Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - PeltiSeppo

#1
Oli täsmälleen samanlainen ongelma. Takaluukun pesimelle menevä letku oli murtunut läpiviennissä tai sillä seutuvilla, vuotanut vettä johtoja pitkin liittimelle joka hapettunut.

Samannäköistä jälkeä kuin täällä:
https://www.passatworld.com/threads/problem-with-b7-estate-tailgate-lock.533057/

Purkamista tuossa on jonkin verran mutta kun putsasi liittimen ja muistaakseni laitoin hieman jotain asiaankuuluvaa rasvaa sekä poistin takalasinpesurin (ehkä myös pyyhkimen samalla) VCDS:llä pois käytöstä niin ei ole uusiutunut.
#2
Vähän yli 1000km tuo extended recuperation valinta ollut pois käytöstä. Ennen ja jälkeen katsottu VCDS:llä muutamia akun varaustason arvoja ja noin 80% kieppeillä pyöritään edelleen. Eli pitäisikö tuo myös muuttaa sieltä moduulin 61 alasvetovalikosta pois se recuperation toiminta kokonaan? Siellä on nyt jotain siihen tyyliin että Start/Stop with recuperation ja alasvetovalikosta löytyy myös valinta muuten vastaavasti mutta pelkkä Start/Stop ilman lisämainintaa tuosta talteenotosta.

Siitä kuinka todenmukaisia varaustasoja nuo VCDS luetut ovat suhteessa todelliseen akun varaukseen, voisi tehdä kokeen lataamalla riittävän pitkään, esimerkiksi yönyli jollain ulkoisella laturilla ja sitten taas lukemat katsomalla.
#3
Laitoin myös itse nyt tuon valinnan "Extended recuperation" pois. Mitä lienee tuo extended, toisaalla oli myös valinta missä saisi recuperation valinnan poistettua myös.
#4
Voi toki olla aivan hyvin että ohjainlaitevika mutta tarkista sulakkeet kuitenkin ensin.
#5
Kiitoksia, kiinnostaa kyllä kuulla mitä selviää. Ei ole ollut itsellä nyt aikaa alkaa testailemaan vaikka tuota valintaa olenkin tutkinut koodauksia ihmetellessä. Audifinnsin puolella tuota latauksenhallintaa on ainakin pengottu muissa konsernin autoissa. Omassa autossa kun on tehdaswebaston myötä kaksi akkua ja sitä toissijaista ladataan vasta kun starttiakku on riittävällä varauksella niin sen lataantuminen erityisesti pännii tässä setupissa.
#6
Oletko Sokka muuttanut tuon asetuksen ja mikäli olet, mitä kokemuksia kertynyt?
#7
Lainaus käyttäjältä: Normanton - 10.01.19 - klo:08:53
Kerro sitten että vaihdettiinko suodatin vai ei. Itse pitäisi seuraavassa huollossa vaihdattaa haldexin öljyt ja meinasin kyllä vängätä tuon suodattimen vaihdon sinne. Vien vaikka omat räjäytyskuvat suodattimen kaverina, jos ei muka muuten onnistu.

Minulle laittoivat merkkihuollossa perään (takatasauspyörästö) G 052145S2 öljyä ja eteen/vaihdelaatikkoon G 052171A2 öljyä. Oma auto on manuaali ja siinä etutasauspyörästö ja vaihdelaatikko on samassa eli etutasauspyörästö käyttää vaihdelaatikonöljyä, mutta niin kait myös automaattin tapauksessa. Toki eri öljy kyseessä.  Manuaalivaihteisesssa molemmat öljyt on merkattu "ikuisiksi" eli vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta itse vaihdatin molemmat 180tkm kohdalla.

Viime viikolla vaihdoin 2014 6-v manuaali 4motion Alltrackiin voimansiirron öljyjä. Vaihtoon meni vaihdelaatikon öljyt ja takatasauspyörästön öljy sekä haldexiin uusi öljy + suodatin. Vaihteiston ja takatasauspyörästön öljyt osanumeroiltaan kuten Normantonin listauksessa.

Oma tulkinta on että etutasauspyörästö löytyisi, paikallistin tyhjennys- ja täyttöproput ja itse katsoin varaosaluettelosta että öljy olisi samaa mitä takatasauspyörästöön laitetaan, eri numerolla kylläkin koska sitä myydään sekä 0,5ltr että 1ltr pakkauksissa. Manuaali nelivedon tapauksessa jakovaihteiston öljy on hyvin usein konsernin autoissa yhteinen vaihteiston kanssa kun taas automaateista sille on oma öljytilansa ja öljylaatunsa.
#8
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat b7 autohold
14.02.19 - klo:10:32
Juuri näin. Itse muutin keskimmäisestä asentoon "Early" jolloin autohold vapauttaa takajarrut nopeammin, sopii mielestäni paremmin käyttöön.
#9
http://canbus-alarm.com/?mode=product&product_id=702236806

Mielenkiintoinen laite ja jos lupaukset täyttyy niin tuossa olisi moneen ongelmaan ratkaisu, vaikkakin kyllä hintava ja sinänsä ei tule edes mitään lisäominaisuutta vaan toimii kuten olisi ajatellut jo sen alunperinkin toimivan ;D
#10
Lainaus käyttäjältä: jt - 10.11.18 - klo:00:43
Oliko minkä vuosimallin vehje ja paljonko oli autolla ajettu kun hihna napsahti? Ja oliko auto pyörinyt Oulun seudulla. Siis toistaiseksi ainoastaan yksi bensa, vahvistaa pienistä palasista muodostuvaa kokonaiskuvaa, että vaiva koskee nimenomaan dieseleitä ja ilmeisen erityisesti CR ja päälle joitain pumpparitapauksia.

Toisaalta tietyllä tavalla järkeenkäypää, sillä dieselin käyntihän on paljon epätasaisempaa kuin bensan, lieneekö sitten tämä tärinä ja iskevät piikit, jotka aiheuttavat lisää kuormitusta hihnaankin?

2005-2007 eli B7 Audi. Menee kilometrit mutuiluksi mutta sanoisin että siinä 100tkm kieppeillä +/- 50tkm. Ei tietoa miten hihnalla sitten ajettu. Itsellä taas mutu että pumpparit olleet yleisimpiä vaurioista kärsiviä vaan sitten tietty ku tämä epidemia alkoi laajeta niin noita 2 litran pummpareita ne hihnavaurioista kärsineet enimmäkseen oli VAG konsernin dieseleistä. Kanta vaihtunut sittemmin enempi kohti CR koneisia joten painotus muuttunut sinne.
#11
Ei onnistu vasta kuin B8 passattiin moinen homma. En tiedä B6:n bi-xenonien pitkistä mutta B7 ainakin melkein sama onko omat pitkät päällä vai ei ts. lisävalojen kanssa ei ole tarvetta erikseen katkaisijalle.
#12
Iskunvaimentimet ei ole samat mutta ainakin jotkut varaosakataloogit tarjoaa alltrackiin samoja iskareita kuin 4motion B7. Tästä päätellen mitoissa ei ole ratkaisevaa eroa, mutta varmasti en osaa sanoa ennen kuin ne mittaa. Ilmeisesti noissa Alltrackin iskareissa on joku lisäominaisuus huonolle tielle tms. Ainakin omassa Alltrackissa ovat Monroen valmistamat ja alapuolen kiinnityksen tuntumassa sellainen kohouma mitä harvemmin auton iskareissa näkee.
#13
Kaverin työkaverin 2.0 TFSI gen 1 oli mennyt hihna poikki ilmeisesti keskieuroopan reissulla eli ainakin sellainen on tiedossa. Lisäksi 2.0 TDI myös pumppusuuttimin on kokenut hihnojen katkeamisia. SAH:lla meinasi huollossa että on myös 1.9 pumppareissa ollut hihnavaurioita mutta niissä tuntui olevan hänen mukaansa niin että pitkittäiskoneisissa ei ollut tuota esiintynyt.
#14
Tällainen pumppu oli ainakin -14 Alltrackin jäähdytysnestettä pyörittämässä tehdasasenteisen webaston kanssa.

https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/292412156138_/PIERBURG-Wasserumw%C3%A4lzpumpe-Standheizung.jpg
#15
Sanottiinko syytä miksi tuo jälkiasennus ei onnistu? Mietin myös että onko B7:aan ollutkaan saatavilla huonontienalustaa koska Alltrackissa tuo on tarjottu sitten sitä tarvitseville?
Ts. Alltrackin jouset ja iskarit asentamalla tuon korotuksen saisi, tai ainakin jouset lienee korkeammat mutta lieneekö iskarit sitten samanmittaiset vakio-alustan ja Alltrackin / huonontien alustan kesken..
#16
Myös yksi vaihtoehto tuli mieleen, eli käyttäisi XBB relettä: https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/luminalights-lightswitch-pro-(xbb)-v4-kytkentarele-lisavaloille/3050120190/ jossa mukana tulevalla Hall - anturilla voi etsiä tuon herätteen vaikka käymällä kaikki johdot läpi mitkä menee valaisimelle ilman että tarvii rikkoa johtoja.

Maksaa toki reiluhkosti verrattuna perusrelekytkentään mutta noin saisi sitten asennuksen toimimaan ja lisäetuna helppo irrotus mitään rikkomatta jos haluaa siirtää valot toiseen autoon auton vaihdossa tms.
#17
Minkä vuotinen B7 ja onko kyseessä kääntyvät xenonit (AFS) vai suoraan kokoajan näyttävät? En tiedä onko tuossa eroa, mutta tuo violetti- vihreä löytyi ainakin omaan autoon heräte lisävalon releelle ja se meni pinniin nro 11 valon puolen liittimestä. Jälkeenpäin mietittynä olisi voinut nähdä hieman lisää vaivaa ja kaivaa tuo heräte ohjaamon puolelta koriohjainlaitteen pinneistä, mistä sen todennäköisesti saa irroitettua liittimestä ja tehtyä "rikkomattoman" jatkoksen ja herätteen haaroituksen, mutta hyvin suojattuna ei tuo liitos valon puoleltakaan ole mikään riski ajan myötä.

Lopunpeleissä myös can väylältä tuo tieto kaukovalojen päällemenosta löytyy varmuudella eli tällaisella purkilla https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/kytkentarele-lisavaloille-can-vaylaan-optibeam-cannect-cannect-optibeam/3050120196/ saa sitten herätteen normaalille relekytkennälle mikäli ei tuota 12v herätettä johdoista ala löytyä.
#18
Passat B7 (11-14) / Vs: Lisävalon asennus
05.09.18 - klo:13:59
Eikö tuossa tapauksessa kannattaisi laittaa harkintaan pyöreitä lisävaloja? Joko 2 jolloin ei peitä sitä merkkiä tai sitten 3 ja merkki jää kokonaan valon taakse olettaen että valitaan riittävän kokoiset valot halkaisijaltaan.
#19
Tuli tehtyä näiden ohjeiden mukaan. Oli semmoinen suojaraja ilmeisesti tuossa sopeutuksessa ettei sitä voinut tehdä jos jäähdytysnesteen lämpötila on yli 50c. Yönyli odottelua ja sitten onnistui VCDS:llä. Perstuntumalla aiemmin ihan ok toiminut kone oli alakierroksilla vähän herkempi käymään ja nykyttäminen ainakin väheni jos ei poistunutkin.
#20
Lainaus käyttäjältä: Juzu84 - 22.05.18 - klo:05:40
Kaverin BCB-koneisesta Borasta just viime perjantaina putsasin läpän ja samalla sopeutin EGR:n ja läpän luonnollisesti, loppu ongelmat siihen paikkaan. Sano että on kuulemma aivan ku eri auto.
Mitä työvaiheita tuo läpän puhdistus pitää sisällään? EGR:lle ei siis tehty mitään sopeutuksen lisäksi?

Löytyisikö noihin sopeutuksiin ohjeita eli käytännössä linkkiä ohjeisiin?
#21
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat Alltrack
12.04.18 - klo:09:52
Lainaus käyttäjältä: PuunHalaaja - 10.04.18 - klo:14:54
Onko joku laittanut B7 Alltrackkiin 215/55 17 rengastusta?
Itse tässä pohdin, että pieni maavaran nosto (laskennalliseeti halkaisijassa  11mm ja mittarin virheenkorjausta +2 km/h) ja renkaan kavennus erityisesti talvella voisi olla ihan ok  ::)
Mutta kokemusperäinen fakta sopimisesta ja muutoksista ajo-ominaisuusksiin on aina tervetullutta  :)

On, 215/55 17" talvirenkaassa ja hyvä on. Kesällä 225/50 17 ja menee sekin mutta luultavasti olisi parempi tuo kapeampi vaihtelevilla teillä, hyväpintaisella tuo alkuperäinen koko on mukava.
#22
Eli ne mahdollisesti katkaistavat johdot ovat sitten tosiaan webastolta lähtevät / tulevat CAN - väyläjohdot ja silloin se käsky käynnistyä kaukosäätimen ohjaamana tulee w-bus väylää pitkin ja se webaston oma ohjain pitää laitteen hengissä kunnes ennaltamäärätty aika (tai mahdollisesti joku muu parametri) tulee täyteen? Tällöin tosiaan tuo climatronicin (+ muiden mahdollisten ohjainlaitteiden?) yhteys webaston ohjaukseen olisi riippuvainen CAN - johdoissa kulkevasta informaatiosta?
#23
Niin tarkennetaan tosiaan vielä sen verran kysymystä että mikäli nuo can - johdot on katkaistu. Toki muuten "koskemattomaan" tehdasasenteiseen pätee tuo että webasto käy ennalta asetetun ajan kaikilla käynnistystavoilla mikäli ei manuaalisesti sammuta
#24
Lainaus käyttäjältä: aleksiiuu - 22.03.18 - klo:21:17
itse ohitin 2010 golffista webaston thermo top v:n automaattikäynnistyksen, siten että etsin jäähdytysneste säilön vierestä johto nipun ja Sieltä webaston w-bus johdot kaksi kappaletta. Katskaisin johdot ja vedin omalla johdolla  asentamaani kytkimeen valokytkimen viereen. Ideanan on se että molemmat w-bussit täytyy katkaista yhtäaikaa kytkimellä. Webasto toimii kaukosäätimellä vaikka kytkin on off mutta sisäpuhallaus ei käynnisty. Auton ollessa käynnissä ja kytkin off webasto ei käynnisty. Kyseisestä toimenpiteestä ei ole tullut vikakoodeja tai mitään haittaa.

Sammuuko kaukosäätimellä käyntiin laitettu webasto kun auto käynnistyy?
#25
Tässä pitäisi tuossa hintaluokassa olla melko ylivoimainen lisävalo, eivätkä ole mitenkään syvät.

https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovalaisimet/tuote/walonia-nightglow-7-gen2/3550-70601LED/
#26
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 24.01.18 - klo:09:41
Jos webasto pysyy päällä auton käydessä, niin silloin se on se vesipumppu kaputt. Vaihto pitäisi onnistua irroittamalla oikean sisälokasuojan etuosa. Vaihtoon tarvitsee 2 kpl letkunpuristuspihtejä ja pikaklemmaripihdit. Niin ja sen uuden vesipumpun ;)

Itseasiassa B7 tuo pumppu on siinä pohjamuovin yläpuolella keskempänä autoa ja irrallaan itse lämmittimestä.
Eli auton alle, pohjamuovi irti, sähköpistoke irti, letkut tukkoon, pumppu irti letkuista ja kannakkeesta. Kasaus päinvastoin. Pumppu kannakkeessa kolmella torxilla kiinni joista yhteen kätevä avain sellainen 1/4" paloja syövä räikkä, muut avaimet tahtoo olla liika suuria tuohon paikkaan.
#27
Lainaus käyttäjältä: TDiih - 03.01.18 - klo:06:07
Kulmia ei varmaankaan suunnattu uudelleen vaikka apurunko irroitettiin?

Omalla kohtaa tehtiin aika vastaava homma, eli 4motion Passattiin EGR vaihto päästökorjauksen perään (noin 10tkm ajettu). Kuulemma käyttävät jotain kiilamaisia asennustappeja ettei kulmat muuttuisi, näin 10tkm ajon jälkeen ei ole huomattavaa muutosta tullut ajettavuuteen tai renkaitten kulumiseen.
#28
Mm. Tässä ketjussa on käsitelty aihetta: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36877.0

Onhan tuo auton vuosimalli varmasti väärin? Nimittäin tämän vuosimallin Passattiin ei B7 osiossa ole juttua.
#29
Tuo menee varmasti vain painamalla takaisin. Itse ajattelin koittaa ottaa ainakin talveksi ajovalon pesurit pois käytöstä. Oikeasti täällä olevaa likaa ei noiden voimin saada poistettua vaan on käytävä ihan pyyhkäisemässä rätillä tms ajovalot puhtaaksi aika ajoin. Lisäksi tietenkin pesunesteen kulutus kasvaa kun vähän väliä ajovaloille ja auton kyljille menee pesunesteet.

Ei ole täyttä varmuutta onko siellä edes omaa sulaketta ajovalonpesureille mutta tuohon päädyin sulakekarttoja tutkiessa:
33 (30A) : Headlight washer system relay -J39-

#30
Passat B7 (11-14) / Vs: Lisävalon asennus
18.11.17 - klo:16:09
Nuohan on sen verran maltillisen kokoiset lamput vielä ettei pitäisi normi asennuksella (kilpiteline) häiritä tutkia mitenkään. Heräte riippunee auton valoista mutta ei liene tekemätön paikka eikä kovin vaikeaakaan, toki sillä xbb releellä herätteen haku on aika vaivatonta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy