Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - samiko

#1
Lainaus käyttäjältä: perahaan - 17.11.15 - klo:12:18
Skoda Fabia II RS kojetaulussa palaa polttimo rikki-merkkivalo enkä keksi mikä valo on palaneena. Mielestäni lähi-, pitkät-, parkki-, taka-, peruutus-, jarru-, takasumu-, jäiköjokuvalo toimivat.
Harmi, ettei 2012 vuosimallin autossa ole selitettä rikkinäiselle polttimolle kuten 2008 Touranissa.

Miten tässä lähtisi sitä rikkinäistä polttimoa etsimään?

Toinen kysymys:
Onko tämän auton ajovaloille mitään tehtävissä? Ovat todella huonot eivätkä pitkätkään ole hyvät. Onko joku asennuttanut xsenoneja RS fabiaan?

Mulla on just sama juttu RS Fabiassa, oon kiertänyt autoa ympäri ja koettanut löytää palaneen valon. Kaikki palaa ihan ok.
Onko kääntyvissä ajovaloissa mitään estettä tehopolttimoille?
#2
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia RS
15.04.14 - klo:21:59
Tänään oli huolto ja meidän räsään vaihdettiin nuo penkinlämmittimet muttei dsg öljyistä ollut mitään juttua.  ???
#3
Chevrolet / Vs: Chevrolet
07.08.13 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: Skula - 07.08.13 - klo:14:08
Kokemuksia 2000 luvun alun (ja siitä eteenpäin) Siveradoista bensad&diesel (yms serkuista Dodge yms) ?

Minkälaisia talvikäytössä?
Omakohtaista kokemusta ei ole mutta tuolla on keskustelua aiheesta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=30&t=89453&hilit=silverado
#4
Toyota / Vs: Toyota
29.04.13 - klo:22:03
Työkaverini haki Avensistaan huollosta ja huoltoneuvoja totesi auton olevan muuten kunnossa paitsi että kone täytyy vaan vaihtaa. TÃ,,!? Auto on vuosimallia 2009, kone 2,0 diesel ajettu jotain 80 tkm. Eivät ala konetta korjaamaan huollossa vaan asentavat uuden koneen, toimenpiteeseen on varattu kolme päivää. Toyota maksaa koko lystin, sijaisautosta ei ole tietoa.
#5
Kiitoksia tiedosta. Huoltoneuvoja väitti RS malleissa olevan kaksirivinen ketju joka kestää huomattavasti paremmin...  ::)
#6
Onko RS / GTI mallien kaksoisahdetussa padassa kaksirivinen jakopäänketju?
#7
Meillä kaksoisahdettupata on ruuvattu Skoda Fabia RSään ja nyt autolla on ajettu 15 tkm. Lyhyessä kaupunkiajossa talviaikaan ei kymppi piisaa ja tien päällä menee korkealla kutosella ku sukkasillaan ajaa. Öljyä on mennyt hiukan yli litra per 5000 km.
#8
Lainaus käyttäjältä: Peke - 19.02.13 - klo:23:10
Paljon tehoa/vääntöä=mukavuutta, helppoutta ja turvallisuutta ajamiseen. Itse en hanki mopokoneista autoa ikinä, ellei jostain syystä ole pakko. ::)
+1
Voiman kanssa oppii elämään mutta voiman puutteen kanssa ei... 8)
#9
Chevrolet / Vs: Chevrolet
14.01.13 - klo:16:48
Minun silmään uus Vette näyttää hyvältä  8)
Camaroon on tulossa mörkömoottori:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chevrolet-camaroon-vakivahva-moottori
#10
Chevrolet / Vs: Chevrolet
24.12.12 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.12.12 - klo:23:59
Jos jenkkilahnoista saadaan työntötangoilla, 16 venttiilillä ja mekaanisella ahtimella 500-70hv tehoa koneesta ulos, niin onko sillä oikeastaan mitään väliä mikä venttiilejä liikuttaa tai kuinka monta niitä on ::)

Ei kait sillä mitään merkitystä ole paljonko venttiileitä ja nokka-akseleita on. Vaparikoneissa ilmeisesti moniventtiilitekniikka ja kansien yläpuoliset nokka-akselit todettu tehokkaammaksi tavaksi hoitaa yläkerran duunit.  ::)
Chevyllä näemmä ajatellaan että yksinkertainen on kaunista  ;D ja toimivaa kuten pokkus tuossa totesikin.
Kehitystä on tapahtunut kuitenkin 15 vuodessa kun omassa 1995 vuoden LT 1 padasta on tehdas luvannut 275 hv ja 440 Nm...toki vääntöä on tarjolla laajalla kierrosalueella ja kone on aika taloudellinen vanhan liiton maamoottoriksi
#11
Chevrolet / Vs: Chevrolet
23.12.12 - klo:20:18
Tupla turboinen kutonen voi lisätä Camaron myyntiä reilusti niin kotimaassa kuin vientimaissakin.
Chevyn moottoriosasto tuntuu olevan aika old schoolin poppoota...uus LT1 kone edelleen työntötangoilla ja kuudellatoista venttiilillä...no toisaalta onhan tuo konstrukio aika hyvin koeponnistettu  ;D
#12
Chevrolet / Vs: Chevrolet
23.12.12 - klo:12:00
GM on ollut pitkään altavastaajana moottoripuolella kun vertaa vaikka Fordiin.
Hyvä kun ovat heränneet ja alkaneet esim. ahtaa pikkupatoja.
#13
Fabia / Vs: RS nastarenkaat
12.12.12 - klo:17:20
Mulla on 195-55-15 alla ja niiden halkaisija on hyvin lähellä kesärengasta 205-40-17
#14
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 15.10.12 - klo:10:21
Meikä kun vaihtaa noista 205/40 renkaista astetta järkevämpään heti kun ovat loppuun ajetut niin eukko varmaan kaunistuu ja nuorenee 10v, on meinaan sen verran järjetön melu tällä hetkellä. Tekis melkein mieli laittaa nuo 17 tuumasen vanteetkin myyntiin samalla että mahtuis kunnon kottikärryn renkaat alle.
Oon täysin samoilla linjoilla. Rengasmelua on näillä alkup. 205/40 renkailla saman verran kuin nastarenkaalla. Tulen vaihtamaan tuumaa pienemmän vanteen ja korkeamman renkaan  :-\
#15
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.09.12 - klo:21:16
Ihanko vakavissasi sinä ja moni muu luulette 200 km/h tarkoittavan lähestulkoon varmaa kuolemaa.  :-X


No en. Mainitsemasi tyhjä motari yöllä on ihan turvallinen paikka testata - perusteluissani on myös kaksi muuta asiaa: kortti ja vähäiset rahat. Kovaa saa ajaa ja kunhan ei vaaranna muiden turvallisuutta  ;)
#16
Omistan kaksi autoa joilla kummallakin pääsee reilusti kahta sataa - no olenko ajanut?
- en koska tykkään elämästäni, kortistani ja vähäisistä rahoistani. Se ettei ole ajanut yli kahta sataa, ei tarkoita tien tukkoa  8)
#17
Lainaus käyttäjältä: JS83 - 29.07.12 - klo:09:22
Minkälaisilla talvirenkailla fabia kuskit ajelevat? Onko alla 15 vai 16 tuumainen rengas ja millä kumilla?
Mulla on talvirenkaana 195-55-15.
#18
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia "tuning"
21.07.12 - klo:10:48
Hyvältä näyttää!  8)
#19
Toyota / Vs: Toyota
04.04.12 - klo:17:46
Eikös vaparikonetta saa virittää aika vapaasti, jälkiahtaminen on vaikeaa ellei ahdinta ole päästöhyväksytty. Cold air kitit, peltisarjat, virisoftat ja nokka-akseli swapit saa tehdä kunhan päästöt ovat hyväksytyllä tasolla ja tehorajoja ei ylitä. Kansien vaihtaminen ja stroukkaaminen rinnastetaan ymmärtääkseni moottorin vaihtoon.
#20
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=181192
Tuollakin aihetta on käsitelty ja pohdittu kovasti, omassakin mielessä on käynyt etanolin testaaminen kesäautossa.
#21
Chevrolet / Vs: Chevrolet
09.03.12 - klo:21:24
Mielenkiintoinen juttu  :) musse parkuu tosi hienosti yläkierroksilla  8) ja camaro jytisee
Mieluisia rautoja kumpainenkin peli olisi...hintaeroa näytti olevan 8000 taalaa mussen eduksi mikä on mielestäni yllättävän vähän (arvelin 12...15 tuhatta)
#22
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia vs. Roomster
08.03.12 - klo:17:41
Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 08.03.12 - klo:17:38
Siis millä voimalinjalla, jos tarkennat? VAG-maailma on mulle ihan uusi (no isällä oli 70-luvulla kupla) ja olisin ehkä päätynyt C3 Picassoon jos Sitikka ei olisi taas vaihteeksi tempaissut hinnoitteluaan tolkuttomaksi edullisen Collection-malliston loputtua.
Tarkoitin tuota 1,4 TSI + DSG yhdistelmää.
#23
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia vs. Roomster
08.03.12 - klo:17:04
Roomsteri oli meilläkin koeajossa ja mainio pelihän se tiloiltaan on. Aikaisempi rauta meillä oli Yaris Verso ja nyt sitten halusimme "normaalimpaa" autoa ja päädyimme Fabiaan. Tosin Roomsteria ei saa samalla voimalinjalla...
#24
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 07.03.12 - klo:12:49
RäSän Bluetooth toimii hyvin,kännykän käyttö ajaessa vähentynyt.
Bluetooth pelaa todella hyvin  8) puhelimeen ei tule koskettua lainkaan
#25
Tämä on hieno rauta  8) ja  kansa tahtoo lisää kuvia  ;)
#26
Lainaus käyttäjältä: Smaikkeli - 02.02.12 - klo:09:21
1.4 TFSI tänään veti Kuopio-Varkaus välillä 7,0 litraa/100km, kun pakkanen paukkui -27 asteen lukemissa. Lämmöt 90 asteessa, ja automaatti-ilmastoini 22 asteen lämmöillä. Huomasi heti kulutuseron kun tuli paukkupakkaset.
Tuo pitää täysin paikkansa, mulla on ollut paljon lyhyttä ajoa ja kovilla pakkasilla pata ei tahdo kunnolla ehtiä lämpiämään. Kulutus on varmaan 12 litraa/100 km.
#27
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo GTI
28.01.12 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.01.12 - klo:20:34
Tänään tuli muutama haastaja valoissa kun niitä ärsyttää pikkuauto ja GTI-takalätkä. Ja vaikka ajan reippaasti enkä kupeksi. Tai ehkä juuri siksi. :D

Eka oli V70 D5 mutta se tippui, tosin sai painaa tosissaan eikä vetopito meinannut riittää näillä keleillä.

Toinen olikin sitten Musta Hevonen; A4 B7 3,0 tdi quattro sedani joka sai nelivedon ylivoimalla niljakkaalla asfaltilla ratkaisevan etumatkan ja ehti vaihtaa nenän edestä kaistaa eteeni niin että kivet rapisi. Kuittasin sen sitten heti kun kerran pitoa tuli.

Nämä olivat nyt ikään kuin sisäänajon loppumisen kunniaksi, vähäsen karstaa pois jurnutusten jälkeen että keuhkot hengittää jatkossa paremmin.

Natinat jatkuvat mutta lohtuna se ettei tänään ilmaantunut uusia.

Kyllä tämä pitäisi vielä ehtiä testaamaan kesärenkailla ettei jää arveluttaman mimmoinen se on kun saa ns. täyden tehon välitettyä tiehen.

Lapsellista? Ilman muuta. Mitä muuta voi nuoruutensa kadottaneelta lapsenmieliseltä autohenkiseltä odottaa.

Vetopitoa ei tahdo riittää näillä keleillä\renkailla sitten oikein millään, kuiva asfaltti niin 80 vauhdissa luistonestonvalo vilkkuu nastoilla ajaessa. Mutta yhtä kaikki, kellä kulkua on, älkööt sitä piilossa pitäkö ;D
#28
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia RS
28.01.12 - klo:10:01
Lainaus käyttäjältä: Late - 27.01.12 - klo:11:17
Onko öljyn kulutus pysynyt kurissa? Kun Polo GTI mallit kuluttaa tuota öljyä. ;) "ovat samalla koneella"
Mulla on kilometrejä 3700 ja oon lisännyt öljyä n. 0,5 litraa. Öljyvalo ei oo syttynyt kertaakaan.
#29
Fabia II (07-14) / Vs: Fabia RS
08.01.12 - klo:01:46
Muttama kk takana ja 3100 km ajettuna. Joitain tuntoja matkan varrelta:
+
- voimalinja, pelaa ihan pirun hyvin
- bluetooth on todella mainio varuste
- tilaa piisaa
- todella hyvä ajaa
- kulutus - voimavaroihin nähden  :o
miinukset
- rengasmelu
#30
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
06.01.12 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.01.12 - klo:16:17
On se vaan tuo valkoinen todella hyvän näköinen noin puhtaana ja kiiltävänä.

Valkoinen väri piilottaa ovelasti likaa, pesujen jälkeen pinta näytti puhtaalta mutta savetuksella lähti paljon likaa irti.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy