Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jacce75

#1
Lainaus käyttäjältä: Joni84 - tänään kello 11:17hitto Lahden suunnalta olis kiva tietää mulla ku ei tietoa.
Keravalta löytyy ellet lähempää löydä. Voidaan ohjelmoida vaihteisto vaikka vaihtamaan siinä rpm kuin itse haluat. Myös OE päivitykset onnistuu.
#2
Kyllä todennäköisesti koodaus on eri. On aika lottovoitto jos samalla koodauksella onnistut kellojousen löytämään.
#3
Laita tähän tai privana rekkari tai vin niin katson sulle oikean numeron.
#4
Polo 9N/9N3 (02-09) / Vs: Vikakoodit
15.06.24 - klo:16:05
P0441 viittaa EVAP järjestelmän väärään virtaukseen. Jos venttiili on vaihdettu, varmista että putket/letkut ovat tiiviitä. Myös hiilikanisteri saattaa olla viallinen. Kannattaa myös varmistaa että venttiiliin tulee jännite.

P0420 viittaa katin tehokkuuteen joka on alle alarajan. Varmista että pakoputki on ehjä eikä vuoda mistään. Näissä autoissa on nokseenkin tyypillinen vika tuo katin viottuminen. Jos molemmat lambdat näyttävät samaa, on se merkki siitä että katti ei enää suodata pakokaasuja.
#5
Kannattaa yrittää tehdä EPB:n perussäätö tuohon. Eli vapautat ja vedät käsijarrun päälle muutamaan otteeseen.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.06.24 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: Pysse - 14.06.24 - klo:10:11Itsellä siis tuo pääkäyttäjän rekisteröintiprosessi ei edes käynnisty. Pian tehdasasetusten palautuksen jälkeen yritettäessä ruudulle jää pyörimään "Latautuu..." ja myöhemmin esim. auton käynnistyessä kun kysyy halutaanko rekisteröityä pääkäyttäjäksi tai käyttäjävalikon kautta, niin ei tapahdu yhtään mitään.
Tuohon on olemassa lääke. Jos uusin päivitys asennettu niin se laittaa koodaukset persiilleen ja tuo pääkäyttäjäongelma ilmaantuu.
Tässä lisää aiheesta https://vagtech.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=93
#7
Tuo vikakoodi tarkoittaa ecun tarkistussumassa olevaa virhettä. Saattaa elpyä ihan uudelleen ohjelmoimalla. Jos ei, on myös mahdollisuus kopioida ecun tiedot toiseen käytettyyn ecuun.
#8
Skoda / Vs: 1.6 CAYC Tehoton
11.06.24 - klo:14:22
Lainaus käyttäjältä: FeV-8 - 07.06.24 - klo:14:51Tässä on uusin redi ohjainlaite päivitys
Tarkoitin tässä tapauksessa virallista softaa. Tuo viisofta pohjautuu aina johonkin viralliseen versioon. Yleensä vanhempaan.
#9
Lainaus käyttäjältä: pascat - 10.06.24 - klo:08:10Moi,

Jotenkin ymmärsin tuon Vac tech boardin SSP 540***  dokumentin sivun 25 kuvasta että tuo G697 pinta-anturi ei olisi tuossa pumpussa kiinni. Kuvassa näkyy myös sähköliitin missä on ilmeisesti lämmittimenkin syöttö anturin johtojen lisäksi. Mahtaako tuon osan saada irti vai onko ns. kiinteä osa säiliön pohjaa?

"The reducing agent level
sender G697, the temperature sender for reducing
agent G685 and the heater for reducing agent tank
Z102 have been "permanently integrated into the
delivery unit
."

Tuossahan tuo lukee että se on kiinteä osa pumppuyksikköä. Pumppuyksikkö puolestaan on pultattu säiliön pohjaan. Pinta-anturi toimii ultraäänellä ja ei ole erikseen vaihdettavissa, ainakaan kovin helposti.
#10
Korkeusanturi on kiinteä osa pumppuyksikköä. Ekassa kuvassa oleva keltainen on pumppuyksikkö.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.06.24 - klo:21:45
Eikös noissa hybrideissä ole öljynvaihto 15tkm/1v ja tarkastushuolto 30tkm/2v ?
#12
Tuo moduli sisältää kaiken. Koko yksikkö on vaihdettava, ei sentään koko säiliötä. Modulin vaihtoa varten täytyy kyllä säiliö irroittaa. Moduli on kiinni kolmella pultilla.





S1-S3 on kiristysjärjestys. Momentti 6Nm. SCR-järjestelmään tehtävä sopeutus vaihdon jälkeen.
#13
Skoda / Vs: 1.6 CAYC Tehoton
06.06.24 - klo:14:54
Yleensä ilmestyy vikakoodi nokan ja kampuran synkronoinnista. Tätä koodia ei kuitenkaan tule aina. Joskus muistan kun päivitti moottoriin uudempaa softaa niin sen jälkeen tuo koodi ilmestyi. Eli saattaa liittyä myös sw versioon.
#14
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.06.24 - klo:23:11Kompura ilmeisesti leikannut kiinni. Tuo vaatisi järjestelmän kunnollisen huuhtelun siltä varalta, että kompurasta on irronnut metallimujua järjestelmään.
Juurikin näin, eli leikannut kiinni. Ne "läpyskät" toimii sulakkeina jotka katkeaa ennen kuin hihna katkeaa.
#15
Skoda / Vs: 1.6 CAYC Tehoton
05.06.24 - klo:17:30
Onhan jakohihna tarkistettu? 1-2 hampaan heitto aiheuttaa juurikin kuvatunlaista oiretta.
#16
Lainaus käyttäjältä: KpaL - 05.06.24 - klo:10:54Se oliskin liian juhlaa jos mittaristoon sais näkymään wazen kartan navigoinnilla.
Kiinalaiseen tarvikemittaristoon saa vaikka leffan pyörimään ajon aikana.  ;D
#17
Ehdottaisin ihan ensimmäisenä ilmastoinnin huoltoa. Sitten näät paljonko siellä on jörjestelmässä kylmäainetta. Siitä määrästä voi jo hyvin päätellä vuotaako se jostain. Osaava korjaamo osaa myös tulkita ilmastoinnin huoltolaitteen painemittareita jotka ovat tärkeimmät työkalut ilmastoinnin vian määrityksessä.
Oireet viitaavat selvästi kymäaineen vähyyteen jos kovimmilla helteillä teho ei riitä.
#18
Anturi on integroitu syöttöyksikköön joka on erikseen vaihdettavissa. Tuolla miedän oman foorumin puolella on erittäin hyvä SSP joka kertoo kaiken oleellisen SCR järjestelmästä Passatissa. Vaati tosin rekiseröitymisen jotta pääset sen lataamaan.

https://www.vagtech.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=26
Nr__540__SCR_Exhaust_Gas_Treatment_in_the_Passat_2015.pdf
#19
Oireet muistuttaa hiukan tapauksia jossa firmis solmussa ohjausvaihteen ecussa. Tosin vikakoodi pitäisi olla joko checksumeista tai sitten vaan kylmästi "ohjainlaite" viallinen". Saattaa hyvinkin olla että tuossa on ihan todellinen vika. Kannattaa kuitenkin ehkä kokeilla firmiksen päivitystä mikäli tuoreempi löytyy ja jos ei löydy, ajaa sama firmis vanhan päälle.
#20
Missä oli huollettu ja täytetty? Tuossa e-golfissa on hieman tavallisesta poikkeava järjestelmä. Siellä on 3kpl sähköisiä magneettiventtiileitä jotka täytyy avata testerillä ennen tyhjennystä/täyttöä, muuten järjestelmä ei tyhjnny/täyty kunnolla. Lisäksi tuossa automallissa on noista magneettiventtiileistä tehtaan tiedote vaihdosta joka siis tarkoittaa sitä että ovat herkkiä viottumaan. Suosittelen testerin päässä käyttöä jotta auton sielunelämä hiukan aukenisi. Täytyy muistaa myös se että näissä hybrideissä tuo ilmastointi liittyy vahvasti myös ajoakuston lämmönhallintaan.
#21
Kannattaa aluksi käyttää ilmastoinnin huollossa. Kylmäaineen vähyys on merkittävä tekijä varsinkin näillä helteillä.
#22
Tehtaan ohjeistuksen mukaan käytettyä osaa ei voi laittaa koska tällöin blokkaantuu 4G yhteys. Tarkkaan en tiedä onko perää koska en ole vielä käytettyä yksikköä mihinkään vaihtanut. Oli tarkoitus laittaa aikoinaan erääseen Passattiin mutta taisi omistaja keretä myymään auton.
Käytetyt boksit ovat muutaman satasen. Boksi vaatii käyttöönoton tehdasyhteydellä (parametrointi + koodaus). Toki jos haluat kokeilla niin voin sen sulle vaihtaa ja asentaa.
#23
Kompurasta ei tarvitse letkuja irroittaa välttämättä. Ota se irti ja käännä sivuun letkujen varassa. Tietysti helpompi irrottaa se kokonaan mutta vaatii sitten ilmastoinni tyhjennyksen ja täytön.
#24
Onko polttimokannan pohjassa yksi vai kaksi kosketinta? Ettei olisi väärä polttimo jo asennettuna? Jos kannassa yksi kosketin, on polttimotyyppi P21W.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.05.24 - klo:01:00
Lainaus käyttäjältä: vihviuh - 23.05.24 - klo:19:10Apukuskin takaovi ei avaudu lukosta kaukosäätimellä, mutta toisen oven kautta oven avaaminen onnistuu sisäkahvasta ja tämän jälkeen toimii ongelmitta myös ulkokahvaa käyttäen. Sama ongelma aina sen jälkeen, kun käyttää ovia lukossa.

OBDeleven antaa ovelle seuraavat vikakoodit:
Trouble codes:
B122B12 - Central locking motors Short circuit to B+ static
B122B11 - Central locking motors Short circuit to ground static
B122D29 - Lock unit for central locking Implausible signal static

Lukko suosiolla vaihtoon vai lieneekö poppaskonsteja?
Lukkomoottoreita noista menee kuin leipää.  ::)  toki kannattaa kurkata myös oven ja korin välinen läpivienti, ettei ole johtoja paljaana/katki.
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.05.24 - klo:00:55
Lainaus käyttäjältä: Maka78 - 22.05.24 - klo:22:42Jacce75 - kuinka iso homma tuo side assistin (peilissä varoittimet) oikein olisi / on?
Kyllä siihen sen reilu puolikkaan työpäivän saa laskea kaikkinensa. Työläisin homma on johtosarjojen asennus.
#27
Vaikea sanoa meneekö. Kannattaahan se kysyä. Tuo meni jotenkin niin että uudessa softassa on tullut lisää adaptaatiokanavia ja muutama toiminto on vaihtanut paikkaansa jonka takia nämä käyttäjäongelmat esiintyy. Kun tehdään päivitys testerin avustuksella, myös koodausrimpsu uusituu automaattisesti.
#28
Sehän löytyy tämän linkin listasta https://vagtech.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=31
Käytännössä tuo siis pitää sisällään 6D ohjainlaitteen päivitystä.
#29
Ei tarvitse mitään erikoisia toimenpiteitä nopeusanturin vaihdon jälkeen. Jännä että ei tule vikakoodeja itse nopeusanturista. Kaiken järjen mukaan pitäisi tulla vikakoodi, oli sitten vikana kehä tai anturi. Tuossa autossa jo anturi lukee pyöränlaakerissa olevaa magneettia. Pyöränlaakeri tulee navan kanssa joten vaihto on suht helppo. Navan keskipultti on vain erittäin lujaa kiinni.
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.05.24 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: elms - 21.05.24 - klo:11:08Ajatuksissa hankkia -20 tai -21 GTE. Muutamaan varusteeseen kaipaisin näkökulmia.

Digimittari - Pärjääkö ilmankin? Saako digimittarittomassa versiossa kuitenkin kaiken tarpeellisen siihen pieneen ruutuun näkyviin? Digimittarissa ilmeisesti joku sininen palkki liikkuu ja kertoo, missä menee tehonpyynnössä raja, jolloin bensa hörähtää käyntiin. Onko tällaista ominaisuutta perusmittaristossa? Tuntuu olevan sellainen varuste, että nostaa aika paljon auton hintaa tai sitten olisi omaan budjettiin sopiva digimittarillinen, mutta muilta osin puuttuu paljon varusteita joita haluan.

Lane Keeping Assist, Traffic Sign Alert, Driver Alert, Front Assist, BLIS - Joissain autoissa on ollut tällaisia avustimia, liekkö kuuluu johonkin pakettiin. Onko sellaisia, että pitäisi koittaa metsästää yksilö, jossa nämä ovat? Pärjääkö hyvin ilmankin?

AndroidAuto/AppleCarPlay - Onko nämä aina vakiona vai jos ei ole mainittu ilmoituksessa niin ei luultavasti ole?

Facelifitin digimittari on itseasiassa edullisempi kuin vanhemman mallin. Erään tämänkin foorumilaisen Passattiin sellaisen vaihdoin.

BLIS (Volvo) = Side Assist (VAG), eli katveavustin kuuluui aikoinaan Tekniikkapakettiin. Taitaa olla Alltrackeissä vakiona. Asensin sellaisen jälkeenpäin vaimon -20 Passattiin.

AA ja CarPlay on maksullisia SWAP (Software As Product) varusteita mutta Suomi autoissa taitaa olla vakiona.


Jos sopiva auto löytyy mutta varusteita puuttuu, niin ota yhteyttä niin teen tarjouksen niistä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy