9 B&O -> A6 C7 B&O:hon. Tuolta pohjalta allekirjoitan hyvinkin AP:n ja Flatin viimeisimmät kommentit.

- B9 basso tulee paremmin esiin, enemmän jytkettä. Tosin A6:ssa säädöt vielä ihan hakusessa, mutta noin ensivaikutelmana

- A6 sointi on selvästi erottelevampi. Samaan hengenvetoon totean etten pitänyt tuota mitenkään vajaavaisena B9:ssä. Eron huomaa vasta back-to-back kuuntelussa. Siirryttyäni B8.5 ASS -> B9 B&O olin erittäin tyytyväinen.

- samoin kyllä siirryttyäni perusgrammarista B8.5 ASS olin tyytyväinen, eli sointi riippuu vertailukohdasta

- uutta autoa tilattaessa B&O olisi kyllä listalla

- auton hilaisuus vaikuttaa myös paljon. tämä A6 on selvästi hiljaisempi kuin B9. miten siis olisi toiminut B9 B&O tässä ympäristössä? voipi olla että mentäisiin kultakorva osastolle etsimään eroja...

16
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 24.01.18 - klo:18:23 »
Huomasin ihan saman, kun mielenkiinnosta olen asiaa päivystänyt. Tullee sitten varmaankin tammikuun lukuihin.

17
Karhu: kenen liittymä sulla tuossa on / minkälainen / minkä hintainen paketti?

Tuo danhag on ollut myös vaihtoehtona, mutta oli haastavaa löytää kohtuuhintaista kk-maksua missä olisi paljon viestejä ja ei dataa. Vai vedätkö prepaidilla ja riittävällä alkupanoksella?

18
Autossa on kaikella todennäköisyydellä Eberi, eikä webastoa. Ilman noita lisäpaketteja, et tehtaan avuilla saa siihen puhelinkäyttöä.

Itsellä on parin vuoden ikäisessä C7:ssa selvitystyö juuri meneillään aiheesta. Eberiltä on tullut ulos oma puhelinohjaus ja vähän tsekkaillut, jos tuon saisi toimimaan tehdaslämppärin kanssa. Hinta tuolle gw:lle pyörii 350€ nurkilla.

https://www.eberspaecher-finland.com/veneet/easystart-web.html

19
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq RS tulossa
« : 12.01.18 - klo:13:20 »
Tuossa artikkelissahan puhutaan mid-2018 eli se olisi silloi vm2019 auto. Suomen tapauksessa menee varmaan ensi vuoteen.

Moottoriksi näköjään veikkaavat Passatin jumalmoottoria eli 240hp 2.0 bitdi. Ei ollenkaan huono valinta tuohon autoon.

Vielä kun päivittäisivät saman padan myös Octavia vRS nelikkoon 👍

20
A6 C7 (11-) / tehtaan eberi ja remuc?
« : 06.01.18 - klo:09:37 »
Olisiko täällä kellään tietoa, saako ja jos, niin miten Remucin pelittämään A6 C7:n tehtaan eberin kanssa?

Autossa 9AQ comfort 4-alue ilmastointi ja 9M9 lämmitin (eberi?) viilennystoiminnolla ja kaukosäädöllä.

//Juha

21
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 05.01.18 - klo:20:59 »
Tuotin auton liikkeen kautta maahan joulukuussa. Liike maksoi verot, joten tarkkaa summaa en tiedä vielä. Näkyy sitten kun joulukuun tilastot tulee ulos.

Mun auto on 09/2015 A6 Allroad bitdi ja mittarissa oli 48tkm.

22
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 03.01.18 - klo:08:09 »
Tuollaisen 2015-mallisen 235kw version verot pyörivät siellä 16-18k€ sektorissa. Oman osalta ei vielä tilastoissa näy paljonko meni, mutta kaverin 15-mallinen A7 samalla koneella maksoi 16,5k€ veroja marraskuussa. Autolla oli ajettu reilu 50tkm.

240kw pata oli kai pääosin tarjolla competition malleissa. En tiedä oliko padassa mitään muuta eroa kuin softa. Viripajat lupaavat 235 ja 240 malleille saman lopputuloksen. Käytännön erona tuon 5kw lisäksi on 240kw koneessa overboost-toiminto, mikä antaa vielä lisää lyöntiä hetkellisesti.

Ja tosiaan, kun itse noita kyselin, olisi 240kw padalle tullut useampi tonni lisää veroja, koska verrokkiautoa ei ole.

23
Exeo (08-) / Vs: Exeo käyttökokemuksia
« : 24.12.17 - klo:08:47 »
Exeo on sama auto kuin B7 A4. Erona ovat hieman erilaiset pellit, sisällä kojelauta on A4 cabriosta. Lisäksi noihin tuli uudemmat common rail dieselit, kun taas B7 Audiin ei noita koskaan tullut.

Kannattaa ne rullat vaihtaa samalla kuin hihnakin. Lisäinvestointi on aika maltillinen kuitenkin ja erityisesti verratuna siihen jos kiristin myöhemmin pettää.

Softan tilanteen saat selville merkkihuollossa, jossa voivat testerillä tsekata tilanteen.

Itsellä oli aikanaan exeo st 143hp disukka manuaalilla ja sport varustelulla. Lisänä vielä laminoidut äänieristelasit. Ajelin sillä reilu 3 vuotta ja vähän yli 100tkm. Murheina oli 1kpl pyörän laakeri, ilmastoinnista joku venttiili ja lisäksi takalasin pyyhkijän moottori.

Tuo pyyhkijän moottori on sitten tyyppivika. Uittaa akselin tiivistettä pitkin vedet lasista läpi ja suoraan pyyhkijän moottorin/ohjainboksin päälle. Tuo kannattaa fiksata ennaltaehkäisevästi -> takaluukun kannen verhoilu irti ja paketoit sen moottorin vaikka alumiiniteipillä. Säästät tuolla operaatiolla parisen satkua.

Tarkaan ottaen se on juurikin tuo ohjainboksi mihin vesi suoraan valuu ja mikä kärähtää, mutta se on kiiteä osa moottoria.

Itse olen aika käpynen mekaanikko, mutta tein itse koko pyyhkijän moottorin vaihdon alle tunnissa. Uuden kieputtelin juurikin tuolla alumiiniteipillä.

24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 19.12.17 - klo:06:45 »
Millainen on oikea neliveto?

Audin tapauksessa pitkittäiseen moottoriin kytkettyä torsen tai kruunu.

25
A6 C7 (11-) / Vs: A6 3,0 tdi(313hv) Ulkomailta
« : 17.12.17 - klo:08:56 »
Lisäksi tehojen määrä vaikuttaa. Vanhemmat 230kw ja 235kw ovat edullisempia. Uusin 240kw versio ottaa sitten osumaa oikein kunnolla, kun sitä pataa ei ole kai virallisesti Suomeen tuotu. Näin ollen verottajalta puuttuu verrokki ja vetävät veron hatusta.

Tuo näkyy esim A7:n ja SQ5:n kohdalla uudempien mallien veroissa muutaman tonnin lisäpenaltilla. A6:sta ei tosin taida 240kw padalla edes löytyä...

Samoin nyrkkisääntönä min.2 vuotta vanhat ovat edullisempia, kun niissä verottaja ei pengo varustelua. Uudenmista ilmeisesti saattavat tilailla tehtaalta varusteluetteloa ja silloin käy huonosti... tällä hetkellä siis 2015 autot selvästi edullisempia verottaa kuin 2016. Näin ainakin itselle neuvottiin autoja tuovan firman puolelta, kun kyselin vähän vinkkejä mitä kannattaa huomioida sopivaa kandia etsiessä.

26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
« : 17.12.17 - klo:08:47 »
Dieseleiden yhteydessä taitaa olla aina perinteinen neliveto, A4:ssa. Bensapuolella ultra valtaa tonttia.

27
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
« : 14.12.17 - klo:22:46 »
Mulla on samsungin android luuri ja Audi osaa ottaa simmin ja mobiilidata yhteyden käyttöön hienosti ilman mitää lisä appseja, liikenne häiriöt ym, tulee naviin
näkyviin myös ok. Samoin google kartat on kyllä selkeämmät kuin navin omat kartat.

Kyllä, mutta tuota ei tehdä rsap-profiilia käyttäen vaan ihan muilla metodeilla. Eli nyt autosi käyttää puhelinta ja puhelimen antennia jne.

Jos käytössä on rSAP, käytetään puhelimesta vain sim-korttia ja hyödynnetään autossa olevaa puhelinmodulia ja antennia jne jne.

Kummassakin tavassa puhelut ja data käyttää samaa sim-korttia/liittymää, mutta nyansseissa on eroja.

Käytännössä rSAP on antiikkia ja sitä ei varsinaisesti ketään kaipaa. Tätä päivää on Audi Phone Box, missä puhelimen telineessä on indusoiva antennilätkä sekä qi-lataus. Tässä skenaariossa hyödynnetään puhelimen ominaisuudet, mutta indusoivalla antennilla hyödynnetään auton katolla olevaa sharkfin-antennia.

28
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
« : 14.12.17 - klo:14:40 »
Yhteys autoon etäältä vaatii aina sen SIM:n autoon. Jos autossa ei ole webaa, on tuo etäyhteys lähinnä turhake. Muita mahdollisia toiminteita on auton lukkojen tarkistus, mahdolliset huolto/vikailmoitukset, POI:t + reitit navigaattorille jne. Mutta käytännössä navin käyttökin on helpompaa paikallisesti kuin Audin mobiilisoftan kanssa.

RSAP on vanha toiminne, mikä oli aikanaan tuettu lähinnä Symbianissa. Nykyisellään ominaisuuden saa kai käyttöön jotain softia asentamalla Andoidiin. Tuossa toiminteessa käytännössä auto ottaa hallintaansa puhelimen sim-kortin. Android Autoa ja/tai Carplayta käytettäessä tuota rsapia ei tueta eikä hyödynnetä mitenkään.

Auton omaa simmiä käytettäessä voidaan valita käyttääkö auto sitä vai puhelinta datayhteyksiin (google maps, liikennetiedot jne jos on navi) ja sama tilanne sitten puheluiden kanssa. Jos autossa on simmi ja sitä hyödynnetään dataan, voi sen myös sopivilla varusteilla jakaa wlan-hotspottina autossa matkustavien käyttöön.

Mutta kaikkinensa tärkeimmät SIM-ominaisuudet autossa ovat webaston etäohjaus sekä navigaattorin online tiedot.

29
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 Audi Connect
« : 14.12.17 - klo:14:32 »
Android Autossa toimii myös Waze, sen plussapuolena että näyttää ruudulla nopeuden ja huutele kameratolpista. En tiiä toimiiko Applella.

Ei toimi. Apple ei hyväksy muita navigaattorisoftia Carplayhin kuin Applen oman. Carplay on todella rajoittunut/lukittu ympäristö tällä hetkellä.

Android auto on selvästi vapaampi, mutta vastaavasti vaatii enemmän tuunailua.

30
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 Audi Connect
« : 13.12.17 - klo:20:00 »
AA ei toimi langattomasti tietääkseni myöskään.

Apple maps ei varmaan yhtä hyvä ole kuin googlen maps, mutta vastaavasti android auto oman lyhyen kokemuksen mukaan oli selvästi epävakaampi - kaatuili säännöllisesti jne.

Sivuja: [1] 2 3 ... 13







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi