Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Peräkylän Pertti

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
1
Jakohihna kilkkeineen on vaihdettu juuri. Öljypohjaa en pysty itse availemaan, ja se maksaa varmaan useita satasia avata ja puhdistella.

2
Mikäs on muuten tuo kuvan aivan oikeassa yläkulmassa oleva musta laatikko? Luulin ensin, että siellä on sisällä ilmansuodatin, mutta se onkin tuossa ympyröimäni alueen kohdilla.

3
En tiedä yhtään, mitä öljyä autossa on käytetty, mutta huoltovälien harvuuden perusteella päättelin, että jotain LL-öljyä kai. Autolla on ajettu vajaat 80 tkm. Viime huolto tehty reilu vuosi ja n. 7000 km sitten, niin ajattelin tässä piakkoin ne vaihtaa/vaihdattaa.

4
Hmm, pikaisen googlettelun perusteella äänen aiheuttaja vaikuttaisi tosiaan olevan tuo veikkaamasi lisäilmapumppu.

Itsekin tosiaan ajattelin vaihtaa öljyt juurikin n. 10 000 km:n välein. Autoa on aiemmin Long Life -huollettu, ja lukemani kauhutarinat öljysihdin tukkeutumisesta innostavat vaihtelemaan öljyjä useammin.

5
Hommasin tuollaisen A4 B7:n, jossa on BFB-mallinen 1.8T-moottori. Kun auton käynnistää kylmänä, kuuluu moottorista matala, suht kova jyrinä. Ääni tuntuu kuuluvan moottoritilan vasemmasta reunasta, siis siitä raitisilmasuodattimesta nokkaan päin olevalla alueella, mutten toki ole varma, onko äänen lähde juuri siellä. Ääni kestää ehkä n. 20 sekuntia, jonka jälkeen se lakkaa kuin seinään. Mikähän äänen aiheuttaa? Alla kuva, jossa on ympyröitynä alue, josta ääni vaikuttaisi tulevan.

Sitten pari muuta kysymystä:
1. Mikähän moottoriöljy olisi parasta tuolle ko. moottorille?
2. Kojelaudan ja tuulilasin välissä on siellä tuulilasin ilmansuuttimien luona joku kaiutinritilän näköinen. Onko siellä joku kaiutin? Hattuhyllystä löysin jo subwooferin.



6
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV ikkunan putoaminen.
« : 05.08.15 - klo:17:27 »
Tänään suljin kuskin oven ikkunan ollessa täysin auki. Kuulin kumman rämähdyksen. Huomasin, että ikkuna nousi vain takareunastaan, joten ajoin ikkuna auki kotiin, tosin matkalla menin vahingossa yrittämään sen sulkemista, kun piti takaikkuna sulkea, ja se meni kokonaan oven sisään.

Pitääkö ikkuna ottaa ovesta pois kokonaan, että tuon paneelin saa auki, entäs lukko? Netissä oli englanninkielinen ohje, mutten oikein saanut selvää, mitä kaikkea pitää tehdä, kun samassa ohjeessa oli myös lukon korjaamisesta. Huomenna pitäisi mennä töihin, eikä minulla ole vielä varaosiakaan. Pysyyköhän ikkuna ylhäällä, jos se on teipattu ja autolla ajetaan monttuisella tiellä?

7
Golf IV (97–03) / Vs: Sisävalo ongelma.
« : 29.04.15 - klo:19:11 »
Tuolta omaani tilasin, keskuslukko on toiminut moitteetta toista vuotta, ei kallis hinta (marmori) noissa varmaan tee siitä parempaa, mikrokytkin noissa alkaa sohlaamaan.

Miltä vuodelta autosi on? Jossain luki, että tuo vastaisi osanumeroltaan H-päätteistä varaosaa, mutta 1.6.2001 jälkeen valmistetuista autoissa olisi C-päätteinen varaosa. Mietin vain, toimiiko tuo 2002-mallisessa Golfissa.

8
Golf IV (97–03) / Vs: Sisävalo ongelma.
« : 26.04.15 - klo:13:35 »
Onko kenelläkään kokemusta tällaisista tarvikelukoista? On paljon halvempi kuin alkuperäinen. Itselläni on vieläkin korjaamatta ovi, josta edellisellä sivulla vuonna 2012 kerroin ;D Nyt olisi kyllä jo aika korjata.

9
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16V vikakoodi P0106
« : 18.01.15 - klo:16:47 »
ennen kaasuläppää, mikä on tosin tärkeä huoltaa myös, kannattaa tarkistaa että moottorin päällä oleva ilmanottokotelo on kunnolla kiinni ja siitä tuleva letku öljykorkissa kunnolla kiinni.
kerran lähti itsellä se irti ja joku vikailmoitus oli sekä tyhjäkäynti ei laskenut normaaliin.

Joo, tuo letku oli irti öljykorkista. Kun se oli pistetty kiinni, EPC valo ei enää palanut, ja vikakoodien nollauksen jälkeen suoritetun reilun sadan metrin testiajon aikana pakokaasujen merkkivalokaan ei enää syttynyt. Täytyy varmaan jossain vaiheessa putsata tuo kaasuläppäkin. En tiedä, onko sitä kertaakaan puhdistettu, vaikka autolla on ajettu jo yli 266 tkm. Varmaan nämä meidän perän huonot tiet aiheuttavat tällaisia johtojen irtoamisia. Pari viikkoa sitten ihmettelin, ettei lohkolämmittimestä kuulunut mitään ääntä, vaikka roikan kytkikin autoon. Kun sitten avasin konepellin, oli siellä heti etualalla olevan lohkolämmittimen johdon pistokkeet irronneet toisistaan, ja ne takaisin kytkemällä sekin asia korjaantui.

10
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16V vikakoodi P0106
« : 18.01.15 - klo:09:49 »
Missähän päin kyseinen anturi mahtaa sijaita? Äsken kävin testaamassa autoa: kierrokset näyttivät nousevan normaalisti, mutta EPC-valo paloi heti käynnistyksestä, toisin kuin eilen.

11
Golf IV (97–03) / Golf IV 1.6 16V vikakoodi P0106
« : 18.01.15 - klo:09:29 »
Autona on Golf -02 1.6 16V BCB. Eilen parkkipaikalla ajaessani kytkimen kanssa liiraillessani yhtäkkiä mittaristoon syttyi EPC:n ja pakokaasupäästöjen merkkivalot, ja näyttöön tulivat tekstit "Emissions workshop" ja "Engine workshop". Luin sitten vikakoodit mukana olleella kiinanlukijalla, ja se antoi vikakoodin P0106, josta Torque näytti tekstit "Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem". No, sitten käynnistin auton uudelleen, ja EPC-valo ei enää palanut, mutta edelleen päästöjen merkkivalo paloi, ja näyttöön tuli "Emissions workshop". Kun sitten paruutin parkkipaikalta pois, kierrokset tipahtivat liian alas, alle tonnin, kun kytkimen kanssa sohlailin, ja EPC-valo syttyi taas. Ajoin kuitenkin kotiin asti n. 50 kilometriä. EPC-valo ja Engine workshop -teksti syttyivät ja piippailivat, jos auto vähäisten kierrosten takia meinasi alkaa nykimään. Tyhjäkäyntikierrokset seilailivat, n. 1500 oli varmaan maksimi. Tankkasin auton, ja valo sammui taas käynnistyksessä, ja pääsin kotipihaan asti ilman EPC-valoa, koska en päästänyt kierroksia laskemaan niin alas kytkimen kanssa touhuillessa.

Pihatien mäessä sitten EPC-valo syttyi taas, kun kierrokset laskivat liian alas. Pysähdyin pihaan, että matkustajat pääsisivät pois. Tyhjäkäynti oli n. 1100 kierrosta. Kun yritin sitten siitä lähteä liikkeelle, en enää päässyt: vaikka painoin kaasun pohjaan, kierroslukumittari vain hiukan heilahti 1100:sta ylöspäin, ehkä pari milliä, ja sitten meni 1100:n alle pari milliä ja palasi taas 1100:aan. Jätin auton sitten siihen. Mistähän moinen vika johtuu? Netissä puhuttiin paljon jostain MAP-anturista. En tiedä, vaikuttaako asiaan se, että toissapäivänä ajoin kymmeniä kilometrejä kauheaa sohjotietä ja ajoin parista suuresta lätäköstäkin, ja yhdessä vaiheessa nokasta näytti nousevan höyryä, sinne varmaan lentänyt jotain vettä tai sohjoa.

12
Kiitos tiedoista :) Nykimistä ei ole enää ilmennyt, kun vaihdoin Motonetistä juurikin tuollaiset Boschin platina-iridium-tulpat. Lisäksi olenkin käyttänyt ainoastaan 98E5:tä koko omistusajan. Kaasuläppäkoteloa en ole putsaillut, täytyy sitä tutkia, jos ongelmia vielä ilmenee.

Vaihteisto on juurikin ERT, siihen vaihdettiin juuri tällä viikolla uudet vaihteistoöljyt, ja tuntuu, että vaihteet menevät paremmin päälle. Edelliset saattoivat olla alkuperäiset reilut 250 tkm ajetut. Vieläkin toki vaihteet menevät hieman huonosti päälle, varmaan vaan kuluneet tms.

13
Varasin ajan huoltoon vetoakselin stefan vaihtoa varten. Tänään kuitenkin kävin katselemassa vetoakseleita, ja huomasin, että nehän ovat hieman erilaiset.

Tässä kuvassa on kuskin puolen akseli, se on kuiva. Vaihteisto tuossa vasemmalla, ja vetoakseli tuo ruosteinen.
Tässä kuvassa taas repsikan puolen akseli. Oikealla olevan vaihteiston ja ruosteisen vetoakselin välissä on tuo tummempi osa, jossa on tuollaista vihreänkeltaista väriä. Tätä osaa ei näy kuskin puolella, ja siksi näyttää, kuin vetoakseli olisi pulpahtanut pihalle tuon tumma-keltavihreän osan verran pihalle vaihteistosta. Tälle puolelle olen varannut sen stefanvaihdon.

Onko tuo aivan normaali, vai onko vetoakselissa vikaa enemmänkin?

Viime keväänä kävin ojassa, mutta auto pompsahti vastaan tulleesta liittymästä kivasti takaisin tielle, ja sen jälkeen välillä joissain mutkissa on alkanut kuulua jännää kurnutusta, "kurnunkurnunkurnun". Katsastuksessa viime kesänä ei kuitenkaan löytynyt mitään vikaa lukuun ottamatta alapalloniveltä (muistaakseni), joka vaihdettiin.

14
Kiitos neuvoista. Ajoin eilen kolmannen testilenkin, mutta tällöin ei ilmennyt mitään vikaa. Tyhjäkäynti oli tasaista, eikä nykimistäkään ollut. Kävin autolla myös 40 kilometrin päässä, eikä meno- ja paluumatkoilla ilmennyt mitään ongelmia. Täytyy tutkailla, ilmeneekö nykimistä nyt myöhemmin.

Kun kerran vaihteistosta vuotaa öljyä, se saattaisi selittää sen, miksi vaihteet ovat alkaneet mennä huonosti päälle. Parin viikon aikana on ilmennyt aina vain enemmän tökkimistä vaihteiden päälle menossa. Erityisesti kolmosvaihteessa on ongelmia. Välillä vaihde menee hyvin päälle, mutta välillä joudun yrittämään 3-5 kertaa, että saan sen päälle. Vaihdekeppi ei vain mene viimeiseen asentoonsa, ja vaihde jää vapaalle. Tietysti vika voisi olla kytkimessäkin.

1. syl = jakopään puolella
4. syl = vaihteiston puolella...

Hmm, vikakoodihan kertoi vian olevan 1. sylinterissä. Juuri siellä oli puolassa ja siellä kolossa kosteutta. Ehkä se saattoi aiheuttaa nykimistä myös. Olin nimittäin pessyt moottoritilan viikkoa paria aiemmin. Toisaalta sen jälkeen autolla ajettiin, ennen kuin tämä nykiminen ilmeni.

Tuskin tulee huohottimesta, todennäköisempi lähde bensan hajulle on tankintuuletusventtiili, joka sijaitsee paisarin ja lasinpesunestesäiliön välissä. Tai sitten sulla on siellä polttoainevuoto...

En olekaan haistellut moottoritilaa auton ollessa päällä, haiseeko siellä silloin bensa. Moottorin ollessa sammutettuna olen kierrellyt auton ympärillä, mutta silloin en ole huomannut bensan hajua.

15
Nyt kun käynnistin auton toisen kerran, tyhjäkäynti seilaili taas samalla tapaa kylmänä, mutta auto ei kuitenkaan ajaessa nykinyt. Lisäksi parin kilometrin ajon jälkeen tyhjäkäynti oli tasaista muuten, mutta kierrokset vaihtelivat muutamien sekuntien välein 1100 rpm -> 700 rpm -> 1000 rpm. Siellä tulppien kolossa ja puolissa oli kyllä jotain kosteutta, jota ei pyyhitty pois, aiheuttaakohan se tämän, vai onko puolassa vikaa? Mikä on 1. sylinteri, kuskin vai repsikan puoleinen?

Lisäksi pari muuta kysymystä.
1. Missä päin moottoria on huohotin? Autoon nimittäin tulee pysähdyttäessä tai oikein hitaasti ajettaessa bensan hajua sisälle.
2. Onko vaihteistoöljylle mitään tarkistuskeinoa? Jotkin vaihteet ovat alkaneet mennä huonosti päälle.
3. Ajoin talvella kiveen, ja öljypohja halkesi. Se vaihdettiin, mutta minusta tuntuu, että autosta vuotaa vieläkin jostain öljyä. Onko tässä kuvassa mielestänne öljyvuotoa, kun tuo kelta-vihreä vaihteistosta tuleva osa on märkä? Ja mikä on tässä kuvassa (öljypohjan yläuolella, auton perän puolella) oleva musta osa tuossa keskellä hieman vasemmalla, senkin ympäristö ja tuo öljytasonanturin johtokin ovat ihan märkiä.

16
Kiitos paljon neuvoista, tulpanvaihto onnistui :). Nollasin vikakoodin ja ajoin pienen testilenkin, ainakaan siinä ei ilmennyt enää nykimistä eikä vikavalokaan syttynyt.

17
Kuinka nämä tulpat oikein vaihdetaan tähän moottoriin? Moottorin suojamuovin kun ottaa pois,  niin kuinka sitten pitää jatkaa? Netistä nimittäin yritin etsiä tietoa, jos oikein ymmärsin, niin tarvitaan joku erikoistyökalukin...

Edit: tässä kuva moottorista. 

18
Lisäksi tyhjäkäynti seilailee. Kun tien reunassa ollessaan auto oli tyhjäkäynnillä, se yhtäkkiä sammui. Äsken talliin ajaessani pakokaasu haisi bensalle, ja moottori kävi epätasaisesti.

19
Golf IV (97–03) / Nykimistä, emissions workshop jne.
« : 26.04.14 - klo:19:42 »
Eilen ajellessani auto (Golf IV 1.6 16V BCB) alkoi nykiä kummallisesti, mutta se lakkasi pian. Tänäänkin auto teki samaa. Ajattelin, että tulpathan ne ovat huonot, kun niillä on ajettu lähes 30 000 kilometriä. No nyt illalla ajaessani kotia kohti, alkoi taas nykimiskohtaus, kun kiihdytin risteyksestä. Parikymmentä sekuntia sen jälkeen mittaristoon tuli "Emissions workshop", ja oranssi pakokaasupäästöjen merkkivalo syttyi. Sammutin auton vauhdista varmuuden vuoksi ja pysähdyin tien varteen. Kun käynnistin auton uudestaan, sama oranssi merkkivalo vilkkui muutamien sekuntien ajan (ohjekirjan mukaan vilkkuminen tarkoittaa katalysaattorivikaa :o), ja sitten jäi palamaan koko ajan. Luin vikakoodit kiinanlukijallani ja Torquella, ja se näytti yhtä vikakoodia: "Fault code: [P0301]. Cylinder 1 Misfire Detected". Ajoin kuitenkin auton kotiin. Mistähän tällainen johtuu, ovatkohan syylliset juurikin nuo vanhat tulpat?

20
Itse ajoin lumipenkkaan, ja ratti täristi ja vapisi 60 km/h nopeudesta alkaen. 80:aa nopeampaa ajettaessa oli ratin täristys muistaakseni aika kauheaa. Mutta sitten rapsuttelin peltivanteeseen sisäpuolelle kertyneet lumet pois, ja täristys lakkasi.

21
Edellä on keskusteltu siitä pitäisikö kaupunkilaisen kilometriä verottaa enemmän kuin maalaisen. Maalla asuvien mielestä tietenkin pitäisi, ja sen takia esim. polttoaineveron nosto kilometriveron sijaan ei ole heidän mielestään hyvä asia. Jos nyt kuitenkin mietitään tätä nykyistä mallia joka meillä on, niin eihän siinäkään maalaisille mitään kompensaatioita ole, vai onko? Mielestäni maalla maksetaan nytkin aivan samat hankintaverot, käyttömaksut ja polttoaineverot kuin vaikkapa pääkaupunkiseudulla. Miksi siis koko potin siirtäminen polttoaineveroon olisi jotenkin epäoikeudenmukaisempi kuin nykysysteemi, koska se ei kompensoi maalaisille pidempiä asiointimatkoja jne.? Eihän tämä nykyinenkään systeemi niitä kompensoi.

Ilmeisesti kyse onkin vain siitä, että "Ollilan mallissa" maaseudulla asuvat saisivat kompensaatiota, joten on epistä jos joku ehdottaa että ei otetakaan niitä Ollilan kompensaatioita käyttöön vaan jatketaan nykyisellä kompensoimattomalla linjalla. Ja kuten edellä on jo tullut mainittua, niin kyllähän se ruuhkassa ajamisen tuoma polttoaineen kulutuksen nousu jonkinlaista kompensaatiota tekee nykyisin ja myös polttoaineveromallissa. Kilometriverossa se kompensaatio jäisi haja-asutusalueiden asukkailta saamatta.
No itsehän kannatan tätä nykysysteemiä, verojen nostoa tai jotain muuta, mihin ei tarvitse tällaista jatkuvaa seurantaa, vaikka nykysysteemillä me maalaiset joudummekin maksamaan enemmän veroa, koska kulutamme pitkien matkojen takia enemmän polttoainetta. Jos kilometriveroehdotus uhkaisi toteutua, niin silloin olisin sitä mieltä, että maalaisille halvemmat kilometrit.

Maalaistenkaan ei kannata hyppiä tasajalkaa kun merkittävä osa maaseutua kuuluu samaan veroluokkaan kuin helsinki tai siihen keskimmäiseen. 
Tämä on mielenkiintoinen asia. Onko veroluokkajaottelut tehty kunnittain vai myös kuntien sisällä? Jos ne on tehty kunnittain, varmaan pirkanmaalaisessa kunnassa asuessani maksaisin melko kallista veroa. Mutta jos jaottelua on tehty kuntien sisälläkin, maksaisin varmaan pienempää veroa, koska asun kunnan reunamilla kaukana keskustasta.

22
Tämä kaupunki vastaan maaseutu -kysymyshän on kyllä sellainen, että kaupunkilaiset haluavat maalla olevan samat maksut kuin kaupungissa, ja maalaiset taas haluavat, että maaseudulla on halvemmat kuin kaupungissa :). Kaikilla on omat mielipiteensä.

23
Miksi kaupunkilaisen ajama kilometri pitäisi olla arvokkaampi kuin maalaisen? Maaseudulla enemmän kilometrejä ajava kuitenkin kuluttaa "palvelua" eli tiestöä ja kaikkea siihen liittyvää infraa enemmän. Jokin tässä ajatuksessa "tasapuolisuudesta" mättää ja pahasti.

Onhan se nyt aivan luonnollista, että maalaisen kilometrit ovat halvempia.

Kun kaupungissa ajetaan yksi kilometri lähikauppaan, maalla joudut lähikauppaan ajamaan useamman kymmenen kilometrin matkan. Sama homma työmatkoissakin.

Lisäksi kaupungissa hoidetaan teitä paremmin. Ne ovat priimakunnossa, ja niitä auraillaan, suolaillaan sekä hiekoitellaan hyvin.
Täällä maalla tiet ovat surkeassa kunnossa. Soratiet täynnä monttuja ja nimismiehenkiharaa, joita silloin tällöin joku tiekarhu tulee lanailemaan, mutta pian ne ovat taas tulleet takaisin. Myös asfalttitiet aivan järkyttävässä kunnossa: routaheittoja, jotka eivät ole korjautuneet enää kevään jälkeen, reikiä ja kuoppia jne. Teitä hiekoitetaan vain joskus ja jouluna, suolaa ei käytetä kuin joillain valtateillä. Viime vai toissa viikolla oli yksikin tie ihan peilijäässä, hyvä että tiellä pysyi. Joku rekkakin sinne oli pellolle kaatunut, kun ei enää pito riittänyt. Auraus sentään pelaa melko hyvin täällä.

Lisäksi kaupunkilaisille rakennetaan valtavia ja kalliita moottoriteitä jonnekin pääkaupunkiseudulle ja lähialueille. Niitä ei maalainen välttämättä koskaan aja, toisin kuin niitä joka päivä kulkeva kaupunkilainen. On siis järkevää, että kaupunkilaista verotetaan enemmän, kun heille on kalliit tietkin rakennettu ja niitä hoidetaan hyvin.

En nyt halua, että kukaan tästä mielipiteestäni loukkaantuu. En kannata tätä kilometriverotusta.

24
Volkswagen / Vs: VW Golf V -08
« : 18.12.13 - klo:19:10 »
Hieno Golf, korinväriset puskurit ja helmat tekevät autosta heti paremman näköisen, ei muistuta niin paljon vanhaa Ford Ka:ta ;). Talvivanteet sopivat mielestäni hyvin. Lisäksi tuo uusi radio on paljon modernimman näköinen, kuin se vanha. Ainoa mistä en erityisemmin tykkää, on tuo musta VW-merkki, mutta nämähän ovat makuasioita :)

Ja taas päivittelyä, vaikka eihän näitä paalivalmiita kukaan täällä kattele  ;D

Minusta nämä vähän vanhemmat autot ovat paljon mielenkiintoisempia seurailla kuin jotkut 7-koppaset Golfit tai uudet Octaviat 8)

25
En kannata tätä uutta ehdotusta, toivottavasti se ei toteudu. Tulee kalliiksi ajaa täältä maalta aina vähintään 25 kilometriä yhteen suuntaan ruokakauppaan. Lisäksi ei tiedä, mihin tällaista seurantasysteemiä voidaan käyttää tulevaisuudessa.

Sitten tuollaiset mittausportitkin, voi voi. Onneksi asun täällä maalla, pystyn ajamaan vaikka rekisteröimättömällä autolla pikkuteitä naapuripitäjiin ostoksille, ja sitten vaikka jättää sen jonnekin tienvarteen, jos sinne kauppojen lähelle on tuollaisia portteja asennettu ;D.

Edellä linkittämässäni Taloussanomien artikkelissa kerrotaan myös, että seurantalaitteen häiritseminen on vaikeaa:
Lainaus
Laite ilmoittaa, jos sen piuha irrotetaan tai sitä muuten häiritään. On vähän kaupunkilegendaa, että laitteita voi häiritä karvahatuilla tai foliolla. Vaikka totta kai insinööri keksii vaikka mitä.


Tässä vielä aiheeseen sopiva kirjoitus: http://www.bajahill.net/2013/12/paikkatietoon-pohjautuva-verotuksenne.html. Mietityttää, kuinka tarkka tuo GPS oikein on. Itsellekin on käynyt noin, alla olevan kuvan mukaisesti matkapuhelimen kuntoilusovellus Sports Tracker näytti kerran pyöräilylenkin jälkeen, että olin polkenut jossain välissä lähes 4000 km/h nopeudella.


26
Itse käytän sitä, mitä sattuu kaupasta edullisesti löytämään. Vähän aika sitten oli Tokmannilla tarjouksessa, ja ostin, en nyt muista, minkä merkkistä.

27
Vähän nyt aikaisempaa keskustelua sivuten, jos esim. sähköpostiviestin alkuun pistää Dear Sir/Sirs, on loppuun hyvä laittaa esim. "Yours faithfully".

Jos taas pistää alkuun esim. "Dear Ms Jones", silloin loppuun on parempi laittaa esim. "Best regards", "Yours sincerely" tai "Best wishes".

28
Elektroniikka / Vs: Asiaa autovideokameroista
« : 10.12.13 - klo:21:57 »
Motonetin kanta-asiakas tarjouskamera:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/382586/Autokamera

Onko jollain omaa kokemusta tai muuten tietoa tuosta ja sen kelvollisuudesta?


Tänään katselin samaa, ja tutkin asiaa Dash Cam Talkin sivuilla. En ole varma, mutta kyseinen kamera muistuttaa Carcamin K2000-kameran arvostelusivulla olevaa Carcam K5000-kameraa, joskin ilman HDMI:tä. Jos kamera on tuo K5000, niin sivuilla sanotaan sen olevan lähes identtinen K2000:n kanssa, josta taas kerrotaan suurinpiirtein että "Halpa hinta tekee Carcam K2000:sta mielenkiintoisen vaihtoehdon. Jos sinua ei haittaa videon kuvanlaatu ja tiedetyt viat, kamera saattaa olla mahdollinen vaihtoehto." Päiväkuvanlaatu sivuston mukaan K2000-kameralla hyvä, mutta yökuvanlaatu huono. En nyt ole siis edelleenkään varma, onko kyseessä siis tuo K5000, mutta ainakin se kovasti siltä näyttää.

29
Meidän Focuksesta -01 noustessa saan aina tai ainaki usein sähköiskun, kun kosken oven karmiin sulkeakseni sen. Ikävän tuntuista... Golfista ei taas tule mitään.

30
Parkeilla ajavat. Nykyään tuntuu lisääntyneen autoilijat, jotka ajavat vanhemmilla autoilla ilman valoja tai pelkät parkit päällä. Ja niistäkin on monesti toisen puolen polttimo pimeänä.

Minulla ainakin unohtuu helposti parkit päälle, jos esimerkiksi parkkipaikalla istun autossa ja auto on päällä. Tällöin pistän pelkät parkit päälle, etteivät ajovalot turhaan pala. Sitten kun lähden liikkeelle, unohdan usein kytkeä ajovalot päälle.

Sivuja: [1] 2 3 ... 7




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy