Lainaus käyttäjältä: petaso - 29.03.24 - klo:22:28Suolletaanpas ajatuksen juoksua tännekin.Eiköhän isoin vaikuttava tekijä ole ollut, että akku on ollut lämmin, kun olet lähtenyt liikkeelle vajaalla akulla kesken latauksen. Lämpimällä akulla kulutus on ollut alusta asti pienempi. Tämä siis oletuksella että olet lähtenyt ns. kylmällä akulla kotoa liikkeelle. Kyllä sukolla saa akun ihan yhtä täyteen kuin esim. 16A type 2:lla.
Voiko olla niin että suko laturilla, joka on rajoitettu 8A virtaan, ei saa akkua ladattua täyteen? Havainto perustuu siihen että teimme tänään mummola retken, 45 km siivu maantietä. Yhdellä latauksella per siivu 41 km. Lähtiessä oli kotona ladattu sukolla akku täyteen, ja tällöin päästiin tuo 41 km. Mummolassa ladattiin täydellä 16A virralla mummolan laturilla akkua, ihan täyteen ei tullut vaan olisi ollut vielä n. puoli tuntia lataus aikaa, jonka aikana olisi lirutellut puuttuvat kilometrit akkuun. Rangea ilmoitti lähtiessä 40 km ja taas päästiin sama 41 km sähköllä. Apin mukaan mennessä kulutettiin 7,9 kWh ja palatessa 7,7kWh.
Pitäisi saada tuo oma Elli paikoilleen niin voisi tuonkin jotenkin todistaa mutta ensin pitäisi asuntovaunua liikuttaa katoksessa puoli metriä eteenpäin, tämä taas sen jälkeen kun lumet on sulaneet siitä edestä