Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mikey

#1
Kumiletkuilla on ajan oloon tapana hieman laajentua, joten vuoto voisi johtua ihan siitäkin.
#3
Golf IV (97–03) / Vs: 1,9 Tdi jakopää
29.04.24 - klo:16:58
Joitain vuosia sitten ostettiin pojalle bensakoneinen Polo, jossa taisi hihnan v-väli olla 4v.

Koska autolla oli useat aiemmat vuodet ajettu <5 tkm/v, niin emme kantaneet hihnasta huolta. Kunnes se hajosi (pakonokkaa käyttävän lyhyen hihnan hampaat karisivat).

En jaksa muistaa kuinka kauan ed. vaihdosta oli, mutta ihan veikkaamalla arvaisin sen olleen 6-7v. Kilometrit olivat hyvin kaukana vaihtorajasta.

Mutta tämä oli siis bensamoottori, jossa hihnan kuormitus on paljon vähäisempi ja siten mitoitus köykäisempi.
#4
Vilkaise näkyykö auton alla moottorin ja vaihteiston yhtymäkohdassa öljyä.

Joissakin tapauksissa kampiakselin takastefa vuotaessaan aiheuttaa laihaa seosta. Mekanismia en jaksa nelitahtikoneen kohdalla ymmärtää.
#5
Antaako lämmityslaite kuitenkin ihan normaalisti lämpöä? Jos antaa, niin lämpöanturi olisi silloin parempi epäilty.
#6
Muut merkit / Vs: BMW i4 M50
10.04.24 - klo:21:35
En halua yhtään v_uilla, mutta mikä on auton tämän hetken markkina-arvo?

Itse pidän itseäni pakkopaidassa s-auton ostamisen suhteen.
#7
Huoltaminen / Vs: Etujarru laahaa
09.04.24 - klo:18:42
Kokeilepa seuraavaa:

- laita moottori käyntiin
- avaa laahavan jarrun nestenippaa
- vertaa toisen puolen jarruun

Siis että onko laahaavassa jarrussa moottorin käydessä enemmän painetta.
#8
Katsopa aluksi Käyttöohjekirjasta mistä kaikesta valo voisi herjata.
#9
Amarok / Vs: Pyyhkijät ei pysy ruodussa
13.03.24 - klo:22:46
Veikkaisin että spindelin kiinnitys vivustoon on löystynyt.

Yhdessä Polossa pyyhin osui a-pilariin, ja spindelin puristusliitos vivustoon oli väljä. Eli piti poistaa vivusto ja heftata pikku täppä, jotta klappi poistui.
#10
Omastani revin pussin pois.

Ilmeisesti pussin sauma pettää? Meinaan pihdeillä sai repiä ihan voiman kanssa eikä pussin seinämä ollut siitä moksiskaan.
#11
3bg:ssä moottorikonstruktiossa tapahtui muutos 1/2002. Sitä aikaisemmin oli mm. auton keulassa erillinen polttoaineen jäähdytin matkustajan puolella.
#12
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 03.03.24 - klo:13:02Mistä välistä siis otat letkun irti? Itse tankkipumppu ei pyöri kuin parisen sekuntia sen jälkeen kun avaimesta on kääntänyt virrat päälle autoon, pumppu alkaa pyörimään jatkuvasti vasta sitten kun moottorikin käy.

pumpparikoneet eivät tarvitse tankkipumppua toimiakseen normaalisti (1.2TDI:ssä ei ole ollenkaan tankkipumppua, tandem imee suoraan tankista tavarat) mutta se toki auttaa ilmauksen kanssa.

Filtterille tuleva letku irti ja siihen jatkoletku. OBD11:lla antaa pumpulle pitkät pätkät käyntiä. Itse asiassa tuotto on niin suuri, että jo tankin ollessa puolillaan alkaa tehdä tankkiin pyörrettä ja imeä ilmaa, minkä vuoksi joudun itse pätkimään pumpun käyntiä.
#13
Starttispraytä käyttäen saisi ongelmaa rajattua.
#14
Itse Golf7:sta kun olen Venäjän dieseliä ottanut kannuun, niin 8mm letkusta tavaraa on tullut yhtenä kyrpänä.
#15
Kun kyse on 25+ vuotisesta Golfista, niin voisiko lukon kuluminen olla se paras selittäjä?

Jos öljyät, niin pakkasia parhaiten sietää aseöljy.
#16
Golf VII (12-) / Jarrutehostin hajosi
21.02.24 - klo:10:15
Omaan kiituriin (2014, 200.000 km) tuli tehostimen vika.

Maanantaina kun löi padan tulille niin välittömästi alkoi kuulua alavasemmalta suhinaa, joka paikallistui tehostimeen. Suhina loppuu kun painaa jarrua ja palaa heti polkimen vapauduttua. Siis ilmeisimmin matkustamon puoleisen kammion ilmaventtiili fuskaa.

Jarrut toimii (poljin aavistuksen kovempi), eivät laahaa mutta vikavalo palaa ja moottorin tehot on heikot. Uutta ei ole saatavilla, joten romisosa on tilattu.
#17
Parannusehdotukset / Vs: Foorumin ilme
08.02.24 - klo:21:33
Palsta oli joku vuosi taaksepäin melkoinen hiekkalaatikko, jossa rapa roiskui.

Oli yksi patologinen valehtelija, joka on -onneksemme- hävinnyt linjoilta. Oli kolme öykkärikukkoa, jotka jatkuvasti hakivat yliotetta toisistaan. Heistä kaksi näyttää poistuneen ja kolmas on muuttanut käytöstään.
#18
Väittäisin että nivelet eivät ole se mikä ahdistaa, vaan pyyhkimen spindelin ja sen ympärillä olevan holkin välinen korroosio.
#19
Ford palstalla oli hiljattain tapaus, jossa oli kytketty navat ristiin. Sulakkeiden vaihdolla selvisi se seppä.
#20
Golf VI (08–13) / Vs: Lämpömittari
04.01.24 - klo:16:07
Ota liitin irti niin näet pakkasmaksimin.
#21
Jos haju muistuttaa öljyä -siis ilman käryä- niin varmaankin huohotin on paras arvaus.
#22
I believe there is a sticker in the engine bay or underneath the hood stating the model.
#23
Takavaloasetelman liitinten puhdistaminen -maadoituksineen- on se mitä pitäisi tehdä.
#24
Tyypillisin syy -ainakin 'perinteisissä autoissa'- on takavalojen maadotusongelma.
#25
Ohjeet ja vinkit / Vs: Pyörän pultit
01.12.23 - klo:19:18
Alumiinitahnaa - se ei 'kuivu' pois kuten vaikkapa moottoriöljy.
#26
Ilmeisesti foorumin vakioväki on pettynyt uuteen alustaan?

Itse en mitään tässä uhoa, mutta saitin seuraaminen on nykyään niin luotaantyöntävää, että vähiin tulee omalta osaltani jäämään.
#27
Jos näkymä jää tällaiseksi niin itselläni ainakin saitin seuraaminen vähenee ja ajan oloon loppuu.

#28
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 28.10.23 - klo:18:12Yläreunassa on "Lukemattomat vietit", siitä pääsee perinteiseen näkymään, jossa näkyy uudet viestit.

"Päivittyneet aiheet" näyttää viestiketjut, joita olet kommentoinut ja joihin on tullut uusia viestejä.



Nuo taisi olla jo vanhastaan - ja vaativat loggautumisen.

Ikävöin vanhasta formaatista viimeisimpien näkymää...
#29
Sivusto on kokenut ainakin visuaalisen uudistumisen.

Saako jotenkin valittua sen ent. versiossa etusivulla olleen 'viimeisimpien viestien' listan?
#30
Golf VII (12-) / Vs: Vikavalo
21.10.23 - klo:17:34
Jos tarkoitetaan start/stop -erroria, niin siihen riittää vaikkapa alhainen akun jännite. Mistään 'isosta' viasta ei ole kysymys.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy