Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viestit - HAL9000
1
« : 19.01.23 - klo:22:02 »
Tänään 19.1.2023 aamulla kun lähdin 07-aikoihin töihin päin ajelemaan, huomasin jossain vaiheessa että auton kello näytti jotain 11:5X. Ihmettelin että, mitä ihmettä? Ymmärtäisin jos kello olisi pysähtynyt sähkön puutteen takia, mutta siitä ei voi olla kyse, ajoin auton parkkiin joskus 19:30 aikoihin.
Töistä lähtiessäni ajattelin sitten korjata kellonajan ja samalla huomasin että päivämäärä oli siirtynyt 26.11.2022. Jotain ihmeellistä omaa kivaa auto on itsekseen tehnyt yön aikana. Mitkään asetukset eivät kuitenkaan olleet muuttuneet tai nollautuneet. Onko muille käynyt?
2
« : 12.01.23 - klo:22:40 »
Kohta 2,5 vuotta tällä Golfilla. Helvetinmoinen huurtumisongelma uudesta lähtien, eivät tähän mennessä ole tienneet mitä tehdä asialle. Ei kesällä niinkään haittaa, mutta nyt talvella. Saa olla alvariinsa siirtämään puhallusta "Parhaalle näkyvyydelle".
Oikean takapyörän jatkuva kolina. Ilmiö selvästi voimistuu kun on talvipyörät alla. Liittyykö sitten renkaiden painoon tms. Tiedä häntä. On korjaamollakin todettu, mutta vikaa ei löydy?
Nykäisy 3=>2 vaiheelle vaihdettaessa, rauhallisesti jarruttaessa. Välillä meinaa mennä hermo. Olen tosin vähän vahingossakin oppinut jarruttamaan valoihin kahdessa vaiheessa, kiertotie sekin.
25 vuotta n. kolmen vuoden välein uusia VAGgineita. Kohta alan katselemaan seuraavaa autoa. Mihinkäs päin sitä katseensa suuntaisi...
3
« : 13.10.22 - klo:22:45 »
Mitä jos heittää provona samalla karkeasti yksinkertaistaen että meitä autoilijoita on kahdenlaisia. 1) Niitä jotka ovat valmiita tinkimään nopeudesta, pidentämään etäisyyksiä, ennakoimaan ja jarruttamaan aikaisemmin, joskus jopa ihan varman päälle 2) Niitä jotka eivät haluaisi tinkiä ajonopeuksista ja jotka odottavat talvirenkaalta sitä että voisi ajaa mahdollisimman samalla tavalla kuin muina vuodenaikoina.
Tämä ketju on yli 6 vuotta vanha ja voisi yhtä hyvin lukea ensimmäisen kuin viimeisen sivun. Mikään ei ole muuttunut.
4
« : 09.09.22 - klo:18:01 »
Tuo toimii suhteellisen hyvin englannin kielellä, mutta samalla sekoaa sitten ainakin We Connect aivan perusteellisesti. Suomen kielellä ja tarjolla olevilla tunnistettavilla sanoilla käyttökelvoton sovellus tuo puheentunnistus.
5
« : 09.09.22 - klo:17:59 »
Tänään kävi auto huollossa tuon nykäisyn takia. Myönsivät auliisti todenneen koeajolla saman. Tehtaalla on kuulemma asiasta jokin tiedotekin. Liittyy 48V-järjestelmään. Tarvii softapäivityksen, mutta sitä ei vielä ole.
6
« : 18.08.22 - klo:11:20 »
En ole kuitenkaan väittämässä, että nastojen takia ilmaan ei päätyisi yhtään mitään. Oli vain se tiemateriaalin osuus yllättävän pieni osa pienhiukkasista mitä ilmassa noissa mittauksissa sattui olemaan (jos siis lähdetään, että vain ja ainoastaan nastat irroittaisivat tiestä materiaalia) ja myös vaikka mukaan otettaisi mahdollinen hiekoitushiekka niin ilmassa prosentuaalisesti oli aika paljon muutakin. Sinänsä harmi, että kaikki tutkimukset ovat vain tehty kaupunkiolosuhteissa vs. motari.
Tässä tutkimuksessa https://www.hel.fi/static/ymk/julkaisut/julkaisu-06-13.pdf tuo hiekoituksen vaikutus pölyn syntymiseen olisi n. 25% "Talvihiekoituksessa käytetystä kivimateriaalista muodostuneet hiukkaset selittivät ilma- ja resuspensio-näytteissä havaitusta PM10-katupölystä noin 25 prosenttia. Talvihiekoituksella on ollut pieni, arviolta muutaman prosentin merkitys myös päällysteperäisen pölyn muodostumisessa hiekkapaperi-ilmiön kautta"
7
« : 11.07.22 - klo:18:30 »
Ootteko seurannut mitä hetkellinen kulutusmittari näyttää nykäyksen aikana? Kun jarruttaessa auto rullaa, tai moottorijarruttaa, eli kulutus on 0, niin alaspäin vaihdon yhteydessä nykäyksen aikana kulutus nousee hetkellisesti hieman. Onkohan asiaan kuuluvaa, että auto syöttää alas vaihtaessa hetkellisesti vähän polttoainetta? Vai voiko kyse olla jostain että auto virheellisesti syöttää vähän polttoainetta ja "ryntäys" johtuu siitä.
Tätä vaihtoehtoa en ole tullut ajatelleeksi. Sen verran kuitenkin tästä että tuon nykäyksen aikana moottorin kierrokset ovat vakiot, eli tuon aikana ei ainakaan moottorin kierrokset nouse. Tuo nykäys tapahtuu melko tasan 30 km/h nopeudessa ja moottorijarrutuksen aikana. Tämä ilmenee joka ajokerralla, usein vain kerran (aika usein ensimmäinen jarrutus), joskus pidemmättä ajorupeamalla useammin.
8
« : 30.06.22 - klo:21:27 »
Tänään yritin kaupunkinopeuksissa saada nykimistä esille, vaan ei se nyt näyttäytynyt.
Joilla on obd11, voisi laittaa dsg:n, tehostimen ja laturin versiotiedot näkyville, siitä saa osviittaa.
Varmuuskopio Ohjauslaite: 23 Brake Boost Järjestelmän kuvaus: EBKV Ohjelmistonumero: 5WA909059H Ohjelmistoversio: 0112 Laitteiston numero: 3Q0909059A Rauta versio: H06 Sarjanumero: BPA08506052101305438 ODX nimi: EV_BrakeBoostG2BoschVW37W ODX versio: 014027 Varmuuskopion nimi: Brake Boost Pitkä koodaus: 1302C504740000CE39E79C73000049922449922400
Ohjauslaite: CC Starter/Generator Järjestelmän kuvaus: iBSG4U_000 Ohjelmistonumero: 05E903018G Ohjelmistoversio: 0225 Laitteiston numero: 05E903018G Rauta versio: H16 Sarjanumero: 5210518011102 ODX nimi: EV_SGCM600210005E903018G ODX versio: 002004
Ohjauslaite: 02 Transmission Järjestelmän kuvaus: GSG DQ200G2.1 Ohjelmistonumero: 0CW906556M Ohjelmistoversio: 0562 Laitteiston numero: 0CW300051N Rauta versio: H07 Sarjanumero: CU502104055091 ODX nimi: EV_TCMDQ200022 ODX versio: 001001 Varmuuskopion nimi: Transmission Pitkä koodaus: 0014 Olisi varmaan hyvä jos jollain olisi kova faktaa, niin saisi tämän joskus korjattua pois. Ennen tätä, oli kepeästi hienoin DSG jolla ajanut pitemmän aikaa ( neljäs tarkemmin sanoen ). Mielelläni ottaisin tuon alkuperäisen pehmeyden takaisin.
9
« : 28.06.22 - klo:20:09 »
En viitsisi aloittaa uutta ketjua tätä varten. Auto kävi ensimmäisessä huollossa (2 kertaa), päivitys vaati toisen ajan. Tuon päivityksen jälkeen alkoi eTSI:n DSG-laatikko rykimään. Eli jarruttaessa vaihtaa 3 => 2 tosi epätasaisesti, en tiedä onko se sähkömoottori joka tuossa tilanteessa toimii "väärällä ajoituksella" koska tuon alaspäinvaihdon aikana auto ikäänkuin aivan hetkeksi nykäisee eteenpäin. Oletus tuossa kohtaa olisi että epäonnistunut vaihtotapahtuma pienemmälle vaihteelle aiheuttaisi yllättävän hidastuman, ei päinvastoin. Kenellekään tuttu juttu?
10
« : 13.05.22 - klo:10:43 »
Muuten: työkaverin suunnilleen saman ikäinen Golf (2021) oireili syksyllä jos minkälaista sensorivikaa. Ratin vaihtaminen auttoi.
Itsellä 2020 malli ja menossa neljäs ohjauspyörä...
11
« : 31.03.22 - klo:09:02 »
Toista se on muualla, melkoiset lahjukset parantaan mieltä ratin vaihdosta
 Ei tulis kuuloonkaan suomessa, vielä noin monta vinettopulloa... joku saattaisi pahoittaa mielen mielen.
Tuohon liittyen. Minulle on nyt tulossa kolmas uusi ohjauspyörä. Eli yhteensä neljäs ratti siitä kun auton 1,5 v. sitten sain. Käytännössä mikään ilmoittamistani ongelmista ei ole tämän 1,5 vuoden aikana korjaantunut. Joitain virheitä harvemmin, mutta yhä niitä näkee.
12
« : 27.02.22 - klo:00:16 »
Mitäs huolto sanoo?
No huoltoon sai ajan 21.3, eli en ihan vielä osaa vastata.
13
« : 26.02.22 - klo:23:40 »
Nythän itseni paikkaan sain... Oli mittaristo näyttö pimeänä ja yritin resetoida systeemiä useampaan kertaan peräkkäin infotainmentin kautta 15 sekuntia pitämällä virta painiketta. Ruutuun välähti päivitys ja tietysti siitä painoin, siitä pääsinkin huoltotilaan. Mistäs tästä pääsisi ulos kun mikään painallus ei tunnu rekisteröityvän tässä tilassa?
No tästä tilasta huolimatta, onko muilla mennyt mittaristo pimeäksi? Infotainment on kyllä aiemmin jo ollut, mutta tämä on jo uusi vaiva.

Alla vielä alkutila. Punaista varoitusta näyttää, mutta näyttö ei käynnisty. Auto käynnistyy ja ajaa normaalisti kuitenkin. Ennen tätä kuitenkin auto toimi täysin normaalisti kun sen talliin jätti ennen näitä kuvia. Oikukkaita nämä nykyautot.

No nyt on ollut muutaman päivän tuo infotainment näyttö ihan pimeänä ja kaikki "avustimet" tilassa "Ei käytettävissä...".
14
« : 10.12.21 - klo:15:32 »
... PK-seudulla on kivan pluikas kyllä , kun kaikki paikat kitkoilla kiillotettu..ei mua haittaa onnex.
En oikein meinaa uskoa tuohon kitkoilla kiillotukseen. Täällä kuitenkin selvä enemmistö, varmaan joku 85% vielä ajelee nastoilla. Näillä pakkasilla kun ei suolata ja jokainen katalysaattoriauto lorauttaa vedet pakoputkesta tielle tuon tuostakin, niin kyllä siitä hyvä kiilto syntyy. Mutta kyllä tuossa maltilla pärjää kitkoilla, itsekin.
15
« : 28.11.21 - klo:21:42 »
Oikean takapyörän kolina. On vaikea selittää, tämä pitäisi kuulla. Eka reaktio reilu vuosi sitten oli että iskari on paskana, ihan saman kaltainen kolahtelu. Koeajolla olivat todenneet saman. Sitten odoteltiin kuukauden päivät osaa saksasta ja se vaihdettiin. Ei ollut pettymyksellä rajaa kun huomasin heti ensimmäisen 50m aikana, ettei mikään ollut muuttunut. Parin viikon päästä auto pajalle muihin (elektroniikka) korjauksiin ja huomautin tuosta oikeasta takapyörästä. Ei kuulemma kuulu mitään tavallisuudesta poikkeavaa oli vastaus. Meni auto uudestaan sähkövikojen takia pajalle ja huomautin taas tuosta takapyörän kolinasta. Tällä kertaa sitä ei edes oltu noteerattu. Sitten vaihdoin kesärenkaat jossain kohtaa alle ja auoton rengasmeteli nousi niin korkeaksi, etten tuohon ehkä samalla tavalla kiinnittänyt huomiota. Tai sen olemme kaikki perheessä huomanneet että rengasmeteli tulee takaa, edestä auto on suorastaan hiljainen.
Nyt meni toista kertaa 16" kitkat alle ja auto hiljeni aivan valtavasti ja samalla rupesi tuo takapyörän kolina ärsyttämään aivan h....tisti. Olenko minä ainoa tämän vaivan kanssa? Auto on siis ihan alkusarjan First Edition Style, tilattu 18.5.2020.
Kyseessä on 6's uutena tilattu Golf, enkä ole koskaan ollut tekemisissä näin puolivalmiin tuotteen kanssa. Turhauttaa. Yli vuosi ollaan menty nyt, mutta kyseessä on liisari ja työnantajani ja omat ajokilometrini tietäen olen naimisissa tämän vehkeen kanssa vielä vuosia.
Edellinen 6-koppainen oli luotettavuuden ja hyvän laadun merkkipaalu ja tämä on jotain aivan muuta. Tällaisia ei vain saisi asiakkaille antaa...
16
« : 28.11.21 - klo:21:21 »
Moro!
Meidän kolopalloon on ilmaantunut uusi vika. Infotaiment kaatuilee ja näyttö pimenee jatkuvalla syötöllä. Toissa päivänä jopa niin että ei käynistänyt itseään enää oleenkaan ja jäi pimeäksi. Tänään painoin virtapainiketta pitkään, niin heräsi jälleen eloon mutta jatkoi sammuilua ja uudelleen käynnistymistä samaan vanhaan tahtiin. Soitin huoltoon, niin heidän mukaan pitäisi olla kaikki päivitykset ajantasalla. Onko muilla ollut vastaavanlaista? Ja jos on, niin miten asia on saatu kuntoon?
Autolla on nyt ajettu 28tkm ja viimeiset 8tkm kilometriä on ollut yhtä häiriöilmoitusta peräjälkeen ja nyt vielä tämä! Mitähän seuraavaksi?. Melkoista!
Nuo jatkuvat "pimpelipomit" saatiin jollain lailla haltuun vuodenvaihteessa 20/21. Silloin auto oli käynyt erilaisten vikojen takia 1/kk maahantuojalla. Osan saivat fiksattua, osan kanssa on joutunut elämään tähän asti ja yhä vielä...
17
« : 28.11.21 - klo:21:17 »
Moro!
Meidän kolopalloon on ilmaantunut uusi vika. Infotaiment kaatuilee ja näyttö pimenee jatkuvalla syötöllä. Toissa päivänä jopa niin että ei käynistänyt itseään enää oleenkaan ja jäi pimeäksi. Tänään painoin virtapainiketta pitkään, niin heräsi jälleen eloon mutta jatkoi sammuilua ja uudelleen käynnistymistä samaan vanhaan tahtiin. Soitin huoltoon, niin heidän mukaan pitäisi olla kaikki päivitykset ajantasalla. Onko muilla ollut vastaavanlaista? Ja jos on, niin miten asia on saatu kuntoon?
Autolla on nyt ajettu 28tkm ja viimeiset 8tkm kilometriä on ollut yhtä häiriöilmoitusta peräjälkeen ja nyt vielä tämä! Mitähän seuraavaksi?. Melkoista!
Tämä vika oli siis 2020 syyskuussa saadussa autossa (tilattu keväällä 2020) vahvana. Aika kehnoa jos eivät vieläkään ole saaneet vikaa korjattua. Raportoitu jo tuollion 2020 syksyllä, mutta eivät ole saaneet korjattua.
18
« : 14.11.21 - klo:19:35 »
Tervehdys, olisi kolhvi tarkoitus hommata kakkosautoksi. Heittäkääs halukkaat fiiliksiä autosta ja varusteista jotka "pitää olla". Ilmeisesti 10" kosketusnäyttö löytyy kaikista malleista, mutta onko tuosta vielä isompaakin olemassa. Summasummarum vähintään style varustetaso oli tarkoitus valita, kenties jopa R-line. Kiikarissa olisi siis vähän ajettu käytetty yksilö.
Jos useampi kuin yksi kuljettaja, on sähkösäätöinen, muistitoiminnolla varustettu istuin välttämättömyys. Hyvät valot ja kivat stereot on myös plussaa.
19
« : 28.10.21 - klo:21:02 »
Tässäpä minun loppuyhteenvetoni uuden Octavian omistamisen riemuista. Kaikki mahdolliset bugit eivät koeajolla selviä, joten kannattaa katsoa loppupuolella linkin takana oleva video. Onpahan sitten tiedossa minkälaisia asioita voi olla edessä. Ilmeisesti jotkut yksilöt toimivat ja jotkut eivät. Mikäli sinulla on taipumusta uhkapeleihin, on Octavia ehkä sinulle sopiva auto. Toki tällä palstalla muutama kirjoittaja säännöllisesti vähättelee muiden ongelmia, mutta heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Motiiveja voi vain arvailla...
Minulla on ollut aiemmin jo pari Skodaa ja edelliselle työnantajlle hankin viime vuosikymmenen alukupuolella reilu kymmenen Skodaa. Ne toimivat moitteetta, josta jäi hyvä (harha)kuva autosta.
Sinänsä ok auto on pilattu surkealla softalla ja onnettomilla komponenteilla. Ratit vaihtuu, ohjelmisto takkuaa yms. Koska videolla näkyy Octavialle tyypilliset pingping-ongelmat, kerron muutamasta muusta tähän mennessä ilmenneestä:
Äänentoisto on suoraan paluuta 20-vuoden takaiseen tilanteeseen. Surkeaa ohutta pihinää halvoista kajareista. Muovien sovitukset irvistelee (kannattaa olla tarkkana). Farmarissa tarpeellisen tavaratilan metallikalterin asentamisesta on tehty niin vaikeaa, että se harvalta onnistuu itse. Tällä haluttaneen toisaalta turvata merkkikorjaamoiden tienestit ja toisaalta säästetään, kun ei ole valmiissa paikoissa edes kierteitä tai verhoilussa tulppia kiinnityskohtien kohdalla. Vakionopeuden säätimen automatiikkaa ei voi täysin hyödyntää, koska se ei näytä toimivan ainakaan Suomessa. Tästä ominaisuudesta on kuitenkin maksettu, vaikka se voisi aiheuttaa pahimmallaan vaikka liikenneonnettomuuden ohitustilanteessa.
Ja sitten on näitä pingping-ongelmia, joita voi katsella videosta: https://youtu.be/XcskmxHQwsw (Kaikki on kuvattu pelkääjän paikalta)
Puoli vuotta ravasin huollossa kerran kuussa (työaikana) auton ongelmien vuoksi. Kai uusi auto ostetaan siksi, että sen oletetaan toimivan? Kuluja ja menetyksiä ei tietenkään mitenkään kukaan korvaa. Kolmas ja viimeinen Skoda. Täältä tähän.
Ihan sama shöu oli kyllä omassa Golfissakin ensimmäiset kuukaudet. 3s ohjauspyörä sitten oli se joka auttoi. Konsernisisaruksia ihan selvästi
20
« : 12.10.21 - klo:12:55 »
Kirjoitin tänne aikanaan erittäin raastavasta vika-/valo-/äänishow-kierteestä. Pääsin siitä vihdoin eroon elokuussa kun First Edition Style Golfiini nöyrryttiin vaihtamaan ratti.
Em. korjauksella lähtivät jatkuvat SOS-järjestelmä ja Travel Assist -herjat. Myös ennen tätä oli satunnaisesti näitä 12V ja 48V -järjestelmän herjoja, mutta nekin ovat loppuneet tämän myötä. Auto kävi 8 vai 9 kertaa korjauksessa sen luovutuksen (10/20) jälkeen.
25k ajettu nyt ja eilen ilmoitti jo lisäöljyn tarpeesta. Ymmärtääkseni normaalia VAGeille, onko muilla ollut jo vastaavilla kilometreillä tarvetta?
22k ajettu ja kolmas ratti menossa. Lisäöljyä pyysi tuossa 20k:n kohdalla.
21
« : 09.10.21 - klo:20:01 »
Ei ole paha tämän auton kulutus kyllä. Meillä arkikäyttö on Lahden taajama-ajoa mäkeä ylös ja alas, jolloin mennään 7-8l/100km -lukemissa, mutta maantiellä menee liki samoilla litramäärillä kuin entinen 1.0 Leon ST.
Samoin taka-akselia tuli testattua mukulakivillä ja rotvalleilla sen verran, että väitän edelleen, että maantieajoa lukuun ottamatta monivarsituennasta on ihan tuntuvaa iloa.
Allekirjoitan tuon että vähällä käy. Mutta tuo mukulakivillä ajaminen? Ihan kamala kalina ja kolina takapyöristä, varsinkin oikealta puolelta. Ensimmäinen asia jonka takia kävin huollossa oli tuo. Totesin tuolloin että "varmaan iskari rikki" ja huollossa totesivat sama. Iskarit vaihdettiin, mutta mikään ei ole muuttunut. Paitsi huollon mielipide. Nyt se on "ihan normaalia ja kuuluu asiaan"...
22
« : 02.10.21 - klo:21:37 »
Tänään tuli ostoskeskuksen pihasta lähtiessä ilmoitus siitä että sähköinen käsijarru ei toimi ja pitää mennä huoltoon. En ajanut huoltoon, koska toimii kuten pitää.
23
« : 28.09.21 - klo:09:08 »
Minkäslaisia ne muut talvimurheet ovat?
Lumisella tiellä (pakkasella) lyhyenkin pysähdyksen jälkeen jäätyvät takajarrut kiinni. Liikkeellelähtö aina pienen paukahduksen saattelema. Tuuletus (lämmityslaitteen puhallus) menee säännöllisen epäsäännöllisesti hetkeksi pois päältä aiheuttaen voimakkaan ikkunoiden huurtumisen. Hetken päästä, ehkä n. minuutin päästä palaa ilmanvaihto ennalleen. Nyt kun on 3's ohjauspyörä menossa, huomasin että tämän viimeisen lämmitys on surkean heikko verrattuna kahteen edelliseen, käytännössä ei lämpene lainkaan. Tuo harmittaa, sillä minulla on talvisin kroonisesti kylmät kädet.
24
« : 27.09.21 - klo:21:30 »
Jo yhden talven autoilijat: Tarvitseeko / suositellaanko 8-koppaselle Golfille talvelle laitettavaksi maskia (ajan hengen mukaisesti )?
Manuaalissa ei äkkiseltään törmännyt asiaan enkä ole muuten Volkkarin omassa shopissakaan nähnyt myytävän niitä. Kuinka lämpötilat pysyvät yllä, varsinkin jos lyö samanlainen talvi kuin viime vuonna (toivottavasti lyö)?
PS. varmasti on eroja moottorien välillä myös, 1.0 eTSI vs. 2.0 TDI, kokemukset kiinnostavat 
PK-seudulla pärjäsi hyvin ihan noilla mitä on. Muita talvimurheita ehkä joo, mutta lämpö riittää.
25
« : 24.09.21 - klo:11:04 »
Ällistyttäviä kulutuslukemia täällä ilmoitettu kyllä. Ajelin omalla 1.4 DSG TSI:lläni n. 150 tkm ja tuona aikana taisi keskikulutus olla ajotietokoneen mukaan 7.2l / 100km. Ja tuo tieturi on kai lisäksi hiukan optimistinen. Ihan normisekalaista ajoa perus 16" rengastuksella.
26
« : 23.09.21 - klo:21:47 »
No perkule Siinä meni mun teoria. Täytynee olla sitten jokin valmistusajankohta tai muu, jossa sitten määräytyy onko ledinauhaa.
Meinasitko, että jos ei ole Kessyä niin nauhaa ei olisi, vai toisinpäin? Itsellä kessy + IQ ja nauha löytyy.
Itellä siis ei kessyä, mutta nauha.
27
« : 23.09.21 - klo:10:50 »
Onko kukaan saanut autoaan päivitettyä niin, että jotain herjaa ei tule säännöllisesti. Itsellä first edition r-line. Kesällä kävi pajalla ja oli asennettu joku sähköjärjestelmä päivitys, mutta edelleen tulee säännöllisesti 12V ja 48V herjoja. Tänään uusimpana Vika käsijarrussa-herja. Hävisi toki samantien, mutta olisi kiva päästä näistä eroon..
Itsellä First Edition Style ja käynyt päivityksissä 4 kertaa. Tuo "vika 12V sähköjärjestelmässä" toistuu vielä melko usein, ehkä kerran viikossa, muuten ovat ohjelmavirheet poistuneet.
28
« : 22.09.21 - klo:14:30 »
Voisikohan olla mahdollista, että sitä nauhaa jostain kumman syystä First Edition -malleissa ei ole, vaikka IQ-valot olisikin... ?
Olen vastaantulevia Golfeja kyllä nähnyt, joissa on IQ valot ja nauha keskellä. Siitäpä se hauskasti tunnistaakin.
Mulla First Edition Style Performance ledeillä - ja nauhalla.
29
« : 16.09.21 - klo:20:48 »
Ei mitään ilmeistä vian laukaisijaa, kesken ajon yhtäkkiä joulukuusi kojelaudassa, hätäsoittomoduulin vika, acc, ym assistit pois pelistä. Seuraaavalla käynnistyksellä ei mitään ja huollossa pari viikkoa myöhemmin totesivat, että ohjelmistovika. Kerran taisi toistua ennen huoltokäyntiä. Ei kuulemma Seatiin ainakaan vielä ole korjausta olemassa. Voisi kuitenkin hyvin mielestäni olla samassa koodissa vikaa molemmissa, onhan noissa sen verran yhteisiä sisuskaluja.
Näitä oli urakalla omassakin. Onpahan kerran (inforuudun ollessa pimeänä) oikeasti soittanut hätäkeskukseenkin. Nyt 5-6 korjauskerran ja 1 vuoden käytön jälkeen virheet vähentyneet huomattavasti, ainoastaan varsin "ankara" 12V sähköjärjestelmän virhe silloin tällöin. Veikkaan että akun jännite pääse laskemaan välillä. Infernaalinen rengasmelu ja oikean takapyörän "rikkinäinen iskari"-ääni sen sijaan kuuluu kuulemma asiaan, tai ovat omaa mielikuvitustani...
30
« : 08.09.21 - klo:11:15 »
Voin allekirjoittaa ainakin sylinterin lepuutuksen värinät. Eli tietyissä tilanteissa ACT kun aktivoituu niin olo on kuin mopoautokuskilla. Nykimisongelmasta en osaa sanoa, mutta ykkösvaihteella meno on paikoitellen sangen pomppivaa. Jos ei jalkapeli ole täydellistä niin joko meinaa stopata tai loikkaa.
Oman kokemukseni perusteella tuon tuntee jotenkin kun itse annostelee kaasua. Vakkarilla ajaessa kun menee lepuutustilaan, huomaa sen ainoastaan mittaristosta.
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus,
Hääkuvaus,
Hautajaiskuvaus,
Henkilöstökuvaus,
Ilmakuvaus,
Muotokuvauskuvaus,
Lapsikuvaus,
Lemmikkikuvaus,
Profiilikuvaus,
Yrityskuvaus,
Tapahtumakuvaus,
Perhekuvaus,
Tuotekuvaus ja
Ylioppilaskuvaus,
Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi
|