Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hiksi

#1
Up / Vs: Vaihdelaatikon öljyvuoto
20.12.21 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 20.12.21 - klo:16:47
Tässä ei ole kyseessä takuusta, joka on mennyt juuri umpeen. Virhevastuu voi tulla kyseeseen, vaikka takuu on mennyt umpeen. Eihän näitä yleensä Kesko maksa, vaan laskuttaa esim. valmistajaa. Maahantuoja voi myös hoitaa taakuunalaiset korjaukset, vaikka tuote olisi tuotu ohi virallisen maahantuojan.

Niin nimenomaan virhevastuusta puhuttiin, ei takuusta. Ja kesko/valmistaja ei ole virhevastuullinen taho jos auto on ostettu yksityiseltä tai muusta kuin keskon vaihtoautoliikkeestä.
#2
Up / Vs: Vaihdelaatikon öljyvuoto
20.12.21 - klo:16:25
Eikös tuossa aiemmin jo mainittu, että auto ei ole ensimmäisellä omistajalla? Siitä ei mainintaa tainnut olla onko liikkeestä vai yksityiseltä ostettu, mutta oletettavasti virhevastuullinen taho on joku muu kuin kesko?
#3
Transporter T4 / Vs: Mikä katkaisija?
12.03.21 - klo:18:58
Ihan Etkasta kattelin T4 Syncron kuvista.
#4
Transporter T4 / Vs: Mikä katkaisija?
10.03.21 - klo:19:06
Kyl se tehtaalta on ja löytyy kuvistakin, 6N0947563
#5
Ei sitä kaiketi pysty normaaleilla laitteilla muuttaan ylöspäin, kuten kuvassakin lukee.
#6
Kyllä varmaan monikin kun olisi alustanumero..
#7
Etujousi orkkisnumero 3C0411105A

Etulevyt 312x25, takalevyt 282x12
#8
Octavia II (04-13) / Vs: abs pumppu
18.04.20 - klo:19:37
Kataloogi näyttää sähköpuolen osanumeroks 1K0 907 375 AH, tosin pumppu 1K0614517BD sisältää tehtaalta lähteissä myös ohjainlaitteen et sikäli pitäisi olla oikea, tuota 1K0907379AN ei kataloogi tunne..
#9
Octavia II (04-13) / Vs: abs pumppu
18.04.20 - klo:13:47
Niin se oikein kirjotettu alustanumero?
#11
Aloitukseen kun olis laittanut alustanumeron niin vastaus olis jo selvinnyt moneen kertaan..
#12
Miltäs ne johdot näytti, johtosarjavikaan viittaa kovasti..
#13
Kyllä se siirtopumppu vois olla suurin todennäköisyys. Ei jätä vikakoodia.
#14
Lainaus käyttäjältä: Risto Reipas - 17.08.19 - klo:09:12
Voisiko varaosanumero olla IKO941273N. Kiitos vastauksista

On oikea vo-numero.
#15
Lainaus käyttäjältä: Jh87 - 30.07.19 - klo:21:19
Egr tulpattu ja poistettu ohjelmalla, mutta miten tuollainen vesikieron ohittaminen onnistuu ja onnistuuko ihan kotipihasta?

En nyt Sharanista muista, mutta uskoisin että alakautta tarvii olla näköyhteys, egr:ltä vesiletkut irti ja yhteen niin poistuu se vuotopaikka..
#16
EGR:n kunto? Helpohko testata ohittamalla vesikierto..
#17
Jossain malleissa on pieni hengitysreikä kumissa, mahtaisko siittä olla kyse?
#18
Kahdeksan vuotta vanha auto ja huollettu muttisen verstaalla ties kuinka.. Kyllä voi olla vastaantulot aika vähissä.
#19
Näyttäs etka kertovan GWB, HRU, JFS sama laatikko. ALustanumerolla vois tietty vielä varmistaa mut sitä ei oltu kysymyksessä ilmoitettu.
#20
Onko huollettu millain? Eikö tulpat mahda olla 60tkm välein, sopis hyvin olla niiden vaihdon aika, syttyhäikkää vähän ja vilkutteli sitten kun oli enempi. Ehkä.
#21
Mahtaako olla ihan sama sisältö huolloilla jos Laakkosella yli 500 ja pajalla alle 200...
#22
Riippuu iästä ja varusteista, alustanumerolla näkis mikä on tehtaalta ollut. Usein 61Ah bensakoneissa, mutta vaihtoehtoja myös 72Ah, 68Ah (AGM) ja 69Ah (EFB).
#23
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 02.04.18 - klo:12:34
AutoDoc on OK, mutta jostain syystä he ottavat Suomen ALV:n 24%. Tämä on varmaankin sen vuoksi, että suomalaiset yritykset saavat Suomesta ALV-vähennyksen, jos maksettaisiin Saksaan 19%, niin suomalaisten yritysten on mahdoton saada ALV-vähennys. Yksityishenkilölle olisi edullisempi maksaa Saksan ALV.

Lähetyskuluissa on eri saksalaisilla yrityksillä noin 8...18  euron eroja eri toimittajilla. Autodoc:in yleinen lähetyskulu on noin 16 euroa ja joillakin se on vain 8 euroa, joillakin 26 euroa. Tällä merkitystä lähinnä pienien hankintojen yhteydessä.

Ei nyt liity topicciin mitenkään, mutta jos yritys ostaa Saksasta (tai muista EU-maista) niin yritys maksaa Saksalaiselle kaupalle verottoman hinnan ja sitten kirjanpidossa pyöritellään hintaan Suomen alvi päälle ja sen taas saa sitten vähentää.
#24
Jos kattovalo ei toimi niin se on rikki, uutta vaan.
#25
Kakslitrasessa oireet viittaa kovasta nokka-akselien väliseen ketjuun.
#26
No sittenhän se viittaa kovasti jakopäähän. Sitten vaan tarkastaan jakopäätä.
#27
Mikä kone, helpottais kovasti arvailua!

Jako pielessä tai johtosarjavika?
#28
Ajonesto ei sammuta autoa kesken ajon. Samaa pumppua varmaan on monessakin mallissa mutta jos ei kysyjän mallia ole mainittu niin mahdotonta sanoa missä muissa on sama. Ja pumpun liittimestä mitataan virran tulo yleismittarilla. Rikkinäinen pa-pumppu ei anna vikakoodia.
#29
Eiköhän kannata lähteä tuosta kuskin oven lukosta liikkeelle kun siitä on vikakoodi? Jos ei tunnista että kuskin ovi on avattu niin napsauttaa ovet lukkoon kun ei kerran ketään ole sisälle autoon tullutkaan.
#30
Eiköhän noi oo sen verta selkeät koodit et lukon pohja vaihtoon..
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy