Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - spede

#1
Hieman henkeä ja herättelyä tähänkin säikeeseen, kovasti kiinnostelisi kuulla kokemuksista ja etenkin lopputuloksesta jos Ravolarilla asioineita. Itsellä A6 allroad -14, joka kaipaa äänieristyksen parannusta. Myös muiden firmojen osalta olisi hienoa kuulla, miten homma toimi ja tietty hinnoista myös.

Haaveissa teettää mahdollisimman kattava proggis, mutta tietty rahaa ei rajattomasti. Josko sitä noin tonnilla saisi korvinkuultavia tuloksia aikaan laadukkaalla työnjäljellä.
#2
Audi / Vs: Audi Allroad
25.09.16 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: veekoo - 11.02.16 - klo:23:20
Vetokoukkuvalmiushan noissa kaiketi on. Mikä vuosimalli sulla on? Tuolla olisi edullisesti.
http://www.porhokauppa.fi/poistomyynti/audi/4g9092157-alkuperainen-vetokoukku-kaantyva-a6-allroad-2013-2014-p-2506.html

Kiitos veekoo vinkistä, tuli poistettua nuo. Asennuspajakin löytyi (marmorin 650-680 e asennushinta ei napannut). Ensi kuun alussa menee asennukseen.
#3
Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.08.16 - klo:22:56
Itse tätä samaa asiaa ihmettelin kun A4 avant (FL B8) vaihtui A6 avant (4G) malliin (kumpikaan ei siis allroad). Mulla on itelläni tuohon  nelkkuun hommatut Thulen jalat ja vertasin niitä kaverin kutoseen hommattuihin jalkoihin. Itse en noissa huomannut mitään muuta eroa kun osanumeron. Kuitenkin Thulen sopivuustaulukon mukaan nuo nelkun jalat ei ole yhteensopivat kutoseen ja kutosen jalat ei käy nelkkuun.

Rahastusta myydä eri versioita tai sitten en vaan tajuu jotain eroa noissa?

Sama vaikutelma rahikaisella. Istuu kiskoon kuin hansikas. Alun perin oli nuo tellingit hommattu A4 B8:iin, sitten palvelivat A4 B8 Allroadissa (ei käynyt mielelläkään, etteikö kävisi) hyvin. Nyt ei ihan ymmärrä, että olisi jotenkin riskaabelia heittää kiinnityskohtien suhteen hyvinkin identtisen näköisiin A6 Allroadin kiskoihin. Kiinnityskappaleet sopivat tuossa pihalla koeponnistuksessa moitteetomasti kiskon profiiliin.
#4
Moro,

Onko tietoa, voiko A6 C7:ssa (4G) käyttää A4 B8:n taakkatelineitä? Kysessä on Thulen tuote.

Audi-jälleenmyyjän huoltoneuvojien mukaan ei voi, koska "koska telineen valmistajan käyttämä autokohtainen kiinnikesarja on eri verratessa B8/C7". Telineet kuitenkin tuntuvat asettuvat kattokaiteet varsin ongelmattomasti. Parempaa tietoa asiasta jollain?

Kysessä on A6 Allroad vm. -14, joskin oletan että kattokaiteet ovat indenttiset normi-A6:n kanssa.

Kiitti kommenteista.
#5
Audi / Vs: Audi Allroad
16.07.16 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: Janne1977 - 08.05.16 - klo:12:11
Vetokoukkuvalmius löyty tästäkin mallista ja westfalian koukku roikkuu nyt takapäässä. Koodaus merkkiliikkeessä, muutoin oma asaennus. Koukku Saksasta 368e.


Paljonko tuli hintaa koko operaatiolle merkkiliikekoodailuineen? Irrotettavan koukun laitoit?
#6
Audi / Vs: Audi Allroad
14.09.15 - klo:23:28
Lainaus käyttäjältä: Sigge - 13.09.15 - klo:14:19
Itse kävin samaa pähkäilyä aikanaan, päädyin kuitenkin 17" kokoon talvikumeissa. Voin suositella, huomattavasti lisää mukavuutta talvisille polanteille ja keväisiin routakeleihin. Jos taas hakusessa on sporttisempi ajotuntumaa, niin 18" lienee kuivalle asfaltille omiaan.

Hakka 8 on hyvä valinta, joskin itse päädyin Nokialaisiin kitkarenkaisiin.

+ 1.
#7
Audi / Vs: Audi Allroad
13.08.15 - klo:00:51
Lainaus käyttäjältä: Sigge - 10.08.15 - klo:23:03
Ei käy normi A4 vanne, ainakaan 16", ottaa jarrukilpi kiinni ja samoin kuten tuossa edellä todettiin menee vanne liian syvälle, eli raideväli muuttuu kapeammaksi, joka vaikuttanee myös ajettavuuteen normi alustasäädöillä ainakin. Itsellä talvikiekoissa et28 17" ja 18" suvikiekoissa et26. 17" talvikiekot ja vanteet on aika jämptisti, juurikaan ylimääräistä tilaa ei jää kilven ja vanteen väliin.
---

Joo, yllättävän iso ero on ET:ssä. 18-tuumaiset normi-A4:n vanteet käyvät sinänsä Allroadiin ihan heittämällä, mutta tuo väärä ET vaikuttaa yllättävän paljon sekä ulkonäköön että ajettavuuteen. Testattu on.

Nettivaraosa.comissa on aina välillä ollut ihan ok vannesettejä. Viisampien vinkkejä toistellen: kannattaa valita OEM- eli Audin alkuperäisvanteet. Pienetkin heitot esim. vanteiden keskireiän halkaisijassa saattavat johtaa ravistamiseen jne. ongelmiin ajettaessa.
#8
Homma hoitui Hämeenlinnan Laakkosella. Eivät etukäteen uskaltaneet luvata mitään, mutta aikansa adapterilaaria kaiveltuaan löysivät sopivan. Kustansi 50 e.

Kyselin apua foorumilla ensisijaisesti siksi, että alkuperäinen vanneproggis oli sattuneista syistä sunnuntai. Saatiin lopulta taktikoitua maanantaille, jolloin homman kimuranttius väheni.

tattista vaan kaikille neuvoista. Kyllä kelpaa kurvailla kun on vihdoin passelit vanteet ja renkaat alla.
#9
Kiitti kommenteista.

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 26.07.15 - klo:16:12
Eiköhän marmorilta löydy sopiva adapteri. Itse olen kerran lainannut Tampereen Laakkoselta adapteria kun oma tippui viemäriin.. Oli ainakin volkkarin adaptereita iso laatikko.
Ymmärsin siis kyseessä olevan Audin originaali lukkopultti, jos on jotain muuta niin hankaloittaa hommaa toki.

Oletan, että on orggis, oli siis reilun vuoden ikäisen Audin alkuperäisvanteissa kiinni. Pitää olla aamulla lähiseudun marmoritiskeille yhteydessä.
#10
Minä huutelin ja huutelen.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27636.msg516903;topicseen#new

Pitää aamulla kysellä korjaamoista lisää, ajelen Hgistä-Hml:aan. Ensimmäiset arviot olivat että vähintään tunnin homma, "kallista", ja että ei välttämättä onnistu lukkopultin rikkominen (ainakaan siististi), koska on niin ahtaassa paikalla noissa orggisvanteissa. Tämä motivoi kummasti etsimään muita ratkaisuja. Mutta pidetään peukkuja, että löytyy edullinen ja muutenkin järkevä vaihtoehto rengasliikkeistä/huollosta. Saa vinkata osaavia paikkoja, kiitos jo etukäteen.

Tilanne siis se, että vaihtoauton (ollaan toinen omistaja) mukana oli työkalusetissä lukkopulttiadapteri niin kuin pitääkin, mutta se ei ollut sopiva auton alla oleviin Audi-vanteisiin.
#11
Sain vähän lisää siimaa tähän vannerulettiin, eli huomenna maanantaina jatkuu adapterijaagaus akselilla Hki-Espoo-Vantaa-Hml. Osaatteko suositella jotain tiettyä Audi-huoltoa tai rengasliikettä, mistä apua voisi udella? Tarvitsen siis vain tuon adapterin vartiksi, että saan vaihdettua lukkupulttisarjan sellaiseen, johon itselläni on adapteri.

Kiitos vinkeistä.
#12
Audimies, -nainen, löytyyhän sinulta adapteri tämän lukkopultin avaamiseksi? http://imgur.com/YWtzpLc

Olisi tarvis tänään. Lainaisitko? Liikun reitillä Kuopio/Jlk/Tre/Hml.

Kiitos avusta!

P.S. Auton mukana tullut adapteri ei käy vanteiden lukkopultteihin, siksi huutelen jeesiä vanteiden vaihtoon.

#13
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 24.07.15 - klo:09:44
Biturbon (v. 2013) varustelistaus:
<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=0C412286D8A819F0&resid=C412286D8A819F0!1567&authkey=AOjWYLYYBra2qPI&em=2" width="476" height="288" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Kiitos kai75, tässä olikin hyvin infoa.
#14
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.07.15 - klo:08:34
Mulla muistaakseni on vm. -13 A6:n dokumentteja pdfnä ipadissa, linkitän tänne ku oon padin ääressä. Epäilen kuiten et melkeimpä jokaisessa A6:ssa on jotain lisävarusteita vakioiden lisäksi et yksilöitä jokainen...

Jarruista ja muiden osien eroista en osaa muuta sanoa ku biturbossa on/oli vakiona 18" renkaat (ilmeisesti isommat jarrut ku muissa) ja 8v-tiptronic-laatikko 650nm väännön vuoksi.

Joo just se perus-setup kiinnostaisi kovasti. Ilmeisesti rattiläpyttimet eli ns. F1-vaihteet vakiona kaikissa Suomi-BiTurboissa. Olisin hitusen yllättynyt jos ei esim. jarruissa olisi mitään eroa SooloTurbo-malleihin, mutta tiedä näistä. Laakkoselta kun on siellä asioidessaan kysynyt, niin vastaukset tuntuu vaihtelevan vastaajan mukaan.  ;)
#15
Kiinnostelisi A6 C7 3.0 TDIq -12/-13 mieluusti reilusti alle 100 tkm ajettuna. Päällimmäinen haave olisi BiTurbo. Tietääkö joku täällä foorumilla, tai osaisiko kertoa, mistä löytäisi kattavasti infoa, miten 150/180 kw version Suomi-autojen vakiovarustelu ja alusta ja jarrut eroavat 230 kw BiTurbosta? Vai eroavatko?

Jos noiden vuosimallien käytetyissä jotain erityisesti tsekattavaa/kytättävää, kuulisin ilolla vinkkejä. Kiitos.
#16
Lainaus käyttäjältä: berex - 28.05.15 - klo:09:40
Nyt kävi täälläkin sama kuin kerjun aloittajalla. Ajoin teivon ABC:n harjapesun läpi ja auto ympäriinsä naarmuilla, kyllä v******a 😡 No ajattelin sitten että auto vaan myllytykseen, ajattelin kuitenkin kokeilla ensiksi sellaista "ihmesupernaarmunpoistokynää" ja suureksi yllätyksekseni kävi sellainen mitä en olisi koskaan edes kuvitellut, SEHÃ,,N TOIMII!!.---

Etkö tuoreeltaan reklamoinut naarmut aiheuttaneen pesupaikan edustajalle? Tiedän, näyttökysymys, mutta jos ei reklamoi ei ole teoriassakaan mahdollista saada vahingon aiheuttajalta mitään vastaantuloa?
#17
Onko kokemusta tästä Agri-Marketin tarjoamasta Clenistä? Mitä mieltä specseistä? Hinta/laatu?

http://www.agrimarket.fi/Rakentaminen/Tarjoukset/verkkokaupan-tarjoukset/painepesuri-clen-g145-plus/

Tulisi aika iisiin autonpesukäyttöön, ei ole tarkoitus kuurata pihoja tai terasseja tms.

Tattis kommenteista.
#18
Audi / Vs: Audi Allroad
09.07.15 - klo:23:44
Ok, aika rauhallista allroad-huoneessa, vanneasiakaan ei tainnut allroadisteja innostaa spekuloimaan. :D

Hyvät kesät itse kullekin. Yritän löytää infoa ja pähkäilyä ulkomaisilta foorumeilta, saa vinkata jos hyviä tiedossa. Tattikset.

Lainaus käyttäjältä: spede - 25.06.15 - klo:02:33
Vanne- ja rengasasiaa: onko kokemusta/näkemystä 19-tuuman vanteista kesäkaudelle? Nyt alla 18", joissa ei ehkä ET aivan just kohdallaan, jäävät aika sisään, ja näyttävät turhan snadeilta Allroadin isoissa pyöräaukoissa.

Haussa vanteet & renkaat (245/40-45?/19) -setin mahdollisimman hyvä kompromissi ulkonäön ja ajomukavuuden suhteen. Suotavaa olisi, että rengasmelu ei oleellisesti nousisi.

Spekulaatiota, olkaa hyvät?
#19
Audi / Vs: Audi Allroad
25.06.15 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: Esline - 30.01.15 - klo:23:05
Tere, Allroadia jo pitempään kuolanneena tulipa liityttyä tähän ketjuun  :)
On se vaan hienon näkönen pirssi.

Itellä harkinnassa olisi hiukan vanhempi 2010-2012 malli. Näyttävät vain liikkeiden hinnat olevan vielä aika korkeita, tietty hyvä puoli jos säilyttää hintansa  :)
Ei satu kellään palstalaisella olevan menossa vaihtoon?

Hakuses siis ois a4 allroad diesel/bensa alle satku ajettu. Tulee about 20 tkm vuodess niin ei oo hirveesti väliä ja valtion verotuksesta ei aina tiedä mitä tapahtuu, ehkä kuitenkin dieselli. Must juttuja alupaketti ja sporttipenkit kun persus kerkes niihin edelisessä 4 farkussa tottua. Värinkin suhteen aika tarkka...mustaa sen olla pitää, toki muukin käy.

Laittakaa viestiä jos osuu kohdalle.

Vieläkö sulla Esline Allroad-asia ajankohtainen? Tällainen olisi kuulemma kaupan, mallia -13, sporttijakkarat, alut jne., kurkkaa jos inspaa: http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/7288482
#20
Audi / Vs: Audi Allroad
25.06.15 - klo:02:33
Vanne- ja rengasasiaa: onko kokemusta/näkemystä 19-tuuman vanteista kesäkaudelle? Nyt alla 18", joissa ei ehkä ET aivan just kohdallaan, jäävät aika sisään, ja näyttävät turhan snadeilta Allroadin isoissa pyöräaukoissa.

Haussa vanteet & renkaat (245/40-45?/19) -setin mahdollisimman hyvä kompromissi ulkonäön ja ajomukavuuden suhteen. Suotavaa olisi, että rengasmelu ei oleellisesti nousisi.

Spekulaatiota, olkaa hyvät?
#21
Yllätys jos auto pelasi 125 km tuolla blandiksella?
#22
Audi / Vs: Audi Allroad
26.04.15 - klo:21:29
Onko kokemuksia Allroadin lokarilevikkeiden naarmuuntumisesta? Vaikuttaa olevan melko pehmeää kamaa...
#23
Menee ensi kuussa takuu umpeen Allroadista. Mitään mainittavaa ongelmaa en ole oikein keksinyt. Olisiko teillä kokeneemmilla ja/tai valistuneemmilla vinkkejä, että miten tuosta hiipuvasta takuusta saisi kaikki hyödyt irti? Onko jotain tiettyjä juttuja autossa, joita kannattaisi kytätä?

Kilsoja pian 33 000, hyvin hyrisee ja lumi pölyää pohjoisessa just niin kuin pitääkin.

P.S. Kun panee viiksestä pitkät päälle, kuulee selkeän naksauksen tai tumpsauksen. Uusi oire. Ei vissiin kuulu asiaan? Jotain rele- tms. hommaa?
#24
Auto vaihtui A4 Allroadiin ja samalla taitaa vaihtua - hyvin pelittänyt - boksikin vähän lyhyempään. Passeli maksimipituus A4 Avantin katolle taitaa olla makuasia, mutta tuo Thule 600:n 240+ cm on vaan vähän liikaa. Varmaan joku 215 järkevä maksimi. Ehkä n. 200 cm optimi? Eli mahtuu luukku auki eikä boksin keula kurkota kovin röhkeästi konepellin suuntaan.
#25
Lainaus käyttäjältä: SSchevy - 27.09.14 - klo:18:52
Onkos kenelläkään kokemuksia näistä luminalights x led lisävaloista ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v-ref12-5-9-32v/3010130010/

Tai näistä ?

www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lisävalo-sae-80w-ref10/3010120080/

Näistä kiinnostaisi kuulla käyttäjäkokemuksia Audin (A4 -13) normixenonien rinnalla. Yksi autosähkömies oli sitä mieltä, että valo on toisenväristä, kuin auton omissa pitkissä, ja että menee silmät ja aivot tyystin sekaisin pimeällä liikuttaessa...

Onkohan muita varteenotettavia (hinta/teho/koko) led-vaihtoehtoja?
#26
Audi / Vs: Audi Allroad
15.01.15 - klo:00:50
Ehkä tää on oikea säie Allroadista ilakoitsemiseen?

Avant TDIq 2.0 -11 vaihtui pari vuotta tuoreempaan, 23 tkm ajettuun Allroad TFSI:hin. En olisi uskonut, että on noin julmettu ero, kuin on. Auto tuntuu käytökseltään numeroa isommalta ja jämäkämmältä, tohtisin jopa sanoa, että laadukkaamalta. Tuntuu, että ovetkin sulkeutuu eri soundilla... Ja tietty potkua on aika lailla eri tavalla.

Kuukausi-puolitoista yhteiseloa nyt alla, siitä pääosa Lapin selkosilla. Aj-jaij. Onnellista!
#27
Eberi 5 kW kännyohjauksella 2150 e Rovaniemen Autosähkö Huhtasella. Auto A4 Allroad TFSI. Oli seutukunnan paras tarjous (ylähelma 2800 e), ja osaava ja jämy meininki. Reilun viikon jono, taisi johtua enemmän juhlapyhistä kuin ruuhkasta linjalla.
#28
Tiedustelin letkulämppäriä termostaatilla asennuksineen. Parista paikasta vastattiin. Toisessa sanottiin että 300 e koko hoito olemassa olevan calixin säteilylämppäriväylään asennettuna. Toisessa puolestaan, että voi asentaa, moottorivalmistaja ei salli moista.
#29
Starttasi nätisti n. 30 pakkasteessa, kun olin höyryyttänyt moottoritilaa parilla sisälämppärillä ja säteilyttimellä pari kolme tuntia. Konepellin peittona oli kaikenlaista loimea lähes maahan saakka. Ehkä hätävarjelun liioittelua, ehkä ei. Ketutti aika rankasti pari aiempaa kylmätylytystä, kun koko auto vatkasi arktisessa horkassa.

Sain kuskattua auton siis korjaamon pihaan ok. Pääsevät tutkimaan Eberin ongelmia tänään maanantaina.

Mitä mieltä, onko itua asentaa säteilylämppärin rinnalle/tilalle letkulämmitin? Ongelmana Eberin kanssa on se, että ajo tapahtuu hyvin kylmässä (tänään -39 C), mut jää usein lyhyeksi (10-20 km max. suuntaansa). Sit kun voitan lotossa niin pihalle nousee lämmin talli autolle.
#30
Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.01.14 - klo:23:52
Ihan oikeasti herra Speti Paasanen nukkuu yönsä rauhassa ja kävelee aamulla autolleen ja lyö sen tulille ja matkaa minne olikaan tarve matkata. Nämä autot kun eivät ole uusavuttomia satunnaisen pakkasen takia. Jakoketju ei kilahda pakkasen vuoksi, eikä DSG.  -30 on suomessa aika normaalia ja ei aiheuta vöyhötystä.

Kiitti Makkis lohdun sanoista, toivon kovasti, että olet oikeassa. :D Satunnaisuus ei tosin ehkä kuvaa tilannetta parhaalla mahdollisella tavalla, toista viikkoa on kelit kyykänneet alle kolmessakybässä ja auto maannut parkissa. Mut eiköhän tää tästä!
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy