Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sonic

Sivuja: [1] 2 3 ... 6
1
Octavia / Vs: Octavia 1 avaimen uusiminen
« : 03.10.18 - klo:10:45 »
Jeppistä, tuolla palikalla saat kaivettua ajoneston PIN koodin esille jota tarvitset uuden avaimen koodauksessa VCDS kaapelilla hommaa tehtäessä, tuolla pystyy myös koodaamaan avaimen suoraan, itse käytin VCDS:ssää. Katso mikä kirjain on avaimen metalliosaan jyrsitty (w) ehkä se kertoo IMMO sukupolven ja vaikuttaa koodaukseen. Itse koodasin harjoitustyönä Audi TT avaimen ja jännää oli , mutta onnistui, minulla rautaosa tuli entisestä avaimesta ja älypuoli kiinasta, todennäköisesti vaan Transponderi oli mykkä.

2
Huoltaminen / Vs: Jarrujen laahaaminen
« : 01.10.18 - klo:09:09 »
Niinpä:
1. Ihmiset joita vian löytäminen ja ongelman ratkaisu kiehtoo
2. Ihmisiä jotka korjaavat ja korjaavat, aina ei onnistu
3. Ihmisiä jotka korjaavat vaihtamalla isomman kokonaisuuden
4. Ihmisiä jotka joituvat tyytymään liikkeiden palveluihin
5 ihmisiä jotka aina etsivät halvinta ratkaisua, voi myös tulla kalliinmaksi
6. Ihmisiä joiden ei pitäisi korjata mitään

Ryhmässä 1-3 tapahtuu aina jonkin sortin oppimista,jopa kehittymistä, ryhmä 4 ihmettelee autoilun kalliutta tai aika/tilat eivät ole käytettävissä, ryhmä 5-6 hakee paikkaansa maailmassa, aina ei löydy

Nämä vain ajatuksia korjaamisesta, kaikenkaikkiaan laitteen sielunelämä täytyy tuntea että sen voi asiallisesti korjata...

3
Huoltaminen / Vs: Jarrujen laahaaminen
« : 18.09.18 - klo:00:11 »
perussetti jarrujen laahatessa:  jarru laahaa koska palat eivät irtoa levyn pinnasta  riittävästi.                         1. Liukutapit vaativat voitelun tai ovat kuluneet väljiksi.                                                                                           2.Jarrusatulan sylinterin kumi ei koe riittävää muodonmuutosta,eli pitää uusia samalla myös pölysuoja.   3.Ja kun satula on pöydällä niin käsijarrun säätömekanismi joka on tuon männän sisällä pitää avata puhdistaa ja voidella,lisäksi jos käsijarru ei jaksa riittävästi palauttaa,niin sylinterin sisällä on tuo mielenkiintoinen rakenne joka pitää avata ja puhdistaa samalla vaihtuu nuo käsijarru akselin stefat,tää onkin työnä jo keskivaikea,lisäksi uusista paloista kannattaa  noista voideltavista ulokkeista viilailla maalia pois näin niistä tulee sopivan väljiä.    Jonkin verran näitä purkaneena voi ikäväkseen todeta että mitä uudempi auto niin sen rimpulammat jarrut.

4
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia
« : 06.08.18 - klo:22:13 »
Yeti -13 kesän vahaussessio paljasti seuraavaa, kaikissa ovissa pieniä jälkiä ,kupruja, ei vielä paljon mutta kuitenkin, mikroskooppi käteen ja hammaslääkärin instrumentillä kuprua puhkomaan; maali lähtee helposti pois ei kiinni pinnassa mitenkään, mutta näyttäs siltä, että sinkki on pinnassa kiinni, autoa huollettu uudesta alkaen itse joten turha valittaa ,mutta jonkin sortin maalausoperaatio jossain vaiheessa edessä, olkeehan tarkkoina kun näitä vehkeitä tänäpäivänä ostatte, sinällään perheen muut skodat -04 ja -06 malliset maalauksen osalta virheettömiä, alkasko skodan laatu kulkea Opelin menneiden aikojen suuntaan...

5
Jep nopeasti tulkiten eipä tuo ihan hyvältä vaikuta, ton ikäisellä jo jonkin verran ajettu ja jos öljyä ei vuoda niin kone syö sen. Syönti tapahtuu sylintereiden (öljyrenkaat) ja venttiilin ohjureiden kumien kautta, syönti sen verran suurta,että pitäs pakokaasuissa näkyä. Veikkaan että ollut ehkä myyntisyy.

6
Juu näistä samoista asioista on kyse, eli ikkunan alapinnasta valuva vesi osuu sopivaan kohtaan oven alumiinisen välipellin pintaan joka johtaa sen omasta kiinnityskohdastaan oven kynnyskumin uraan ja siitä matoille,kun aikoinaan Fabiaa tiivistelin niin vuoto lakkasi hetkeksi ja alkoi uudestaan, no mistä se tuli sisään ;kaiuttimen reunasta, olinhan parantanut äänestoistolaitteitani samalla, ja korjasin vanhaan tapaan, purin kaiken ja asetin tuplamuovit tuon alumiinivälipellin taakse, eikä muuten enää tullut vesi sisään, mut kaikki ei parantunut, eli äänentoisto loppui koska olin verhonnut kaiuttimen taistan muovilla................

7
Yleinen VAG-keskustelu / Avainten lähettimen hankinta
« : 28.11.17 - klo:22:39 »
oliko vinkkejä mistä lähteä hakemaan lähetintä avaimeen ,ohjelmointi onnistuu, auto 200 audi tt elikkä lienee helponpaa?

8
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Alipainepumppu 1.9TDI
« : 19.06.17 - klo:13:09 »
Paikat ahtaat mutta muutoin perustyö mutteria auki ja kiinni,imin tuon täyteen jarrunesteen vaihto
Pumpulla ei tarvii sahata niin pitkään käyntiin

9
Fabia / Fabian ovet lukittuvat
« : 12.05.17 - klo:00:14 »
Auto käynnissä ja nousin pois ovi kiinni ja lukittui, oliko tähän joku vakio vika ,koodeja en vielä lukenut temppuili muutaman päivän ja nyt lukittui, fabia  rs  -04

10
Yeti / Yeti Inspection nollaus Vag comilla
« : 15.12.16 - klo:14:04 »
Oliko jollain yritys erehdys menetelmän korvaajaa tuolle nollaukselle, noita vaihtoehtoja on aika monta, näyttäs että pysyy muutaman starttauksen poissa ja ilmestyy uudelleen auto vm2013 nollataan instruments 17 jne....mutta ne vaihtoehdot...

11
Vaihda vaan rikkinäinen,hommassa muutama riski,hehkun pään mureneminen ja tippuminen sylinteriin sekä kierteet kannessa muutoin helppo homma muista momentti

12
Jos satulan mukana tuli uusi mäntä niin pitäs toimia, jos vanha mäntä on laitettu satulaan,niin männän pohjassa siis ylhäällä olevassa pesässä kiinni oleva sisäkierre jonka tulee pyöriä on jumissa eikä säätöä näin tapahdu.

13
No lukee neu ,eli oisko uusi,ei vaadi päivitystä vaan sopeutumisen eli joku jolla on vcds,taitaa olla työläs purkaa,mutta tehtävissä.

14
Superb II (08-15) / Vs: Superb tehostajan säiliö?
« : 29.10.16 - klo:22:17 »
Hmm oisko ihan noin,sähköhydraulinen tarkoittanee sähkömoottorin pyörittämää hydrauliikkapumppua joka tuottaa  tuon tarvittavan työpaineen  eli löytyy säiliö jossa öljyä ja sen alapuolella pumppuyksikkö ohjausmoduuleineen, pumppu käy kun rattia käännetään.

15
Levy keskitetään vaihdelaatikon asennuksen helpottamiseksi keskittyy lopullisesti kun kytkin painetaan pohjaan,onko ääni ikäänkuin kahinaa?

16
Tilasin  kennolämmittimen tsekeistä oisko eskoda tai vastaava Asensin octaviaan ja koodasin käyttöön hinta oli 147e

17
Fabia / Vs: Fabian vesivuodot
« : 28.08.16 - klo:22:52 »
Vastaten vaikka itselleni kun tuo veden johtumisreitti selvisi,nuo omat alumiinipellin tiivistykset olivat pitäneet hyvin mutta vesi oli tullut ovikaiutinaukkojen kautta,kun kaiuttimen otti pois ja kaveri suihkutteli vettä,niin vettähän tulee aika lailla tuohon pellin sisäpintaan.tää johtuu siitä että oven sivulinja tavallaan kaartuu ulospäin suhteessa ylhäällä olevan ikkunan alapintaan,jolloin ikkunan alapinnasta tippuvat vesi osuu pellin keskiosaan. kuinka kirjasin, poiston nuo vaihteiden rissapyörärungot ja  Asensin pellin takapuolelle lastiikan joka johtaa vedet pintaansa pitkin oven pohjalle,luonnollisesti nuo reunat alhaalta taas tiivistäen,työvoitto!

18
Fabia / Fabian vesivuodot
« : 21.08.16 - klo:16:11 »
Vaihteeksi Fabian matot märkänä nuo ovet tiivistetty muutama vuosi sitten ja yhden avannut näkyviin josta vettä ainakin oven tiivisteen päälle tulee,massatiivistys näyttää edelleen hyvältä,onko joku availlut tuota alumiinipeltiä mikä on tuo veden johtumisreitti?

19
Hieman myöhäinen vastaus, mutta siinä mulla se vika sittenkin oli,omalta kohdallani jäi tuon vaihdon jälkeen tunne että,siinä välttämättä ei ollut vikaa,täytin tuon linjan huolellisesti paluulinjasta imemällä ja laakista käyntiin,vanhan pumpun avasin eikä mitään näkyvää löytynyt  tää auto oli seisonut sen reilun vuoden. tuo tandempumppu tekee slipa myös jarruille josta nimitys on nokka akselin käyttämä mekaaninen pumppu jos commonrail koneissa sitä ei ole

20
Instruments 17,adaptation ja aukeavasta valikosta millä vaihtoehdoilla nollautuu,muutamia kokeiltu ja päivämääriä kun muuteltu,muta jököttää tiukasti Inspection jos,käyttä uds protokollaa ,vcds käytössä.

21
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Jarrujen ilmaus ei onnistu
« : 31.07.16 - klo:10:22 »
Näissä kaksiosainen jarrunestesäiliö huomioi että nestettä niin paljon että kaataa yli tonne toiselle puolelle,muutoin abs pumppu saa ilmaa näin kävi mulle,sen jälkeen se hoituu vainvcds avulla

22
Octavia II (04-13) / Vs: octavia ei lähde taas käyntiin
« : 27.07.16 - klo:20:32 »
Homma sulkeutunut,auto käynnissä,erinäisten vianhakujen kautta päädyin tuohon tandempumppuun jonka vaihdoin,täytin pumppulinjan huolella ja laakista käyntiin,k kuitenkin  jäi semmoinen maku,että vanhassa pumpussa ei ollut vikaa,tuo linjan täyttäminen olisi pitänyt tehdä siihenkin...

23
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: Jakohihnan vaihtoväli
« : 24.07.16 - klo:13:20 »
Yleensä näissä tuo aikaraja tulee ensin vastaan, oliko 6 vuotta , taisin itse vaihtaa Ocuun  7 vuoden jälkeen,tässä asiassa vaikea olla liian säästäväinen.

24
Fabia / Vs: Fabia 1.4MPI öljynpaineet
« : 23.07.16 - klo:17:48 »
Mistä muuten mittasit?

25
Fabia / Vs: Fabia 1.4mpi venttiIlien välykset
« : 22.07.16 - klo:16:21 »
Periaatteessa ovat jossain vaiheessa yhtä aikaa auki, mutta et sitä silmällä näe,säätö kun ko. venan nokka ylhäällä.

26
Fabia / Vs: Fabia 1.4MPI öljynpaineet
« : 22.07.16 - klo:16:18 »
Tietämättä ko. moottorin speksejä, perustietämyksellä paineet hyvät, sinällään paine joutokäynnillä yleensä alle 1 bar riittää.

27
Jos vcds käytössä niin noita voi nollata tai asettaa aktiiviseksi miten haluaa, autosi varmaan alkaa kuitenkin kilometrien mukaan ilmoittaa sitä 30 tkm huoltoa jo aiemmin riippuen ajosykleistä, silloinkin sen voi nollata ja asettaa taas aktiiviseksi kun haluaa huollattaa liikkeessä.

28
Moottori ja voimansiirto / Tandempumpun viat
« : 12.07.16 - klo:21:52 »
Onko kukaan purkanut noita ns.hajonneita pumppuja ja jos on niin mitä löytyy,tänään purin omani kun olevan siinä olevan vikaa,juurikaan mitään näkyvää pumppulohkossa ei ollut,ehkä pientä kiillottaa?

29
Octavia II (04-13) / tandempumpun numerointi
« : 11.07.16 - klo:01:15 »
03G145209 on tuo vanhan pumpun numerosarja , oliko noilla kirjaimilla A,B,C ym minkälainen ,mistä ootte hommaileet noita pumppuja?

30
tapaus mielenkiintoinen kun sivuaa omaani BKD -06 ei käynnisty,huomenna tarkistan ton tankkipumpun pumppausmäärän, ja suuttimien pulssit oskilloskoopilla,vika varmaan löytyy tandempumpusta tai jos äskeiset ok, niin sehän siinä pitänee vaihtaa..

Sivuja: [1] 2 3 ... 6







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi